abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † dinsdag 16 november 2010 @ 16:48:13 #101
25682 2cv
Niet subtiel
pi_88784292
Ik ben ook mager, bij mij wordt hij de volgende keer ook iets verplaatst. Maar bij mij zit dat klededing ter hoogte van m'n middenrif, niet in de buurt van m'n schouder :@
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  dinsdag 16 november 2010 @ 16:51:01 #102
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_88784429
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 16:48 schreef 2cv het volgende:
Ik ben ook mager, bij mij wordt hij de volgende keer ook iets verplaatst. Maar bij mij zit dat klededing ter hoogte van m'n middenrif, niet in de buurt van m'n schouder :@
Misschien een domme vraag, maar waarom is dat?
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
  † In Memoriam † dinsdag 16 november 2010 @ 16:54:52 #103
25682 2cv
Niet subtiel
pi_88784648
Dat kwam tijdens de operatie zo uit. Het was een 'iets' andere operatie dan normaal.
  donderdag 18 november 2010 @ 17:02:59 #104
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_88868307
Wat apart!

Gisteren de echo gehad, best een rare gewaarwording om je eigen hart te zien kloppen en je hartkleppen te horen sluiten :D
Nu nog 11 dagen geduld voor de uitslag van het hele circus....
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_88869372
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 17:02 schreef Muck het volgende:
Nu nog 11 dagen geduld voor de uitslag van het hele circus....
zal tijd worden ;)
  † In Memoriam † woensdag 24 november 2010 @ 02:02:37 #106
25682 2cv
Niet subtiel
pi_89081147
Morgenavond (woensdag) op NL1 om 21:35u: een live open-hart-operatie.
pi_89083059
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 02:02 schreef 2cv het volgende:
Morgenavond (woensdag) op NL1 om 21:35u: een live open-hart-operatie.
ik sla even over. Kan er totaal niet tegen!

Muck het is bijna maandag!!
  † In Memoriam † woensdag 24 november 2010 @ 18:20:54 #108
25682 2cv
Niet subtiel
pi_89103788
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 08:58 schreef TJDoornbos het volgende:

[..]

ik sla even over. Kan er totaal niet tegen!

Muck het is bijna maandag!!
Ik zie liever een open-hart operatie dan dat de motor van mijn auto serieus open ligt :P
pi_89248674
Vorige week dinsdag 16 november heeft mijn man (35 jaar) een collapse gehad. Hij is flauwgevallen en is een paar minuten buiten westen geweest. Wij zijn meer op eten gaan letten en zijn gaan sporten en dachten daarom in eerste instantie: méér eten. Maar hij was erna heel warrig, langzaam, dat we naar onze huisarts zijn gereden.

Die wees ons meteen door naar de spoedeisende hulp, waar het ECG uitwees: zwaar verkalkte hartklep. Hij gaat nauwelijks nog maar open waardoor mijn man te weinig zuurstofrijk bloed krijgt. Hij moest meteen in het ziekenhuis blijven bij de hartbewaking en morgen (29 november0 is de operatie.

Nu heeft hij een aangeboren aortaklepvernauwing wat bekend was. Op zijn 20ste is hij gezond verklaard en hoefde niet meer terug te komen. Vóór het sporten zijn we naar de cardioloog gegaan om te vragen of dit mocht: Geen enkel probleem, ga maar cardio'en en gewichtheffen. Dat blijkt nu dus levensgevaarlijk te zijn geweest.

Vanavond krijgt mijn man wat slaaptabletten en morgenoctend een roesje. Om 10 voor 8 wordt hij naar de OK geleid waar de narcose en de operatie kan beginnen. De operatie duurt 5 tot 7 uur in totaal. Dan ligt hij op de IC waar hij een paar dagen blijft liggen. (In de live uitzending werd alleen maar het stuk getoond waarin het hart stil ligt. De gehele operatie duurt veel langer).

Ikzelf ben vooral heel bang dat er iets fout gaat. Een telefoontje 'dat het hart niet meer is opgekomen'. We zijn 6 jaar getrouwd en erg gelukkig samen. Gelukkig word ik morgen opgehaald en wachten we de operatie bij zijn broer af. Elke 2 uur word ik gebeld over de voorgang van de operatie. Realistisch gezien staat alles goed: goed cholesterol, jong, nooit gerookt... Maarja... gevoelsmatig schommel ik heel veel.

Ik houd jullie op de hoogte van de uitkomst.
  zondag 28 november 2010 @ 09:51:29 #110
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_89249259
Dat is schrikken! Heel veel sterkte de komende dagen!
Bij Hoevelaken rechtsaf.
  † In Memoriam † zondag 28 november 2010 @ 20:06:26 #111
25682 2cv
Niet subtiel
pi_89268545
Dat is absoluut schrikken ja ! Sterkte er mee.
pi_89284797
Hallo hier nog een hartpatient.
Pas achtergekomen dat ik een "Bicuspide Aortaklep" heb. Dus 2 klepjes in plaats van 3. Ik weet er verder niet veel van en pas over 5 jaar heb ik weer een echo. Ik heb wel al een paar jaar last van hartkloppingen/stoornis (en een ruis). Die hartstoornis/falen lijken soms wel erger te worden naar mijn gevoel. Mja dat komt omdat ik ook nogal een druktemakertje ben soms denk ik. haha.

Ik heb wel medicijnen gekregen (weet niet meer hoe het heet maar die bijsluiter zag er heeeel eng uit) maar durf tot nu toe nog geen pil in te nemen. Ik vind het nogal eng, en vooral omdat het om mijn hart gaat... Als ik hartstoornis/falen heb moet ik zon pil in nemen dan zou het weggaan geloof ik. Mja de pil was ook erg snel gegeven en ik weet er ook niet veel van.. Ik ben dan echt bang dat ik ineens een hartstilstand krijg ofzo, en dat wil ik natuurlijk ook niet hebben wanneer ik alleen thuis ben met mijn 2 kindjes (4 en 2 jaar die nog niks begrijpen). Ik krijg die hartkloppingen ook meestal savonds/snachts wanneer ik wil gaan slapen ofzo, momenteel ook trouwens. Heel onregelmatig, echt zo van boem, boem ......*stil* ......... (hardere)boem en dat herhalend lijkt het wel. Soms wel een eng gevoel en idee. Ik probeer er ook meestal niet te diep erbij na te denken..

Ook is een zus van mijn moeder op 26 jarige leeftijd overleden aan een hartstilstand. Ze wist niet dat ze een afwijking had trouwens en ze rookte ook erg veel en gebruikte drugs enzo. (ik heb gerookt , soms nog zelden maar vanaf 2011 echt stoppen). Ik weet dus niet wat voor afwijking zij had, maar er gaan geruchten dat het hetzelfde afwijking is als dat ik heb. En ik ben nu 25 jaar...

Nu kun je dus wel voorstellen dat ik echt nu al 7 kleuren schijt haha. Bang om ineens een hartstilstand te krijgen en ik weg ben voorgoed, en mijn kindjes in de steek laat! :( Deze afwijking blijkt ook lekker zeldzaam te zijn als ik her en der het internet doorlees. Niet veel informatie te vinden ook nog eens. Maakt me alleen nog banger soms. Ik ga zeker een nieuwe afspraak maken bij de cardioloog voor volgend jaar, gewoon voor extra controle en wat meer informatie want ik wordt er zelf gek van. Is ook wel eng, als je het pas ondekt hebt enzo...brr
pi_89284812
Ow zag dat ik al een post had gedaan eerder, haha, sorry! :P
  † In Memoriam † maandag 29 november 2010 @ 01:58:37 #114
25682 2cv
Niet subtiel
pi_89284871
Je kan maar beter wel je medicijnen in nemen, dat is gezonder ;) Je hart stopt daarom niet spontaan. Het hart is een sterk orgaan en de arts weet wel wat hij voorschrijft hoor ;)

Je ongerust maken hoeft ook niet want het helpt geen zier.
  maandag 10 januari 2011 @ 22:59:10 #115
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_91141069
Hier gaat alles voorspoedig (dit is mijn nieuwe Nick, TJDoornbos vond ik niet cool meer)
PS4-tag: TJDoornbos// Origin: Toek85
Sporten voor Sophia
  † In Memoriam † dinsdag 11 januari 2011 @ 22:05:30 #116
25682 2cv
Niet subtiel
pi_91184299
Voorspoedig = goed.
pi_91195270
Ik heb vorige maand een zwaar hartinfarct gehad eat bijna fataal is geweest.
Heb 9 dagen op de icu doorgebracht,waarvan 6 aan de beademing.de artsen weten nog niet precies wat de oorzaak is geweest,maar heb waarschijnlijk een afwijking in het bloed die stolsels veroorzaakt.
Deze maand worden daar nog verder onderzoeken naar gedaan,maar slik sinds die tijd wel medicijnen om herhaling te voorkomen.
  woensdag 12 januari 2011 @ 08:43:05 #118
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_91199264
heftig CG! sterkte
Sporten voor Sophia
  † In Memoriam † woensdag 12 januari 2011 @ 22:21:31 #119
25682 2cv
Niet subtiel
pi_91238481
Heftig ja, zeker als het plotseling komt.

Ik voel me al 2 dagen niet goed. Blij dat ik morgen naar het ziekenhuis moet voor controle.
pi_91448752
quote:
Op woensdag 12 januari 2011 22:21 schreef 2cv het volgende:

Ik voel me al 2 dagen niet goed. Blij dat ik morgen naar het ziekenhuis moet voor controle.
Ben benieuwd hoe je controle is geweest?ik hoop goed!
pi_91448791
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 22:21 schreef 2cv het volgende:

Sterkte, hopelijk valt het mee. :*

Hier een behoorlijk zeldzame hartritmestoornis. Krijg er medicijnen voor maar een nadeel is nu wel dat die medicijnen er voor zorgen dat ik de conditie van een 80-jarige heb. Fietsend op een normale fiets halen bejaarden met een rollator mij in...en dat is geen grapje. :') Daarom de uitvinding van de eeuw...de fiets met trapondersteuning sinds een half jaar. *O*

[ Bericht 15% gewijzigd door trovey op 17-01-2011 03:19:33 ]
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  † In Memoriam † maandag 17 januari 2011 @ 03:38:00 #122
25682 2cv
Niet subtiel
pi_91448998
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 03:08 schreef canada-girl het volgende:

[..]

Ben benieuwd hoe je controle is geweest?ik hoop goed!
Controle ging goed. Maar het was slechts de controle van m'n pacemaker :') 24e een 24-uurs ECG :r

quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 03:13 schreef trovey het volgende:

[..]

Sterkte, hopelijk valt het mee. :*

Hier een behoorlijk zeldzame hartritmestoornis. Krijg er medicijnen voor maar een nadeel is nu wel dat die medicijnen er voor zorgen dat ik de conditie van een 80-jarige heb. Fietsend op een normale fiets halen bejaarden met een rollator mij in...en dat is geen grapje. :') Daarom de uitvinding van de eeuw...de fiets met trapondersteuning sinds een half jaar. *O*
Heftig spul dan ! Moet je dat de rest van je leven slikken voor zover bekend ?
pi_91487056
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 03:38 schreef 2cv het volgende:

Heftig spul dan ! Moet je dat de rest van je leven slikken voor zover bekend ?
Ja of ik moet besluiten dat het genoeg is geweest en ik het leven zat ben.... dan is de kans aanwezig dat mijn hart even "vergeet" om op te starten na even stilstaan en ik dood omval.. :') Daarom toch maar braaf pilletjes slikken. :P Ik zit op de laagste dosering, bij stress gaat de ritmestoornis er dwars doorheen maar de huisarts wil niet hoger gaan zitten met de dosering want dan gaat die reaktie ook sterker worden....krijg ik inhaalacties van de eerste de beste huisslak en ga ik verliezen. :+ Het is wel lastig hoor, ik loop nu bij een dietist omdat door dat gebrek aan beweging de boel qua gewicht wat uit de hand liep maar ondanks het feit dat ik me keurig houd aan het geheel gaat het afvallen tergend }:| langzaam...tja even lekker sporten zit er niet bij....Nederland in beweging kan ik nog net volgen als het niet te heftig is. _O- Enfin als het het maar afgaat, al is het soms 100 gram per 2 weken. ;(
Optimist tot in de kist
  † In Memoriam † maandag 17 januari 2011 @ 21:38:50 #124
25682 2cv
Niet subtiel
pi_91487556
Is iets van een inwendige defibrillator geen optie ? Daar zitten ook nadelen aan, maar wellicht is dat al met al minder erg dan die pillen.
pi_91489065
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 21:38 schreef 2cv het volgende:
Is iets van een inwendige defibrillator geen optie ? Daar zitten ook nadelen aan, maar wellicht is dat al met al minder erg dan die pillen.
Schijnt mijn afwijking weer niet geschikt voor te zijn. }:| Ach, je past je vanzelf aan, alleen is het wel eens jammer dat je conditioneel zo bagger bent. Zo nog even Nederland in Beweging doen en ik heb mijn "sporten" er weer opzitten voor vandaag. Flinke wandeling met goed doorstappen gemaakt met boodschappen doen naar de winkelstraat hier in de buurt en met een omweg gelopen :P , even op de step voor de korte stevige inspanning (50 steps dan val ik er zo'n beetje af :') ) en 2 x Nederland en beweging (als het kan 2x per dag) en dat is het...ach het is toch beweging en dat is het belangrijkste volgens de dietist, toch proberen elke dag zeker 30 minuten in beweging te zijn en daar hou ik me trouw aan...dan maar niet hardlopen en superfitness met Billy Blanks (en hoe alle anderen op turbosnelheid aerobics ook mogen heten). Wellicht beweeg ik meer dan menige gezonde FOK!er. :+
Optimist tot in de kist
  † In Memoriam † dinsdag 18 januari 2011 @ 01:35:26 #126
25682 2cv
Niet subtiel
pi_91499884
Jij hebt je vandaag meer bewogen dan ik het afgelopen jaar.
  dinsdag 18 januari 2011 @ 07:48:34 #127
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_91501789
Hoe meer ik hier lees hoe minder ik me hartpatiënt voel ;)
Sporten voor Sophia
  † In Memoriam † dinsdag 18 januari 2011 @ 12:32:13 #128
25682 2cv
Niet subtiel
pi_91509280
Wie is heier eigenlijk lid van organisaties/verenigingen/stichtingen die iets met het hart te maken hebben ? Ik ben lid van de PAH.
  dinsdag 18 januari 2011 @ 12:35:11 #129
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_91509382
van de SIDN, verder niet.
Sporten voor Sophia
pi_91524254
Nergens meer van...vroeger wel maar nu kan ik mijn geld, eerlijk gezegd, beter gebruiken. De WAO is de laatste jaren nou niet echt meegegaan met alle verhogingen van de vaste lasten. :{
Optimist tot in de kist
pi_91524284
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 01:35 schreef 2cv het volgende:
Jij hebt je vandaag meer bewogen dan ik het afgelopen jaar.
:P
Optimist tot in de kist
pi_91604778
Ik ben (nog) geen hartpatiënt, maar de kans is groot dat ik er toch mee te maken zal krijgen. Aan mijn moeders kant van de familie is een erfelijke hartziekte, maar er is nog teveel onduidelijk om exact aan te kunnen wijzen wat het probleem is.

Een neef van mijn moeder is op 29-jarige leeftijd overleden aan hartfalen, terwijl hij niet in de risicogroepen zat. Hij had nooit gerookt, had voldoende lichaamsbeweging, at gezond, maar dat heeft niet mogen baten. Enkele ooms van haar zijn ook overleden aan plots hartfalen, maar hiervan ken ik hun leeftijd en levensstijl niet van.

Mijn tante is 12 jaar geleden op 42-jarige leeftijd overleden aan hartfalen. Zij is toen nog tot het VU-ziekenhuis gekomen en daar in de hal ingestort. Daar heeft een cardioloog haar zelfs nog open-hart massage gegeven, maar ook dat mocht niet meer baten. Sindsdien heeft hij mijn oom en mijn moeder onder jaarlijkse controle gehad en is onderzoek gestart naar de ziekte binnen mijn familie.

Mijn moeder is vorige maand aan hartfalen overleden. Zij is 14 jaar geleden met vage klachten naar de huisartsenpost gegaan, die hebben haar direct doorgestuurd naar het ziekenhuis, waarna ze binnen zes dagen was geopereerd. Wat er toen precies allemaal is gebeurd weet ik het fijne niet van - ik was destijds pas zes. Dat is daarna een hele tijd goed gegaan tot 2007/2008. Daar kreeg ze weer last en is ze zelf naar het ziekenhuis gegaan, waar ze een paar dagen op de hartbewaking heeft gelegen. Op dat moment was haar hart zelf al omleidingen gaan maken. Afgelopen dinsdag hebben we van de dokter uitgelegd gekregen dat haar hart al een tijdje aan het afsterven is geweest wegens zuurstoftekorten. De week voordat ze ging voelde ze zich niet lekker, maar niet op zo'n manier dat ze direct naar de dokter wilde. Maar, ook als ze toen wel gegaan was, dan had het niet meer mogen baten.

De cardioloog was erg verbaasd over het plotse overlijden, aangezien ze de laatste controle bij hem helemaal schoon was. Hij wil ook graag de resultaten van de obductie zelf met ons doornemen.

Mijn oom geeft aan dat de symptomen pas beginnen vanaf je 25e, dus ik hoef me nu nog geen zorgen te maken. Hij wil wel graag dat ik ook bij de cardioloog onder controle kom. Dat is iets wat mijn moeder al wilde voordat ze heen ging.

Zelf ben ik twee keer na verplichte fitness op school ingestort met pijn in de hartstreek. De eerste keer is dit afgedaan als Mexicaanse griep, omdat er ook koorts bij kwam kijken. De tweede keer ben ik naar de huisarts gebracht waar een hartfilmpje werd gemaakt, maar daar was niets op te zien. Maar dat was bij mijn moeder dus ook zo - dus dat zegt sowieso niets.

Dus, mogelijk toekomstige hartpatiënte hier.

(lang verhaal eigenlijk :X)
pi_91608431
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 11:34 schreef Hitomi het volgende:
Ik ben (nog) geen hartpatiënt, maar de kans is groot dat ik er toch mee te maken zal krijgen. Aan mijn moeders kant van de familie is een erfelijke hartziekte, maar er is nog teveel onduidelijk om exact aan te kunnen wijzen wat het probleem is.

Een neef van mijn moeder is op 29-jarige leeftijd overleden aan hartfalen, terwijl hij niet in de risicogroepen zat. Hij had nooit gerookt, had voldoende lichaamsbeweging, at gezond, maar dat heeft niet mogen baten. Enkele ooms van haar zijn ook overleden aan plots hartfalen, maar hiervan ken ik hun leeftijd en levensstijl niet van.

Mijn tante is 12 jaar geleden op 42-jarige leeftijd overleden aan hartfalen. Zij is toen nog tot het VU-ziekenhuis gekomen en daar in de hal ingestort. Daar heeft een cardioloog haar zelfs nog open-hart massage gegeven, maar ook dat mocht niet meer baten. Sindsdien heeft hij mijn oom en mijn moeder onder jaarlijkse controle gehad en is onderzoek gestart naar de ziekte binnen mijn familie.

Mijn moeder is vorige maand aan hartfalen overleden. Zij is 14 jaar geleden met vage klachten naar de huisartsenpost gegaan, die hebben haar direct doorgestuurd naar het ziekenhuis, waarna ze binnen zes dagen was geopereerd. Wat er toen precies allemaal is gebeurd weet ik het fijne niet van - ik was destijds pas zes. Dat is daarna een hele tijd goed gegaan tot 2007/2008. Daar kreeg ze weer last en is ze zelf naar het ziekenhuis gegaan, waar ze een paar dagen op de hartbewaking heeft gelegen. Op dat moment was haar hart zelf al omleidingen gaan maken. Afgelopen dinsdag hebben we van de dokter uitgelegd gekregen dat haar hart al een tijdje aan het afsterven is geweest wegens zuurstoftekorten. De week voordat ze ging voelde ze zich niet lekker, maar niet op zo'n manier dat ze direct naar de dokter wilde. Maar, ook als ze toen wel gegaan was, dan had het niet meer mogen baten.

De cardioloog was erg verbaasd over het plotse overlijden, aangezien ze de laatste controle bij hem helemaal schoon was. Hij wil ook graag de resultaten van de obductie zelf met ons doornemen.

Mijn oom geeft aan dat de symptomen pas beginnen vanaf je 25e, dus ik hoef me nu nog geen zorgen te maken. Hij wil wel graag dat ik ook bij de cardioloog onder controle kom. Dat is iets wat mijn moeder al wilde voordat ze heen ging.

Zelf ben ik twee keer na verplichte fitness op school ingestort met pijn in de hartstreek. De eerste keer is dit afgedaan als Mexicaanse griep, omdat er ook koorts bij kwam kijken. De tweede keer ben ik naar de huisarts gebracht waar een hartfilmpje werd gemaakt, maar daar was niets op te zien. Maar dat was bij mijn moeder dus ook zo - dus dat zegt sowieso niets.

Dus, mogelijk toekomstige hartpatiënte hier.

(lang verhaal eigenlijk :X)
Nog sterkte met het verlies van je moeder. :* Proberen toch zo snel mogelijk onder controle te komen staan bij de cardioloog of desnoods alleen bij de huisarts zodat er meteen ingegrepen kan worden als er afwijkingen zijn lijkt me het beste. Zelf sta ik onder controle bij de huisarts omdat hart en vaatziektes hier helaas rijk aanwezig zijn in de familie en ook van beide kanten. ;( Mijn vader kreeg zijn eerste hartaanval toen hij 50 was en zowel mijn broer en als ik komen zo langzamerhand in de buurt van die leeftijd en mijn moeder is zelfs overleden op 54 jarige leeftijd aan een herseninfarct dus met die dingen in het achterhoofd is het elke 3 maanden melden bij de huisarts en 1x per jaar een uitgebreid bloedonderzoek om de ontwikkelingen op tijd te ontdekken. Mijn ritmeafwijking werd zo ook ontdekt door de huisarts want zelf merkte ik daar, eerlijk gezegd, niet zoveel van...had ook makkelijk zo dood neer kunnen vallen als het destijds niet was ontdekt.
Zowel mijn broer als ik kregen beide 10 jaar geleden, heel snel achter elkaar, vanuit het niets ineens hoge bloeddruk...helaas in onze familie het eerste teken dat de ellende zich gaat aankondigen. Gelukkig waren we er beiden meteen bij, ook omdat ook beide ouders dat als eerste teken kregen dat er dingen niet goed gingen en zeker ook mijn grootouders het onbehandeld hebben gehad, gezien de dingen waaraan ze zijn overleden. Je kunt nooit voorzichtig genoeg zijn als het om je hart gaat. ;) Onze grootste streven is nu ons pensioen te halen gezien het feit dat zowel beide ouders als 2 van de 4 grootouders dat niet gehaald hebben. Ik zál genieten van dat geld wat ik altijd heb afgedragen voor mijn pensioen! :+

Edit: Is het trouwens niet mogelijk om genetisch onderzoek te doen als het bij jullie een erfelijke kwestie betreft, kun je erachter komen of je erfelijke belast bent, wellicht ook handig bij de vraag: kinderen of niet?
Optimist tot in de kist
pi_91612548
Dank je wel. Ik ben al een paar jaar bezig met het proberen onder controle gesteld te worden, maar ik heb niet zulke goede ervaringen hiermee, of in ieder geval, niet met mijn vorige huisarts (zij was tevens ook de huisarts van mijn moeder).

Wanneer ik bij haar op consult kwam, gedroeg ze zich altijd alsof ze de trein van 10 minuten geleden nog moest halen. Heel erg gehaast, niet de tijd nemend om alles goed in zich op te nemen om een goede beslissing te kunnen nemen. Zij heeft in 2007/2008 ook geweigerd om mijn moeder door te verwijzen naar een cardioloog, want er was volgens haar immers "niets aan de hand". Nadat mijn oom ervoor gezorgd had dat er achter de rug van de huisarts een afspraak gemaakt werd en er wel degelijk wat aan de hand bleek te zijn, scheepte ze het maar af door alsnog een officiële doorverwijzing te geven. Terwijl, als mijn moeder braafjes geluisterd had en had af zitten wachten, zij er misschien toen al niet was geweest.

Verder geeft zij o.a. medicijnen mee waarvoor ik allergisch ben en wat ook in mijn dossier staat. Toen ik met het verzoek kwam om onder controle gesteld te worden, rende ze even snel achter haar bureau vandaan, nam in 10 seconden mijn bloeddruk op en kreeg eventjes zo'n apparaatje op mijn vinger en er werd me vervolgens medegedeeld dat er helemaal niets is waar ik me zorgen om hoef te maken en dat er absoluut geen noodzaak zou zijn dat ik onder controle gesteld zou moeten worden.. :|W

Ik ben een tijdje geleden het huis uit gegaan - compleet andere stad, dus ook een nieuwe huisarts. Deze pikt het probleem ook wat serieuzer op, of nam in ieder geval wat meer actie. Hij schreef zo'n bloedafname formulier uit, met de mededeling dat ik, wanneer ik een keer tijd en zin zou hebben, ik eventjes bloed moest laten prikken zodat e.e.a. gecontroleerd kon worden. Hij wil ook graag weten wat er uit de obductie is gekomen zodat hij wat opmerkingen kan toevoegen in mijn dossier.

Wat betreft het genetisch onderzoek.. Als ik heel erg eerlijk ben weet ik niet hoe dat precies zit. Het zijn wel vragen die ik de cardioloog zal stellen wanneer we een afspraak met hem hebben. Mijn oom heeft het een maand geleden uitgelegd als "ze kunnen het wel herkennen maar weten niet precies waar het zit", maar dat was zo'n beetje de eerste dag na het overlijden, en op die dag heb ik niet zelf geleefd maar me laten leven, dus ik herinner me er erg weinig van.
  † In Memoriam † donderdag 20 januari 2011 @ 15:13:11 #135
25682 2cv
Niet subtiel
pi_91613912
Geen fijn vooruitzicht Hitomi. Mijn adviezen: als je de uitspraak van een arts niet vertrouwt: doe een second opinion en vraag de eerstvolgende keer dat je een arts ziet of er genetisch onderzoek gedaan kan worden en dat jij ook wel mee wilt werken aan onderzoeken waar de wetenschap wat aan heeft. Als je dat wilt natuurlijk ;)

De vriend van m'n zusje zou medicijnen testen (niet zelf experimenteren maar wetenschappelijk onderzoek) en toen vonden ze ook iets raars in z'n hartritme. Hij sport heel veel en is verder gezond dus hij makt zich niet ongerust, maar het bewijst wel dat op die manier potentiële problemen opgemerkt kunnen worden.
pi_91621548
Ik zou toch blijven aandringen Hitomi...je kunt geen risico lopen met dit soort dingen, als het fout gaat gaat het ook goed fout. :{
Optimist tot in de kist
pi_91622094
We gaan het ook bij de betreffende cardioloog neerleggen, want mijn oom wil dan dat ik ook bij hem onder controle kom, omdat hij alle research heeft enzo. :Y
pi_91622316
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 18:19 schreef Hitomi het volgende:
We gaan het ook bij de betreffende cardioloog neerleggen, want mijn oom wil dan dat ik ook bij hem onder controle kom, omdat hij alle research heeft enzo. :Y
Hopelijk gaat het lukken. ^O^
Optimist tot in de kist
pi_91696467
Hoi allemaal,

ik mag de 27ste weer naar het ziekenhuis.
Ze gaan dan allerlei testen en onderzoeken doen.het gaat ongeveer 6 uur duren!duurt het in Nederland ook zolang?en wat kan ik ongeveer verwachten?
Heb alleen iemand telefonisch gesproken.
Nou ja vind het wel spannend!
  † In Memoriam † zaterdag 22 januari 2011 @ 21:03:01 #140
25682 2cv
Niet subtiel
pi_91722093
Hebben ze gezegd wat voor onderzoeken je kan verwachten ?

Zelf kreeg ik eens een echo via m'n slokdarm. Achteraf gezien was het wel fijn dat ik dat vantevoren niet wist.
pi_91903765
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 08:16 schreef canada-girl het volgende:
Hoi allemaal,

ik mag de 27ste weer naar het ziekenhuis.
Ze gaan dan allerlei testen en onderzoeken doen.het gaat ongeveer 6 uur duren!duurt het in Nederland ook zolang?en wat kan ik ongeveer verwachten?
Heb alleen iemand telefonisch gesproken.
Nou ja vind het wel spannend!
Ik weet er zelf niets van, maar in ieder geval, succes morgen!!
pi_91906793
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 21:03 schreef 2cv het volgende:

Zelf kreeg ik eens een echo via m'n slokdarm. Achteraf gezien was het wel fijn dat ik dat vantevoren niet wist.
Daar moet je in ieder geval nuchter voor zijn.

Ik heb ook ooit een slokdarmecho gehad en vond het wel meevallen. Ontspannen is de kunst.
I am not death, I am just ignoring you
  † In Memoriam † woensdag 26 januari 2011 @ 20:47:35 #143
25682 2cv
Niet subtiel
pi_91911722
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 19:03 schreef kenosis het volgende:

[..]

Daar moet je in ieder geval nuchter voor zijn.

Ik heb ook ooit een slokdarmecho gehad en vond het wel meevallen. Ontspannen is de kunst.
Ik kan mij niet herinneren dat ik daar nuchter voor moest zijn. Ze hebben ook niet gevraagd of ik dat was toen ik meldde dat ik dat niet wist.

Vandaag de draadjes van mijn 48-uurs ECG losgetrokken en het kastje retour afzender gestuurd.
pi_91924598
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 20:47 schreef 2cv het volgende:

[..]

Ik kan mij niet herinneren dat ik daar nuchter voor moest zijn. Ze hebben ook niet gevraagd of ik dat was toen ik meldde dat ik dat niet wist.

Vandaag de draadjes van mijn 48-uurs ECG losgetrokken en het kastje retour afzender gestuurd.
En nu afwachten wat als uitslag komt, neem ik aan? Al bekend wanneer je die kan verwachten?
Optimist tot in de kist
  † In Memoriam † donderdag 27 januari 2011 @ 00:34:44 #145
25682 2cv
Niet subtiel
pi_91925326
Geen idee, er moet ook nog een echootje gemaakt worden. Ik zie wel, het is toch mijn probleem niet ;)
pi_91925367
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 00:34 schreef 2cv het volgende:
Geen idee, er moet ook nog een echootje gemaakt worden. Ik zie wel, het is toch mijn probleem niet ;)
Je hebt je hart aan iemand anders geschonken *; :+
Optimist tot in de kist
  † In Memoriam † donderdag 27 januari 2011 @ 00:42:10 #147
25682 2cv
Niet subtiel
pi_91925617
Neuh, dat ding zit voor en deel in m'n lijf en voor een deel in een potje, maar de cardioloog mag het repareren.
pi_91925789
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 00:42 schreef 2cv het volgende:
Neuh, dat ding zit voor en deel in m'n lijf en voor een deel in een potje, maar de cardioloog mag het repareren.
Maar ben je niet nieuwsgierig dan hoe het gaat...of denk je...ik zie wel, als ik morgen omval was het niet goed. :+
Optimist tot in de kist
  † In Memoriam † donderdag 27 januari 2011 @ 00:56:05 #149
25682 2cv
Niet subtiel
pi_91926108
Ik ben wel nieuwsgierig, maar maak me niet veel zorgen. Heeft ook geen zin ;)
pi_91926274
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 00:56 schreef 2cv het volgende:
Ik ben wel nieuwsgierig, maar maak me niet veel zorgen. Heeft ook geen zin ;)
Als je omvalt val je om :P .... je zorgen maken is niet goed voor je hart. :+
Optimist tot in de kist
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')