Verlicht ons, waarde heer Splitter.quote:Op donderdag 15 april 2010 08:47 schreef Netsplitter het volgende:
Jij schijnt niet helemaal te snappen wat er gaat gebeuren als er een spitsbelasting komt.
Volgens mij heb ik al eerder gepost wat de consequenties kunnen zijn als men een spitstarief gaat introduceren en wat voor gevolgen dat op de prijzen van goederen kunnen zijn.quote:Op donderdag 15 april 2010 09:15 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Verlicht ons, waarde heer Splitter.
Het probleem zit 'm niet denk ik in de mensen die in de file staan omdat ze niet anders kunnen maar in het feit dat er geen goed alternatief is.quote:Op donderdag 15 april 2010 09:20 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Ohzo, klinkt billijk an sich.
Het zou eventueel ook als positief bijeffect kunnen hebben dat meer mensen andere manieren van naar het werk reizen gaan proberen of andere werktijden aanhouden.
Bedrijven kunnen niet anders dan dat toestaan. Volgens mij werkt het overgrote deel van de Nederlandse beroepsbevolking die dagelijks in de file staat niet in een baan die perse van 8u48 - 17u06 uitgevoerd moet worden.
De meeste bedrijventerreinen zijn volgens mij al prima bereikbaar. Het échte probleem is dat iedereen op precies dezelfde tijd van precies dezelfde Vinexwijk naar precies hetzelfde bedrijventerrein wil, allemaal in bijna precies dezelfde eigen leaseauto's, omdat ze allemaal om 9u voor hun PCtje willen zitten en om 17u weer naar huis (om aan te sluiten in precies dezelfde file).quote:Op donderdag 15 april 2010 09:24 schreef Netsplitter het volgende:
Het probleem zit 'm niet denk ik in de mensen die in de file staan omdat ze niet anders kunnen maar in het feit dat er geen goed alternatief is.
Het OV wordt al jaaaren steeds duurder maar van een leien dakje gaat het nog steeds niet.
De treinen mogen misschien wel aardig op tijd rijden, maar dat kan je van de connecties naar bussen enzo niet zeggen.
Dat moet veranderen wil je van het OV een waardig alternatief maken.
Ook het veel beter bereikbaar maken van bedrijfsterreinen moet beter.
Dan moeten bv helpdesken ook met andere tijden gaan werken en moeten daar de contracten van aangepast gaan worden.quote:Op donderdag 15 april 2010 09:52 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
De meeste bedrijventerreinen zijn volgens mij al prima bereikbaar. Het échte probleem is dat iedereen op precies dezelfde tijd van precies dezelfde Vinexwijk naar precies hetzelfde bedrijventerrein wil, allemaal in bijna precies dezelfde eigen leaseauto's, omdat ze allemaal om 9u voor hun PCtje willen zitten en om 17u weer naar huis (om aan te sluiten in precies dezelfde file).
Als bedrijven én werknemers wat flexibeler om zouden gaan met werktijden, zou dat me dunkt al een hele hoop filekilometers schelen.
Ja, klopt, wil Nederland écht vooruit dan zullen we misschien toch enigszins afmoeten van het idee dat de wereldeconomie stilligt in de 16 uur dat "wij" niet werken.quote:Op donderdag 15 april 2010 09:58 schreef Netsplitter het volgende:
Dan moeten bv helpdesken ook met andere tijden gaan werken en moeten daar de contracten van aangepast gaan worden.
En dan niet alleen die van de medewerkers maar ook de afgesproken SLA's moeten aangepast worden, waarschijnlijk zelfs opnieuw worden onderhandeld omdat de voorwaarden drastisch veranderen.
De systeembeheerders moeten op andere tijden gaan werken waardoor oa servicewindows moeten worden veranderd naar andere tijden.
Helpdeskers kunnen gewoon thuiswerken, ik snap niet waarom deze mensen op kantoor moeten zitten 50km verderop.quote:Op donderdag 15 april 2010 09:58 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Dan moeten bv helpdesken ook met andere tijden gaan werken en moeten daar de contracten van aangepast gaan worden.
En dan niet alleen die van de medewerkers maar ook de afgesproken SLA's moeten aangepast worden, waarschijnlijk zelfs opnieuw worden onderhandeld omdat de voorwaarden drastisch veranderen.
De systeembeheerders moeten op andere tijden gaan werken waardoor oa servicewindows moeten worden veranderd naar andere tijden.
Hier past maar 1 reactie op:quote:Op donderdag 15 april 2010 10:02 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Helpdeskers kunnen gewoon thuiswerken, ik snap niet waarom deze mensen op kantoor moeten zitten 50km verderop.
Nou was er laatst wel zo'n knakker (ik dacht op Radio1) die zei dat veel bedrijven dat niet aandurven omdat ze niet kunnen garanderen dat hun werknemers thuis een Arbo-goedgekeurde werkplek hebben, net als op kantoor.quote:Op donderdag 15 april 2010 10:02 schreef Revolution-NL het volgende:
Tot dusver dient er een mentaliteitsverandering plaats te vinden bij management / directie ten aanzien van thuis werken. Technische zijn er totaal geen belemmeringen om kantoor personeel thuis te laten werken.
Dat is wel heel erg triest.quote:Op donderdag 15 april 2010 10:04 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Nou was er laatst wel zo'n knakker (ik dacht op Radio1) die zei dat veel bedrijven dat niet aandurven omdat ze niet kunnen garanderen dat hun werknemers thuis een Arbo-goedgekeurde werkplek hebben, net als op kantoor.
Nog triester is dat je als werkgever wel verantwoordelijk bent voor die thuiswerkplek...quote:
Bikkel, ik fiets gerust 50km voor mn lol, maar voor woon-werk verkeer pak ik dan toch liever iets snellersquote:Op donderdag 15 april 2010 08:49 schreef Oksel het volgende:
Ik woon 33km van mijn werk en ga met de fiets.
Dan zou je straks het fileprobleem oplossen, dat willen "we" niet hoor.quote:Op donderdag 15 april 2010 09:58 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Is wettelijk geregeld dat een werknemer een goede werkplek moet hebben om z'n werkzaamheden goed uit te kunnen voeren.quote:
Dit is niet iets wat "even" is opgelost.quote:Op donderdag 15 april 2010 13:00 schreef fs180 het volgende:
[..]
Dan zou je straks het fileprobleem oplossen, dat willen "we" niet hoor.
Goed uitgevoerd neemt de drukte in de spits met een procent of 10 af en verdwijnt een aanzienlijk deel van de files.quote:Op donderdag 15 april 2010 08:47 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Jij schijnt niet helemaal te snappen wat er gaat gebeuren als er een spitsbelasting komt.
Waarom dan?quote:
Zo inderdaad. Hier nog iemand.quote:Op woensdag 14 april 2010 11:39 schreef Netsplitter het volgende:
Vond 99cent voor een liter diesel best aangenaam.
niet ten opzichte van wat men heeft betaald per $ per vat voor olie, de stand is nog lang niet zo duur als de vorige keer maar toch zitten we al zowat tegen de record prijzen aan. Als je kijkt naar onze laagste prijs, dan is dat nog een stuk hoger dan wat ze in Spanje nu op wederom bijna het hoogst moment aan benzine betalen namelijk 1,18 euro , bespottelijk gewoon, het is toch gewoon dezelfde olie? Waarom moet dat nou zo duur?quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |