Getrouwd partner die 'teveel' verdient?quote:Op woensdag 21 april 2010 23:18 schreef Swetsenegger het volgende:
hoe zou je in godsnaam niet in aanmerking komen voor een uitkering?
Hoezo? Een rechter is ook niet gek, die kijkt echt wel naar de omstandigheden, de betaalhistorie en de vooruitzichten. De verhuurder maakt hier m.i. geen schijn van kans. Weigert zelfs een betalingsregeling, dat is niet redelijk.quote:Op woensdag 21 april 2010 23:51 schreef Fe2O3 het volgende:
Als het proces naar de rechter is ingezet dan sta je binnen niet afzienbare tijd inderdaad op straat.
Wat wij vinden is niet relevant helaas, een rechter zal naar feiten kijken. Als TS de achterstand niet snel inlost staat hij op straat wanneer de gang naar de rechter gemaakt gaat worden. Gezien de particuliere en niet toegestane stituatie met verstrekker (gok ik) kan dit best een kort geding worden.quote:Op woensdag 21 april 2010 23:55 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Hoezo? Een rechter is ook niet gek, die kijkt echt wel naar de omstandigheden, de betaalhistorie en de vooruitzichten. De verhuurder maakt hier m.i. geen schijn van kans. Weigert zelfs een betalingsregeling, dat is niet redelijk.
TS redt 1 maand niet ... ergo bij een kort geding + slechte uitspraak voor TS is het gebeurd.quote:Op donderdag 22 april 2010 00:04 schreef DoubleHawk het volgende:
ik ben ook wel eens bij de rechtbank geweest, die vent voor me liep maanden achter met betalen en de rechter besliste dat ie een maand ofzo de tijd had om te betalen.
Sorry hoor, maar je praat echt grote onzin. De gang naar de rechter een lottoquote:Op donderdag 22 april 2010 00:00 schreef Fe2O3 het volgende:
Wat wij vinden is niet relevant helaas, een rechter zal naar feiten kijken. Als TS de achterstand niet snel inlost staat hij op straat wanneer de gang naar de rechter gemaakt gaat worden. Gezien de particuliere en niet toegestane stituatie met verstrekker (gok ik) kan dit best een kort geding worden.
TS heeft vast geen vast contract gekregen direct, en zal dus binnen een 6 mnd of 1 jaar weer tegen problemen aanlopen. Als het huis niet op 1 salaris betaald kan worden blijft het een risico voor zowel TS en gezin als de verhuurder.
Plus dat een gang naar de rechter in dit geval voor beide partijen een lotto is, met de vraag aan welke kant de hoofdpijs gaat vallen, en dus mijns inziens ten alle tijde vermeden moet worden door TS.
Als het van te voren vast stond wat een uitspraak ging worden dan was de gang naar een rechter niet nodig geweestquote:Op donderdag 22 april 2010 00:15 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar je praat echt grote onzin. De gang naar de rechter een lotto.
Een rechter kijkt inderdaad naar feiten. En één van die feiten is dat TS weer inkomen heeft en zeer binnenkort weer bij zal zijn met de huurpenningen. Wat er na het tijdelijk contract van TS gebeurt met zijn inkomen, is helemaal niet bekend, en zeker geen feit. Niet relevant dus.
quote:Op woensdag 21 april 2010 23:01 schreef Roary het volgende:
Dit was voor ons te betalen, maar sinds januari 2010 is mijn contract niet verlengt. Met spoed hebben wij dus een uitkering aangevraagt, maar daar kwamen we niet voor in aanmerking. Consulent deed er alles aan dat wij het niet kregen.
TS, geef eens antwoord op deze vraag? Want het hele relaas komt sowieso nogal over alsof altijd alles aan een ander ligt.quote:Op woensdag 21 april 2010 23:18 schreef Swetsenegger het volgende:
Succes, ik kreeg nog geen toetsenbord van 15 euro bij elkaar met hulp van fokquote:Op donderdag 22 april 2010 00:14 schreef BansheeBoy het volgende:
We kunnen je wel helpen. Als alle fok!kers nou eens 5 euro ofzo overmaken.²
Ik heb een Noorsbloed déjà vu.quote:Op donderdag 22 april 2010 00:14 schreef BansheeBoy het volgende:
We kunnen je wel helpen. Als alle fok!kers nou eens 5 euro ofzo overmaken.²
Dan krijg je toch gewoon WW, daar heb je nl. gewoon voor afgedragen.quote:Op woensdag 21 april 2010 23:54 schreef Fe2O3 het volgende:
[..]
Getrouwd partner die 'teveel' verdient?
Maar wel een liefdevolle serenade.quote:Op donderdag 22 april 2010 00:46 schreef vosss het volgende:
[..]
Succes, ik kreeg nog geen toetsenbord van 15 euro bij elkaar met hulp van fok
Zal het niet meer doen.quote:
Slaap lekker ook, vosssje.quote:Op donderdag 22 april 2010 01:01 schreef vosss het volgende:
Ik doe het ook niet meer. Ik ga naar bed.
Slaap lekker 7
Ja, daar ben ik ook wel benieuwd naar. Want als je daar recht op hebt, krijg je dat ook met terugwerkende kracht en heb je direct geld om die achterstand te betalen.quote:Op donderdag 22 april 2010 00:13 schreef tjoptjop het volgende:
Vreemd verhaal dat je geen WW aan kon vragen, je hebt weliswaar zo'n overbruggingstijd (oid) maar dat je het niet krijgt. Of is er wat anders met dat ontslag gebeurt?
Dan zit je dus nietquote:Op woensdag 21 april 2010 23:54 schreef Fe2O3 het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 21 april 2010 23:01 schreef Roary het volgende:
vanaf januari tot en met heden zitten wij zonder inkomen
of misschien gaat hij straks wel om 10 voor 9 aanbellen..quote:Op donderdag 22 april 2010 08:09 schreef Alicey het volgende:
De verhuurder kan je er pas uitzetten met een gerechtelijk vonnis. Een dergelijke procedure duurt maanden. Als je zo goed mogelijk de achterstand inloopt en (bij voorkeur schriftelijk) communiceert met de verhuurder, zal het lastig worden om op die grond vonnis te halen.
De verhuurder kan natuurlijk wel je leven zuur gaan maken door noodzakelijk onderhoud te traineren en dat soort dingen.
Met het dreigement dat het de volgende keer 9 uur wordt.quote:Op donderdag 22 april 2010 08:13 schreef avotar het volgende:
[..]
of misschien gaat hij straks wel om 10 voor 9 aanbellen..
Ja leuk, laten we ook op andere gebieden eigenrichting gaan instellen.quote:Op donderdag 22 april 2010 08:21 schreef Zwansen het volgende:
Eigenlijk belachelijk dat een verhuurder je niet zomaar uit je huis kunt zetten als je een aantal maanden de huur niet betaalt.
quote:Op donderdag 22 april 2010 08:13 schreef avotar het volgende:
[..]
of misschien gaat hij straks wel om 10 voor 9 aanbellen..
WW heeft niets te maken met het inkomen van je partner. Er zal wel iets anders aan de hand zijn (ontslag genomen?).quote:Op woensdag 21 april 2010 23:54 schreef Fe2O3 het volgende:
[..]
Dan krijg je nog steeds bijstand.quote:Op donderdag 22 april 2010 08:25 schreef Karina het volgende:
[..]
WW heeft niets te maken met het inkomen van je partner. Er zal wel iets anders aan de hand zijn (ontslag genomen?).
Mwoh, als het huis ook in de verkoop staat zal dat wel meevallen denk ik.quote:Op donderdag 22 april 2010 08:09 schreef Alicey het volgende:
De verhuurder kan natuurlijk wel je leven zuur gaan maken door noodzakelijk onderhoud te traineren en dat soort dingen.
YW.quote:
Voor zover ik weet ook niet. De deurwaarder kijkt er wel naar in zoverre dat er voor kinderen opvang gezocht wordt.quote:Op donderdag 22 april 2010 08:34 schreef Seven. het volgende:
[..]
YW.
OT: ik vond het wel grappig dat TS zich afvraagt of hij zomaar op straat gegooid kan worden omdat hij kinderen heeft. Ik denk niet dat de rechter daar naar kijkt.
Het zal je nog verbazen hoe veel mensen niet zo'n vangnetje hebben.quote:Op donderdag 22 april 2010 08:49 schreef Blik het volgende:
Ik kan natuurlijk niet in ieders portemonnee kijken, maar een spaarpotje van een paar duizend euro om tegenvallers op te vangen, zoals ontslagen worden, kapotte koelkast, kapotte auto etc. zou je toch wel moeten hebben als gezin zijnde met 2 kinderen. Dat vind ik toch een beetje vreemd.
Nee hoor, ik mis het punt niet... Ik tip alleen maar even aan dat je je onnodig druk maakt om futiliteitenquote:Op woensdag 21 april 2010 23:15 schreef Roary het volgende:
@Edwinuss. Als het om geld gaat komt bij zulke mensen de duivel naar boven. Het interesseert ze niet dat je wilt meewerken. Ze willen poen zien.
@Sjeen. Je mist eigenlijk waar het eigenlijk om gaat, maar om toch antwoord te geven. Twee kindjes van mij slapen, zij bellen expres en bewust hard en lang aan. Mijn jongste van elf maanden oud is er wakker van geworden. Terwijl hij zijn rust nodig heeft.
@jitzze: Dat dacht ik nou ook, maar ze hebben ons wel bang gemaakt. Dus dat wil ik morgen in de vroegte ook gaan uitzoeken.
@Adames. Het is niet lekker wonen nee, maar als ik vanaf eind mei mijn maandhuur op tijd betaal, en daarnaast de huurachterstand aflos zou dat eigenlijk wel moeten kunnen. Ze moeten toch eigenlijk sowieso een incassobureau op ons afsturen? Of weten ze dan, dat incassobureau's altijd meewerkend zijn in maandelijke aflossingen?
Mooi verwoord. Alsof dat dan ineens de situatie anders maakt en je niet aan je betalingsverplichtingen hoeft te voldoen.quote:Op donderdag 22 april 2010 08:58 schreef Dromer het volgende:
Vervelende zaak natuurlijk, maar waarom wordt het altijd weer op 'de kinderen' gegooid?
Alsof je zodra je kinderen hebt een soort super beschermstatus dient te verkrijgen en alles wat je kinderen ook maar enigszins raakt kunt aanwenden om sentiment op te roepen.
Mwa, aan de andere kant gaan notarissen wel om 20.45 uur des avonds aan de deurbel hangen ? Klinkt mij een beetje vreemd in de oren.quote:Op donderdag 22 april 2010 00:14 schreef tjoptjop het volgende:
Ik lees dat de verhuurders notarissen zijn? Ga er maar vanuit dat als het tot het gerecht komt dat die uitermate goed voorbereid zijn
Dan kijken ze wel naar het inkomen van je partner toch? Dan zou het inderdaad kunnen kloppen dat hij geen uitkering krijgt.quote:Op donderdag 22 april 2010 08:26 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dan krijg je nog steeds bijstand.
Kinderen kost een hoop geld, en als je inkomen niet al te hoog is, is het niet eenvoudig zo 'n potje op te bouwen.quote:Op donderdag 22 april 2010 08:49 schreef Blik het volgende:
Ik kan natuurlijk niet in ieders portemonnee kijken, maar een spaarpotje van een paar duizend euro om tegenvallers op te vangen, zoals ontslagen worden, kapotte koelkast, kapotte auto etc. zou je toch wel moeten hebben als gezin zijnde met 2 kinderen. Dat vind ik toch een beetje vreemd.
Swets had het al gequote: de partner hééft geen inkomen.quote:Op donderdag 22 april 2010 09:08 schreef Karina het volgende:
[..]
Dan kijken ze wel naar het inkomen van je partner toch? Dan zou het inderdaad kunnen kloppen dat hij geen uitkering krijgt.
quote:Dus vanaf januari tot en met heden zitten wij zonder inkomen,
Mwa, een verhuurder die komt vragen of je de huur wilt overmaken vind ik niet zo onredelijk eerlijk gezegd. Vind het eerder vrij normaal.quote:Op donderdag 22 april 2010 01:03 schreef Teun_ZHV het volgende:
Mochten ze de volgende keer weer aan deur kloppen en onredelijke eisen stellen,
.
Waarom? Overdag moeten ze waarschijnlijk werken.quote:Op donderdag 22 april 2010 09:07 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Mwa, aan de andere kant gaan notarissen wel om 20.45 uur des avonds aan de deurbel hangen ? Klinkt mij een beetje vreemd in de oren.
Ik zou gokken op een fictieve opzegtermijn die bij zijn ontslag niet in aanmerking is genomen. Dat kan vaak 2 of 3 maanden zijn. Vaak krijg je daar bij je ontslag een vergoeding voor van je werkgever (als je het tenminste juridisch handig hebt opgelost).quote:Op donderdag 22 april 2010 00:13 schreef tjoptjop het volgende:
Vreemd verhaal dat je geen WW aan kon vragen, je hebt weliswaar zo'n overbruggingstijd (oid) maar dat je het niet krijgt. Of is er wat anders met dat ontslag gebeurt?
Jawel, maar vaak zijn ze juridisch goed onderlegd dus zullen ze zorgen voor een ongestoord woongenot, bovendien zitten die kakkers rond die tijd op de hockey of bridge club en vinden ze dit soort praktijken beneden hun standquote:Op donderdag 22 april 2010 09:10 schreef Godtje het volgende:
[..]
Waarom? Overdag moeten ze waarschijnlijk werken.
heel erg bot gezegd; dan moet je niet aan kinderen beginnen. kinderen zijn (bijna)_altijd_ een eigen keuze.quote:Op donderdag 22 april 2010 09:08 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Kinderen kost een hoop geld, en als je inkomen niet al te hoog is, is het niet eenvoudig zo 'n potje op te bouwen.
Ik ben ook wel voor een buffer, maar probeer alleen aan te geven dat het niet altijd even makkelijk is. Er even vanuit gaande dat het modaal netto salaris een 1500 a 1600 euro is, is een potje opbouwen lastig.quote:Op donderdag 22 april 2010 09:23 schreef ktnxbye het volgende:
[..]
heel erg bot gezegd; dan moet je niet aan kinderen beginnen. kinderen zijn (bijna)_altijd_ een eigen keuze.
quote:Op donderdag 22 april 2010 09:51 schreef LangeTabbetje het volgende:
vanuit gaande dat het modaal netto salaris een 1500 a 1600 euro is, is een potje opbouwen lastig.
quote:Het netto modaal inkomen is in 2010 ongeveer: ¤ 19367,52- per jaar
Leuk hoe je 'altijd' benadrukt en tegelijkertijd afzwakt.quote:Op donderdag 22 april 2010 09:23 schreef ktnxbye het volgende:
[..]
heel erg bot gezegd; dan moet je niet aan kinderen beginnen. kinderen zijn (bijna)_altijd_ een eigen keuze.
De situatie kan wijzigen, hè. Het krijgen/hebben van kinderen vind ik geen probleem (dat gun ik iedereen), maar het gebruiken van ze als excuus en pressiemiddel weer wel.quote:Op donderdag 22 april 2010 09:23 schreef ktnxbye het volgende:
[..]
Dat is uiteraard waar, maar als er geen potje opgebouwd wordt voor tegenvallers loop je dus altijd achter de feiten aan als er iets gebeurt. Al hou je maar 50 euro per maand over om opzij te zetten, spaar gewoon iets voor dergelijke dingen.quote:Op donderdag 22 april 2010 09:08 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Kinderen kost een hoop geld, en als je inkomen niet al te hoog is, is het niet eenvoudig zo 'n potje op te bouwen.
Raar verhaal inderdaad, één van beide partners zou op zijn minst bijstand moeten krijgen.quote:Op donderdag 22 april 2010 09:09 schreef Five_Horizons het volgende:
Swets had het al gequote: de partner hééft geen inkomen.
Ik denk ook dat er een hoop mensen bij tegenvallers `achter de feiten aan zullen lopen`. Zeker in situaties als deze, bij eenverdieners met een modaal inkomen. Dan is het leven niet zo eenvoudig.quote:Op donderdag 22 april 2010 09:59 schreef Blik het volgende:
[..]
Dat is uiteraard waar, maar als er geen potje opgebouwd wordt voor tegenvallers loop je dus altijd achter de feiten aan als er iets gebeurt. Al hou je maar 50 euro per maand over om opzij te zetten, spaar gewoon iets voor dergelijke dingen.
Dat vermoeden heb ik ookquote:Op donderdag 22 april 2010 10:01 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Me dunkt is er dus een aantal dingen die TS verzwijgt en/of in eigen voordeel verdraait.
Dat dus. Kom op TS, vertel eens?quote:Op donderdag 22 april 2010 10:01 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Raar verhaal inderdaad, één van beide partners zou op zijn minst bijstand moeten krijgen.
Naast alle voordeeltjes die mensen met kinderen genieten en zaken als zorg- en huurtoeslag zou je zomaar een modaal inkomen kunnen vangen.
Me dunkt is er dus een aantal dingen die TS verzwijgt en/of in eigen voordeel verdraait.
Ik zou zeggen:quote:
Klopt. Omdat er anders mensen zouden struikelen over het feit dat slachtoffers van verkrachting er niet zelf voor gekozen hebben, dat zijn dan in mijn ogen de enige uitzonderingenquote:Op donderdag 22 april 2010 09:53 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Leuk hoe je 'altijd' benadrukt en tegelijkertijd afzwakt.
Behalve natuurlijk dat mensen genetisch geprogrammeerd zijn om voort te planten en het grotendeels zelfs zowel lichamelijk als onbewust dwangmatig is vanwege bovenstaand feit, maar dat doet er uiteraard ook niet toe.quote:Op donderdag 22 april 2010 10:12 schreef ktnxbye het volgende:
[..]
Klopt. Omdat er anders mensen zouden struikelen over het feit dat slachtoffers van verkrachting er niet zelf voor gekozen hebben, dat zijn dan in mijn ogen de enige uitzonderingen
Je hebt ook wel gelijk verder, maar ik vond het wel leuk staanquote:Op donderdag 22 april 2010 10:12 schreef ktnxbye het volgende:
[..]
Klopt. Omdat er anders mensen zouden struikelen over het feit dat slachtoffers van verkrachting er niet zelf voor gekozen hebben, dat zijn dan in mijn ogen de enige uitzonderingen
Behalve de tweede (daar zijn aanvullende regels voor) geldt dat natuurlijk niet voor de WW, waar 'ie als eerste voor in aanmerking zou moeten kunnen komen.quote:Op donderdag 22 april 2010 12:14 schreef SolidasRock het volgende:
Waarom TS geen recht heeft op uitkering kan komen door (???)
A. Hij een te dure auto heeft (sociale dienst)
B. HIj ZZPer is
C. Hij veel vermogen heeft waar hij niet bij kan (aandelen die zijn vastgezet?)
D. Hij geen woonadres kan opgeven. (illegaal wonen of zo?)
Maar TS zou een keer zelf moeten reageren met waarom hij geen uitkering zou mogen krijgen...
Ik was vanaf 1 februari werkloos, en op 14 februari kreeg ik al mijn 1e halve maand WW gestort.quote:Op donderdag 22 april 2010 10:12 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Ik zou zeggen:
1. Het UWV heeft een achterstand (hebben ze vaak maar niet zo superlang). Bovendien zou je bij het UWV een voorschot moeten kunnen krijgen, zeker als het zo urgent is.
Die vergoeding is dan toch ook een overbruggingsvergoeding? Ik neem aan dat TS niet van die vergoeding meteen een auto, vakantie of verbouwing heeft betaald?quote:2. TS heeft de eerste 2 maanden geen recht op WW i.v.m. de opzegtermijn die bij zijn ontslag niet in aanmerking is genomen. Werkgevers geven daar in sociale plannen een vergoeding voor.
Als hij dat geld gekregen heeft, heeft ie in ieder geval niet zijn huur ermee betaaldquote:Op donderdag 22 april 2010 12:31 schreef Maanvis het volgende:
Die vergoeding is dan toch ook een overbruggingsvergoeding? Ik neem aan dat TS niet van die vergoeding meteen een auto, vakantie of verbouwing heeft betaald?
Een feit is dat er een achterstand is. Een feit is dat TS heeft geprobeerd een regeling hiervoor te treffen. Een feit is dat verhuurder hie niet aan wenst mee te werken. Feit is dat TS zijn goede wil getoond heeft. Feit is dat de verhuurder dit niet doet. Feit is dat TS inkomen heeft tijdens zitting. Feit is dat TS achterstand kan inlopen.quote:Op donderdag 22 april 2010 00:00 schreef Fe2O3 het volgende:
[..]
Wat wij vinden is niet relevant helaas, een rechter zal naar feiten kijken.
Dat is niet aan de orde, volgens de OP liep het contract af en is niet verlengd.quote:Op donderdag 22 april 2010 09:12 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Ik zou gokken op een fictieve opzegtermijn die bij zijn ontslag niet in aanmerking is genomen. Dat kan vaak 2 of 3 maanden zijn. Vaak krijg je daar bij je ontslag een vergoeding voor van je werkgever (als je het tenminste juridisch handig hebt opgelost).
Hangt ook van de leeftijd af toch? Stel jonger dan 27, dan heb je nauwelijks arbeidsverleden en geen recht op bijstand (maar wel op studiefinanciering). Of is dat nog niet ingegaan?quote:Op donderdag 22 april 2010 12:52 schreef sanger het volgende:
Bij het aflopen van een contract is er over het algemeen ook geen sprake van een schuldsituatie. Dat zou betekenen dat TS zou kwalificeren voor de WW, mits zijn arbeidsverleden lang genoeg is.
Maar waarom geen WW dan??quote:Op donderdag 22 april 2010 12:34 schreef Five_Horizons het volgende:
Contract van TS is niet verlengd. Ik zie even niet waarom 'ie daarvoor een vergoeding zou moeten krijgen
Dát weet ik uiteraard niet.quote:
Ik dacht misschien stond dat ook hier ergensquote:
ayequote:Op donderdag 22 april 2010 15:04 schreef mrPanerai het volgende:
nog maar eens....ik heb een hekel aan Topicquitters
Misschien staat 'ie nu al op straat en heeft hij geen geld voor een internet café.quote:Op donderdag 22 april 2010 15:04 schreef mrPanerai het volgende:
nog maar eens....ik heb een hekel aan Topicquitters
Wederom, als zijn partner inkomsten heeft, zitten ze dus niet zonder inkomsten zoals de OP beweerd.quote:Op donderdag 22 april 2010 09:08 schreef Karina het volgende:
[..]
Dan kijken ze wel naar het inkomen van je partner toch? Dan zou het inderdaad kunnen kloppen dat hij geen uitkering krijgt.
Lezen is moeilijk voor je? Hij had inkomsten via WW waar het hun niet zoveel boeit hoeveel rekeningen TS heeft.quote:
Ik heb nog 1 vraag, wat geen verwijt is, maar wat ik wel raar vind: Waarom heb je geen werk gehad de afgelopen tijd dat je zonder werk zat? Bijstand is sowieso niet voldoende om een gezin met 2 kinderen te onderhouden + de huur te betalen. Dan zou ik eerder adviseren om schoonmaak of productiewerk te gaan doen, want de kinderen moeten ook eten etc!quote:Op donderdag 22 april 2010 16:33 schreef Roary het volgende:
Ik zag meerdere vragen staan, waar ik eigenlijk geen behoefte aan had om op te reageren. Toch ga ik op twee belangrijke in.
Meerderen hadden het over een WW. WW heb ik gehad, in de tussen vroeg ik een uitkering aan, voor het geval als ik geen werk zou vinden, en mijn WW zou stoppen.
Dat is antwoord nummer 1.
Antwoord nummer 2
Waarom ik geen uitkering ontvang. Ze willen bepaalde papieren ontvangen van een bank. Dit wilde ik overleggen met de bank, maar tot op heden niks ontvangen van bewijs. Als jullie mij niet geloven, dan niet. Het gaat erom dat ik al drie jaar geen gebruik maak van een bepaalde bank, waarvan wij dachten dat die allang gesloten was. Kennelijk dus niet, daar zat dat de consulent over te zeuren. En ja, we hebben toendertijd van een bankmedewerker te horen gekregen dat onze rekening al gesloten was.....dus niet, een aantal jaren later. Consulent geeft ons een ultimatum, sturen zelfs een brief van de bank op, maar zij wilt het papiertje hebben waar zwart-op wit staat dat wij geen geld erop hebben staan.
Zo...ik hoop dat dit duidelijk was.
Voor de mensen die mij goed hebben geadviseerd en die het voor mij opnemen....heel erg bedankt, dit betekend veel voor mij, daar heb ik ook wat aan. Thnx guys.
Enne...voor de bijdehandjes onder ons. Ik ben geen illegaal, verdien zoals velen een standaard inkomen. Laten we nou eerlijk zijn, als jullie drie maanden geen inkomen hebben, zullen de meesten dat ook niet overleven. Dat is het verschil tussen rijk en arm. Eigenlijk bestaat er geen lager inkomen, midden inkomen en hogere inkomens. Als je niet tot de hogere inkomens behoort, zal je altijd goed op je centen moeten letten.
Voor de mensen die het beste met mij voor hebben, ik hou jullie op de hoogte over de recente ontwikkelingen.
Dat is het punt helemaal niet. TS heeft niet kunnen bewijzen dat een bepaalde rekening leeg was. Dan houdt het gewoon op. Geen jurist gaat dáár iets aan veranderen.quote:Op donderdag 22 april 2010 19:02 schreef Gia het volgende:
Hier op Fok vind je dat niet.
Ja dat zeg ik, hij had dus inkomsten. In de OP wordt wat anders beweerd.quote:Op donderdag 22 april 2010 17:28 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
Lezen is moeilijk voor je? Hij had inkomsten via WW
Ja dat is dus gewoon dikke lulkoek. Een belletje is geneog. En als je ZONDER inkomsten zit ben je wel bereid door brandende hoepels te springen.quote:waar het hun niet zoveel boeit hoeveel rekeningen TS heeft.
Sociale dienst is een stuk moeilijker en die weigert een uitkering te verstrekken de afgelopen 3 maanden omdat TS niet kan bewijzen dat de rekening gesloten is en dat er geen geld op staat omdat de betreffende bank niet goed meewerkt.
Dan ga je toch bij die bank op de stoep liggen totdat je wel de juiste bewijzen hebt? Of zie ik het nu te simpel...quote:Op donderdag 22 april 2010 19:15 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Dat is het punt helemaal niet. TS heeft niet kunnen bewijzen dat een bepaalde rekening leeg was. Dan houdt het gewoon op. Geen jurist gaat dáár iets aan veranderen.
Pas nu heeft TS verteld wat er écht aan de hand is. Je hoeft geen jurist te zijn om dan te vertellen dat 'ie gewoon moet voldoen aan de voorwaarden voor de bijstand.
Neuh, maar sommige mensen willen direct met advocaten gaan rommelen. (die je hetzelfde antwoord zullen geven, tegen een redelijk goed tarief)quote:Op donderdag 22 april 2010 19:17 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Dan ga je toch bij die bank op de stoep liggen totdat je wel de juiste bewijzen hebt? Of zie ik het nu te simpel...
Neuh, ik wilde laatst eens een lege (?) SNS-rekening opheffen, bleken ze dat al gedaan te hebben...quote:Op donderdag 22 april 2010 19:25 schreef Maanvis het volgende:
Krijg je als je een bankrekening stopt niet gewoon een bewijsje van de bank dat ie is gestopt?
(ik weet het zelf niet, ik ben begonnen met een easyblue rekeningen dat rekeninnummer heb ik nu nog steeds)
dat vind ik persoonlijk ook. je hebt een verantwoordelijkheid naar je kinderen toe vind ik dan.quote:Op donderdag 22 april 2010 19:36 schreef Locusta het volgende:
Kan de vriendin van TS niet gaan werken?![]()
Of had ze dat in de tussentijd niet kunnen doen? Al is het maar een paar uurtjes per week schoonmaken ofzo..
quote:Consulent geeft ons een ultimatum, sturen zelfs een brief van de bank op, maar zij wilt het papiertje hebben waar zwart-op wit staat dat wij geen geld erop hebben staan.
Of heb je electronisch bankieren, dan kun je zelf een afschrift printen.quote:Op donderdag 22 april 2010 19:31 schreef Gia het volgende:
Je moet toch altijd het afschriften op kunnen vragen!
Dat bedoel ik ja.. En ook al heb je kleine kinderen in huis, dan nog kun je wel een aantal uur werken. Dus dat zou geen excuus kunnen zijn. Want zoals ik het lees, is bij TS iedere ¤ welkom.quote:Op donderdag 22 april 2010 19:42 schreef Maanvis het volgende:
dat vind ik persoonlijk ook. je hebt een verantwoordelijkheid naar je kinderen toe vind ik dan.
Swetsenegger... hij HAD WW en dat liep af (bij mij is het ook na 3 maanden gestopt) en toen heeft hij GEPROBEERD een uitkering te krijgen van de sociale dienst en dat mislukte en toen zat hij 3 (???) maanden zonder inkomen.quote:Op donderdag 22 april 2010 19:16 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja dat zeg ik, hij had dus inkomsten. In de OP wordt wat anders beweerd.
[..]
Ja dat is dus gewoon dikke lulkoek. Een belletje is geneog. En als je ZONDER inkomsten zit ben je wel bereid door brandende hoepels te springen.
Kortom, dit verhaal stinkt aan alle kanten.
Bijstand krijg je niet met terugwerkende kracht, helaas.quote:Op donderdag 22 april 2010 17:28 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
Lezen is moeilijk voor je? Hij had inkomsten via WW waar het hun niet zoveel boeit hoeveel rekeningen TS heeft.
Sociale dienst is een stuk moeilijker en die weigert een uitkering te verstrekken de afgelopen 3 maanden omdat TS niet kan bewijzen dat de rekening gesloten is en dat er geen geld op staat omdat de betreffende bank niet goed meewerkt.
Ik adviseer TS achter de zwartwit bewijs te gaan dat die rekening opgeheven is en de uitkering alsnog aan te vragen van de afgelopen 3,5 maand dat je inkomstenloos hebt geleefd. Je hebt er gewoon recht op hoor, is niet veel maar gewoon doen zou ik zeggen.
Nee en dan laat je het maar gewoon lopen tot de situatie ontstaat dat je uit je huis gezet dreigt te worden. Heel geloofwaardig allemaalquote:Op donderdag 22 april 2010 21:42 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
Swetsenegger... hij HAD WW en dat liep af (bij mij is het ook na 3 maanden gestopt) en toen heeft hij GEPROBEERD een uitkering te krijgen van de sociale dienst en dat mislukte en toen zat hij 3 (???) maanden zonder inkomen.
Ik vergisde mij: hij DACHT dat het allang opgeheven was maar dat is niet zo, hij moet een bewijsje leveren van de saldo van de bankrekening, niet perse van het opheffen van de bankrekening. Dat lukt hem om 1 of andere redenen niet.
Ik weet uit eigen ervaring dat een aanvraag tot uitkering bij de sociale dienst 6 tot 8 weken duurt, als ze dan iets zien wat niet klopt of ze hebben iets niet gekregen duurt het dus alleen maar langer en dan is 3 maanden ineens niet zo ongeloofwaardig meer.
Daarom is proberen alleen niet goed genoeg dan vecht je maar een beetje harder.quote:Op donderdag 22 april 2010 21:42 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
Swetsenegger... hij HAD WW en dat liep af (bij mij is het ook na 3 maanden gestopt) en toen heeft hij GEPROBEERD een uitkering te krijgen van de sociale dienst en dat mislukte en toen zat hij 3 (???) maanden zonder inkomen.
Precies het lukt HEM niet dus de sociale dienst werkt hem dan toch niet tegen. Zoals TS zelf zegt.quote:Ik vergisde mij: hij DACHT dat het allang opgeheven was maar dat is niet zo, hij moet een bewijsje leveren van de saldo van de bankrekening, niet perse van het opheffen van de bankrekening. Dat lukt hem om 1 of andere redenen niet.
Ja maar het gaat dan wel in vanaf datum van aanvraag. En je kan ook een voorschot krijgen als je voldoet aan de voorwaarden. Dus hoe dan ook had hij wel centjes gekregen.quote:Ik weet uit eigen ervaring dat een aanvraag tot uitkering bij de sociale dienst 6 tot 8 weken duurt, als ze dan iets zien wat niet klopt of ze hebben iets niet gekregen duurt het dus alleen maar langer en dan is 3 maanden ineens niet zo ongeloofwaardig meer.
maar z'n contract werd in januari pas niet verlengd..quote:Op donderdag 22 april 2010 21:42 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
Ik vergisde mij: hij DACHT dat het allang opgeheven was maar dat is niet zo, hij moet een bewijsje leveren van de saldo van de bankrekening, niet perse van het opheffen van de bankrekening. Dat lukt hem om 1 of andere redenen niet.
Ik weet uit eigen ervaring dat een aanvraag tot uitkering bij de sociale dienst 6 tot 8 weken duurt, als ze dan iets zien wat niet klopt of ze hebben iets niet gekregen duurt het dus alleen maar langer en dan is 3 maanden ineens niet zo ongeloofwaardig meer.
Hmm, ING toevallig? Ik ken iemand die hetzelfde heeft gehad bij het aanvragen van een voorschot op een uitkering. Kreeg ook niets, omdat de betreffende bank (het oranje leeuwtje dus) niet mee wilde werken en "geen uitdraai van de gegevens mocht verstrekken" of een dergelijk vaag verhaal.quote:Op donderdag 22 april 2010 16:33 schreef Roary het volgende:
Ik zag meerdere vragen staan, waar ik eigenlijk geen behoefte aan had om op te reageren. Toch ga ik op twee belangrijke in.
Meerderen hadden het over een WW. WW heb ik gehad, in de tussen vroeg ik een uitkering aan, voor het geval als ik geen werk zou vinden, en mijn WW zou stoppen.
Dat is antwoord nummer 1.
Antwoord nummer 2
Waarom ik geen uitkering ontvang. Ze willen bepaalde papieren ontvangen van een bank. Dit wilde ik overleggen met de bank, maar tot op heden niks ontvangen van bewijs. Als jullie mij niet geloven, dan niet. Het gaat erom dat ik al drie jaar geen gebruik maak van een bepaalde bank, waarvan wij dachten dat die allang gesloten was. Kennelijk dus niet, daar zat dat de consulent over te zeuren. En ja, we hebben toendertijd van een bankmedewerker te horen gekregen dat onze rekening al gesloten was.....dus niet, een aantal jaren later. Consulent geeft ons een ultimatum, sturen zelfs een brief van de bank op, maar zij wilt het papiertje hebben waar zwart-op wit staat dat wij geen geld erop hebben staan.
Zo...ik hoop dat dit duidelijk was.
Voor de mensen die mij goed hebben geadviseerd en die het voor mij opnemen....heel erg bedankt, dit betekend veel voor mij, daar heb ik ook wat aan. Thnx guys.
Enne...voor de bijdehandjes onder ons. Ik ben geen illegaal, verdien zoals velen een standaard inkomen. Laten we nou eerlijk zijn, als jullie drie maanden geen inkomen hebben, zullen de meesten dat ook niet overleven. Dat is het verschil tussen rijk en arm. Eigenlijk bestaat er geen lager inkomen, midden inkomen en hogere inkomens. Als je niet tot de hogere inkomens behoort, zal je altijd goed op je centen moeten letten.
Voor de mensen die het beste met mij voor hebben, ik hou jullie op de hoogte over de recente ontwikkelingen.
Sinds wanneer niet? Dat krijg je toch vanaf het moment van aanvraag, ook als de afhandeling te lang duurt!!quote:Op donderdag 22 april 2010 21:47 schreef Vivi het volgende:
[..]
Bijstand krijg je niet met terugwerkende kracht, helaas.
Dit dus.... (en daar reageert TS gemakshalve maar niet opquote:Op donderdag 22 april 2010 22:17 schreef E.T. het volgende:
[..]
maar z'n contract werd in januari pas niet verlengd..
drie maanden WW.. zit je in april..
Hoe kan ie dan 3 maanden zonder inkomen zitten?
quote:Op vrijdag 23 april 2010 21:20 schreef Jeetjejom het volgende:
Als het huis te koop staat: 1 woord: Leegstandswet en weg is de huurbescherming
En dus vond jij dat je ook wel laks kon omgaan met het betalen van de huur?quote:Op donderdag 22 april 2010 23:29 schreef Roary het volgende:
sorry hoor. Je hebt mensen die 6 maanden of langer de huur niet betalen en zij komen ermee weg.
quote:Op zaterdag 24 april 2010 00:56 schreef Appelblauwzeegroen het volgende:
Laat je huurachterstand niet verder oplopen dan 3 maanden, ik geloof dat dat de grens is waar ze echt een kort geding ed kunnen beginnen. maar dan nog: zoveel kans van slagen hebben ze niet. maar het natuurlijk uitermate klote als je huuurbaas je weg wil pesten, dat lukt ze met wat geduld vrijwel altijd, hoe onterecht ook.
Maar we dachten niet anders dan dat jij een goed mens bent hoor, Appelblauwzeegroen. Laat daar absoluut geen misverstand over bestaan ookal is het maar internet.quote:Op zaterdag 24 april 2010 01:10 schreef Appelblauwzeegroen het volgende:
Trouwens, ik heb eens een keer twee maanden mijn huur niet betaald. Toen stond er al iemand van de woningbouw (vriendelijk) voor de deur. Blij nakijken bleek dat het mis was gegaan bij onze gezamenlijke rekening waar ook onze autoverzekeringen , waterschap en gemeentebelasting voor een jaar ongeveer tegelijkertijd was afgeschreven.... te laag saldo om de automatische incasso van de huur door te laten gaan..... Maar goed, toen ik dat zag, kon ik het hele bedrag gelukkig ook meteen overmaken van mijn eigen rekening.
Ik heb altijd, zelfs als student, een spaarpotje gehad waarmee ik het in noodgevallen mee uit kon zingen. En met kinderen kan ik me niet voorstellen dat je 3 maanden niet kunt overbruggen.... echt, ga sparen, wordt verstandig, want je wil niet nogmaals in dit verzeild raken. Zo'n spaarpotje kun je ook al leuk beginnen met je huis opruimen en dingen op marktplaats te zetten, je vakantiegeld direct erop te zetten, belastingteruggaves, zorgtoeslag enz enz..... Je zal verbaasd staan hoe het kan groeien als je ervoor inzet.
En mocht je dingen van het uwv, sociale dienst of bank niet werken.... een aangetekende brief, al dan niet in overleg met het jridisch loket werkt meestal zeer goed en snel.
Je bedoelt TS?quote:Op zaterdag 24 april 2010 01:54 schreef Maanvis het volgende:
kei mooi toch, dat die kerel nu werk heeft!
nee jouw kennisquote:
quote:
Sig, waarom trek je dan ergens toch een vergelijking tussen die vriend en het magere relaas van TS?quote:Op zaterdag 24 april 2010 01:53 schreef sig000 het volgende:
Over de situatie van TS geef ik geen oordeel.
Wat ik wel weet is dat een bijstandsuitkering aanvragen tegenwoordig fink ontmoedigd wordt door een woud aan ambtenaren en regeltjes die er vooral op uit zijn om de uitkering niet te verstrekken.
Heb laatst een ex zelfstandige wiens bedrijf in de problemen kwam en moest stoppen, geholpen om bijstand aan te vragen, ongelofelijk over hoeveel schijven dat ging inclusief controle thuis en voordat er een cent kwam, werd ie al in een Work first traject aan het inpakken gezet.
quote:Op zaterdag 24 april 2010 02:10 schreef Stali het volgende:
Sig, waarom trek je dan ergens toch een vergelijking tussen die vriend en het magere relaas van TS?
Een ZZPer ligt veel langer onder vuur inderdaad. Je moet ook niet vergeten dat de boekhouding ook wat lastiger ligt dan bijv. iemand in loondienst bij een bedrijf en verder speelt dit niet in dit topic he. Behalve dat TS draait en het slachtoffer uithangt en dan ineens op het sentiment van het hebben kindertjes gaat hangen.quote:Op zaterdag 24 april 2010 02:17 schreef sig000 het volgende:
[..]
Wat ik in de praktijk gezien heb, is dat iemand die normaal zijn zaakjes prima voor elkaar had in een tijd van teruglopende inkomsten en steeds grotere financiele gaten te lang bleef hopen op herstel en de stap om het over een andere boeg te gooien te lang heeft uitgesteld.
Zie wel een bepaalde overeenkomst en iedereen kan in zo'n situatie terecht komen.
Daar heb je ook gelijk in wat TS betreft, gaf ook al aan dat ik daar geen oordeel over vel omdat ik gewoon te weinig info heb over de echte situatie.quote:Op zaterdag 24 april 2010 02:43 schreef Stali het volgende:
[..]
Een ZZPer ligt veel langer onder vuur inderdaad. Je moet ook niet vergeten dat de boekhouding ook wat lastiger ligt dan bijv. iemand in loondienst bij een bedrijf en verder speelt dit niet in dit topic he. Behalve dat TS draait en het slachtoffer uithangt en dan ineens op het sentiment van het hebben kindertjes gaat hangen.
TS heeft gewoon ww gekregen maar dat paste kennelijk even niet in de OP. Ik zou zulke zaken toch even niet gaan vergelijken.
Dit snap ik absoluut maar ik baal er dan weer een beetje van dat dit soort oprechtheid in een schijnheiltopic naar boven komt want er is geen overeenkomst maar daar ga ik uiteraard niet over.quote:Op zaterdag 24 april 2010 03:05 schreef sig000 het volgende:
[..]
Daar heb je ook gelijk in wat TS betreft, gaf ook al aan dat ik daar geen oordeel over vel omdat ik gewoon te weinig info heb over de echte situatie.
Wat ik graag in dit topic graag wilde melden was het verhaal van die ZZP er die daarvoor ook altijd in loondienst werkte en min of meer door de veranderde marktomstandigheden aangezet werd om voor zichzelf te beginnen.
Dat ging paar jaar prima en hij heeft bij mij prima werk verricht.
Toch valt zo iemand nu in een diep dal en heb 'm echt moeten helpen omdat hij door alle problemen helemaal apatisch werd en het helemaal niet meer zag zitten.
Dat resulteerde in opstandige buien bijvoorbeeld bij intake ambtenaren van de bijstand.
Een uitkering aanvragen is heel makkelijk voor iemand die in loondienst heeft gezeten,quote:Op zaterdag 24 april 2010 03:30 schreef sig000 het volgende:
Wat mij stoort is het gemak hoe hier sommige mensen denken over een uitkering aanvragen.
Voor iemand die altijd zijn eigen boontjes gedopt heeft is dat een gigantische drempel.
dat vooralquote:Op woensdag 21 april 2010 23:18 schreef Swetsenegger het volgende:
Voor de bijstand komen er 2 onderzoeksambtenaren op bezoek om te kijken wat er aan waarde in de woning is.quote:
Komt dit vaak voor bij een bijstandsaanvraag?quote:Op zaterdag 24 april 2010 03:56 schreef sig000 het volgende:
[..]
Voor de bijstand komen er 2 onderzoeksambtenaren op bezoek om te kijken wat er aan waarde in de woning is.
De auto wordt erbij opgetelt.
Werkelijk elke bankrekening moet je 3 maanden afschriften inleveren.
Bij twijfel wordt dat een jaar.
Je zit al snel boven de grens van spaargeld in hun ogen en dan is het eerst verkopen en daarna opnieuw aanvragen.
Neem tenminste aan dat je het hier over bijstand hebt.quote:Op zaterdag 24 april 2010 03:56 schreef sig000 het volgende:
[..]
Voor de bijstand komen er 2 onderzoeksambtenaren op bezoek om te kijken wat er aan waarde in de woning is.
De auto wordt erbij opgetelt.
Werkelijk elke bankrekening moet je 3 maanden afschriften inleveren.
Bij twijfel wordt dat een jaar.
Je zit al snel boven de grens van spaargeld in hun ogen en dan is het eerst verkopen en daarna opnieuw aanvragen.
quote:Op zaterdag 24 april 2010 04:11 schreef Stali het volgende:
[..]
Neem tenminste aan dat je het hier over bijstand hebt.
TS heeft gewoon recht gehad op en ook WW gekregen totdat hij weer ging werken. Althans zo heb ik het gelezen.
Kortom aanname en geen vergelijkbare situatie als bij TS.quote:Op zaterdag 24 april 2010 04:19 schreef sig000 het volgende:
[..]
In mijn post staat hoe het met een bijstand uitkering aanvragen in de praktijk toegaat.
WW gaat iets soepeler maar duurt ook aardige tijd en waarschijnlijk was TS zijn WW al zowat voorbij toen ie geld kreeg, dan kun je vervolgens naar de bijstand en duurt 't weer een tijd voordat er geld komt, kun je met bedrag van WW de gaten die gevallen zijn weer dichten en vervolgens is echt je geld op en ben je afhankelijk van heleboel begeleiders die bezig zijn in het traject wat samenhangt met aanvraag bijstandsuitkering.
quote:Op zaterdag 24 april 2010 04:27 schreef Stali het volgende:
[..]
Kortom aanname en geen vergelijkbare situatie als bij TS.
WW handelt de aanvragen nl. enorm goed en snel af. Ze hebben veel extra mensen aangenomen en juist ontzettend goed gereageerd op de snel stijgende werkloosheid in bijv. de industriegebieden.
Ik krijg trouwens een beetje de indruk dat het hier bij jou niet om een kennis gaat of zie ik dit weer verkeerd?
Nee, wel kort mee te maken gehad en mijn ervaring is dat die WW aanvraag enorm glad verliep en zo ook bij collega´s die konden gaan. Serieus, echt petje af hoe snel dit allemaal werd behandeld. Nergens horrorverhalen.quote:Op zaterdag 24 april 2010 04:37 schreef sig000 het volgende:
[..]
Ik snap deze reactie niet zo goed van je?
Heb je zelf te maken met de afhandeling?
Welke indruk jij hebt is je eigen ding, daar ga ik verder niet op in.
Kritiek is een groot woord, heb min of meer door toeval meegemaakt, hoe lastig het werkt om een uitkering aan te vragen en wat er in gang gezet wordt.quote:Op zaterdag 24 april 2010 04:50 schreef Stali het volgende:
Het is geen aanval he? Maar de kritiek die je hebt is in dit topic niet van toepassing maar dat wil niet zeggen dat het niet verteld moet worden he? M.a.w. open en ga zo'n vogel als TS niet de schaduw geven.
Nou het aanvragen is sowieso niet moeilijk. En m.b.t. de bijstand weet ik het niet maar wel hoe het UWV gereageerd heeft op de enorme hoeveelheid aanvragen en dat hebben ze in mijn beleving echt heel erg goed gedaan en hebben op grond van de crisis op voorhand mensen aangenomen om dit allemaal op te vangen.quote:Op zaterdag 24 april 2010 05:09 schreef sig000 het volgende:
[..]
Kritiek is een groot woord, heb min of meer door toeval meegemaakt, hoe lastig het werkt om een uitkering aan te vragen en wat er in gang gezet wordt.
Het is niet zo simpel als veel mensen denken.
Toevallig zag ik dit topic en wilde ook de andere kant van de medaille posten.quote:Op zaterdag 24 april 2010 05:21 schreef Stali het volgende:
Neemt niet weg dat het niet kwalijk is en eik kan zoiets beter een eigen topic hebben.
Reageer jij je superioriteitscomplex dan even niet af op bijna alle posters?quote:Op zaterdag 24 april 2010 08:39 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Niks anders dan TS veroordelen.
Nee julllie zijn perfect hoor.
Geef TS concreet opbouwend advies inplaats van je superioriteitscomplex op hem/haar af te reageren.
quote:Op zaterdag 24 april 2010 08:39 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Niks anders dan TS veroordelen.
Nee julllie zijn perfect hoor.
Geef TS concreet opbouwend advies inplaats van je superioriteitscomplex op hem/haar af te reageren.
Ik kan me op mijn beurt dan weer blauw ergeren aan mensen die WGR topics waarin hulp of informatie gevraagd aangrijpen om een ander eens lekker de les te lezen. Wat voor minkukel moet je zijn om je zelfbevestiging over hoe braaf en verantwoordelijk je wel niet bent te moeten halen uit het verwijten maken aan een ander waar je niks mee te maken hebt?quote:Op zaterdag 24 april 2010 14:21 schreef WRH het volgende:
ongetwijfeld mosterd deze post maar ik kan mij echt vreselijk ergeren aan die lui die maar raak klooien en hun mond vol hebben over hun rechten maar die je nooit eens hoort over hun plichten.
quote:Op zaterdag 24 april 2010 14:27 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik kan me op mijn beurt dan weer blauw ergeren aan mensen die WGR topics waarin hulp of informatie gevraagd aangrijpen om een ander eens lekker de les te lezen. Wat voor minkukel moet je zijn om je zelfbevestiging over hoe braaf en verantwoordelijk je wel niet bent te moeten halen uit het verwijten maken aan een ander waar je niks mee te maken hebt?
mwoah neem het niet voor je op maar ga je ook niet afbranden, daar ik geen feiten heb en slechts oppervlakkig alles heb gelezen (en niet eens alles) dus echt oordelen kan ik niet maar ik wens je sterkte met de situatie.quote:Op zaterdag 24 april 2010 20:01 schreef Roary het volgende:
@TheoddDutchGuy. Thanks! Je slaat de spijker op zijn kop.
Voor de meesten onder ons. Ik? Zielig doen? Haha, zeer zeker niet. Ik kom hier alleen maar op deze forum voor advies. Waar ik zeker wat mee gedaan heb.
Aankomende maandag heb ik met een instantie een gesprek, dat samen met mij een brief opstelt naar de verhuurder toe. Ik sta in mijn recht, ik kom mijn verplichtingen weer na. Zullen de betweters wel van balen, maar tja het gaat zeker de goede kant op met mij.
Nogmaals mijn dank voor iedereen die mij heeft geholpen met advies en die de moeite willen nemen om het voor mij op te nemen.
Je kunt ook piraat worden dan.quote:Op zaterdag 24 april 2010 20:14 schreef Scorpie het volgende:
Het gaat de goede kant op? Je hebt 1 tegenslag en je kan vervolgens gelijk de instanties op gaan zoeken omdat je je broek niet meer op kan houden, en dat noem je de goede kant op?
Heb je al ingeschreven voor een huurwoning van woningbouwvereniging?quote:Op zaterdag 24 april 2010 20:01 schreef Roary het volgende:
@TheoddDutchGuy. Thanks! Je slaat de spijker op zijn kop.
Voor de meesten onder ons. Ik? Zielig doen? Haha, zeer zeker niet. Ik kom hier alleen maar op deze forum voor advies. Waar ik zeker wat mee gedaan heb.
Aankomende maandag heb ik met een instantie een gesprek, dat samen met mij een brief opstelt naar de verhuurder toe. Ik sta in mijn recht, ik kom mijn verplichtingen weer na. Zullen de betweters wel van balen, maar tja het gaat zeker de goede kant op met mij.
Nogmaals mijn dank voor iedereen die mij heeft geholpen met advies en die de moeite willen nemen om het voor mij op te nemen.
Ik schrijf dit dan ook niet voor TS maar omdat ik zelf een diepe minachting voor jou voel opwellen.quote:Op zaterdag 24 april 2010 19:20 schreef WRH het volgende:
[..]
TS komt zelf op internet oftewel zit te wachten op reacties, als je daar niet tegen kunt moet je niet op internet je verhaal doen. denk trouwens dat TS dat echt prima zelf kan aangeven en een ander daar niet voor nodig heeft.
Of het is een kloon, maar als je liever op bekenden reageert, waarom reageer je dan hier?quote:overigens, ook echt leuk dat TS zelf ook altijd zo begripvol en meedenkend is naar zijn medemens, oh wacht, het is zijn eerste verse topic, pas registreren als je jezelf zielig vindt.
Als iemand zijn handen heeft gebrand en komt vragen wat hij met de blaar moet doen en hoe lang de genezing ongeveer zal duren, dan heeft het niet zoveel zin om hem te vertellen dat hij zijn hand niet in het vuur had moeten steken.quote:en mensen die voor zichzelf kunnen zorgen zoals ieder normaal mens en aangeven dat iemand zijn problemen toch echt zelf heeft veroorzaakt zijn dan meteen minkukels die zelfbevestiging zoeken?
tuurlijk, volgende keer dat iemand zich meldt dat hij helemaal zelf zijn handjes in het vuur gestoken heeft en auw roept gaan we met zijn allen in een kringetje kumbaya zingen, daar wordt de boel vast goed van opgelost, iedereen blij.
Gelukkig weet hij nu dat dat niet vanuit een situatie van dakloosheid zal moeten.quote:gewoon een gevalletje van boven zijn stand leven en het niet meer trekken, eigen schuld en daar bovenop een geweldig voorbeeld voor zijn eigen kinderen, TS moet gewoon zichzelf bij elkaar rapen, beter laat dan nooit zullen we maar zeggen.
Nee, uiteraard niet over het specifieke geval. Aan de andere kant zou ik het ook begrijpen wanneer je ook helemaal geen topic opent over dit onderwerp. Op FOK! is het vaak hakken en bijten op de mensen die pech hebben.quote:Op zaterdag 24 april 2010 05:33 schreef sig000 het volgende:
[..]
Toevallig zag ik dit topic en wilde ook de andere kant van de medaille posten.
Misschien niet het meest gelukkige topic ervoor.
Ga er zelf geen openen over dit specifieke geval, misschien wel een keer 1 over de misvatting dat je zonder veel moeite een bijstandsuitkering krijgt.
trek het je allemaal niet zo persoonlijk aan joh, het is maar fok...quote:Op zaterdag 24 april 2010 22:16 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik schrijf dit dan ook niet voor TS maar omdat ik zelf een diepe minachting voor jou voel opwellen.
[..]
Of het is een kloon, maar als je liever op bekenden reageert, waarom reageer je dan hier?
[..]
Als iemand zijn handen heeft gebrand en komt vragen wat hij met de blaar moet doen en hoe lang de genezing ongeveer zal duren, dan heeft het niet zoveel zin om hem te vertellen dat hij zijn hand niet in het vuur had moeten steken.
Het is misschien moeilijk voor te stellen voor mensen met een ziekelijke oordeelszucht, maar er wordt helemaal niet gevraagd om een oordeel, dat is helemaal niet aan de orde. Er is slechts jouw kennelijk onbedwingbare behoefte om hem te veroordelen.
[..]
Gelukkig weet hij nu dat dat niet vanuit een situatie van dakloosheid zal moeten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |