Verlicht ons, waarde heer Splitter.quote:Op donderdag 15 april 2010 08:47 schreef Netsplitter het volgende:
Jij schijnt niet helemaal te snappen wat er gaat gebeuren als er een spitsbelasting komt.
Volgens mij heb ik al eerder gepost wat de consequenties kunnen zijn als men een spitstarief gaat introduceren en wat voor gevolgen dat op de prijzen van goederen kunnen zijn.quote:Op donderdag 15 april 2010 09:15 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Verlicht ons, waarde heer Splitter.
Het probleem zit 'm niet denk ik in de mensen die in de file staan omdat ze niet anders kunnen maar in het feit dat er geen goed alternatief is.quote:Op donderdag 15 april 2010 09:20 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Ohzo, klinkt billijk an sich.
Het zou eventueel ook als positief bijeffect kunnen hebben dat meer mensen andere manieren van naar het werk reizen gaan proberen of andere werktijden aanhouden.
Bedrijven kunnen niet anders dan dat toestaan. Volgens mij werkt het overgrote deel van de Nederlandse beroepsbevolking die dagelijks in de file staat niet in een baan die perse van 8u48 - 17u06 uitgevoerd moet worden.
De meeste bedrijventerreinen zijn volgens mij al prima bereikbaar. Het échte probleem is dat iedereen op precies dezelfde tijd van precies dezelfde Vinexwijk naar precies hetzelfde bedrijventerrein wil, allemaal in bijna precies dezelfde eigen leaseauto's, omdat ze allemaal om 9u voor hun PCtje willen zitten en om 17u weer naar huis (om aan te sluiten in precies dezelfde file).quote:Op donderdag 15 april 2010 09:24 schreef Netsplitter het volgende:
Het probleem zit 'm niet denk ik in de mensen die in de file staan omdat ze niet anders kunnen maar in het feit dat er geen goed alternatief is.
Het OV wordt al jaaaren steeds duurder maar van een leien dakje gaat het nog steeds niet.
De treinen mogen misschien wel aardig op tijd rijden, maar dat kan je van de connecties naar bussen enzo niet zeggen.
Dat moet veranderen wil je van het OV een waardig alternatief maken.
Ook het veel beter bereikbaar maken van bedrijfsterreinen moet beter.
Dan moeten bv helpdesken ook met andere tijden gaan werken en moeten daar de contracten van aangepast gaan worden.quote:Op donderdag 15 april 2010 09:52 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
De meeste bedrijventerreinen zijn volgens mij al prima bereikbaar. Het échte probleem is dat iedereen op precies dezelfde tijd van precies dezelfde Vinexwijk naar precies hetzelfde bedrijventerrein wil, allemaal in bijna precies dezelfde eigen leaseauto's, omdat ze allemaal om 9u voor hun PCtje willen zitten en om 17u weer naar huis (om aan te sluiten in precies dezelfde file).
Als bedrijven én werknemers wat flexibeler om zouden gaan met werktijden, zou dat me dunkt al een hele hoop filekilometers schelen.
Ja, klopt, wil Nederland écht vooruit dan zullen we misschien toch enigszins afmoeten van het idee dat de wereldeconomie stilligt in de 16 uur dat "wij" niet werken.quote:Op donderdag 15 april 2010 09:58 schreef Netsplitter het volgende:
Dan moeten bv helpdesken ook met andere tijden gaan werken en moeten daar de contracten van aangepast gaan worden.
En dan niet alleen die van de medewerkers maar ook de afgesproken SLA's moeten aangepast worden, waarschijnlijk zelfs opnieuw worden onderhandeld omdat de voorwaarden drastisch veranderen.
De systeembeheerders moeten op andere tijden gaan werken waardoor oa servicewindows moeten worden veranderd naar andere tijden.
Helpdeskers kunnen gewoon thuiswerken, ik snap niet waarom deze mensen op kantoor moeten zitten 50km verderop.quote:Op donderdag 15 april 2010 09:58 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Dan moeten bv helpdesken ook met andere tijden gaan werken en moeten daar de contracten van aangepast gaan worden.
En dan niet alleen die van de medewerkers maar ook de afgesproken SLA's moeten aangepast worden, waarschijnlijk zelfs opnieuw worden onderhandeld omdat de voorwaarden drastisch veranderen.
De systeembeheerders moeten op andere tijden gaan werken waardoor oa servicewindows moeten worden veranderd naar andere tijden.
Hier past maar 1 reactie op:quote:Op donderdag 15 april 2010 10:02 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Helpdeskers kunnen gewoon thuiswerken, ik snap niet waarom deze mensen op kantoor moeten zitten 50km verderop.
Nou was er laatst wel zo'n knakker (ik dacht op Radio1) die zei dat veel bedrijven dat niet aandurven omdat ze niet kunnen garanderen dat hun werknemers thuis een Arbo-goedgekeurde werkplek hebben, net als op kantoor.quote:Op donderdag 15 april 2010 10:02 schreef Revolution-NL het volgende:
Tot dusver dient er een mentaliteitsverandering plaats te vinden bij management / directie ten aanzien van thuis werken. Technische zijn er totaal geen belemmeringen om kantoor personeel thuis te laten werken.
Dat is wel heel erg triest.quote:Op donderdag 15 april 2010 10:04 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Nou was er laatst wel zo'n knakker (ik dacht op Radio1) die zei dat veel bedrijven dat niet aandurven omdat ze niet kunnen garanderen dat hun werknemers thuis een Arbo-goedgekeurde werkplek hebben, net als op kantoor.
Nog triester is dat je als werkgever wel verantwoordelijk bent voor die thuiswerkplek...quote:
Bikkel, ik fiets gerust 50km voor mn lol, maar voor woon-werk verkeer pak ik dan toch liever iets snellersquote:Op donderdag 15 april 2010 08:49 schreef Oksel het volgende:
Ik woon 33km van mijn werk en ga met de fiets.
Dan zou je straks het fileprobleem oplossen, dat willen "we" niet hoor.quote:Op donderdag 15 april 2010 09:58 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Dan moeten bv helpdesken ook met andere tijden gaan werken en moeten daar de contracten van aangepast gaan worden.
En dan niet alleen die van de medewerkers maar ook de afgesproken SLA's moeten aangepast worden, waarschijnlijk zelfs opnieuw worden onderhandeld omdat de voorwaarden drastisch veranderen.
De systeembeheerders moeten op andere tijden gaan werken waardoor oa servicewindows moeten worden veranderd naar andere tijden.
Is wettelijk geregeld dat een werknemer een goede werkplek moet hebben om z'n werkzaamheden goed uit te kunnen voeren.quote:
Dit is niet iets wat "even" is opgelost.quote:Op donderdag 15 april 2010 13:00 schreef fs180 het volgende:
[..]
Dan zou je straks het fileprobleem oplossen, dat willen "we" niet hoor.
Goed uitgevoerd neemt de drukte in de spits met een procent of 10 af en verdwijnt een aanzienlijk deel van de files.quote:Op donderdag 15 april 2010 08:47 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Jij schijnt niet helemaal te snappen wat er gaat gebeuren als er een spitsbelasting komt.
Waarom dan?quote:
Zo inderdaad. Hier nog iemand.quote:Op woensdag 14 april 2010 11:39 schreef Netsplitter het volgende:
Vond 99cent voor een liter diesel best aangenaam.
niet ten opzichte van wat men heeft betaald per $ per vat voor olie, de stand is nog lang niet zo duur als de vorige keer maar toch zitten we al zowat tegen de record prijzen aan. Als je kijkt naar onze laagste prijs, dan is dat nog een stuk hoger dan wat ze in Spanje nu op wederom bijna het hoogst moment aan benzine betalen namelijk 1,18 euro , bespottelijk gewoon, het is toch gewoon dezelfde olie? Waarom moet dat nou zo duur?quote:
Hoge benzine prijzen kunnen ook een crisis veroorzakenquote:Op woensdag 14 april 2010 12:20 schreef Daniel1976 het volgende:
Hoge benzine prijzen zijn goed.
Dat betekent einde van de crisis
de stijging ging veel harder dan de daling,quote:Op woensdag 14 april 2010 14:26 schreef waht het volgende:
[..]
Jammer. De daadwerkelijke benzineprijzen liggen steevast ONDER de adviesprijs.
De benzineprijs in Nederland is gedaald toen de olieprijs dit ook deed. Einde discussie.
Dat is al heel wat anders dan het schreeuwerige NIETS van jou in je OP.quote:Op vrijdag 16 april 2010 02:42 schreef MaskOfSanity het volgende:
Misschien kan hij water ook in benzine omtoveren.
Dit graftopic is niet van mij, cunt.quote:Op vrijdag 16 april 2010 10:33 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dat is al heel wat anders dan het schreeuwerige NIETS van jou in je OP.
Het betekent dat er veel geld naar het Midden-Oosten gaat, m.a.w. wij houden minder geld over, niks goed aan dus.quote:Op woensdag 14 april 2010 12:20 schreef Daniel1976 het volgende:
Hoge benzine prijzen zijn goed.
Dat betekent einde van de crisis
Hogere benzineprijzen = hogere accijnsopbrengsten.quote:Op vrijdag 16 april 2010 15:33 schreef RemcoDelft het volgende:
Het betekent dat er veel geld naar het Midden-Oosten gaat, m.a.w. wij houden minder geld over, niks goed aan dus.
Netto gaat er meer geld Nederland uit!quote:Op vrijdag 16 april 2010 15:37 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Hogere benzineprijzen = hogere accijnsopbrengsten.
Hogere benzineprijs = hogere olieprijzen = hogere gasprijzen.
Hoe kan dat niet goed zijn voor NL?
Omdat de huidige stijging voornamelijk te danken is aan een verzwakte Euroquote:Op vrijdag 16 april 2010 15:37 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Hogere benzineprijzen = hogere accijnsopbrengsten.
Hogere benzineprijs = hogere olieprijzen = hogere gasprijzen.
Hoe kan dat niet goed zijn voor NL?
Het speculeren met olie is een veel en veel grotere boosdoener. Er is momenteel minder vraag, maar de prijs wordt opgedreven door handelquote:Op vrijdag 16 april 2010 16:11 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Omdat de huidige stijging voornamelijk te danken is aan een verzwakte Euro
Tja, bubbel is a bitch. Maar de grote stijging van de afgelopen weken komt toch echt omdat de olie in Euro duurder is geworden. De algehele uptrend is idd gevolg van een bubbel (Chinezen die tankers maar rondjes laten varenquote:Op vrijdag 16 april 2010 20:16 schreef draaijer het volgende:
[..]
Het speculeren met olie is een veel en veel grotere boosdoener. Er is momenteel minder vraag, maar de prijs wordt opgedreven door handel
Goed zo!quote:Op donderdag 15 april 2010 20:44 schreef draaijer het volgende:
[..]
Zo inderdaad. Hier nog iemand.
Ik rij 1 op 8 op diesel!!! Begint nu opeens wat duur te worden
Dan moet je wat zuiniger aan doen!quote:Op vrijdag 16 april 2010 15:50 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Netto gaat er meer geld Nederland uit!
Op de piek van de olieprijs anderhalf jaar geleden, ging 8% van het BNP op aan olie-import. Vind ik veel!
Blablabla.quote:Op zaterdag 17 april 2010 12:38 schreef TomLievense het volgende:
Belasting op benzine is terecht, vervuiler betaald en zo hoort het ook te zijn. Onze vooraad aan fossiele brandstoffen raken op, wie deze brandstoffen gebruikt moet daar flink voor betalen.
Onze voorraad nog welquote:Op zaterdag 17 april 2010 12:38 schreef TomLievense het volgende:
Belasting op benzine is terecht, vervuiler betaald en zo hoort het ook te zijn. Onze vooraad aan fossiele brandstoffen raken op, wie deze brandstoffen gebruikt moet daar flink voor betalen.
5 cm is voor een reus ook niks.quote:Op donderdag 15 april 2010 00:31 schreef DS4 het volgende:
Ik vind benzine helemaal niet zo extreem duur als je het vergelijkt met de overige kosten van autorijden. Natuurlijk betaalt iedereen liever minder. Maar verder...
Klopt, omdat men bang is dat bedrijven weg gaan en burgers kan je uitknijpen. NLers laten het zowieso ook maar gebeuren en doen niks.quote:Op zaterdag 17 april 2010 13:13 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Blablabla.
Leg dan eens uit hoe het kan dat 10% van het Nederlandse aardgas door een paar schatrijke tuinders wordt gebruikt om paprika's en tomaten te produceren, terwijl ze daar nauwelijks belasting over betalen?!
Face it: de overheid laat burgers het overgrote deel van de milieubelastingen betalen, terwijl het bedrijfsleven het overgrote deel van de vervuiling produceert.
Dat dus. Burgers gebruiken maar een klein deel van de energievoorraad in Nederland maar betalen wel driekwart van de belastingen. Het zou de overheid sieren als ze die achterlijke energiebelasting zouden afschaffen. Maar dat zal natuurlijk nooit gebeuren.quote:Op zaterdag 17 april 2010 13:13 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Blablabla.
Leg dan eens uit hoe het kan dat 10% van het Nederlandse aardgas door een paar schatrijke tuinders wordt gebruikt om paprika's en tomaten te produceren, terwijl ze daar nauwelijks belasting over betalen?!
Face it: de overheid laat burgers het overgrote deel van de milieubelastingen betalen, terwijl het bedrijfsleven het overgrote deel van de vervuiling produceert.
Dat vind ik vreemd: harder werken om meer geld te kunnen weggooien?quote:Op zaterdag 17 april 2010 12:03 schreef draaijer het volgende:
[..]
Ach het is weer een motivatie om harder te werken
Wees blij. Het zou niet zo mooi zijn als het bedrijfsleven Nederland ontvlucht door het belasting klimaat. Dan zitten de burgers niet alleen met hoge belastingen maar ook zonder werkquote:Op zaterdag 17 april 2010 13:13 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Blablabla.
Leg dan eens uit hoe het kan dat 10% van het Nederlandse aardgas door een paar schatrijke tuinders wordt gebruikt om paprika's en tomaten te produceren, terwijl ze daar nauwelijks belasting over betalen?!
Face it: de overheid laat burgers het overgrote deel van de milieubelastingen betalen, terwijl het bedrijfsleven het overgrote deel van de vervuiling produceert.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |