Nou, je bullshit-detector is duidelijk aan een upgrade toequote:Op woensdag 5 mei 2010 22:21 schreef FBreijer het volgende:
Mijn gave?
Een superieur gevoel voor logica en een bullshit-detector die haarfijn is afgesteld.
Mooie ervaring , het is verbazingwekkend hoe duidelijk sommige verschijningen kunnen zijn .quote:Op zondag 2 mei 2010 13:15 schreef mousy31 het volgende:
[..]
Zie t veel hier en dat stemt me treurig, weinig respect nog maar voorelkaar tegenwoordig.
Ik had gisteren een apparte ervaring ik keek tv en uit mn ooghoek zag ik wat wits en keek ernaa, toen zag ik een volledige verschijning wel is waar helemaal wit maar kon duidelijk zien dat het een vrouw was.
Ze droeg een soort nonnen kap. En ineens was ze weg
Ik heb hiervoor nog nooit zo duidelijk een verschijning gezien.
Ik was niet bang en ben daarna gewoon weer tv gaan kijken.
Laatste tijd is het aardig actief hier in huis mn vriend heeft een soort licht gezien in de vorm van een worm
ook mn hondje zat gisteren weer rond te kijken. Ze kijkt naar t plafond of op de muur en volgt iets mt dr koppie
En dus kom je op fok?quote:Op woensdag 5 mei 2010 22:21 schreef FBreijer het volgende:
Mijn gave?
Een superieur gevoel voor logica en een bullshit-detector die haarfijn is afgesteld.
Doe een voorstel zou ik zeggen?quote:Op vrijdag 7 mei 2010 15:42 schreef _Led_ het volgende:
We hebben hier nu al een hoop meer gaven bij elkaar dan de X-men,
het zou bijna crimineel zijn als we daar niet iets goeds mee doen !
Vertel maar in een pm wat je over me m\weet oh mag ook wel openlijk hahahaquote:Op vrijdag 5 maart 2010 10:42 schreef Flammie het volgende:
Niet echt een gave maar ik kan dingen over mensen weten die niemand kan weten.
Paranoiaquote:Op donderdag 13 mei 2010 02:00 schreef Tism het volgende:
Ik voel bekenden van mij in mijn omgeving, meestal het sterkst binnen een straal van 75 meter.
Terwijl ik helemaal niet weet dat er bekende van mij aanwezig zijn.
Als ik een band heb met iemand, doormiddel van een simpel gesprekje zonder betekenis (denk aan bijv. zoiets als "alstublieft...dank u wel") of iemand is aan mij is gerelateerd, zoals vrienden of familie, vage kennissen, dan voel ik dat die persoon in mijn omgeving is.
Als ik deze persoon dan visueel wil lokaliseren dan kijk ik om me heen en spot ik deze binnen 5 tot 10 seconden, het maakt niet uit hoeveel mensen er omheen staan, honderden of duizenden op volle marktpleinen, festivals of gewoon de supermarkt, ik voel gewoon aan waar die persoon of personen zich bevinden en haal ze uit de massa.
Ook wel apart is dat als ik ze dan gelokaliseerd heb, en naar ze blijf kijken en ze visueel blijf volgen met de gedachte van "hier sta ik, kijk ff" dat ze dat ook daadwerkelijk doen.
Ik heb geen flauw idee of deze gave een naam heeft, dat hoeft wat mij betreft ook niet, ik voel me er wel gemakkelijk bij..
Vreemd genoeg 'voelt' iedereen het wel als ze worden aangestaard. Als je lang naar iemand kijk, dan is de kans groot dat die persoon dat merkt en om kijkt, daarvoor hoef je niet eens te denken "kijk ff".quote:Op donderdag 13 mei 2010 02:00 schreef Tism het volgende:
Ook wel apart is dat als ik ze dan gelokaliseerd heb, en naar ze blijf kijken en ze visueel blijf volgen met de gedachte van "hier sta ik, kijk ff" dat ze dat ook daadwerkelijk doen.
Iedereen heeft wel vervelende dingen meegemaakt. Als iemand niet aan jou toont dat hij/zij ermee zit, wil nog niet zeggen dat hij/zij er niet mee zit. Sommige mensen houden die emoties liever voor zichzelf en/of echte naasten.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 13:02 schreef Miss_Blackberrylove het volgende:
Totaal niet paranormaal, maar in zekere zin wel een gave;
Ik merk heel snel aan mensen wat ze ongeveer meegemaakt hebben in hun verleden (Bijv. verkracht geweest, mishandeld, dat iemand depressief is, suicidaal of heel angstig, een naaste heeft verloren waar hij/zij nog erg mee zit) zonder dat ze het hoeven te zeggen. Natuurlijk weet ik niet alle details, maar ik zie het aan trekjes van mensen, bepaalde handelingen die ze op bepaalde manieren doen en je 'voelt' ook iets aan ze.
Maar die 'andere mensen' hebben misschien wel nog ergere dingen meegemaaktquote:Dit komt omdat ik al veel nare dingen zelf heb meegemaakt en ook bij veel anderen gezien heb en daardoor dingen zie die overeenkomen. En ik zie het als een gave omdat het mij erop attendeert dat ik wat meer rekening op sommige vlakken moet houden met die personen. En andere mensen die bijvoorbeeld gedrag zien wat niet helemaal normaal is, daar kan ik dan bij proberen om een beetje begrip bij op te wekken door te zeggen dat je nooit weet wat iemand al heeft meegemaakt.
Je zit er waarschijnlijk erg vaak naast met je gevoelquote:Nou, oordeelt u zelf!
Het zijn ook vaker degene die het zoveel mogelijk proberen voor zichzelf te houden dan daadwerkelijk de mensen die, als (extreem) voorbeeld, huilend over straat zwalken. Het gaat erom dat ik het aan kleine dingetjes snel merk.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 13:13 schreef JoepiePoepie het volgende:
Iedereen heeft wel vervelende dingen meegemaakt. Als iemand niet aan jou toont dat hij/zij ermee zit, wil nog niet zeggen dat hij/zij er niet mee zit. Sommige mensen houden die emoties liever voor zichzelf en/of echte naasten.
Hoe bepaal je of iets 'erger' is dan iets anders? Tuurlijk kan het wel dat ze ook iets hebben meegemaakt, ik zei ook absoluut niet dat ik het aan iedereen kon zien, ik zei alleen dat ik het vaak wel snel doorhad.quote:Maar die 'andere mensen' hebben misschien wel nog ergere dingen meegemaakt.
Nogmaals, het gaat dus niet om de mensen die 'tonen' dat er iets mis is en inderdaad, ik zit er heus wel eens naast.quote:Je zit er waarschijnlijk erg vaak naast met je gevoel. Want bij de mensen die het tonen dat er iets mis is, is het logisch dat je het kunt zien. Da's geen gave
.
Ik zie empathie niet als een gave of als iets bijzonders.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 14:37 schreef Miss_Blackberrylove het volgende:
Het zijn ook vaker degene die het zoveel mogelijk proberen voor zichzelf te houden dan daadwerkelijk de mensen die, als (extreem) voorbeeld, huilend over straat zwalken. Het gaat erom dat ik het aan kleine dingetjes snel merk.
Dat is nou juist het punt. Dat kun je bijna niet bepalen. Dus weet je ook niet wat voor erge dingen en in welke mate van 'ergheid', de mensen meegemaakt hebben die dat niet tonen.quote:Hoe bepaal je of iets 'erger' is dan iets anders? Tuurlijk kan het wel dat ze ook iets hebben meegemaakt, ik zei ook absoluut niet dat ik het aan iedereen kon zien, ik zei alleen dat ik het vaak wel snel doorhad.
Ze tonen het dus blijkbaar wel (op wat voor manier dan ook), anders zou jij het niet doorhebbenquote:Nogmaals, het gaat dus niet om de mensen die 'tonen' dat er iets mis is en inderdaad, ik zit er heus wel eens naast.
Aangezien je blijkbaar niet wilt horen dat het doodnormaal is wat jij 'kan', gooi ik deze er maar even in:quote:Ik weet overigens niet of het zo logisch is dat ik dat zie. Of althans, dat de mens in het algemeen dat ziet. Ik heb namelijk gemerkt dat heel veel mensen totaal geen inschattingsvermogen hebben en zich dus ook totaal niet kunnen voorstellen dat een ander iets heeft meegemaakt. De paar keer dat het voorkomt dat die persoon dan verteld dat er in het verleden iets gebeurd is, of dat hij/zij nog ergens mee zit staat bijna iedereen met open mond te kijken en is het van: ''Oh wat erg, dat wist ik helemaaaal niet! Ik had geen idee!! Jij bent altijd zo vrolijk!'' Vandaar dat ik het persoonlijk wel als een gave zie, aangezien ik uit ervaring weet dat veel mensen het dus totaal niet hebben.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |