Oh ja, die is mooi.quote:Op dinsdag 20 april 2010 15:30 schreef Magistic het volgende:
Geesten doen niets met lampen, veranderingen in het elektriciteitsnet doen dat. Mensen missen hun geliefden gewoon zo erg dat ze overal contact met hun geliefde in proberen te zien.
Que?quote:Op dinsdag 20 april 2010 15:32 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Oh ja, die is mooi.
Dat je hoegenaamd kortsluiting veroorzaakt door het gemis en dat de lampen en de geesten daarop dan gaan reageren.
Tof idee...
quote:Op dinsdag 20 april 2010 15:31 schreef DrDarwin het volgende:
Omdat ze jou bang willen maken natuurlijk, en aangezien jij lichtgelovig bent wordt jij er dan ook vast ontzettend angstig van.
wa lul jijquote:Op dinsdag 20 april 2010 15:32 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Oh ja, die is mooi.
Dat je hoegenaamd kortsluiting veroorzaakt door het gemis en dat de lampen en de geesten daarop dan gaan reageren.
Tof idee...
Is dat zelf verzonnen of heb je dit ook ergens echt gelezen?quote:Op dinsdag 20 april 2010 15:29 schreef banapples het volgende:
Omdat gekke mensen vaak in oude huizen wonen met slechte bedrading.
Je vraagt je af hoe ze dat deden voor er electra was, en of ze in de nabije toekomst ook per sms flikkerende berichtjes gaan versturen...quote:Op woensdag 21 april 2010 01:51 schreef Zhe-AnGeL het volgende:
Maar tis wel kut idem...
Mijn lampen gaan te vaak kapot gewoon..als ik boos ben of te druk in gedachten knappen mijn lampen stuk...bij de kassa idem...
pinautomaten weigeren
En ik had een lamp van mijn overleden moeder...ik heb deze lamp maar weggedaan die wilde niet normaal doen!
Gewoon weg keihard eng...flikkeren om niets, deed het prima hoor.
Maar echt flikkerdeflikker...
echt heel vaag.
Maar eh ja zo laten ze blijkbaar zien dat ze bij je zijn zo is mij verteld
Jeetje wat bijzonder allemaalquote:Op woensdag 21 april 2010 01:51 schreef Zhe-AnGeL het volgende:
Maar tis wel kut idem...
Mijn lampen gaan te vaak kapot gewoon..als ik boos ben of te druk in gedachten knappen mijn lampen stuk...bij de kassa idem...
pinautomaten weigeren
En ik had een lamp van mijn overleden moeder...ik heb deze lamp maar weggedaan die wilde niet normaal doen!
echt heel vaag.
Bronquote:Op woensdag 21 april 2010 01:47 schreef FP128 het volgende:
[..]
Is dat zelf verzonnen of heb je dit ook ergens echt gelezen?
Hoe verklaar jij dan dat de lamp in mn hal vanzelf uit ging en de schakelijk dus omgezet was, wij bevonden ons op dat moment allemaal in de woonkamer.quote:Op dinsdag 20 april 2010 15:30 schreef Magistic het volgende:
Geesten doen niets met lampen, veranderingen in het elektriciteitsnet doen dat. Mensen missen hun geliefden gewoon zo erg dat ze overal contact met hun geliefde in proberen te zien.
Ohja, en geesten bestaan niet.
ik heb eens gehad dat ik stoorde op de pc van de bank, de mevrouw vroeg me ff naar achteren te gaan en te wachten want de pc deed raar, ik naar achteren en zitten , oh zegt ze hij doet t weer ik naar voren, maar toen deed t ding t weer niet, ik weer naar achteren om te gaan zitten en toen riep ze me weer, want de pc deed t weer, dit was echt vaag, en zo ging t tot 3 xquote:Op woensdag 21 april 2010 01:51 schreef Zhe-AnGeL het volgende:
Maar tis wel kut idem...
pinautomaten weigeren
echt heel vaag.
Dunno maar zet er eens een webcam op?quote:Op zondag 25 april 2010 11:40 schreef mousy31 het volgende:
[..]
Hoe verklaar jij dan dat de lamp in mn hal vanzelf uit ging en de schakelijk dus omgezet was, wij bevonden ons op dat moment allemaal in de woonkamer.
Ik heb t licht weer aan gedaan en even later ging t weer uit en weer was de schakelaar omgezet.
Hm ik vraag het ook af wat het kan zijn.quote:Op zondag 25 april 2010 11:45 schreef mousy31 het volgende:
[..]
ik heb eens gehad dat ik stoorde op de pc van de bank, de mevrouw vroeg me ff naar achteren te gaan en te wachten want de pc deed raar, ik naar achteren en zitten , oh zegt ze hij doet t weer ik naar voren, maar toen deed t ding t weer niet, ik weer naar achteren om te gaan zitten en toen riep ze me weer, want de pc deed t weer, dit was echt vaag, en zo ging t tot 3 x
Bij mn zus hoefede ik soms alleen maar de muis vast te pakken en haar pc liep vast, op school waren stukken die ik opgeslagen had zomaar weg, leraar stond ernaast want die geloofde me niet , hij keek echter heel raar toen hij zag dat ik niks op kon slaan en hij wel.
Volgens mij heeft het met statische electriciteit te maken, sturen kan ik t namelijk niet.
Mn webcam is veels te oud en heeft niet zo'n lang snoer.quote:Op donderdag 29 april 2010 12:47 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Dunno maar zet er eens een webcam op?
Ik denk zelf dat het statische electriciteit is heb nl wel eens geprobeerd om via gedachten kracht t zelfde te doen en dat lukte niet helaas, anders had ik alle geldautomaten wel leeg getrokken hihi.quote:Op vrijdag 30 april 2010 01:34 schreef Zhe-AnGeL het volgende:
[..]
Hm ik vraag het ook af wat het kan zijn.
Vreemd fenomeen en als het je te vaak overkomt ga je echt wel twijfelen..
quote:Op zondag 25 april 2010 11:45 schreef mousy31 het volgende:
[..]
ik heb eens gehad dat ik stoorde op de pc van de bank, de mevrouw vroeg me ff naar achteren te gaan en te wachten want de pc deed raar, ik naar achteren en zitten , oh zegt ze hij doet t weer ik naar voren, maar toen deed t ding t weer niet, ik weer naar achteren om te gaan zitten en toen riep ze me weer, want de pc deed t weer, dit was echt vaag, en zo ging t tot 3 x
Bij mn zus hoefede ik soms alleen maar de muis vast te pakken en haar pc liep vast, op school waren stukken die ik opgeslagen had zomaar weg, leraar stond ernaast want die geloofde me niet , hij keek echter heel raar toen hij zag dat ik niks op kon slaan en hij wel.
Volgens mij heeft het met statische electriciteit te maken, sturen kan ik t namelijk niet.
als bij mij een lamp knippert dan weet ik altijd dat het tijd is om een nieuwe erin te draaien. maar ieder zijn / haar ding natuurlijkquote:Op dinsdag 20 april 2010 15:26 schreef JoepiePoepie het volgende:
Ik lees zo vaak verhalen in TRU dat er bij mensen een lamp knippert en dan weten ze dat dat bijvoorbeeld overleden oma is.
Maar waarom doen die geesten dat? Als die overleden persoon echt zo van de nog levenden houdten ze hebben blijkbaar de krachten om bepaalde dingen te doen; waarom dan niet iets doen waar die persoon echt wat aan heeft
. Als ronddolende geest heb je immers zeeen van tijd
.
Het lijkt mij namelijk wel wat dat als ik de hele dag weg ben geweest en ik kom thuis, dat dan het huishouden is gedaan, lekker eten op tafel staat, en mijn kussen lekker is opgeschud
Waarom doen die overleden familieleden juist altijd van die nutteloze dingen als er wordt beweerd dat ze zoveel van je houden?
Nee, het houdt ook niet in dat als er een lamp kapot gaat er iemand dood gaat..quote:Op woensdag 5 mei 2010 20:42 schreef FBreijer het volgende:
In het afgelopen jaar zijn er in mijn slaapkamer 4 lampen kapot gegaan.
En ik zweer het je, je gaat het misschien niet geloven, er ging iedere keer.......
Niemand dood die ik ken.
quote:Op woensdag 5 mei 2010 23:38 schreef Sylver_ het volgende:
Nee, dan ga ik liever opzoek naar Manke, daar kan je tenminste nog een leuk gesprek mee voeren![]()
Dat is natuurlijk er van uitgaande dat er überhaupt maar iets zoals een 'geest' is.quote:Op woensdag 5 mei 2010 23:38 schreef Sylver_ het volgende:
[..]
Nee, het houdt ook niet in dat als er een lamp kapot gaat er iemand dood gaat..
Tenminste, dat mag ik hopen! Anders heb ik al een hoop mensen vermoord doordat ik een ondeugdelijke lamp hield, ondank dat het elke week een peertje liet kapot gaan ..![]()
Nee, het houdt in dat je een tijdje een geest had, die nu waarschijnlijk al weer vertrokken is toen hij/zij/het erachter kwam dat je er niet open voor staat.
Ik bedoel, ik zou als geestzijnde ook niet rond blijven hangen als ik tot 4 keer toe hemel en aarde heb bewogen om je te laten weten dat ik er ben, maar nooit ook maar een reactie krijg.
Nee, dan ga ik liever opzoek naar Manke, daar kan je tenminste nog een leuk gesprek mee voeren![]()
Heb hetzelfde meegemaakt. Ik lag toen op bed maar in de hal boven ging het licht aan uit aan uit. Toen ben ik naar onderen gelopen om te vragen of mijn ouders het misschien waren. Nee was het antwoordquote:Op zondag 25 april 2010 11:40 schreef mousy31 het volgende:
[..]
Hoe verklaar jij dan dat de lamp in mn hal vanzelf uit ging en de schakelijk dus omgezet was, wij bevonden ons op dat moment allemaal in de woonkamer.
Ik heb t licht weer aan gedaan en even later ging t weer uit en weer was de schakelaar omgezet.
Hoe weet jij dit dan als je in dat andere topic zei dat je nog nooit een geest gezien hebt?quote:Op donderdag 6 mei 2010 22:01 schreef pasopikbijt het volgende:
Een "geest" is niks meer dan een bolletje energie. Die energie kan iets doen met het licht.
Het is ook bullshit als mensen zeggen dat ze een geest hebben gezien en het zag eruit als een doorzichtig mens. Het is een energie die je kan voelen, maar er valt niks te zien.
Lees het nog eens goed.quote:Op donderdag 6 mei 2010 22:04 schreef Flammie het volgende:
[..]
Hoe weet jij dit dan als je in dat andere topic zei dat je nog nooit een geest gezien hebt?
Ja en nu? Dat is de letterlijke quotequote:Nog nooi een geest of iets dergelijks gezien, alleen gevoeld. I
quote:Op donderdag 6 mei 2010 22:01 schreef pasopikbijt het volgende:
Een "geest" is niks meer dan een bolletje energie. Die energie kan iets doen met het licht.
Het is ook bullshit als mensen zeggen dat ze een geest hebben gezien en het zag eruit als een doorzichtig mens. Het is een energie die je kan voelen, maar er valt niks te zien.
Mag ik je aanraken?quote:Op woensdag 21 april 2010 01:51 schreef Zhe-AnGeL het volgende:
Maar tis wel kut idem...
pinautomaten weigeren
echt heel vaag.
Het is laat, ik dacht dat je zei dat ik juist wel een geest had gezien.quote:Op donderdag 6 mei 2010 22:05 schreef Flammie het volgende:
[..]
Ja en nu? Dat is de letterlijke quote
maar hoe weet je dat dan als je nog nooit een geest gezien hebt?quote:Op donderdag 6 mei 2010 22:07 schreef pasopikbijt het volgende:
[..]
Het is laat, ik dacht dat je zei dat ik juist wel een geest had gezien.
Maar, het is gewoon bullshit, want een geest gaat heus niet eruit zien als een vol aangekleed mens
Het is gewoon de energie die overblijft als je lichaam het niet meer doet (lees: als je doodgaat).
Omdat ik er nog nooit een gezien heb.quote:Op donderdag 6 mei 2010 22:07 schreef Flammie het volgende:
[..]
maar hoe weet je dat dan als je nog nooit een geest gezien hebt?
Zwakke reactie.. ik vraag toch niks fouts? Er zijn hier veel verhalen van mensen die geesten gezien hebben in de vorm van een mensachtige gedaante! Er zijn hier ook veel mensen die foto's gemaakt hebben waarop geesten te zien zijn en raad eens; ja in de vorm van een menselijek gedaantequote:Op donderdag 6 mei 2010 22:09 schreef pasopikbijt het volgende:
En wat doen al die nuchtere mensen in dit subforum? Ik dacht: jeej, eindelijk meer zwevers en geesten.
Nee hoor, alleen maar partypoopers die ons komen vertellen dat geesten niet bestaan etc.
Blijf hier dan gewoon weg...
Doe toch normaal man.. ik vraag niks fouts.. je doet nu alsof alle mensen hier die geesten gezien hebben het allemaal maar uit hun duim gezogen hebben omdat jij -diegene die naar eigen zeggen dus nog NOOIT een geest gezien heeft- wel even weet hoe ze dan wel eruit moeten zien...quote:Op donderdag 6 mei 2010 22:10 schreef pasopikbijt het volgende:
echt, laat maar zitten dit forum. Ik ga terug naar ONZ
Dat vind ik eigenlijk een beetje raar hoe jij dat stelt. Je gelooft wel in geesten, maar een ander die ook in geesten gelooft en die dat op een andere manier ziet dan jij, die praat poep?quote:Op donderdag 6 mei 2010 22:07 schreef pasopikbijt het volgende:
Het is laat, ik dacht dat je zei dat ik juist wel een geest had gezien.
Maar, het is gewoon bullshit, want een geest gaat heus niet eruit zien als een vol aangekleed mens
Het is gewoon de energie die overblijft als je lichaam het niet meer doet (lees: als je doodgaat).
Heb je nu dus wel geesten gezien ineens?quote:En ik zie misschien wel eens een wit vlekje als ik die donkere kamer in kijk, maar dat is alsnog geen mensachte gedaante maar een bolletje energie.
Waarom doe jij zo moeilijk? Ik heb nog nooit een wit/doorzichtig mens gezien, en het lijkt me gewoon totaal onlogisch als het er zo uit zou zien.quote:Op donderdag 6 mei 2010 22:21 schreef Flammie het volgende:
Ok en er zijn hier voldoende zwevers die geesten gezien hebben alleen in een menselijke vorm
Ik vraag me gewoon af waarom jij zo zeker weet dat dat bullshit is en waarom jij zo zeker weet dat ze er zo uitzien als jij denkt dat ze uitzien als je ze nog nooit gezien hebt -naar eigen zeggen dus.
[..]
Heb je nu dus wel geesten gezien ineens?
Maar het gegeven dat jij het nog nooit op die manier hebt gezien, maakt dat mensen die het wel zo gezien hebben, leugenaars?quote:Op donderdag 6 mei 2010 22:23 schreef pasopikbijt het volgende:
Waarom doe jij zo moeilijk? Ik heb nog nooit een wit/doorzichtig mens gezien, en het lijkt me gewoon totaal onlogisch als het er zo uit zou zien.
Begin niet over bewijs in een geestentopicquote:Op donderdag 6 mei 2010 22:36 schreef twoarmedman het volgende:
@Pasopikbijt
Waarom denk je dat de verschijnselen die jij ziet dezelfde "geesten" zouden moeten zijn als andere mensen zien? Ik geloof zelf niet in geesten in de zin dat het de ziel is van een overleden persoon die hier rondzweeft, gezien dat zeer onwaarschijnlijk zou zijn en ik geloof dat je "ziel" sterft zodra je hersenen het begeven (monisme). Maar ga ook niet lopen zeggen dat geesten zwevende energie bolletjes zijn want daar heb je totaal gee nbewijs voor.
Wat een non-antwoord. Er wordt hier in dit topic niet aan je gevraagd of je het bestaan van geesten wilt bewijzen, maar men vraagt zich af waarom jij vindt dat het niet kan dat geesten een menselijke gedaante zouden kunnen hebben, terwijl je zelf wel in geesten gelooft. Waarom heb jij de waarheid omtrent geesten en een ander niet?quote:Op donderdag 6 mei 2010 22:43 schreef pasopikbijt het volgende:
Begin niet over bewijs in een geestentopic
Ik kan het echt net zo goed aan jou vragen. Jij zegt dat wat ik zeg niet klopt, dus jij beweerd dat je de waarheid omtrent geesten hebt.quote:Op donderdag 6 mei 2010 22:46 schreef JoepiePoepie het volgende:
[..]
Wat een non-antwoord. Er wordt hier in dit topic niet aan je gevraagd of je het bestaan van geesten wilt bewijzen, maar men vraagt zich af waarom jij vindt dat het niet kan dat geesten een menselijke gedaante zouden kunnen hebben, terwijl je zelf wel in geesten gelooft. Waarom heb jij de waarheid omtrent geesten en een ander niet?
Ik heb helemaal niet gezegd dat wat jij zegt niet klopt. De waarheid omtrent geesten is trouwens dat ze niet bestaanquote:Op donderdag 6 mei 2010 22:51 schreef pasopikbijt het volgende:
Ik kan het echt net zo goed aan jou vragen. Jij zegt dat wat ik zeg niet klopt, dus jij beweerd dat je de waarheid omtrent geesten hebt.
Je brengt het nu inderdaad wat genuanceerder dan hiervoor en ik probeerde je helemaal niet in een valkuil te lokkenquote:Ik zeg alleen wat ik denk wat waar is. Dat is wat mensen over het algemeen doen. Jij doet het ook, en je probeert mij in een valkuil te lokken zodat het uiteindelijk lijkt alsof je zelf gelijk hebt.
Wie er gelijk heeft weet ik niet, ik weet alleen dat ik het zo ervaar, en het voor mij de waarheid is. Als jij je daar graag druk over maakt, ga vooral je gang.
Nou, het kwam wel een beetje vijandig over, maargoed. Mensen mogen van mij geloven wat ze willen. Als iets voor jou werkt, hey, prima. Maar ik geloof daar niks van, ik geloof dit, en dat werkt prima voor mij. Ik heb altijd wel het idee dat als je iets geloofd, dat het dan ook echt zo is. Voor jou dan. Klinkt misschien raar maar beter kan ik het niet verwoorden.quote:Op donderdag 6 mei 2010 22:55 schreef JoepiePoepie het volgende:
[..]
Ik heb helemaal niet gezegd dat wat jij zegt niet klopt. De waarheid omtrent geesten is trouwens dat ze niet bestaan. Maar ik begrijp niet dat een believer die zelf in geesten gelooft voor de andere believers gaat bepalen dat hoe jij het ziet het juiste is.
[..]
Je brengt het nu inderdaad wat genuanceerder dan hiervoor en ik probeerde je helemaal niet in een valkuil te lokkenen druk maak ik me niet hoor
.
quote:Op donderdag 6 mei 2010 22:51 schreef pasopikbijt het volgende:
[..]
Ik zeg alleen wat ik denk wat waar is.
Rare manier van je mening verkondigen.quote:Een "geest" is niks meer dan een bolletje energie. Die energie kan iets doen met het licht.
Dit klinkt allemaal al wat beter voor mijn orenquote:Op donderdag 6 mei 2010 23:00 schreef pasopikbijt het volgende:
[..]
Nou, het kwam wel een beetje vijandig over, maargoed. Mensen mogen van mij geloven wat ze willen. Als iets voor jou werkt, hey, prima. Maar ik geloof daar niks van, ik geloof dit, en dat werkt prima voor mij. Ik heb altijd wel het idee dat als je iets geloofd, dat het dan ook echt zo is. Voor jou dan. Klinkt misschien raar maar beter kan ik het niet verwoorden.
jou negeer ik wel gewoonquote:Op donderdag 6 mei 2010 23:03 schreef twoarmedman het volgende:
[..]
[..]
Rare manier van je mening verkondigen.
quote:Op donderdag 6 mei 2010 22:57 schreef Flammie het volgende:
Ik weet stiekem toch hoe dit afloopt.
Joepie, Flammie STOP NOU MET TROLLEN
dus bij deze reageer ik gewoon niet meer erop.
Maar hoe kijk jij dan tegen mensen aan die zeggen dat ze wel geesten hebben gezien in de vorm van een menselijke gedaante? Vind je dat ze liegen, zich vergissen, dat het een hallucinatie is?quote:Op donderdag 6 mei 2010 23:00 schreef pasopikbijt het volgende:
Nou, het kwam wel een beetje vijandig over, maargoed. Mensen mogen van mij geloven wat ze willen. Als iets voor jou werkt, hey, prima. Maar ik geloof daar niks van, ik geloof dit, en dat werkt prima voor mij. Ik heb altijd wel het idee dat als je iets geloofd, dat het dan ook echt zo is. Voor jou dan. Klinkt misschien raar maar beter kan ik het niet verwoorden.
Dat is zeker een goede vraagquote:Op donderdag 6 mei 2010 23:05 schreef JoepiePoepie het volgende:
[..]
Ga jij toch lekker op je kamertje met je nieuwe set reptiliantjes spelen en hou mij erbuiten.
[..]
Maar hoe kijk jij dan tegen mensen aan die zeggen dat ze wel geesten hebben gezien in de vorm van een menselijke gedaante? Vind je dat ze liegen, zich vergissen, dat het een hallucinatie is?
Ik kan me wel wat voorstellen bij jouw idee hierover. Ieder mens geeft een bepaalde sfeer of gevoel als die bij je is en soms kun je na het overlijden van een persoon overvallen worden door dat gevoel of die sfeer die bij die persoon hoorde.quote:Op donderdag 6 mei 2010 22:09 schreef pasopikbijt het volgende:
[..]
Omdat ik er nog nooit een gezien heb.
Dan denk ik: Het zal best.quote:Op donderdag 6 mei 2010 23:05 schreef JoepiePoepie het volgende:
[..]
Ga jij toch lekker op je kamertje met je nieuwe set reptiliantjes spelen en hou mij erbuiten.
[..]
Maar hoe kijk jij dan tegen mensen aan die zeggen dat ze wel geesten hebben gezien in de vorm van een menselijke gedaante? Vind je dat ze liegen, zich vergissen, dat het een hallucinatie is?
De eerste gedachte die in mij op komt is dat de brein van de persoon in kwestie eventjes niet 'normaal' werkte.quote:Op donderdag 6 mei 2010 23:05 schreef JoepiePoepie het volgende:
Het lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat al deze mensen liegen en ze eigenlijk niks gezien hebben, gezien je het veel om je heen hoort. Het lijkt me ook zeer onwaarschijnlijk dat zij de geest zien (geest als in, karakter, uiterlijk etc) van een overleden persoon. De verschijningen vinden ook meestal 's nachts plaats, een periode doe ons angstiger maakt dan overdag. Verschijningen worden ook meer gezien door mensen die vaker in aanraking komen met het bovennatuurlijke dan mensen die hier niks mee van doen hebben.quote:Op donderdag 6 mei 2010 23:05 schreef JoepiePoepie het volgende:
[..]
Wat een nietszeggende gedachtequote:
Wil je dat ik een A4tje aan 2 kanten voltyp met gelul over meningen enzo?quote:Op donderdag 6 mei 2010 23:22 schreef JoepiePoepie het volgende:
[..]
Wat een nietszeggende gedachte!
Ja hoor, maar het mag ook kort en bondigquote:Op donderdag 6 mei 2010 23:25 schreef pasopikbijt het volgende:
Wil je dat ik een A4tje aan 2 kanten voltyp met gelul over meningen enzo?![]()
Als iemand naast me komt zitten en mij verteld over een gedaante zoals eerder besproken, dan zal ik eerlijk zeggen dat ik daar niet in geloof. Ik denk dat mensen het vanzelf zo gaan zien omdat de media een spook/geest altijd uitbeeld als een witte, doorzichte, mensachtige gedaante. Maar hoe kun je het anders ook duidelijk maken in een tekenfilm?quote:Op donderdag 6 mei 2010 23:26 schreef JoepiePoepie het volgende:
[..]
Ja hoor, maar het mag ook kort en bondig. Ik ben gewoon benieuwd
.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |