abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80332466
Soms.
pi_80332983
quote:
Op donderdag 15 april 2010 08:47 schreef Netsplitter het volgende:
Jij schijnt niet helemaal te snappen wat er gaat gebeuren als er een spitsbelasting komt.
Verlicht ons, waarde heer Splitter.
FOK! verstandig, lees een P.I.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 15 april 2010 @ 09:17:53 #53
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_80333030
quote:
Op donderdag 15 april 2010 09:15 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Verlicht ons, waarde heer Splitter.
Volgens mij heb ik al eerder gepost wat de consequenties kunnen zijn als men een spitstarief gaat introduceren en wat voor gevolgen dat op de prijzen van goederen kunnen zijn.
Aw chips, heb ik het toch uitgelegd.....
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_80333094
Ohzo, klinkt billijk an sich.
Het zou eventueel ook als positief bijeffect kunnen hebben dat meer mensen andere manieren van naar het werk reizen gaan proberen of andere werktijden aanhouden.
Bedrijven kunnen niet anders dan dat toestaan. Volgens mij werkt het overgrote deel van de Nederlandse beroepsbevolking die dagelijks in de file staat niet in een baan die perse van 8u48 - 17u06 uitgevoerd moet worden.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 15 april 2010 @ 09:24:38 #55
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_80333178
quote:
Op donderdag 15 april 2010 09:20 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Ohzo, klinkt billijk an sich.
Het zou eventueel ook als positief bijeffect kunnen hebben dat meer mensen andere manieren van naar het werk reizen gaan proberen of andere werktijden aanhouden.
Bedrijven kunnen niet anders dan dat toestaan. Volgens mij werkt het overgrote deel van de Nederlandse beroepsbevolking die dagelijks in de file staat niet in een baan die perse van 8u48 - 17u06 uitgevoerd moet worden.
Het probleem zit 'm niet denk ik in de mensen die in de file staan omdat ze niet anders kunnen maar in het feit dat er geen goed alternatief is.
Het OV wordt al jaaaren steeds duurder maar van een leien dakje gaat het nog steeds niet.
De treinen mogen misschien wel aardig op tijd rijden, maar dat kan je van de connecties naar bussen enzo niet zeggen.
Dat moet veranderen wil je van het OV een waardig alternatief maken.
Ook het veel beter bereikbaar maken van bedrijfsterreinen moet beter.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  donderdag 15 april 2010 @ 09:48:58 #56
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_80333734
Kijk hierdoor gaat onze benzine prijs omhoog:

Chinese economie groeit 11,9% in eerste kwartaal
pi_80333817
quote:
Op donderdag 15 april 2010 09:24 schreef Netsplitter het volgende:
Het probleem zit 'm niet denk ik in de mensen die in de file staan omdat ze niet anders kunnen maar in het feit dat er geen goed alternatief is.
Het OV wordt al jaaaren steeds duurder maar van een leien dakje gaat het nog steeds niet.
De treinen mogen misschien wel aardig op tijd rijden, maar dat kan je van de connecties naar bussen enzo niet zeggen.
Dat moet veranderen wil je van het OV een waardig alternatief maken.
Ook het veel beter bereikbaar maken van bedrijfsterreinen moet beter.
De meeste bedrijventerreinen zijn volgens mij al prima bereikbaar. Het échte probleem is dat iedereen op precies dezelfde tijd van precies dezelfde Vinexwijk naar precies hetzelfde bedrijventerrein wil, allemaal in bijna precies dezelfde eigen leaseauto's, omdat ze allemaal om 9u voor hun PCtje willen zitten en om 17u weer naar huis (om aan te sluiten in precies dezelfde file).

Als bedrijven én werknemers wat flexibeler om zouden gaan met werktijden, zou dat me dunkt al een hele hoop filekilometers schelen.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 15 april 2010 @ 09:58:38 #58
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_80333955
quote:
Op donderdag 15 april 2010 09:52 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

De meeste bedrijventerreinen zijn volgens mij al prima bereikbaar. Het échte probleem is dat iedereen op precies dezelfde tijd van precies dezelfde Vinexwijk naar precies hetzelfde bedrijventerrein wil, allemaal in bijna precies dezelfde eigen leaseauto's, omdat ze allemaal om 9u voor hun PCtje willen zitten en om 17u weer naar huis (om aan te sluiten in precies dezelfde file).

Als bedrijven én werknemers wat flexibeler om zouden gaan met werktijden, zou dat me dunkt al een hele hoop filekilometers schelen.
Dan moeten bv helpdesken ook met andere tijden gaan werken en moeten daar de contracten van aangepast gaan worden.
En dan niet alleen die van de medewerkers maar ook de afgesproken SLA's moeten aangepast worden, waarschijnlijk zelfs opnieuw worden onderhandeld omdat de voorwaarden drastisch veranderen.
De systeembeheerders moeten op andere tijden gaan werken waardoor oa servicewindows moeten worden veranderd naar andere tijden.
pi_80333999
quote:
Op donderdag 15 april 2010 09:58 schreef Netsplitter het volgende:
Dan moeten bv helpdesken ook met andere tijden gaan werken en moeten daar de contracten van aangepast gaan worden.
En dan niet alleen die van de medewerkers maar ook de afgesproken SLA's moeten aangepast worden, waarschijnlijk zelfs opnieuw worden onderhandeld omdat de voorwaarden drastisch veranderen.
De systeembeheerders moeten op andere tijden gaan werken waardoor oa servicewindows moeten worden veranderd naar andere tijden.
Ja, klopt, wil Nederland écht vooruit dan zullen we misschien toch enigszins afmoeten van het idee dat de wereldeconomie stilligt in de 16 uur dat "wij" niet werken.
pi_80334057
quote:

[..]

Helpdeskers kunnen gewoon thuiswerken, ik snap niet waarom deze mensen op kantoor moeten zitten 50km verderop.

Pas als de mobiliteitskosten dusdanig hogen worden voor bedrijven zal thuis werken ook steeds meer ingeburgerd raken.

Tot dusver dient er een mentaliteitsverandering plaats te vinden bij management / directie ten aanzien van thuis werken. Technische zijn er totaal geen belemmeringen om kantoor personeel thuis te laten werken.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 15 april 2010 @ 10:03:54 #61
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_80334090
quote:
Op donderdag 15 april 2010 10:02 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Helpdeskers kunnen gewoon thuiswerken, ik snap niet waarom deze mensen op kantoor moeten zitten 50km verderop.
Hier past maar 1 reactie op:
pi_80334098
quote:
Op donderdag 15 april 2010 10:02 schreef Revolution-NL het volgende:
Tot dusver dient er een mentaliteitsverandering plaats te vinden bij management / directie ten aanzien van thuis werken. Technische zijn er totaal geen belemmeringen om kantoor personeel thuis te laten werken.
Nou was er laatst wel zo'n knakker (ik dacht op Radio1) die zei dat veel bedrijven dat niet aandurven omdat ze niet kunnen garanderen dat hun werknemers thuis een Arbo-goedgekeurde werkplek hebben, net als op kantoor.
pi_80334258
quote:
Op donderdag 15 april 2010 10:03 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Geniale onderbouwing. Vertel mij eens waarom dat niet zou kunnen?
pi_80334276
quote:
Op donderdag 15 april 2010 10:04 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Nou was er laatst wel zo'n knakker (ik dacht op Radio1) die zei dat veel bedrijven dat niet aandurven omdat ze niet kunnen garanderen dat hun werknemers thuis een Arbo-goedgekeurde werkplek hebben, net als op kantoor.
Dat is wel heel erg triest.
pi_80334377
quote:
Op donderdag 15 april 2010 10:10 schreef Revolution-NL het volgende:
Nog triester is dat je als werkgever wel verantwoordelijk bent voor die thuiswerkplek...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  donderdag 15 april 2010 @ 12:59:36 #66
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_80340426
quote:
Op donderdag 15 april 2010 08:49 schreef Oksel het volgende:
Ik woon 33km van mijn werk en ga met de fiets.
Bikkel, ik fiets gerust 50km voor mn lol, maar voor woon-werk verkeer pak ik dan toch liever iets snellers
  donderdag 15 april 2010 @ 13:00:57 #67
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_80340480
quote:

[..]

Dan zou je straks het fileprobleem oplossen, dat willen "we" niet hoor.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 15 april 2010 @ 13:01:15 #68
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_80340495
quote:
Op donderdag 15 april 2010 10:10 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Is wettelijk geregeld dat een werknemer een goede werkplek moet hebben om z'n werkzaamheden goed uit te kunnen voeren.
Zo niet, dan kan de arbo dienst worden ingeschakeld en dat kan aardig in de papieren gaan lopen waneer zeg de helft thuis wil/moet gaan werken.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 15 april 2010 @ 13:01:57 #69
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_80340521
quote:
Op donderdag 15 april 2010 13:00 schreef fs180 het volgende:

[..]

Dan zou je straks het fileprobleem oplossen, dat willen "we" niet hoor.
Dit is niet iets wat "even" is opgelost.
Dit kan jaren duren voordat het goed geregeld is.
pi_80354003
quote:
Op donderdag 15 april 2010 08:47 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Jij schijnt niet helemaal te snappen wat er gaat gebeuren als er een spitsbelasting komt.
Goed uitgevoerd neemt de drukte in de spits met een procent of 10 af en verdwijnt een aanzienlijk deel van de files.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_80354096
quote:
Op donderdag 15 april 2010 10:03 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Waarom dan?

Het vergt wat creativiteit maar echt grote praktische bezwaren zie ik niet.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_80355704
Of je neemt een scooter

ik gooi hem vol voor 5 euro. En kan er dan een hele week mee doen.

Ik woon ongeveer 10km van me werk, en ben er in 15/20min.

Lekker de tussen weggetjes nemen
  donderdag 15 april 2010 @ 20:04:40 #73
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_80356498
He, de spilzucht van de politiek moet ergens van betaald worden en de auto is nu eenmaal de nationale melkkoe
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_80358323
quote:
Op woensdag 14 april 2010 11:39 schreef Netsplitter het volgende:
Vond 99cent voor een liter diesel best aangenaam.
Zo inderdaad. Hier nog iemand.
Ik rij 1 op 8 op diesel!!! Begint nu opeens wat duur te worden
pi_80370738
quote:
Op woensdag 14 april 2010 11:43 schreef Arcee het volgende:

[..]

Toch wel:

[ afbeelding ]
niet ten opzichte van wat men heeft betaald per $ per vat voor olie, de stand is nog lang niet zo duur als de vorige keer maar toch zitten we al zowat tegen de record prijzen aan. Als je kijkt naar onze laagste prijs, dan is dat nog een stuk hoger dan wat ze in Spanje nu op wederom bijna het hoogst moment aan benzine betalen namelijk 1,18 euro , bespottelijk gewoon, het is toch gewoon dezelfde olie? Waarom moet dat nou zo duur?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')