Say what.quote:Op woensdag 21 april 2010 17:02 schreef Bommenlegger het volgende:
Edit: Na edit van DelBosque op originele tekst geen reactie meer.
Ask a FA.quote:Op woensdag 21 april 2010 17:07 schreef DelBosque het volgende:
[..]
Say what.Ik heb mijn reactie helemaal niet ge-edit. Pauper is wel van toepassing op jou
Ga ALSJEBLIEFT meteen weg! Inderdaad alleen maar een win-win situatie.quote:Op dinsdag 20 april 2010 17:57 schreef BansheeBoy het volgende:
Er komt natuurlijk een keer een punt dat we als Moslims bepalen om het Westen vaarwel te zeggen. Zoek dan maar eens een putjesschepper of it-er in de eigen gelederen. We geven zoveel respect maar krijgen er zo weinig voor terug. Dat is wel jammer.²
Extreem subjectieve bepalingen als "beledigen" en "provoceren" mogen geen beperking zijn voor het uiten van een mening. Iets wordt pas een "belediging" als iemand het zich te persoonlijk aantrekt. Het probleem ligt dan ook bij degene die zich zogenaamd beledigd voelt en niet bij degene die de mening uitte.quote:Op woensdag 21 april 2010 17:02 schreef Lathund het volgende:
[..]
Hypocrisie is inderdaad waar het om draait. Snapcount en anderen roepen dat niemand hun een mening op mag dringen, maar dringen ondertussen anderen hun mening op. Dat vind ik hypocriet.
Mijn echte mening? Ik vind het prima dat Snapcount en Papierversnipperaar hun mening geven, al vind ik vaak dat die me opgedrongen wordt. Ik vind het ook prima dat Moslims e.a. grenzen willen.
Veder ben ik zelf ook van mening dat er grenzen zijn aan uitingsvrijheid. Je mag altijd je mening uiten, maar de manier waarop is niet vrij, imho. Ook zonder te provoceren en te beledigen kun je prima je mening geven.
Precies. Er is heel veel voor nodig om dit soort rechten in een samenleving te verwerven, maar je hoeft ze maar één keer weg te geven en je ziet ze nooit meer terug.quote:Op woensdag 21 april 2010 17:17 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Extreem subjectieve bepalingen als "beledigen" en "provoceren" mogen geen beperking zijn voor het uiten van een mening. Iets wordt pas een "belediging" als iemand het zich te persoonlijk aantrekt. Het probleem ligt dan ook bij degene die zich zogenaamd beledigd voelt en niet bij degene die de mening uitte.
En ook al blijkt dan uiteindelijk dat sommigen claimen beledigd te zijn, dat mag helemaal niets uitmaken. Je moet je er zeker niet in het vervolg door inhouden. Anders gaat het steeds eens stapje verder. Bij het minste of geringste kan een groep dan al claimen dat ze zich "beledigd" voelen. Als je eenmaal toegeeft, is er geen houden meer aan. Daar was ook een South Park aflevering trouwens, Cartoon Wars.
Dat is geen overtuiging, dat is gewoon praktisch. Als je mij iets wilt verbieden moet je met argumenten komen. Tot ik overtuigd ben maak ik zelf uit wat ik doe. Je kan niets anders dan dat accepteren. En ik HEB ongelimiteerde vrijheid van meningsuiting. Die kan je niet beperken, probeer het maar.quote:Op woensdag 21 april 2010 12:53 schreef Lathund het volgende:
[..]
Prima. Same difference, zou ik zeggen: dan is het die overtuiging die ons opgedrongen wordt. En heb je ook nog uitvluchten inzake, bijvoorbeeld, het opdringen van ongelimiteerde vrijheid van meningsuiting?
Je komt nu tot het essentiële: de wet bepaald, en volgens de wet mag het. Echter: niet raar staan kijken als er mensen zijn die doordat ze gekwetst of zwaar beledigd zijn de ratio uit het oog verliezen. Ten slotte hebben we met mensen te maken. Niet iedereen is zo analytisch en rationeel als ik.quote:Op woensdag 21 april 2010 17:05 schreef Snapcount2 het volgende:
[..]
Waarom mag de manier waarop je je mening geeft niet vrij zijn?
Prachtig verkapt dreigement is dat, heel goed gedaan. De essentie van je bericht is overduidelijk, maar het kan je zelf niet aangerekend worden omdat je het hebt over anderen.quote:Op woensdag 21 april 2010 20:26 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Je komt nu tot het essentiële: de wet bepaald, en volgens de wet mag het. Echter: niet raar staan kijken als er mensen zijn die doordat ze gekwetst of zwaar beledigd zijn de ratio uit het oog verliezen. Ten slotte hebben we met mensen te maken. Niet iedereen is zo analytisch en rationeel als ik.
Argumenten, daar gaat het om. Freedom of speech is a great power, with great power comes great responsibility. Dus als je kwetst, calculeer dan maar vast de gevolgen in én veeg die gespeelde verontwaardigheid onder je katoenen bedje.²
Gewoon hypocriet.quote:Op woensdag 21 april 2010 20:33 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Prachtig verkapt dreigement is dat, heel goed gedaan. De essentie van je bericht is overduidelijk, maar het kan je zelf niet aangerekend worden omdat je hebt over anderen.
Juweeltje weer.quote:Op woensdag 21 april 2010 20:26 schreef BansheeBoy het volgende:
...Dus als je kwetst, calculeer dan maar vast de gevolgen in én veeg die gespeelde verontwaardigheid onder je katoenen bedje.
...
Je hoeft alleen maar goed om je heen te kijken om de lading van mijn post te constateren. Ik weet het, het is lekker romig én fancy om mij, als Moslim zijnde, in verband te brengen met dreigementen, al dan niet verkapt. Maar iedereen hier op fok! kan mijn vredelievendheid beamen.quote:Op woensdag 21 april 2010 20:33 schreef __Saviour__ het volgende:
Prachtig verkapt dreigement is dat, heel goed gedaan. De essentie van je bericht is overduidelijk, maar het kan je zelf niet aangerekend worden omdat je het hebt over anderen.
Ofschoon je ongelijk hebt kun je er niet omheen dat ik niet over ben gegaan tot geweld, ik geweld afkeur en het debat met argumenten en eerbied bevoer.quote:Op woensdag 21 april 2010 21:08 schreef sp3c het volgende:
de enigen die hier echt boos om lijken te zijn ben jij en een stel bloggers
Niet met eerbied voor de mening van anderen. Ik kan uitstekend hoeren en snoeren terwijl andere mensen daar tegen zijn.quote:Op woensdag 21 april 2010 21:10 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ofschoon je ongelijk hebt kun je er niet omheen dat ik niet over ben gegaan tot geweld, ik geweld afkeur en het debat met argumenten en eerbied bevoer.²
Dus je keurt het geweld af, maar je begrijpt het wel als andere mensen tot geweld overgaan, want daar heeft men maar rekening mee te houden in een samenleving waar je alles mag zeggen wat men denkt. En dan durven te roepen dat je het debat 'met eerbied voert'.quote:Op woensdag 21 april 2010 21:10 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ofschoon je ongelijk hebt kun je er niet omheen dat ik niet over ben gegaan tot geweld, ik geweld afkeur en het debat met argumenten en eerbied bevoer.²
Ik begrijp hun beweegredenen. Als ik jouw moeder belachelijk maak, hoe reageer jij daar op?quote:Op woensdag 21 april 2010 21:37 schreef Snapcount2 het volgende:
Dus je keurt het geweld af, maar je begrijpt het wel als andere mensen tot geweld overgaan, want daar heeft men maar rekening mee te houden in een samenleving waar je alles mag zeggen wat men denkt. En dan durven te roepen dat je het debat 'met eerbied voert'.
Dat heb ik inderdaad gezegd, en ik ben blij dat je mijn citaat weer naar voren haalt, zo kunnen we middels een scherptecheck perfect concluderen dat het één het andere niet uitsluit.quote:Op woensdag 21 april 2010 22:02 schreef sp3c het volgende:
nee je zei letterlijk 'ze vragen er zelf om' dat is niet helemaal hetzelfde als het begrijpen van de beweegredenen.
De vrijheid om meningen te mogen uiten - ook al worden die door sommigen als beledigend opgevat - is van het grootste belang. Woedende reacties en dreigementen, daar moeten we ons niks van aantrekken. Het is zelfs grappig te noemen, hoe zij zich erover opwinden. En we zullen er mee blijven doorgaan, keer op keer. Vrijheid zal nooit zwichten.quote:Op woensdag 21 april 2010 21:03 schreef BansheeBoy het volgende:
Jullie mogen dus zelf de afweging maken of deze beledigingen en kwetserij dusdanig van belang zijn om je de woede van derden op de hals te halen.²
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |