abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 16 november 2010 @ 16:51:01 #102
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_88784429
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 16:48 schreef 2cv het volgende:
Ik ben ook mager, bij mij wordt hij de volgende keer ook iets verplaatst. Maar bij mij zit dat klededing ter hoogte van m'n middenrif, niet in de buurt van m'n schouder :@
Misschien een domme vraag, maar waarom is dat?
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
  † In Memoriam † dinsdag 16 november 2010 @ 16:54:52 #103
25682 2cv
Niet subtiel
pi_88784648
Dat kwam tijdens de operatie zo uit. Het was een 'iets' andere operatie dan normaal.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  donderdag 18 november 2010 @ 17:02:59 #104
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_88868307
Wat apart!

Gisteren de echo gehad, best een rare gewaarwording om je eigen hart te zien kloppen en je hartkleppen te horen sluiten :D
Nu nog 11 dagen geduld voor de uitslag van het hele circus....
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_88869372
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 17:02 schreef Muck het volgende:
Nu nog 11 dagen geduld voor de uitslag van het hele circus....
zal tijd worden ;)
  † In Memoriam † woensdag 24 november 2010 @ 02:02:37 #106
25682 2cv
Niet subtiel
pi_89081147
Morgenavond (woensdag) op NL1 om 21:35u: een live open-hart-operatie.
pi_89083059
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 02:02 schreef 2cv het volgende:
Morgenavond (woensdag) op NL1 om 21:35u: een live open-hart-operatie.
ik sla even over. Kan er totaal niet tegen!

Muck het is bijna maandag!!
  † In Memoriam † woensdag 24 november 2010 @ 18:20:54 #108
25682 2cv
Niet subtiel
pi_89103788
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 08:58 schreef TJDoornbos het volgende:

[..]

ik sla even over. Kan er totaal niet tegen!

Muck het is bijna maandag!!
Ik zie liever een open-hart operatie dan dat de motor van mijn auto serieus open ligt :P
pi_89248674
Vorige week dinsdag 16 november heeft mijn man (35 jaar) een collapse gehad. Hij is flauwgevallen en is een paar minuten buiten westen geweest. Wij zijn meer op eten gaan letten en zijn gaan sporten en dachten daarom in eerste instantie: méér eten. Maar hij was erna heel warrig, langzaam, dat we naar onze huisarts zijn gereden.

Die wees ons meteen door naar de spoedeisende hulp, waar het ECG uitwees: zwaar verkalkte hartklep. Hij gaat nauwelijks nog maar open waardoor mijn man te weinig zuurstofrijk bloed krijgt. Hij moest meteen in het ziekenhuis blijven bij de hartbewaking en morgen (29 november0 is de operatie.

Nu heeft hij een aangeboren aortaklepvernauwing wat bekend was. Op zijn 20ste is hij gezond verklaard en hoefde niet meer terug te komen. Vóór het sporten zijn we naar de cardioloog gegaan om te vragen of dit mocht: Geen enkel probleem, ga maar cardio'en en gewichtheffen. Dat blijkt nu dus levensgevaarlijk te zijn geweest.

Vanavond krijgt mijn man wat slaaptabletten en morgenoctend een roesje. Om 10 voor 8 wordt hij naar de OK geleid waar de narcose en de operatie kan beginnen. De operatie duurt 5 tot 7 uur in totaal. Dan ligt hij op de IC waar hij een paar dagen blijft liggen. (In de live uitzending werd alleen maar het stuk getoond waarin het hart stil ligt. De gehele operatie duurt veel langer).

Ikzelf ben vooral heel bang dat er iets fout gaat. Een telefoontje 'dat het hart niet meer is opgekomen'. We zijn 6 jaar getrouwd en erg gelukkig samen. Gelukkig word ik morgen opgehaald en wachten we de operatie bij zijn broer af. Elke 2 uur word ik gebeld over de voorgang van de operatie. Realistisch gezien staat alles goed: goed cholesterol, jong, nooit gerookt... Maarja... gevoelsmatig schommel ik heel veel.

Ik houd jullie op de hoogte van de uitkomst.
  zondag 28 november 2010 @ 09:51:29 #110
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_89249259
Dat is schrikken! Heel veel sterkte de komende dagen!
Bij Hoevelaken rechtsaf.
  † In Memoriam † zondag 28 november 2010 @ 20:06:26 #111
25682 2cv
Niet subtiel
pi_89268545
Dat is absoluut schrikken ja ! Sterkte er mee.
pi_89284797
Hallo hier nog een hartpatient.
Pas achtergekomen dat ik een "Bicuspide Aortaklep" heb. Dus 2 klepjes in plaats van 3. Ik weet er verder niet veel van en pas over 5 jaar heb ik weer een echo. Ik heb wel al een paar jaar last van hartkloppingen/stoornis (en een ruis). Die hartstoornis/falen lijken soms wel erger te worden naar mijn gevoel. Mja dat komt omdat ik ook nogal een druktemakertje ben soms denk ik. haha.

Ik heb wel medicijnen gekregen (weet niet meer hoe het heet maar die bijsluiter zag er heeeel eng uit) maar durf tot nu toe nog geen pil in te nemen. Ik vind het nogal eng, en vooral omdat het om mijn hart gaat... Als ik hartstoornis/falen heb moet ik zon pil in nemen dan zou het weggaan geloof ik. Mja de pil was ook erg snel gegeven en ik weet er ook niet veel van.. Ik ben dan echt bang dat ik ineens een hartstilstand krijg ofzo, en dat wil ik natuurlijk ook niet hebben wanneer ik alleen thuis ben met mijn 2 kindjes (4 en 2 jaar die nog niks begrijpen). Ik krijg die hartkloppingen ook meestal savonds/snachts wanneer ik wil gaan slapen ofzo, momenteel ook trouwens. Heel onregelmatig, echt zo van boem, boem ......*stil* ......... (hardere)boem en dat herhalend lijkt het wel. Soms wel een eng gevoel en idee. Ik probeer er ook meestal niet te diep erbij na te denken..

Ook is een zus van mijn moeder op 26 jarige leeftijd overleden aan een hartstilstand. Ze wist niet dat ze een afwijking had trouwens en ze rookte ook erg veel en gebruikte drugs enzo. (ik heb gerookt , soms nog zelden maar vanaf 2011 echt stoppen). Ik weet dus niet wat voor afwijking zij had, maar er gaan geruchten dat het hetzelfde afwijking is als dat ik heb. En ik ben nu 25 jaar...

Nu kun je dus wel voorstellen dat ik echt nu al 7 kleuren schijt haha. Bang om ineens een hartstilstand te krijgen en ik weg ben voorgoed, en mijn kindjes in de steek laat! :( Deze afwijking blijkt ook lekker zeldzaam te zijn als ik her en der het internet doorlees. Niet veel informatie te vinden ook nog eens. Maakt me alleen nog banger soms. Ik ga zeker een nieuwe afspraak maken bij de cardioloog voor volgend jaar, gewoon voor extra controle en wat meer informatie want ik wordt er zelf gek van. Is ook wel eng, als je het pas ondekt hebt enzo...brr
pi_89284812
Ow zag dat ik al een post had gedaan eerder, haha, sorry! :P
  † In Memoriam † maandag 29 november 2010 @ 01:58:37 #114
25682 2cv
Niet subtiel
pi_89284871
Je kan maar beter wel je medicijnen in nemen, dat is gezonder ;) Je hart stopt daarom niet spontaan. Het hart is een sterk orgaan en de arts weet wel wat hij voorschrijft hoor ;)

Je ongerust maken hoeft ook niet want het helpt geen zier.
  maandag 10 januari 2011 @ 22:59:10 #115
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_91141069
Hier gaat alles voorspoedig (dit is mijn nieuwe Nick, TJDoornbos vond ik niet cool meer)
PS4-tag: TJDoornbos// Origin: Toek85
Sporten voor Sophia
  † In Memoriam † dinsdag 11 januari 2011 @ 22:05:30 #116
25682 2cv
Niet subtiel
pi_91184299
Voorspoedig = goed.
pi_91195270
Ik heb vorige maand een zwaar hartinfarct gehad eat bijna fataal is geweest.
Heb 9 dagen op de icu doorgebracht,waarvan 6 aan de beademing.de artsen weten nog niet precies wat de oorzaak is geweest,maar heb waarschijnlijk een afwijking in het bloed die stolsels veroorzaakt.
Deze maand worden daar nog verder onderzoeken naar gedaan,maar slik sinds die tijd wel medicijnen om herhaling te voorkomen.
  woensdag 12 januari 2011 @ 08:43:05 #118
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_91199264
heftig CG! sterkte
Sporten voor Sophia
  † In Memoriam † woensdag 12 januari 2011 @ 22:21:31 #119
25682 2cv
Niet subtiel
pi_91238481
Heftig ja, zeker als het plotseling komt.

Ik voel me al 2 dagen niet goed. Blij dat ik morgen naar het ziekenhuis moet voor controle.
pi_91448752
quote:
Op woensdag 12 januari 2011 22:21 schreef 2cv het volgende:

Ik voel me al 2 dagen niet goed. Blij dat ik morgen naar het ziekenhuis moet voor controle.
Ben benieuwd hoe je controle is geweest?ik hoop goed!
pi_91448791
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 22:21 schreef 2cv het volgende:

Sterkte, hopelijk valt het mee. :*

Hier een behoorlijk zeldzame hartritmestoornis. Krijg er medicijnen voor maar een nadeel is nu wel dat die medicijnen er voor zorgen dat ik de conditie van een 80-jarige heb. Fietsend op een normale fiets halen bejaarden met een rollator mij in...en dat is geen grapje. :') Daarom de uitvinding van de eeuw...de fiets met trapondersteuning sinds een half jaar. *O*

[ Bericht 15% gewijzigd door trovey op 17-01-2011 03:19:33 ]
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  † In Memoriam † maandag 17 januari 2011 @ 03:38:00 #122
25682 2cv
Niet subtiel
pi_91448998
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 03:08 schreef canada-girl het volgende:

[..]

Ben benieuwd hoe je controle is geweest?ik hoop goed!
Controle ging goed. Maar het was slechts de controle van m'n pacemaker :') 24e een 24-uurs ECG :r

quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 03:13 schreef trovey het volgende:

[..]

Sterkte, hopelijk valt het mee. :*

Hier een behoorlijk zeldzame hartritmestoornis. Krijg er medicijnen voor maar een nadeel is nu wel dat die medicijnen er voor zorgen dat ik de conditie van een 80-jarige heb. Fietsend op een normale fiets halen bejaarden met een rollator mij in...en dat is geen grapje. :') Daarom de uitvinding van de eeuw...de fiets met trapondersteuning sinds een half jaar. *O*
Heftig spul dan ! Moet je dat de rest van je leven slikken voor zover bekend ?
pi_91487056
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 03:38 schreef 2cv het volgende:

Heftig spul dan ! Moet je dat de rest van je leven slikken voor zover bekend ?
Ja of ik moet besluiten dat het genoeg is geweest en ik het leven zat ben.... dan is de kans aanwezig dat mijn hart even "vergeet" om op te starten na even stilstaan en ik dood omval.. :') Daarom toch maar braaf pilletjes slikken. :P Ik zit op de laagste dosering, bij stress gaat de ritmestoornis er dwars doorheen maar de huisarts wil niet hoger gaan zitten met de dosering want dan gaat die reaktie ook sterker worden....krijg ik inhaalacties van de eerste de beste huisslak en ga ik verliezen. :+ Het is wel lastig hoor, ik loop nu bij een dietist omdat door dat gebrek aan beweging de boel qua gewicht wat uit de hand liep maar ondanks het feit dat ik me keurig houd aan het geheel gaat het afvallen tergend }:| langzaam...tja even lekker sporten zit er niet bij....Nederland in beweging kan ik nog net volgen als het niet te heftig is. _O- Enfin als het het maar afgaat, al is het soms 100 gram per 2 weken. ;(
Optimist tot in de kist
  † In Memoriam † maandag 17 januari 2011 @ 21:38:50 #124
25682 2cv
Niet subtiel
pi_91487556
Is iets van een inwendige defibrillator geen optie ? Daar zitten ook nadelen aan, maar wellicht is dat al met al minder erg dan die pillen.
pi_91489065
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 21:38 schreef 2cv het volgende:
Is iets van een inwendige defibrillator geen optie ? Daar zitten ook nadelen aan, maar wellicht is dat al met al minder erg dan die pillen.
Schijnt mijn afwijking weer niet geschikt voor te zijn. }:| Ach, je past je vanzelf aan, alleen is het wel eens jammer dat je conditioneel zo bagger bent. Zo nog even Nederland in Beweging doen en ik heb mijn "sporten" er weer opzitten voor vandaag. Flinke wandeling met goed doorstappen gemaakt met boodschappen doen naar de winkelstraat hier in de buurt en met een omweg gelopen :P , even op de step voor de korte stevige inspanning (50 steps dan val ik er zo'n beetje af :') ) en 2 x Nederland en beweging (als het kan 2x per dag) en dat is het...ach het is toch beweging en dat is het belangrijkste volgens de dietist, toch proberen elke dag zeker 30 minuten in beweging te zijn en daar hou ik me trouw aan...dan maar niet hardlopen en superfitness met Billy Blanks (en hoe alle anderen op turbosnelheid aerobics ook mogen heten). Wellicht beweeg ik meer dan menige gezonde FOK!er. :+
Optimist tot in de kist
  † In Memoriam † dinsdag 18 januari 2011 @ 01:35:26 #126
25682 2cv
Niet subtiel
pi_91499884
Jij hebt je vandaag meer bewogen dan ik het afgelopen jaar.
  dinsdag 18 januari 2011 @ 07:48:34 #127
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_91501789
Hoe meer ik hier lees hoe minder ik me hartpatiënt voel ;)
Sporten voor Sophia
  † In Memoriam † dinsdag 18 januari 2011 @ 12:32:13 #128
25682 2cv
Niet subtiel
pi_91509280
Wie is heier eigenlijk lid van organisaties/verenigingen/stichtingen die iets met het hart te maken hebben ? Ik ben lid van de PAH.
  dinsdag 18 januari 2011 @ 12:35:11 #129
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_91509382
van de SIDN, verder niet.
Sporten voor Sophia
pi_91524254
Nergens meer van...vroeger wel maar nu kan ik mijn geld, eerlijk gezegd, beter gebruiken. De WAO is de laatste jaren nou niet echt meegegaan met alle verhogingen van de vaste lasten. :{
Optimist tot in de kist
pi_91524284
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 01:35 schreef 2cv het volgende:
Jij hebt je vandaag meer bewogen dan ik het afgelopen jaar.
:P
Optimist tot in de kist
pi_91604778
Ik ben (nog) geen hartpatiënt, maar de kans is groot dat ik er toch mee te maken zal krijgen. Aan mijn moeders kant van de familie is een erfelijke hartziekte, maar er is nog teveel onduidelijk om exact aan te kunnen wijzen wat het probleem is.

Een neef van mijn moeder is op 29-jarige leeftijd overleden aan hartfalen, terwijl hij niet in de risicogroepen zat. Hij had nooit gerookt, had voldoende lichaamsbeweging, at gezond, maar dat heeft niet mogen baten. Enkele ooms van haar zijn ook overleden aan plots hartfalen, maar hiervan ken ik hun leeftijd en levensstijl niet van.

Mijn tante is 12 jaar geleden op 42-jarige leeftijd overleden aan hartfalen. Zij is toen nog tot het VU-ziekenhuis gekomen en daar in de hal ingestort. Daar heeft een cardioloog haar zelfs nog open-hart massage gegeven, maar ook dat mocht niet meer baten. Sindsdien heeft hij mijn oom en mijn moeder onder jaarlijkse controle gehad en is onderzoek gestart naar de ziekte binnen mijn familie.

Mijn moeder is vorige maand aan hartfalen overleden. Zij is 14 jaar geleden met vage klachten naar de huisartsenpost gegaan, die hebben haar direct doorgestuurd naar het ziekenhuis, waarna ze binnen zes dagen was geopereerd. Wat er toen precies allemaal is gebeurd weet ik het fijne niet van - ik was destijds pas zes. Dat is daarna een hele tijd goed gegaan tot 2007/2008. Daar kreeg ze weer last en is ze zelf naar het ziekenhuis gegaan, waar ze een paar dagen op de hartbewaking heeft gelegen. Op dat moment was haar hart zelf al omleidingen gaan maken. Afgelopen dinsdag hebben we van de dokter uitgelegd gekregen dat haar hart al een tijdje aan het afsterven is geweest wegens zuurstoftekorten. De week voordat ze ging voelde ze zich niet lekker, maar niet op zo'n manier dat ze direct naar de dokter wilde. Maar, ook als ze toen wel gegaan was, dan had het niet meer mogen baten.

De cardioloog was erg verbaasd over het plotse overlijden, aangezien ze de laatste controle bij hem helemaal schoon was. Hij wil ook graag de resultaten van de obductie zelf met ons doornemen.

Mijn oom geeft aan dat de symptomen pas beginnen vanaf je 25e, dus ik hoef me nu nog geen zorgen te maken. Hij wil wel graag dat ik ook bij de cardioloog onder controle kom. Dat is iets wat mijn moeder al wilde voordat ze heen ging.

Zelf ben ik twee keer na verplichte fitness op school ingestort met pijn in de hartstreek. De eerste keer is dit afgedaan als Mexicaanse griep, omdat er ook koorts bij kwam kijken. De tweede keer ben ik naar de huisarts gebracht waar een hartfilmpje werd gemaakt, maar daar was niets op te zien. Maar dat was bij mijn moeder dus ook zo - dus dat zegt sowieso niets.

Dus, mogelijk toekomstige hartpatiënte hier.

(lang verhaal eigenlijk :X)
pi_91608431
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 11:34 schreef Hitomi het volgende:
Ik ben (nog) geen hartpatiënt, maar de kans is groot dat ik er toch mee te maken zal krijgen. Aan mijn moeders kant van de familie is een erfelijke hartziekte, maar er is nog teveel onduidelijk om exact aan te kunnen wijzen wat het probleem is.

Een neef van mijn moeder is op 29-jarige leeftijd overleden aan hartfalen, terwijl hij niet in de risicogroepen zat. Hij had nooit gerookt, had voldoende lichaamsbeweging, at gezond, maar dat heeft niet mogen baten. Enkele ooms van haar zijn ook overleden aan plots hartfalen, maar hiervan ken ik hun leeftijd en levensstijl niet van.

Mijn tante is 12 jaar geleden op 42-jarige leeftijd overleden aan hartfalen. Zij is toen nog tot het VU-ziekenhuis gekomen en daar in de hal ingestort. Daar heeft een cardioloog haar zelfs nog open-hart massage gegeven, maar ook dat mocht niet meer baten. Sindsdien heeft hij mijn oom en mijn moeder onder jaarlijkse controle gehad en is onderzoek gestart naar de ziekte binnen mijn familie.

Mijn moeder is vorige maand aan hartfalen overleden. Zij is 14 jaar geleden met vage klachten naar de huisartsenpost gegaan, die hebben haar direct doorgestuurd naar het ziekenhuis, waarna ze binnen zes dagen was geopereerd. Wat er toen precies allemaal is gebeurd weet ik het fijne niet van - ik was destijds pas zes. Dat is daarna een hele tijd goed gegaan tot 2007/2008. Daar kreeg ze weer last en is ze zelf naar het ziekenhuis gegaan, waar ze een paar dagen op de hartbewaking heeft gelegen. Op dat moment was haar hart zelf al omleidingen gaan maken. Afgelopen dinsdag hebben we van de dokter uitgelegd gekregen dat haar hart al een tijdje aan het afsterven is geweest wegens zuurstoftekorten. De week voordat ze ging voelde ze zich niet lekker, maar niet op zo'n manier dat ze direct naar de dokter wilde. Maar, ook als ze toen wel gegaan was, dan had het niet meer mogen baten.

De cardioloog was erg verbaasd over het plotse overlijden, aangezien ze de laatste controle bij hem helemaal schoon was. Hij wil ook graag de resultaten van de obductie zelf met ons doornemen.

Mijn oom geeft aan dat de symptomen pas beginnen vanaf je 25e, dus ik hoef me nu nog geen zorgen te maken. Hij wil wel graag dat ik ook bij de cardioloog onder controle kom. Dat is iets wat mijn moeder al wilde voordat ze heen ging.

Zelf ben ik twee keer na verplichte fitness op school ingestort met pijn in de hartstreek. De eerste keer is dit afgedaan als Mexicaanse griep, omdat er ook koorts bij kwam kijken. De tweede keer ben ik naar de huisarts gebracht waar een hartfilmpje werd gemaakt, maar daar was niets op te zien. Maar dat was bij mijn moeder dus ook zo - dus dat zegt sowieso niets.

Dus, mogelijk toekomstige hartpatiënte hier.

(lang verhaal eigenlijk :X)
Nog sterkte met het verlies van je moeder. :* Proberen toch zo snel mogelijk onder controle te komen staan bij de cardioloog of desnoods alleen bij de huisarts zodat er meteen ingegrepen kan worden als er afwijkingen zijn lijkt me het beste. Zelf sta ik onder controle bij de huisarts omdat hart en vaatziektes hier helaas rijk aanwezig zijn in de familie en ook van beide kanten. ;( Mijn vader kreeg zijn eerste hartaanval toen hij 50 was en zowel mijn broer en als ik komen zo langzamerhand in de buurt van die leeftijd en mijn moeder is zelfs overleden op 54 jarige leeftijd aan een herseninfarct dus met die dingen in het achterhoofd is het elke 3 maanden melden bij de huisarts en 1x per jaar een uitgebreid bloedonderzoek om de ontwikkelingen op tijd te ontdekken. Mijn ritmeafwijking werd zo ook ontdekt door de huisarts want zelf merkte ik daar, eerlijk gezegd, niet zoveel van...had ook makkelijk zo dood neer kunnen vallen als het destijds niet was ontdekt.
Zowel mijn broer als ik kregen beide 10 jaar geleden, heel snel achter elkaar, vanuit het niets ineens hoge bloeddruk...helaas in onze familie het eerste teken dat de ellende zich gaat aankondigen. Gelukkig waren we er beiden meteen bij, ook omdat ook beide ouders dat als eerste teken kregen dat er dingen niet goed gingen en zeker ook mijn grootouders het onbehandeld hebben gehad, gezien de dingen waaraan ze zijn overleden. Je kunt nooit voorzichtig genoeg zijn als het om je hart gaat. ;) Onze grootste streven is nu ons pensioen te halen gezien het feit dat zowel beide ouders als 2 van de 4 grootouders dat niet gehaald hebben. Ik zál genieten van dat geld wat ik altijd heb afgedragen voor mijn pensioen! :+

Edit: Is het trouwens niet mogelijk om genetisch onderzoek te doen als het bij jullie een erfelijke kwestie betreft, kun je erachter komen of je erfelijke belast bent, wellicht ook handig bij de vraag: kinderen of niet?
Optimist tot in de kist
pi_91612548
Dank je wel. Ik ben al een paar jaar bezig met het proberen onder controle gesteld te worden, maar ik heb niet zulke goede ervaringen hiermee, of in ieder geval, niet met mijn vorige huisarts (zij was tevens ook de huisarts van mijn moeder).

Wanneer ik bij haar op consult kwam, gedroeg ze zich altijd alsof ze de trein van 10 minuten geleden nog moest halen. Heel erg gehaast, niet de tijd nemend om alles goed in zich op te nemen om een goede beslissing te kunnen nemen. Zij heeft in 2007/2008 ook geweigerd om mijn moeder door te verwijzen naar een cardioloog, want er was volgens haar immers "niets aan de hand". Nadat mijn oom ervoor gezorgd had dat er achter de rug van de huisarts een afspraak gemaakt werd en er wel degelijk wat aan de hand bleek te zijn, scheepte ze het maar af door alsnog een officiële doorverwijzing te geven. Terwijl, als mijn moeder braafjes geluisterd had en had af zitten wachten, zij er misschien toen al niet was geweest.

Verder geeft zij o.a. medicijnen mee waarvoor ik allergisch ben en wat ook in mijn dossier staat. Toen ik met het verzoek kwam om onder controle gesteld te worden, rende ze even snel achter haar bureau vandaan, nam in 10 seconden mijn bloeddruk op en kreeg eventjes zo'n apparaatje op mijn vinger en er werd me vervolgens medegedeeld dat er helemaal niets is waar ik me zorgen om hoef te maken en dat er absoluut geen noodzaak zou zijn dat ik onder controle gesteld zou moeten worden.. :|W

Ik ben een tijdje geleden het huis uit gegaan - compleet andere stad, dus ook een nieuwe huisarts. Deze pikt het probleem ook wat serieuzer op, of nam in ieder geval wat meer actie. Hij schreef zo'n bloedafname formulier uit, met de mededeling dat ik, wanneer ik een keer tijd en zin zou hebben, ik eventjes bloed moest laten prikken zodat e.e.a. gecontroleerd kon worden. Hij wil ook graag weten wat er uit de obductie is gekomen zodat hij wat opmerkingen kan toevoegen in mijn dossier.

Wat betreft het genetisch onderzoek.. Als ik heel erg eerlijk ben weet ik niet hoe dat precies zit. Het zijn wel vragen die ik de cardioloog zal stellen wanneer we een afspraak met hem hebben. Mijn oom heeft het een maand geleden uitgelegd als "ze kunnen het wel herkennen maar weten niet precies waar het zit", maar dat was zo'n beetje de eerste dag na het overlijden, en op die dag heb ik niet zelf geleefd maar me laten leven, dus ik herinner me er erg weinig van.
  † In Memoriam † donderdag 20 januari 2011 @ 15:13:11 #135
25682 2cv
Niet subtiel
pi_91613912
Geen fijn vooruitzicht Hitomi. Mijn adviezen: als je de uitspraak van een arts niet vertrouwt: doe een second opinion en vraag de eerstvolgende keer dat je een arts ziet of er genetisch onderzoek gedaan kan worden en dat jij ook wel mee wilt werken aan onderzoeken waar de wetenschap wat aan heeft. Als je dat wilt natuurlijk ;)

De vriend van m'n zusje zou medicijnen testen (niet zelf experimenteren maar wetenschappelijk onderzoek) en toen vonden ze ook iets raars in z'n hartritme. Hij sport heel veel en is verder gezond dus hij makt zich niet ongerust, maar het bewijst wel dat op die manier potentiële problemen opgemerkt kunnen worden.
pi_91621548
Ik zou toch blijven aandringen Hitomi...je kunt geen risico lopen met dit soort dingen, als het fout gaat gaat het ook goed fout. :{
Optimist tot in de kist
pi_91622094
We gaan het ook bij de betreffende cardioloog neerleggen, want mijn oom wil dan dat ik ook bij hem onder controle kom, omdat hij alle research heeft enzo. :Y
pi_91622316
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 18:19 schreef Hitomi het volgende:
We gaan het ook bij de betreffende cardioloog neerleggen, want mijn oom wil dan dat ik ook bij hem onder controle kom, omdat hij alle research heeft enzo. :Y
Hopelijk gaat het lukken. ^O^
Optimist tot in de kist
pi_91696467
Hoi allemaal,

ik mag de 27ste weer naar het ziekenhuis.
Ze gaan dan allerlei testen en onderzoeken doen.het gaat ongeveer 6 uur duren!duurt het in Nederland ook zolang?en wat kan ik ongeveer verwachten?
Heb alleen iemand telefonisch gesproken.
Nou ja vind het wel spannend!
  † In Memoriam † zaterdag 22 januari 2011 @ 21:03:01 #140
25682 2cv
Niet subtiel
pi_91722093
Hebben ze gezegd wat voor onderzoeken je kan verwachten ?

Zelf kreeg ik eens een echo via m'n slokdarm. Achteraf gezien was het wel fijn dat ik dat vantevoren niet wist.
pi_91903765
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 08:16 schreef canada-girl het volgende:
Hoi allemaal,

ik mag de 27ste weer naar het ziekenhuis.
Ze gaan dan allerlei testen en onderzoeken doen.het gaat ongeveer 6 uur duren!duurt het in Nederland ook zolang?en wat kan ik ongeveer verwachten?
Heb alleen iemand telefonisch gesproken.
Nou ja vind het wel spannend!
Ik weet er zelf niets van, maar in ieder geval, succes morgen!!
pi_91906793
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 21:03 schreef 2cv het volgende:

Zelf kreeg ik eens een echo via m'n slokdarm. Achteraf gezien was het wel fijn dat ik dat vantevoren niet wist.
Daar moet je in ieder geval nuchter voor zijn.

Ik heb ook ooit een slokdarmecho gehad en vond het wel meevallen. Ontspannen is de kunst.
I am not death, I am just ignoring you
  † In Memoriam † woensdag 26 januari 2011 @ 20:47:35 #143
25682 2cv
Niet subtiel
pi_91911722
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 19:03 schreef kenosis het volgende:

[..]

Daar moet je in ieder geval nuchter voor zijn.

Ik heb ook ooit een slokdarmecho gehad en vond het wel meevallen. Ontspannen is de kunst.
Ik kan mij niet herinneren dat ik daar nuchter voor moest zijn. Ze hebben ook niet gevraagd of ik dat was toen ik meldde dat ik dat niet wist.

Vandaag de draadjes van mijn 48-uurs ECG losgetrokken en het kastje retour afzender gestuurd.
pi_91924598
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 20:47 schreef 2cv het volgende:

[..]

Ik kan mij niet herinneren dat ik daar nuchter voor moest zijn. Ze hebben ook niet gevraagd of ik dat was toen ik meldde dat ik dat niet wist.

Vandaag de draadjes van mijn 48-uurs ECG losgetrokken en het kastje retour afzender gestuurd.
En nu afwachten wat als uitslag komt, neem ik aan? Al bekend wanneer je die kan verwachten?
Optimist tot in de kist
  † In Memoriam † donderdag 27 januari 2011 @ 00:34:44 #145
25682 2cv
Niet subtiel
pi_91925326
Geen idee, er moet ook nog een echootje gemaakt worden. Ik zie wel, het is toch mijn probleem niet ;)
pi_91925367
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 00:34 schreef 2cv het volgende:
Geen idee, er moet ook nog een echootje gemaakt worden. Ik zie wel, het is toch mijn probleem niet ;)
Je hebt je hart aan iemand anders geschonken *; :+
Optimist tot in de kist
  † In Memoriam † donderdag 27 januari 2011 @ 00:42:10 #147
25682 2cv
Niet subtiel
pi_91925617
Neuh, dat ding zit voor en deel in m'n lijf en voor een deel in een potje, maar de cardioloog mag het repareren.
pi_91925789
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 00:42 schreef 2cv het volgende:
Neuh, dat ding zit voor en deel in m'n lijf en voor een deel in een potje, maar de cardioloog mag het repareren.
Maar ben je niet nieuwsgierig dan hoe het gaat...of denk je...ik zie wel, als ik morgen omval was het niet goed. :+
Optimist tot in de kist
  † In Memoriam † donderdag 27 januari 2011 @ 00:56:05 #149
25682 2cv
Niet subtiel
pi_91926108
Ik ben wel nieuwsgierig, maar maak me niet veel zorgen. Heeft ook geen zin ;)
pi_91926274
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 00:56 schreef 2cv het volgende:
Ik ben wel nieuwsgierig, maar maak me niet veel zorgen. Heeft ook geen zin ;)
Als je omvalt val je om :P .... je zorgen maken is niet goed voor je hart. :+
Optimist tot in de kist
  † In Memoriam † donderdag 27 januari 2011 @ 01:02:37 #151
25682 2cv
Niet subtiel
pi_91926351
Ik maak me wel zorgen hoor, over mijn auto, de verzekering die ik af moet sluiten en de kosten van mijn toekomstige internetprovider enzo. Dat moet ik zelf regelen/doen etc. Mijn cardioloog is voor m'n hart.
pi_91926437
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 01:02 schreef 2cv het volgende:
Ik maak me wel zorgen hoor, over mijn auto, de verzekering die ik af moet sluiten en de kosten van mijn toekomstige internetprovider enzo. Dat moet ik zelf regelen/doen etc. Mijn cardioloog is voor m'n hart.
En gaat het met de drie eersten wel goed dan? :P Jij ging toch op jezelf wonen binnenkort/woont net op jezelf? Ik zag dat, volgens mij, in een topic waar je op verschillende woningen reageerde of ben ik nou helemaal abuis en laat mijn geheugen mij in de steek? :{
Optimist tot in de kist
  † In Memoriam † donderdag 27 januari 2011 @ 01:20:58 #153
25682 2cv
Niet subtiel
pi_91926820
Klopt ! Maar er is geen 'uithuisoloog' die mij daar bij helpt en alles betaalt ;) En m'n auto is terminaal, maar dat hoort zo bij een BX.
pi_91926899
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 01:20 schreef 2cv het volgende:
Klopt ! Maar er is geen 'uithuisoloog' die mij daar bij helpt en alles betaalt ;) En m'n auto is terminaal, maar dat hoort zo bij een BX.
Nee :') , wel een spaarrekening met geld of als alternatief het tweedehandscircuit en/of de Kringloop. :P Schiet het al een beetje op want ik heb je topic al een tijdje niet meer in mijn AT-lijstje omhoog zien komen.
Optimist tot in de kist
  † In Memoriam † donderdag 27 januari 2011 @ 01:27:50 #155
25682 2cv
Niet subtiel
pi_91926940
Schop het topic dan ! :P
pi_91927000
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 01:27 schreef 2cv het volgende:
Schop het topic dan ! :P
Moet ik het eerst opzoeken in mijn ellenlange lijst...in welk subforum stond het ook alweer dan geef ik het even een rotschop. O-)
Optimist tot in de kist
  † In Memoriam † donderdag 27 januari 2011 @ 01:47:24 #157
25682 2cv
Niet subtiel
pi_91927279
Iets met wonen er in ;)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_91927331
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 01:47 schreef 2cv het volgende:
Iets met wonen er in ;)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ga morgen eens even spitten. je hoort van me. :*
Optimist tot in de kist
  dinsdag 15 februari 2011 @ 12:51:36 #159
192269 Anneloortje
Niet weer he...
pi_92814740
Hoi, inmiddels heb ik al een tijdje de uitslagen van het ziekenhuis. Ik heb het niet mijn borets ook niet. Wel wat neven en nichten, mijn tante en mijn moeder.
Mijn nichtje heeft inmiddels ook een ICD.
Ben zo dankbaar dat dit mij bespaard is gebleven maar heb nu wel meer oog voor mensen met hartziekten dus het heeft me wel wat gebracht.
Normaal stond ik daar totaal niet bij stil.
Jullie sterkte lieve mensen en bedankt voor de stuen vorig jaar.
het deed me echt goed.
Het is de gekte van de verslaving.
  dinsdag 15 februari 2011 @ 13:01:17 #160
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_92815124
Ik wil weer gaan sporten en ga dat dus 15 maart bespreken of en wat ik kan en mag met die ICD!
Sporten voor Sophia
pi_92818036
Weer?
  dinsdag 15 februari 2011 @ 14:15:26 #162
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_92818093
quote:
10s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 14:14 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Weer?
zolang ik niet mag voetballen blijf ik ze lastig vallen.
Sporten voor Sophia
  dinsdag 8 november 2011 @ 15:35:41 #163
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_104122820
Helaas mag ik nog steeds niet voetballen. Ik ben nu op zoek naar een alternatief omdat mijn lichaam gewoon beweging nodig heeft.

Tevens is mijn hart nu tot december gekeurd en is die ICD vrij goed bezig al zit er ergens een klein breukje waarvan ze niet weten hoe of wat het is.

Las op STIN.nl dit artikel en hoop dat dit onderzoek voor mij gunstig uitpakt

quote:
Nieuw onderzoek: Monitoring van de ICD op afstand kan het aantal ongewenste shocks verminderen (02-09-2011)

Nieuw onderzoek toont aan dat monitoring van de ICD op afstand het aantal ongewenste shocks kan verminderen. Tevens heeft het een positief effect op de levensduur van de batterij.

Onlangs zijn tijdens een groot congres van de Europese Vereniging voor Cardiologie in Parijs (ESC 2011) de eerste resultaten gepresenteerd van de ECOST-studie*)

De resultaten van deze studie tonen aan dat in beide groepen de veiligheid van de ICD-patiënten gewaarborgd is en dat de uitkomsten vergelijkbaar zijn met die van grotere studies, zoals de TRUST-studie (zie ICD-Journaal van 13 april 2011, bladzijde 13).

De ECOST-studie toont op de eerste plaats aan dat het aantal ICD-patiënten dat een onterechte shock krijgt door het gebruik van Home Monitoring, met meer dan de helft vermindert. Dit is een belangrijk voordeel want een onterechte shock kan niet alleen pijnlijk zijn maar kan bij de patiënt ook grote angst veroorzaken. Vervolgens zijn artsen dankzij dit systeem in staat om prestaties van het apparaat te optimaliseren om zodoende een optimale therapie te garanderen. Bovendien toonde de studie aan dat het aantal ziekenhuisopnames door onterechte shocks door het gebruik van Home Monitoring met 72% afnam. Ten slotte nam het aantal energieladingen dat niet tot een shock leidde af met 76%. Dat betekent een langere levensduur van de ICD.

*) Ecost staat voor Effectiveness and Cost Of ICD follow-up Schedule with Telecardiology, een studie naar de vraag van het effect van telecardiologie op het kostenplaatje van de ICD
Sporten voor Sophia
  donderdag 5 januari 2012 @ 08:46:59 #164
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_106428288
Heb gisteren een brief van het Erasmus MC gekregen omdat ook mijn ICD een probleem zou kunnen hebben.
quote:
Het Thoraxcentrum van het Erasmus MC roept zijn patiënten met een defibrillator (ICD) per brief en telefoon op voor een controle.

Slijtage
Pasgeleden is uit onderzoek van de producent van de ICD's gebleken dat bij de gebruikte elektrode (de geleider tussen de ICD en het hart) een verhoogde slijtage kan optreden. Dit kan leiden tot een verminderd functioneren van de ICD, zo bericht het Thoraxcentrum in een brief aan zijn patiënten.

Kleine kans
Hoewel uit het onderzoek blijkt dat deze vorm van slijtage maar weinig voorkomt - de kans is nog geen 1% - wil het Erasmus MC geen enkel risico nemen.

Samenspraak
Met de controleactie volgen de artsen van het Erasmus MC de adviezen van de Nederlandse Vereniging voor Cardiologie. De actie gebeurt in samenspraak met de Inspectie voor de Gezondheidszorg.

Gebeld
In aanvulling op de brief, die 4 of 5 januari thuis wordt bezorgd, zullen de cardiologen alle patiënten binnen twee weken bellen. In het gesprek ontvangen de ICD-dragers een nadere toelichting. Ook wordt dan een afspraak gepland voor de controle in het ziekenhuis.

Type: 'Riata'
De controleactie van het Thoraxcentrum heeft betrekking op alle hartpatiënten bij wie de elektrode 'Riata' is geïmplanteerd in de periode 2003 - 2008.
http://www.erasmusmc.nl/c(...)gers.terug.geroepen/
quote:
artspecialisten roepen patiënten met een defibrillatie-electrode van fabrikant St Jude Medical op voor extra controle.

Dat meldde de Nederlandse Vereniging van Cardiologie (NVC) woensdag. Volgens de cardiologen heeft de Inspectie voor de Gezondheidszorg hiertoe al een oproep gedaan.
Het gaat specifiek om de types Riata 8F en 7F. Bij een beperkt aantal patiënten kan een slijtage optreden van de buitenlaag van het apparaatje. Dit kan leiden tot een ongewenste extra schok aan het hart, wat mogelijk gezondheidsrisico's kan veroorzaken.
In Nederland hebben naar schatting 1500 patiënten met een hartritmestoornis een dergelijke defibrillator. Het apparaatje is onder de huid geïmplanteerd. Bij een levensbedreigende hartritmestoornis kan de defibrillator ingrijpen door een elektrische schok toe te dienen, waarna het hartritme normaliseert http://www.nu.nl/gezondhe(...)t-defribillator.html
Heb Erasmus maar even gemaild daar er niemand opneemt daar.
Sporten voor Sophia
pi_106428686
quote:
19s.gif Op donderdag 5 januari 2012 08:46 schreef Toekito het volgende:
Heb gisteren een brief van het Erasmus MC gekregen omdat ook mijn ICD een probleem zou kunnen hebben.

[..]

[..]

Het Erasmus, praat me er niet van. Ik mocht me vorig jaar melden daar n.a.v. doodvallende mensen de afgelopen generaties in mijn familie, waaronder mijn moeder, oom en oma. Er zit daar een cardioloog die gespecialiseerd is in het opsporen van hartritmestoornissen die onze familie echt gefundenes Fressen vond, of ik alsje- alsjeblieft wilde komen in Naam der Wetenschap.

Prima, ik dag vrij genomen (woon in Zwolle) en richting Rotjeknor. Ben er ruim op tijd. Vandaar ook dat ik 2 uur heb zitten wachten. Ja, die dokter was er eigenlijk niet die dag. :{w

Na een tijd wachten kwam er een vervangster. Die leidde mij richting een naaikamertje dat een spreekkamer bleek te zijn en ging mij aan zitten staren. Waar ik eigenlijk voor kwam? Het dossier was namelijk kwijt enzo, had ik toevallig geen map bij me? Ik sputteren dat zij dat hoorde te weten, zij ontboden mij immers. Heb maar een beetje over de achtergrond verteld. Ze kon uiteindelijk mijn hartfilmpje op de pc tevoorschijn toveren ("Ik snap niks van die computers"). Er kwam een PDF-je in beeld.

"Oh," zei ze. "Da's moeilijk te zien zeg. Of ik wist hoe je het plaatje wat kon vergroten. Ik wijzen, zij klikken. Er kwamen een stuk of 8 hartslagen tevoorschijn.
"Oh," zei zei. "Tja...oh ja hier. Ja, ik zie hier toch behoorlijk wat aanwijzingen voor ARVC. Nou ja, we gaan dus een heleboel onderzoeken moeten doen, fietstest, Holterkastje, MRI-scan en je krijgt ook iets ingespoten wat ritmestoornissen opwekt,"
"Eh...nu?" stamelde ik.
"Neeeuh zegt ze. "Ik bel ze wel even op radiologie om te vragen wanneer. Hoe werkt die telefoon hier?"

Om een lang verhaal kort te maken zat ik de komende 10 minuten dat de afdeling radiologie niet opnam te malen en door de grond te zakken ("Wat is ARVC in godsnaam?" "Google. Niet schrikken hoor, die verhalen zijn nogal extreem"), kon ik drie maanden later nog een keer bijna voor lul op komen dagen (alleen de afspraak voor MRI-scan bleek nog te staan, de rest van de afspraken was spoorloos, inclusief die met de juiste cardioloog, eenmaal thuis bleek er die dag een brief op de mat te liggen dat die verplaatst was :{w ).

Derde keer dat ik er zat was ik ingelezen en had ik eindelijk die cardioloog voor me. MRI was niet goed, hartfilmpje op zich wel. ARVC is dus een progressief iets wat het weefsel van je rechter hartkamer vervangt door nutteloos vezelspul, inclusief je natuurlijk pacemaker (zenuwknopen) waardoor je in gillende flippermode kan gaan. Uiteindelijk wordt het dus de Moeder van Alle Defibrillatoren voor mij waarschijnlijk. Levenslang onder controle dus *O* -O-

Dit jaar gaan we kijken hoe snel het voortschrijdt en krijgen we die tests nog een keer. En mijn zusje en broertje mogen ook op bezoek want het is erfelijk. Dus ook nog kans dat de kinderen het hebben. ;(

Overigens heb ik totaal geen klachten.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_106428948
quote:
19s.gif Op donderdag 5 januari 2012 08:46 schreef Toekito het volgende:

[..]

[..]

Oi dat is gezellig. Ik hoor wel wanneer ik moet langskomen en op welke kamer :P
Op vrijdag 28 september 2012 20:00 schreef roos85 het volgende:
Je kunt wel merken dat JJ wel verstand van zaken heeft..
  donderdag 5 januari 2012 @ 09:29:01 #167
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_106428981
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 09:28 schreef JJdJ1984 het volgende:

[..]

Oi dat is gezellig. Ik hoor wel wanneer ik moet langskomen en op welke kamer :P
als je eten meeneemt ist goed!
Sporten voor Sophia
  donderdag 5 januari 2012 @ 09:30:19 #168
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_106429003
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 09:13 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]
heel lang verhaal
Jezus............je vraagt ze af of ze wel hersens hebben. Kreeg in 2007 ook eerst een brief dat ik zo'n ICD moest alvorens ik een gesprek gehad hebt. "Oh foutje"

Ja hallo het gaat wel om levens idioot!
Sporten voor Sophia
  † In Memoriam † donderdag 5 januari 2012 @ 20:32:32 #169
25682 2cv
Niet subtiel
pi_106455045
Oh, tof, niet alleen het UMCG laat wat steekjes inzake de communicatie vallen :P Maar dit is wel HEEL erg ...
  Jubileum moderator donderdag 5 januari 2012 @ 21:30:40 #170
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_106458481
Mwana wat een verhaal :o Niet normaal gewoon, ik zou bijna zeggen "slecht voor je hart dit"

Ik wist niet dat dit topic bestond, maar ik hoor hier ook thuis sinds kort.
Eind september heb ik een hartinfarct gehad. Totaal onverwacht, totaal onaangekondigd zat ik ineens na het avondeten niet lekker te zijn op een stoel. Druk op de borst, zere handen en een enorm rotgevoel. De pijn werd erger en erger en hoewel ik even dacht aan een hartaanval, heb ik dat terzijde geschoven want ik ben pas 39.
De volgende morgen voelde ik me nog heel beroerd en toch maar even naar de huisarts. Wel hoge bloeddruk maar ook koorts, dus de huisarts denkt aan griep en vraagt of ik toch even, meer ter geruststelling, wil bloedprikken.
De dag erna gedaan en dan word ik gebeld, of ik even wilde komen want mijn bloed was niet helemaal goed. Voor ik het wist lag ik vervolgens in een ambulance, werd ik met sirene en zwaailicht naar een ziekenhuis gebracht waar ze me gelijk zouden dotteren. Dat voelde echt als een foute film, dotteren? Dat durf ik helemaal niet, dus dit kon gewoon niet waar zijn. Stop die ambulance, ik wil geen gepoer met een draad bij mijn hart, ik wil dit niet en durf dit al helemaal niet , dit kan gewoon niet gebeuren....

Al met al heb ik 2 dagen op de hartbewaking gelegen voor ik gedotterd werd, mijn bloeddruk was zo afschuwelijk hoog dat dotteren te gevaarlijk was. Door de lange periode tussen infarct en dotteren heb ik behoorlijk veel hartschade overgehouden, en was mijn conditie in 1 klap tot 0 gereduceerd. Nu ben ik bijna 3 maanden verder en hard aan het revalideren. Slik een dozijn pillen per dag die moeten zorgen dat dit niet nogmaals gebeurd, en loop met een nitrospray op zak.
Apart hoe je leven ineens enorm kan veranderen....

De meest gestelde vraag is wel "hoe kom je hieraan" naast "heb je nooit eerder iets gevoeld"
Nee ik heb nooit eerder ergens last van gehad en hoe ik hieraan kom op deze leeftijd? Erfelijk belast. Mijn vader had dit ook, alleen op 48 jarige leeftijd en blijkbaar heb ik zijn dunne, smalle, kransslagaders geerft, en verhoogd cholesterol.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_106507032
Wat heftig Lois :*
& Mwana, al heb jij ook nog een niet erg fijne ervaring met de arts :o
  Jubileum moderator vrijdag 6 januari 2012 @ 23:01:27 #172
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_106507150
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 22:58 schreef Bluezz het volgende:
Wat heftig Lois :*
& Mwana, al heb jij ook nog een niet erg fijne ervaring met de arts :o
Ja maar ik bof weer heel erg met de leukste cardioloog van Beverwijk ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door Lois op 06-01-2012 23:17:29 ]
Eva ♥ en Iris ♥
pi_106518106
Potverdorie Lois, ik word echt naar van je verhaal :o Daar denk je inderdaad niet aan op je 39e -O-
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_106522875
quote:
12s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 23:01 schreef Lois het volgende:

Ja maar ik bof weer heel erg met de leukste cardioloog van Beverwijk ;)
Yups wij zijn ook blij met hem ;)
  woensdag 30 mei 2012 @ 18:15:27 #175
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_112227013
http://www.gezond24.nl/video/bekijk/je-zal-het-maar-hebben65.htm

Hier is Valerio bij Kevin die ook een ICD heeft. Ze laten o.a. de metingen zien en hoe ze dat doen.
Sporten voor Sophia
  vrijdag 1 juni 2012 @ 19:56:17 #176
124605 Ladylike
Alfa-Bitch
pi_112319852
Wat een interessant topic!
Ik heb voor Medtronic gewerkt en studies naar pacemakers en stents verwerkt :)
Dit is het volgen waard
In de KSC-soap is Bos81 mijn man en heb ik een kind met Dr_Flash.
RockNijntje is mn KSC-soap dochter.
Lid van de MamaSquad
  vrijdag 1 juni 2012 @ 20:10:31 #177
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_112320580
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 19:56 schreef Ladylike het volgende:
Wat een interessant topic!
Ik heb voor Medtronic gewerkt en studies naar pacemakers en stents verwerkt :)
Dit is het volgen waard
Dus ze meten mijn ICD uit met een stukje huisvlijt van jou?
Sporten voor Sophia
  vrijdag 1 juni 2012 @ 20:13:32 #178
124605 Ladylike
Alfa-Bitch
pi_112320731
quote:
19s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 20:10 schreef Toekito het volgende:

[..]

Dus ze meten mijn ICD uit met een stukje huisvlijt van jou?
Nee, Ik verwerkte de resultaten alleen maar in rapporten.
Toch erg interessant werk :)
Overigens alleen gegevens van Studie-dingen, dus alleen de nieuwe.
Lid van de MamaSquad
  † In Memoriam † zaterdag 2 juni 2012 @ 01:57:42 #179
25682 2cv
Niet subtiel
pi_112335280
Stoppen ze dan een studie-versie van een pacemaker in een mens ?
  zaterdag 2 juni 2012 @ 15:01:51 #180
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_112345382
Ben echt gespannen voor de controle van donderdag. Kans is groot dat ze dan beslissen te opereren.
Sporten voor Sophia
  zaterdag 2 juni 2012 @ 15:53:45 #181
124605 Ladylike
Alfa-Bitch
pi_112346900
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 01:57 schreef 2cv het volgende:
Stoppen ze dan een studie-versie van een pacemaker in een mens ?
Ja, de patient weet dit en geeft er uiteraard toestemming voor.
Het zijn al goedgekeurde apparaten die alleen nog maar extra studies nodig hebben om de kinderziektes eruit te halen of te bepalen welke van de 7 ze echt gaan "massa"produceren.
Zo een patient staat uiteraard onder strenge controle van het ziekenhuis :)
Lid van de MamaSquad
pi_112347429
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 15:01 schreef Toekito het volgende:
Ben echt gespannen voor de controle van donderdag. Kans is groot dat ze dan beslissen te opereren.
Sterkte
Op vrijdag 28 september 2012 20:00 schreef roos85 het volgende:
Je kunt wel merken dat JJ wel verstand van zaken heeft..
  † In Memoriam † zondag 3 juni 2012 @ 00:06:34 #183
25682 2cv
Niet subtiel
pi_112368056
quote:
7s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 15:53 schreef Ladylike het volgende:

[..]

Ja, de patient weet dit en geeft er uiteraard toestemming voor.
Het zijn al goedgekeurde apparaten die alleen nog maar extra studies nodig hebben om de kinderziektes eruit te halen of te bepalen welke van de 7 ze echt gaan "massa"produceren.
Zo een patient staat uiteraard onder strenge controle van het ziekenhuis :)
Ik neem aan dat dat geen patienten zijn die de pijp uit gaan wanneer hun pacemaker er mee nokt ?
  † In Memoriam † zondag 3 juni 2012 @ 00:07:12 #184
25682 2cv
Niet subtiel
pi_112368074
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 15:01 schreef Toekito het volgende:
Sterkte ! Maar besef wel dat als de arts adviseert (jij beslist) een operatie te doen dat dat beter is dan geen operatie.
  zondag 3 juni 2012 @ 21:12:55 #185
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_112398837
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2012 00:07 schreef 2cv het volgende:

[..]

Sterkte ! Maar besef wel dat als de arts adviseert (jij beslist) een operatie te doen dat dat beter is dan geen operatie.
Als die arts wil snijden omdat dat nodig is dan gebeurd het gewoon,simpel.
Sporten voor Sophia
  † In Memoriam † zondag 3 juni 2012 @ 23:44:56 #186
25682 2cv
Niet subtiel
pi_112407962
Nee, zo werkt het niet. Je mag uiteindelijk zelf beslissen of je een behandeling ondergaat. Maar soms is het wel stom om de beslissing te maken om niet in je te laten snijden. Dat was in mijn geval ook zo (ik heb dus ook het advies van de arts opgevolgd ;) ).
  dinsdag 5 juni 2012 @ 17:07:27 #187
16715 Mylene
*schatje*
pi_112482286
Ook hartpatiënt is, sinds ik opgenomen ben geweest voor een ernstig kaliumtekort. Het begon thuis toen ik plotseling in elkaar zakte en niet meer kon opstaan, alsof ik verlamd was. Huisarts constateerde dat het niet goed was en belde een ambulance. Ik merkte ook dat ik enkele vingers niet meer kon bewegen toen ik erin lag. Het was doodeng. Later op de IC hoorde ik dus dat ik een kaliumtekort had. En omdat kalium van levensbelang is voor de werking van de spieren, het hart, ik op die afdeling lag. Het duurde een paar dagen voor de toestand niet meer kritiek was. Ik weet wel niet hoeveel zakken kalium ik binnen kreeg. In ieder geval veel.

Wat ik er aan heb overgehouden zijn hartritmestoornissen. Dan krijg je zo'n stroomstoot om het te corrigeren. Die opname op de IC was in 2006 en nog steeds moet ik iedere 3 a 4 maanden naar de internist. De laatste keer weer een 24 uurs meeting gehad. En heb ik van medicatie er Lisinopril bijgekregen.
  Jubileum moderator dinsdag 5 juni 2012 @ 17:53:25 #188
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_112484088
Jeetje Mylene, wat vaak die controles. Heb je er (veel) beperkingen aan over gehouden?
Eva ♥ en Iris ♥
  dinsdag 5 juni 2012 @ 18:24:16 #189
16715 Mylene
*schatje*
pi_112485314
Valt wel mee hoor. Ik was wel gestopt met werken, maar begin dit jaar ben ik vrijwilligerswerk gaan doen wat me erg goed bevalt.

Hoe is het met jou? Ook heftig wat jij hebt meegemaakt.
  † In Memoriam † dinsdag 5 juni 2012 @ 18:26:18 #190
25682 2cv
Niet subtiel
pi_112485392
je pakt het zo te lezen goed op en dat is mooi. Jammer natuurlijk dat het wel gebeurt in de 1e plaats.

Hoe krijg je eigenlijk een kalium-tekort ?
  dinsdag 5 juni 2012 @ 19:17:59 #191
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_112487815
Heb je een ICD Mylene?
Sporten voor Sophia
  dinsdag 5 juni 2012 @ 19:48:31 #192
16715 Mylene
*schatje*
pi_112489409
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 19:17 schreef Toekito het volgende:
Heb je een ICD Mylene?
Nee, hoezo?

Over kaliumtekort: klik hier.
  dinsdag 5 juni 2012 @ 20:15:07 #193
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_112490708
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 19:48 schreef Mylene het volgende:

[..]

Nee, hoezo?

Over kaliumtekort: klik hier.
omdat ik hem kreeg ivm ritmestoornissen. Dus vandaar mijn vraag.
Sporten voor Sophia
  Jubileum moderator dinsdag 5 juni 2012 @ 20:28:48 #194
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_112491436
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 18:24 schreef Mylene het volgende:

Hoe is het met jou? Ook heftig wat jij hebt meegemaakt.
Gestopt met werken omdat het fysiek niet lukt?

Ja gaat goed, langzaam (heeeeeeeeel langzaam) vooruit, werk nu 60% en aan het opbouwen. Langzaam ook weer vertrouwen terug in mijn lijf, hoewel nieuwe situaties (zoals dat hele warme weer) weer een aanpassing betekenen en wennen zijn.
Eva ♥ en Iris ♥
  donderdag 7 juni 2012 @ 17:55:55 #195
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_112575621
Ik ben goedgekeurd tot half september. Schijnt dat de batterij een trilfunctie heeft om te waarschuwt als die bijna leeg is.

Deze arts heeft me een hoop uitgelegd en laten zien qua metingen enzulks.
Sporten voor Sophia
pi_113300361
quote:
Tientallen hartpatiënten hebben gebrekkige ICD
AMSTERDAM - Bij zeker 147 Nederlandse hartpatiënten is er iets ernstig mis met hun geïmplanteerde ICD.

Foto: Thinkstock
De Nederlandse Vereniging voor Cardiologie bevestigde zaterdag berichtgeving hierover van RTL Nieuws. Al deze patiënten zijn onderzocht en ze blijven voor de zekerheid onder controle.
Een ICD is een soort pacemaker die het hart een elektrische schok geeft bij een gevaarlijke hartritmestoornis.
Volgens directeur Monique Peters van de vereniging kwamen de problemen met het apparaat eind vorig jaar aan het licht. Daarna is geïnventariseerd wie deze ICD had en is iedereen gecontroleerd.
Het probleem is dat het omhulsel van de draden kan oplossen. Daardoor bestaat de kans dat de pacemaker niet meer werkt als het nodig is, of dat het apparaat juist een shock geeft als het niet nodig is. Bij een deel van de patiënten is de pacemaker vervangen, aldus Peters. De betreffende draden worden in elk geval niet meer gebruikt bij nieuwe patiënten.
http://www.nu.nl/algemeen(...)-gebrekkige-icd.html
  † In Memoriam † zondag 24 juni 2012 @ 03:34:06 #197
25682 2cv
Niet subtiel
pi_113302063
Op fok staat het ook: Problemen met 147 ICD's hartpatiënten

En ik hoorde het in de auto, maar kreeg het bericht niet goed mee. Maar ik had toen belangrijke dingen aan m'n hoofd.
  † In Memoriam † zondag 24 juni 2012 @ 03:51:57 #198
25682 2cv
Niet subtiel
pi_113302246
Overigens heb ik zelf een pacemaker.
  zondag 24 juni 2012 @ 09:06:11 #199
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_113303138
quote:
ik ben al getest in maart. Niks aan de hand. Voor de mensen die het wel betreft is het klote.
Sporten voor Sophia
  zondag 24 juni 2012 @ 11:35:20 #200
124605 Ladylike
Alfa-Bitch
pi_113305495
Ik snap sowieso niet dat dit niet naar voren is gekomen in studies :{
Lid van de MamaSquad
pi_113319908
Niet echt goede journalistiek ook :{ Het was al maanden bekend dat de draden van fabrikant St Jude defecten zouden kunnen vertonen.

Waarom dit nu pas naar buiten komt via rtl4? Het is weer een fijne manier van stemming maken.
pi_113323671
Komkommertijd?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')