Volgens mij was ik duidelijk: ik volg geen stroming. Mijn vriendin is Rooms-Katholiek en het enige dat ik belangrijk vind, is dat ze Jezus Christus alle eer geeft en Hem accepteert als haar/onze verlosser. Dat doet ze, en dat vind ik het enige belangrijke. De rest zijn details en die zijn niet belangrijk om in de Hemel te kunnen komen, alleen het geloof in Jezus Christus kan daarvoor zorgen.quote:Op vrijdag 23 april 2010 12:58 schreef Modus het volgende:
[..]
Je gaat helemaal niet in op het feit dat er zoveel stromingen zijn die allemaal op hun beurt zeggen 'dat er onbelangrijke details zijn' maar dat zijn dan telkens precies de details die voor die splitsingen hebben gezorgd. En jij hebt natuurlijk exact de juiste stroming te pakkenmaar dat zegt Marietje het gereformeerde rokkenmeisje ook over die van haar.
[..]
De mens kan niet concluderen wat rechtvaardig is, enkel God kan dat. Overigens vind ik het nogal denigrerend te impliceren dat ik geen open blik heb, omdat ik geloof in een rechtvaardige God.quote:Op vrijdag 23 april 2010 13:00 schreef drijfhout het volgende:
[..]
Ik snap niet hoe je om je heen kunt kijken naar de mensen en de wereld, en dan concluderen dat er een God is die rechtvaardig is. Of er een god is weet ik niet, maar als ie er is, is ie beslist niet rechtvaardig. Onmogelijk om dat te concluderen, voor een mens die met een open blik de wereld bekijkt.
Makkelijk antwoord hoor.quote:Op vrijdag 23 april 2010 13:37 schreef Dolichologofobie het volgende:
Deel #2 is dicht, dus op naar deel #3 met de titel: De relatie met Jezus Christus.
[..]
Volgens mij was ik duidelijk: ik volg geen stroming. Mijn vriendin is Rooms-Katholiek en het enige dat ik belangrijk vind, is dat ze Jezus Christus alle eer geeft en Hem accepteert als haar/onze verlosser. Dat doet ze, en dat vind ik het enige belangrijke. De rest zijn details en die zijn niet belangrijk om in de Hemel te kunnen komen, alleen het geloof in Jezus Christus kan daarvoor zorgen.
[..]
De mens kan niet concluderen wat rechtvaardig is, enkel God kan dat. Overigens vind ik het nogal denigrerend te impliceren dat ik geen open blik heb.
Heel scherp hoor....quote:
Mijn partner geloofde als sterk voordat ik haar had ontmoet, ik heb haar dus niet laten geloven. Zij gelooft in de Bijbel en praktiseert dit via het Katholieke geloof. Maar het Katholieke geloof kent her en der dwaalleren, waardoor Jezus Christus niet meer het belangrijkste is. Terwijl de Bijbel ons verteld dat Jezus Christus de enige weg is. Daar discussiëren we weleens over en we hebben beide de conclusie dat dat klopt en daar leven wij dan naar. Uiteraard verschillen wij veel in details, maar dat acht ik niet belangriquote:Ik gun jou je geloof, maar waarom is het zo belangrijk voor je dat je partner hetzelfde gelooft eigenlijk?
Tja ik vind dat gewoon gaar van het geloof.quote:
Maar moet je dat wel zo letterlijk nemen? Gaat het om JC of om waar hij voor staat? Is hij niet een symbool voor onvoorwaardelijke liefde en goed zijn voor andere mensen? En wat als je wel in die waarden gelooft maar niet religieus bent?quote:Op vrijdag 23 april 2010 13:40 schreef Dolichologofobie het volgende:
[..]
Heel scherp hoor....
[..]
Mijn partner geloofde als sterk voordat ik haar had ontmoet, ik heb haar dus niet laten geloven. Zij gelooft in de Bijbel en praktiseert dit via het Katholieke geloof. Maar het Katholieke geloof kent her en der dwaalleren, waardoor Jezus Christus niet meer het belangrijkste is. Terwijl de Bijbel ons verteld dat Jezus Christus de enige weg is. Daar discussiëren we weleens over en we hebben beide de conclusie dat dat klopt en daar leven wij dan naar. Uiteraard verschillen wij veel in details, maar dat acht ik niet belangrijk zolang zij in Christus Jezus is.![]()
quote:Op vrijdag 23 april 2010 12:09 schreef Dolichologofobie het volgende:
Vraag die mensen waar het geloof om gaat en een percentage zal de naam Jezus Christus niet eens noemen.
Wat wil je nu precies zeggen hiermee?quote:Op vrijdag 23 april 2010 13:37 schreef Dolichologofobie het volgende:
De rest zijn details en die zijn niet belangrijk om in de Hemel te kunnen komen, alleen het geloof in Jezus Christus kan daarvoor zorgen.
Bovendien: zelfs als je in de bijbel kijkt is er wel wat af te dingen op die hele Jezus.quote:Op vrijdag 23 april 2010 13:50 schreef Kreator het volgende:
Jezus Christus was gewoon een normaal mens en is later in boeken symbool gaan staan in (fantasie) verhalen.
Lijkt me niet, want dat mag niet volgens de Bijbelquote:Op vrijdag 23 april 2010 13:41 schreef Copycat het volgende:
Ik vond de vorige titel beter.
Mag ik je vragen of je een seksuele relatie met je vriendin hebt, Dolichologofobie?
quote:Op vrijdag 23 april 2010 13:55 schreef Telecaster het volgende:
Bovendien: zelfs als je in de bijbel kijkt is er wel wat af te dingen op die hele Jezus.
Dat somt het voor mij helemaal op.quote:Genuine moral end ethical behaviour don't need any motivational promises of rewards, or inhumane sadistic threats of eternal torture.
Daarom ben ik daar benieuwd naar. Hoe ga je daar dan mee om als Christen? Los in de leer of strak in de broek?quote:Op vrijdag 23 april 2010 13:55 schreef SEMTEX het volgende:
Lijkt me niet, want dat mag niet volgens de Bijbel
Jezus was of is niet iemand, mensen hebben het van oorsprong, in heel veel geloven gewoon over de zon. De zon ging onder, was 3 dagen weg en kwam toen eindelijk weer boven op een of ander punt van de wereld. Dit wordt verward met een werkelijk mens dat bestaan zou hebben genaamd Jezus Christus die na 3 dagen herrees uit de dood.quote:Op vrijdag 23 april 2010 13:50 schreef Kreator het volgende:
Jezus Christus was gewoon een normaal mens en is later in boeken symbool gaan staan in (fantasie) verhalen. Dat blijkt alleen al uit het feit dat er tientallen verschillende soorten Jezus Christussen in boeken zijn gevonden door de millenia heen.
Och, van de bijbel mag je ook je haar niet knippen of je scheren - dat staat immers zwart op wit in Leviticus - maar toch zie ik weinig Christenuniemensen die eruitzien als Captain Caveman.quote:Op vrijdag 23 april 2010 13:55 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Inderdaad, net als dit:quote:Op vrijdag 23 april 2010 13:56 schreef Copycat het volgende:
Dat somt het voor mij helemaal op.
De boodschap van de Bijbel is dat Jezus Christus staat voor verlossing; Hij heeft ons genade gebracht.quote:Op vrijdag 23 april 2010 13:47 schreef Ripley het volgende:
[..]
Maar moet je dat wel zo letterlijk nemen? Gaat het om JC of om waar hij voor staat? Is hij niet een symbool voor onvoorwaardelijke liefde en goed zijn voor andere mensen? En wat als je wel in die waarden gelooft maar niet religieus bent?
Ik hang het Katholieke geloof niet aan.quote:Op vrijdag 23 april 2010 13:50 schreef Kreator het volgende:
Jezus Christus was gewoon een normaal mens en is later in boeken symbool gaan staan in (fantasie) verhalen. Dat blijkt alleen al uit het feit dat er tientallen verschillende soorten Jezus Christussen in boeken zijn gevonden door de millenia heen.
Dat je de waarden van het geloof aanhangt begrijp ik. De letterlijke liefde voor JC snap ik niet. Bovendien is de katholieke kerk een historisch drama met praktisch alleen maar slechte ontwikkelingen. Waarom zou je dat dan aanhangen..
Het mag inderdaad niet voor het huwelijk. Maar ook meneer-fobie is mens en het vleesch won het weleens van den geest.quote:Op vrijdag 23 april 2010 13:55 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Heel simpel: niet doen. Maar ook christenen zijn mensen [met op hol geslagen hormonen] en het kan voorkomen dat je elkaar dusdanig aan het 'verleiden' bent [onbewust], dat het vleesch het van de geest wint.quote:Op vrijdag 23 april 2010 13:57 schreef Copycat het volgende:
[..]
Daarom ben ik daar benieuwd naar. Hoe ga je daar dan mee om als Christen? Los in de leer of strak in de broek?
Ik ga uit mezelf nooit naar de kerk. Ik ga enkel met m'n vriendin mee, omdat ze dat fijn vindt.quote:Op vrijdag 23 april 2010 14:00 schreef Onnoman het volgende:
Ik ben zelf ook katholiek.. maar ik ben best mild erin.. ik vind namelijk niet dat ik bijvoorbeeld elke week naar de kerk zou moeten gaan als plicht of als erkenning..
Geloof houdt mij wel in balans, mijn manier van denken en alles in het geheel zien maakt het leven mijns inzien stukken aangenamer.
Al moet ik wel zeggen, wanneer ik weer eens in een kerk geweest ben voelt dat wel goed.
*mompelt iets over Oude en Nieuwe Testament, genade, verlossing, Jezus Christus, volbrenging van de wet*quote:Op vrijdag 23 april 2010 14:01 schreef Telecaster het volgende:
[..]
Och, van de bijbel mag je ook je haar niet knippen of je scheren - dat staat immers zwart op wit in Leviticus - maar toch zie ik weinig Christenuniemensen die eruitzien als Captain Caveman.
Er mag, kortom, wel meer niet.
Die rechtvaardige God van jou verschilt in niets van andere goden. Ondermeer zijn bloeddorst. Lees het OT. Honderdduizenden mensen werden afgeslacht omdat het de Heer behaagde. En slechts door het bloed (daar zijn we weer) van zijn zoon is zijn woede getemperd en kunnen "wij" gered worden.quote:Op vrijdag 23 april 2010 13:37 schreef Dolichologofobie het volgende:
Deel #2 is dicht, dus op naar deel #3 met de titel: De relatie met Jezus Christus.
[..]
Volgens mij was ik duidelijk: ik volg geen stroming. Mijn vriendin is Rooms-Katholiek en het enige dat ik belangrijk vind, is dat ze Jezus Christus alle eer geeft en Hem accepteert als haar/onze verlosser. Dat doet ze, en dat vind ik het enige belangrijke. De rest zijn details en die zijn niet belangrijk om in de Hemel te kunnen komen, alleen het geloof in Jezus Christus kan daarvoor zorgen.
[..]
De mens kan niet concluderen wat rechtvaardig is, enkel God kan dat. Overigens vind ik het nogal denigrerend te impliceren dat ik geen open blik heb, omdat ik geloof in een rechtvaardige God.
Dus dan ben je willens en wetens ingegaan tegen de leer die je aanhangt? Door iets dat zo heilig is al voor het huwelijk te bezoedelen.quote:Op vrijdag 23 april 2010 14:10 schreef Dolichologofobie het volgende:
Het mag inderdaad niet voor het huwelijk. Maar ook meneer-fobie is mens en het vleesch won het weleens van den geest.
ik zoek niet naar genade.. dat vind ik onzin.. alsof wij mensen slaven zijn ofzoquote:Op vrijdag 23 april 2010 14:10 schreef Dolichologofobie het volgende:
Ik ga uit mezelf nooit naar de kerk. Ik ga enkel met m'n vriendin mee, omdat ze dat fijn vindt.
Naar de kerk gaan is ten slotte geen voorwaarde om de genade van Jezus Christus te mogen ontvangen.
Ben overigens wel naar veel verschillende kerken geweest, om te kijken hoe en wat.
Alles wat de bijbel zegt is een mening, geen feit.quote:Op vrijdag 23 april 2010 14:10 schreef Dolichologofobie het volgende:
Overigens is hetgeen jij zegt jouw mening, geen feit.
defineer een feitquote:Op vrijdag 23 april 2010 14:17 schreef Kreator het volgende:
[..]
Alles wat de bijbel zegt is een mening, geen feit.
Alles wat JC zei was zijn mening, geen feit.
Zo kun je alles rechtlullen wat krom is. FEIT is dat JC gewoon symboliek is voor tientallen geloven, maar dat mensen het te serieus nemen.
Dus je gaat zo heel hooghartig dat boek een beetje zitten nabauwen, en Het Woord verkondigen als de waarheid aan wie het maar horen wil, en vertellen dat de Vreselijke Vleselijkheden alleen tijdens het huwelijk mogen worden geconsummeerd want zo heeft God het bedoeld, maar als je gewoon geil bent dan kun je alsnog lekker je gang gaan want dan heb je dat vermaledijde Zwakke Vlees om je achter te verstoppen.quote:Op vrijdag 23 april 2010 14:10 schreef Dolichologofobie het volgende:
Heel simpel: niet doen. Maar ook christenen zijn mensen [met op hol geslagen hormonen] en het kan voorkomen dat je elkaar dusdanig aan het 'verleiden' bent [onbewust], dat het vleesch het van de geest wint.
Het scheelt overigens wel dat mijn vriendin momenteel in Spanje studeert.
Precies! Dat deed David ook en we weten allemaal dat David "de man naar Gods hart"was.quote:Op vrijdag 23 april 2010 14:24 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
Dus je gaat zo heel hooghartig dat boek een beetje zitten nabauwen, en Het Woord verkondigen als de waarheid aan wie het maar horen wil, en vertellen dat de Vreselijke Vleselijkheden alleen tijdens het huwelijk mogen worden geconsummeerd want zo heeft God het bedoeld, maar als je gewoon geil bent dan kun je alsnog lekker je gang gaan want dan heb je dat vermaledijde Zwakke Vlees om je achter te verstoppen.
Hoe moet ik dit in de praktijk zien?quote:en Hem accepteert als haar/onze verlosser
geloof je namelijk heilig in de vergeving van Jezus Christus
Als je veronderstelling onwrikbaar is....quote:Op vrijdag 23 april 2010 13:37 schreef Dolichologofobie het volgende:
[..]
...
[..]
De mens kan niet concluderen wat rechtvaardig is, enkel God kan dat.
... hoe kan je blik dan open zijn voor een andere uitleg dan je eigen?quote:Overigens vind ik het nogal denigrerend te impliceren dat ik geen open blik heb, omdat ik geloof in een rechtvaardige God.
*mompelt gezellig terug dat TS in zijn eigen boekje kan nalezen dat volgens Mattheüs 5:17-18 Jezus heeft gezegd dat alle wetten uit het OT onverkort van kracht blijven en dat er geen letter aan mag worden veranderd, tot het einde ter tijden, yada yada*quote:Op vrijdag 23 april 2010 14:10 schreef Dolichologofobie het volgende:
[..]
*mompelt iets over Oude en Nieuwe Testament, genade, verlossing, Jezus Christus, volbrenging van de wet*
Maar dat verschil willen 'critici' nooit maken.
romeinen10v9 Als uw mond belijdt dat Jezus de Heer is en uw hart gelooft dat God hem uit de dood heeft opgewekt, zult u worden gered.quote:Op vrijdag 23 april 2010 14:42 schreef Laydina het volgende:
[..]
Hoe moet ik dit in de praktijk zien?
Als je gelooft dat Jezus christus gelooft, dan ga je naar de hemel en zal JC al je zonden vergeven?
Matthijs, kun je ook een keer ZELF antwoord geven, in plaats van verzen uit de bijbel aan te halen?quote:Op vrijdag 23 april 2010 16:03 schreef matthijs.. het volgende:
[..]
romeinen10v9 Als uw mond belijdt dat Jezus de Heer is en uw hart gelooft dat God hem uit de dood heeft opgewekt, zult u worden gered.
1 petrus3v18 Want ook Christus is eenmaal om de zonden gestorven als rechtvaardige voor onrechtvaardigen, opdat Hij u tot God zou brengen: Hij, die gedood is naar het vlees, maar levend gemaakt naar de geest
Toeval bestaat niet, ten eerste dacht ik ook al aan de titel de relatie met Jezus christus nog voordat ik hem zag.
Het antwoord op de vraag, staat in de bijbelverzen.quote:Op vrijdag 23 april 2010 16:04 schreef Jannuk het volgende:
[..]
Matthijs, kun je ook een keer ZELF antwoord geven, in plaats van verzen uit de bijbel aan te halen?
Tja, wie met drie gelovigen spreekt hoort vier verschillende meningen.quote:Op vrijdag 23 april 2010 16:17 schreef Modus het volgende:
Het feit dat die paar gelovigen die in dit topic meediscussiëren het onderling al niet eens eens zijn... tja. Dat dat geen enkele twijfel lijkt op te roepen...
Zelfde user heeft het in F&L ook al een paar keer geprobeerd met dezelfde soort posts. Ook daar heeft ie niemand kunnen overtuigen van die ohzo overduidelijke waarheid.quote:Op vrijdag 23 april 2010 16:04 schreef Jannuk het volgende:
Matthijs, kun je ook een keer ZELF antwoord geven, in plaats van verzen uit de bijbel aan te halen?
Leuk zo'n bijbel vers maar die kan op verschillende manieren geïnterpreteerd worden, wat is jou mening hier over?quote:Op vrijdag 23 april 2010 16:12 schreef matthijs.. het volgende:
[..]
Het antwoord op de vraag, staat in de bijbelverzen.
Je schreef dat jij en je vriendin Jezus als je verlosser hebt geaccepteerd en de rest er niet toe doet.quote:Op vrijdag 23 april 2010 13:37 schreef Dolichologofobie het volgende:
[..]
[..]
De mens kan niet concluderen wat rechtvaardig is, enkel God kan dat. Overigens vind ik het nogal denigrerend te impliceren dat ik geen open blik heb, omdat ik geloof in een rechtvaardige God.
quote:Op vrijdag 23 april 2010 16:18 schreef Techno het volgende:
Tja, wie met drie gelovigen spreekt hoort vier verschillende meningen.
De vraag was wanneer hij volgens jou gebeden verhoort. Als je 'Jezus Christus in je leven accepteert', dat zou dan betekenen dat een homo die bidt om van zijn geaardheid verlost te worden (wat sowieso al tegenstrijdig in zichzelf is), Jezus Christus toch stiekem niet heeft geaccepteerd ofzo?quote:Op vrijdag 23 april 2010 12:34 schreef Dolichologofobie het volgende:
Als je Jezus Christus in je leven accepteert. Daaruit zal voortvloeien dat je naar Zijn wil wilt leven, aangezien je een levende relatie met Hem aangaat.
Mwah, daar valt aan te tornen.quote:Neen, het is iets genuanceerder dan jij doet voorkomen: betreft het praktiseren van seksuele handelingen tussen hetzelfde geslacht kent geen verschillende betekenissen. Ik heb al eerder gezegd dat de Bijbel wat dat betreft heel duidelijk is.
Gelukkig speelt niet alleen het taaltechnische element een rol. Zou een mooie mayhem opleveren als alle christenen ineens puur en alleen naar het taaltechnische aspect kijken.quote:Neen, de betekenis van dergelijke woorden zijn objectief vastgesteld en de conclusie die daaruit, taaltechnisch, getrokken wordt is dat God het een gruwel vindt als mensen van hetzelfde geslacht seksuele handelingen met elkaar verrichten.
Omdat dat essentieel is inderdaad.quote:Klopt. Waarom denk je dat ik een verschil maak tussen 'bewust' en 'onbewust'?
Buiten een huwelijk tussen een man en vrouw lijkt de drang naar seks me ook niet 'zondig'. Zelfs binnen een huwelijk is regelmatig sprake van overspel als je het heel zwart-wit bekijkt; genoeg huisvaders die 's nachts een natte droom hebben bij een geile blondine.quote:Seks is geen zonde, en de drang dus ook niet, binnen een huwelijk tussen man en vrouw. Zo staat het geschreven.
Oké!quote:Maar zoals ik eerder aangaf is de genade van Jezus Christus oneindig, en het is immers nooit te laat om die te accepteren als je spijt toont.
Je moét als christen helemaal niks.quote:Er is ook een onderscheidt tussen het Oude en Nieuwe Testament, je zult je zoektocht als christen dus altijd moeten laten beginnen bij het Nieuwe Testament. En wat staat daar geschreven?
Typisch dat je teksten om je gruwel t.o.v. homoseksualiteit wel onderbouwt met teksten uit het O.T. maar die vervolgens achterwege laat in de rest van je geloof.quote:Matteüs 6:25
Daarom zeg ik jullie: maak je geen zorgen over jezelf en over wat je zult eten of drinken, noch over je lichaam en over wat je zult aantrekken. Is het leven niet meer dan voedsel en het lichaam niet meer dan kleding?
Jaja, gelovigen versus ongelovigen. Dat maakt 't waarschijnlijk een stuk makkelijker om te volharden in je geloof: die ongelovigen snappen het allemaal toch niet omdat ze ongelovig zijn.quote:Dat is sowieso een punt hetgeen ongelovigen geen verschil in zien; tussen het Oude en Nieuwe Testament.
En zoals ik eerder aangaf, uiteindelijk zal God oordelen...
Exact. Het eigenbelang heerscht. En dan nog doodleuk verkondigen dat het allemaal de wil en interpretatie is van een extern 'iets', uhu.quote:Op vrijdag 23 april 2010 15:37 schreef Telecaster het volgende:
[..]
*mompelt gezellig terug dat TS in zijn eigen boekje kan nalezen dat volgens Mattheüs 5:17-18 Jezus heeft gezegd dat alle wetten uit het OT onverkort van kracht blijven en dat er geen letter aan mag worden veranderd, tot het einde ter tijden, yada yada*
Maar dat negeren christenen wel vaker, zoals alle voorschriften uit de bijbel die net niet uitkomen.
De oorzaak van alle ellende in de wereld ligt niet bij God, maar bij de mens. Het waren namelijk Adam en Eva die het enigste gebod wat God had opgelegd, ongehoorzaam aan waren. Als gevolg daarvan is de hele schepping in zonden gevallen en daar zien we nog steeds het resultaat van.quote:Op vrijdag 23 april 2010 13:00 schreef drijfhout het volgende:
[..]
Ik snap niet hoe je om je heen kunt kijken naar de mensen en de wereld, en dan concluderen dat er een God is die rechtvaardig is. Of er een god is weet ik niet, maar als ie er is, is ie beslist niet rechtvaardig. Onmogelijk om dat te concluderen, voor een mens die met een open blik de wereld bekijkt.
Hoe weet je dat? Je hebt toch geen kennis van wat gebeurd als iemand dood gaat?quote:Op vrijdag 23 april 2010 16:42 schreef matthijs.. het volgende:
Een andere reden waarom ik juist in God geloof is vanwege zijn volmaakte rechtvaardigheid, geen enkel onrecht wat in deze wereld gebeurd ontgaat God en hij zal er ook rechtvaardig over oordelen. Mensen die nu ongestoord denken allerlei onrecht te kunnen begaan, zullen op de dag des oordeels daar de vruchten van plukken. Tenzij iemand rechtsomkeer maakt en tot geloof in Jezus christus zoon van God komt.
Heb je ook een persoonlijk levende relatie met God?quote:Op vrijdag 23 april 2010 14:00 schreef Onnoman het volgende:
Ik ben zelf ook katholiek.. maar ik ben best mild erin.. ik vind namelijk niet dat ik bijvoorbeeld elke week naar de kerk zou moeten gaan als plicht of als erkenning..
Geloof houdt mij wel in balans, mijn manier van denken en alles in het geheel zien maakt het leven mijns inzien stukken aangenamer.
Al moet ik wel zeggen, wanneer ik weer eens in een kerk geweest ben voelt dat wel goed.
Oordelen? de beste man kan wel werelden schepen maar zo nu en dan een wondertje is teveel gevraagd? Heeft u naaste lief... dat hij ons alle lief heeft is wel duidelijkquote:Op vrijdag 23 april 2010 16:42 schreef matthijs.. het volgende:
[..]
De oorzaak van alle ellende in de wereld ligt niet bij God, maar bij de mens. Het waren namelijk Adam en Eva die het enigste gebod wat God had opgelegd, ongehoorzaam aan waren. Als gevolg daarvan is de hele schepping in zonden gevallen en daar zien we nog steeds het resultaat van.
Een andere reden waarom ik juist in God geloof is vanwege zijn volmaakte rechtvaardigheid, geen enkel onrecht wat in deze wereld gebeurd ontgaat God en hij zal er ook rechtvaardig over oordelen. Mensen die nu ongestoord denken allerlei onrecht te kunnen begaan, zullen op de dag des oordeels daar de vruchten van plukken. Tenzij iemand rechtsomkeer maakt en tot geloof in Jezus christus zoon van God komt.
Yup. Daarom koester ik een gezond wantrouwen jegens mensen die precies menen te weten wat god wil (en dat uiteraard ook aan anderen willen opdringen) - dat is meestal *net* datgene wat die mensen zelf ook willen.quote:Op vrijdag 23 april 2010 16:39 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Exact. Het eigenbelang heerscht. En dan nog doodleuk verkondigen dat het allemaal de wil en interpretatie is van een extern 'iets', uhu.
Het is vast puur toeval dat al die 'wonderen' plaats zouden hebben gevonden in een tijd zonder mogelijkheid tot verificatie.quote:Op vrijdag 23 april 2010 16:48 schreef Thrust het volgende:
[..]
Oordelen? de beste man kan wel werelden schepen maar zo nu en dan een wondertje is teveel gevraagd? Heeft u naaste lief... dat hij ons alle lief heeft is wel duidelijk
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |