Die bus kun je ook met het ABC kaartje doen. Wat ik toen heb gedaan is met de New Berlin Tours meegegaan, kost je 9 euro dacht ik en dan krijg je daar een rondleiding, ben je de hele dag zoet, en je hoort ook nog wat over het terrein!quote:eventjes iets anders, wij willen in die dagen een dagje naar Sachsenhausen. we hebben geen auto bij ons, dus doen dat met het OV. als we dan een ABC kaartje kopen, kunnen we naar S-Oranienburg, en vandaar uit moeten we met de bus 804. mag je met het ABC kaartje dan ook in die bus? en heeft iemand t al eerder gedaan, met t OV daarnaartoe?
quote:Onveiligere wijken zijn Marzahn, Lichtenberg en Hohenschonhausen, allen in het oosten.
Ik ookquote:Op maandag 19 april 2010 20:35 schreef frenkck het volgende:
Met hemelvaart ga ik een lang weekend naar Berlijn (4 dagen, 3 nachten). Heb er super veel zin in, sowieso ga ik de Berghain weer eventjes aandoen!
Ik vond het de moeite waard. Het kost volgens mij maar een paar euro meer de normaal ov-dag(en)kaarten, en wij hebben het er ruimschoots uitgehaald. Er zit genoeg bruikbaars in wat betreft kortingsbonnen.quote:Op vrijdag 23 april 2010 22:38 schreef MikelenniuM het volgende:
Hoe zijn trouwens de ervaringen met de 'Berlin Welcome Card'. Volgens mij haal je daar helemaal niet zoveel voordeel mee?
http://www.fahrinfo-berlin.de/Fahrinfo/bin/query.bin/en?ld=0.1"e:Op dinsdag 11 mei 2010 07:51 schreef stevengerrard het volgende:
Wij gaan in juli voor de 1e keer naar berlijn. Hoe kunnen we het beste / snelst van het Vliegveld Schonefield naar ons hotel komen. Ons hotel is Golden tulip, Landgrafenstrasse 4, Tiergarten
Kleine aanvulling: deze zit ook op de Savignyplatz. En inderdaad, wat een pizzaquote:Op dinsdag 4 mei 2010 22:51 schreef Faerie het volgende:
En dan een tip voor een italiaans restaurant: 12 Apostel (Georgenstrasse 2, vlakbij Friedrichstrasse en Museuminsel). Daar heb ik echt de lekkerste pizza ooit op! Ik kan niet beschrijven hoe lekker. Echt een aanrader. Verse pizzabodem uit de steenoven met heeeeeel veel beleg erop.
Kreuzberg en Friedrichshain zijn de beste plaatsen om uit te gaan.quote:Op maandag 17 mei 2010 21:41 schreef Pacino88 het volgende:
Donderdag ga ik dus naar berlijn voor 4 dagen.
Ik wil dus beetje relaxen en s'avonds uitgaan, alleen ga ik in me eentje dus zoek een leuk hotel/welness dicht bij het centrum of een leuk uitgaangsgebied.
Iemand misschien tips?
Toevallig liep ik afgelopen maandag langs een hostel, en toen dacht ik nog 'zo dit is wel echt een goede locatie'. Het gaat om Heart of Gold Hostel: http://www.heartofgold-hostel.de/quote:Op woensdag 19 mei 2010 14:41 schreef Rituals het volgende:
Ik wil deze zomer een paar dagen alleen naar Berlijn gaan. Ik kom hier even kijken of ik nog wat leuke tips kan meenemen in mijn planning.
Weet iemand toevallig een leuk hostel? Het liefst één die vrij centraal ligt.
Daar verblijf ik deze zomer ook. Zag er supergoed uit, dicht bij een topshoarma zaak overigensquote:Op woensdag 19 mei 2010 15:32 schreef Faerie het volgende:
[..]
Toevallig liep ik afgelopen maandag langs een hostel, en toen dacht ik nog 'zo dit is wel echt een goede locatie'. Het gaat om Heart of Gold Hostel: http://www.heartofgold-hostel.de/
Super dichtbij de Oranienburgerstraße (een geweldige straat met veel barretjes en restaurants), Hackescher Markt (leuke winkels, erg centraal) en de Friedrichstraße (ook een leuke straat met veel winkels en dichtbij de Gendarmenmarkt, een heel mooi plein waar je zeker naar toe moet).
Ik heb verder geen ervaring met het hostel zelf, dat zou je op internet op kunnen zoeken.
Klinkt goed! Dankjewel! Ik zal eens verder zoeken op internet.quote:Op woensdag 19 mei 2010 15:32 schreef Faerie het volgende:
[..]
Toevallig liep ik afgelopen maandag langs een hostel, en toen dacht ik nog 'zo dit is wel echt een goede locatie'. Het gaat om Heart of Gold Hostel: http://www.heartofgold-hostel.de/
Super dichtbij de Oranienburgerstraße (een geweldige straat met veel barretjes en restaurants), Hackescher Markt (leuke winkels, erg centraal) en de Friedrichstraße (ook een leuke straat met veel winkels en dichtbij de Gendarmenmarkt, een heel mooi plein waar je zeker naar toe moet).
Ik heb verder geen ervaring met het hostel zelf, dat zou je op internet op kunnen zoeken.
Als je daar heen gaat zit ook ergens in de buurt Shoarma Khalifa. Libische tent volgens mij, echt absoluut top! Zelfs in Israel heb ik niet zulke lekkere shoarma enzo gegetenquote:Op donderdag 20 mei 2010 00:24 schreef Rituals het volgende:
[..]
Klinkt goed! Dankjewel! Ik zal eens verder zoeken op internet.
quote:Op donderdag 20 mei 2010 00:25 schreef Radioheader het volgende:
[..]
Als je daar heen gaat zit ook ergens in de buurt Shoarma Khalifa. Libische tent volgens mij, echt absoluut top! Zelfs in Israel heb ik niet zulke lekkere shoarma enzo gegeten
Het was zondag de laatste dag van de vakantie in Duitsland daarom was het zo druk ik zat er ook in helaasquote:
Als je naar de Reichstag wil, heel vroeg opstaan. Wij waren er rond 9 uur volgens mij, toen 10 minuten in de rij gestaan, een uurtje later toen we naar buiten kwamen wel een wachtrij van een uur ofzo. Verder niet echt, ik heb alle toeristische dingen gedaan en gewoon veel uitgeweest.quote:Op donderdag 20 mei 2010 00:28 schreef Rituals het volgende:
[..]![]()
Dé Berlijn-tip. Je bent er dus al eens eerder geweest? Heb je nog leuke andere tips?
Normale shoarma of van kip? Overal hier waar ik shoarma eet is het van kip, wat ik dus echt niet lekker vind voor shoarma. Een Duitse collega van mij zei namelijk dat hier alle shoarma van kip is.quote:Op donderdag 20 mei 2010 00:25 schreef Radioheader het volgende:
[..]
Als je daar heen gaat zit ook ergens in de buurt Shoarma Khalifa. Libische tent volgens mij, echt absoluut top! Zelfs in Israel heb ik niet zulke lekkere shoarma enzo gegeten
All in Hostel. Ligt vlakbij de leukste clubs en barretjes en is schoon, niet duur, goed te bereiken en chill. Heb er zelf ook geslapen toen ik hier op vakantie was.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 21:32 schreef littlefrankie het volgende:
Ik ga deze zomer ook met een vriend naar Berlijn voor 5 nachten. Weet iemand nog een goed hostel met veel jeugd, zo cheap mogelijk? Indien mogelijk in de buurt van het uitgaansleven!
Wat is de gemiddelde leeftijd?quote:Op woensdag 2 juni 2010 21:52 schreef Cupcake. het volgende:
[..]
All in Hostel. Ligt vlakbij de leukste clubs en barretjes en is schoon, niet duur, goed te bereiken en chill. Heb er zelf ook geslapen toen ik hier op vakantie was.
Ja, Heart of Gold was helaas vol. Ik heb nu gemaild naar CityStay Hostel (ook gelegen in Mitte). Hopelijk hebben zij nog wel een plekje.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 23:54 schreef megamandy het volgende:
Heb je al Heart Of Gold geprobeerd? Zeer centraal gelegen in Mitte met in de achtertuin de Oranienburgerstraße waar je heerlijk kan uitgaan en ;s avonds veel cafes zijn.
Tachelesquote:Op maandag 7 juni 2010 01:23 schreef Gridlok het volgende:
Ben er pas nog geweest met school.
Mooie stad, veel cultuur, aardige mensen - stad naar mijn hart.
Aanrader is het Tacheles bij de Oranienburgerstrasse, veel cultuur en leuke mensen.
Klein voorbeeld van werken van Kunstenaar die ik daar heb mogen filmen. kleine sfeer video van zijn atelier.
http://vimeo.com/10904037
staat nog video bij van het Tacheles zelf.
Prenzlauer Berg anarchistisch?quote:Op maandag 7 juni 2010 01:18 schreef Athlon_2o0o het volgende:
Ik heb in Hostel Circus gezeten vlakbij Prenzlauer Berg. Is wel aan te raden die buurt, als je meer van anarchistisch Berlijn houdt met krakers enzo
He, ik ook! Wanneer ga je?quote:Op maandag 7 juni 2010 08:12 schreef Rituals het volgende:
@ForumGek, ik heb gekozen voor een hostel omdat ik in m'n eentje naar Berlijn ga en verwacht op die manier makkelijker in contact te komen met mensen. Een hotel zou overigens ook een stuk duurder zijn dan een hostel voor één persoon volgens mij. In jullie geval snap ik wel dat je voor een hotel kiest.
Ja, je hebt gelijk dat de gentrification daar een grote vlucht genomen heeft. Maar ik bedoelde die 3 wijken tegelijk, mijn foutquote:Op maandag 7 juni 2010 22:17 schreef Cupcake. het volgende:
[..]
Prenzlauer Berg anarchistisch?Je zou eens een kijkje moeten nemen in Kreuzberg of Friedrichshain. Prenzlauer staat bekend om de gezinnetjes en yuppies.
't Is de netste (Oost)wijk van de stad!
Leuk! Ik ga 3 t/m 6 augustus. Jij? Ga je vaker alleen op vakantie/stedentrip?quote:
gast waarom liften en vervolgens in een hotel? Dat lijkt me een redelijk contradictie... ik vlieg in augustus voor 40 euro retour dus als je je een hotel kunt verantwoorden....quote:Op maandag 7 juni 2010 02:11 schreef ForumGek het volgende:
Poeh, ik ga met een vriend in augustus naar Berlijn liften, dan 3 dagen daar verblijven en daarna weer terugliften. Ik zie alleen iedereen hier met Hostels, maar ik vind die toch wel erg prijzig, je hebt voor 45/60 euro per nacht ook een hotel (3 a 4 sterren) voor 2 personen! Dat ben je in een Hostel met douche op de gang ook kwijt.
We gaan doordeweeks en willen graag Berghain aandoen, maar gaat dat wel lukken op een doordeweekse dag of is die echt alleen vrijdag's en zaterdag's geopend? Zou jammer zijn...
Geeft niet hoorquote:Op maandag 7 juni 2010 22:21 schreef Athlon_2o0o het volgende:
[..]
Ja, je hebt gelijk dat de gentrification daar een grote vlucht genomen heeft. Maar ik bedoelde die 3 wijken tegelijk, mijn fout
Voor het avontuur, altijd al eens ergens heen willen liften. Als ik wil vliegen ben ik veel tijd kwijt in wachten e.d, ook heb ik in de vakantie geen OV dus zou ik naar een vliegveld willen vanuit hier (Groningen) zou dat via Bremen (veel tijd en geld) of Schiphol ofzo gaan en dan ben ik al 25 euro aan treinkaartjes kwijt. Ga ik daar liever in Berlijn van eten of shoppen ofzo.quote:Op maandag 7 juni 2010 22:36 schreef WooZ het volgende:
[..]
gast waarom liften en vervolgens in een hotel? Dat lijkt me een redelijk contradictie... ik vlieg in augustus voor 40 euro retour dus als je je een hotel kunt verantwoorden....
3 tot 6 aug. is geboek in een hotel nabij U-bahn Zoo-station en Ku'damm e.d.quote:
4 augustusquote:Op maandag 7 juni 2010 22:23 schreef Rituals het volgende:
[..]
Leuk! Ik ga 3 t/m 6 augustus. Jij? Ga je vaker alleen op vakantie/stedentrip?
Tof! Wat betaal je nu?quote:Op dinsdag 8 juni 2010 01:14 schreef ForumGek het volgende:
[..]
3 tot 6 aug. is geboek in een hotel nabij U-bahn Zoo-station en Ku'damm e.d.!
Populaire datumquote:Op dinsdag 8 juni 2010 01:20 schreef ThePianoMan het volgende:
[..]
4 augustusMini-meet haha.
![]()
Berlijn is mijn startpunt van mijn trip door ScandinaviëJa, ik ga vaak alleen reizen, ben nog jong, maar ik kan me gewoon niet settelen in Nederland.. dat internationale gevoel met zoveel verschillende mensen is gewoon verslavend, dus ik ben zo veel mogelijk weg van hier haha
E59 per nacht (2 pers), 4 sterren hotel en ook een iets luxere kamer, andere was 52 per nacht. Zit echter geen ontbijt bij, maar daarvoor ga je toch naar de Dunkin Donuts tegenover de Gedankniskirche ?quote:
Hehe, uiteraard!quote:Op dinsdag 8 juni 2010 01:25 schreef ForumGek het volgende:
[..]
E59 per nacht (2 pers), 4 sterren hotel en ook een iets luxere kamer, andere was 52 per nacht. Zit echter geen ontbijt bij, maar daarvoor ga je toch naar de Dunkin Donuts tegenover de Gedankniskirche ?
Jep 2 keer eerder, 1e keer was met school 4 jaar geleden ofzo en 2 jaar later met vriendin nog een paar dagen daar geweest. Ik vind het leuker dan Parijs, goede sfeer en veel leuke winkels en eten/drinken goed betaalbaar. Ook is de metro echt heel relaxt geregeld, een echte wereldstad !quote:Op dinsdag 8 juni 2010 01:29 schreef Rituals het volgende:
[..]
Hehe, uiteraard!Ben je al eens in Berlijn geweest? Ik krijg er steeds meer zin in!
Klinkt heerlijk!quote:Op dinsdag 8 juni 2010 01:33 schreef ForumGek het volgende:
[..]
Jep 2 keer eerder, 1e keer was met school 4 jaar geleden ofzo en 2 jaar later met vriendin nog een paar dagen daar geweest. Ik vind het leuker dan Parijs, goede sfeer en veel leuke winkels en eten/drinken goed betaalbaar. Ook is de metro echt heel relaxt geregeld, een echte wereldstad !
Knut was er toen ook
[ afbeelding ]
Dat zou ik zonden vindenquote:Op dinsdag 8 juni 2010 01:25 schreef ForumGek het volgende:
Zit echter geen ontbijt bij, maar daarvoor ga je toch naar de Dunkin Donuts tegenover de Gedankniskirche ?
Op zondag moet je gewoon ergens gaan brunchen bij een leuk cafeetje ergens in Friedrichshain ofzo. Heerlijk voor een tientje onbeperkt yoghurtjes, fruit, broodjes, salade en wafels etenquote:Op dinsdag 8 juni 2010 17:54 schreef megamandy het volgende:
[..]
Dat zou ik zonden vindener zijn zoveel leuke cafeetjes in Berlijn waar je tussen de echte berlijnse mensen kunt ontbijten
En echt totaal niet duur naar mijn mening, in het hostel zouden we 6 euro p.p. moeten betalen terwijl je dat ook kwijt bent voor eten en drinken in een cafeetje.
ik vlieg ook 4 augustus en de 8e terugquote:Op dinsdag 8 juni 2010 01:20 schreef ThePianoMan het volgende:
[..]
4 augustusMini-meet haha.
![]()
Berlijn is mijn startpunt van mijn trip door ScandinaviëJa, ik ga vaak alleen reizen, ben nog jong, maar ik kan me gewoon niet settelen in Nederland.. dat internationale gevoel met zoveel verschillende mensen is gewoon verslavend, dus ik ben zo veel mogelijk weg van hier haha
quote:
Je zit vlakbij Potsdamer Platz, daar kun je het Sonycenter wel mooi fotograferen. Hier ga je je echter geen 7 dagen vermaken... Het Deutsches Technik Museum zit vlakbij en hier kan je wel een dag zoet zijn. Je vindt hier veel info over de geschiedenis van de luchtvaart, treinen maar ook een oude bierbrouwerij. Erg tof! Wat verder in die richting kun je Kreuzberg (rond Bergmannstrasse veel leuke winkeltjes en cafeetjes) wat verkennen maar dat ga je lopend niet redden binnen 15 minutenquote:Op zaterdag 12 juni 2010 12:04 schreef firecow het volgende:
Hiii
Ik zit 7 dagen in berlijn voor me werk.. Aangezien dat werk geen zak voor stelt, namelijk zorgen dat een aantal pc/printers/kopieers blijven draaien verveel ik me dus kapot hier.. Het punt is ik kan niet ff heel ver weg van die locatie gaan, voorals het fout gaat moet ik daar met 10 a 15 min weer zijn.
Iemand wat tips wat ik een beetje kan bekijken/fotograferen wat niet super ver van mijn hotel locatie is ?
Ik zit hier:
http://maps.google.nl/maps?hl=nl&ie=UTF8&q=fjord+hotel+berlin&fb=1&gl=nl&hq=fjord+hotel&hnear=Berlijn,+Duitsland&cid=0,0,8730050643943636448&ei=_FoTTNHzC8KkONOWqYMM&ved=0CCQQnwIwAA&ll=52.504506,13.37034&spn=0.006165,0.019248&t=h&z=16&iwloc=A
Nu maar even naar het park..
Nee, boetes zijn gewoon bizar laag (of bizar hoog in NL volgens Duitsers). Met een beetje mazzel vind je zelfs gratis parkeerplaatsen binnen de ring (aan de noordkand rond de Friedrichstrasse bijvoorbeeld)quote:Op zaterdag 12 juni 2010 20:59 schreef firecow het volgende:
Ah thx!
"Ja het sony gebouw is idd erg mooi! Zojuist even wat gegeten op het gendarmenmarkt plein.
Erg mooi plein ook!
Wat me trouwens opviel, die parkeerboete's zijn hier maar 5 euro ????? Ik gooi elke dag 11 euro in die automaat joh om me busje te parkeren. Kan ik beter niet betalen lijkt me haha. Of zit er een addertje onder het gras ?
We blijven Hollanders hequote:Op zondag 13 juni 2010 08:48 schreef Spockjuh_ het volgende:
gratis?zoek er nog eentje in de buurt van de kurfurstendamm, iemand suggesties?
Voor een objectief antwoord zit je hier verkeerd. Maar ik zeg ja! Hou je van kunst, geschiedenis, uitgaan of techno? Dan zit je in Berlijn sowieso goedquote:Op dinsdag 15 juni 2010 20:29 schreef casper019 het volgende:
ik voreg me af, is berlijn een leuke plek voor een stedentrip nu?
ik zoek een leuke stad om 4-5 dagen alleen even erop uit te zijn...
Sachsenhausen:quote:Op woensdag 16 juni 2010 14:48 schreef Spockjuh_ het volgende:
buiten berlijn en potsdam, zijn er nog interessante objecten, musea e.d. in de omgeving die het waard zijn om even langs te gaan?
Mooi thuisblijven jijquote:Op vrijdag 18 juni 2010 02:11 schreef ThePianoMan het volgende:
Wat is er in Berlijn te doen als je niet van techno, cultuur en 18+ houdt?
Mooi niet, ik ga lekker rondreizen! Eerst naar het duitsenland voordat ik ga hoofden voor t hoge noorden met de fjoorden.quote:
Jazz-Bar, super cheap en godse veel eten.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 13:58 schreef Beregd het volgende:
iemand nog een restaurant-tip? hoeft niet per sé goedkoop te zijn, maar moet wel lekker eten uiteraard...
Wat zoek je dan wel precies?quote:Op vrijdag 18 juni 2010 02:11 schreef ThePianoMan het volgende:
Wat is er in Berlijn te doen als je niet van techno, cultuur en 18+ houdt?
Van wapentuig en oorlogsmusea weet ik niet zoveel, maar als je ook in de politiek rond WOII geïnteresseerd ben, heb ik misschien wel wat voor je. Iets ten zuidwesten van de stad ligt het landhuis waar de Wannseeconferentie werd gehouden. En wat verder naar het zuiden, in Postdam, Berlijn, werd na de oorlog door de geallieerden een conferentie gehouden.quote:Op zondag 20 juni 2010 20:34 schreef PLAE@ het volgende:
Heeft iemand tips voor Berlijn met betrekking tot de Tweede Wereldoorlog. Hollocaust museum + monument vind ik eigenlijk niet zo interessant. Er zijn wat gangen las ik eerder in deze serie. Maar heeft iemand nog de ultieme tip? Mag best wat wapentuig aanwezig zijn. Of is er bijvoorbeeld iets boeiends over de bombardementen waar de stad onder geleden heeft. Een gestapo-museum oid?
Anyway ik ga ff verder googlen
Later dit jaar doe ik waarschijnlijk al concentratiekampen in Polen. Sachsenhausen wordt 'm in Berlijn dus niet.
Ik zou ook voor dit gaan. Erg indrukwekkend en "levend" omdat veel van de rondleidingen worden gegeven door mensen die er betrokken bij zijn geweest.quote:Op maandag 21 juni 2010 09:45 schreef Guppyfriend het volgende:
Je zou de Stasi gevangenis Hohenschönhausen kunnen bezoeken. Heeft op ons veel indruk gemaakt. Die ligt in Berlijn zelf, makkelijk te bereiken met S-bahn, en dan een stukje wandelen.
\quote:Op donderdag 24 juni 2010 11:40 schreef tripack het volgende:
Mijn vriendin en ik willen misschien tijdens ons verblijf in Berlijn naar een bioscoop, maar nu is mijn vraag of er in Duitse bioscoopzalen ook films in de originele taal worden vertoond?
Of doen ze echt alles nasynchroniseren?
quote:Op zondag 20 juni 2010 20:34 schreef PLAE@ het volgende:
Heeft iemand tips voor Berlijn met betrekking tot de Tweede Wereldoorlog. Hollocaust museum + monument vind ik eigenlijk niet zo interessant. Er zijn wat gangen las ik eerder in deze serie. Maar heeft iemand nog de ultieme tip? Mag best wat wapentuig aanwezig zijn. Of is er bijvoorbeeld iets boeiends over de bombardementen waar de stad onder geleden heeft. Een gestapo-museum oid?
Anyway ik ga ff verder googlen
Later dit jaar doe ik waarschijnlijk al concentratiekampen in Polen. Sachsenhausen wordt 'm in Berlijn dus niet.
Snackbar de Molen! Zijn dat ook echt Nederlanders of ?quote:Op donderdag 24 juni 2010 13:12 schreef Spockjuh_ het volgende:
(..)
Natuurlijk ook herhaaldelijk aan de curryworst gezeten, 's avonds de terassen opgezocht aan het savignyplatz en als afsluiter op dinsdagavond een overheerlijke bereklauw schotel bij cafetarie de Molen!!! toetje was een 0,5 liter vanille vla van campina.
(..)
ik ken de eigenaar en was nog niet in z'n nieuwe zaak geweest. Het overige voer wat ik binnenkreeg was allemaal uit de duitse vleeskeuken...quote:Op maandag 28 juni 2010 23:47 schreef MCH het volgende:
Nederlandse troep in Berlijn eten![]()
Doner
Bratwurst
Berliner Kindl
Pfaueninsel is leuk he?quote:Op donderdag 1 juli 2010 17:33 schreef Spockjuh_ het volgende:
[..]
ik ken de eigenaar en was nog niet in z'n nieuwe zaak geweest. Het overige voer wat ik binnenkreeg was allemaal uit de duitse vleeskeuken...
Met een bus door een bus: giebts nur in Berlinquote:Op donderdag 1 juli 2010 17:43 schreef MCH het volgende:
[..]
Pfaueninsel is leuk he?![]()
Ik vind ook het busritje vanaf s-bahn Wannsee met een dubbeldeksbus door het bus naar het eiland toe tof
Bos dusquote:Op donderdag 1 juli 2010 17:53 schreef lurf_doctor het volgende:
[..]
Met een bus door een bus: giebts nur in Berlin![]()
![]()
Ik ben bij het heart of gold hostel geweest en het Ostel.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 13:58 schreef Nouct het volgende:
Heeft iemand weleens in het Ostel in Berlijn geslapen?
Lijk mij een tof hostel. Is namelijk in de stijl van het (oude) DDR..
Ik zou graag 2 hostels voor 4 a 5 dagen willen combineren.
Heeft iemand ervaring hierin? Lijkt mij aan de ene kant niet echt handig en efficiënt.
Ik twijfel tussen een aantal hostels.:
Het Ostel (in ieder geval)
En dan
Wombat of Heart Gold of The Circus Platz.. Beetje in het oosten van Berlijn en waar veel backpackers komen, geen gezinnetjes enzo.
tnx
Snel reserveren dan, HoG zat namelijk vol voor de periode die ik wilde (begin augustus).quote:Op zaterdag 3 juli 2010 03:44 schreef Nouct het volgende:
tnx!! ik ga voor de HoG.. Ostel laat ik maar links liggen
Je kunt het altijd proberen! Ik wilde een 5/6/7-persoonskamer (vanaf 3 augustus) en dat kon niet meer. Misschien heb jij meer geluk met je wensen.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 11:55 schreef Nouct het volgende:
Doh.. ik wilde ook begin van augustus daar zijn...
je schrijft 2 of 3 plaatsnamen op je bordje; je eindbestemming als laatste.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 18:37 schreef ForumGek het volgende:
Heeft iemand hier ervaring met het liften naar/van Berlijn?
Ik ga in augustus 4 dagen met een vriend naar Berlijn en wij willen graag liften vanuit Groningen, wat moeten we op onze kartonnetjes schrijven? Direct Berlijn of gewoon duitsland, of een andere plaats?
Heb er wel veel zin in maar zou zonde zijn als we er niet komen !
YAAAYquote:Dear ,
thank you for your mail. Your booking at the Heart of Gold Hostel is now confirmed.
See you soon in Berlin
Rene
Jou is het wel gelukt! Terwijl je volgens mij in dezelfde periode gaat?quote:Op zaterdag 3 juli 2010 18:47 schreef ThePianoMan het volgende:
[..]
YAAAYWeet mn god niet wat er in Berlijn te doen is.
quote:Op zaterdag 3 juli 2010 18:54 schreef Rituals het volgende:
[..]
Jou is het wel gelukt! Terwijl je volgens mij in dezelfde periode gaat?
Ik heb vanmiddag pas geboekt.. kreeg binnen een kwartier een antwoord dat het bevestigd was. Hoe kan het jou niet lukken dan?quote:Arrival: 6.8 (rooms are available from 14.00)
Departure: 7.8 (check out 12:00)
Vol! Maar ik zie dat we toch niet helemaal in dezelfde periode daar zijn. Ik ga van 3 t/m 6 augustus namelijk. Heb nu een ander centraal hostel gevonden!quote:Op zaterdag 3 juli 2010 18:55 schreef ThePianoMan het volgende:
[..]
[..]
Ik heb vanmiddag pas geboekt.. kreeg binnen een kwartier een antwoord dat het bevestigd was. Hoe kan het jou niet lukken dan?![]()
bij HoG?quote:Op dinsdag 6 juli 2010 12:22 schreef Nouct het volgende:
Hostelkamer geboekt... het wordt zo'n grote slaapzaal.... had liever een 7 a 8 persoonskamer gewild
Festivalnice
die fanzone is echt wel immens groot.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 12:08 schreef PLAE@ het volgende:
Je kunt overal voetbal kijken. En in Tiergarten is een grote fanzone van de FIFA (gratis geloof ik). Waren bij Engeland - Duitsland zo'n 400.000 mensen haha.
Sowieso gekkenhuis in de stad die dag.
kan ff niet editten daarom nieuw bericht ipv edit.
Chill! Dan zie ik je daar wel denk ikquote:Op woensdag 7 juli 2010 12:01 schreef Nouct het volgende:
yep bij HoG, ik blijf er wel van 4 t/m 9 augs
het brandstofverbruik of het verblijf?quote:Op donderdag 8 juli 2010 23:36 schreef Mikkie het volgende:
Ik ga misschien volgende week een paar dagen naar Berlijn!
Wellicht met de auto, iemand tips hoe ik dat enigszins voordelig ga regelen?
Qua verblijf, parkeren enzoquote:Op donderdag 8 juli 2010 23:47 schreef ThePianoMan het volgende:
[..]
het brandstofverbruik of het verblijf?
Een van de Meninger hostels proberen, lekker cheap en alle hostels hebben een eigen parkeerplaats.quote:Op donderdag 8 juli 2010 23:57 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Qua verblijf, parkeren enzo. Je hebt wel hostels die voordelig zijn, maar als ik vervolgens per dag twee tientjes kwijt ben voor een parkeerplaats kan ik net zo goed een hotel à 40 euro met gratis parkeren nemen. Alleen mis ik dan de mogelijke gezelligheid van een common room in een hostel.
Waar woon je? Ik vlieg namelijk voor ¤45,-. Nu zie je met de trein natuurlijk veel meer van de omgeving, maar het scheelt nogal qua geld.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 17:54 schreef Nouct het volgende:
Heb nu ook de treinreis geboekt.
Retour kost +- 114,50 als ik het goed heb!
ga naar de site van 'Treinreiswinkel'
zo en nu verdiepen in de dingen die ik wil zien
Voor jou zou het waarschijnlijk duurder zijn uitgevallen! Ik woon in Nijmegen en vlieg inderdaad vanaf Weeze (bij Düsseldorf). Leuke mensen kun je ook in het vliegtuig ontmoetenquote:Op dinsdag 13 juli 2010 18:17 schreef Nouct het volgende:
WAT!! 45... AAH f**k..
Woon in den haag..
Heb laats wel gekeken naar vliegreizen (blijkbaar niet goed) en de goedkoopste reis was en lag inderdaad in de buurt van 35 euro. Maar dan landde je wel in Dusseldorpf..
Met de trein vind ik wel zo leuker.... Op het vliegveld moet je toch weer 2 uur van te voren inchecken.
En als je leuke mensen in de trein heb voor een kort praatje is het best!!
Wanneer ging jij ook alweer? Stond me bij begin augt t/m 5 of 6..
Kijk eens aan, valt het allemaal nog wel mee qua geldquote:Op woensdag 14 juli 2010 01:06 schreef Nouct het volgende:
ik ga van 4 t/m 9 augst.
Nouja treinreis is al geboekt, via een andere site waren de kosten 160 a 180 euro.
Moet wel helaas om half 5 de trein weer terug nemen
Ja onverwachts wordt het een hele toffe vakantiequote:Op woensdag 14 juli 2010 01:39 schreef Nouct het volgende:
Vet Krakow!
Ooh man, dus je gaat nog veel andere dingen doen. Tof
Ik zie meer tegenop dat ik in de avond en nacht zo alleen zit te eten en feesten..
Natuurlijk zit er iets meer achter, maarja geen zin dat anderen dat zo allemaal lezen
Het begint langzaam echt op te vallen hè!quote:Op woensdag 14 juli 2010 08:50 schreef tripack het volgende:
de eerste week van augustus is een gewilde week onder de Fok!ers![]()
ikzelf ga met mijn verloofde van 2 tot en met 6 augustus naar Berlijn
Dit hostel ligt in Friedrichshain, 1min lopen van het Ostbahnhof gelegen. Zoek maar op google mapsquote:Op donderdag 15 juli 2010 11:29 schreef Nouct het volgende:
@ quoi
Check eens http://ostel.eu/ . Ik weet niet waar dit hostel ligt.
Als je zo van de geschiedenis houdt, is dit wel de moeite waard voor paar nachten.
(heb alleen nog nooit hierin overnacht)
link?quote:Op donderdag 15 juli 2010 14:02 schreef Dark_Angelus het volgende:
Treinen zijn vanaf volgende week goedkoper / aanbieding.
Gewoon naar de site van NShispeed en data kiezen. Hoop groene vlakken vanaf aankomende weekquote:
NShispeedquote:Op donderdag 15 juli 2010 15:59 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Gewoon naar de site van NShispeed en data kiezen. Hoop groene vlakken vanaf aankomende week
Trein in Duitsland, lekker interessant.quote:
Deutsche Bahn ist billiger mein freundquote:Op donderdag 15 juli 2010 16:26 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Trein in Duitsland, lekker interessant.
jep, voor ¤6,10 heb je een kaartje waar je de hele dag mee over de S- en U-bahnen mag rijden. Dit is voor zone A+B.quote:Op donderdag 15 juli 2010 16:44 schreef blessed19 het volgende:![]()
12 t/m 15 augustus zijn we in Berlijn in een hostel nabij de Alexanderplatz!
![]()
We gaan voor de tweede keer. Ik kon me herhinneren dat we de eerste keer een dagkaart voor het OV konden kopen voor weinig, is dit nog steeds zo?
Ook, op de musueminsel liggen de grootste musea van Berlijn bij elkaar, zie http://nl.wikipedia.org/wiki/Museumsinsel En op de East Side Gallery is natuurlijk ook genoeg schilderskunst te zienquote:Verder heb ik al knut en het sony center gezien. Mijn vriendin houdt van kunst als in schilderij'en. Zijn daar nog leuke plekjes voor te bezichtigen?
Op de Karl Marx Allee ligt de Bier-Spezialitäten-Laden. Ben er zelf niet geweest, maar dit heb ik va het boekje 100% Berlijn, en alle andere dingen die ik daar vandaan heb (restaurants, bezienswaardigheden etc.) waren allemaal goed. Er staat ook bij ieder dingete hoe je er met de S- of U-bahn komt, prijzen etc.quote:Oh, en bierwinkels/restaurants? Ik ben namelijk een groots bierkenner en ik ben benieuwd hoe berlijn er tegenover staat!
hier weet ik dan weer niet het antwoord opquote:Nog 1 dingetje, weet iemand het adres voor dat restaurant waarbij je het hele diner geblindoekt meemaakt? Lijkt me prachtig om dat eens uit te proberen.
Inderdaad, als je met een ICE gaat, ben je ongeveer even veel tijd kwijt. Vanuit het noorden weet ik niet hoelang het is, maar ik stap altijd in Aken op en reis dan iets van 5u en dan sta je dus in hartje Berlijnquote:Op vrijdag 16 juli 2010 11:03 schreef Quoi het volgende:
Wat vallen die prijzen van vluchten tegen zeg.... Overal stunten met 58 euro ed en als je dan echt je gegevens invult kom ik niet onder de 189 euro uit. Dat vind ik echt teveel!
Aangezien ik een weekendje ga, liever niet met de trein, teveel tijd aan kwijt.
Iemand nog tips? (behalve dusseldorf als vliegveld, maarja....)
Ik snap dat als je in Aken opstapt. Woon echter in de randstad, dus tel dat erbij op en ik denk dat dit langer duurt dan vliegen. Maar ik zoek nog even verder naar mogelijkheden.quote:Op vrijdag 16 juli 2010 12:53 schreef megamandy het volgende:
[..]
Inderdaad, als je met een ICE gaat, ben je ongeveer even veel tijd kwijt. Vanuit het noorden weet ik niet hoelang het is, maar ik stap altijd in Aken op en reis dan iets van 5u en dan sta je dus in hartje BerlijnVerder reis ik dan met een interrail kaartje, is voor mij het goedkoopste en dan mag je ook nog gratis van de s-bahn gebruik maken.
Vanaf de randstad duurt inderdaad iets langer zie ik, ik weet niet waar je woont dus ik heb gewoon heel makkelijk even Amsterdam ingetypt dan kom je dus rond de 6u reistijd uit.quote:Op vrijdag 16 juli 2010 13:09 schreef Quoi het volgende:
[..]
Ik snap dat als je in Aken opstapt. Woon echter in de randstad, dus tel dat erbij op en ik denk dat dit langer duurt dan vliegen. Maar ik zoek nog even verder naar mogelijkheden.
Daar ben ik langsgelopen! Ik herken tenminste dat bord wat op het plaatje staatquote:Op vrijdag 16 juli 2010 16:55 schreef Quoi het volgende:
OK ff een update. We hebben besloten om met de auto te gaan! Kost dan nl ganz nichts (leasebak vriend-lief).
Hotel waar ik erg enthousiast over ben is Michelbergerhotel in Friedrichshain http://www.michelbergerhotel.com/#/de/booking
Bedoel je Düsseldorf Weeze? Want die zit direct bij de grens en met Ryanair kan je heel goedkoop naar Berlijn vliegen.quote:Op vrijdag 16 juli 2010 11:03 schreef Quoi het volgende:
Wat vallen die prijzen van vluchten tegen zeg.... Overal stunten met 58 euro ed en als je dan echt je gegevens invult kom ik niet onder de 189 euro uit. Dat vind ik echt teveel!
Ik was voor 95 euro heen en weer met Transavia. Van Amsterdam naar Berlijn Tegel... daarvandan zit je met de bus in twintig minuten op Hbf.quote:Op vrijdag 16 juli 2010 11:03 schreef Quoi het volgende:
euh, volgens mij had ze 2 of 3 maanden van tevoren geboekt. Dan zijn de meeste vluchten wat goedkoper.quote:Op vrijdag 16 juli 2010 22:50 schreef Spockjuh_ het volgende:
voor 95 boek ik morgen nog een vlucht!! verras ons en laat zien hoe je dat hebt gedaan...
Leuk!quote:Op zaterdag 17 juli 2010 22:54 schreef Dark_Angelus het volgende:
Godverdorie wat is Berlijn een lekkere stad zeg.
Nu tweede dag er opzitten en vermaak me nog prima hier![]()
[ afbeelding ]
Voor het hotel een beetje aan het prutsen.
Ja gisteren en vandaag ongeveer alle platzen bezocht. Morgen maar eens naar het holocaust monumentquote:Op zaterdag 17 juli 2010 23:03 schreef Rituals het volgende:
[..]
Leuk!
Fijn dat je je zo goed vermaakt. Ik heb er zo'n zin in! Nog maar 2,5 week!
Hoe lang blijf je nog? Je ging een lang weekend toch? Nog leuke tips voor me?quote:Op zaterdag 17 juli 2010 23:04 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Ja gisteren en vandaag ongeveer alle platzen bezocht. Morgen maar eens naar het holocaust monument
Jups dinsdagochtend ga ik weer terug naar A'dam.quote:Op zaterdag 17 juli 2010 23:07 schreef Rituals het volgende:
[..]
Hoe lang blijf je nog? Je ging een lang weekend toch? Nog leuke tips voor me?
Veel plezier nog! Geniet ervan.quote:Op zaterdag 17 juli 2010 23:13 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Jups dinsdagochtend ga ik weer terug naar A'dam.
Euhm, ik ga je morgen even leuke tips geven want ben nu even snel op internet en ga zo even de stad in
quote:Op zondag 18 juli 2010 20:26 schreef WooZ het volgende:
Wie o wie kan mij ff vertellen welke clubs we móeten hebben gehad in Berlijn? Hebben 4 avonden begin augustus, zie in de OP de Tresor staan lijkt me wel relaxed, kulturbrauerij allicht. Nog meer tips qua techno waar we ons moeten gaan begeven? Hebben hotel in Prenzlauer Berg...
Weet iemand iets over taxis', duur? betaalbaar? Entree in clubs en bierprijzen etc?
ergens tussen 1 uur 's avonds en 11 uur 's ochtendsquote:Op donderdag 22 juli 2010 18:18 schreef WooZ het volgende:
relaxte tips!! die Berghain idd maar eens proberen
Vanaf hoe laat ongeveer moet je daar in de rij gaan staan?
quote:Op zondag 18 juli 2010 21:14 schreef Nouct het volgende:
http://www.berghain.de/
weet niet wat het kost, maar er is een streng deurbeleid!
quote:Op vrijdag 23 juli 2010 22:27 schreef Nouct het volgende:
Kan me haast niet voorstellen dat ze jouw broertje in cafés weigeren.
Je zou het even via Duitse uitgaans fora(Forums?) moeten vragen.
quote:Op vrijdag 23 juli 2010 21:21 schreef superworm het volgende:
Ik ga maandag een week naar Berlijn met een goeie vriendin en mijn broertje. Vanzelfsprekend heb ik al van alles zitten uitvogelen qua tips en dergelijke, maar er blijft een prangende vraag over. Broerlief is 16, en we willen toch wel heel graag uit zonder 'm asociaal in het Ostel achter te laten. Weet iemand plekken om leuk te stappen/drinken/etc. zonder dat hij een bandje om moet en er rond twaalven uitgeschopt wordt?
O, en we houden niet zozeer van Techno e.d.
quote:Op vrijdag 23 juli 2010 23:17 schreef StormWarning het volgende:
[..]
Wat is streng? Controleren ze erg op dresscode of vooral op leeftijd en drugs enzo?
Ik wil ook graag nog eens naar Berlijn, als het dit jaar niet meer lukt volgend jaar wel.![]()
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 09:14 schreef Terpentin07 het volgende:
[..]
Berghain heeft een zeer streng deurbeleid.Maar waarop ze de mensen weigeren is vaak verschillend.
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 09:14 schreef Terpentin07 het volgende:
[..]
Berghain heeft een zeer streng deurbeleid.Maar waarop ze de mensen weigeren is vaak verschillend.
Als je vrouwen loslaat op de Kurfürstendamm zijn ze wel een dagje zoetquote:Op zondag 25 juli 2010 21:42 schreef Goanaut het volgende:
Zo, ben eigenlijk nog nooit in het travel gedeelte van dit forum geweest, maar voor alles moet een eerste keer zijn. Ik hang van ongeveer 3 t/m 8 augustus in Berlijn rond en ik ben bij lange na niet de enige merk ik nu ik het topic heb doorgelezen. Ik ga met mijn vriendin en nog een bevriend koppel in mijn auto naar een goa trance festival ergens tussen Hamburg en Berlijn (30 juli t/m 2 aug). Daarna zijn we van plan om ongeveer een week naar Berlijn te gaan. We hebben al verschillende plekken waar we heen willen wat betreft uitgaan, eten, musea en dergelijke op ons lijstje gezet. Omdat er twee dames mee gaan die best eens een dagje lekker willen shoppen, is mijn vraag dus of iemand weet in welke wijk(en) we daarvoor goed terecht kunnen? Dat kan ik tot nu toe nog niet zo goed vinden. Verder gaan we de techno- en hopelijk nog veel vettere scenes wel eens even goed uitchecken die week.
Volgens mij hebben ze juist liever niet dat je als groep naar binnen gaat, en een aardig woordje Duits spreken helpt ook wel heb ik gehoord en koppeltjes, niet een groep jongen of een groep meiden.quote:Op zaterdag 24 juli 2010 11:52 schreef Nouct het volgende:
Zal mij niets verbazen als Ik word geweigerd.
Misschien een tip: mannelijke of vrouwelijke locals vragen of je met hen als groepje mee mag.
Echt goedkoop is:quote:Op zondag 18 juli 2010 15:42 schreef bierjoost het volgende:
Iemand nog tips op eind deze maand billig naar Berlijn te kunnen (en weer terug)?
Haha, op drugs niet, althans toen ik er was werden er aardig wat lijntjes gesnoven her en der in de club.quote:Op vrijdag 23 juli 2010 23:17 schreef StormWarning het volgende:
[..]
Wat is streng? Controleren ze erg op dresscode of vooral op leeftijd en drugs enzo?
Ik wil ook graag nog eens naar Berlijn, als het dit jaar niet meer lukt volgend jaar wel.![]()
Die zijn er om weggepomte water te vervoeren.quote:Op maandag 26 juli 2010 19:46 schreef RedFever007 het volgende:
Net terug uit Berlijn
Vraagje: op sommige plaatsen zie je bovengronds van die grote ijzeren pijpen, waarom.waarvoor is dat
nee we hebben een appartementje, maar we zitten net binnen de zone, ik vraag me dus af of je de boete krijgt voor het RIJDEN binnen de zone of het uberhaupt zijjn in de zone met de auto.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 20:06 schreef zoz het volgende:
Ga je naar Hotel de Kronprinz?
Daar zaten wij en ik heb de auto gewoon in de straat geparkeerd. 200 meter van de umweltzone af.
Als je maar niet binnen de zone komt met je auto zonder sticker dan is het goed.,
ok ok. nu zie ik het.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 20:13 schreef WJMW het volgende:
[..]
nee we hebben een appartementje, maar we zitten net binnen de zone, ik vraag me dus af of je de boete krijgt voor het RIJDEN binnen de zone of het uberhaupt zijjn in de zone met de auto.
Maar om je auto er te parkeren moet je er wel doorheen rijden, dus denk dat je zonder sticker hem parkeert ben je toch de sjaakquote:Op dinsdag 27 juli 2010 20:55 schreef zoz het volgende:
[..]
ok ok. nu zie ik het.
Je krijgt een boete voor het rijden zonder zo'n sticker. Je kan hem ook in verschillende Duitse benzinepompen kopen. Dan kost hij iets van 5 euro. Hier in Nederland ben je iets meer dan het dubbele kwijt.
Gewoon sticker kopen dus.
mijn auto komt uit 92 (puegot 205) denk niet dat ik hem krijg.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 20:42 schreef Spockjuh_ het volgende:
sticker is 12 euro, waarom het risico nemen?
nou ja, als ik alleen maar tijdens het stukje dat ik rij bekeurd kan worden dan waag ik de gok wel, het huis is letterlijk 200m over de grens heen. Maar als de auto ook een bekeuring kan krijgen terwijl het (motor uit, op slot) gepakerdeerd staat dan waag ik de gok nietquote:Op dinsdag 27 juli 2010 23:06 schreef ForumGek het volgende:
[..]
Maar om je auto er te parkeren moet je er wel doorheen rijden, dus denk dat je zonder sticker hem parkeert ben je toch de sjaak
Gast ik had het al door hoor, beetje overbodig jouw reactiequote:Op dinsdag 27 juli 2010 23:06 schreef ForumGek het volgende:
[..]
Maar om je auto er te parkeren moet je er wel doorheen rijden, dus denk dat je zonder sticker hem parkeert ben je toch de sjaak
goedkoopste is met het vliegtuigquote:Op maandag 26 juli 2010 09:50 schreef Leinonlein het volgende:
[..]
Echt goedkoop is:
- Met de bus (berlin linien bus, eurolines)
- Mitfahrgelegenheid.de
- Als je student bent gratis tot de grens en dan schönes WE ticket (ben je wel 10 uur onderweg ofzo)
Ga in september weer een paar dagen, Berlin Festival op Tempelhof![]()
http://berlijn-blog.nl/berlin-festival-2010-op-tempelhof/
Zit je in CityStay Hostel Berlin Mitte? Ik ook! Ik zit er alleen pas vanaf dinsdag.quote:Op donderdag 22 juli 2010 20:56 schreef hrrick het volgende:
Zondag 1 augustus tot woensdags naar Berlijn met de trein. Zit samen met een vriend in city hostel berlin mitte. Ben benieuwd, krijg de kriebels van de mooie verhalen
check dit eens ( heb geen idee wanneer wat open is)quote:Op zaterdag 31 juli 2010 04:45 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Ik zit volgende week in Berlin maar helaas niet in het weekendwat natuurlijk een gigantische ramp is omdat ik naar Berghain wou. Weet er iemand toevallig een club die doordeweeks ook los is? In de minimal/techno hoek
Hehe mensen vragen goedkoop, en dát is het schönes WE ticketquote:Op vrijdag 30 juli 2010 13:01 schreef B-52_Bomber het volgende:
[..]
goedkoopste is met het vliegtuigen die schönes wochenendeticketreis kan ik niemand aanraden. veels te vermoeiend.
als je met het wochenendeticket gaat moet je sowieso nog de trein betalen tot aan de grens, dus er is niet veel verschil met vliegen via weeze, behalve dat je nog die kutbus vanaf nijmegen moet nemen naar het vliegveld.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 13:18 schreef Leinonlein het volgende:
[..]
Hehe mensen vragen goedkoop, en dát is het schönes WE ticket. Als je tijd hebt en geen geld, waarom niet? Vliegen is nog best prijzig (tenzij je het "voorrecht" hebt in het oosten te wonen en via Weeze kunt vliegen), lowcost airlines vliegen helaas niet op Schiphol...
Zelf ga ik eigenlijk atijd met de trein eigenlijk
Hehe dat is waar. Zijn wel een keer een hele dag kwijt geweest van Berlijn naar München maar ja, voor ¤7 pp (35¤ voor 5 man) mag je natuurlijk niet klagen!quote:Op zaterdag 31 juli 2010 13:24 schreef B-52_Bomber het volgende:
[..]
als je met het wochenendeticket gaat moet je sowieso nog de trein betalen tot aan de grens, dus er is niet veel verschil met vliegen via weeze, behalve dat je nog die kutbus vanaf nijmegen moet nemen naar het vliegveld.
en nogmaals, die treinreis is extreem vermoeiend, en er zit ook een kuttrein tussen waar je niet eens normaal recht kunt zitten.
Ik heb al een tip gekregen dat Watergate & Tresor normaal gesproken ook woensdags open zijn en volgens de websites klopt hetquote:Op zaterdag 31 juli 2010 12:31 schreef Nouct het volgende:
[..]
check dit eens ( heb geen idee wanneer wat open is)
Ik Quote nu even enkele zinnen van andere mensen.
Esloraque, Tageles, tja en beetje niet mainstream kan naar de kneiper in feuermelder gaan in boxhagener platz
Panoramabar is een geweldige ervaring,echter...de doorrollende minimalplaten in de Arena hebben me tot nu toe de vetste stapavonden in Berlin bezorgd.
Watergate
Venue
Wat ik zo weet is dat er op (AS) zaterdag een open air in het Mauerpark en op het terrein van de ritter butzke is
aha, tnkxquote:Op dinsdag 27 juli 2010 01:38 schreef zoz het volgende:
[..]
Die zijn er om weggepomte water te vervoeren.
De East Gallery, de talloze stenen in de grond die naar de muur verwijzen, het Mauerpark, CC zelf. Ik ben 1 keer in mijn leven in Berlijn geweest, maar dat is wat het eerste dat in mij opkomt. Overal zag ik dingen die me raakten en die me aan het denken zetten. Wat had je dan gewild? Dat ze de muur hadden laten staan en overal Stasi agenten laten rondlopen? Zelfde geldt voor de Tweede Wereldoorlog. Een paar duizend vierkante meter voor een monument. Als dat jou niets zegt, zegt dat misschien meer over jou dan over de betekenis van het monument. Ik ben niet bij CC geweest, maar ik weet dat het toeristische attractie is waar souverniers verkocht worden. Ja, dat is commericeel. Maar hopelijk beviel het Sony Center je welquote:Op zondag 1 augustus 2010 16:09 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
aha, tnkx
Overigens: Leuke stad wel Berlijn. Wij zaten in een hotel aan de Friedrichstraße, prima locatie! We waren maar een weekendje dus al te veel tijd was er nietEigenlijk ook voornamelijk de bekende dingen gezien zoals o.a. Holocaust herdenkingsmonument, Sony Center, Rijksdag, Checkpoint Charlie en nog wat meer. Wat mij wel opviel was dat er toch weinig refereert aan De Muur en/of de Tweede Wereldoorlog. Opzich natuurlijk logisch, echter wel jammer aangezien ik dat wel erg interessant vind. Vond het holocaust monument erg tegenvallend. Het deed mij niets eigenlijk. Zelfde geldt voor CC, iets te veel commercieel. Zou eigenlijk wel eens terug willen naar het Berlijn voor de Mauer fall
Maar goed, wel een leuk weekend gehad verder (o.a ook Tacheles binnen geweest, leuk! )
Wil er zeker nog wel eens naar toeOok voor wat andere dingen
Helemaal gelijkquote:Op zaterdag 31 juli 2010 13:24 schreef B-52_Bomber het volgende:
[..]
als je met het wochenendeticket gaat moet je sowieso nog de trein betalen tot aan de grens, dus er is niet veel verschil met vliegen via weeze, behalve dat je nog die kutbus vanaf nijmegen moet nemen naar het vliegveld.
en nogmaals, die treinreis is extreem vermoeiend, en er zit ook een kuttrein tussen waar je niet eens normaal recht kunt zitten.
kreuzbergquote:Op maandag 2 augustus 2010 23:17 schreef Quoi het volgende:
Pfff terug van een paar dagen Berlijn. Wat een stad ook....geweldig! Verslag volgt.... Eerst slapen.
Kernwoorden:
-Hotel Michelberger
-Friedrichshain/Kreuzberg
-Eastside gallery
-Oststrand
-Mauerpark
+alle hotspots natuurlijk....
Ik denk dat ik zelf prima weet wat ik bedoelquote:Op dinsdag 3 augustus 2010 01:07 schreef B-52_Bomber het volgende:
[..]
kreuzbergprenzlauer berg bedoel je...
Hey ik was daar ook!quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 12:01 schreef Cupcake. het volgende:
Nou jongens, laatste dag in Berlijn vandaag na hier 5,5 maand gewoond te hebben. En afgelopen zondag in het Mauerpark bij de karaoke gezongen. Wat was dat een adrenalinekick zeg, zo voor een stuk of 1000 mensen.
Ik ga Berlijn echt missen
Ik gok vanaf Weeze.quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 13:53 schreef pure_hagelslag het volgende:
Vanaf waar vlieg je met Ryan Air dan?
Weeze, neem ik aan. Vanaf Eindhoven (noch Brussel noch Maastricht) vliegen ze in elk geval niet.quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 13:53 schreef pure_hagelslag het volgende:
Vanaf waar vlieg je met Ryan Air dan?
True. Nog over de Topgraphie des Terrors: ik ben er na 3/4 van de tentoonstelling te hebben gezien uitgelopen. Ik vond het echt walgelijk (en dan bedoel ik niet de tentoonstelling, maar wat er gebeurd is en al het beeldmateriaal). Ze hadden er wel een stichting Correlatie aan vast mogen koppelenquote:Op dinsdag 3 augustus 2010 16:12 schreef superworm het volgende:
Iedereen die terugkomt uit Berlijn en een gebrek voelt aan historische plekken, heeft slecht uit z'n doppen gekeken. Deze week heb ik echt zo veel mogelijk WW2/DDR-dingen bekeken (alleen Stasimuseum en Hohenschonhausen (ouwe gevangenis) nog niet nu), en ik moet zeggen dat ik echt best wel verslagen en in de war terug ben gekomen. Van het Sovjet-denkmal bij Treptower Park tot het huis aan de Wannsee waar men in januari '42 tot de holocaust besloot, van Topographie des Terrors (waar de SS-kelders waar men gevangenen martelde nog zichtbaar zijn) tot de prachtige facade van het vernielde, ooit grootste station van Berlijn (Anhalter Bahnhof) - ik ben dérmate murw geslagen met gruwelen uit de Duitse geschiedenis, dat ik de laatste dag zelfs een soort haat, wrok of hoe je het ook wil noemen koesterde tegen moderne Duitsers. Natuurlijk is dat onzin achteraf, maar om mijn week nu als overwegend 'leuk' te bestempelen? Eerder schokkend.
Inderdaad was ik toen echt van slag daarna. Ook omdat het 3 of 4 generaties Duitse geschiedenis zijn buiten - oud gerestaureerd gebouw, DDR (muur zelf), SS (fundamenten), Görings luchtvaartministerie daar weer achter en rechts die DIE WELT-ballon met een enorme Ben & Jerry's-reclame.quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 16:54 schreef Quoi het volgende:
[..]
True. Nog over de Topgraphie des Terrors: ik ben er na 3/4 van de tentoonstelling te hebben gezien uitgelopen. Ik vond het echt walgelijk (en dan bedoel ik niet de tentoonstelling, maar wat er gebeurd is en al het beeldmateriaal). Ze hadden er wel een stichting Correlatie aan vast mogen koppelen![]()
Maar: goed dat het er is. Ik was alleen wel soort van verzadigd op een gegeven moment.
Hihi, die ja. Soort van "zoek Wally". Hadden de cirkel wel weg mogen laten. Kijken of we het dan nog hadden opgemerkt.quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 17:10 schreef superworm het volgende:
[..]
Inderdaad was ik toen echt van slag daarna. Ook omdat het 3 of 4 generaties Duitse geschiedenis zijn buiten - oud gerestaureerd gebouw, DDR (muur zelf), SS (fundamenten), Görings luchtvaartministerie daar weer achter en rechts die DIE WELT-ballon met een enorme Ben & Jerry's-reclame.
Vond jij dit ook de beste foto van de tentoonstelling?
[ afbeelding ]
Voor mij toont het dat vrije wil altijd kan. Altijd. Al wordt het je dood.
Toevallig een meisje met een zwart mutsje op Lily Allen zien zingen? Mijn huisgenote en collega waren achtergronddansers.quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 13:03 schreef Quoi het volgende:
[..]
Ik denk dat ik zelf prima weet wat ik bedoelKreuzberg.
[..]
Hey ik was daar ook!
Ik denk Nouct.quote:Op zondag 8 augustus 2010 00:28 schreef ThePianoMan het volgende:
[..]
zeg t eens.. veel hollanders hierzo!
kan het zijn dat ik aan de andere kant van de muur stond?quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 20:04 schreef superworm het volgende:
[ afbeelding ]
Vier generaties Duitse geschiedenis in één foto
Het schijnt dat The Circus Berlin Mitte goed is! Ik zat in City Stay Hostel en het personeel zei dat The Circus eigenlijk beter was. Ik heb in Berlijn ook mensen gesproken die daar zaten en zij waren erg tevreden! Prima locatie ook.quote:Op maandag 9 augustus 2010 16:34 schreef Zihuatanejo het volgende:
Welke youth hostel is aan te raden?? Ik wil september naar berlijn gaan (met de trein).
Bedankt.quote:Op maandag 9 augustus 2010 16:39 schreef Rituals het volgende:
[..]
Het schijnt dat The Circus Berlin Mitte goed is! Ik zat in City Stay Hostel en het personeel zei dat The Circus eigenlijk beter was. Ik heb in Berlijn ook mensen gesproken die daar zaten en zij waren erg tevreden! Prima locatie ook.
The Circus
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |