Hallo hier nog een hartpatient.
Pas achtergekomen dat ik een "Bicuspide Aortaklep" heb. Dus 2 klepjes in plaats van 3. Ik weet er verder niet veel van en pas over 5 jaar heb ik weer een echo. Ik heb wel al een paar jaar last van hartkloppingen/stoornis (en een ruis). Die hartstoornis/falen lijken soms wel erger te worden naar mijn gevoel. Mja dat komt omdat ik ook nogal een druktemakertje ben soms denk ik. haha.
Ik heb wel medicijnen gekregen (weet niet meer hoe het heet maar die bijsluiter zag er heeeel eng uit) maar durf tot nu toe nog geen pil in te nemen. Ik vind het nogal eng, en vooral omdat het om mijn hart gaat... Als ik hartstoornis/falen heb moet ik zon pil in nemen dan zou het weggaan geloof ik. Mja de pil was ook erg snel gegeven en ik weet er ook niet veel van.. Ik ben dan echt bang dat ik ineens een hartstilstand krijg ofzo, en dat wil ik natuurlijk ook niet hebben wanneer ik alleen thuis ben met mijn 2 kindjes (4 en 2 jaar die nog niks begrijpen). Ik krijg die hartkloppingen ook meestal savonds/snachts wanneer ik wil gaan slapen ofzo, momenteel ook trouwens. Heel onregelmatig, echt zo van boem, boem ......*stil* ......... (hardere)boem en dat herhalend lijkt het wel. Soms wel een eng gevoel en idee. Ik probeer er ook meestal niet te diep erbij na te denken..
Ook is een zus van mijn moeder op 26 jarige leeftijd overleden aan een hartstilstand. Ze wist niet dat ze een afwijking had trouwens en ze rookte ook erg veel en gebruikte drugs enzo. (ik heb gerookt , soms nog zelden maar vanaf 2011 echt stoppen). Ik weet dus niet wat voor afwijking zij had, maar er gaan geruchten dat het hetzelfde afwijking is als dat ik heb. En ik ben nu 25 jaar...
Nu kun je dus wel voorstellen dat ik echt nu al 7 kleuren schijt haha. Bang om ineens een hartstilstand te krijgen en ik weg ben voorgoed, en mijn kindjes in de steek laat!

Deze afwijking blijkt ook lekker zeldzaam te zijn als ik her en der het internet doorlees. Niet veel informatie te vinden ook nog eens. Maakt me alleen nog banger soms. Ik ga zeker een nieuwe afspraak maken bij de cardioloog voor volgend jaar, gewoon voor extra controle en wat meer informatie want ik wordt er zelf gek van. Is ook wel eng, als je het pas ondekt hebt enzo...brr