Getrouwd partner die 'teveel' verdient?quote:Op woensdag 21 april 2010 23:18 schreef Swetsenegger het volgende:
hoe zou je in godsnaam niet in aanmerking komen voor een uitkering?
Hoezo? Een rechter is ook niet gek, die kijkt echt wel naar de omstandigheden, de betaalhistorie en de vooruitzichten. De verhuurder maakt hier m.i. geen schijn van kans. Weigert zelfs een betalingsregeling, dat is niet redelijk.quote:Op woensdag 21 april 2010 23:51 schreef Fe2O3 het volgende:
Als het proces naar de rechter is ingezet dan sta je binnen niet afzienbare tijd inderdaad op straat.
Wat wij vinden is niet relevant helaas, een rechter zal naar feiten kijken. Als TS de achterstand niet snel inlost staat hij op straat wanneer de gang naar de rechter gemaakt gaat worden. Gezien de particuliere en niet toegestane stituatie met verstrekker (gok ik) kan dit best een kort geding worden.quote:Op woensdag 21 april 2010 23:55 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Hoezo? Een rechter is ook niet gek, die kijkt echt wel naar de omstandigheden, de betaalhistorie en de vooruitzichten. De verhuurder maakt hier m.i. geen schijn van kans. Weigert zelfs een betalingsregeling, dat is niet redelijk.
TS redt 1 maand niet ... ergo bij een kort geding + slechte uitspraak voor TS is het gebeurd.quote:Op donderdag 22 april 2010 00:04 schreef DoubleHawk het volgende:
ik ben ook wel eens bij de rechtbank geweest, die vent voor me liep maanden achter met betalen en de rechter besliste dat ie een maand ofzo de tijd had om te betalen.
Sorry hoor, maar je praat echt grote onzin. De gang naar de rechter een lottoquote:Op donderdag 22 april 2010 00:00 schreef Fe2O3 het volgende:
Wat wij vinden is niet relevant helaas, een rechter zal naar feiten kijken. Als TS de achterstand niet snel inlost staat hij op straat wanneer de gang naar de rechter gemaakt gaat worden. Gezien de particuliere en niet toegestane stituatie met verstrekker (gok ik) kan dit best een kort geding worden.
TS heeft vast geen vast contract gekregen direct, en zal dus binnen een 6 mnd of 1 jaar weer tegen problemen aanlopen. Als het huis niet op 1 salaris betaald kan worden blijft het een risico voor zowel TS en gezin als de verhuurder.
Plus dat een gang naar de rechter in dit geval voor beide partijen een lotto is, met de vraag aan welke kant de hoofdpijs gaat vallen, en dus mijns inziens ten alle tijde vermeden moet worden door TS.
Als het van te voren vast stond wat een uitspraak ging worden dan was de gang naar een rechter niet nodig geweestquote:Op donderdag 22 april 2010 00:15 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar je praat echt grote onzin. De gang naar de rechter een lotto.
Een rechter kijkt inderdaad naar feiten. En één van die feiten is dat TS weer inkomen heeft en zeer binnenkort weer bij zal zijn met de huurpenningen. Wat er na het tijdelijk contract van TS gebeurt met zijn inkomen, is helemaal niet bekend, en zeker geen feit. Niet relevant dus.
quote:Op woensdag 21 april 2010 23:01 schreef Roary het volgende:
Dit was voor ons te betalen, maar sinds januari 2010 is mijn contract niet verlengt. Met spoed hebben wij dus een uitkering aangevraagt, maar daar kwamen we niet voor in aanmerking. Consulent deed er alles aan dat wij het niet kregen.
TS, geef eens antwoord op deze vraag? Want het hele relaas komt sowieso nogal over alsof altijd alles aan een ander ligt.quote:Op woensdag 21 april 2010 23:18 schreef Swetsenegger het volgende:
hoe zou je in godsnaam niet in aanmerking komen voor een uitkering?
Succes, ik kreeg nog geen toetsenbord van 15 euro bij elkaar met hulp van fokquote:Op donderdag 22 april 2010 00:14 schreef BansheeBoy het volgende:
We kunnen je wel helpen. Als alle fok!kers nou eens 5 euro ofzo overmaken.²
Ik heb een Noorsbloed déjà vu.quote:Op donderdag 22 april 2010 00:14 schreef BansheeBoy het volgende:
We kunnen je wel helpen. Als alle fok!kers nou eens 5 euro ofzo overmaken.²
Dan krijg je toch gewoon WW, daar heb je nl. gewoon voor afgedragen.quote:Op woensdag 21 april 2010 23:54 schreef Fe2O3 het volgende:
[..]
Getrouwd partner die 'teveel' verdient?
Maar wel een liefdevolle serenade.quote:Op donderdag 22 april 2010 00:46 schreef vosss het volgende:
[..]
Succes, ik kreeg nog geen toetsenbord van 15 euro bij elkaar met hulp van fok
Zal het niet meer doen.quote:
Slaap lekker ook, vosssje.quote:Op donderdag 22 april 2010 01:01 schreef vosss het volgende:
Ik doe het ook niet meer. Ik ga naar bed.
Slaap lekker 7
Ja, daar ben ik ook wel benieuwd naar. Want als je daar recht op hebt, krijg je dat ook met terugwerkende kracht en heb je direct geld om die achterstand te betalen.quote:Op donderdag 22 april 2010 00:13 schreef tjoptjop het volgende:
Vreemd verhaal dat je geen WW aan kon vragen, je hebt weliswaar zo'n overbruggingstijd (oid) maar dat je het niet krijgt. Of is er wat anders met dat ontslag gebeurt?
Dan zit je dus nietquote:Op woensdag 21 april 2010 23:54 schreef Fe2O3 het volgende:
[..]
Getrouwd partner die 'teveel' verdient?
quote:Op woensdag 21 april 2010 23:01 schreef Roary het volgende:
vanaf januari tot en met heden zitten wij zonder inkomen
of misschien gaat hij straks wel om 10 voor 9 aanbellen..quote:Op donderdag 22 april 2010 08:09 schreef Alicey het volgende:
De verhuurder kan je er pas uitzetten met een gerechtelijk vonnis. Een dergelijke procedure duurt maanden. Als je zo goed mogelijk de achterstand inloopt en (bij voorkeur schriftelijk) communiceert met de verhuurder, zal het lastig worden om op die grond vonnis te halen.
De verhuurder kan natuurlijk wel je leven zuur gaan maken door noodzakelijk onderhoud te traineren en dat soort dingen.
Met het dreigement dat het de volgende keer 9 uur wordt.quote:Op donderdag 22 april 2010 08:13 schreef avotar het volgende:
[..]
of misschien gaat hij straks wel om 10 voor 9 aanbellen..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |