abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80829501
quote:
Op donderdag 29 april 2010 01:12 schreef barthol het volgende:

[..]

Jij hoeft dat ook niet te begrijpen, het is je zaak niet. Het gaat je heulegaar niets aan. Iemand heeft te maken met de keuringsarts en de arbeidsdeskundige. Die behoren oordeelkundig te zijn, worden ze ook voor betaald. Verder kan een behandelend arts wat in de melk te brokkelen hebben, of een bedrijfsarts.
Kwestie van autoriteit en competenties wie oordeelkundig wordt geacht,

Tjee, toen ik afgekeurd werd, (geef toe dat het lang geleden is) was het dus zelfs helemaal niet relevant wat ik er zelf van vond. Niet relevant hoe ik er zelf over oordeelde als direkt betrokkene.
ik vroeg jou niets. nice try though.
pi_80829554
quote:
Op donderdag 29 april 2010 01:15 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

ik vroeg jou niets. nice try though.
Weet ik, maar ik zei wel wat
Huidige trend atmosf. CO2 Mauna Loa: 411 ppm ,10 jaar geleden: 387 ppm , 25 jaar geleden: 358 ppm
pi_80829584
quote:
Op donderdag 29 april 2010 01:20 schreef barthol het volgende:

[..]

Weet ik, maar ik zei wel wat
Je probeert een antwoord voor iemand anders te geven. Dat is niet netjes plus weet je niet hoe hij hier tegenaan kijkt.

Schenkstroop, ik ben nog steeds nieuwsgierig
pi_80829623
quote:
Op donderdag 29 april 2010 01:23 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

Je probeert een antwoord voor iemand anders te geven. Dat is niet netjes
Ik heb ook nooit beweerd dat ik netjes ben, weet wel zeker dat ik eigenwijs ben, (daar ben ik voor afgekeurd)
Huidige trend atmosf. CO2 Mauna Loa: 411 ppm ,10 jaar geleden: 387 ppm , 25 jaar geleden: 358 ppm
pi_80829647
quote:
Op donderdag 29 april 2010 01:26 schreef barthol het volgende:

[..]

Ik heb ook nooit beweerd dat ik netjes ben, weet wel zeker dat ik eigenwijs ben, (daar ben ik voor afgekeurd)
dan kun je nog prima vuilnis rapen. voor eigenwijsheid afgekeurd worden... hopelijk is dat moeilijker dan dat jij het doet klinken he.
pi_80829683
quote:
Op donderdag 29 april 2010 01:29 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

dan kun je nog prima vuilnis rapen. voor eigenwijsheid afgekeurd worden... hopelijk is dat moeilijker dan dat jij het doet klinken he.
Ja ik kan prima vuilnis rapen, doe ik ook als niemand anders het doet, of anderen er te beroerd voor zijn.
Ik kan nog veel meer dan dat.
pi_80829712
quote:
Op donderdag 29 april 2010 01:33 schreef barthol het volgende:

[..]

Ja ik kan prima vuilnis rapen, doe ik ook als niemand anders het doet, of anderen er te beroerd voor zijn.
Ik kan nog veel meer dan dat.
maar je vind afgekeurd thuiszitten leuker? ik kan me daar niets bij voorstellen.
pi_80829810
quote:
Op donderdag 29 april 2010 01:36 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

maar je vind afgekeurd thuiszitten leuker? ik kan me daar niets bij voorstellen.
Nee, ik vind afgekeurd thuiszitten niet leuker, Blijf ook niet stil thuiszitten. Maar dat maakt nog niet dat ik goedgekeurd word. Ik schijn tegen mezelf beschermd te moeten worden, Kan zeggen wat ik wil wat ik kan, maar ik heb een aantekening van "geen ziekteinzicht" en dat maakt dat het niet serieus wordt genomen.
En als ik het dan maar laat zien, dan hoorde ik dat ik moest stoppen met mezelf te bewijzen, en dat ik mijn afkeuring eens moest leren accepteren. "Hij kent zijn grenzen niet" dat was ook zo'n leuke.
pi_80829891
quote:
Op donderdag 29 april 2010 01:45 schreef barthol het volgende:

[..]

Nee, ik vind afgekeurd thuiszitten niet leuker, Blijf ook niet stil thuiszitten. Maar dat maakt nog niet dat ik goedgekeurd word. Ik schijn tegen mezelf beschermd te moeten worden, Kan zeggen wat ik wil wat ik kan, maar ik heb een aantekening van "geen ziekteinzicht" en dat maakt dat het niet serieus wordt genomen.
En als ik het dan maar laat zien, dan hoorde ik dat ik moest stoppen met mezelf te bewijzen, en dat ik mijn afkeuring eens moest leren accepteren. "Hij kent zijn grenzen niet" dat was ook zo'n leuke.
ik ken je case niet. je zult het jezelf of je omgeving wel onmogelijk maken misschien.
normaal heb ik wel zoiets vannuh, screw them, als ik het wil wil ik het.
pi_80830059
quote:
Op donderdag 29 april 2010 01:51 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

ik ken je case niet. je zult het jezelf of je omgeving wel onmogelijk maken misschien.
normaal heb ik wel zoiets vannuh, screw them, als ik het wil wil ik het.
Ach ik denk dat het wel meevalt dat ik het m'n omgeving zou onmogelijk maken,
Eigenlijk wijst de praktijk op het tegendeel. Ik maak veel dingen voor anderen mogelijk. Kom er alleen zelf niet verder mee. Ik probeer maar met de voldoening tevreden te zijn.
(dat ik mensen blij heb gemaakt, of een probleem van anderen heb opgelost, de kar weer op gang heb getrokken, of dat ik er simpelweg was op het moment dat het nodig was dat er iemand moest zijn, etc)
pi_80831018
quote:
Op donderdag 29 april 2010 01:23 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

Je probeert een antwoord voor iemand anders te geven. Dat is niet netjes plus weet je niet hoe hij hier tegenaan kijkt.

Schenkstroop, ik ben nog steeds nieuwsgierig
De niet-werkenden worden steeds vaker gezien als de paria's van de 21e eeuw. Het lijkt me ietwat gemakkelijk om iemand naar een reden uitkering te vragen en hem vervolgens te vertellen dat hij gewoon kan werken. De beste stuurlui staan vaak aan wal.

[ Bericht 6% gewijzigd door sempron2400 op 29-04-2010 07:21:14 ]
  donderdag 29 april 2010 @ 08:56:32 #152
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_80831964
quote:

[..]

Jij hoeft dat ook niet te begrijpen, het is je zaak niet. Het gaat je heulegaar niets aan.
Iemand heeft te maken met de keuringsarts en de arbeidsdeskundige. Die behoren oordeelkundig te zijn, worden ze ook voor betaald. Verder kan een behandelend arts wat in de melk te brokkelen hebben, of een bedrijfsarts. Kwestie van autoriteit en competenties wie oordeelkundig wordt geacht,

Tjee, toen ik afgekeurd werd, (geef toe dat het lang geleden is) was het dus zelfs helemaal niet relevant wat ik er zelf van vond. Niet relevant hoe ik er zelf over oordeelde als direkt betrokkene.
Ik snap niet dat je je daar niet zo in interesseert... Als iemand onterecht in de WIA/WAO zit dan betekent dat dat er minder geld is om ook jouw uitkering te betalen.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  donderdag 29 april 2010 @ 09:41:16 #153
3542 Gia
User under construction
pi_80832870
quote:

[..]

Jij hoeft dat ook niet te begrijpen, het is je zaak niet. Het gaat je heulegaar niets aan.
Iemand heeft te maken met de keuringsarts en de arbeidsdeskundige. Die behoren oordeelkundig te zijn, worden ze ook voor betaald. Verder kan een behandelend arts wat in de melk te brokkelen hebben, of een bedrijfsarts. Kwestie van autoriteit en competenties wie oordeelkundig wordt geacht,

Ben jij niet herkeurd dan, een jaar of 2 geleden? Toen is toch iedereen tot 46 jaar herkeurd!
pi_80840059
quote:
Op donderdag 29 april 2010 08:56 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Ik snap niet dat je je daar niet zo in interesseert... Als iemand onterecht in de WIA/WAO zit dan betekent dat dat er minder geld is om ook jouw uitkering te betalen.
Maanvis, soms gaat het helemaal niet over geld. Soms zijn er belangrijker dingen dan geld.
Ik ga niet de a.o. beoordelen van anderen, ik ga niet op de stoel van de arbeidsdeskundige zitten, of in de huid van de verzekeringsarts kruipen. Heb al genoeg aan mijn eigen situatie, genoeg vragen waar ik maar steeds mee blijf zitten over mijn eigen a.o. Genoeg morele vraagstukken ook, soms dilemma's, waar ik telkens keuzes in maak, Keuzes die ik mezelf wil kunnen verantwoorden en waarvoor ik verantwoordelijkheid neem, welke consequenties voor mij er ook aan vast zitten.

Ik wil niet nog eens de morele verantwoordelijkheid over de uitkeringen van anderen op mijn schouders krijgen, als ik tegelijkertijd in al die jaren steeds kreeg ingeprent dat ik mijn afkeuring eens moet leren accepteren.

Ik heb al dat ik allerlei hobby's heb moeten laten varen, niet vanwege beperkingen door ziekte van mij, maar omdat ik verantwoordelijk heb om om geen dingen dingen te doen die mogelijk maatschappelijk sentimenten kunnen ontlokken waar andere arbeidsongeschikten mogelijk de dupe van kunnen worden.
Mensen die misschien met veel ernstiger beperkingen kampen dan ik.
pi_80840714
quote:
Op donderdag 29 april 2010 09:41 schreef Gia het volgende:

[..]

Ben jij niet herkeurd dan, een jaar of 2 geleden? Toen is toch iedereen tot 46 jaar herkeurd!
Ik heb wel de eenmalige herbeoordeling van 1996 meegemaakt. Maar daar was al bij voorbaat besloten dat ik afgekeurd bleef. En na die tijd ben ik naast telefonisch contact, ook nog twee keer op eigen initiatief bij het UWV verschenen. De eerste keer omdat ik zelf een herkeuring had aangevraagd, en een tweede keer (ook op eigen aanvraag) nog een gesprek met de VA en de AD tegelijkertijd, bij een gelegenheid waarin ik ook de bijverdiensten van dat jaar opgaf en toelichtte. Ben daarna ook nog een keertje op het matje geroepen door de GGZ vanweger m'n reintegratie activiteiten waar ze het niet mee eens waren.

Maar dat was allemaal vlak voor er aan de gang werd gegaan met de laatste herbeoordelingscampagne. Daar viel ik (in eerste instantie niet, maar in tweede instantie wel) af vanwege mijn leeftijd.
pi_80843141
quote:

[..]

MAAR dat zijn WEL de gevallen die tot onbegrip lijden. We betalen belasting voor iemand met een teer huidje? Daar bestaat die afkeer uit, omdat er dus mensen zijn de ledematen missen die wel werken. En als het UVW je nergens kwijt kan als schoonmaker of fabrieksarbeider, moeten ze beter hun best doen daar.
pi_80844734
quote:
Op donderdag 29 april 2010 14:49 schreef Yreal het volgende:

[..]

MAAR dat zijn WEL de gevallen die tot onbegrip lijden. We betalen belasting voor iemand met een teer huidje? Daar bestaat die afkeer uit, omdat er dus mensen zijn de ledematen missen die wel werken. En als het UVW je nergens kwijt kan als schoonmaker of fabrieksarbeider, moeten ze beter hun best doen daar.
Weet je, begrip verwachten van die verschrikkelijke Calimero's is een onbegonnen zaak. Die kijken alleen maar met argusogen naar anderen, zijn altijd aan het vergelijken, zijn bang dat ze tekort komen en zien overal onrechtvaardigeid. Voelen zich altijd het slachtoffer, en het gras is in hun ogen overal groener.

Projecteren hun eigen tegenzin om zich uit te sloven op anderen, projecteren hun eigen opportunistische karakter op anderen, En projecteren ook hun eigen slinksheid op anderen. En oordelen met simplisme.

Weet je, ik ben zo'n geval dat tot onbegrip leidt.
  donderdag 29 april 2010 @ 17:39:38 #158
3542 Gia
User under construction
pi_80849444
quote:
Op donderdag 29 april 2010 15:32 schreef barthol het volgende:

Weet je, ik ben zo'n geval dat tot onbegrip leidt.
Ik ook, ga me ook nergens meer lopen verdedigen.
  donderdag 29 april 2010 @ 17:49:04 #159
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_80849716
quote:
Op donderdag 29 april 2010 17:39 schreef Gia het volgende:

[..]

Ik ook, ga me ook nergens meer lopen verdedigen.
da's ook niet nodig want niemand valt je aan, niet in dit topique of in het vorige. en als dat toch je indruk was dan moet je iets doen aan je perceptie of het verhaal zelf van het begin goed uitleggen.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_80854761
Wanneer leren we nu eens te accepteren dat er nu eenmaal een bepaalde werkloosheid is? Een werkloosheid die hier tot de laagste van Europa behoort. Misschien is arbeid zaligmakend, maar een 100 procent arbeidsparticipatie is nu eenmaal een utopie.

Het aantal Wajongers gaat naar verwachting verder stijgen. Tot bijna 400.000 in de structurele situatie in 2040. Dat vraagt om maatregelen, want door de vergrijzing gaan we donkere tijden tegemoet. Maar het is niet aan de burger om te oordelen wie er wel of geen recht heeft op een uitkering, maar aan het UWV.

Je kan wel solliciteren op de vervelende baan die er bestaat, maar het is de vraag of je ook daadwerkelijk aangenomen wordt. Werkloosheid zal er blijven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')