abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80554691
Ik snap alle ophef uberhaubt niet zo. Er is op één stomme nietige website een berichtje geplaatst met doodsbedreigingen erin, alle media neemt dit op een of andere manier over en opeens wil de volledige islamitische wereld de makers van Southpark dood hebben..
Tsja, zo kan je ook aan nieuws komen maar als we het op die manier gaan doen zijn er vanuit Fok! denk ik een stuk of 40 BN-ers hun leven niet zeker om over de verschillende users maar niet te spreken
Hajeto!
  woensdag 21 april 2010 @ 12:08:18 #152
168739 Red_85
'echt wel'
pi_80554804
quote:
Op woensdag 21 april 2010 12:04 schreef Crack_david het volgende:
Ik snap alle ophef uberhaubt niet zo. Er is op één stomme nietige website een berichtje geplaatst met doodsbedreigingen erin, alle media neemt dit op een of andere manier over en opeens wil de volledige islamitische wereld de makers van Southpark dood hebben..
Tsja, zo kan je ook aan nieuws komen maar als we het op die manier gaan doen zijn er vanuit Fok! denk ik een stuk of 40 BN-ers hun leven niet zeker om over de verschillende users maar niet te spreken
En allen omdat ze hun mening verkondigen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_80554816
quote:
Op woensdag 21 april 2010 11:54 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Nee hoor. Ik dwing niemand om homo te zijn, drugs te gebruiken, ongelovig te zijn, euthanasie en abortus te ondergaan. Dat opdringen gaat slechts 1 kant op.
Ik zeg ook niet dat je dat doet. Ik zeg dat je (jullie) probeert een wereldbeeld en overtuiging op te dringen. De overtuiging dat abortus prima is, bijvoorbeeld. Of de overtuigingdat homoseksualiteit geen zonde is. De overtuiging dat vrijheid van meningsuiting onbeperkt is. En zo kan ik nog wel even doorgaan.
Ut in omnibus glorificetur Deus.
pi_80554875
quote:
Op woensdag 21 april 2010 11:48 schreef Lathund het volgende:

[..]

Sure. Verandert dat iets aan wat jij doet? Zowel jij als zij proberen de ander hun wereldbeeld en overtuigingen op te dringen. Jij bent daarin niet anders dan zij.
Ik sta er voor dat iedereen alles mag denken en zeggen wat hij wil. Dat is namelijk hier de norm. Mensen die willen dat je bepaalde dingen niet mag zeggen en dat proberen te verkopen onder het mom 'fatsoen' proberen mij hun wereldbeeld op te dringen en dat beeld wijkt danig af van het huidige beeld in onze samenleving.
Democracy is the theory that the common people know what they want, and deserve to get it good and hard. - H.L. Mencken
  woensdag 21 april 2010 @ 12:11:42 #155
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_80554901
quote:
Op woensdag 21 april 2010 12:08 schreef Lathund het volgende:

[..]

Ik zeg ook niet dat je dat doet. Ik zeg dat je (jullie) probeert een wereldbeeld en overtuiging op te dringen. De overtuiging dat abortus prima is, bijvoorbeeld. Of de overtuigingdat homoseksualiteit geen zonde is. De overtuiging dat vrijheid van meningsuiting onbeperkt is. En zo kan ik nog wel even doorgaan.
Nee. Ons/mijn wereldbeeld is dat je niet kan vaststellen dat zaken als abortus slecht zijn dus moet iedereen dat voor zichzelf uit kunnen maken.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_80554932
quote:
Op woensdag 21 april 2010 12:08 schreef Red_85 het volgende:

[..]

En allen omdat ze hun mening verkondigen.
En die over het algemeen iets minder genuanceerd is omdat je het toch in de vrijheid en anonimiteit van internet kan verkondigen
Hajeto!
  woensdag 21 april 2010 @ 12:16:23 #157
168739 Red_85
'echt wel'
pi_80555033
quote:
Op woensdag 21 april 2010 12:12 schreef Crack_david het volgende:

[..]

En die over het algemeen iets minder genuanceerd is omdat je het toch in de vrijheid en anonimiteit van internet kan verkondigen
Feit. Het is wel de manier om er achter te komen hoe mensen echt denken over bepaalde zaken.
1947-2016
  woensdag 21 april 2010 @ 12:19:49 #158
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_80555154
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein (1879 - 1955)
"A fool thinks himself to be wise, but a wise man knows himself to be a fool." - William Shakespeare (1564 - 1616)
pi_80555243
Die lui zijn wel vaker bedreigd; laten we wel wezen, welke ook maar enigszins controversionele groepen hebben ze nu niet (meestal terecht) compleet belachelijk gemaakt? Nu een paar achterlopende Islamextremisten eindelijk ook achter het bestaan van Southpark zijn gekomen is het opeens nieuws? Kansloos.
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
pi_80556160
quote:
Op woensdag 21 april 2010 12:11 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Nee. Ons/mijn wereldbeeld is dat je niet kan vaststellen dat zaken als abortus slecht zijn dus moet iedereen dat voor zichzelf uit kunnen maken.
Prima. Same difference, zou ik zeggen: dan is het die overtuiging die ons opgedrongen wordt. En heb je ook nog uitvluchten inzake, bijvoorbeeld, het opdringen van ongelimiteerde vrijheid van meningsuiting?
  woensdag 21 april 2010 @ 13:02:38 #161
168739 Red_85
'echt wel'
pi_80556419
quote:
Op woensdag 21 april 2010 12:53 schreef Lathund het volgende:

[..]

Prima. Same difference, zou ik zeggen: dan is het die overtuiging die ons opgedrongen wordt. En heb je ook nog uitvluchten inzake, bijvoorbeeld, het opdringen van ongelimiteerde vrijheid van meningsuiting?
Weet je wat de hele kern is van onze samenleving? Zelfbepaling, geen oplegging van beperkingen door geloof. Dus laat de mensen met rust die wel aan de zelfbepaling willen mee werken.
1947-2016
  woensdag 21 april 2010 @ 13:03:11 #162
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_80556433
quote:
Op woensdag 21 april 2010 12:04 schreef Crack_david het volgende:
+1
pi_80557058
T zullen weer geen moslims zijn
pi_80558991
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 19:38 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Ik ben tegen homohuwelijk, euthanasie, drugsgebruik en overspel. En ben ik ben proud on it.

²
Kijk dat gaat dus niet he, als iemand je geloof op de vork neemt zeggen dat je meer respect wil maar aan de andere kant wel dingen als homohuwelijk en euthenasie, waar jij op geen enkele manier last hebt, afkeuren.

Zoiets gaat wel 2 kanten op hoor.
  woensdag 21 april 2010 @ 14:44:14 #165
178394 afdak
tubgirl.jpg
pi_80560042
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 17:57 schreef BansheeBoy het volgende:
Er komt natuurlijk een keer een punt dat we als Moslims bepalen om het Westen vaarwel te zeggen. Zoek dan maar eens een putjesschepper of it-er in de eigen gelederen. We geven zoveel respect maar krijgen er zo weinig voor terug. Dat is wel jammer.

²
Win - win situatie.
Op dinsdag 6 april 2010 11:28 schreef HeatWave het volgende:
ik heb tig jaar forum-ervaring achter me
pi_80561800
quote:
Op woensdag 21 april 2010 13:02 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Weet je wat de hele kern is van onze samenleving? Zelfbepaling, geen oplegging van beperkingen door geloof. Dus laat de mensen met rust die wel aan de zelfbepaling willen mee werken.
Eh nee, dat is niet de kern van onze samenleving. Dat is wat jij vindt dat de kern van onze samenleving is. En dat is je goed recht, maar van mij er niet mee lastig.
  woensdag 21 april 2010 @ 15:55:00 #167
295831 Gillette_M5
Nu scherper dan ooit!
pi_80562595
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 14:20 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Mr. Garrison
Wtf? Moet jij je vriendjes niet verdedigen?
Scheer je weg!
  woensdag 21 april 2010 @ 16:04:35 #168
168739 Red_85
'echt wel'
pi_80562936
quote:
Op woensdag 21 april 2010 14:44 schreef afdak het volgende:

[..]

Win - win situatie.
Idd, please doe het. Die gasten hoeven daarvoor echt geen zorgen te maken, die plekken in de maatschappij worden echt wel opgevuld. Het scheelt een hele hoop irritatie, onderdrukking, geweld en criminaliteit.
1947-2016
pi_80564531
quote:
Op woensdag 21 april 2010 15:35 schreef Lathund het volgende:

[..]

Eh nee, dat is niet de kern van onze samenleving. Dat is wat jij vindt dat de kern van onze samenleving is. En dat is je goed recht, maar van mij er niet mee lastig.
Als jij vind dat wij jou daar niet mee lastig mogen vallen, waarom neem je het dan op voor mensen die ons beperkingen op willen leggen met betrekking over wat voor grappen er gemaakt mogen worden? Die vallen mij er ook mee lastig?
Democracy is the theory that the common people know what they want, and deserve to get it good and hard. - H.L. Mencken
pi_80564621
quote:
Op woensdag 21 april 2010 16:43 schreef Snapcount2 het volgende:

[..]

Als jij vind dat wij jou daar niet mee lastig mogen vallen, waarom neem je het dan op voor mensen die ons beperkingen op willen leggen met betrekking over wat voor grappen er gemaakt mogen worden? Die vallen mij er ook mee lastig?
Omdat die het er mee eens is.
Een andere reden kan ik niet bedenken.
pi_80564863
quote:
Op woensdag 21 april 2010 16:45 schreef Bommenlegger het volgende:

[..]

Omdat die het er mee eens is.
Een andere reden kan ik niet bedenken.
Ik ook niet. Volgens mij is er een woord voor dit soort mensen, ik zal eens kijken of ik het kan vinden in een woordenboek. Het begint met de letter H volgens mij.
pi_80565030
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 21:02 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Joden staan bekend om hun humor.
Revolution Muslim is een radicale islamistische groepering, ze hebben 10 leden ( ) en hun leider heet Yousef al-Khattab (born Joseph Cohen, an American Jew who converted to Islam in 2004 after living in Israel and attending an orthodox rabbinical school there, then returned to New York).

Maar natuurlijk zijn er weer een paar paupers te vinden op FOK! die alle moslims moeten bashen!
pi_80565267
[quote]Op woensdag 21 april 2010 16:56 schreef DelBosque het volgende:

[..]

Edit: Na edit van DelBosque op originele tekst geen reactie meer.
pi_80565289
quote:
Op woensdag 21 april 2010 16:51 schreef Snapcount2 het volgende:

[..]

Ik ook niet. Volgens mij is er een woord voor dit soort mensen, ik zal eens kijken of ik het kan vinden in een woordenboek. Het begint met de letter H volgens mij.
Hypocrisie is inderdaad waar het om draait. Snapcount en anderen roepen dat niemand hun een mening op mag dringen, maar dringen ondertussen anderen hun mening op. Dat vind ik hypocriet.

Mijn echte mening? Ik vind het prima dat Snapcount en Papierversnipperaar hun mening geven, al vind ik vaak dat die me opgedrongen wordt. Ik vind het ook prima dat Moslims e.a. grenzen willen.
Veder ben ik zelf ook van mening dat er grenzen zijn aan uitingsvrijheid. Je mag altijd je mening uiten, maar de manier waarop is niet vrij, imho. Ook zonder te provoceren en te beledigen kun je prima je mening geven.

[ Bericht 30% gewijzigd door Lathund op 21-04-2010 17:03:29 (Edit: citaat ingevoegd) ]
pi_80565394
quote:
Op woensdag 21 april 2010 17:02 schreef Lathund het volgende:

[..]

Hypocrisie is inderdaad waar het om draait. Snapcount en anderen roepen dat niemand hun een mening op mag dringen, maar dringen ondertussen anderen hun mening op. Dat vind ik hypocriet.

Mijn echte mening? Ik vind het prima dat Snapcount en Papierversnipperaar hun mening geven, al vind ik vaak dat die me opgedrongen wordt. Ik vind het ook prima dat Moslims e.a. grenzen willen.
Veder ben ik zelf ook van mening dat er grenzen zijn aan uitingsvrijheid. Je mag altijd je mening uiten, maar de manier waarop is niet vrij, imho. Ook zonder te provoceren en te beledigen kun je prima je mening geven.
Waarom mag de manier waarop je je mening geeft niet vrij zijn?
pi_80565447
quote:
Op woensdag 21 april 2010 17:02 schreef Bommenlegger het volgende:

Edit: Na edit van DelBosque op originele tekst geen reactie meer.
Say what. Ik heb mijn reactie helemaal niet ge-edit. Pauper is wel van toepassing op jou
pi_80565551
quote:
Op woensdag 21 april 2010 17:07 schreef DelBosque het volgende:

[..]

Say what. Ik heb mijn reactie helemaal niet ge-edit. Pauper is wel van toepassing op jou
Ask a FA.
Over paupers gesproken...
  woensdag 21 april 2010 @ 17:11:12 #178
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_80565583
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 17:57 schreef BansheeBoy het volgende:
Er komt natuurlijk een keer een punt dat we als Moslims bepalen om het Westen vaarwel te zeggen. Zoek dan maar eens een putjesschepper of it-er in de eigen gelederen. We geven zoveel respect maar krijgen er zo weinig voor terug. Dat is wel jammer.

²
Ga ALSJEBLIEFT meteen weg! Inderdaad alleen maar een win-win situatie.
En goed dat je weet dat jullie alleen maar baantjes als putjeschepper hebben, dat had ik niet verwacht.
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
pi_80565775
Ik ben benieuwd wanner Rage boy weer te voorschijn komt?
  Donald Duck held woensdag 21 april 2010 @ 17:17:13 #180
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_80565790
quote:
Op woensdag 21 april 2010 17:02 schreef Lathund het volgende:

[..]

Extreem subjectieve bepalingen als "beledigen" en "provoceren" mogen geen beperking zijn voor het uiten van een mening. Iets wordt pas een "belediging" als iemand het zich te persoonlijk aantrekt. Het probleem ligt dan ook bij degene die zich zogenaamd beledigd voelt en niet bij degene die de mening uitte.
En ook al blijkt dan uiteindelijk dat sommigen claimen beledigd te zijn, dat mag helemaal niets uitmaken. Je moet je er zeker niet in het vervolg door inhouden. Anders gaat het steeds eens stapje verder. Bij het minste of geringste kan een groep dan al claimen dat ze zich "beledigd" voelen. Als je eenmaal toegeeft, is er geen houden meer aan. Daar was ook een South Park aflevering trouwens, Cartoon Wars.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_80565920
quote:
Op woensdag 21 april 2010 17:17 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Extreem subjectieve bepalingen als "beledigen" en "provoceren" mogen geen beperking zijn voor het uiten van een mening. Iets wordt pas een "belediging" als iemand het zich te persoonlijk aantrekt. Het probleem ligt dan ook bij degene die zich zogenaamd beledigd voelt en niet bij degene die de mening uitte.
En ook al blijkt dan uiteindelijk dat sommigen claimen beledigd te zijn, dat mag helemaal niets uitmaken. Je moet je er zeker niet in het vervolg door inhouden. Anders gaat het steeds eens stapje verder. Bij het minste of geringste kan een groep dan al claimen dat ze zich "beledigd" voelen. Als je eenmaal toegeeft, is er geen houden meer aan. Daar was ook een South Park aflevering trouwens, Cartoon Wars.
Precies. Er is heel veel voor nodig om dit soort rechten in een samenleving te verwerven, maar je hoeft ze maar één keer weg te geven en je ziet ze nooit meer terug.
  woensdag 21 april 2010 @ 20:13:52 #182
pi_80572231
quote:
Op woensdag 21 april 2010 12:53 schreef Lathund het volgende:

[..]

Dat is geen overtuiging, dat is gewoon praktisch. Als je mij iets wilt verbieden moet je met argumenten komen. Tot ik overtuigd ben maak ik zelf uit wat ik doe. Je kan niets anders dan dat accepteren. En ik HEB ongelimiteerde vrijheid van meningsuiting. Die kan je niet beperken, probeer het maar.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  woensdag 21 april 2010 @ 20:26:40 #183
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_80572803
quote:
Op woensdag 21 april 2010 17:05 schreef Snapcount2 het volgende:

[..]

Waarom mag de manier waarop je je mening geeft niet vrij zijn?
Je komt nu tot het essentiële: de wet bepaald, en volgens de wet mag het. Echter: niet raar staan kijken als er mensen zijn die doordat ze gekwetst of zwaar beledigd zijn de ratio uit het oog verliezen. Ten slotte hebben we met mensen te maken. Niet iedereen is zo analytisch en rationeel als ik.

Argumenten, daar gaat het om. Freedom of speech is a great power, with great power comes great responsibility. Dus als je kwetst, calculeer dan maar vast de gevolgen in én veeg die gespeelde verontwaardigheid onder je katoenen bedje.

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  Donald Duck held woensdag 21 april 2010 @ 20:33:50 #184
46149 __Saviour__
pi_80573115
quote:
Op woensdag 21 april 2010 20:26 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Je komt nu tot het essentiële: de wet bepaald, en volgens de wet mag het. Echter: niet raar staan kijken als er mensen zijn die doordat ze gekwetst of zwaar beledigd zijn de ratio uit het oog verliezen. Ten slotte hebben we met mensen te maken. Niet iedereen is zo analytisch en rationeel als ik.

Argumenten, daar gaat het om. Freedom of speech is a great power, with great power comes great responsibility. Dus als je kwetst, calculeer dan maar vast de gevolgen in én veeg die gespeelde verontwaardigheid onder je katoenen bedje.

²
Prachtig verkapt dreigement is dat, heel goed gedaan. De essentie van je bericht is overduidelijk, maar het kan je zelf niet aangerekend worden omdat je het hebt over anderen.

[ Bericht 0% gewijzigd door __Saviour__ op 21-04-2010 20:40:30 ]
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  woensdag 21 april 2010 @ 20:39:21 #185
pi_80573330
quote:
Op woensdag 21 april 2010 20:33 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Prachtig verkapt dreigement is dat, heel goed gedaan. De essentie van je bericht is overduidelijk, maar het kan je zelf niet aangerekend worden omdat je hebt over anderen.
Gewoon hypocriet.
  Donald Duck held woensdag 21 april 2010 @ 20:48:59 #186
46149 __Saviour__
pi_80573707
ach, het is echt zo'n standaardtactiek die ik al eerder heb gezien. Zelf claimen helemaal tegen geweld te zijn, maar ondertussen wel even fijntjes laten weten dat er zogenaamd anderen zijn die wel iets zouden kunnen gaan doen.
Maar de bedoeling is overduidelijk: je hebt het aan jezelf te danken als er gebeurt, dus beperk de vrijheid maar in eigenbelang.
Maar dat zal natuurlijk nooit gebeuren. De vrijheid zal nooit zwichten.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  woensdag 21 april 2010 @ 20:50:46 #187
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_80573776
quote:
Op woensdag 21 april 2010 20:26 schreef BansheeBoy het volgende:

...Dus als je kwetst, calculeer dan maar vast de gevolgen in én veeg die gespeelde verontwaardigheid onder je katoenen bedje.
...
Juweeltje weer.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  woensdag 21 april 2010 @ 21:03:25 #188
13462 BansheeBoy
pi_80574248
quote:
Op woensdag 21 april 2010 20:33 schreef __Saviour__ het volgende:
Prachtig verkapt dreigement is dat, heel goed gedaan. De essentie van je bericht is overduidelijk, maar het kan je zelf niet aangerekend worden omdat je het hebt over anderen.
Je hoeft alleen maar goed om je heen te kijken om de lading van mijn post te constateren. Ik weet het, het is lekker romig én fancy om mij, als Moslim zijnde, in verband te brengen met dreigementen, al dan niet verkapt. Maar iedereen hier op fok! kan mijn vredelievendheid beamen.

Jullie mogen dus zelf de afweging maken of deze beledigingen en kwetserij dusdanig van belang zijn om je de woede van derden op de hals te halen.

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
  Moderator woensdag 21 april 2010 @ 21:08:14 #189
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_80574486
de enigen die hier echt boos om lijken te zijn ben jij en een stel bloggers
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  woensdag 21 april 2010 @ 21:10:28 #190
13462 BansheeBoy
pi_80574584
quote:
Op woensdag 21 april 2010 21:08 schreef sp3c het volgende:
de enigen die hier echt boos om lijken te zijn ben jij en een stel bloggers
Ofschoon je ongelijk hebt kun je er niet omheen dat ik niet over ben gegaan tot geweld, ik geweld afkeur en het debat met argumenten en eerbied bevoer.

²
  woensdag 21 april 2010 @ 21:15:46 #191
pi_80574822
quote:
Op woensdag 21 april 2010 21:10 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Ofschoon je ongelijk hebt kun je er niet omheen dat ik niet over ben gegaan tot geweld, ik geweld afkeur en het debat met argumenten en eerbied bevoer.

²
Niet met eerbied voor de mening van anderen. Ik kan uitstekend hoeren en snoeren terwijl andere mensen daar tegen zijn.
  Moderator woensdag 21 april 2010 @ 21:16:50 #192
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_80574867
mwah
  woensdag 21 april 2010 @ 21:22:06 #193
238641 Hondenbrokken
Ik ga echt geen katten voeren.
pi_80575133
Durft Comedy Central dit eigenlijk wel uit te zenden?
In de episode 'Cartoon Wars' hadden ze ook een paar stukjes geknipt tot protest van de makers. Je ziet ook zo'n banner in de epidode"Comedy Central weigert een afbeelding van Mohammed uit te zenden".
Toch vond ik het een van de beste episodes ooit.
Jesus hates you.
  Moderator woensdag 21 april 2010 @ 21:24:07 #194
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_80575250
het is al uitgezonden
pi_80575897
quote:
Op woensdag 21 april 2010 21:10 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

²
Dus je keurt het geweld af, maar je begrijpt het wel als andere mensen tot geweld overgaan, want daar heeft men maar rekening mee te houden in een samenleving waar je alles mag zeggen wat men denkt. En dan durven te roepen dat je het debat 'met eerbied voert'.
  woensdag 21 april 2010 @ 21:55:32 #196
13462 BansheeBoy
pi_80576863
quote:
Op woensdag 21 april 2010 21:37 schreef Snapcount2 het volgende:
Dus je keurt het geweld af, maar je begrijpt het wel als andere mensen tot geweld overgaan, want daar heeft men maar rekening mee te houden in een samenleving waar je alles mag zeggen wat men denkt. En dan durven te roepen dat je het debat 'met eerbied voert'.
Ik begrijp hun beweegredenen. Als ik jouw moeder belachelijk maak, hoe reageer jij daar op?

²
  Moderator woensdag 21 april 2010 @ 22:02:10 #197
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_80577256
nee je zei letterlijk 'ze vragen er zelf om' dat is niet helemaal hetzelfde als het begrijpen van de beweegredenen.

er loopt elders een topic over een taxichauffeur die iemand doodsloeg nadat hij van die persoon een klap kreeg ... die beweegreden snap ik ook maar die klant vroeg niet bepaald om doodgeslagen te worden
  woensdag 21 april 2010 @ 22:07:38 #198
13462 BansheeBoy
pi_80577492
quote:
Op woensdag 21 april 2010 22:02 schreef sp3c het volgende:
nee je zei letterlijk 'ze vragen er zelf om' dat is niet helemaal hetzelfde als het begrijpen van de beweegredenen.
Dat heb ik inderdaad gezegd, en ik ben blij dat je mijn citaat weer naar voren haalt, zo kunnen we middels een scherptecheck perfect concluderen dat het één het andere niet uitsluit.

²
  Donald Duck held woensdag 21 april 2010 @ 22:17:02 #199
46149 __Saviour__
pi_80577959
quote:
Op woensdag 21 april 2010 21:03 schreef BansheeBoy het volgende:
Jullie mogen dus zelf de afweging maken of deze beledigingen en kwetserij dusdanig van belang zijn om je de woede van derden op de hals te halen.

²
De vrijheid om meningen te mogen uiten - ook al worden die door sommigen als beledigend opgevat - is van het grootste belang. Woedende reacties en dreigementen, daar moeten we ons niks van aantrekken. Het is zelfs grappig te noemen, hoe zij zich erover opwinden. En we zullen er mee blijven doorgaan, keer op keer. Vrijheid zal nooit zwichten.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  Moderator woensdag 21 april 2010 @ 22:22:36 #200
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_80578257
lol, alsof je zelf die afleveringen schrijft
pi_80579061
quote:
Op woensdag 21 april 2010 22:07 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Dat heb ik inderdaad gezegd, en ik ben blij dat je mijn citaat weer naar voren haalt, zo kunnen we middels een scherptecheck perfect concluderen dat het één het andere niet uitsluit.

²
Ik en velen met mij voelen zich zeer ernstig beledigd wanneer jij zegt dat jij je beledigd voelt omdat ik een afbeelding toon van jouw profeet. Zou je daar met onmiddelijke ingang mee willen stoppen?

Dank
  woensdag 21 april 2010 @ 22:41:43 #202
13462 BansheeBoy
pi_80579200
quote:
Op woensdag 21 april 2010 22:38 schreef Thomass het volgende:

Ik en velen met mij voelen zich zeer ernstig beledigd wanneer jij zegt dat jij je beledigd voelt omdat ik een afbeelding toon van jouw profeet. Zou je daar met onmiddelijke ingang mee willen stoppen?
Ken jij de stelling van Pythagoras? Belediging telt slechts als het de eerste schakel in een reeks is.

²
pi_80579310
quote:
Op woensdag 21 april 2010 22:41 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Ken jij de stelling van Pythagoras? Belediging telt slechts als het de eerste schakel in een reeks is.

²
Oh, ohja natuurlijk. Wat stom van me.
pi_80579541
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 20:37 schreef Snapcount2 het volgende:

[..]

Mohammed in een berenpak stoppen vind je niet hetzelfde als grappen over Mohammed maken?

Mohammed stond er om bekend dat hij zijn legercampagnes in een berenpak uitvoerde? Of droeg hij tijdens het gebed altijd een berenpak?
Ze hebben mohammed niet getoond uiteindelijk, daar gaat het om, aan het eind van het verhaal, na al die ophef ziet niemand de profeet, alleen maar een berenpak.
Ze hebben geen afbeelding van de profeet gemaakt, ze hebben geen grapjes over de profeet zelf gemaakt, ze hebben het alleen over de reactie's van mensen rondom dit onderwerp gehad.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  woensdag 21 april 2010 @ 23:04:19 #205
pi_80580405
quote:
Op woensdag 21 april 2010 21:55 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Ik begrijp hun beweegredenen. Als ik jouw moeder belachelijk maak, hoe reageer jij daar op?

²
Dan lach ik je uit.
  woensdag 21 april 2010 @ 23:06:45 #206
13462 BansheeBoy
pi_80580517
quote:
Op woensdag 21 april 2010 23:04 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Dan lach ik je uit.
Ok. En als ik toevallig weet (for the sake of the argument) dat zij in haar jeugd is misbruikt door de buurman, en ik ga daar grappen over maken en er mee spotten. Wat doe je dan?

Je kunt een kind wel uit de oorlog halen, maar hoe haal je de oorlog uit het kind.

²
  woensdag 21 april 2010 @ 23:09:34 #207
pi_80580667
quote:
Op woensdag 21 april 2010 23:06 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Ok. En als ik toevallig weet (for the sake of the argument) dat zij in haar jeugd is misbruikt door de buurman, en ik ga daar grappen over maken en er mee spotten. Wat doe je dan?
Dan lach ik je weer uit. Je kan me niet beledigen omdat ik daar voor kies. Daar kan iedereen voor kiezen.
quote:
Je kunt een kind wel uit de oorlog halen, maar hoe haal je de oorlog uit het kind.

²
Het kind afslachten.
  Donald Duck held woensdag 21 april 2010 @ 23:10:41 #208
46149 __Saviour__
pi_80580723
Dat is inderdaad het hele punt. Moslims nemen het zelf als belediging op. Terwijl ze het ook gewoon kunnen negeren.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  woensdag 21 april 2010 @ 23:14:16 #209
13462 BansheeBoy
pi_80580882
quote:
Op woensdag 21 april 2010 23:09 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Dan lach ik je weer uit. Je kan me niet beledigen omdat ik daar voor kies. Daar kan iedereen voor kiezen.
Als je me negeert of het laat je koud wanneer ik je moeder beledig en met haar meest dierbare zaken spot, dan ben je écht geestelijk failliet. Ik mag hopen dat je puur voor de discussie de poot stijf houd maar je dit niet echt meent.

²
  woensdag 21 april 2010 @ 23:18:46 #210
pi_80581074
quote:
Op woensdag 21 april 2010 23:14 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Als je me negeert of het laat je koud wanneer ik je moeder beledig en met haar meest dierbare zaken spot, dan ben je écht geestelijk failliet.
Nee, ik ben gewoon verstandig en negeer jouw stopzinnige "beledigingen". Ik ben gewoon superieur aan jou.
quote:
Ik mag hopen dat je puur voor de discussie de poot stijf houd maar je dit niet echt meent.

²
Ja, ik meen het echt.
  woensdag 21 april 2010 @ 23:22:03 #211
13462 BansheeBoy
pi_80581209
quote:
Op woensdag 21 april 2010 23:18 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Nee, ik ben gewoon verstandig en negeer jouw stopzinnige "beledigingen". Ik ben gewoon superieur aan jou.
Ok, een andere vraag. Dus met geen enkele uitspraak over jouw moeder, vrouw of peetkind krijg ik je boos?

²
  woensdag 21 april 2010 @ 23:27:00 #212
178394 afdak
tubgirl.jpg
pi_80581420
quote:
Op woensdag 21 april 2010 23:14 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Als je me negeert of het laat je koud wanneer ik je moeder beledig en met haar meest dierbare zaken spot, dan ben je écht geestelijk failliet. Ik mag hopen dat je puur voor de discussie de poot stijf houd maar je dit niet echt meent.

²
Iemands moeder beledigen is iets anders dan een sprookjesfiguur beledigen...
Op dinsdag 6 april 2010 11:28 schreef HeatWave het volgende:
ik heb tig jaar forum-ervaring achter me
pi_80581466
quote:
Op woensdag 21 april 2010 23:06 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

²
Dus Mohammed is als kind mishandelt door een beer en daarom mogen we hem niet in een berenpak laten zien
Op zondag 8 maart 2009 21:38 schreef Danny het volgende:
fuck de policy. posten die hap!
  woensdag 21 april 2010 @ 23:33:55 #214
pi_80581671
quote:
Op woensdag 21 april 2010 23:22 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Ok, een andere vraag. Dus met geen enkele uitspraak over jouw moeder, vrouw of peetkind krijg ik je boos?

²
Nee. Omdat jouw mening over mijn moeder totaal onbelangrijk is. Net zoals de mening van andersdenkenden onbelangrijk zou moeten zijn voor moslims. Moslims bewijzen dat ik superieur aan hen ben door zich beledigt te voelen.
  woensdag 21 april 2010 @ 23:34:44 #215
13462 BansheeBoy
pi_80581698
quote:
Op woensdag 21 april 2010 23:27 schreef afdak het volgende:
Iemands moeder beledigen is iets anders dan een sprookjesfiguur beledigen...
Voor ons Moslims dus niet, de Profeet vrede zij met hem is ons meer lief dan onze ouders. Nu weet je dus ongeveer hoe we beledigingen richting hem vrede zij met hem opvatten.

²
  Donald Duck held woensdag 21 april 2010 @ 23:37:25 #216
46149 __Saviour__
pi_80581776
quote:
Op woensdag 21 april 2010 23:34 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Voor ons Moslims dus niet, de Profeet vrede zij met hem is ons meer lief dan onze ouders. Nu weet je dus ongeveer hoe we beledigingen richting hem vrede zij met hem opvatten.

²
De oplossing is toch o zo lekker simpel: negeer het
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  Redactie Frontpage donderdag 22 april 2010 @ 00:49:43 #217
145738 superworm
is erbij
pi_80583638
quote:

[..]

²
Kun je dat vrede zij met hem niet gewoon afkorten tot RIP? Dat maakt het ook meteen een stuk amusanter als je over de profeet RIP rept. Zeker in bepaalde zinsconstructies, als 'loopt Mohammed RIP rap' of 'Mohammed RIP ript rapper Rob'.

Al is het natuurlijk ook belangrijk om de oorspronkelijke Arabische taal die hij ooit gebruikte en schreef, te blijven hanteren. sallallahu alaihi wa sallam zegt wikipedia, dus dan is het waar, vaak afgekort als saws. Dit kan in het Engels weer voor nodige hilariteiten zorgen.

[ Bericht 7% gewijzigd door superworm op 22-04-2010 00:55:46 ]
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  donderdag 22 april 2010 @ 04:22:15 #218
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_80584896
Welke aflevering betreft het eigenlijk? Op www.southpark.nl kun je alle afleveringen zien. Welke episode is het?
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein (1879 - 1955)
"A fool thinks himself to be wise, but a wise man knows himself to be a fool." - William Shakespeare (1564 - 1616)
  † In Memoriam † donderdag 22 april 2010 @ 06:14:46 #219
21290 NorthernStar
Insurgent
  donderdag 22 april 2010 @ 07:26:19 #220
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_80585240
quote:
Op woensdag 21 april 2010 22:41 schreef BansheeBoy het volgende:

²
Wat de neuk heeft A2 + B2 = C2 hiermee te maken?
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  donderdag 22 april 2010 @ 07:33:01 #221
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_80585275
quote:

²
Dat zegt iets over de geestelijke gesteldheid van de gemiddelde moslim. Zo'n sterke band hebben met een overleden persoon is ernstig ongezond (profeet of niet).

Zijn Mohammed en Allah werkelijk zulke zwakke personages dat ze met hand en tand verdedigd moeten worden? Of hebben de moslims zo weinig vertrouwen in de almacht van hun eigen god?
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  Eindredactie Games donderdag 22 april 2010 @ 09:06:11 #222
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_80586550
Watskebeurt met islam=vrede?
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  donderdag 22 april 2010 @ 09:18:06 #223
176916 Karrs
2007-2017
pi_80586823
quote:

[..]

²
En zolang "jullie" dit soort uitspraken blijven doen, blijven de bespottingen van de islam in 't algemeen en Mohammed in het byzonder, noodzakelijk.

Net zolang tot "jullie" leren te relativeren en één en ander met een korrel zout te nemen. De andere grote religies kunnen het al, nu de islam nog.

Zoals al eerder is gezegd: religie is macht en macht corrumpeert. Het belachelijk maken van religie is pure noodzaak, anders bukt de mensheid onder die macht - en dat is iets waar we ons nou juist van ontdaan hebben de afgelopen eeuwen.
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
pi_80586869
quote:
Op donderdag 22 april 2010 09:18 schreef Karrs het volgende:

[..]

En zolang "jullie" dit soort uitspraken blijven doen, blijven de bespottingen van de islam in 't algemeen en Mohammed in het byzonder, noodzakelijk.

Net zolang tot "jullie" leren te relativeren en één en ander met een korrel zout te nemen. De andere grote religies kunnen het al, nu de islam nog.

Zoals al eerder is gezegd: religie is macht en macht corrumpeert. Het belachelijk maken van religie is pure noodzaak, anders bukt de mensheid onder die macht - en dat is iets waar we ons nou juist van ontdaan hebben de afgelopen eeuwen.
Inderdaad.
  donderdag 22 april 2010 @ 09:49:32 #225
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_80587609
quote:
Op donderdag 22 april 2010 09:18 schreef Karrs het volgende:

[..]

Ik steun deze motie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')