abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80298224
Ten tijde van de lage prijs per oliestand hebben de nederlanders NIETS geprofiteerd, geen enkele benzineprijs ging noemenswaardig omlaag om nu dat de prijs weer omhoog gaat fors te stijgen, tijd voor een acute accijns verlaging dus van 25%

Want het is toch iedere keer weer hetzelfde liedje, terwijl de Amerikanen al zingend er voor hetzelfde geld 5 liter erin gooien krijgen wij voor 1,5 euro een schamel litertje waarvoor al pinnend een massaal bedrag van onze bankrekeningen wordt afgeschreven, aka bij mij 50 euro per keer. Nu rij ik puur voor het werk en boodschappen , maar het is gewoon schokkend als je bij de pomp staat en de teller voorbij ziet racen, en zo nog even een rekening van 340 voor WA ,en nog een apk keuringkie met een winterbeurtje erbij 400 euro. + huur + ziektekostenverzekering = blut aan het eind van de maand. Nou zal het niet bij iedereen zo zijn, maar ik geloof dat zat mensen het zat zijn om maar steeds aan het korste eind te trekken,
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 14 april 2010 @ 11:39:04 #2
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_80298313
Vond 99cent voor een liter diesel best aangenaam.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 14 april 2010 @ 11:43:13 #3
862 Arcee
Look closer
pi_80298485
quote:
Op woensdag 14 april 2010 11:36 schreef zetalore het volgende:
Ten tijde van de lage prijs per oliestand hebben de nederlanders NIETS geprofiteerd, geen enkele benzineprijs ging noemenswaardig omlaag
Toch wel:

Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_80298508
Fuckers.. eerst nog dat kut-kwartje van kok.. reiskosten stijgen ook niet mee, terwijl de preijs van brandstof bijna de helft meer kost dan 5 jaar geleden.
Kos weet niet half hoe cool ie is.
pi_80298645
quote:
Op woensdag 14 april 2010 11:43 schreef Biffkoffie het volgende:
Fuckers.. eerst nog dat kut-kwartje van kok.. reiskosten stijgen ook niet mee, terwijl de preijs van brandstof bijna de helft meer kost dan 5 jaar geleden.
Als de reiskosten niet stijgen, terwijl de brandstof duurder wordt, welk onderdeel van die reiskosten wordt dan goedkoper?
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_80299211
quote:
Op woensdag 14 april 2010 11:43 schreef Arcee het volgende:

[..]

Toch wel:

[ afbeelding ]
Kom eens niet met een plaatje van adviesprijzen? Want ik kan me serieus niet herinneren ooit ¤ 1,50 voor een liter diesel te hebben betaald...
The past is what made you, but the future is what you're gonna make!
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 14 april 2010 @ 12:19:38 #7
862 Arcee
Look closer
pi_80299861
quote:
Op woensdag 14 april 2010 12:02 schreef AlphaOmega het volgende:
Kom eens niet met een plaatje van adviesprijzen? Want ik kan me serieus niet herinneren ooit ¤ 1,50 voor een liter diesel te hebben betaald...
Dat is een plaatje met adviesprijzen.

Die 1.50 voor diesel was ook maar even op het hoogtepunt, hè.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  woensdag 14 april 2010 @ 12:20:40 #8
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_80299904
Hoge benzine prijzen zijn goed.
Dat betekent einde van de crisis
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 14 april 2010 @ 12:22:23 #9
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_80299968
quote:
Op woensdag 14 april 2010 12:20 schreef Daniel1976 het volgende:
Hoge benzine prijzen zijn goed.
Dat betekent einde van de crisis
Die mag je even uitleggen, want ik snap 'm niet.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_80300141
quote:
Op woensdag 14 april 2010 12:19 schreef Arcee het volgende:

[..]

Dat is een plaatje met adviesprijzen.

Die 1.50 voor diesel was ook maar even op het hoogtepunt, hè.
Nou, ik tank met zeer grote regelmaat, maar nogmaals, dat heb ik nog nooit voor een liter diesel betaald. Adviesprijs van een TV kan ook 2000 Euro zijn, maar bij de MediaMarkt is dat toestel 1200 Euro.

Kom dan gewoon met een leuk plaatje van bijvoorbeeld de laagste of hoogste consumentenprijzen. En leg je jou plaatje daar onder, dan zal je zien dat de consumenten prijs alleen stijgt als de adviesprijs stijgt, maar niet of nauwelijks daalt bij het dalen van de adviesprijs.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 14 april 2010 @ 12:29:00 #11
862 Arcee
Look closer
pi_80300204
quote:
Op woensdag 14 april 2010 12:27 schreef AlphaOmega het volgende:
Kom dan gewoon met een leuk plaatje van bijvoorbeeld de laagste of hoogste consumentenprijzen. En leg je jou plaatje daar onder, dan zal je zien dat de consumenten prijs alleen stijgt als de adviesprijs stijgt, maar niet of nauwelijks daalt bij het dalen van de adviesprijs.
Kom lekker zelf met zo'n plaatje.
pi_80300422
quote:
Op woensdag 14 april 2010 12:27 schreef AlphaOmega het volgende:
Nou, ik tank met zeer grote regelmaat, maar nogmaals, dat heb ik nog nooit voor een liter diesel betaald. Adviesprijs van een TV kan ook 2000 Euro zijn, maar bij de MediaMarkt is dat toestel 1200 Euro.

Volgens jouw logica zouden benzineprijzen dan nooit kunnen dalen. .
Dat is pertinente onzin.
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_80300526
quote:
Op woensdag 14 april 2010 12:35 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Dat is pertinente onzin.
'Niet of nauwelijks'. Wat is daar alleen 'Niet' aan? Inderdaad, niets!
  woensdag 14 april 2010 @ 12:46:23 #14
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_80300763
Hoge benzine prijzen zijn goed. Wij zijn al gewend aan hoge prijzen en passen ons verbruik daarop ook aan.
De Amerikanen hebben met hun v8's zometeen ECHT een probleem als de benzine prijs door het dak gaat.

Voor burgers die spaarzaam met energie omgaan zal de klap dan ook minder hard aankomen.

Auto rijden is voor mij op dit moment goedkoper dan 10 jaar geleden, puur omdat ik nu een hybride rijd die 1:20 rijd.

Mijn gas en electra is goedkoper dan 10 jaar geleden door het gebruik van A(++) apparatuur en LED verlichting. Kortom mensen moeten niet zo janken, je hebt het verbruik en dus de kosten ZELF in de hand.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 14 april 2010 @ 12:48:12 #15
862 Arcee
Look closer
pi_80300828
quote:
Op woensdag 14 april 2010 12:35 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Dat is pertinente onzin.
Inderdaad, benzineprijzen daalden tweede helft 2008 enorm, aan welke pomp dan ook.
pi_80301104
quote:
Op woensdag 14 april 2010 12:46 schreef Revolution-NL het volgende:
Hoge benzine prijzen zijn goed. Wij zijn al gewend aan hoge prijzen en passen ons verbruik daarop ook aan.
De Amerikanen hebben met hun v8's zometeen ECHT een probleem als de benzine prijs door het dak gaat.
Niet als de benzineprijzen daar kunstmatig laag worden gehouden.
Ja, ik generaliseer.
  woensdag 14 april 2010 @ 14:05:16 #17
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_80303659
quote:
Op woensdag 14 april 2010 12:22 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Die mag je even uitleggen, want ik snap 'm niet.
Benzine prijzen stijgen alleen als er meer geconsumeerd wordt in de hele wereld.
(vraag / aanbod = markt). Door de crisis was er weinig markt genoeg aanbod dus lagere prijzen.
We weten allemaal uit 2008 wat er gebeurd als de crisis over is, dan schiet de bezine weer omhoog.
We hebben nu eenmaal een olie tekort.
We kunnen slechts china bombarderen om zo te zorgen dat wij nog een tijdje lang wat meer hebben,
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 14 april 2010 @ 14:10:51 #18
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_80303875
quote:
Op woensdag 14 april 2010 14:05 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]

Benzine prijzen stijgen alleen als er meer geconsumeerd wordt in de hele wereld.
(vraag / aanbod = markt). Door de crisis was er weinig markt genoeg aanbod dus lagere prijzen.
We weten allemaal uit 2008 wat er gebeurd als de crisis over is, dan schiet de bezine weer omhoog.
We hebben nu eenmaal een olie tekort.
We kunnen slechts china bombarderen om zo te zorgen dat wij nog een tijdje lang wat meer hebben,
Gezien vanuit dat standpunt heb je gelijk.
Maar duurdere benzine kan ook betekenen dat men het door moet gaan berekenen naar de klant en dat producten duurder gaan worden.
Mensen kunnen dan minder snel geneigd zijn om geld uit te geven.
Geldt ook voor bedrijven natuurlijk.
  woensdag 14 april 2010 @ 14:21:22 #19
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_80304286
quote:

Voor burgers die spaarzaam met energie omgaan zal de klap dan ook minder hard aankomen.

Auto rijden is voor mij op dit moment goedkoper dan 10 jaar geleden, puur omdat ik nu een hybride rijd die 1:20 rijd.

Mijn gas en electra is goedkoper dan 10 jaar geleden door het gebruik van A(++) apparatuur en LED verlichting. Kortom mensen moeten niet zo janken, je hebt het verbruik en dus de kosten ZELF in de hand.
Ik ben wel zo anti energie besparen.
Als men wil besparen moet men verbod maken op het maken van kinderen.

Tot die tijd moeten we opzoek naar betere energie bronnen ipv van besparen.
Alles om je heen is energie. Materie is een manifestatie van energie. Uiteindelijk bestaat heel het universum uit energie. Dankzij de dominante positie van de olie industrie en de auto fabrikanten zijn we 40 jaar te laat begonnen met het zoeken naar iets anders.

Je had 1 op 20 overigens ook kunnen halen met gewone benzine auto.
Zo'n nikkel cadmium uit de kluten gewassen radio grafisch bestuurbaar autootje is het nou ook niet echt.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 14 april 2010 @ 14:22:26 #20
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_80304312
quote:

En hoe milieuvriendelijk afbreekbaar zijn die accu's ook alweer??
pi_80304433
quote:
Op woensdag 14 april 2010 12:02 schreef AlphaOmega het volgende:

[..]

Jammer. De daadwerkelijke benzineprijzen liggen steevast ONDER de adviesprijs.

De benzineprijs in Nederland is gedaald toen de olieprijs dit ook deed. Einde discussie.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_80304634
quote:
Op woensdag 14 april 2010 11:36 schreef zetalore het volgende:
Want het is toch iedere keer weer hetzelfde liedje, terwijl de Amerikanen al zingend er voor hetzelfde geld 5 liter erin gooien krijgen wij voor 1,5 euro een schamel litertje waarvoor al pinnend een massaal bedrag van onze bankrekeningen wordt afgeschreven, aka bij mij 50 euro per keer. Nu rij ik puur voor het werk en boodschappen , maar het is gewoon schokkend als je bij de pomp staat en de teller voorbij ziet racen, en zo nog even een rekening van 340 voor WA ,en nog een apk keuringkie met een winterbeurtje erbij 400 euro. + huur + ziektekostenverzekering = blut aan het eind van de maand. Nou zal het niet bij iedereen zo zijn, maar ik geloof dat zat mensen het zat zijn om maar steeds aan het korste eind te trekken,
Amerikanen zullen dus ook veel eerder en veel harder voelen als de benzineprijs stijgt. Waar hier de accijns een dempend effect heeft is de benzineprijs in de VS meer dan verdubbeld, vervolgens gehalveerd en inmiddels weer bijna verdubbeld.

En laten we alsjeblieft niet doen alsof het "duur" is. Het is een verdomd wonder dat je voor zo weinig inspanning zo veel energie kan kopen.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  woensdag 14 april 2010 @ 14:32:29 #23
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_80304665
Altijd maar klagen over de benzineprijs en nooit eens bij jezelf te rade gaan of je niet zelf wat kan doen om minder autokilometers te maken.

* Metro2005 doet 2 maanden met een tank benzine omdat ik bijna altijd fiets
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 14 april 2010 @ 14:34:24 #24
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_80304716
quote:
Op woensdag 14 april 2010 14:32 schreef Metro2005 het volgende:
Altijd maar klagen over de benzineprijs en nooit eens bij jezelf te rade gaan of je niet zelf wat kan doen om minder autokilometers te maken.

* Metro2005 doet 2 maanden met een tank benzine omdat ik bijna altijd fiets
Fijn dat dat bij jou kan.
Wil je nu een schouderklopje?
  woensdag 14 april 2010 @ 14:35:04 #25
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')