Toch wel:quote:Op woensdag 14 april 2010 11:36 schreef zetalore het volgende:
Ten tijde van de lage prijs per oliestand hebben de nederlanders NIETS geprofiteerd, geen enkele benzineprijs ging noemenswaardig omlaag
Als de reiskosten niet stijgen, terwijl de brandstof duurder wordt, welk onderdeel van die reiskosten wordt dan goedkoper?quote:Op woensdag 14 april 2010 11:43 schreef Biffkoffie het volgende:
Fuckers.. eerst nog dat kut-kwartje van kok.. reiskosten stijgen ook niet mee, terwijl de preijs van brandstof bijna de helft meer kost dan 5 jaar geleden.
Kom eens niet met een plaatje van adviesprijzen? Want ik kan me serieus niet herinneren ooit ¤ 1,50 voor een liter diesel te hebben betaald...quote:
Dat is een plaatje met adviesprijzen.quote:Op woensdag 14 april 2010 12:02 schreef AlphaOmega het volgende:
Kom eens niet met een plaatje van adviesprijzen? Want ik kan me serieus niet herinneren ooit ¤ 1,50 voor een liter diesel te hebben betaald...
Die mag je even uitleggen, want ik snap 'm niet.quote:Op woensdag 14 april 2010 12:20 schreef Daniel1976 het volgende:
Hoge benzine prijzen zijn goed.
Dat betekent einde van de crisis
Nou, ik tank met zeer grote regelmaat, maar nogmaals, dat heb ik nog nooit voor een liter diesel betaald. Adviesprijs van een TV kan ook 2000 Euro zijn, maar bij de MediaMarkt is dat toestel 1200 Euro.quote:Op woensdag 14 april 2010 12:19 schreef Arcee het volgende:
[..]
Dat is een plaatje met adviesprijzen.
Die 1.50 voor diesel was ook maar even op het hoogtepunt, hè.
Kom lekker zelf met zo'n plaatje.quote:Op woensdag 14 april 2010 12:27 schreef AlphaOmega het volgende:
Kom dan gewoon met een leuk plaatje van bijvoorbeeld de laagste of hoogste consumentenprijzen. En leg je jou plaatje daar onder, dan zal je zien dat de consumenten prijs alleen stijgt als de adviesprijs stijgt, maar niet of nauwelijks daalt bij het dalen van de adviesprijs.
Volgens jouw logica zouden benzineprijzen dan nooit kunnen dalen.quote:Op woensdag 14 april 2010 12:27 schreef AlphaOmega het volgende:
Nou, ik tank met zeer grote regelmaat, maar nogmaals, dat heb ik nog nooit voor een liter diesel betaald. Adviesprijs van een TV kan ook 2000 Euro zijn, maar bij de MediaMarkt is dat toestel 1200 Euro.
Kom dan gewoon met een leuk plaatje van bijvoorbeeld de laagste of hoogste consumentenprijzen. En leg je jou plaatje daar onder, dan zal je zien dat de consumenten prijs alleen stijgt als de adviesprijs stijgt, maar niet of nauwelijks daalt bij het dalen van de adviesprijs.
'Niet of nauwelijks'. Wat is daar alleen 'Niet' aan? Inderdaad, niets!quote:Op woensdag 14 april 2010 12:35 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Volgens jouw logica zouden benzineprijzen dan nooit kunnen dalen..
Dat is pertinente onzin.
Inderdaad, benzineprijzen daalden tweede helft 2008 enorm, aan welke pomp dan ook.quote:Op woensdag 14 april 2010 12:35 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Volgens jouw logica zouden benzineprijzen dan nooit kunnen dalen..
Dat is pertinente onzin.
Niet als de benzineprijzen daar kunstmatig laag worden gehouden.quote:Op woensdag 14 april 2010 12:46 schreef Revolution-NL het volgende:
Hoge benzine prijzen zijn goed. Wij zijn al gewend aan hoge prijzen en passen ons verbruik daarop ook aan.
De Amerikanen hebben met hun v8's zometeen ECHT een probleem als de benzine prijs door het dak gaat.
Benzine prijzen stijgen alleen als er meer geconsumeerd wordt in de hele wereld.quote:Op woensdag 14 april 2010 12:22 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Die mag je even uitleggen, want ik snap 'm niet.
Gezien vanuit dat standpunt heb je gelijk.quote:Op woensdag 14 april 2010 14:05 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Benzine prijzen stijgen alleen als er meer geconsumeerd wordt in de hele wereld.
(vraag / aanbod = markt). Door de crisis was er weinig markt genoeg aanbod dus lagere prijzen.
We weten allemaal uit 2008 wat er gebeurd als de crisis over is, dan schiet de bezine weer omhoog.
We hebben nu eenmaal een olie tekort.
We kunnen slechts china bombarderen om zo te zorgen dat wij nog een tijdje lang wat meer hebben,
Ik ben wel zo anti energie besparen.quote:Op woensdag 14 april 2010 12:46 schreef Revolution-NL het volgende:
Hoge benzine prijzen zijn goed. Wij zijn al gewend aan hoge prijzen en passen ons verbruik daarop ook aan.
De Amerikanen hebben met hun v8's zometeen ECHT een probleem als de benzine prijs door het dak gaat.
Voor burgers die spaarzaam met energie omgaan zal de klap dan ook minder hard aankomen.
Auto rijden is voor mij op dit moment goedkoper dan 10 jaar geleden, puur omdat ik nu een hybride rijd die 1:20 rijd.
Mijn gas en electra is goedkoper dan 10 jaar geleden door het gebruik van A(++) apparatuur en LED verlichting. Kortom mensen moeten niet zo janken, je hebt het verbruik en dus de kosten ZELF in de hand.
En hoe milieuvriendelijk afbreekbaar zijn die accu's ook alweer??quote:Op woensdag 14 april 2010 12:46 schreef Revolution-NL het volgende:
Hoge benzine prijzen zijn goed. Wij zijn al gewend aan hoge prijzen en passen ons verbruik daarop ook aan.
De Amerikanen hebben met hun v8's zometeen ECHT een probleem als de benzine prijs door het dak gaat.
Voor burgers die spaarzaam met energie omgaan zal de klap dan ook minder hard aankomen.
Auto rijden is voor mij op dit moment goedkoper dan 10 jaar geleden, puur omdat ik nu een hybride rijd die 1:20 rijd.
Mijn gas en electra is goedkoper dan 10 jaar geleden door het gebruik van A(++) apparatuur en LED verlichting. Kortom mensen moeten niet zo janken, je hebt het verbruik en dus de kosten ZELF in de hand.
Jammer. De daadwerkelijke benzineprijzen liggen steevast ONDER de adviesprijs.quote:Op woensdag 14 april 2010 12:02 schreef AlphaOmega het volgende:
[..]
Kom eens niet met een plaatje van adviesprijzen? Want ik kan me serieus niet herinneren ooit ¤ 1,50 voor een liter diesel te hebben betaald...
Amerikanen zullen dus ook veel eerder en veel harder voelen als de benzineprijs stijgt. Waar hier de accijns een dempend effect heeft is de benzineprijs in de VS meer dan verdubbeld, vervolgens gehalveerd en inmiddels weer bijna verdubbeld.quote:Op woensdag 14 april 2010 11:36 schreef zetalore het volgende:
Want het is toch iedere keer weer hetzelfde liedje, terwijl de Amerikanen al zingend er voor hetzelfde geld 5 liter erin gooien krijgen wij voor 1,5 euro een schamel litertje waarvoor al pinnend een massaal bedrag van onze bankrekeningen wordt afgeschreven, aka bij mij 50 euro per keer. Nu rij ik puur voor het werk en boodschappen , maar het is gewoon schokkend als je bij de pomp staat en de teller voorbij ziet racen, en zo nog even een rekening van 340 voor WA ,en nog een apk keuringkie met een winterbeurtje erbij 400 euro. + huur + ziektekostenverzekering = blut aan het eind van de maand. Nou zal het niet bij iedereen zo zijn, maar ik geloof dat zat mensen het zat zijn om maar steeds aan het korste eind te trekken,
Fijn dat dat bij jou kan.quote:Op woensdag 14 april 2010 14:32 schreef Metro2005 het volgende:
Altijd maar klagen over de benzineprijs en nooit eens bij jezelf te rade gaan of je niet zelf wat kan doen om minder autokilometers te maken.
* Metro2005 doet 2 maanden met een tank benzine omdat ik bijna altijd fiets
Dat is al een redelijk gedateerd artikel van 13-10-2009.quote:Op woensdag 14 april 2010 14:35 schreef I.R.Baboon het volgende:
Dat die benzineprijs keihard is gestegen is overigens ook niet waar.
Het gehuil over benzineprijzen is bijna altijd gebaseerd op gevoel. Als het aankomt op de portemonnee heeft niemand zin in nuance.quote:Op woensdag 14 april 2010 14:35 schreef I.R.Baboon het volgende:
Dat die benzineprijs keihard is gestegen is overigens ook niet waar.
Als het kanquote:Op woensdag 14 april 2010 14:34 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Fijn dat dat bij jou kan.
Wil je nu een schouderklopje?
Misschien moet je gewoon stoppen met klagen, erkennen dat je te weinig verdient en creatief zijn in de manieren waarop je nog wat extra's kunt verdienen. Je kunt natuurlijk ook gewoon de kansen benutten van onze vrijemarkteconomie.quote:Op woensdag 14 april 2010 11:36 schreef zetalore het volgende:
Ten tijde van de lage prijs per oliestand hebben de nederlanders NIETS geprofiteerd, geen enkele benzineprijs ging noemenswaardig omlaag om nu dat de prijs weer omhoog gaat fors te stijgen, tijd voor een acute accijns verlaging dus van 25%
Want het is toch iedere keer weer hetzelfde liedje, terwijl de Amerikanen al zingend er voor hetzelfde geld 5 liter erin gooien krijgen wij voor 1,5 euro een schamel litertje waarvoor al pinnend een massaal bedrag van onze bankrekeningen wordt afgeschreven, aka bij mij 50 euro per keer. Nu rij ik puur voor het werk en boodschappen , maar het is gewoon schokkend als je bij de pomp staat en de teller voorbij ziet racen, en zo nog even een rekening van 340 voor WA ,en nog een apk keuringkie met een winterbeurtje erbij 400 euro. + huur + ziektekostenverzekering = blut aan het eind van de maand. Nou zal het niet bij iedereen zo zijn, maar ik geloof dat zat mensen het zat zijn om maar steeds aan het kortste eind te trekken,
Even een praktijkvoorbeeldje van mij.quote:Op woensdag 14 april 2010 14:58 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Als het kan![]()
ontopic: Het kan bij veel meer mensen. Mensen zijn alleen vaak te beroerd om naar alternatieven te zoeken terwijl die er vaak genoeg zijn (OV, brommer / scooter, fiets, carpoolen etc)
overigens blijft een hoge benzineprijs natuurlijk wel kut als ik zelf moet tanken.
Oplossing ? Of in Den Haag gaan wonen, of een baan in Delft zoekenquote:Op woensdag 14 april 2010 15:16 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Even een praktijkvoorbeeldje van mij.
Ik werk bij de Binckhorst in Den Haag.
Ik woon in Delft, vlakbij de A13.
Met de auto doe ik er ongeveer 10 a 12 min over in de ochtend.
7:15 ga ik de deur uit, 7:30 log ik in op m'n pc.
Dit is met het OV.
6:40 moet ik opstappen op bus.
Dan naar Z'meer CS.
bus pakken en dan ben ik rond 7:30 op werk.
Als alle aansluitingen kloppen.
Maw, OV geen optie.
Dat is geen oplossing aangezien ik volgende week zo maar in bv Utrecht kan werken of in A'dam.quote:Op woensdag 14 april 2010 15:19 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Oplossing ? Of in Den Haag gaan wonen, of een baan in Delft zoeken.
Ik werk ook regelmatig buiten nederland.quote:Op woensdag 14 april 2010 15:20 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Dat is geen oplossing aangezien ik volgende week zo maar in bv Utrecht kan werken of in A'dam.
OV is geen optie nee maar voor die 8 kilometer die het is (bron: google mapsquote:Op woensdag 14 april 2010 15:16 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Even een praktijkvoorbeeldje van mij.
Ik werk bij de Binckhorst in Den Haag.
Ik woon in Delft, vlakbij de A13.
Met de auto doe ik er ongeveer 10 a 12 min over in de ochtend.
7:15 ga ik de deur uit, 7:30 log ik in op m'n pc.
Dit is met het OV.
6:40 moet ik opstappen op bus.
Dan naar Z'meer CS.
bus pakken en dan ben ik rond 7:30 op werk.
Als alle aansluitingen kloppen.
Maw, OV geen optie.
Mioet ik eerst een goede fiets gaan kopen.quote:Op woensdag 14 april 2010 15:29 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
OV is geen optie nee maar voor die 8 kilometer die het is (bron: google maps) kan je toch ook op de fiets stappen, als je een klein beetje rustig tempo aanhoudt ben je er in een half uurtje en als je een beetje doortrapt doe je het in 20 minuten.
Je bent het schitterende voorbeeld van iemand die 1 alternatief bekijkt, stelt dat dat geen optie is en dan gaat klagen dat er helemaal geen alternatieven zijn.
Dan is het een ander verhaal natuurlijk maar je zou ze de kost moeten geven, al die mensen die beweren dat ze écht niet zonder hun auto kunnen en op < 10 km afstand van hun kantoorbaan wonen.quote:Op woensdag 14 april 2010 15:31 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Mioet ik eerst een goede fiets gaan kopen.
Daarbij is het goed mogelijk dat ik naar een vestiging in bv Europort moet wanneer daar gezeik is.
Of naar Utrecht voor damage control.
Ik zit je maar een beetje te stangen hoor.quote:Op woensdag 14 april 2010 15:52 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Dan is het een ander verhaal natuurlijk maar je zou ze de kost moeten geven, al die mensen die beweren dat ze écht niet zonder hun auto kunnen en op < 10 km afstand van hun kantoorbaan wonen.
Het is echt een kwestie van gewenning en luiheid van veel mensen. Sommige mensen pakken nog de auto om hun kinderen 500 meter (!) verderop naar school te brengen en daarna doodleuk weer terug naar huis te rijden
Als het zo kort rijden is hoef je ook niet te zeuren over brandstofprijzen.quote:Op woensdag 14 april 2010 15:16 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Even een praktijkvoorbeeldje van mij.
Ik werk bij de Binckhorst in Den Haag.
Ik woon in Delft, vlakbij de A13.
Met de auto doe ik er ongeveer 10 a 12 min over in de ochtend.
7:15 ga ik de deur uit, 7:30 log ik in op m'n pc.
Dit is met het OV.
6:40 moet ik opstappen op bus.
Dan naar Z'meer CS.
bus pakken en dan ben ik rond 7:30 op werk.
Als alle aansluitingen kloppen.
Maw, OV geen optie.
Met de huidige politieke kneuzen die er zitten bedoel je??quote:Op woensdag 14 april 2010 17:36 schreef Helderder het volgende:
Het accijnsgeld heeft namelijk nog de meeste kans om nuttig besteed te worden.
quote:Op woensdag 14 april 2010 17:53 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Met de huidige politieke kneuzen die er zitten bedoel je??
Ja, maar de grap is dat m daar de pijn niet in zit. Die zit m precies bij die groep die geen alternatief heeft en een dikke 40km van het werk woont.quote:Op woensdag 14 april 2010 15:52 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Dan is het een ander verhaal natuurlijk maar je zou ze de kost moeten geven, al die mensen die beweren dat ze écht niet zonder hun auto kunnen en op < 10 km afstand van hun kantoorbaan wonen.
Het is echt een kwestie van gewenning en luiheid van veel mensen. Sommige mensen pakken nog de auto om hun kinderen 500 meter (!) verderop naar school te brengen en daarna doodleuk weer terug naar huis te rijden
10 a 12 minuten in de randstad, dan mag je überhaupt nergens over zeuren.quote:Op woensdag 14 april 2010 16:50 schreef I.R.Baboon het volgende:
Als het zo kort rijden is hoef je ook niet te zeuren over brandstofprijzen..
Dan zou de prijs eerder richting de 2,50 of 3 euro moeten wil je dezelfde prijzen hebben als wanneer de kmheffing er zou zijn.quote:Op woensdag 14 april 2010 18:40 schreef kawotski het volgende:
[..]
Ja, maar de grap is dat m daar de pijn niet in zit. Die zit m precies bij die groep die geen alternatief heeft en een dikke 40km van het werk woont.
Maar goed, nogmaals wederom en voor de zoveelste keer, dit zijn prijzen waarbij je reeds een vergelijk kan maken met de voorgestelde kilometerheffing waar zoveel mensen voor zijn. De files zijn m.i.v. morgen dus opgelost.
Ik snap niet wat jezus met de benzineprijs te maken heeft. Misschien moet dit topis maar verplaatst worden naar F&L?quote:Op woensdag 14 april 2010 11:36 schreef zetalore het volgende:
Ten tijde van de lage prijs per oliestand hebben de nederlanders NIETS geprofiteerd, geen enkele benzineprijs ging noemenswaardig omlaag om nu dat de prijs weer omhoog gaat fors te stijgen, tijd voor een acute accijns verlaging dus van 25%
Want het is toch iedere keer weer hetzelfde liedje, terwijl de Amerikanen al zingend er voor hetzelfde geld 5 liter erin gooien krijgen wij voor 1,5 euro een schamel litertje waarvoor al pinnend een massaal bedrag van onze bankrekeningen wordt afgeschreven, aka bij mij 50 euro per keer. Nu rij ik puur voor het werk en boodschappen , maar het is gewoon schokkend als je bij de pomp staat en de teller voorbij ziet racen, en zo nog even een rekening van 340 voor WA ,en nog een apk keuringkie met een winterbeurtje erbij 400 euro. + huur + ziektekostenverzekering = blut aan het eind van de maand. Nou zal het niet bij iedereen zo zijn, maar ik geloof dat zat mensen het zat zijn om maar steeds aan het korste eind te trekken,
de prijs stijgt momenteel ongeveer tot de recordsniveaus van enkele jaren geleden.quote:Op woensdag 14 april 2010 11:36 schreef zetalore het volgende:
Ten tijde van de lage prijs per oliestand hebben de nederlanders NIETS geprofiteerd, geen enkele benzineprijs ging noemenswaardig omlaag om nu dat de prijs weer omhoog gaat fors te stijgen,
En dan gaan andere belastingen weer omhoog. Het geld is op in Nederland dus op lagere lasten hoef je niet te rekenenquote:tijd voor een acute accijns verlaging dus van 25%
Omdat al die automobilisten het zo leuk vinden om in de file te staan kan de spitsbelasting mooi een verdubbeling van de kosten gaan wordenquote:Op woensdag 14 april 2010 18:40 schreef kawotski het volgende:
[..]
Ja, maar de grap is dat m daar de pijn niet in zit. Die zit m precies bij die groep die geen alternatief heeft en een dikke 40km van het werk woont.
Maar goed, nogmaals wederom en voor de zoveelste keer, dit zijn prijzen waarbij je reeds een vergelijk kan maken met de voorgestelde kilometerheffing waar zoveel mensen voor zijn. De files zijn m.i.v. morgen dus opgelost.
Jij schijnt niet helemaal te snappen wat er gaat gebeuren als er een spitsbelasting komt.quote:Op donderdag 15 april 2010 08:45 schreef du_ke het volgende:
[..]
Omdat al die automobilisten het zo leuk vinden om in de file te staan kan de spitsbelasting mooi een verdubbeling van de kosten gaan worden.
* du_ke stapt zo op z'n fietsje om fluitend binnen 5 minuten op kantoor aan te komen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |