Dat vind ik eigenlijk een beetje raar hoe jij dat stelt. Je gelooft wel in geesten, maar een ander die ook in geesten gelooft en die dat op een andere manier ziet dan jij, die praat poep?quote:Op donderdag 6 mei 2010 22:07 schreef pasopikbijt het volgende:
Het is laat, ik dacht dat je zei dat ik juist wel een geest had gezien.
Maar, het is gewoon bullshit, want een geest gaat heus niet eruit zien als een vol aangekleed mens
Het is gewoon de energie die overblijft als je lichaam het niet meer doet (lees: als je doodgaat).
Heb je nu dus wel geesten gezien ineens?quote:En ik zie misschien wel eens een wit vlekje als ik die donkere kamer in kijk, maar dat is alsnog geen mensachte gedaante maar een bolletje energie.
Waarom doe jij zo moeilijk? Ik heb nog nooit een wit/doorzichtig mens gezien, en het lijkt me gewoon totaal onlogisch als het er zo uit zou zien.quote:Op donderdag 6 mei 2010 22:21 schreef Flammie het volgende:
Ok en er zijn hier voldoende zwevers die geesten gezien hebben alleen in een menselijke vorm
Ik vraag me gewoon af waarom jij zo zeker weet dat dat bullshit is en waarom jij zo zeker weet dat ze er zo uitzien als jij denkt dat ze uitzien als je ze nog nooit gezien hebt -naar eigen zeggen dus.
[..]
Heb je nu dus wel geesten gezien ineens?
Maar het gegeven dat jij het nog nooit op die manier hebt gezien, maakt dat mensen die het wel zo gezien hebben, leugenaars?quote:Op donderdag 6 mei 2010 22:23 schreef pasopikbijt het volgende:
Waarom doe jij zo moeilijk? Ik heb nog nooit een wit/doorzichtig mens gezien, en het lijkt me gewoon totaal onlogisch als het er zo uit zou zien.
Begin niet over bewijs in een geestentopicquote:Op donderdag 6 mei 2010 22:36 schreef twoarmedman het volgende:
@Pasopikbijt
Waarom denk je dat de verschijnselen die jij ziet dezelfde "geesten" zouden moeten zijn als andere mensen zien? Ik geloof zelf niet in geesten in de zin dat het de ziel is van een overleden persoon die hier rondzweeft, gezien dat zeer onwaarschijnlijk zou zijn en ik geloof dat je "ziel" sterft zodra je hersenen het begeven (monisme). Maar ga ook niet lopen zeggen dat geesten zwevende energie bolletjes zijn want daar heb je totaal gee nbewijs voor.
Wat een non-antwoord. Er wordt hier in dit topic niet aan je gevraagd of je het bestaan van geesten wilt bewijzen, maar men vraagt zich af waarom jij vindt dat het niet kan dat geesten een menselijke gedaante zouden kunnen hebben, terwijl je zelf wel in geesten gelooft. Waarom heb jij de waarheid omtrent geesten en een ander niet?quote:Op donderdag 6 mei 2010 22:43 schreef pasopikbijt het volgende:
Begin niet over bewijs in een geestentopic
Ik kan het echt net zo goed aan jou vragen. Jij zegt dat wat ik zeg niet klopt, dus jij beweerd dat je de waarheid omtrent geesten hebt.quote:Op donderdag 6 mei 2010 22:46 schreef JoepiePoepie het volgende:
[..]
Wat een non-antwoord. Er wordt hier in dit topic niet aan je gevraagd of je het bestaan van geesten wilt bewijzen, maar men vraagt zich af waarom jij vindt dat het niet kan dat geesten een menselijke gedaante zouden kunnen hebben, terwijl je zelf wel in geesten gelooft. Waarom heb jij de waarheid omtrent geesten en een ander niet?
Ik heb helemaal niet gezegd dat wat jij zegt niet klopt. De waarheid omtrent geesten is trouwens dat ze niet bestaanquote:Op donderdag 6 mei 2010 22:51 schreef pasopikbijt het volgende:
Ik kan het echt net zo goed aan jou vragen. Jij zegt dat wat ik zeg niet klopt, dus jij beweerd dat je de waarheid omtrent geesten hebt.
Je brengt het nu inderdaad wat genuanceerder dan hiervoor en ik probeerde je helemaal niet in een valkuil te lokkenquote:Ik zeg alleen wat ik denk wat waar is. Dat is wat mensen over het algemeen doen. Jij doet het ook, en je probeert mij in een valkuil te lokken zodat het uiteindelijk lijkt alsof je zelf gelijk hebt.
Wie er gelijk heeft weet ik niet, ik weet alleen dat ik het zo ervaar, en het voor mij de waarheid is. Als jij je daar graag druk over maakt, ga vooral je gang.
Nou, het kwam wel een beetje vijandig over, maargoed. Mensen mogen van mij geloven wat ze willen. Als iets voor jou werkt, hey, prima. Maar ik geloof daar niks van, ik geloof dit, en dat werkt prima voor mij. Ik heb altijd wel het idee dat als je iets geloofd, dat het dan ook echt zo is. Voor jou dan. Klinkt misschien raar maar beter kan ik het niet verwoorden.quote:Op donderdag 6 mei 2010 22:55 schreef JoepiePoepie het volgende:
[..]
Ik heb helemaal niet gezegd dat wat jij zegt niet klopt. De waarheid omtrent geesten is trouwens dat ze niet bestaan. Maar ik begrijp niet dat een believer die zelf in geesten gelooft voor de andere believers gaat bepalen dat hoe jij het ziet het juiste is.
[..]
Je brengt het nu inderdaad wat genuanceerder dan hiervoor en ik probeerde je helemaal niet in een valkuil te lokkenen druk maak ik me niet hoor
.
quote:Op donderdag 6 mei 2010 22:51 schreef pasopikbijt het volgende:
[..]
Ik zeg alleen wat ik denk wat waar is.
Rare manier van je mening verkondigen.quote:Een "geest" is niks meer dan een bolletje energie. Die energie kan iets doen met het licht.
Het is ook bullshit als mensen zeggen dat ze een geest hebben gezien en het zag eruit als een doorzichtig mens. Het is een energie die je kan voelen, maar er valt niks te zien.
Dit klinkt allemaal al wat beter voor mijn orenquote:Op donderdag 6 mei 2010 23:00 schreef pasopikbijt het volgende:
[..]
Nou, het kwam wel een beetje vijandig over, maargoed. Mensen mogen van mij geloven wat ze willen. Als iets voor jou werkt, hey, prima. Maar ik geloof daar niks van, ik geloof dit, en dat werkt prima voor mij. Ik heb altijd wel het idee dat als je iets geloofd, dat het dan ook echt zo is. Voor jou dan. Klinkt misschien raar maar beter kan ik het niet verwoorden.
jou negeer ik wel gewoonquote:Op donderdag 6 mei 2010 23:03 schreef twoarmedman het volgende:
[..]
[..]
Rare manier van je mening verkondigen.
quote:Op donderdag 6 mei 2010 22:57 schreef Flammie het volgende:
Ik weet stiekem toch hoe dit afloopt.
Joepie, Flammie STOP NOU MET TROLLEN
dus bij deze reageer ik gewoon niet meer erop.
Maar hoe kijk jij dan tegen mensen aan die zeggen dat ze wel geesten hebben gezien in de vorm van een menselijke gedaante? Vind je dat ze liegen, zich vergissen, dat het een hallucinatie is?quote:Op donderdag 6 mei 2010 23:00 schreef pasopikbijt het volgende:
Nou, het kwam wel een beetje vijandig over, maargoed. Mensen mogen van mij geloven wat ze willen. Als iets voor jou werkt, hey, prima. Maar ik geloof daar niks van, ik geloof dit, en dat werkt prima voor mij. Ik heb altijd wel het idee dat als je iets geloofd, dat het dan ook echt zo is. Voor jou dan. Klinkt misschien raar maar beter kan ik het niet verwoorden.
Dat is zeker een goede vraagquote:Op donderdag 6 mei 2010 23:05 schreef JoepiePoepie het volgende:
[..]
Ga jij toch lekker op je kamertje met je nieuwe set reptiliantjes spelen en hou mij erbuiten.
[..]
Maar hoe kijk jij dan tegen mensen aan die zeggen dat ze wel geesten hebben gezien in de vorm van een menselijke gedaante? Vind je dat ze liegen, zich vergissen, dat het een hallucinatie is?
Ik kan me wel wat voorstellen bij jouw idee hierover. Ieder mens geeft een bepaalde sfeer of gevoel als die bij je is en soms kun je na het overlijden van een persoon overvallen worden door dat gevoel of die sfeer die bij die persoon hoorde.quote:Op donderdag 6 mei 2010 22:09 schreef pasopikbijt het volgende:
[..]
Omdat ik er nog nooit een gezien heb.
Dan denk ik: Het zal best.quote:Op donderdag 6 mei 2010 23:05 schreef JoepiePoepie het volgende:
[..]
Ga jij toch lekker op je kamertje met je nieuwe set reptiliantjes spelen en hou mij erbuiten.
[..]
Maar hoe kijk jij dan tegen mensen aan die zeggen dat ze wel geesten hebben gezien in de vorm van een menselijke gedaante? Vind je dat ze liegen, zich vergissen, dat het een hallucinatie is?
De eerste gedachte die in mij op komt is dat de brein van de persoon in kwestie eventjes niet 'normaal' werkte.quote:Op donderdag 6 mei 2010 23:05 schreef JoepiePoepie het volgende:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |