En allen omdat ze hun mening verkondigen.quote:Op woensdag 21 april 2010 12:04 schreef Crack_david het volgende:
Ik snap alle ophef uberhaubt niet zo. Er is op één stomme nietige website een berichtje geplaatst met doodsbedreigingen erin, alle media neemt dit op een of andere manier over en opeens wil de volledige islamitische wereld de makers van Southpark dood hebben..
Tsja, zo kan je ook aan nieuws komen maar als we het op die manier gaan doen zijn er vanuit Fok! denk ik een stuk of 40 BN-ers hun leven niet zeker om over de verschillende users maar niet te spreken

Ik zeg ook niet dat je dat doet. Ik zeg dat je (jullie) probeert een wereldbeeld en overtuiging op te dringen. De overtuiging dat abortus prima is, bijvoorbeeld. Of de overtuigingdat homoseksualiteit geen zonde is. De overtuiging dat vrijheid van meningsuiting onbeperkt is. En zo kan ik nog wel even doorgaan.quote:Op woensdag 21 april 2010 11:54 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Nee hoor. Ik dwing niemand om homo te zijn, drugs te gebruiken, ongelovig te zijn, euthanasie en abortus te ondergaan. Dat opdringen gaat slechts 1 kant op.

Ik sta er voor dat iedereen alles mag denken en zeggen wat hij wil. Dat is namelijk hier de norm. Mensen die willen dat je bepaalde dingen niet mag zeggen en dat proberen te verkopen onder het mom 'fatsoen' proberen mij hun wereldbeeld op te dringen en dat beeld wijkt danig af van het huidige beeld in onze samenleving.quote:Op woensdag 21 april 2010 11:48 schreef Lathund het volgende:
[..]
Sure. Verandert dat iets aan wat jij doet? Zowel jij als zij proberen de ander hun wereldbeeld en overtuigingen op te dringen. Jij bent daarin niet anders dan zij.

Nee. Ons/mijn wereldbeeld is dat je niet kan vaststellen dat zaken als abortus slecht zijn dus moet iedereen dat voor zichzelf uit kunnen maken.quote:Op woensdag 21 april 2010 12:08 schreef Lathund het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat je dat doet. Ik zeg dat je (jullie) probeert een wereldbeeld en overtuiging op te dringen. De overtuiging dat abortus prima is, bijvoorbeeld. Of de overtuigingdat homoseksualiteit geen zonde is. De overtuiging dat vrijheid van meningsuiting onbeperkt is. En zo kan ik nog wel even doorgaan.

En die over het algemeen iets minder genuanceerd is omdat je het toch in de vrijheid en anonimiteit van internet kan verkondigenquote:Op woensdag 21 april 2010 12:08 schreef Red_85 het volgende:
[..]
En allen omdat ze hun mening verkondigen.

Feit. Het is wel de manier om er achter te komen hoe mensen echt denken over bepaalde zaken.quote:Op woensdag 21 april 2010 12:12 schreef Crack_david het volgende:
[..]
En die over het algemeen iets minder genuanceerd is omdat je het toch in de vrijheid en anonimiteit van internet kan verkondigen

Prima. Same difference, zou ik zeggen: dan is het die overtuiging die ons opgedrongen wordt. En heb je ook nog uitvluchten inzake, bijvoorbeeld, het opdringen van ongelimiteerde vrijheid van meningsuiting?quote:Op woensdag 21 april 2010 12:11 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Nee. Ons/mijn wereldbeeld is dat je niet kan vaststellen dat zaken als abortus slecht zijn dus moet iedereen dat voor zichzelf uit kunnen maken.

Weet je wat de hele kern is van onze samenleving? Zelfbepaling, geen oplegging van beperkingen door geloof. Dus laat de mensen met rust die wel aan de zelfbepaling willen mee werken.quote:Op woensdag 21 april 2010 12:53 schreef Lathund het volgende:
[..]
Prima. Same difference, zou ik zeggen: dan is het die overtuiging die ons opgedrongen wordt. En heb je ook nog uitvluchten inzake, bijvoorbeeld, het opdringen van ongelimiteerde vrijheid van meningsuiting?

+1quote:Op woensdag 21 april 2010 12:04 schreef Crack_david het volgende:
Ik snap alle ophef uberhaubt niet zo. Er is op één stomme nietige website een berichtje geplaatst met doodsbedreigingen erin, alle media neemt dit op een of andere manier over en opeens wil de volledige islamitische wereld de makers van Southpark dood hebben..

Kijk dat gaat dus niet he, als iemand je geloof op de vork neemt zeggen dat je meer respect wil maar aan de andere kant wel dingen als homohuwelijk en euthenasie, waar jij op geen enkele manier last hebt, afkeuren.quote:Op dinsdag 20 april 2010 19:38 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik ben tegen homohuwelijk, euthanasie, drugsgebruik en overspel. En ben ik ben proud on it.²

Win - win situatie.quote:Op dinsdag 20 april 2010 17:57 schreef BansheeBoy het volgende:
Er komt natuurlijk een keer een punt dat we als Moslims bepalen om het Westen vaarwel te zeggen. Zoek dan maar eens een putjesschepper of it-er in de eigen gelederen. We geven zoveel respect maar krijgen er zo weinig voor terug. Dat is wel jammer.²

Eh nee, dat is niet de kern van onze samenleving. Dat is wat jij vindt dat de kern van onze samenleving is. En dat is je goed recht, maar van mij er niet mee lastig.quote:Op woensdag 21 april 2010 13:02 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Weet je wat de hele kern is van onze samenleving? Zelfbepaling, geen oplegging van beperkingen door geloof. Dus laat de mensen met rust die wel aan de zelfbepaling willen mee werken.

Idd, please doe het. Die gasten hoeven daarvoor echt geen zorgen te maken, die plekken in de maatschappij worden echt wel opgevuld. Het scheelt een hele hoop irritatie, onderdrukking, geweld en criminaliteit.quote:

Als jij vind dat wij jou daar niet mee lastig mogen vallen, waarom neem je het dan op voor mensen die ons beperkingen op willen leggen met betrekking over wat voor grappen er gemaakt mogen worden? Die vallen mij er ook mee lastig?quote:Op woensdag 21 april 2010 15:35 schreef Lathund het volgende:
[..]
Eh nee, dat is niet de kern van onze samenleving. Dat is wat jij vindt dat de kern van onze samenleving is. En dat is je goed recht, maar van mij er niet mee lastig.

Omdat die het er mee eens is.quote:Op woensdag 21 april 2010 16:43 schreef Snapcount2 het volgende:
[..]
Als jij vind dat wij jou daar niet mee lastig mogen vallen, waarom neem je het dan op voor mensen die ons beperkingen op willen leggen met betrekking over wat voor grappen er gemaakt mogen worden? Die vallen mij er ook mee lastig?

Ik ook niet. Volgens mij is er een woord voor dit soort mensen, ik zal eens kijken of ik het kan vinden in een woordenboek. Het begint met de letter H volgens mij.quote:Op woensdag 21 april 2010 16:45 schreef Bommenlegger het volgende:
[..]
Omdat die het er mee eens is.
Een andere reden kan ik niet bedenken.

Revolution Muslim is een radicale islamistische groepering, ze hebben 10 leden (quote:Op dinsdag 20 april 2010 21:02 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Joden staan bekend om hun humor.
 ) en hun leider heet Yousef al-Khattab (born Joseph Cohen, an American Jew who converted to Islam in 2004 after living in Israel and attending an orthodox rabbinical school there, then returned to New York).
 ) en hun leider heet Yousef al-Khattab (born Joseph Cohen, an American Jew who converted to Islam in 2004 after living in Israel and attending an orthodox rabbinical school there, then returned to New York). 

Hypocrisie is inderdaad waar het om draait. Snapcount en anderen roepen dat niemand hun een mening op mag dringen, maar dringen ondertussen anderen hun mening op. Dat vind ik hypocriet.quote:Op woensdag 21 april 2010 16:51 schreef Snapcount2 het volgende:
[..]
Ik ook niet. Volgens mij is er een woord voor dit soort mensen, ik zal eens kijken of ik het kan vinden in een woordenboek. Het begint met de letter H volgens mij.

Waarom mag de manier waarop je je mening geeft niet vrij zijn?quote:Op woensdag 21 april 2010 17:02 schreef Lathund het volgende:
[..]
Hypocrisie is inderdaad waar het om draait. Snapcount en anderen roepen dat niemand hun een mening op mag dringen, maar dringen ondertussen anderen hun mening op. Dat vind ik hypocriet.
Mijn echte mening? Ik vind het prima dat Snapcount en Papierversnipperaar hun mening geven, al vind ik vaak dat die me opgedrongen wordt. Ik vind het ook prima dat Moslims e.a. grenzen willen.
Veder ben ik zelf ook van mening dat er grenzen zijn aan uitingsvrijheid. Je mag altijd je mening uiten, maar de manier waarop is niet vrij, imho. Ook zonder te provoceren en te beledigen kun je prima je mening geven.

Say what.quote:Op woensdag 21 april 2010 17:02 schreef Bommenlegger het volgende:
Edit: Na edit van DelBosque op originele tekst geen reactie meer.
 Ik heb mijn reactie helemaal niet ge-edit. Pauper is wel van toepassing op jou
 Ik heb mijn reactie helemaal niet ge-edit. Pauper is wel van toepassing op jou  

Ask a FA.quote:Op woensdag 21 april 2010 17:07 schreef DelBosque het volgende:
[..]
Say what.Ik heb mijn reactie helemaal niet ge-edit. Pauper is wel van toepassing op jou

Ga ALSJEBLIEFT meteen weg! Inderdaad alleen maar een win-win situatie.quote:Op dinsdag 20 april 2010 17:57 schreef BansheeBoy het volgende:
Er komt natuurlijk een keer een punt dat we als Moslims bepalen om het Westen vaarwel te zeggen. Zoek dan maar eens een putjesschepper of it-er in de eigen gelederen. We geven zoveel respect maar krijgen er zo weinig voor terug. Dat is wel jammer.²

Extreem subjectieve bepalingen als "beledigen" en "provoceren" mogen geen beperking zijn voor het uiten van een mening. Iets wordt pas een "belediging" als iemand het zich te persoonlijk aantrekt. Het probleem ligt dan ook bij degene die zich zogenaamd beledigd voelt en niet bij degene die de mening uitte.quote:Op woensdag 21 april 2010 17:02 schreef Lathund het volgende:
[..]
Hypocrisie is inderdaad waar het om draait. Snapcount en anderen roepen dat niemand hun een mening op mag dringen, maar dringen ondertussen anderen hun mening op. Dat vind ik hypocriet.
Mijn echte mening? Ik vind het prima dat Snapcount en Papierversnipperaar hun mening geven, al vind ik vaak dat die me opgedrongen wordt. Ik vind het ook prima dat Moslims e.a. grenzen willen.
Veder ben ik zelf ook van mening dat er grenzen zijn aan uitingsvrijheid. Je mag altijd je mening uiten, maar de manier waarop is niet vrij, imho. Ook zonder te provoceren en te beledigen kun je prima je mening geven.

Precies. Er is heel veel voor nodig om dit soort rechten in een samenleving te verwerven, maar je hoeft ze maar één keer weg te geven en je ziet ze nooit meer terug.quote:Op woensdag 21 april 2010 17:17 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Extreem subjectieve bepalingen als "beledigen" en "provoceren" mogen geen beperking zijn voor het uiten van een mening. Iets wordt pas een "belediging" als iemand het zich te persoonlijk aantrekt. Het probleem ligt dan ook bij degene die zich zogenaamd beledigd voelt en niet bij degene die de mening uitte.
En ook al blijkt dan uiteindelijk dat sommigen claimen beledigd te zijn, dat mag helemaal niets uitmaken. Je moet je er zeker niet in het vervolg door inhouden. Anders gaat het steeds eens stapje verder. Bij het minste of geringste kan een groep dan al claimen dat ze zich "beledigd" voelen. Als je eenmaal toegeeft, is er geen houden meer aan. Daar was ook een South Park aflevering trouwens, Cartoon Wars.

Dat is geen overtuiging, dat is gewoon praktisch. Als je mij iets wilt verbieden moet je met argumenten komen. Tot ik overtuigd ben maak ik zelf uit wat ik doe. Je kan niets anders dan dat accepteren. En ik HEB ongelimiteerde vrijheid van meningsuiting. Die kan je niet beperken, probeer het maar.quote:Op woensdag 21 april 2010 12:53 schreef Lathund het volgende:
[..]
Prima. Same difference, zou ik zeggen: dan is het die overtuiging die ons opgedrongen wordt. En heb je ook nog uitvluchten inzake, bijvoorbeeld, het opdringen van ongelimiteerde vrijheid van meningsuiting?

Je komt nu tot het essentiële: de wet bepaald, en volgens de wet mag het. Echter: niet raar staan kijken als er mensen zijn die doordat ze gekwetst of zwaar beledigd zijn de ratio uit het oog verliezen. Ten slotte hebben we met mensen te maken. Niet iedereen is zo analytisch en rationeel als ik.quote:Op woensdag 21 april 2010 17:05 schreef Snapcount2 het volgende:
[..]
Waarom mag de manier waarop je je mening geeft niet vrij zijn?

²
²

Prachtig verkapt dreigement is dat, heel goed gedaan. De essentie van je bericht is overduidelijk, maar het kan je zelf niet aangerekend worden omdat je het hebt over anderen.quote:Op woensdag 21 april 2010 20:26 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Je komt nu tot het essentiële: de wet bepaald, en volgens de wet mag het. Echter: niet raar staan kijken als er mensen zijn die doordat ze gekwetst of zwaar beledigd zijn de ratio uit het oog verliezen. Ten slotte hebben we met mensen te maken. Niet iedereen is zo analytisch en rationeel als ik.
Argumenten, daar gaat het om. Freedom of speech is a great power, with great power comes great responsibility. Dus als je kwetst, calculeer dan maar vast de gevolgen in én veeg die gespeelde verontwaardigheid onder je katoenen bedje.²

Gewoon hypocriet.quote:Op woensdag 21 april 2010 20:33 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Prachtig verkapt dreigement is dat, heel goed gedaan. De essentie van je bericht is overduidelijk, maar het kan je zelf niet aangerekend worden omdat je hebt over anderen.

Juweeltje weer.quote:Op woensdag 21 april 2010 20:26 schreef BansheeBoy het volgende:
...Dus als je kwetst, calculeer dan maar vast de gevolgen in én veeg die gespeelde verontwaardigheid onder je katoenen bedje.
...

Je hoeft alleen maar goed om je heen te kijken om de lading van mijn post te constateren. Ik weet het, het is lekker romig én fancy om mij, als Moslim zijnde, in verband te brengen met dreigementen, al dan niet verkapt. Maar iedereen hier op fok! kan mijn vredelievendheid beamen.quote:Op woensdag 21 april 2010 20:33 schreef __Saviour__ het volgende:
Prachtig verkapt dreigement is dat, heel goed gedaan. De essentie van je bericht is overduidelijk, maar het kan je zelf niet aangerekend worden omdat je het hebt over anderen.

²
²

Ofschoon je ongelijk hebt kun je er niet omheen dat ik niet over ben gegaan tot geweld, ik geweld afkeur en het debat met argumenten en eerbied bevoer.quote:Op woensdag 21 april 2010 21:08 schreef sp3c het volgende:
de enigen die hier echt boos om lijken te zijn ben jij en een stel bloggers

²
²

Niet met eerbied voor de mening van anderen. Ik kan uitstekend hoeren en snoeren terwijl andere mensen daar tegen zijn.quote:Op woensdag 21 april 2010 21:10 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ofschoon je ongelijk hebt kun je er niet omheen dat ik niet over ben gegaan tot geweld, ik geweld afkeur en het debat met argumenten en eerbied bevoer.²

Dus je keurt het geweld af, maar je begrijpt het wel als andere mensen tot geweld overgaan, want daar heeft men maar rekening mee te houden in een samenleving waar je alles mag zeggen wat men denkt. En dan durven te roepen dat je het debat 'met eerbied voert'.quote:Op woensdag 21 april 2010 21:10 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ofschoon je ongelijk hebt kun je er niet omheen dat ik niet over ben gegaan tot geweld, ik geweld afkeur en het debat met argumenten en eerbied bevoer.²

Ik begrijp hun beweegredenen. Als ik jouw moeder belachelijk maak, hoe reageer jij daar op?quote:Op woensdag 21 april 2010 21:37 schreef Snapcount2 het volgende:
Dus je keurt het geweld af, maar je begrijpt het wel als andere mensen tot geweld overgaan, want daar heeft men maar rekening mee te houden in een samenleving waar je alles mag zeggen wat men denkt. En dan durven te roepen dat je het debat 'met eerbied voert'.

²
²

Dat heb ik inderdaad gezegd, en ik ben blij dat je mijn citaat weer naar voren haalt, zo kunnen we middels een scherptecheck perfect concluderen dat het één het andere niet uitsluit.quote:Op woensdag 21 april 2010 22:02 schreef sp3c het volgende:
nee je zei letterlijk 'ze vragen er zelf om' dat is niet helemaal hetzelfde als het begrijpen van de beweegredenen.

²
²

De vrijheid om meningen te mogen uiten - ook al worden die door sommigen als beledigend opgevat - is van het grootste belang. Woedende reacties en dreigementen, daar moeten we ons niks van aantrekken. Het is zelfs grappig te noemen, hoe zij zich erover opwinden. En we zullen er mee blijven doorgaan, keer op keer. Vrijheid zal nooit zwichten.quote:Op woensdag 21 april 2010 21:03 schreef BansheeBoy het volgende:
Jullie mogen dus zelf de afweging maken of deze beledigingen en kwetserij dusdanig van belang zijn om je de woede van derden op de hals te halen.²

Ik en velen met mij voelen zich zeer ernstig beledigd wanneer jij zegt dat jij je beledigd voelt omdat ik een afbeelding toon van jouw profeet. Zou je daar met onmiddelijke ingang mee willen stoppen?quote:Op woensdag 21 april 2010 22:07 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dat heb ik inderdaad gezegd, en ik ben blij dat je mijn citaat weer naar voren haalt, zo kunnen we middels een scherptecheck perfect concluderen dat het één het andere niet uitsluit.²

Ken jij de stelling van Pythagoras? Belediging telt slechts als het de eerste schakel in een reeks is.quote:Op woensdag 21 april 2010 22:38 schreef Thomass het volgende:
Ik en velen met mij voelen zich zeer ernstig beledigd wanneer jij zegt dat jij je beledigd voelt omdat ik een afbeelding toon van jouw profeet. Zou je daar met onmiddelijke ingang mee willen stoppen?

²
²

Oh, ohja natuurlijk. Wat stom van me.quote:Op woensdag 21 april 2010 22:41 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ken jij de stelling van Pythagoras? Belediging telt slechts als het de eerste schakel in een reeks is.²

Ze hebben mohammed niet getoond uiteindelijk, daar gaat het om, aan het eind van het verhaal, na al die ophef ziet niemand de profeet, alleen maar een berenpak.quote:Op dinsdag 20 april 2010 20:37 schreef Snapcount2 het volgende:
[..]
Mohammed in een berenpak stoppen vind je niet hetzelfde als grappen over Mohammed maken?
Mohammed stond er om bekend dat hij zijn legercampagnes in een berenpak uitvoerde? Of droeg hij tijdens het gebed altijd een berenpak?

Dan lach ik je uit.quote:Op woensdag 21 april 2010 21:55 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik begrijp hun beweegredenen. Als ik jouw moeder belachelijk maak, hoe reageer jij daar op?²

Ok. En als ik toevallig weet (for the sake of the argument) dat zij in haar jeugd is misbruikt door de buurman, en ik ga daar grappen over maken en er mee spotten. Wat doe je dan?quote:Op woensdag 21 april 2010 23:04 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Dan lach ik je uit.

²
²

Dan lach ik je weer uit. Je kan me niet beledigen omdat ik daar voor kies. Daar kan iedereen voor kiezen.quote:Op woensdag 21 april 2010 23:06 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ok. En als ik toevallig weet (for the sake of the argument) dat zij in haar jeugd is misbruikt door de buurman, en ik ga daar grappen over maken en er mee spotten. Wat doe je dan?
Het kind afslachten.quote:Je kunt een kind wel uit de oorlog halen, maar hoe haal je de oorlog uit het kind.²

Als je me negeert of het laat je koud wanneer ik je moeder beledig en met haar meest dierbare zaken spot, dan ben je écht geestelijk failliet. Ik mag hopen dat je puur voor de discussie de poot stijf houd maar je dit niet echt meent.quote:Op woensdag 21 april 2010 23:09 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Dan lach ik je weer uit. Je kan me niet beledigen omdat ik daar voor kies. Daar kan iedereen voor kiezen.

²
²

Nee, ik ben gewoon verstandig en negeer jouw stopzinnige "beledigingen". Ik ben gewoon superieur aan jou.quote:Op woensdag 21 april 2010 23:14 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Als je me negeert of het laat je koud wanneer ik je moeder beledig en met haar meest dierbare zaken spot, dan ben je écht geestelijk failliet.
Ja, ik meen het echt.quote:Ik mag hopen dat je puur voor de discussie de poot stijf houd maar je dit niet echt meent.²

Ok, een andere vraag. Dus met geen enkele uitspraak over jouw moeder, vrouw of peetkind krijg ik je boos?quote:Op woensdag 21 april 2010 23:18 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Nee, ik ben gewoon verstandig en negeer jouw stopzinnige "beledigingen". Ik ben gewoon superieur aan jou.

²
²

Iemands moeder beledigen is iets anders dan een sprookjesfiguur beledigen...quote:Op woensdag 21 april 2010 23:14 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Als je me negeert of het laat je koud wanneer ik je moeder beledig en met haar meest dierbare zaken spot, dan ben je écht geestelijk failliet. Ik mag hopen dat je puur voor de discussie de poot stijf houd maar je dit niet echt meent.²

Dus Mohammed is als kind mishandelt door een beer en daarom mogen we hem niet in een berenpak laten zienquote:Op woensdag 21 april 2010 23:06 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ok. En als ik toevallig weet (for the sake of the argument) dat zij in haar jeugd is misbruikt door de buurman, en ik ga daar grappen over maken en er mee spotten. Wat doe je dan?
Je kunt een kind wel uit de oorlog halen, maar hoe haal je de oorlog uit het kind.²

Nee. Omdat jouw mening over mijn moeder totaal onbelangrijk is. Net zoals de mening van andersdenkenden onbelangrijk zou moeten zijn voor moslims. Moslims bewijzen dat ik superieur aan hen ben door zich beledigt te voelen.quote:Op woensdag 21 april 2010 23:22 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ok, een andere vraag. Dus met geen enkele uitspraak over jouw moeder, vrouw of peetkind krijg ik je boos?²

Voor ons Moslims dus niet, de Profeet vrede zij met hem is ons meer lief dan onze ouders. Nu weet je dus ongeveer hoe we beledigingen richting hem vrede zij met hem opvatten.quote:Op woensdag 21 april 2010 23:27 schreef afdak het volgende:
Iemands moeder beledigen is iets anders dan een sprookjesfiguur beledigen...

²
²

De oplossing is toch o zo lekker simpel: negeer hetquote:Op woensdag 21 april 2010 23:34 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Voor ons Moslims dus niet, de Profeet vrede zij met hem is ons meer lief dan onze ouders. Nu weet je dus ongeveer hoe we beledigingen richting hem vrede zij met hem opvatten.²

Kun je dat vrede zij met hem niet gewoon afkorten tot RIP? Dat maakt het ook meteen een stuk amusanter als je over de profeet RIP rept. Zeker in bepaalde zinsconstructies, als 'loopt Mohammed RIP rap' of 'Mohammed RIP ript rapper Rob'.quote:Op woensdag 21 april 2010 23:34 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Voor ons Moslims dus niet, de Profeet vrede zij met hem is ons meer lief dan onze ouders. Nu weet je dus ongeveer hoe we beledigingen richting hem vrede zij met hem opvatten.²

Wat de neuk heeft A2 + B2 = C2 hiermee te maken?quote:Op woensdag 21 april 2010 22:41 schreef BansheeBoy het volgende:
Ken jij de stelling van Pythagoras? Belediging telt slechts als het de eerste schakel in een reeks is.²

Dat zegt iets over de geestelijke gesteldheid van de gemiddelde moslim. Zo'n sterke band hebben met een overleden persoon is ernstig ongezond (profeet of niet).quote:Op woensdag 21 april 2010 23:34 schreef BansheeBoy het volgende:

En zolang "jullie" dit soort uitspraken blijven doen, blijven de bespottingen van de islam in 't algemeen en Mohammed in het byzonder, noodzakelijk.quote:Op woensdag 21 april 2010 23:34 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]

Inderdaad.quote:Op donderdag 22 april 2010 09:18 schreef Karrs het volgende:
[..]
En zolang "jullie" dit soort uitspraken blijven doen, blijven de bespottingen van de islam in 't algemeen en Mohammed in het byzonder, noodzakelijk.
Net zolang tot "jullie" leren te relativeren en één en ander met een korrel zout te nemen. De andere grote religies kunnen het al, nu de islam nog.
Zoals al eerder is gezegd: religie is macht en macht corrumpeert. Het belachelijk maken van religie is pure noodzaak, anders bukt de mensheid onder die macht - en dat is iets waar we ons nou juist van ontdaan hebben de afgelopen eeuwen.

Ik steun deze motie.quote:Op donderdag 22 april 2010 09:18 schreef Karrs het volgende:
[..]
En zolang "jullie" dit soort uitspraken blijven doen, blijven de bespottingen van de islam in 't algemeen en Mohammed in het byzonder, noodzakelijk.
Net zolang tot "jullie" leren te relativeren en één en ander met een korrel zout te nemen. De andere grote religies kunnen het al, nu de islam nog.
Zoals al eerder is gezegd: religie is macht en macht corrumpeert. Het belachelijk maken van religie is pure noodzaak, anders bukt de mensheid onder die macht - en dat is iets waar we ons nou juist van ontdaan hebben de afgelopen eeuwen.

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |