mstr | dinsdag 20 april 2010 @ 14:57 |
![]() ![]() ![]() Alles begint in 1810 wanneer Jean-Pierre en Jean-Frédéric Peugeot een fabriek in Sous-Cratets beginnen waar staal wordt geproduceerd en bewerkt. Tot 1885 kent de Société Peugeot Frères Aînés een grote ontwikkeling en maakt een naam als fabrikant van allerlei gereedschappen op diverse Europese markten, maar ook in Amerika, Turkije en Egypte. In 1885 maakt Peugeot zijn entree op de vervoermiddelenmarkt: Armand Peugeot neemt dan het initiatief rijwielen te gaan bouwen. Vier jaar later wordt een driewieler met een Serpolet stoommachine op de wereldtentoonstelling van Parijs gepresenteerd. Deze driewieler is geschikt voor het vervoer van twee personen. De eerste Peugeot-auto wordt in 1890 gebouwd. Hij heeft vier wielen, een carrosserie van Peugeot en een Daimler motor. In 1891 komt de productie van Peugeotauto's op gang en het aantal modellen wordt uitgebreid. Armand Peugeot krijgt geen steun van zijn familie en moet het auto-avontuur zelf bekostigen. In 1896 zet hij de Société Anonyme des Automobiles Peugeot op. In 1892 begint de lange geschiedenis van het merk in de autosport. In 1892 wint Peugeot ex aequo met Panhard de toen zeer bekende race Parijs - Rouen, terwijl in 1913 de Grand-Prix van Amerika, die gereden wordt over 500 miles in Indianapolis Motor Speedway door Jules Goux met een Peugeot L 76 wordt gewonnen. In 1910 neemt de Société Anonyme des Automobiles Peugeot het oudere Les Fils de Peugeot Frères over. Deze firma produceerde sinds 1905 ook auto's, onder de merknaam Lion-Peugeot. De merknaam Lion-Peugeot blijft tot 1916 gehandhaafd. In 1911 wordt de nieuwe fabriek van Sochaux bij Montbéliard gebouwd. Deze fabriek bestaat nog steeds en wordt als de bakermat van Peugeot beschouwd wat de autoproductie betreft. De leeuw zoals we die thans kennen als symbool van Peugeot vindt zijn oorsprong ook in Montbéliard. Het eerste ontwerp is in opdracht van Société Peugeot Frères Aînés gemaakt door Justin Blazer, een juwelier en graveerder uit Montbéliard, en dateerd van 1850. Het is dezelfde leeuw uit het wapen van het Comte Montbéliard welke afbeelding nog steeds te zien is in de buitenmuur van het kasteel van Montbéliard, of kasteel van de hertogen van Württemberg. Het ontwerp stond alleen op de topproducten van Société Peugeot Frères Aînés. Voor de mindere producten waren nog twee andere emblemen ontworpen. Na de Tweede Wereldoorlog maakt het bedrijf snel naam met de bouw van luxe personenauto's zoals de 203, 403, 404 en 504. Dit is ook de periode waarin Peugeot actief meedoet in de rallysport. Met name in safarirally's weet Peugeot goed te scoren. Daardoor weten de laatste twee modellen uit te groeien tot bekende modellen uit de automobielhistorie. Na de 504 heeft Peugeot zich met modellen als de 604, 305, 505 steeds verder ontwikkeld. De grote aanzet tot commercieel succes blijkt echter niet de luxe Franse limousine, maar de 205. De 205 was Peugeots laatste strohalm, qua financiën zat de autofabrikant behoorlijk aan de grond. Deze compacte auto wordt in 1983 geïntroduceerd en blijkt een succesnummer te zijn, de slagzin van de 205 is niet voor niets 205, een sterk nummer geworden. Het succes van dit type heeft ervoor gezorgd dat Peugeot zich nog verder is gaan richten op de groeiende markt voor compacte auto's. Er kan rustig gesteld worden dat de 205 het begin is van Peugeots zegetocht. De 205 is uiteindelijk geproduceerd tot 1998 (!). De Peugeot 405 (1987 - 1996) is in 1988 auto van het jaar geworden én goed verkocht. Opvolger 406 is ook een goed gewaardeerde auto, net als het huidige model in het hogere middenklassesegment, de 407. De opvolger van de 205, de 206, is enige jaren de best verkochte auto van Nederland en van Europa geweest. Inmiddels is ook dit model weer opgevolgd, door de 207, die op dit moment hoog in de ranglijsten staat. De Peugeot 307 is in 2002 aan de haal gegaan met de titel Europees auto van het jaar, deze auto is ook een verkooptopper gebleken. Sinds september 2007 staat de opvolger van de 307 in de showroom met de naam (hoe kan het ook anders) 308. Peugeot produceert ook nog steeds pepermolens. Dit is nog een overblijfsel uit de beginperiode van Peugeot toen zij allerlei producten op de markt hadden. De Peugeot-pepermolens staan hoog aangeschreven en staan op tafel in veel toprestaurants. ![]() ![]() Koepert Model: Peugeot 306 Motor: 1.9D Bouwjaar: 2000 Kleur: Donkerblauw Carrosserie: 4-deurs Aantal Kilometer: 228.000 km ![]() Mstr Model: Peugeot 206 Motor: 1.4 Bouwjaar: 2000 Kleur: Lichtblauw Carrosserie: 3-deurs Aantal Kilometer: 93.000 km Foto's: ![]() ![]() ![]() Impry Model: Peugeot 206 GTi Motor: 2.0 16V (137pk/1025kg) Bouwjaar: 2000 Kleur: Iceland-grey Carrosserie: 3 deurs Aantal Kilometer: 171.000 km Overig: Sparco Kuipstoelen Verbruik: gem. 1 op 10 Foto's: ![]() ![]() ![]() automatic_ Model: Peugeot 207 Motor: 1.4; benzine Bouwjaar: 2008 Kleur: Rood Carrosserie: 5 deurs Aantal Kilometer: 46.000 km Foto: ![]() ![]() Lucifer_Doosje Model: Peugeot 206 Motor: 1.4; benzine Bouwjaar: 2006 Kleur: Rouge Lucifer Carrosserie: 3 deurs Aantal Kilometer: 80.000 km ![]() djayzz Model: Peugeot 306 Motor: 2.0 16v; benzine (132PK) Bouwjaar: 1999 Kleur: Groen Carrosserie: Cabriolet Aantal Kilometer: 135.000 Overig: Als het goed is volgende week van mij (april 2010) Foto's: ![]() ![]() ![]() ![]() www.peugeot.nl http://nl.wikipedia.org/wiki/Peugeot ![]() ![]() Peugeot liefhebbers verenigd [deeltje 1] Peugeot Liefhebbers Verenigd [Deeltje 2] Peugeot Liefhebbers - Deel 3 Peugeot Liefhebbers - Deel 4 Peugeot Liefhebbers - Deel 5 Peugeot Liefhebbers - Deel 6 Peugeot Liefhebbers - Deel 7 - Wassen die handel! ![]() ![]() De OP is hier te vinden: Klik [ Bericht 1% gewijzigd door mstr op 20-04-2010 15:05:49 ] | |
djayzz | dinsdag 20 april 2010 @ 14:58 |
That would be a fail! | |
mstr | dinsdag 20 april 2010 @ 14:58 |
quote:Kan die rode auto trouwens uit de OP? | |
djayzz | dinsdag 20 april 2010 @ 14:59 |
quote:Ja, wilde het net gaan doen ![]() | |
mstr | dinsdag 20 april 2010 @ 14:59 |
quote:Het is al gedaan. | |
Koepert | dinsdag 20 april 2010 @ 15:00 |
Ah we waren er al weer ![]() Zijn wel naaiacties zo inparkeren trouwens.. Die persoon zal toch niet zo lomp zijn om alsnog te proberen weg te rijden? if so... Stupid fuck. Heb nu ff geen zin, maar denk dat ik later vandaag de auto, naast banden spanning ed checken maar ff opkrik om onder de wielophanging ed te kijken of er geen zichtbare 'rare shit' zit.. | |
djayzz | dinsdag 20 april 2010 @ 15:00 |
quote: ![]() | |
djayzz | dinsdag 20 april 2010 @ 15:01 |
quote:Doe dat, weet niet of je er wat aan kan zien hoor, behalve dat je speling op je banden even kan controleren | |
mstr | dinsdag 20 april 2010 @ 15:01 |
quote:Eerst stond die blauwe er al dicht op (lees: 1 cm er vanaf) en nu heeft die zwarte hem er ook gewoon strak tegenaan geparkeerd op 10 cm afstand. ![]() | |
automatic_ | dinsdag 20 april 2010 @ 15:02 |
quote:Wil je mij weg hebben ofzo? ![]() | |
mstr | dinsdag 20 april 2010 @ 15:02 |
quote:Het ging om die van Djayzz. | |
djayzz | dinsdag 20 april 2010 @ 15:02 |
quote:Als ze elkaar kennen vind ik het wel grappig, anders niet ![]() | |
automatic_ | dinsdag 20 april 2010 @ 15:03 |
quote:Oh ![]() | |
djayzz | dinsdag 20 april 2010 @ 15:03 |
quote:doh ![]() ze willen mij weghebben ![]() ![]() | |
mstr | dinsdag 20 april 2010 @ 15:06 |
quote:Ze wonen alle 3 naast elkaar. | |
Hugo__Boss | dinsdag 20 april 2010 @ 15:29 |
M'n 206 vandaag naar de APK, allemaal gezeik ![]() Ruitenwissers niet goed, hoop lampjes waar de lak af is en stuurkogel rechtsvoor zat teveel speling in.. nouja, maar eens zien wat het kost, maar had verwacht dat er niks zou zijn.... | |
automatic_ | dinsdag 20 april 2010 @ 15:30 |
quote:Snap ik ![]() | |
mstr | dinsdag 20 april 2010 @ 15:42 |
quote:Ruitenwissers is toch geen APK-afkeur? ![]() En voor een paar lampjes ben je hooguit 10-15 euro kwijt. ![]() | |
Hugo__Boss | dinsdag 20 april 2010 @ 15:44 |
quote:Nou alleen de achterruit niet, maar de voorkeur wel blijkbaar als er strepen ontstaan... | |
mstr | dinsdag 20 april 2010 @ 15:45 |
quote:En hoe testen ze dat in vredesnaam? ![]() | |
Impry | dinsdag 20 april 2010 @ 15:48 |
Snel gegaan dat vorige deel. ![]() Je zou er bijna Peugeot SC van maken ![]() | |
Goover | dinsdag 20 april 2010 @ 15:49 |
Ik heb ook een Peugot, een nette 106 1.1 uit 2003 ofzo. | |
automatic_ | dinsdag 20 april 2010 @ 15:50 |
quote:Gezellig hè? ![]() | |
djayzz | dinsdag 20 april 2010 @ 15:54 |
quote:Jawel ![]() | |
djayzz | dinsdag 20 april 2010 @ 15:54 |
quote:welkom | |
mstr | dinsdag 20 april 2010 @ 15:55 |
quote:Wist ik heel niet. ![]() | |
mstr | dinsdag 20 april 2010 @ 15:55 |
quote:Dit is het topic voor liefhebbers hè? ![]() | |
Goover | dinsdag 20 april 2010 @ 16:01 |
quote:Ik heb mijn peugotje ook lief! | |
mstr | dinsdag 20 april 2010 @ 16:05 |
quote:Gelukkig maar. | |
Impry | dinsdag 20 april 2010 @ 16:05 |
Foto's van die 106! ![]() | |
Hugo__Boss | dinsdag 20 april 2010 @ 16:54 |
quote:Nee ik ook niet, ga hem zo maar eens halen en kijken hoe groot de schade bedraagt ![]() | |
Koepert | dinsdag 20 april 2010 @ 17:52 |
Goed nieuws ![]() Ik heb de banden opgepompt tot 2.5.. Ben een groot parkeerterrein opgegaan en rondjes crossen/remmen etc.. Vaders aanwezig..die weet nog wel veel dingen enzo.. Er zit dus een 'dood punt' in de stuurbekrachting : Die moet even 'omschakelen' van links naar rechts en vice versa, vandaar dat t soms zwaar gaat, ventiel niet helemaal 100% meer, zoiets..Het stuur, die kwartslag was gewoon spoorvorming; ook bij vol in de ankers een kleine afwijking, maar peanuts, dus niks meer aant handje ![]() Nu kom ik er alleen achter dat rechtsachter het plastic in de wielkast bijna 0 ruimte heeft 'achter' t wiel (de zijkant zeg maar 'binnen in de auto', dus bij n enthousiaste drempel/hobbel raakt die t wiel.. ff kijken of daar wat aan te doen valt. | |
djayzz | dinsdag 20 april 2010 @ 18:26 |
Ik heb voor Yokohama 195/55/R15 85V liggen en achter Uniroyal 195/55/15 V | |
djayzz | dinsdag 20 april 2010 @ 21:48 |
Zo, net geprobeerd mijn deurpaneel los te krijgen, en episch gefaald.. wel wat boutjes losgemaakt en wat plastic dingen losgewrikt, maar niks kunnen bewerkstelligen. Gelukkig nu van de jongens van het 306tuningforum wat tips gekregen met plaatjes en uitleg enzo ![]() En een heel mooi filmpje over allerlei zaken die ik kan afstellen aan mijn auto, zoals deur/raam geleiders, schuinte, scheefhangen en verloop van ramen, en ook het dak ![]() Tis wel in het frans ![]() | |
mstr | dinsdag 20 april 2010 @ 21:56 |
quote:Ah oui très bien! ![]() | |
djayzz | dinsdag 20 april 2010 @ 21:59 |
quote:Merci beaucoup ![]() | |
mstr | dinsdag 20 april 2010 @ 22:00 |
quote:Maar vaak kom je met alleen kijken al een heel eind. ![]() En voor de rest is het gewoon een kwestie van 't geluid uitzetten, scheelt weer irritatie ![]() | |
djayzz | dinsdag 20 april 2010 @ 22:01 |
quote:Ja, ze lieten heel duidelijk zien hoe ik het raam kon verstellen van voor naar achteren, alleen niet hoe je deurpanelen los moest maken ![]() | |
mstr | dinsdag 20 april 2010 @ 22:05 |
quote:Die kun je gewoon losklikken door middel van een schroevendraaier er voorzichtig tussen te zetten ![]() Zit met plastic klemmetjes vast. | |
djayzz | dinsdag 20 april 2010 @ 22:07 |
quote:Ja inderdaad, en 3 schroeven/bouten in het harde plastic, en ik moet de speaker eruit halen, daarachter zitten weer 2 bouten, en het afdekklepje van de spiegel, en de afdekklepjes van de deurklink, en de raambediening, en de vergrendeling ![]() | |
mstr | dinsdag 20 april 2010 @ 22:08 |
quote:Ik heb mijn bekleding er ook al een keer af gehad ![]() Voor een setje nieuwe speakers. ![]() | |
djayzz | dinsdag 20 april 2010 @ 22:11 |
quote:Ik heb bij mijn vorige wagen de hoofdsteunen, leuning, achterbank en zijbekleding al eens los moeten maken om een speakerdraadje goed vast te zetten ![]() Heb ik nog leuke foto's van * djayzz gaat ze zoeken | |
mstr | dinsdag 20 april 2010 @ 22:12 |
quote:Ik wil achterin ook een setje speakers, maar daarvoor moet dus ook de halve achterkant uit elkaar. ![]() | |
djayzz | dinsdag 20 april 2010 @ 22:20 |
quote:Bij mij gaat dat waarschijnlijk makkelijker, ik doe het dak open, en kan overal bij ![]() ![]() ![]() ![]() | |
mstr | dinsdag 20 april 2010 @ 22:23 |
quote:Wat een slachtpartij ![]() | |
djayzz | dinsdag 20 april 2010 @ 22:24 |
quote:Ja hè, en dat voor een speakerkabeltje wat een beetje trilde tegen de rand van de speaker. Daarna had ik wel weer mooi geluid ![]() ![]() | |
mstr | dinsdag 20 april 2010 @ 22:24 |
quote:Maar daarna ben je wel trots op dat je het zelf helemaal gedaan hebt. ![]() | |
djayzz | dinsdag 20 april 2010 @ 22:25 |
quote:Dat bedoel ik! en gelukkig hebben we de foto's nog ![]() | |
mstr | dinsdag 20 april 2010 @ 22:27 |
quote:Alleen de auto niet meer. | |
djayzz | dinsdag 20 april 2010 @ 22:34 |
quote:Nee ![]() Maar de ervaring nog wel | |
mstr | dinsdag 20 april 2010 @ 22:34 |
quote:Die is onbetaalbaar, zoals een reclame ooit zei. | |
djayzz | dinsdag 20 april 2010 @ 22:38 |
quote:owja ![]() Nou in dit opzicht vind een 306forum toch nog net iets onbetaalbaarder ![]() Dit soort uitleg krijg je dan ![]() Eerst de afdekkap van de buitenspiegel verwijderen. Dit is nr 5 van onderstaande afbeelding. Dit doe je door een brede platte schroevendraaier tussen de afdekkap en de deur te wrikken. Voorzichtig een beetje draaien met de schroevendraaier, de nokken waarmee de afdekkap in de deur vastzit breken snel. (spreek uit ervaring). Nu overschakelen naar de volgende afbeelding: Raam/spiegelbedienigsunit nr 3 met schroevendraaier omhoog wippen en loskoppelen. Er zitten twee kabelboompjes aan. Één voor de raambediening links en rechts en één voor de spiegelbediening. Op naar de volgende afbeelding: Even ter info, de metalen steunen 3, 4 en 5 zitten met popnagels aan het binnenblad van de deur gepopt. Zoals door Ron aangegeven staat, hier even met nummers die verwijzen naar de afbeelding: Rooster van de speaker loshalen, zit met plastic klemmetjes vastgeklikt in het deurpaneel. Speaker losschroeven, let op er zitten hier aantal schroefjes nr 71. Rubberdopje nr 09 loshalen, en torx bout nr 70 erachter losdraaien. Torx bout nr 70 aan de onderkant van de handgreep losdraaien. Op de plaats waar de raam/spiegelbediening zat, vind je de derde torx bout nr 70, deze ook losdraaien. Tenslotte rond de deurklink zit een kunststof sierstuk, deze met een brede schroevendraaier los wrikken. Nu kun je het deurpaneel volledig verwijderen, door aan de zijkanten kleine rukjes te geven. Hier zitten kunststof propjes nr 75 die het zaakje fixeren. Zorg dat je een aantal van deze propjes nr 75 in voorraad hebt (pugnr 696639). Ze worden in de loop van de tijd bros en breken dan snel. *met dank aan Rob van Tuning 306forum | |
mstr | dinsdag 20 april 2010 @ 22:38 |
Fantastisch ![]() | |
Impry | woensdag 21 april 2010 @ 08:17 |
quote:Ik wist dat die cabrio's wel eens last hadden van lekkage. Maar dat je er zelfs een vijverpomp in moet zetten! ![]() | |
djayzz | woensdag 21 april 2010 @ 08:30 |
quote:Ja, ik werd een beetje moe van elke keer die bak leegscheppen met een emmertje ![]() | |
automatic_ | woensdag 21 april 2010 @ 17:39 |
![]() | |
St4ck3r | woensdag 21 april 2010 @ 18:49 |
oeps.. nieuw deeltje alweer! Ik ben er ook weer hoor ![]() | |
Impry | woensdag 21 april 2010 @ 20:40 |
Net een Green openluchtfilter op m'n 206 GTi gemonteerd. Misschien nog niet op de optimale plek/manier ivm het aanzuigen van warme lucht. Maar daar verzin ik nog wel wat op.![]() ![]() Het geluid is in ieder geval echt gaaf! Mooie zware ondertoon is erbij gekomen, niet irritant als je een constante snelheid rijdt, maar bij gas geven hoor je hem goed. Binnenkort als de motor een keer warm is eens kijken hoe de prestaties zijn. | |
Koepert | woensdag 21 april 2010 @ 21:51 |
Jammer dat ik n diesel heb ![]() | |
djayzz | donderdag 22 april 2010 @ 06:11 |
quote:Ziet er leuk uit. Is dat nou beter voor het milieu of beter voor je motor? | |
Impry | donderdag 22 april 2010 @ 08:03 |
Alleen beter voor het geluid ![]() De naam 'green' slaat volgens mij meer op de kleur van het filter (wat normaal gesproken bijna altijd rood is) dan op het feit dat het milieuvriendelijk is. De motor kan zelfs licht vermogenverlies hebben ivm het aanzuigen van warmere lucht. Maar dat moet ik nog even gaan testen of ik er iets van merk. | |
djayzz | donderdag 22 april 2010 @ 08:04 |
quote:ow ok, haha ![]() | |
St4ck3r | vrijdag 23 april 2010 @ 00:30 |
quote:Ben ik het niet mee eens.. ik heb zelf een pipercross filter.. Ik merk duidelijk dat (die oh zo trage GTI) wat feller op het gas reageert! | |
djayzz | vrijdag 23 april 2010 @ 08:10 |
Handige actie weer vanochtend ![]() Ik had 510km op een volle tank gereden, maar had nog nooit een volledige tank getankt. dus dacht ik vanochtend: Laat ik hem eens aftanken. Na een tijdje liep de benzine onder de auto weg ![]() Ik hoop dat het de overloop is van de benzine tank (schijnt er in te zitten, zat er bij de vorige niet ![]() Gelukkig stond ik te tanken naast de peugeot dealer, dus ben nu met een 407sw naar het werk gekomen ![]() | |
Impry | vrijdag 23 april 2010 @ 08:18 |
quote:Ja, dat zou best kunnen hoor. Ik heb zelf nog maar 800 meter met het filter gereden, met een koude motor, dus nog niet echt goed kunnen beoordelen. Het is alleen wel zo dat het vaak voor vermogensverlies zorgt (max. paar PK verlies) door aanzuigen van meer warme lucht. Heb alleen geen idee of dat bij een 206 ook het geval is. @Djayz Hmm... raar, hopen dat het niet te erg is. | |
mstr | vrijdag 23 april 2010 @ 08:55 |
Peugeot-dealer is lekker bezig geweest. ![]() Doe gisteren m'n radio erin, doet ie het niet. Lag het stroomkabeltje los. Wil ik gisteravond even kijken in het donker, doet het lichtje van de klok het niet meer. ![]() Zo eerst maar even het klokje lostrekken en kijken wat er aan de hand is. | |
djayzz | vrijdag 23 april 2010 @ 08:58 |
quote:Die peugeot-dealers van tegenwoordig ![]() ![]() | |
mstr | vrijdag 23 april 2010 @ 09:00 |
quote:Ze zijn lekker bezig ja. Jij zou niet eens door de APK heen komen met de lekkende vulopeningding. ![]() | |
djayzz | vrijdag 23 april 2010 @ 09:17 |
quote:Het lekte aan de onderkant, niet bij de vulopening. dus denk dat er een slang gescheurd is ![]() Zij hebben hem apk gekeurd, en zij mogen het ook weer fixen. Ben blij dat ik precies naast de dealer heb getankt, en niet ergens onderweg ![]() | |
mstr | vrijdag 23 april 2010 @ 09:30 |
quote:Evengoed heel kut. ![]() De buren hebben ook een 206 sinds gisteren ![]() Peugeot 206 nummer 5 binnen 100 meter. ![]() | |
djayzz | vrijdag 23 april 2010 @ 09:31 |
quote:Ja, en ik dacht dat ik nog wel een goede auto had gekocht ![]() misschien heb ik gewoon pech met de eigenaar van de garage.... Ow, gezellig. kan je je eigen 206 meeting houden, en naar huis kruipen s'avonds | |
mstr | vrijdag 23 april 2010 @ 09:32 |
quote:Het zal inderdaad wel gewoon pech zijn. ![]() Ze heeft wel een mooie ![]() Alleen de velgen vind ik om te kotsen. ![]() | |
djayzz | vrijdag 23 april 2010 @ 09:34 |
quote:arme ik ![]() Smaken verschillen hè ![]() | |
mstr | vrijdag 23 april 2010 @ 09:35 |
quote:Kusje erop? ![]() Ja, maar deze heeft ze erbij gehad toen ze hem kocht (hoop ik). ![]() | |
djayzz | vrijdag 23 april 2010 @ 09:37 |
quote:Ja, maar niet van jou ![]() SPOILERHaha, hoop het ook voor der dan ![]() | |
mstr | vrijdag 23 april 2010 @ 09:39 |
quote:Ik zal der wel even roepen. | |
djayzz | vrijdag 23 april 2010 @ 09:40 |
quote:tof ![]() | |
mstr | vrijdag 23 april 2010 @ 09:41 |
quote:Moet je het niet wegeditten. ![]() | |
djayzz | vrijdag 23 april 2010 @ 09:46 |
quote: ![]() | |
Koepert | vrijdag 23 april 2010 @ 10:51 |
Wat voor velgen zitten eronder dan mstr? ![]() Staat in Groningen bij mn studentenkamer in de buurt een hele toffe..met 1 minpunt.. Een goud-oranje (aparte kileur dus) GTI met OZ velgen 18 inch miss zelfs 19... echt bijna geen rubber.. Ziet er erg mooi uit.. ![]() en n Japstyle kachelpijp eronder van ruim vuistdik ![]() | |
mstr | vrijdag 23 april 2010 @ 10:55 |
quote:Ik zal wel een foto van maken als ie weer voor de deur staat. ![]() Die velgen kunnen wel mooi zijn, het is alleen totaal niet functioneel ![]() | |
mstr | vrijdag 23 april 2010 @ 12:52 |
Zo, ik ben weer voorzien van nieuwe wax en spul-om-je-banden-zwart-te-houden. ![]() | |
djayzz | vrijdag 23 april 2010 @ 18:19 |
Zo, ik ben net langs de garage gereden (openingstijden 08:00-17:30 en 19:00-21:00) en ik was er om 18:00 uur. deuren waren open, niemand te bekennen. doorgelopen naar de werkplaats, daar stonden 2 auto's op de bruggen. Mijn oude rode cabriolet, en mijn nieuwe groene cabriolet ![]() Straks om 7 uur maar even bellen en vragen hoe lang ze nog denken nodig te hebben ![]() | |
mstr | vrijdag 23 april 2010 @ 18:20 |
quote:Wat leuk ![]() ![]() | |
automatic_ | vrijdag 23 april 2010 @ 18:21 |
![]() ![]() ![]() | |
mstr | vrijdag 23 april 2010 @ 18:21 |
quote:Djayzz wilde gisteravond een kusje van jou! ![]() | |
automatic_ | vrijdag 23 april 2010 @ 18:22 |
quote:Oh, waarom? | |
mstr | vrijdag 23 april 2010 @ 18:24 |
quote:Moet je even hierboven lezen ![]() | |
automatic_ | vrijdag 23 april 2010 @ 18:24 |
quote:Ik zie het inderdaad ![]() | |
mstr | vrijdag 23 april 2010 @ 18:25 |
quote:Hij verkoos jou boven mij ![]() | |
automatic_ | vrijdag 23 april 2010 @ 18:25 |
quote:Hihi ![]() | |
djayzz | vrijdag 23 april 2010 @ 18:27 |
quote:Wat is daar leuk aan? | |
Impry | vrijdag 23 april 2010 @ 20:56 |
Vanmiddag even een duidelijke video gemaakt van m'n nieuwe Green openluchtfilter. Vind dat het geluid echt dik vooruit is gegaan! Prestatieverschil heb ik nog niet gemerkt. | |
djayzz | vrijdag 23 april 2010 @ 21:04 |
quote:Slangetje van de overloop van de benzinetank was lek, garage heeft er een nieuwe op gezet. Tevens heeft hij het voorraam rechts wat niet goed sloot naar achteren gezet, waardoor er geen kier meer inzit! Voor het lek in de hydrauliekslang voor de kap heeft ie van mij een adres gekregen (www.windkracht306.nl) waar hij die slangen kan kopen. Ben zeer bekend met windkracht306 en weet dan dus zeker dat het goed gerepareerd zal worden. * djayzz is blij | |
mstr | vrijdag 23 april 2010 @ 21:05 |
quote:Kijk, dat is goed nieuws! ![]() | |
Impry | vrijdag 23 april 2010 @ 21:13 |
Mooi geregeld inderdaad. ![]() | |
Koepert | vrijdag 23 april 2010 @ 21:21 |
quote:Klinkt erg lekker ![]() ![]() Dat eerste stukje (tot aan de bocht nr rechts) is trouwens echt typisch zoiets waar je je velgen op stukragt, of heb je meer ruimte dan t lijkt in die knikjes? | |
Impry | vrijdag 23 april 2010 @ 21:25 |
Nee, je hebt daar echt weinig ruimte ![]() Waar ik nu rechts ging kun je ook rechtdoor, je ziet daar ook zo'n hobbel in de weg zitten. Daar kun je gewoon loskomen/jumpen. ![]() | |
djayzz | vrijdag 23 april 2010 @ 21:56 |
quote:Idd ![]() ![]() ![]() | |
mstr | vrijdag 23 april 2010 @ 21:57 |
quote:Kleine dingen die veel voldoening geven ![]() | |
nattermann | vrijdag 23 april 2010 @ 22:00 |
Ik heb ook een 206 ![]() Deze om precies te zijn: http://bedrijf.occasionweb.nl/html/view.auto.php?id=41683&tID=51&or=bp&start_visible=35&soort=&verwacht=0&company_id=2&prijs=6850 Sinds 2007 in mijn bezit, inmiddels al ruim 70.000 km mee gereden en bevalt nog steeds prima. | |
mstr | vrijdag 23 april 2010 @ 22:01 |
quote:Wil je misschien ook in de OP? ![]() | |
djayzz | vrijdag 23 april 2010 @ 22:01 |
quote:Ziet er sjiek uit, met een dakraam ? | |
djayzz | vrijdag 23 april 2010 @ 22:02 |
quote:Hij moet natuurlijk wel eerst ontgroend worden ![]() ik bedoel, enigzins actief aan de reeks meedoen toch? | |
nattermann | vrijdag 23 april 2010 @ 22:03 |
quote:Ja, is alleen een glasplaat. Kan helaas niet open, maar ik merk wel dat er veel meer licht in de auto komt dan bij een andere auto. | |
djayzz | vrijdag 23 april 2010 @ 22:03 |
quote:Lijkt me ook ja, tof hoor ![]() | |
mstr | vrijdag 23 april 2010 @ 22:05 |
quote:Misschien ook wel leuk ja ![]() | |
djayzz | vrijdag 23 april 2010 @ 22:08 |
quote:Testcircuit met je eigen peugeotje afleggen ofzo ![]() | |
Impry | vrijdag 23 april 2010 @ 22:09 |
quote:Dat is wel fijn ja. Chique interieur ook. ![]() quote:Jaahaaa! Circuitje! ![]() | |
mstr | vrijdag 23 april 2010 @ 22:09 |
quote:Nee, naar de FOK!-Peugeot-autowas-meet komen. | |
djayzz | vrijdag 23 april 2010 @ 22:10 |
Jongens jongens wat een feest ![]() ![]() SPOILER | |
automatic_ | vrijdag 23 april 2010 @ 22:10 |
quote:Oeh, balen! Maar ik heb toch geen tijd om een rondje mee te rijden ![]() | |
mstr | vrijdag 23 april 2010 @ 22:10 |
quote:Ik heb alleen arko, dus voor mij is het ook niet ideaal. | |
djayzz | vrijdag 23 april 2010 @ 22:10 |
quote:owja! die van mij moet nodig trouwens, door de regen van gisteren ziet ie er niet meer uit, volgens mij zat er vulkanische as in de regen | |
djayzz | vrijdag 23 april 2010 @ 22:11 |
quote:20 graden valt nog wel mee toch ![]() gelukkig kan de kap met de hand nog wel open ![]() | |
Impry | vrijdag 23 april 2010 @ 22:11 |
Ik heb hem precies een week geleden, maar zit nu al helemaal onder het stuifmeel en vogelflatsen. ![]() | |
mstr | vrijdag 23 april 2010 @ 22:12 |
quote:Hier ligt er een gele laag van de stuifmeel en ik geloof dat ik door een wolk van muggen en vliegen ben gereden, want er zitten een aantal behoorlijke vet- en bloedvlekken op m'n auto. ![]() | |
mstr | vrijdag 23 april 2010 @ 22:12 |
quote:Ik loop met 10-15 graden al zonder jas buiten, dus dan is 20 achter het glas behoorlijk warm. ![]() | |
nattermann | vrijdag 23 april 2010 @ 22:12 |
quote:Dank ![]() Ik vind het zelf ook een leuke auto om als toenmalig 19-jarige mee te beginnen. Inmiddels 21, en ben nog niet aan't kijken voor een nieuwe. Als ik een andere auto ga kopen, ga ik de 206CC serieus in overweging nemen. Wat een vette bak is dat! | |
djayzz | vrijdag 23 april 2010 @ 22:13 |
quote:Zeker dat je geen omaatje hebt geraakt? | |
mstr | vrijdag 23 april 2010 @ 22:13 |
quote:100% zeker. ![]() | |
djayzz | vrijdag 23 april 2010 @ 22:14 |
quote:die CC is inderdaad erg leuk, maar je moet er rekening mee houden dat als je er in zit (voorin, want achterin is sowieso niet te doen) dat je dan met je voorhoofd in de stijl van je voorruit zit zegmaar, het is erg klein gedimensioneerd ![]() | |
djayzz | vrijdag 23 april 2010 @ 22:16 |
quote:Tja, dat kan. dan maar alle ramen open ![]() | |
automatic_ | vrijdag 23 april 2010 @ 22:16 |
quote:307 ![]() | |
djayzz | vrijdag 23 april 2010 @ 22:17 |
quote:CC | |
mstr | vrijdag 23 april 2010 @ 22:17 |
quote:Precies. | |
automatic_ | vrijdag 23 april 2010 @ 22:18 |
quote:Ja ![]() | |
djayzz | vrijdag 23 april 2010 @ 22:24 |
quote:Dat is goed ![]() | |
automatic_ | vrijdag 23 april 2010 @ 22:28 |
Mijn auto heeft morgen een rustdag! | |
djayzz | vrijdag 23 april 2010 @ 22:33 |
quote:waarom? | |
automatic_ | vrijdag 23 april 2010 @ 22:34 |
quote:Ik ga morgen op de fiets ![]() | |
djayzz | vrijdag 23 april 2010 @ 22:36 |
quote:sportief hoor! | |
automatic_ | vrijdag 23 april 2010 @ 22:40 |
quote:Het is niet zover ![]() | |
Koepert | vrijdag 23 april 2010 @ 23:49 |
Haha, circuit-ontgroening in mijn diesel? ![]() ![]() Heb gelukkig naast arko wel airco, maar probeer die zo min mogelijk te gebruiken.. vermogen en verbruik enzo; als t kan doe ik t op arko.. | |
djayzz | zaterdag 24 april 2010 @ 11:52 |
quote:Ik denk dat mijn auto het ook niet trekt ![]() | |
mstr | zaterdag 24 april 2010 @ 11:53 |
quote:Kom ik aan met m'n 1.4 ![]() | |
djayzz | zaterdag 24 april 2010 @ 11:56 |
quote: ![]() | |
mstr | zaterdag 24 april 2010 @ 12:00 |
quote:Lach maar! | |
mstr | zaterdag 24 april 2010 @ 14:51 |
Ik wist niet eens dat er een lampje in de asbak van een 206 zat! ![]() Tot ik hem er net uit trok en hij er los onder lag met een kapot lampje. Meteen maar even een nieuw lampje gehaald en nu doet ie het weer ![]() | |
djayzz | zaterdag 24 april 2010 @ 16:56 |
quote:ik lach niet! quote:Die heb ik ook ![]() Dan kan je zien waar je je peuk in uitdrukt ![]() | |
mstr | zaterdag 24 april 2010 @ 17:02 |
quote:Er is alleen nog nooit in m'n auto gerookt (zover dat te zien is). ![]() | |
Koepert | zaterdag 24 april 2010 @ 17:57 |
quote:mwogh.. 1.4 benzine in n 206 1.9D (geen HDI dus) in een 306.. valt tegen denk ik (voor mij dan..) | |
mstr | zaterdag 24 april 2010 @ 18:57 |
quote:Ja, oké. Maar net zoals Impry met 137PK op +-1050 kilo tegen 75PK van mij op +- 950 kilo ![]() | |
Koepert | zaterdag 24 april 2010 @ 19:02 |
70PK op 1075 kg ![]() | |
djayzz | zaterdag 24 april 2010 @ 21:19 |
132PK op 1245 kg ![]() | |
djayzz | zaterdag 24 april 2010 @ 21:26 |
Trouwens net mijn nieuwe auto helemaal gewassen, van boven naar onder, ramen gelapt. Interieur zag er nog schoon uit, dus dat niet gedaan ![]() Na het schoonmaken van de ruiten van mijn auto, ook gelijk mijn dakraam van mijn kamer gedaan ![]() | |
nattermann | maandag 26 april 2010 @ 00:18 |
Ik dacht dat ik een 45-litertank in mijn 206 had. Vandaag 47 liter getankt ![]() | |
djayzz | maandag 26 april 2010 @ 01:35 |
quote:Is er 2 liter weer uitgelopen, of is de tank gewoon groter dan je dacht? | |
mstr | maandag 26 april 2010 @ 09:30 |
quote:55 Liter. | |
djayzz | maandag 26 april 2010 @ 09:49 |
Ik weet dus niet hoeveel liter mijn tank is, en ik durf hem niet meer af te tanken ![]() ![]() | |
mstr | maandag 26 april 2010 @ 09:50 |
quote:http://www.autoweek.nl/carbase.php | |
Quannum | maandag 26 april 2010 @ 10:52 |
Mijn 206'je:![]() ![]() 1.6 16V XS (met matching nummerplaat ![]() Bouwjaar 2004 70k op de teller Heb hem nu al enkele jaren, niets dan lof. ![]() En met 110pk voor 988kg best wel pittig, zeker vanaf 3.5k toeren. (foto's genomen aan de watervallen van Coo, met de auto door Plopsaland ![]() | |
mstr | maandag 26 april 2010 @ 10:54 |
quote:Leuk bakkie. ![]() Alleen zonde van de lak op je stootrand op je voorbumper. ![]() Ik ben zelf een aantal jaar geleden naar Coo geweest op schoolkamp ![]() [ Bericht 4% gewijzigd door mstr op 26-04-2010 10:59:48 ] | |
automatic_ | maandag 26 april 2010 @ 10:58 |
quote:Goed bezig geweest! | |
Quannum | maandag 26 april 2010 @ 11:00 |
quote:Thank you. Enkel die steenslag op m'n voorste bumper. ![]() quote:Dan weet je ook dat je daar helemaal niet mag komen met de wagen ![]() En ik zat bijna vast op die smalle paadjes tussen de attracties. ![]() | |
mstr | maandag 26 april 2010 @ 11:02 |
quote:Ja, lelijke plek. ![]() Toen ik er was, toen was dat park er nog niet geloof ik. ![]() Het is een jaar of 3/4 geleden dat ik daar was. | |
djayzz | maandag 26 april 2010 @ 11:16 |
quote:hmm, daar staat 56 L. Is dat dan inclusief de reservertank? Want na 49 L tanken nadat het lampje van de reservetank ging branden liep de overloop al vol... | |
Impry | maandag 26 april 2010 @ 11:17 |
quote:Haha, ik herkende het al ja. ![]() Wij zaten daar een keer een weekje vlakbij op vakantie om te mountainbiken, gingen we 's avonds ook altijd vol door Plopsaland fietsen en springen. Waren leuke paadjes. ![]() | |
djayzz | maandag 26 april 2010 @ 11:17 |
quote: ![]() ![]() Ik heb trouwens nog foto's gemaakt bij Kasteel Ammerzoden! die zal ik vanavond wel even uploaden ![]() | |
mstr | maandag 26 april 2010 @ 11:19 |
quote:Jazeker. ![]() | |
mstr | maandag 26 april 2010 @ 11:20 |
Ik moet nog steeds een mooi plekje hebben om foto's te maken, maar Utrecht hè.. ![]() Dan moet ik eerst weer naar buitenaf rijden om een mooie plek te vinden. | |
djayzz | maandag 26 april 2010 @ 11:22 |
quote:Dat verklaart. nou ja, ik tank nu gewoon totdat het pistool afslaat ![]() | |
djayzz | maandag 26 april 2010 @ 11:22 |
quote:Ik zeg Brabant ![]() | |
mstr | maandag 26 april 2010 @ 11:42 |
quote:Of een dorpje hier in de buurt. | |
mstr | maandag 26 april 2010 @ 11:42 |
quote:Ik heb gisteren weer voor 25 euro getankt, nog geen halve tank vol was 't. | |
nattermann | maandag 26 april 2010 @ 13:12 |
quote: ![]() Ik dacht 45. Weer iets geleerd ![]() | |
Koepert | maandag 26 april 2010 @ 14:20 |
K weet niet eens hoeveel diesel er in de mijne kan.. Geloof 60L.. maar nog nooit volledig nokjevol getankt.. of beter, nog nooit schoon leeg gereden.. Wel in t rood, niet tot t lampje zeg maar.. Maar hij rijdt weer lekker.. warm weertje, raampje open, stereo op standje doof, en jakkeren maar.. | |
djayzz | maandag 26 april 2010 @ 14:25 |
Ik ben gewend om de tank helemaal leeg te rijden (LPG) dus moet nu weer gewoon optijd gaan tanken, anders sta ik nog eens zonder benzine langs de weg ![]() Trouwens met mijn LPG tank altijd op km's gereden, de brandstofmeter deed het alleen voor benzine (en aangezien ik nauwelijks op benzine reed), dus daar moet ik ook aan wennen ![]() | |
mstr | maandag 26 april 2010 @ 16:17 |
quote:En hij is sneller leeg dan je denkt/hoopt. ![]() | |
automatic_ | dinsdag 27 april 2010 @ 18:17 |
quote:Waar zijn ze dan? ![]() | |
djayzz | dinsdag 27 april 2010 @ 21:01 |
quote:Ik lag om 9 uur al op bed! was kapot. ![]() ![]() ![]() Alleen foto's van de zijkant bedenk ik me nu ![]() | |
automatic_ | dinsdag 27 april 2010 @ 21:05 |
quote:Dan moet je terug ![]() | |
djayzz | dinsdag 27 april 2010 @ 21:06 |
quote:Ik moet niks ![]() | |
automatic_ | dinsdag 27 april 2010 @ 21:08 |
quote:Oh ![]() | |
djayzz | dinsdag 27 april 2010 @ 21:09 |
quote:Maar ik zal het wel doen ![]() | |
automatic_ | woensdag 28 april 2010 @ 13:36 |
De mijne moet weer gewassen worden! | |
mstr | woensdag 28 april 2010 @ 13:37 |
quote:De mijne ook! En het is zulk mooi was-weer ![]() | |
nattermann | woensdag 28 april 2010 @ 13:38 |
quote:Klopt, hoewel een dikke 600 kilometer toch te doen is. | |
mstr | woensdag 28 april 2010 @ 13:41 |
quote:Maar dan gaat er vervolgens ook weer voor 70 euro benzine in. ![]() | |
djayzz | woensdag 28 april 2010 @ 14:06 |
quote: ![]() | |
mstr | woensdag 28 april 2010 @ 16:50 |
En toen was 'ie weer schoon. ![]() Wat is het toch fijn om een auto te wassen die een paar weken geleden gepoetst is. ![]() | |
automatic_ | woensdag 28 april 2010 @ 20:12 |
De mijne ook ![]() | |
mstr | woensdag 28 april 2010 @ 20:16 |
quote:Pics? ![]() | |
automatic_ | woensdag 28 april 2010 @ 20:18 |
quote:Nee, ik ben lui ![]() | |
mstr | woensdag 28 april 2010 @ 20:21 |
quote:Dan heb je hem zeker door de wasstraat gereden? ![]() | |
automatic_ | woensdag 28 april 2010 @ 20:22 |
quote:Nee, ik zet hem altijd in zo'n wasbox waarbij je hem zelf moet afspuiten etc. ![]() | |
mstr | woensdag 28 april 2010 @ 20:23 |
quote:Ah. ![]() | |
automatic_ | woensdag 28 april 2010 @ 20:26 |
quote:De auto die ik nu heb, is nog geen één keer door de wasstraat gegaan ![]() | |
mstr | woensdag 28 april 2010 @ 20:27 |
quote:Oké ![]() Ik vind het heerlijkst gewoon voor de deur ![]() | |
automatic_ | woensdag 28 april 2010 @ 20:29 |
quote:Mja, dat is de volgende stap ![]() Het was nu een impulsieve actie ![]() | |
mstr | woensdag 28 april 2010 @ 20:33 |
quote:Bij mij ook, ik wilde 't niet doen eerst, maar toen ik zag dat ie in de schaduw stond... Kon ik het niet laten. ![]() | |
djayzz | woensdag 28 april 2010 @ 21:27 |
Ik heb vandaag de parkeerplaats bij ons onder de carport schoongespoten met een Hoge druk reiniger. Even alle olie vlekken van mijn vorige bakje weggespoten ![]() | |
mstr | donderdag 29 april 2010 @ 14:52 |
En dan is je radiator ineens lek. ![]() | |
djayzz | donderdag 29 april 2010 @ 14:54 |
quote: ![]() | |
mstr | donderdag 29 april 2010 @ 16:05 |
quote:Er lag gisteren al een plasje, maar toen had ik hem gewassen, dus dacht dat 't daar van kwam. Vanochtend weer een nieuwe plas, dus ik voelen -> vettig. Dus ik voelde de bui al hangen, reservoir helemaal leeg. Dus ik 't reservoir gevuld, fles water mee in de auto en naar de garage gereden. En nu zit er een nieuwe radiator in. ![]() | |
djayzz | donderdag 29 april 2010 @ 16:06 |
quote:ah das beter ![]() @ what costs? | |
mstr | donderdag 29 april 2010 @ 16:07 |
quote:Er zit een radiator in voor een auto met airco, dus eentje die +- 10 cm breder is als mijn oude. ![]() 160 euries. ![]() | |
djayzz | donderdag 29 april 2010 @ 16:07 |
quote:Oh, das nog te doen, feli met je nieuwe radia ![]() | |
mstr | donderdag 29 april 2010 @ 16:08 |
quote:Ja, valt mee, maar het is een matsprijsje, aangezien de radiator alleen al 102 euro excl. BTW was. ![]() | |
djayzz | zaterdag 1 mei 2010 @ 00:17 |
Mijn auto gaat morgen terug naar zijn geboorteland ![]() | |
mstr | zaterdag 1 mei 2010 @ 00:18 |
quote:Kijk, dat is het betere nieuws. ![]() Het lijkt mij ook heerlijk om een weekje lekker naar Frankrijk te scheuren ![]() | |
djayzz | zaterdag 1 mei 2010 @ 13:04 |
quote:Hij komt uit belgië, Moest mijn zus ophalen van vliegveld Brussel. Even lekker het gas ingetrapt daar op die 4-baans wegen ![]() | |
automatic_ | zaterdag 1 mei 2010 @ 18:11 |
![]() ![]() ![]() | |
mstr | zaterdag 1 mei 2010 @ 18:16 |
quote: ![]() | |
automatic_ | zaterdag 1 mei 2010 @ 18:16 |
Hoi! | |
mstr | zaterdag 1 mei 2010 @ 18:18 |
Hoi! | |
djayzz | zaterdag 1 mei 2010 @ 18:30 |
![]() ![]() ![]() | |
djayzz | zaterdag 1 mei 2010 @ 18:30 |
Hoi! | |
mstr | zaterdag 1 mei 2010 @ 18:44 |
![]() ![]() ![]() | |
nattermann | maandag 3 mei 2010 @ 00:13 |
Mijn broertje heeft zich afgelopen week zijn eerste auto gekocht. Een Honda. Hij vond Peugeot voor oude lullen ![]() | |
Koepert | maandag 3 mei 2010 @ 00:20 |
quote:Heeft ie vaak n petje op? Oeh oeh.. is t n rode? .. Zon vette bak......voor sjonnies.. (No offense uiteraard) | |
nattermann | maandag 3 mei 2010 @ 00:21 |
quote:Nee, draagt geen petjes. Gaat hem wel verlagen en dergelijke ![]() ja, zo'n rode ![]() | |
djayzz | maandag 3 mei 2010 @ 13:44 |
quote:Stom broertje! Ik vind mijn cabriootje helemaal niet voor oude lullen. | |
automatic_ | maandag 3 mei 2010 @ 15:02 |
Hoi allemaaaaaaal! | |
djayzz | maandag 3 mei 2010 @ 15:16 |
quote:Hoi in je eentje! | |
automatic_ | maandag 3 mei 2010 @ 17:55 |
Kiekeboe ![]() | |
Koepert | maandag 3 mei 2010 @ 18:04 |
quote:Hoi jij! | |
automatic_ | maandag 3 mei 2010 @ 18:04 |
quote:Hallo jij! ![]() | |
St4ck3r | dinsdag 4 mei 2010 @ 12:38 |
ik ga me 206je wegdoen denk ik... ben hem meer dan zat! kopen? | |
Impry | dinsdag 4 mei 2010 @ 12:48 |
Wat is er allemaal mis mee dan? | |
djayzz | dinsdag 4 mei 2010 @ 14:10 |
quote:Waarom ben je hem zat, en waarom zou iemand hem dan willen kopen? | |
mstr | vrijdag 7 mei 2010 @ 17:19 |
Zo, (nieuwe) plannen: - Knipperlichten door LED-exemplaren vervangen - 3e Remlicht voorzien van LED-lampjes - Grill in de bumper goed vastzetten En bij beter weer: - Motor reinigen - Achterlichten afkitten (zit soms vocht in) - Velgen onder de auto vandaan en helemaal schoonmaken en waxen ![]() | |
djayzz | vrijdag 7 mei 2010 @ 19:32 |
quote:Kijk, dat zijn mooie plannen ![]() Vind je LED mooier, of is het om praktische redenen? Grill zou ik wel vastzetten ja, opzich niet onverstandig ![]() Achterlichten is ook handig om te doen Motor reinigen en velgen zijn inderdaad mooie zomersedag klusjes ![]() | |
Koepert | vrijdag 7 mei 2010 @ 19:39 |
Pff Ik ben ook n middagje aan t klussen geweest.. K was van plan om zonwerende folie rondom te plakken.. Volledig wettelijk toegestaan zeg maar, en rondom zelfde %, dus geen 'bedrijfswagenlook' , maar is 17 en 21E per pakket, en ik twijfelde nog lichtelijk.... maar nu zag ik bij de Action folie voor 3E.. das alleen 25% doorlatend en eigenlijk voor alleen achterruit, maar k had zoiets van, ach, voor t proberen, of t uberhaupt lijkt om die boel te blinderen..... Wat... een... K.U.T.werk... De tering... Bolle Achterruit, Vlak plastic, om de haverklap vouwen/dubbel etc, tis dun, plakt als de ziekte en is zo beschadigd... Niks geworden dus, ff nadenken of ik t wel doorzet en dan maar die 17 en 21 + montage doorbijten.. | |
mstr | vrijdag 7 mei 2010 @ 19:40 |
quote:Het is én mooier, heeft een soort van gadget-gehalte en het heeft natuurlijk het voordeel dat het iets sneller oplicht. ![]() Hij zit ook wel vast, alleen 1 kant is los geduwd door iemand die zijn/haar trekhaak zo nodig erin moest duwen. ![]() Precies, vond ik nou ook. ![]() Moet alleen nog even kijken hoe ik de motor 't beste schoon kan maken. ![]() | |
mstr | vrijdag 7 mei 2010 @ 19:41 |
quote:Als je het laat doen voor de achterruit + zijruiten ben je ongeveer 100-150 euro kwijt. ![]() | |
Koepert | vrijdag 7 mei 2010 @ 19:43 |
quote: Autsj... Mja, k zal ns navragen wat t bij mn vaste adresje kost, en of ze anders nog tips hebben om t strak te krijgen.. | |
mstr | vrijdag 7 mei 2010 @ 19:44 |
quote:Het is nou eenmaal duur omdat het veel tijd kost om 't goed te doen. ![]() | |
djayzz | vrijdag 7 mei 2010 @ 19:48 |
quote:Vind je dat mooier? of heb je gewoon zoveel last van de zon? | |
mstr | vrijdag 7 mei 2010 @ 19:48 |
quote:Tinten mag alleen de achterzijruiten en achterruit, dus het zal vooral voor de looks zijn. | |
djayzz | vrijdag 7 mei 2010 @ 19:49 |
quote:Is dat led dan zoveel sneller? mooier ben ik wel met je eens ja ![]() waarschijnlijk zij ![]() Tja, hoe grondig wil je te werk gaan. | |
mstr | vrijdag 7 mei 2010 @ 19:52 |
quote: ![]() We hebben er hier een paar in de straat die totaal niet kunnen parkeren en dan is het fijn dat er alleen maar mogelijkheid is om te fileparkeren. ![]() Niet heel grondig, maar gewoon zodat de bovenkant mooi schoon is. ![]() | |
djayzz | vrijdag 7 mei 2010 @ 19:58 |
quote:Dat is nogal een verschil ja! Ow, dat is balen ![]() ![]() Remmenreiniger om eventuele smeer/olie druppels weg te halen, en verder gewoon met water in een sopje voorzichtig denk ik. | |
Koepert | vrijdag 7 mei 2010 @ 19:58 |
quote: T is voornamelijk looks idd, hoewel de zonwerende werking ook wat doet.. Maar ik wil t iig niet te groot verschil maken met de voorste zijruiten, zoals gezegd heb ik n 4deurs(5deurs, wat je wil) en vind ik t niet mooi als die achterste deuren dan véél donkerdere ramen dan de voorste hebben. Dus ik twijfel nog een beetje yay oder nay.. | |
djayzz | vrijdag 7 mei 2010 @ 20:02 |
quote:Ah zo, tja, ik heb er geen verstand van ![]() | |
mstr | vrijdag 7 mei 2010 @ 20:09 |
Hmm, even uitzoeken hoe de bekabeling precies zit bij een 206, aangezien er een transistor tussen moet voor de LED-knipperlichten. ![]() | |
djayzz | vrijdag 7 mei 2010 @ 20:11 |
quote:gehehe, handig ![]() | |
Koepert | vrijdag 7 mei 2010 @ 20:17 |
Toch wel geinig eigenlijk... Toen ik nog aan t sparen was voor mn eerste auto (die 406) wist ik zeker dat ik er niks aan ging veranderen.. Hij bleef standaard, behalve wat audio.. Diezelfde instelling had ik bij deze 306... en toch... Er zit ontzettend dikke audio in.... Er zitten lichtmetalen velgen onder.... Als de schokbrekers/veren idd slecht/versleten zijn, kan er ook wel iets strakkers/lagers onder.... Getinte ruiten... of toch niet... of wel... of... Hoe moeilijk zal het zijn om de emblemen eraf te halen, of zouden die geschroefd zijn.. of zou er dan teveel kleurverschil zijn.. En ik wilde m standaard houden ![]() Staan blijft dat het in geen geval een sjonnie-bak mag worden.. | |
mstr | vrijdag 7 mei 2010 @ 20:19 |
quote:Ja, maar zonder transistor is het net een disco. ![]() Misschien zo gewoon even een topicje openen op 't 206 forum ![]() | |
mstr | vrijdag 7 mei 2010 @ 20:25 |
quote:Ik zou ook mijn logo's/letters eraf willen hebben, maar dan moet je het weer zó goed poetsen om alle troep eraf te krijgen... ![]() | |
djayzz | vrijdag 7 mei 2010 @ 20:26 |
quote:Ik heb juist liever de letters erop! al is het enigszins overbodig als ik er cabriolet op zet Vind de achterkant anders zo kaal ![]() | |
mstr | vrijdag 7 mei 2010 @ 20:27 |
quote:Ik hou juist wel van dat strakke lege ![]() Ben al lang blij dat Peugeot niet al die onzin van 1.1/1.4/1.8 etc erop plakt, hooguit HDi. ![]() | |
djayzz | vrijdag 7 mei 2010 @ 20:30 |
quote:Ja, als je dat niks vind scheelt dat wel met eraftrekken ![]() | |
mstr | vrijdag 7 mei 2010 @ 20:31 |
quote:Ik heb alleen al een aantal keer gezien/gelezen dat het een ramp is om alle plakresten eraf te krijgen. | |
djayzz | vrijdag 7 mei 2010 @ 20:35 |
quote:Dat heb ik ook gehoord ja, zelf geen ervaring mee. Vorige auto gekocht zonder tekst, en het er zelf op laten zetten, deze twijfel ik nog of ik het erop zet. Vindt het wel mooi staan: Peugeot 306 Cabriolet | |
Impry | zaterdag 8 mei 2010 @ 00:02 |
![]() ![]() ![]() | |
mstr | zaterdag 8 mei 2010 @ 00:07 |
quote:Haha, tof! ![]() En nog met de achterkant aan het glijden gegaan? ![]() | |
Impry | zaterdag 8 mei 2010 @ 00:18 |
Nee, heb het beschaafd gehouden, veel te nat allemaal. Overigens zelf niet op de Nordschleife gereden, was Scuderia Hanseat, een 3-daagse racecursus met allerlei Porsche's, Ferrari's, etc.. Ging daarheen om te kijken. | |
mstr | zaterdag 8 mei 2010 @ 00:19 |
quote:Ah, ik dacht dat je zelf een rondje had gedaan. ![]() Maar een 206, snelheid en regen is volgens mij geen al te beste combinatie ![]() | |
Impry | zaterdag 8 mei 2010 @ 00:19 |
Nee, zeker de stug geveerde GTi wil achter nog wel eens omkomen. | |
mstr | zaterdag 8 mei 2010 @ 00:22 |
quote:Ik weet niet of de GTi harder geveerd is dan de rest? Maar elke 206 heeft er last van dat de achterkant snel de voorkant wil inhalen, heeft te maken met de torsie-as en het lage gewicht aan de achterkant. ![]() | |
Impry | zaterdag 8 mei 2010 @ 01:01 |
Ja, de GTi is wel stugger, hierdoor reageert hij dus feller op gewichtsverplaatsingen. Ik kan de kont op een droge rotonde of in een brede haakse bocht d.m.v. gas los ook om laten komen. Maar sowieso staat Peugeot (bijv. ook bij de 205jes) inderdaad bekend om de 'lichte kont'. | |
djayzz | zondag 9 mei 2010 @ 14:22 |
's-nachts naar huis rijden ![]() SPOILER | |
Impry | zondag 9 mei 2010 @ 14:26 |
Haha, ja blijft toch gewoon vet. ![]() Vrijdag naar Duitsland geweest en dus over de Autobahn. M'n GPS-log geeft 204,2 km/h aan, maar die reageert wat traag. http://www.gps-sport.net/trainings/mountainbiking_284506 ![]() De TomTom gaf 209 km/h aan, had nog wel 210/211 aan kunnen tikken. Reed achter een Duitse Audi A4 station aan, allebei constant vol op het gas na een linksrijdende auto. Op een gegeven moment laat hij zich even afzakken om te kijken wat voor autootje er langs kwam ![]() Duitsland! ![]() | |
djayzz | zondag 9 mei 2010 @ 14:29 |
quote:Haha tof ![]() Volgende keer ga ik met het dak open ![]() ![]() Fabriekspecificaties zeggen 199 km/h top, maarja, dan moet ik natuurlijk proberen de 200 te halen ![]() | |
Koepert | zondag 9 mei 2010 @ 15:23 |
160 op de teller max ![]() | |
mstr | zondag 9 mei 2010 @ 15:25 |
quote:170 hier. ![]() En dan klinkt het alsof mijn motorblok op wilt stijgen. ![]() | |
djayzz | zondag 9 mei 2010 @ 16:38 |
quote:teveel toeren? teveel herrie? [/weetniksvandiesels] quote: ![]() | |
djayzz | zondag 9 mei 2010 @ 16:39 |
Mijn rode cabrio reed 194 op de gps en 196 op de teller. Fabrieksspecificatie was 194 ![]() Dat was wel op benzine, kap open, en van de berg af ![]() Gisteren met de groene gewoon op een vlakke weg, met de kap dicht. | |
Maranelloot | zondag 9 mei 2010 @ 16:58 |
30 april heb ik meegedaan aan een trackday op circuit Zolder in België. Wat een gaaf circuit is dat zeg! Veel leuker dan Zandvoort als je het mij vraagt, het past in ieder geval beter bij de rijeigenschappen van m'n 205je. Hier wat foto's: ![]() ![]() ![]() Absoluut een aanrader! | |
Koepert | zondag 9 mei 2010 @ 17:09 |
Wat een ONTZETTEND GAVE 205 in Rallye-uitmonstering.. (origineel? ) Oh en Djayzz: Op top in n diesel is niet leuk, deels omdat ie dus veel toeren maakt 4500 (das voor n diesel veel) en daardoor ontzettend zeurderig klinkt. Het is geen sportief geluid maar dieselgenagel.. en hij resoneert iets meer dan n benzine, dus voor je gevoel klettert ie uit elkaar.. + dat n diesel daar op den duur ontzettend van gaat zuipen. | |
mstr | zondag 9 mei 2010 @ 17:19 |
Geen mogelijkheid gehad om 'm te wassen, aangezien het buurmeisje met haar 206 voor de deur stond. ![]() | |
djayzz | zondag 9 mei 2010 @ 17:26 |
quote:Ah ok ![]() Dan moet je het maar gewoon rustig aan doen ![]() | |
djayzz | zondag 9 mei 2010 @ 17:34 |
quote: Ik zie dit soort berichten steeds vaker, misschien moet ik toch maar proberen onder de 170 te blijven op de snelweg, voordat ik ook alles kwijt ben ![]() | |
mstr | zondag 9 mei 2010 @ 17:34 |
quote:Als het je eerste keer is, krijg je over het algemeen je rijbewijs etc weer snel terug ![]() | |
djayzz | zondag 9 mei 2010 @ 17:48 |
quote:mja, ik moet gewoon niet zo stom zijn om in nederland proberen de 200 te halen, kan ik beter in duitsland doen. | |
mstr | zondag 9 mei 2010 @ 17:48 |
quote:Dat ook. ![]() | |
Impry | zondag 9 mei 2010 @ 18:09 |
quote:Klinkt goed! ![]() En op welke manier is Zolder leuker? Hoorde wel dat Zolder best pittig is voor je remmen, klopt dat? En welke remmen heb jij. | |
Maranelloot | zondag 9 mei 2010 @ 20:19 |
Koepert: inderdaad een originele Nederlandse 205 Rallye, wel aan alle kanten aangepast voor circuitgebruik (ook al rij ik nog steeds de meeste km's op de openbare weg). Is veel aan de auto gebeurd de laatste jaren, technisch is de auto nagenoeg compleet gereviseerd inclusief een groter motorblok (1.6 ipv 1.3) maar wel met de originele Weber carburateurs. Goed voor 102pk gemeten op de wielen (en 150Nm koppel), dus zo'n 120pk op de krukas gok ik, 20pk meer dan origineel. Impry: Zandvoort heeft meer vloeiende bochten en is daardoor wat meer geschikt voor hogere snelheden, Zolder heeft wat meer korte bochten en krappe chicanes en juist daar is een 205je als deze het leukst. Je moet inderdaad voor de korte bochten en chicanes erg fors op de remmen, zeker standaard remmerij heeft het erg zwaar daar. Mijn 205 is uitgerust met remmen van een 206gti aan de voorzijde (266mm, standaard is 243mm geloof ik), Ferodo DS2500 remblokjes (beter dan origineel, maar nog wel geschikt voor openbare weg), een hoofdremcilinder van een 406 en een achteras met schijven ipv trommels. De remmen hielden zich perfect, ik heb 0,0 last van fading gehad, ook bij de wat langere runs. Dit jaar nog 2 circuitdagen op de agenda: eind augustus op Zandvoort en in september gaan we weer naar Malmedy, het kleine circuitje in de ardennen waar ik vorig jaar zo ongelofelijk veel lol heb gehad met de wagen. Voor die tijd ga ik ermee naar Engeland, naar het evenement Pugfest van de Peugeot Sport Official Owners Club. We gaan met een stuk of 6 Rallyes (2x 205 en 4x 106) heen voor een dag of 4, dus dat wordt wel erg leuk. | |
Impry | maandag 10 mei 2010 @ 00:13 |
Zo, je bent lekker bezig allemaal! Remmen lijken me het grootste punt bij de 206. Ik ga 6 juni twee uurtjes op Zandvoort rijden, benieuwd hoe hij zich houdt. Wanneer ga je precies naar Malmedy? En zou ik daar ook heen mogen met m'n 206 GTi? | |
Maranelloot | maandag 10 mei 2010 @ 08:04 |
Zandvoort is wat minder zwaar op de remmen dan Zolder gelukkig, maar dan nog heb je grote kans op fading met standaard remmen. Een setje andere remblokjes doet vaak al wonderen (Ferodo DS2500, Carbon Lorraine CL5, beiden ook geschikt voor dagelijks gebruik). De Malmedy-dag is zaterdag 18 september. Ik heb het zelf niet georganiseerd, anders had ik je wel uitgenodigd (je had het al eens aangegeven), maar het is nu vanuit de AXClub gegaan en wij (Rallye.NL) zijn erbij uitgenodigd. Probleem met Malmedy is dat ze klachten hebben gehad van omwonenden, waardoor ze tussen pakweg mei en begin september dit soort dagen niet mogen organiseren, anders had ik nog wel een dagje zelf georganiseerd. Misschien doe ik dat voor begin volgend jaar wel... | |
Impry | maandag 10 mei 2010 @ 09:14 |
Ik zal eens kijken of ik dan nog een ander setje remblokken aan ga schaffen, heb ook geen idee in welke staat m'n blokken op dit moment zijn. Heb even op het AX forum gekeken en zie het topic ja, gelukkig kan ik 18 september toch niet. ![]() Maar inderdaad, mocht je zoiets nog organiseren dan weet je me te vinden. (maar dat had je nog onthouden zag ik ![]() | |
djayzz | maandag 10 mei 2010 @ 21:55 |
Zo, hydrauliek slangetje vervangen door de garage ![]() Mijn 3e remlicht heeft 5 lampjes, waarvan 3 het er niet doen, nu hebben ze geprobeerd die los te maken, maar zit allemaal vastgeroest. Garage heeft nu een compleet nieuwe set besteld, zetten ze er volgende week in ![]() | |
mstr | maandag 10 mei 2010 @ 21:55 |
quote:Dat hebben 206'jes ook, die moet je er met een hamer eruit slopen. ![]() | |
djayzz | maandag 10 mei 2010 @ 21:57 |
quote: ![]() ![]() | |
mstr | maandag 10 mei 2010 @ 21:57 |
quote:Ja. ![]() Maar ik vind het een beetje jammer dat ze dat niet uit zichzelf doen en dan 50 euro meer vragen voor die auto. ![]() | |
djayzz | maandag 10 mei 2010 @ 22:02 |
quote:Ze hebben heel die auto niet goed nagekeken, net zoals de hydrauliekslang, de hydrauliekolie, het pompmechanisme, het retourslangetje van de benzine-overloop en nog meer. T kost me geen geld, maar wel tijd en gedoe. Jammer inderdaad! Ze hebben trouwens mijn oude rode cabriootje te koop staan, voor 2950 euro's (ik had hem voor 1500 ingeruild) De tochstrips die ik bij de ramen heb geplakt zitten er nog op ![]() | |
mstr | maandag 10 mei 2010 @ 22:06 |
quote:Ik bedoel.. Stop een uurtje in die auto, kijk wat er mis mee is en maak hem. Dan krijg je A. dat gezeur niet aan je kop van de koper en B. dan is de koper een stuk positiever over het bedrijf. ![]() | |
nattermann | woensdag 12 mei 2010 @ 00:46 |
Ik heb verdomme een kapot lampje in mijn dashboard ![]() | |
Impry | woensdag 12 mei 2010 @ 09:25 |
quote:Stelt niets voor om te vervangen. Pas nog een lampje eruit gehaald. Stap 1 t/m 5 volgen: http://www.peugeot206club.nl/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=17881 | |
Vonkenboer | donderdag 13 mei 2010 @ 19:57 |
Op dit moment ben ik op zoek naar een andere auto; en zoals altijd sta je dan weer voor moeilijke keus. Ik heb namelijk een twee auto's op het oog. Een peugeot 306 XT 1.4 5 deurs uit 1999 Een peugeot 206 XS 1.4 3 deurs uit 2001 Allebei met vergelijkbare kilometer standen; de 306 is volledig dealer onderhouden en voorzien van alle mogelijke opties (cv, airbags, elektrische ramen, spiegels, mistlampen, toerenteller e.d.). De 206 oogt wat sportiever heeft sportstoelen en is 2 jaar jonger dan de 306. Moeilijk moeilijk ![]() | |
djayzz | donderdag 13 mei 2010 @ 20:10 |
Zo, vandaag de achterramen eens onder handen genomen, ze gingen zo ontzettend traag naar boven en beneden (bekend probleem bij 306 cabrio's). Heb ze gesmeerd en schoongemaakt, en gaan nu binnen 5 seconden naar boven ipv 15 ofzo. ![]() | |
Koepert | donderdag 13 mei 2010 @ 20:14 |
quote:Nog specifieke eisen of gebruiksvoorwaarden? Veel lange afstanden, korte ritjes. Stadsparkeren, ruimte. Etc etc. Ik heb een 306 uit 2000, bevalt super, ruim genoeg, zit goed, niet te week oid. Hoe lang ben je zelf? wat wil je van je auto? | |
Vonkenboer | vrijdag 14 mei 2010 @ 10:17 |
quote:Eigenlijk niet veel specifieke eisen, bij tweedehands auto's kun je ook niet zoveel eisen stellen vind ik. Hij gaat gebruikt worden voor het normale dagelijkse woon-werk verkeer en in het weekend voor de normale korte ritjes bij het winkelen e.d. Zelf neig ik een beetje naar de 3 deurs 206 omdat ik de ruimte die een 5 deurs auto bied eigenlijk niet nodig heb. ( Ik koop een auto voor mijzelf; niet voor de persoon die er achterin moet zitten ![]() ![]() Ik ben zelf 1,85m lang en mijn vriendin is iets kleiner dan ik. Ik ben op zoek naar een beetje sportieve rijdende auto, geen ouwelullenbak o.i.d. die mij voor de komende 5 jaar veilig van A naar B kan brengen. Keuzes, keuzes ![]() | |
mstr | vrijdag 14 mei 2010 @ 11:12 |
Met je 1.85 moet je in beide auto's wel passen. ![]() En voor de rest is een 206 met kinderwens (op korte termijn) niet echt handig, maar een 306 ook niet. Beide hebben niet echt de ruimte voor een kinderwagen van nu in de kofferbak kwijt te kunnen (van die grote zowat niet opvouwbare kinderwagens). ![]() En aan wat voor een motor zit je te denken? ![]() | |
djayzz | vrijdag 14 mei 2010 @ 23:22 |
206 lijkt me flink wat kleiner? | |
Koepert | zaterdag 15 mei 2010 @ 00:00 |
quote:Vooral krapper.. Ik ben 1.93m, en paste niet/nauwelijks in n 206, niet comfortabel iig, wel prima in een 306.. | |
megamandy | maandag 17 mei 2010 @ 03:22 |
Hier iemand met een 205je ![]() een heel trots iemand zelfs ha! Hier mijn Peugeot geschiedenis: Eigenlijk ben ik opgegroeid in een peugeot familie, opa en oma altijd een Peugeot, ooms en tantes en vader en moeder. Op een bepaald moment hadden mijn ouders een tweede auto nodig en toen kwam hij... een zwart peugeot 205je. SIndsdien heb ik die auto altijd willen hebben. Maar mijn moeder vertrouwde die auto niet meer ivm de leeftijd (was uit 1989) dus deden ze hem weg. Intussen was auto nummer 1 een zwarte 307SW geworden. Vind ik zelf de mooiste uit de SW-serie die er is. Ik rij er ook graag in, trekt lekker op maakt een fijn geluid en rijdt heerlijk over de weg. Oja inplaats van de 205 kwam toen een fiat seicento, afschuwelijke auto en ik kon er niet in rijden. Ik had toen net mijn rijbewijs pas, dus dacht eerst dat het aan mijn rijstijl lag maar meerdere mensen hadden het probleem met die auto dat hij altijd afsloeg met optrekken. Wat ik voor een manier ook probeerde om de koppeling op te laten komen, dat ding sloeg steeds af. Soms was het zelfs zo erg dat tijdens het rijden als ik wilde koppelen ik tegelijkertijd op de rem stond ![]() ![]() Dus uit medeleven - ![]() ![]() Het is wel een fijn autootje en lijkt qua rijstijl veel op mijn lesauto dus dat was wel fijn. Heeft alleen weinig plaats, zeker in de kofferbak pfff oja en de stoelen klappen irritant naar voor (3-deurs uitvoering). En toen ging ik studeren, ver weg en reed ik alleen nog maar als ik thuis was en ging dansen. Jammer want ik vind het heerlijk om te rijden, ik ontspan er echt door (had een tijd een nare situatie, veel gestress. Als ik dan flinke stukken reed over de A2 kwam ik heerlijk tot rust). In het tweede jaar moest ik stage lopen, op de GGZe ook middag en nachtdiensten dus moest vaak in het donker (winter) over dat terrein. Het was heel makkelijk met de fiets te bereiken maar dat vonden mijn ouders niets, dus kreeg ik de 107 mee. Super lief natuurlijk. Maar na een tijdje misten mij ouders toch hun eigen tweede auto dus werd ik op een ochtend wakker gebeld met de zin: hoe zou je het vinden om een 205 te hebben? Uh, super? En ja hoor de koop ging door en sinds een paar maanden heb ik dus mijn eerste eigen auto, een Donkerblauwe Peugeot 205 1.4 generation uit 1998. Heerlijke auto! Hij rijdt zo lekker! En die stoelen zitten zo fijn, heerlijk zacht. Oja en centrale deurvergrendeling en elektrische ramen allemaal dingen wat ik altijd verschrikkeijk vond als een auto dat niet had haha. Heerlijk, Heerlijk, Heerlijk. Deze zomer ga ik er met mij vriend mee touren door Frankrijk. Zo lang verhaal geworden ![]() oja een vraag, ik heb niet alles doorgelezen en ik weet niet hoever jullie je auto veranderd hebben, maar ik zag dat er een paar andere mensen ook een 205 hebben. Er is namelijk 1 probleem bij mijn auto. Soms (heel verschillend) gaat het lampje van de temperatuur en de stop branden. Toen ik hem net had begon dit al bij 110 km/h, nu soms nog als ik een lange tijd rond de 140 km/h rij. Hebben andere mensen dat ook al eens gehad? Het is wel zo dat als ik dan even iets zachter rij de lampjes ook weer uit gaan, maar ik durf het risico nooit te nemen om gewoon op hetzelfde tempo door te blijven rijden. ALvast bedankt, en zeker bedankt als je de moeite hebt genomen om dit hele bericht te lezen haha ![]() | |
djayzz | maandag 17 mei 2010 @ 05:52 |
Je mag helemaal geen 140 rijden! Ow, en welkom hier ![]() | |
djayzz | maandag 17 mei 2010 @ 07:22 |
Gisteren was een mooie dag voor djayzz om zijn auto eens te poetsen. Ik begon met de ramen, daarna de bumper even inspuiten met anti-insect, wil ik de wash en shine pakken... Is ie op ![]() Toen ben ik maar naar de wasbox gegaan in de buurt, daar helemaal afgespoten en gewassen ![]() | |
mstr | maandag 17 mei 2010 @ 10:13 |
megamandy, als ik jou was zou ik eens naar je koelvloeistofniveau kijken of de temperatuursensor laten doormeten, want die melding die hij geeft is waarschijnlijk van te weinig koelvloeistof of een brakke sensor. ![]() | |
automatic_ | maandag 17 mei 2010 @ 11:38 |
Halloooo ![]() | |
djayzz | maandag 17 mei 2010 @ 11:48 |
quote:Hoooi ![]() | |
mstr | maandag 17 mei 2010 @ 11:49 |
quote: | |
automatic_ | maandag 17 mei 2010 @ 11:54 |
Zo, dit topic gaat wel dicht vandaag ![]() | |
djayzz | maandag 17 mei 2010 @ 11:56 |
quote:Zou je denken? | |
automatic_ | maandag 17 mei 2010 @ 11:57 |
quote:Ik weet het zeker. Ik voel het aan mijn water. Btw; wat tof van die kaartjes! Wanneer is het? | |
djayzz | maandag 17 mei 2010 @ 11:58 |
quote:Denk dat je best gelijk zou kunnen krijgen ![]() | |
automatic_ | maandag 17 mei 2010 @ 11:58 |
Ik ben slim ![]() | |
djayzz | maandag 17 mei 2010 @ 11:58 |
quote:Dat betekent niet dat je wel of niet gelijk kan krijgen ![]() | |
automatic_ | maandag 17 mei 2010 @ 12:01 |
Peugeot Liefhebbers #8 |