abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80358635
quote:
Op donderdag 15 april 2010 19:09 schreef Skonk het volgende:

[..]

Het is legaal. Dat is reden genoeg.
Nee, dat is mij te gemakkelijk. Voor software gaat dit overigens niet op, want dat is strafbaar. Dit terzijde, waar het mij om gaat is dat je het moreel niet kunt rechtvaardigen. Ik denk dat iedereen het er wel over eens is dat artiesten een vergoeding dienen te krijgen voor hun werk, en iedereen ook wel met de gulden regel instemt die luidt: "Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet". Als je die principes nastreeft overtreedt je die als je download, tenzij iedereen ook vrij is jouw werk of de vruchten daarvan te benutten zonder dat daar een vergoeding tegenover staat.

[ Bericht 2% gewijzigd door moewhahaha op 15-04-2010 20:58:04 ]
pi_80358703
Wees niet bang TS; Frans Bauer blijft gewoon in bejaardentehuizen en dorpsdiscotheken in de buurt optreden.
A perfect mimic of a normally functioning person.
  Redactie Frontpage donderdag 15 april 2010 @ 20:57:32 #253
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_80358907
Sorry hoor, als ik muzikant zou zijn zou ik het tof vinden als mensen mijn muziek downloaden Mensen die het echt goed vinden zullen het toch wel kopen, mensen die het niet willen kopen maar wel tof vinden, zullen naar concerten gaan. Het is goed voor mijn publiciteit, je rolt het wereldje binnen als je naam bekend wordt.
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
  FOK!Fotograaf donderdag 15 april 2010 @ 21:11:29 #254
160750 moonmovies
zeg maar Peer...
pi_80359636
quote:
Op donderdag 15 april 2010 14:49 schreef S1nn3rz het volgende:

[..]

Ik heb gezegd dat ik die link niet useful vond. De bron hoeft geen bron te zijn. Lijkt me niets mis mee en een prima onderbouwing.

Ik kan ook wel gaan roepen dat dit kabinet heeft gezegd dat Pim Fortuyn nog leeft, maar dat is net zo ongeloofwaardig als die link van je.
Als ik daar op moet blijven reageren, nee dank je.
Wat een kutargument. Iemand geeft je een link vol met interessant materiaal, en jij wimpelt dat af als "ongeloofwaardig" Flikker toch op man. Je geeft geen enkele diepgaande reactie op posts met goede tegen beargumentatie met het smoesje dat het geen post met toevoeging zou zijn Alleen posts die jou in het gelijk stellen of die niet serieus zijn zijn voor jou de moeite waard om op te reageren.
Friends are like potatoes. If you eat them, they'll die...
-------------------------------------
www.theinvision.nl
  donderdag 15 april 2010 @ 21:29:52 #255
77575 NiTiN
Move On Up
pi_80360676
baggermuziek (lees: top 40 meuk) mag 9 van de 10 keer kapot.
Daarnaast koop ik nog cd's als ik een band echt tof vindt. Maar dan wel via sites van henzelf 't liefst, of naar concertjes.
I went clubbing. Softest coat ever.
  donderdag 15 april 2010 @ 21:34:50 #256
58560 Oksel
Gezellig.
pi_80360979
TS komt nogal Duits over zeg..

Anyway; als een CD 2,50 was, en een DVD 3,00 zou ik hem kopen. 20 euro voor een film, LOL. Sure. Right. En bioscoop is ook al zo asociaal duur in dit land. In Australie ging ik 2 keer per week. 4,00 euro per kaartje.
pi_80365388
ts moet niet zo zeuren
Opdonderdag 17 juni 2010 17:54 schreef Morthill het volgende
mijn tenen doen altijd pijn, krijg je als je regelmatig als vrouw door het leven gaat :X
  vrijdag 16 april 2010 @ 01:04:39 #258
149405 Stekelbees
Akelig stekelig
pi_80370015
quote:
Op donderdag 15 april 2010 12:08 schreef S1nn3rz het volgende:

[..]

Ja, die verkopen ze om geld binnen te krijgen, bekendheid te verwerven en om promotie te kunnen doen.
Stop maar met falen en verwijder je account gewoon. Jezus zeg.
Ja, nou ja, best stekelig dus.
  vrijdag 16 april 2010 @ 09:40:54 #259
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_80373727
quote:
Op donderdag 15 april 2010 21:11 schreef moonmovies het volgende:

[..]

Wat een kutargument. Iemand geeft je een link vol met interessant materiaal, en jij wimpelt dat af als "ongeloofwaardig" Flikker toch op man. Je geeft geen enkele diepgaande reactie op posts met goede tegen beargumentatie met het smoesje dat het geen post met toevoeging zou zijn Alleen posts die jou in het gelijk stellen of die niet serieus zijn zijn voor jou de moeite waard om op te reageren.
Nou Peer, kijk goed naar het volgende en laat je verbazen:
quote:
Op donderdag 15 april 2010 15:01 schreef S1nn3rz het volgende:

[..]

Ja, jij koopt daarna netjes een cd. Maar het is gewoon een feit dat 90% zelf voor platenbaas speelt en het zelf op een cd zet met zelfgemaakt hoesje. Dus het gros koopt het niet omdat het te makkelijk is om te downloaden.

Daar gaat het hier over. Niet over de brave borst die na het downloaden direct naar de winkel rent.
quote:
Op donderdag 15 april 2010 15:03 schreef Levitation het volgende:

[..]

Als je het op CD zet is er helemaal weinig aan de hand, daar betaal je namelijk gewoon rechten op.
quote:
Op donderdag 15 april 2010 15:05 schreef S1nn3rz het volgende:

[..]

Lekker discussie voeren zo, en jij verwacht nog een serieus antwoord?

Next.
quote:
Op donderdag 15 april 2010 15:08 schreef probeer het volgende:

[..]

dat IS een serieus antwoord lutser. sinds een poosje betaal je namelijk belasting over lege opslagmedia als cd's etc. juist om de mensen die op deze manier aan hun muziek komen, toch nog wat geld afhandig te maken (via een enorme omweg, maar ala..)
quote:
Op donderdag 15 april 2010 15:10 schreef S1nn3rz het volgende:

[..]

Inderdaad, een tegemoetkominng in verband met derving van inkomsten. Jammer genoeg moeten de goeden daarmee weer lijden onder de kwaden, maar het punt is dat het downloaden daarmee niet legaal is geworden. En dat probeerde hij dus wel te zeggen. Dat slaat dus nergens op.

Maar goed mensen lutser noemen in een serieuze discussie heb ik geen zin in.

Next.
quote:
Op donderdag 15 april 2010 15:11 schreef probeer het volgende:

[..]

Lutser

dit is al lang geen serieuze discussie meer. en dat komt door jouw onvermogen om te discussieren. daarom mijn onrespectvolle houding (k)
Ik reageer dus normaal en geef een weerwoord, veel meer dan gebral komt er helaas niet uit.
Vandaar dat ik met dat soort mensen dus wel klaar ben.

Maar kom je met normale argumenten dan reageer ik daar gewoon op hoor.

En met betrekking tot de eerder gegeven link, daarvan heb ik al eerder gezegd dat ik die niet betrouwbaar genoeg vind. en dat mag volgens mij.
From feudal serf to spender.
pi_80373747
Onzin man. Die mensen vangen nog genoeg geld door tours enzo.
  vrijdag 16 april 2010 @ 09:42:37 #261
21109 Levitation
Dwarsligger
pi_80373780
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 09:40 schreef S1nn3rz het volgende:

[..]

Nou Peer, kijk goed naar het volgende en laat je verbazen:
[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

Ik reageer dus normaal en geef een weerwoord, veel meer dan gebral komt er helaas niet uit.

En met betrekking tot de eerder gegeven link, daarvan heb ik al eerder gezegd dat ik die niet betrouwbaar genoeg vind. en dat mag volgens mij.
Dat ging toch niet over de link? Zoek anders ff op wat een link is, als je het niet snapt.
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
  vrijdag 16 april 2010 @ 09:44:20 #262
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_80373824
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 09:42 schreef Levitation het volgende:

[..]

Dat ging toch niet over de link? Zoek anders ff op wat een link is, als je het niet snapt.
Nee dat ging over iets anders. Anders lees je het even terug.

(over het feit dat je een thuiskopie vergoeding moet betalen, en dat het downloaden daarmee an sich niet legaal is geworden)
  vrijdag 16 april 2010 @ 09:45:02 #263
139316 Pieter-utd
Art Vandelay
pi_80373844
Wat is downloaden?
  vrijdag 16 april 2010 @ 09:45:40 #264
21109 Levitation
Dwarsligger
pi_80373867
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 09:44 schreef S1nn3rz het volgende:

[..]

Nee dat ging over iets anders. Anders lees je het even terug.

(over het feit dat je een thuiskopie vergoeding moet betalen, en dat het downloaden daarmee an sich niet legaal is geworden)
Ja, maar downloaden is legaal. Gewoon omdat de wet zo is in NL.
Ik heb ook wel dingen die ik liever illegaal zou zien dan legaal, maar dat maakt het niet illegaal.
***Levi was here***
  vrijdag 16 april 2010 @ 09:47:11 #265
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_80373912
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 09:45 schreef Levitation het volgende:

[..]

Ja, maar downloaden is legaal. Gewoon omdat de wet zo is in NL.
Ik heb ook wel dingen die ik liever illegaal zou zien dan legaal, maar dat maakt het niet illegaal.
Als downloaden legaal zou zijn zou de thuiskopie heffing niet hoeven bestaan.
pi_80373971
S1nn3rz vertelt Waarheid. Niemand heeft ook nog een fatsoenlijk reactie gegeven op mijn posts. Ik zie dat ook niet gebeuren in de nabije toekomst, mits ik middels deze post mensen daartoe heb aangezet.
  vrijdag 16 april 2010 @ 09:49:59 #267
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_80373987
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 09:49 schreef moewhahaha het volgende:
S1nn3rz vertelt Waarheid. Niemand heeft ook nog een fatsoenlijk reactie gegeven op mijn posts. Ik zie dat ook niet gebeuren in de nabije toekomst, mits ik middels deze post mensen daartoe heb aangezet.
Waarvan akte.
  vrijdag 16 april 2010 @ 09:50:22 #268
21109 Levitation
Dwarsligger
pi_80374000
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 09:47 schreef S1nn3rz het volgende:

[..]

Hè? Net zeg je nog...
Anyway, dat er een heffing voor iets bestaat, wil nog niet zeggen dat het illegaal is.
***Levi was here***
  vrijdag 16 april 2010 @ 09:51:27 #269
21109 Levitation
Dwarsligger
pi_80374023
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 09:49 schreef moewhahaha het volgende:
Mits is indien, niet tenzij. En het is gewoon simpel, downloaden van muziek en films is legaal in NL. Het is aan de aanbieder om daar rechten over af te dragen, niet aan de ontvanger.
***Levi was here***
pi_80374116
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 09:51 schreef Levitation het volgende:

[..]

Mits is indien, niet tenzij. En het is gewoon simpel, downloaden van muziek en films is legaal in NL. Het is aan de aanbieder om daar rechten over af te dragen, niet aan de ontvanger.
Ik heb hier al antwoord op gegeven:
quote:
Op donderdag 15 april 2010 20:51 schreef moewhahaha het volgende:

[..]

Nee, dat is mij te gemakkelijk. Voor software gaat dit overigens niet op, want dat is strafbaar. Dit terzijde, waar het mij om gaat is dat je het moreel niet kunt rechtvaardigen. Ik denk dat iedereen het er wel over eens is dat artiesten een vergoeding dienen te krijgen voor hun werk, en iedereen ook wel met de gulden regel instemt die luidt: "Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet". Als je die principes nastreeft overtreedt je die als je download, tenzij iedereen ook vrij is jouw werk of de vruchten daarvan te benutten zonder dat daar een vergoeding tegenover staat.
Tevens is het zo dat de meeste downloaders dit met filesharingprogrammaatjes doen die tegelijkertijd ook de gedowloade content aanbieden aan anderen, illegaal dus.
  vrijdag 16 april 2010 @ 09:56:07 #271
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_80374148
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 09:51 schreef Levitation het volgende:

[..]

Laat je even verbazen, het is jammer dat het in de Volkskrant staat maar we moeten het er even mee doen.
quote:
AMSTERDAM - Het downloaden van beschermde films en muziek is illegaal. Dat blijkt uit een uitspraak van de rechtbank in Den Haag.

Het kabinet staat op het standpunt dat het downloaden van beschermd werk voor eigen gebruik is toegestaan. Volgens het vonnis van de Haagse rechter geeft het kabinet daarmee een verkeerde uitleg van de Europese richtlijn. Het is voor het eerst dat een Nederlandse rechter de richtlijn op deze manier interpreteert.

De uitspraak werd gedaan in een rechtszaak die een aantal producenten van beschrijfbare cd’s had aangespannen tegen de Stichting Thuiskopie. De fabrikanten van zogeheten ‘blanco media’ vinden de thuiskopieheffing te hoog. Die heffing betaalt de Nederlandse consument als hij lege cd’s of cassettebandjes aanschaft. Dat geld moeten de fabrikanten weer aan de rechthebbende artiesten afdragen, om ze op die manier te compenseren.

De Stichting Brein en de NVPI, de Nederlandse brancheorganisatie voor de entertainmentindustrie, zien de uitspraak als een overwinning. ‘Wij zullen nu echt geen individuele consumenten gaan aanpakken’, zegt Okke Visser van Brein, ‘maar met deze uitspraak in de hand kunnen we de partijen die illegaal downloaden faciliteren, doeltreffender aanpakken. Het is een heel belangrijk signaal.’

Brein en de NVPI hopen dat de uitspraak de providers die het illegale gedrag faciliteren, ertoe beweegt afspraken te maken met de rechthebbenden. ‘En als zij dat niet willen, zou het kabinet dat nu moeten bevorderen’, aldus Visser.

De afspraken waar Visser op doelt, zijn afspraken zoals ze in Frankrijk en Engeland inmiddels ook bestaan. ‘Daar krijgen consumenten die een overtreding begaan een waarschuwing, daarna nog een en als ze dan nog doorgaan, worden ze deels of geheel afgesloten door hun providers.’

Internetprovider XS4ALL laat bij monde van een woordvoerder weten niets te voelen voor het afsluiten van klanten. ‘Wij hebben een relatie met onze klanten. Afsluiten is geen optie.’

De woordvoerder benadrukt bovendien dat het ‘slechts’ gaat om de uitspraak van één rechter. ‘Een andere rechter heeft eerder al gezegd dat het niet illegaal is.’

Ook voelt XS4ALL zich gesteund door het feit dat de rechtbank in Den Haag bepaalde dat de thuiskopieheffing wel mag worden geheven. ‘Daarmee is de kopie dan toch rechtmatig? Hoe kan je nou zeggen dat een bepaalde handeling onrechtmatig is, als er een vergoeding voor is betaald?’
en hier de link van de uitspraak van de rechtbank: http://www.boek9.nl/getobject.php?id=4790

Er is dus niets legaals aan. Die heffing maakt het ook niet legaal, die heffing is in het leven te roepen om artiesten te compenseren.
  vrijdag 16 april 2010 @ 09:57:57 #272
21109 Levitation
Dwarsligger
pi_80374199
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 09:54 schreef moewhahaha het volgende:

[..]

Ik heb hier al antwoord op gegeven:
[..]

Tevens is het zo dat de meeste downloaders dit met filesharingprogrammaatjes doen die tegelijkertijd ook de gedowloade content aanbieden aan anderen, illegaal dus.
Ja, maar er zijn ook mensen die abortus of euthenasie moreel onaanvaardbaar vinden, maar dat maakt het niet illegaal. En je moet natuurlijk altijd zorgen dat je niets uploadt zonder toestemming/rechten af te dragen, want dat is inderdaad illegaal.
Overigens heb ik zelf een link geplaatst die aangeeft dat software downloaden illegaal is, dus daar hoef je met mij niet over in discussie te gaan.
***Levi was here***
  Redactie Frontpage vrijdag 16 april 2010 @ 09:58:05 #273
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_80374205
quote:
De woordvoerder benadrukt bovendien dat het ‘slechts’ gaat om de uitspraak van één rechter. ‘Een andere rechter heeft eerder al gezegd dat het niet illegaal is.’
En dus legaal. Wat is het nou he
With four other people
And aliens
  vrijdag 16 april 2010 @ 09:59:14 #274
21109 Levitation
Dwarsligger
pi_80374238
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 09:56 schreef S1nn3rz het volgende:

[..]

Laat je even verbazen, het is jammer dat het in de Volkskrant staat maar we moeten het er even mee doen.
[..]

en hier de link van de uitspraak van de rechtbank: http://www.boek9.nl/getobject.php?id=4790

Er is dus niets legaals aan. Die heffing maakt het ook niet legaal, die heffing is in het leven te roepen om artiesten te compenseren.
Is dat die uitspraak uit 2008? Als dat inderdaad zou kloppen, zou de 2de kamer nu niet met wetgeving bezig hoeven zijn om het te illegaliseren.
***Levi was here***
  vrijdag 16 april 2010 @ 09:59:50 #275
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_80374255
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 09:58 schreef Etcetera het volgende:

[..]

En dus legaal. Wat is het nou he
Juist, maar deze rechter heeft er Europese richtlijnen bij betrokken en dat maakt de zaak dus wel degelijk anders.
  vrijdag 16 april 2010 @ 10:00:31 #276
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_80374282
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 09:59 schreef Levitation het volgende:

[..]

Is dat die uitspraak uit 2008? Als dat inderdaad zou kloppen, zou de 2de kamer nu niet met wetgeving bezig hoeven zijn om het te illegaliseren.
Lees je wel?
  vrijdag 16 april 2010 @ 10:01:50 #277
21109 Levitation
Dwarsligger
pi_80374320
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 10:00 schreef S1nn3rz het volgende:

[..]

Lees je wel?
Niet in 2 minuten de hele uitspraak, nee.
***Levi was here***
pi_80374321
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 09:57 schreef Levitation het volgende:

[..]

Ja, maar er zijn ook mensen die abortus of euthenasie moreel onaanvaardbaar vinden, maar dat maakt het niet illegaal. En je moet natuurlijk altijd zorgen dat je niets uploadt zonder toestemming/rechten af te dragen, want dat is inderdaad illegaal.
Overigens heb ik zelf een link geplaatst die aangeeft dat software downloaden illegaal is, dus daar hoef je met mij niet over in discussie te gaan.
Je geeft geen reactie op de door mij ingebrachte stelling. Of mag ik nu concluderen dat erover zwijgen ermee instemmen is, en ik dus ook (de vruchten van) jouw arbeid mag benutten zonder dat jij daar voor gecompenseerd wordt? Dan kom ik zometeen wel even langs om je plee onder te schijten.
  vrijdag 16 april 2010 @ 10:02:17 #279
74052 Ender_W
veni, vidi, vici
pi_80374333
Was er nog niet zo gek lang geleden geen onderzoek waar uitkwam dat de mensen die het meeste downloaden ook het meeste geld uitgeven aan muziek? De industrie moet dus blij zijn met de downloaders. De mensen die hun muziek gratis downloaden betalen hun salaris.
Live life to the Ender :D
  vrijdag 16 april 2010 @ 10:04:52 #280
21109 Levitation
Dwarsligger
pi_80374394
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 10:01 schreef moewhahaha het volgende:

[..]

Je geeft geen reactie op de door mij ingebrachte stelling. Of mag ik nu concluderen dat erover zwijgen ermee instemmen is, en ik dus ook (de vruchten van) jouw arbeid mag benutten zonder dat jij daar voor gecompenseerd wordt? Dan kom ik zometeen wel even langs om je plee onder te schijten.
Nogmaals, moreel onwenselijk staat niet gelijk aan illegaal.
Overigens mag dat laatste niet, dat zou namelijk huisvredebreuk zijn, het geen wel strafbaar is.
***Levi was here***
pi_80374544
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 09:47 schreef S1nn3rz het volgende:

[..]

Nee, net andersom. De thuiskopiehefging bestaat juist omdat het wél legaal is om een thuiskopie te maken, en de rechthebbenden zo voor legaal misgelopen inkomsten te compenseren.

Als downloaden voor eigen gebruik illegaal was, dan zou er geen heffing maar een verzekering zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-04-2010 10:11:25 ]
  vrijdag 16 april 2010 @ 10:10:22 #282
97111 ukga
Siewosie baas
pi_80374573
reden waardoor ik blijf downloade;
zie clip;

ze verdienen genoegd dus
pi_80374643
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 10:04 schreef Levitation het volgende:

[..]

Nogmaals, moreel onwenselijk staat niet gelijk aan illegaal.
Overigens mag dat laatste niet, dat zou namelijk huisvredebreuk zijn, het geen wel strafbaar is.
Ik probeer je nu net uit die simplistische cirkelredenering te halen door een beroep te doen op je moraal. Denk eens wat verder na dan wat de wet je voorschrijft, je bent toch geen machine of wel?
  vrijdag 16 april 2010 @ 10:14:04 #284
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_80374677
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 10:01 schreef Levitation het volgende:

[..]

Niet in 2 minuten de hele uitspraak, nee.
Het staat duidelijk in het stuk van de volkskrant.

Rechter zegt nee, en zegt dat het kabinet een fout signaal afgeeft door te zeggen dat het gewoon kan. Kabinet gaat vervolgens bezig de boel te bestempelen als illegaal.
pi_80374761
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 09:56 schreef S1nn3rz het volgende:

[..]

[..]

http://blog.iusmentis.com(...)e-uit-illegale-bron/
Ik geloof 2 vooraanstaande advocaten op het gebied van internet en auteursrecht én een waslijst aan eerdere vonnissen eerder dan één enkel vonnis van één enkele rechter.
-
  vrijdag 16 april 2010 @ 10:17:54 #286
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_80374837
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 10:16 schreef splendor het volgende:

[..]

http://blog.iusmentis.com(...)e-uit-illegale-bron/
Ik geloof 2 vooraanstaande advocaten op het gebied van internet en auteursrecht én een waslijst aan eerdere vonnissen eerder dan één enkel vonnis van één enkele rechter.
Ja, advocaten hebben vaak verder ook geen belangen in bepaalde zaken he. Of was je dat voor het gemak maar vergeten.
  Redactie Frontpage vrijdag 16 april 2010 @ 10:18:53 #287
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_80374877
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 10:14 schreef S1nn3rz het volgende:

[..]

Het staat duidelijk in het stuk van de volkskrant.

Rechter zegt nee, en zegt dat het kabinet een fout signaal afgeeft door te zeggen dat het gewoon kan. Kabinet gaat vervolgens bezig de boel te bestempelen als illegaal.
Toch jammer dat mensen die er geen verstand van hebben zich mogen bemoeien met zaken zoals dit. Industrie is verouderd. Pas dat aan in plaats van halsstarrig en krampachtig proberen vast te houden aan een systeem dat niet met z'n tijd meegaat.
With four other people
And aliens
  vrijdag 16 april 2010 @ 10:20:59 #288
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_80374946
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 09:40 schreef S1nn3rz het volgende:

S1nn3rz, wat vind jij van het argument dat muziek zeker de helft goedkoper kan? Is het niet zo dat mensen alleen zaken kopen tegen de prijs die ZIJ willen betalen.

Kijk, je hebt 2 aspecten. Je hebt de muzikanten, die het leuk vinden om muziek te maken. En je hebt muziekluisteraars, die graag ehhh, muziek willen luisteren. Je kunt niet zeggen dat platenmaatschappijen speciaal een product op de markt brengen dat de consument per se nodig heeft. Het is een wisselwerking. Zowel de artiest als de consument doet iets wat ze leuk vinden met het uiteindelijke product. Beiden beleven er plezier aan. Dan kom je dus op het punt dat platenmaatschappijen graag een markt creëren, waarin zo veel mogelijk wordt verkocht - misschien wel omdat ze dit gewend zijn. In die markt liggen de prijzen hoger dan wat de consument wenst te betalen. Ik weet verder niks van marktwerking, maar volgens mij is het bij markten zo dat de prijs zich aanpast aan wat de vraag is. Uiteraard, de meeste mensen willen graag nul euro betalen, maar zo blijf je altijd mensen houden. Daar komt bij dat de mensen die het hardst zeuren (de platenmaatschappijen) het minste met het concrete product van doen hebben en op de huidige markt van geen waarde meer zijn (studio? Computer met de juiste apparatuur en software volstaat. promotie? De community is de promotie. distributie? irrelevant. Verkoopkanalen? niet nodig). Die waarde wordt echter wel doorberekend in het product.

En even ongeacht hoe het nu is. Ik zie gewoon veel in het systeem zoals dat nu met software gebeurt. Iedereen pleurt zijn spullen online en zet er een "donate"-knop bij. Geen gezeur. Als je geld wilt verdienen dan moet je sessiemuzikant worden ofzo. En als je een goed product hebt donaten er toch wel veel mensen. Gelukkig hebben veel jonge artiesten zich daarbij reeds neergelegd.
pi_80374961
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 10:17 schreef S1nn3rz het volgende:

[..]

Ja, advocaten hebben vaak verder ook geen belangen in bepaalde zaken he. Of was je dat voor het gemak maar vergeten.
Die mogelijkheid is er altijd, maar dat geldt ook voor rechters. In deze specifieke zaak ken ik de rechters niet, maar kijk naar de nevenactiviteiten van de rechters in de piratebay zaak. Lijkt me niet erg objectief als je als rechter zelf in een auteursrechtenclubje zit.
Maar los daarvan ga je aan hun inhoudelijke argumenten voorbij, die m.i. behoorlijk sterk zijn. Het is jammer dat er geen hoger beroep is geweest, dat was erg interessant geweest.
-
pi_80374972
_!
  vrijdag 16 april 2010 @ 10:22:02 #291
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_80374985
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 10:18 schreef Etcetera het volgende:

[..]

Toch jammer dat mensen die er geen verstand van hebben zich mogen bemoeien met zaken zoals dit. Industrie is verouderd. Pas dat aan in plaats van halsstarrig en krampachtig proberen vast te houden aan een systeem dat niet met z'n tijd meegaat.
Waarom aanpassen? Het systeem werkt prima, alleen tegen gratis kan niets op.
De rechthebbenden hoeven geen droog brood te eten maar willen (terecht !) gewoon hebben waar ze recht op hebben.

Wat jij zegt is de wereld omdraaien. Staat de prijs je niet aan dan blijf je er vanaf. Er is door de industrie genoeg gedaan om het op verschillende manieren aan de man te brengen.
  vrijdag 16 april 2010 @ 10:22:23 #292
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_80375004
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 10:21 schreef ReWout het volgende:
_!
Dikke doei en succes met je enkeltje ONZ.
  vrijdag 16 april 2010 @ 10:26:44 #293
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_80375163
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 10:22 schreef S1nn3rz het volgende:

[..]

De rechthebbenden hoeven geen droog brood te eten maar willen (terecht !) gewoon hebben waar ze recht op hebben.

Wat jij zegt is de wereld omdraaien. Staat de prijs je niet aan dan blijf je er vanaf. Er is door de industrie genoeg gedaan om het op verschillende manieren aan de man te brengen.
Het systeem werkt voor geen meter! Ga je eens verdiepen man. Ga eens in de popgeschiedenis rondkijken hoeveel grote artiesten er zijn uitgekleed door platenmaatschappijen.

Je weigert gewoon in te zien dat het huidige systeem net zo verrot is als het systeem van piracy. Niet omdat het ons goed uitkomt, maar omdat er een prijs wordt opgedrongen die van geen kant klopt en gebaseerd is op zaken die niet meer van toegevoegde waarde zijn .
pi_80375192
quote:

[..]

Dat kan dús wel. Een geweldig voorbeeld is iTunes. Mensen zijn bereid te betalen, maar niet het bedrag dat de industrie vraagt en ook niet op de manier waarop de industrie dat doet (beperkt aanbod, DRM, slechtere kwaliteit, alsnog reclame, enz.).

Natuurlijk zal er altijd een groep zijn die het gratis blijft halen, maar zelfs met een download verbod en openbare terechtstellingen pak je die groep niet. Het is technisch onmogelijk om te voorkomen dat deze groep stug gratis blijft downloaden. En daar moet je als industrie geen energie en geld instoppen, want dat is weggegooid geld. Richt je pijlen liever op groepen mensen waar wél geld te verdienen valt.

-Edit-
Dit is wel een interessant stuk daarover:
http://www.gendo.nl/blog/menso/je-kunt-concurreren-met-gratis
-
  Redactie Frontpage vrijdag 16 april 2010 @ 10:28:24 #295
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_80375228
quote:

[..]

Nee het systeem werkt duidelijk niet prima want de consument gebruikt het niet zoals de industrie dat wil. Het is zo'n beetje een gouden regel in gebruiksvriendelijkheid: kom tegemoet aan de wensen en verlangens van de gebruiker. De industrie doet dat nauwelijks, en daar gaan ze dus de mist in.

Als ik en cd koop, wil ik doen met die cd waar ik zin in heb. Dus ook de cd kopieren en de mp3's op m'n telefoon zetten zodat ik ze zo kan luisteren. DRM's zorgen er vaak voor dat dat absoluut niet kan, je wordt dan bijna gedwongen om de cd digitaal nog een keer aan te schaffen, als je het legaal wilt spelen. Dat is toch belachelijk
With four other people
And aliens
  vrijdag 16 april 2010 @ 10:29:42 #296
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_80375275
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 10:26 schreef wallofdolls het volgende:

[..]

Het systeem werkt voor geen meter! Ga je eens verdiepen man. Ga eens in de popgeschiedenis rondkijken hoeveel grote artiesten er zijn uitgekleed door platenmaatschappijen.
(ik kom zo op je andere post terug!)

Wat heeft een consument te maken met een artiest die door de maatschappij wordt uitgekleed?
Volgens mij staat de artiest er zelf bij als de contracten worden getekend.

Dat heeft dus niks met het systeem te maken volgens mij.

Het systeem is dat platenmaatschappijen gewoon willen waar ze recht op hebben. Net zoals een tankstation er alles aan zal doen om een niet betalende klant te achterhalen. (of stellen die zich dan ook aan omdat ze aan benzine nog genoeg verdienen?)
  vrijdag 16 april 2010 @ 10:31:06 #297
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_80375324
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 10:28 schreef Etcetera het volgende:

[..]

Nee het systeem werkt duidelijk niet prima want de consument gebruikt het niet zoals de industrie dat wil. Het is zo'n beetje een gouden regel in gebruiksvriendelijkheid: kom tegemoet aan de wensen en verlangens van de gebruiker. De industrie doet dat nauwelijks, en daar gaan ze dus de mist in.

Als ik en cd koop, wil ik doen met die cd waar ik zin in heb. Dus ook de cd kopieren en de mp3's op m'n telefoon zetten zodat ik ze zo kan luisteren. DRM's zorgen er vaak voor dat dat absoluut niet kan, je wordt dan bijna gedwongen om de cd digitaal nog een keer aan te schaffen, als je het legaal wilt spelen. Dat is toch belachelijk
DRM is een heel verkeerde beslissing geweest die vaak averechts werkt. Dat ben ik helemaal met je eens.
pi_80375341
TS verdedigt z'n standpunten net zoals een christen zou doen Cirkelredenaties, dogma's, kromme vergelijkingen, etc. Volgens mij is je schoenmaat groter dan je IQ.
  vrijdag 16 april 2010 @ 10:33:47 #299
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_80375401
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 10:31 schreef Apfelsaft het volgende:
TS verdedigt z'n standpunten net zoals een christen zou doen Cirkelredenaties, dogma's, kromme vergelijkingen, etc. Volgens mij is je schoenmaat groter dan je IQ.
Ja ja, nu weten we het wel hoor. Verder nog iets?
  Redactie Frontpage vrijdag 16 april 2010 @ 10:34:22 #300
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_80375420
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 10:31 schreef S1nn3rz het volgende:

[..]

DRM is een heel verkeerde beslissing geweest die vaak averechts werkt. Dat ben ik helemaal met je eens.
En ze worden nog steeds toegepast, ook bij games (verplicht een internetverbinding hebben om lokaal een spel te kunnen spelen, dat soort ongein). Oftewel: de industrie moet zich aanpassen. Simpel as that.
With four other people
And aliens
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')