Toch wel:quote:Op woensdag 14 april 2010 11:36 schreef zetalore het volgende:
Ten tijde van de lage prijs per oliestand hebben de nederlanders NIETS geprofiteerd, geen enkele benzineprijs ging noemenswaardig omlaag
Als de reiskosten niet stijgen, terwijl de brandstof duurder wordt, welk onderdeel van die reiskosten wordt dan goedkoper?quote:Op woensdag 14 april 2010 11:43 schreef Biffkoffie het volgende:
Fuckers.. eerst nog dat kut-kwartje van kok.. reiskosten stijgen ook niet mee, terwijl de preijs van brandstof bijna de helft meer kost dan 5 jaar geleden.
Kom eens niet met een plaatje van adviesprijzen? Want ik kan me serieus niet herinneren ooit ¤ 1,50 voor een liter diesel te hebben betaald...quote:
Dat is een plaatje met adviesprijzen.quote:Op woensdag 14 april 2010 12:02 schreef AlphaOmega het volgende:
Kom eens niet met een plaatje van adviesprijzen? Want ik kan me serieus niet herinneren ooit ¤ 1,50 voor een liter diesel te hebben betaald...
Die mag je even uitleggen, want ik snap 'm niet.quote:Op woensdag 14 april 2010 12:20 schreef Daniel1976 het volgende:
Hoge benzine prijzen zijn goed.
Dat betekent einde van de crisis
Nou, ik tank met zeer grote regelmaat, maar nogmaals, dat heb ik nog nooit voor een liter diesel betaald. Adviesprijs van een TV kan ook 2000 Euro zijn, maar bij de MediaMarkt is dat toestel 1200 Euro.quote:Op woensdag 14 april 2010 12:19 schreef Arcee het volgende:
[..]
Dat is een plaatje met adviesprijzen.
Die 1.50 voor diesel was ook maar even op het hoogtepunt, hè.
Kom lekker zelf met zo'n plaatje.quote:Op woensdag 14 april 2010 12:27 schreef AlphaOmega het volgende:
Kom dan gewoon met een leuk plaatje van bijvoorbeeld de laagste of hoogste consumentenprijzen. En leg je jou plaatje daar onder, dan zal je zien dat de consumenten prijs alleen stijgt als de adviesprijs stijgt, maar niet of nauwelijks daalt bij het dalen van de adviesprijs.
Volgens jouw logica zouden benzineprijzen dan nooit kunnen dalen.quote:Op woensdag 14 april 2010 12:27 schreef AlphaOmega het volgende:
Nou, ik tank met zeer grote regelmaat, maar nogmaals, dat heb ik nog nooit voor een liter diesel betaald. Adviesprijs van een TV kan ook 2000 Euro zijn, maar bij de MediaMarkt is dat toestel 1200 Euro.
Kom dan gewoon met een leuk plaatje van bijvoorbeeld de laagste of hoogste consumentenprijzen. En leg je jou plaatje daar onder, dan zal je zien dat de consumenten prijs alleen stijgt als de adviesprijs stijgt, maar niet of nauwelijks daalt bij het dalen van de adviesprijs.
'Niet of nauwelijks'. Wat is daar alleen 'Niet' aan? Inderdaad, niets!quote:Op woensdag 14 april 2010 12:35 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Volgens jouw logica zouden benzineprijzen dan nooit kunnen dalen..
Dat is pertinente onzin.
Inderdaad, benzineprijzen daalden tweede helft 2008 enorm, aan welke pomp dan ook.quote:Op woensdag 14 april 2010 12:35 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Volgens jouw logica zouden benzineprijzen dan nooit kunnen dalen..
Dat is pertinente onzin.
Niet als de benzineprijzen daar kunstmatig laag worden gehouden.quote:Op woensdag 14 april 2010 12:46 schreef Revolution-NL het volgende:
Hoge benzine prijzen zijn goed. Wij zijn al gewend aan hoge prijzen en passen ons verbruik daarop ook aan.
De Amerikanen hebben met hun v8's zometeen ECHT een probleem als de benzine prijs door het dak gaat.
Benzine prijzen stijgen alleen als er meer geconsumeerd wordt in de hele wereld.quote:Op woensdag 14 april 2010 12:22 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Die mag je even uitleggen, want ik snap 'm niet.
Gezien vanuit dat standpunt heb je gelijk.quote:Op woensdag 14 april 2010 14:05 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Benzine prijzen stijgen alleen als er meer geconsumeerd wordt in de hele wereld.
(vraag / aanbod = markt). Door de crisis was er weinig markt genoeg aanbod dus lagere prijzen.
We weten allemaal uit 2008 wat er gebeurd als de crisis over is, dan schiet de bezine weer omhoog.
We hebben nu eenmaal een olie tekort.
We kunnen slechts china bombarderen om zo te zorgen dat wij nog een tijdje lang wat meer hebben,
Ik ben wel zo anti energie besparen.quote:Op woensdag 14 april 2010 12:46 schreef Revolution-NL het volgende:
Hoge benzine prijzen zijn goed. Wij zijn al gewend aan hoge prijzen en passen ons verbruik daarop ook aan.
De Amerikanen hebben met hun v8's zometeen ECHT een probleem als de benzine prijs door het dak gaat.
Voor burgers die spaarzaam met energie omgaan zal de klap dan ook minder hard aankomen.
Auto rijden is voor mij op dit moment goedkoper dan 10 jaar geleden, puur omdat ik nu een hybride rijd die 1:20 rijd.
Mijn gas en electra is goedkoper dan 10 jaar geleden door het gebruik van A(++) apparatuur en LED verlichting. Kortom mensen moeten niet zo janken, je hebt het verbruik en dus de kosten ZELF in de hand.
En hoe milieuvriendelijk afbreekbaar zijn die accu's ook alweer??quote:Op woensdag 14 april 2010 12:46 schreef Revolution-NL het volgende:
Hoge benzine prijzen zijn goed. Wij zijn al gewend aan hoge prijzen en passen ons verbruik daarop ook aan.
De Amerikanen hebben met hun v8's zometeen ECHT een probleem als de benzine prijs door het dak gaat.
Voor burgers die spaarzaam met energie omgaan zal de klap dan ook minder hard aankomen.
Auto rijden is voor mij op dit moment goedkoper dan 10 jaar geleden, puur omdat ik nu een hybride rijd die 1:20 rijd.
Mijn gas en electra is goedkoper dan 10 jaar geleden door het gebruik van A(++) apparatuur en LED verlichting. Kortom mensen moeten niet zo janken, je hebt het verbruik en dus de kosten ZELF in de hand.
Jammer. De daadwerkelijke benzineprijzen liggen steevast ONDER de adviesprijs.quote:Op woensdag 14 april 2010 12:02 schreef AlphaOmega het volgende:
[..]
Kom eens niet met een plaatje van adviesprijzen? Want ik kan me serieus niet herinneren ooit ¤ 1,50 voor een liter diesel te hebben betaald...
Amerikanen zullen dus ook veel eerder en veel harder voelen als de benzineprijs stijgt. Waar hier de accijns een dempend effect heeft is de benzineprijs in de VS meer dan verdubbeld, vervolgens gehalveerd en inmiddels weer bijna verdubbeld.quote:Op woensdag 14 april 2010 11:36 schreef zetalore het volgende:
Want het is toch iedere keer weer hetzelfde liedje, terwijl de Amerikanen al zingend er voor hetzelfde geld 5 liter erin gooien krijgen wij voor 1,5 euro een schamel litertje waarvoor al pinnend een massaal bedrag van onze bankrekeningen wordt afgeschreven, aka bij mij 50 euro per keer. Nu rij ik puur voor het werk en boodschappen , maar het is gewoon schokkend als je bij de pomp staat en de teller voorbij ziet racen, en zo nog even een rekening van 340 voor WA ,en nog een apk keuringkie met een winterbeurtje erbij 400 euro. + huur + ziektekostenverzekering = blut aan het eind van de maand. Nou zal het niet bij iedereen zo zijn, maar ik geloof dat zat mensen het zat zijn om maar steeds aan het korste eind te trekken,
Fijn dat dat bij jou kan.quote:Op woensdag 14 april 2010 14:32 schreef Metro2005 het volgende:
Altijd maar klagen over de benzineprijs en nooit eens bij jezelf te rade gaan of je niet zelf wat kan doen om minder autokilometers te maken.
* Metro2005 doet 2 maanden met een tank benzine omdat ik bijna altijd fiets
Dat is al een redelijk gedateerd artikel van 13-10-2009.quote:Op woensdag 14 april 2010 14:35 schreef I.R.Baboon het volgende:
Dat die benzineprijs keihard is gestegen is overigens ook niet waar.
Het gehuil over benzineprijzen is bijna altijd gebaseerd op gevoel. Als het aankomt op de portemonnee heeft niemand zin in nuance.quote:Op woensdag 14 april 2010 14:35 schreef I.R.Baboon het volgende:
Dat die benzineprijs keihard is gestegen is overigens ook niet waar.
Als het kanquote:Op woensdag 14 april 2010 14:34 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Fijn dat dat bij jou kan.
Wil je nu een schouderklopje?
Misschien moet je gewoon stoppen met klagen, erkennen dat je te weinig verdient en creatief zijn in de manieren waarop je nog wat extra's kunt verdienen. Je kunt natuurlijk ook gewoon de kansen benutten van onze vrijemarkteconomie.quote:Op woensdag 14 april 2010 11:36 schreef zetalore het volgende:
Ten tijde van de lage prijs per oliestand hebben de nederlanders NIETS geprofiteerd, geen enkele benzineprijs ging noemenswaardig omlaag om nu dat de prijs weer omhoog gaat fors te stijgen, tijd voor een acute accijns verlaging dus van 25%
Want het is toch iedere keer weer hetzelfde liedje, terwijl de Amerikanen al zingend er voor hetzelfde geld 5 liter erin gooien krijgen wij voor 1,5 euro een schamel litertje waarvoor al pinnend een massaal bedrag van onze bankrekeningen wordt afgeschreven, aka bij mij 50 euro per keer. Nu rij ik puur voor het werk en boodschappen , maar het is gewoon schokkend als je bij de pomp staat en de teller voorbij ziet racen, en zo nog even een rekening van 340 voor WA ,en nog een apk keuringkie met een winterbeurtje erbij 400 euro. + huur + ziektekostenverzekering = blut aan het eind van de maand. Nou zal het niet bij iedereen zo zijn, maar ik geloof dat zat mensen het zat zijn om maar steeds aan het kortste eind te trekken,
Even een praktijkvoorbeeldje van mij.quote:Op woensdag 14 april 2010 14:58 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Als het kan![]()
ontopic: Het kan bij veel meer mensen. Mensen zijn alleen vaak te beroerd om naar alternatieven te zoeken terwijl die er vaak genoeg zijn (OV, brommer / scooter, fiets, carpoolen etc)
overigens blijft een hoge benzineprijs natuurlijk wel kut als ik zelf moet tanken.
Oplossing ? Of in Den Haag gaan wonen, of een baan in Delft zoekenquote:Op woensdag 14 april 2010 15:16 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Even een praktijkvoorbeeldje van mij.
Ik werk bij de Binckhorst in Den Haag.
Ik woon in Delft, vlakbij de A13.
Met de auto doe ik er ongeveer 10 a 12 min over in de ochtend.
7:15 ga ik de deur uit, 7:30 log ik in op m'n pc.
Dit is met het OV.
6:40 moet ik opstappen op bus.
Dan naar Z'meer CS.
bus pakken en dan ben ik rond 7:30 op werk.
Als alle aansluitingen kloppen.
Maw, OV geen optie.
Dat is geen oplossing aangezien ik volgende week zo maar in bv Utrecht kan werken of in A'dam.quote:Op woensdag 14 april 2010 15:19 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Oplossing ? Of in Den Haag gaan wonen, of een baan in Delft zoeken.
Ik werk ook regelmatig buiten nederland.quote:Op woensdag 14 april 2010 15:20 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Dat is geen oplossing aangezien ik volgende week zo maar in bv Utrecht kan werken of in A'dam.
OV is geen optie nee maar voor die 8 kilometer die het is (bron: google mapsquote:Op woensdag 14 april 2010 15:16 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Even een praktijkvoorbeeldje van mij.
Ik werk bij de Binckhorst in Den Haag.
Ik woon in Delft, vlakbij de A13.
Met de auto doe ik er ongeveer 10 a 12 min over in de ochtend.
7:15 ga ik de deur uit, 7:30 log ik in op m'n pc.
Dit is met het OV.
6:40 moet ik opstappen op bus.
Dan naar Z'meer CS.
bus pakken en dan ben ik rond 7:30 op werk.
Als alle aansluitingen kloppen.
Maw, OV geen optie.
Mioet ik eerst een goede fiets gaan kopen.quote:Op woensdag 14 april 2010 15:29 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
OV is geen optie nee maar voor die 8 kilometer die het is (bron: google maps) kan je toch ook op de fiets stappen, als je een klein beetje rustig tempo aanhoudt ben je er in een half uurtje en als je een beetje doortrapt doe je het in 20 minuten.
Je bent het schitterende voorbeeld van iemand die 1 alternatief bekijkt, stelt dat dat geen optie is en dan gaat klagen dat er helemaal geen alternatieven zijn.
Dan is het een ander verhaal natuurlijk maar je zou ze de kost moeten geven, al die mensen die beweren dat ze écht niet zonder hun auto kunnen en op < 10 km afstand van hun kantoorbaan wonen.quote:Op woensdag 14 april 2010 15:31 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Mioet ik eerst een goede fiets gaan kopen.
Daarbij is het goed mogelijk dat ik naar een vestiging in bv Europort moet wanneer daar gezeik is.
Of naar Utrecht voor damage control.
Ik zit je maar een beetje te stangen hoor.quote:Op woensdag 14 april 2010 15:52 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Dan is het een ander verhaal natuurlijk maar je zou ze de kost moeten geven, al die mensen die beweren dat ze écht niet zonder hun auto kunnen en op < 10 km afstand van hun kantoorbaan wonen.
Het is echt een kwestie van gewenning en luiheid van veel mensen. Sommige mensen pakken nog de auto om hun kinderen 500 meter (!) verderop naar school te brengen en daarna doodleuk weer terug naar huis te rijden
Als het zo kort rijden is hoef je ook niet te zeuren over brandstofprijzen.quote:Op woensdag 14 april 2010 15:16 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Even een praktijkvoorbeeldje van mij.
Ik werk bij de Binckhorst in Den Haag.
Ik woon in Delft, vlakbij de A13.
Met de auto doe ik er ongeveer 10 a 12 min over in de ochtend.
7:15 ga ik de deur uit, 7:30 log ik in op m'n pc.
Dit is met het OV.
6:40 moet ik opstappen op bus.
Dan naar Z'meer CS.
bus pakken en dan ben ik rond 7:30 op werk.
Als alle aansluitingen kloppen.
Maw, OV geen optie.
Met de huidige politieke kneuzen die er zitten bedoel je??quote:Op woensdag 14 april 2010 17:36 schreef Helderder het volgende:
Het accijnsgeld heeft namelijk nog de meeste kans om nuttig besteed te worden.
quote:Op woensdag 14 april 2010 17:53 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Met de huidige politieke kneuzen die er zitten bedoel je??
Ja, maar de grap is dat m daar de pijn niet in zit. Die zit m precies bij die groep die geen alternatief heeft en een dikke 40km van het werk woont.quote:Op woensdag 14 april 2010 15:52 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Dan is het een ander verhaal natuurlijk maar je zou ze de kost moeten geven, al die mensen die beweren dat ze écht niet zonder hun auto kunnen en op < 10 km afstand van hun kantoorbaan wonen.
Het is echt een kwestie van gewenning en luiheid van veel mensen. Sommige mensen pakken nog de auto om hun kinderen 500 meter (!) verderop naar school te brengen en daarna doodleuk weer terug naar huis te rijden
10 a 12 minuten in de randstad, dan mag je überhaupt nergens over zeuren.quote:Op woensdag 14 april 2010 16:50 schreef I.R.Baboon het volgende:
Als het zo kort rijden is hoef je ook niet te zeuren over brandstofprijzen..
Dan zou de prijs eerder richting de 2,50 of 3 euro moeten wil je dezelfde prijzen hebben als wanneer de kmheffing er zou zijn.quote:Op woensdag 14 april 2010 18:40 schreef kawotski het volgende:
[..]
Ja, maar de grap is dat m daar de pijn niet in zit. Die zit m precies bij die groep die geen alternatief heeft en een dikke 40km van het werk woont.
Maar goed, nogmaals wederom en voor de zoveelste keer, dit zijn prijzen waarbij je reeds een vergelijk kan maken met de voorgestelde kilometerheffing waar zoveel mensen voor zijn. De files zijn m.i.v. morgen dus opgelost.
Ik snap niet wat jezus met de benzineprijs te maken heeft. Misschien moet dit topis maar verplaatst worden naar F&L?quote:Op woensdag 14 april 2010 11:36 schreef zetalore het volgende:
Ten tijde van de lage prijs per oliestand hebben de nederlanders NIETS geprofiteerd, geen enkele benzineprijs ging noemenswaardig omlaag om nu dat de prijs weer omhoog gaat fors te stijgen, tijd voor een acute accijns verlaging dus van 25%
Want het is toch iedere keer weer hetzelfde liedje, terwijl de Amerikanen al zingend er voor hetzelfde geld 5 liter erin gooien krijgen wij voor 1,5 euro een schamel litertje waarvoor al pinnend een massaal bedrag van onze bankrekeningen wordt afgeschreven, aka bij mij 50 euro per keer. Nu rij ik puur voor het werk en boodschappen , maar het is gewoon schokkend als je bij de pomp staat en de teller voorbij ziet racen, en zo nog even een rekening van 340 voor WA ,en nog een apk keuringkie met een winterbeurtje erbij 400 euro. + huur + ziektekostenverzekering = blut aan het eind van de maand. Nou zal het niet bij iedereen zo zijn, maar ik geloof dat zat mensen het zat zijn om maar steeds aan het korste eind te trekken,
de prijs stijgt momenteel ongeveer tot de recordsniveaus van enkele jaren geleden.quote:Op woensdag 14 april 2010 11:36 schreef zetalore het volgende:
Ten tijde van de lage prijs per oliestand hebben de nederlanders NIETS geprofiteerd, geen enkele benzineprijs ging noemenswaardig omlaag om nu dat de prijs weer omhoog gaat fors te stijgen,
En dan gaan andere belastingen weer omhoog. Het geld is op in Nederland dus op lagere lasten hoef je niet te rekenenquote:tijd voor een acute accijns verlaging dus van 25%
Omdat al die automobilisten het zo leuk vinden om in de file te staan kan de spitsbelasting mooi een verdubbeling van de kosten gaan wordenquote:Op woensdag 14 april 2010 18:40 schreef kawotski het volgende:
[..]
Ja, maar de grap is dat m daar de pijn niet in zit. Die zit m precies bij die groep die geen alternatief heeft en een dikke 40km van het werk woont.
Maar goed, nogmaals wederom en voor de zoveelste keer, dit zijn prijzen waarbij je reeds een vergelijk kan maken met de voorgestelde kilometerheffing waar zoveel mensen voor zijn. De files zijn m.i.v. morgen dus opgelost.
Jij schijnt niet helemaal te snappen wat er gaat gebeuren als er een spitsbelasting komt.quote:Op donderdag 15 april 2010 08:45 schreef du_ke het volgende:
[..]
Omdat al die automobilisten het zo leuk vinden om in de file te staan kan de spitsbelasting mooi een verdubbeling van de kosten gaan worden.
* du_ke stapt zo op z'n fietsje om fluitend binnen 5 minuten op kantoor aan te komen.
Verlicht ons, waarde heer Splitter.quote:Op donderdag 15 april 2010 08:47 schreef Netsplitter het volgende:
Jij schijnt niet helemaal te snappen wat er gaat gebeuren als er een spitsbelasting komt.
Volgens mij heb ik al eerder gepost wat de consequenties kunnen zijn als men een spitstarief gaat introduceren en wat voor gevolgen dat op de prijzen van goederen kunnen zijn.quote:Op donderdag 15 april 2010 09:15 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Verlicht ons, waarde heer Splitter.
Het probleem zit 'm niet denk ik in de mensen die in de file staan omdat ze niet anders kunnen maar in het feit dat er geen goed alternatief is.quote:Op donderdag 15 april 2010 09:20 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Ohzo, klinkt billijk an sich.
Het zou eventueel ook als positief bijeffect kunnen hebben dat meer mensen andere manieren van naar het werk reizen gaan proberen of andere werktijden aanhouden.
Bedrijven kunnen niet anders dan dat toestaan. Volgens mij werkt het overgrote deel van de Nederlandse beroepsbevolking die dagelijks in de file staat niet in een baan die perse van 8u48 - 17u06 uitgevoerd moet worden.
De meeste bedrijventerreinen zijn volgens mij al prima bereikbaar. Het échte probleem is dat iedereen op precies dezelfde tijd van precies dezelfde Vinexwijk naar precies hetzelfde bedrijventerrein wil, allemaal in bijna precies dezelfde eigen leaseauto's, omdat ze allemaal om 9u voor hun PCtje willen zitten en om 17u weer naar huis (om aan te sluiten in precies dezelfde file).quote:Op donderdag 15 april 2010 09:24 schreef Netsplitter het volgende:
Het probleem zit 'm niet denk ik in de mensen die in de file staan omdat ze niet anders kunnen maar in het feit dat er geen goed alternatief is.
Het OV wordt al jaaaren steeds duurder maar van een leien dakje gaat het nog steeds niet.
De treinen mogen misschien wel aardig op tijd rijden, maar dat kan je van de connecties naar bussen enzo niet zeggen.
Dat moet veranderen wil je van het OV een waardig alternatief maken.
Ook het veel beter bereikbaar maken van bedrijfsterreinen moet beter.
Dan moeten bv helpdesken ook met andere tijden gaan werken en moeten daar de contracten van aangepast gaan worden.quote:Op donderdag 15 april 2010 09:52 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
De meeste bedrijventerreinen zijn volgens mij al prima bereikbaar. Het échte probleem is dat iedereen op precies dezelfde tijd van precies dezelfde Vinexwijk naar precies hetzelfde bedrijventerrein wil, allemaal in bijna precies dezelfde eigen leaseauto's, omdat ze allemaal om 9u voor hun PCtje willen zitten en om 17u weer naar huis (om aan te sluiten in precies dezelfde file).
Als bedrijven én werknemers wat flexibeler om zouden gaan met werktijden, zou dat me dunkt al een hele hoop filekilometers schelen.
Ja, klopt, wil Nederland écht vooruit dan zullen we misschien toch enigszins afmoeten van het idee dat de wereldeconomie stilligt in de 16 uur dat "wij" niet werken.quote:Op donderdag 15 april 2010 09:58 schreef Netsplitter het volgende:
Dan moeten bv helpdesken ook met andere tijden gaan werken en moeten daar de contracten van aangepast gaan worden.
En dan niet alleen die van de medewerkers maar ook de afgesproken SLA's moeten aangepast worden, waarschijnlijk zelfs opnieuw worden onderhandeld omdat de voorwaarden drastisch veranderen.
De systeembeheerders moeten op andere tijden gaan werken waardoor oa servicewindows moeten worden veranderd naar andere tijden.
Helpdeskers kunnen gewoon thuiswerken, ik snap niet waarom deze mensen op kantoor moeten zitten 50km verderop.quote:Op donderdag 15 april 2010 09:58 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Dan moeten bv helpdesken ook met andere tijden gaan werken en moeten daar de contracten van aangepast gaan worden.
En dan niet alleen die van de medewerkers maar ook de afgesproken SLA's moeten aangepast worden, waarschijnlijk zelfs opnieuw worden onderhandeld omdat de voorwaarden drastisch veranderen.
De systeembeheerders moeten op andere tijden gaan werken waardoor oa servicewindows moeten worden veranderd naar andere tijden.
Hier past maar 1 reactie op:quote:Op donderdag 15 april 2010 10:02 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Helpdeskers kunnen gewoon thuiswerken, ik snap niet waarom deze mensen op kantoor moeten zitten 50km verderop.
Nou was er laatst wel zo'n knakker (ik dacht op Radio1) die zei dat veel bedrijven dat niet aandurven omdat ze niet kunnen garanderen dat hun werknemers thuis een Arbo-goedgekeurde werkplek hebben, net als op kantoor.quote:Op donderdag 15 april 2010 10:02 schreef Revolution-NL het volgende:
Tot dusver dient er een mentaliteitsverandering plaats te vinden bij management / directie ten aanzien van thuis werken. Technische zijn er totaal geen belemmeringen om kantoor personeel thuis te laten werken.
Dat is wel heel erg triest.quote:Op donderdag 15 april 2010 10:04 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Nou was er laatst wel zo'n knakker (ik dacht op Radio1) die zei dat veel bedrijven dat niet aandurven omdat ze niet kunnen garanderen dat hun werknemers thuis een Arbo-goedgekeurde werkplek hebben, net als op kantoor.
Nog triester is dat je als werkgever wel verantwoordelijk bent voor die thuiswerkplek...quote:
Bikkel, ik fiets gerust 50km voor mn lol, maar voor woon-werk verkeer pak ik dan toch liever iets snellersquote:Op donderdag 15 april 2010 08:49 schreef Oksel het volgende:
Ik woon 33km van mijn werk en ga met de fiets.
Dan zou je straks het fileprobleem oplossen, dat willen "we" niet hoor.quote:Op donderdag 15 april 2010 09:58 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Dan moeten bv helpdesken ook met andere tijden gaan werken en moeten daar de contracten van aangepast gaan worden.
En dan niet alleen die van de medewerkers maar ook de afgesproken SLA's moeten aangepast worden, waarschijnlijk zelfs opnieuw worden onderhandeld omdat de voorwaarden drastisch veranderen.
De systeembeheerders moeten op andere tijden gaan werken waardoor oa servicewindows moeten worden veranderd naar andere tijden.
Is wettelijk geregeld dat een werknemer een goede werkplek moet hebben om z'n werkzaamheden goed uit te kunnen voeren.quote:
Dit is niet iets wat "even" is opgelost.quote:Op donderdag 15 april 2010 13:00 schreef fs180 het volgende:
[..]
Dan zou je straks het fileprobleem oplossen, dat willen "we" niet hoor.
Goed uitgevoerd neemt de drukte in de spits met een procent of 10 af en verdwijnt een aanzienlijk deel van de files.quote:Op donderdag 15 april 2010 08:47 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Jij schijnt niet helemaal te snappen wat er gaat gebeuren als er een spitsbelasting komt.
Waarom dan?quote:
Zo inderdaad. Hier nog iemand.quote:Op woensdag 14 april 2010 11:39 schreef Netsplitter het volgende:
Vond 99cent voor een liter diesel best aangenaam.
niet ten opzichte van wat men heeft betaald per $ per vat voor olie, de stand is nog lang niet zo duur als de vorige keer maar toch zitten we al zowat tegen de record prijzen aan. Als je kijkt naar onze laagste prijs, dan is dat nog een stuk hoger dan wat ze in Spanje nu op wederom bijna het hoogst moment aan benzine betalen namelijk 1,18 euro , bespottelijk gewoon, het is toch gewoon dezelfde olie? Waarom moet dat nou zo duur?quote:
Hoge benzine prijzen kunnen ook een crisis veroorzakenquote:Op woensdag 14 april 2010 12:20 schreef Daniel1976 het volgende:
Hoge benzine prijzen zijn goed.
Dat betekent einde van de crisis
de stijging ging veel harder dan de daling,quote:Op woensdag 14 april 2010 14:26 schreef waht het volgende:
[..]
Jammer. De daadwerkelijke benzineprijzen liggen steevast ONDER de adviesprijs.
De benzineprijs in Nederland is gedaald toen de olieprijs dit ook deed. Einde discussie.
Dat is al heel wat anders dan het schreeuwerige NIETS van jou in je OP.quote:Op vrijdag 16 april 2010 02:42 schreef MaskOfSanity het volgende:
Misschien kan hij water ook in benzine omtoveren.
Dit graftopic is niet van mij, cunt.quote:Op vrijdag 16 april 2010 10:33 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dat is al heel wat anders dan het schreeuwerige NIETS van jou in je OP.
Het betekent dat er veel geld naar het Midden-Oosten gaat, m.a.w. wij houden minder geld over, niks goed aan dus.quote:Op woensdag 14 april 2010 12:20 schreef Daniel1976 het volgende:
Hoge benzine prijzen zijn goed.
Dat betekent einde van de crisis
Hogere benzineprijzen = hogere accijnsopbrengsten.quote:Op vrijdag 16 april 2010 15:33 schreef RemcoDelft het volgende:
Het betekent dat er veel geld naar het Midden-Oosten gaat, m.a.w. wij houden minder geld over, niks goed aan dus.
Netto gaat er meer geld Nederland uit!quote:Op vrijdag 16 april 2010 15:37 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Hogere benzineprijzen = hogere accijnsopbrengsten.
Hogere benzineprijs = hogere olieprijzen = hogere gasprijzen.
Hoe kan dat niet goed zijn voor NL?
Omdat de huidige stijging voornamelijk te danken is aan een verzwakte Euroquote:Op vrijdag 16 april 2010 15:37 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Hogere benzineprijzen = hogere accijnsopbrengsten.
Hogere benzineprijs = hogere olieprijzen = hogere gasprijzen.
Hoe kan dat niet goed zijn voor NL?
Het speculeren met olie is een veel en veel grotere boosdoener. Er is momenteel minder vraag, maar de prijs wordt opgedreven door handelquote:Op vrijdag 16 april 2010 16:11 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Omdat de huidige stijging voornamelijk te danken is aan een verzwakte Euro
Tja, bubbel is a bitch. Maar de grote stijging van de afgelopen weken komt toch echt omdat de olie in Euro duurder is geworden. De algehele uptrend is idd gevolg van een bubbel (Chinezen die tankers maar rondjes laten varenquote:Op vrijdag 16 april 2010 20:16 schreef draaijer het volgende:
[..]
Het speculeren met olie is een veel en veel grotere boosdoener. Er is momenteel minder vraag, maar de prijs wordt opgedreven door handel
Goed zo!quote:Op donderdag 15 april 2010 20:44 schreef draaijer het volgende:
[..]
Zo inderdaad. Hier nog iemand.
Ik rij 1 op 8 op diesel!!! Begint nu opeens wat duur te worden
Dan moet je wat zuiniger aan doen!quote:Op vrijdag 16 april 2010 15:50 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Netto gaat er meer geld Nederland uit!
Op de piek van de olieprijs anderhalf jaar geleden, ging 8% van het BNP op aan olie-import. Vind ik veel!
Blablabla.quote:Op zaterdag 17 april 2010 12:38 schreef TomLievense het volgende:
Belasting op benzine is terecht, vervuiler betaald en zo hoort het ook te zijn. Onze vooraad aan fossiele brandstoffen raken op, wie deze brandstoffen gebruikt moet daar flink voor betalen.
Onze voorraad nog welquote:Op zaterdag 17 april 2010 12:38 schreef TomLievense het volgende:
Belasting op benzine is terecht, vervuiler betaald en zo hoort het ook te zijn. Onze vooraad aan fossiele brandstoffen raken op, wie deze brandstoffen gebruikt moet daar flink voor betalen.
5 cm is voor een reus ook niks.quote:Op donderdag 15 april 2010 00:31 schreef DS4 het volgende:
Ik vind benzine helemaal niet zo extreem duur als je het vergelijkt met de overige kosten van autorijden. Natuurlijk betaalt iedereen liever minder. Maar verder...
Klopt, omdat men bang is dat bedrijven weg gaan en burgers kan je uitknijpen. NLers laten het zowieso ook maar gebeuren en doen niks.quote:Op zaterdag 17 april 2010 13:13 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Blablabla.
Leg dan eens uit hoe het kan dat 10% van het Nederlandse aardgas door een paar schatrijke tuinders wordt gebruikt om paprika's en tomaten te produceren, terwijl ze daar nauwelijks belasting over betalen?!
Face it: de overheid laat burgers het overgrote deel van de milieubelastingen betalen, terwijl het bedrijfsleven het overgrote deel van de vervuiling produceert.
Dat dus. Burgers gebruiken maar een klein deel van de energievoorraad in Nederland maar betalen wel driekwart van de belastingen. Het zou de overheid sieren als ze die achterlijke energiebelasting zouden afschaffen. Maar dat zal natuurlijk nooit gebeuren.quote:Op zaterdag 17 april 2010 13:13 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Blablabla.
Leg dan eens uit hoe het kan dat 10% van het Nederlandse aardgas door een paar schatrijke tuinders wordt gebruikt om paprika's en tomaten te produceren, terwijl ze daar nauwelijks belasting over betalen?!
Face it: de overheid laat burgers het overgrote deel van de milieubelastingen betalen, terwijl het bedrijfsleven het overgrote deel van de vervuiling produceert.
Dat vind ik vreemd: harder werken om meer geld te kunnen weggooien?quote:Op zaterdag 17 april 2010 12:03 schreef draaijer het volgende:
[..]
Ach het is weer een motivatie om harder te werken
Wees blij. Het zou niet zo mooi zijn als het bedrijfsleven Nederland ontvlucht door het belasting klimaat. Dan zitten de burgers niet alleen met hoge belastingen maar ook zonder werkquote:Op zaterdag 17 april 2010 13:13 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Blablabla.
Leg dan eens uit hoe het kan dat 10% van het Nederlandse aardgas door een paar schatrijke tuinders wordt gebruikt om paprika's en tomaten te produceren, terwijl ze daar nauwelijks belasting over betalen?!
Face it: de overheid laat burgers het overgrote deel van de milieubelastingen betalen, terwijl het bedrijfsleven het overgrote deel van de vervuiling produceert.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |