Toch wel:quote:Op woensdag 14 april 2010 11:36 schreef zetalore het volgende:
Ten tijde van de lage prijs per oliestand hebben de nederlanders NIETS geprofiteerd, geen enkele benzineprijs ging noemenswaardig omlaag
Als de reiskosten niet stijgen, terwijl de brandstof duurder wordt, welk onderdeel van die reiskosten wordt dan goedkoper?quote:Op woensdag 14 april 2010 11:43 schreef Biffkoffie het volgende:
Fuckers.. eerst nog dat kut-kwartje van kok.. reiskosten stijgen ook niet mee, terwijl de preijs van brandstof bijna de helft meer kost dan 5 jaar geleden.
Kom eens niet met een plaatje van adviesprijzen? Want ik kan me serieus niet herinneren ooit ¤ 1,50 voor een liter diesel te hebben betaald...quote:
Dat is een plaatje met adviesprijzen.quote:Op woensdag 14 april 2010 12:02 schreef AlphaOmega het volgende:
Kom eens niet met een plaatje van adviesprijzen? Want ik kan me serieus niet herinneren ooit ¤ 1,50 voor een liter diesel te hebben betaald...
Die mag je even uitleggen, want ik snap 'm niet.quote:Op woensdag 14 april 2010 12:20 schreef Daniel1976 het volgende:
Hoge benzine prijzen zijn goed.
Dat betekent einde van de crisis
Nou, ik tank met zeer grote regelmaat, maar nogmaals, dat heb ik nog nooit voor een liter diesel betaald. Adviesprijs van een TV kan ook 2000 Euro zijn, maar bij de MediaMarkt is dat toestel 1200 Euro.quote:Op woensdag 14 april 2010 12:19 schreef Arcee het volgende:
[..]
Dat is een plaatje met adviesprijzen.
Die 1.50 voor diesel was ook maar even op het hoogtepunt, hè.
Kom lekker zelf met zo'n plaatje.quote:Op woensdag 14 april 2010 12:27 schreef AlphaOmega het volgende:
Kom dan gewoon met een leuk plaatje van bijvoorbeeld de laagste of hoogste consumentenprijzen. En leg je jou plaatje daar onder, dan zal je zien dat de consumenten prijs alleen stijgt als de adviesprijs stijgt, maar niet of nauwelijks daalt bij het dalen van de adviesprijs.
Volgens jouw logica zouden benzineprijzen dan nooit kunnen dalen.quote:Op woensdag 14 april 2010 12:27 schreef AlphaOmega het volgende:
Nou, ik tank met zeer grote regelmaat, maar nogmaals, dat heb ik nog nooit voor een liter diesel betaald. Adviesprijs van een TV kan ook 2000 Euro zijn, maar bij de MediaMarkt is dat toestel 1200 Euro.
Kom dan gewoon met een leuk plaatje van bijvoorbeeld de laagste of hoogste consumentenprijzen. En leg je jou plaatje daar onder, dan zal je zien dat de consumenten prijs alleen stijgt als de adviesprijs stijgt, maar niet of nauwelijks daalt bij het dalen van de adviesprijs.
'Niet of nauwelijks'. Wat is daar alleen 'Niet' aan? Inderdaad, niets!quote:Op woensdag 14 april 2010 12:35 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Volgens jouw logica zouden benzineprijzen dan nooit kunnen dalen..
Dat is pertinente onzin.
Inderdaad, benzineprijzen daalden tweede helft 2008 enorm, aan welke pomp dan ook.quote:Op woensdag 14 april 2010 12:35 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Volgens jouw logica zouden benzineprijzen dan nooit kunnen dalen..
Dat is pertinente onzin.
Niet als de benzineprijzen daar kunstmatig laag worden gehouden.quote:Op woensdag 14 april 2010 12:46 schreef Revolution-NL het volgende:
Hoge benzine prijzen zijn goed. Wij zijn al gewend aan hoge prijzen en passen ons verbruik daarop ook aan.
De Amerikanen hebben met hun v8's zometeen ECHT een probleem als de benzine prijs door het dak gaat.
Benzine prijzen stijgen alleen als er meer geconsumeerd wordt in de hele wereld.quote:Op woensdag 14 april 2010 12:22 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Die mag je even uitleggen, want ik snap 'm niet.
Gezien vanuit dat standpunt heb je gelijk.quote:Op woensdag 14 april 2010 14:05 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Benzine prijzen stijgen alleen als er meer geconsumeerd wordt in de hele wereld.
(vraag / aanbod = markt). Door de crisis was er weinig markt genoeg aanbod dus lagere prijzen.
We weten allemaal uit 2008 wat er gebeurd als de crisis over is, dan schiet de bezine weer omhoog.
We hebben nu eenmaal een olie tekort.
We kunnen slechts china bombarderen om zo te zorgen dat wij nog een tijdje lang wat meer hebben,
Ik ben wel zo anti energie besparen.quote:Op woensdag 14 april 2010 12:46 schreef Revolution-NL het volgende:
Hoge benzine prijzen zijn goed. Wij zijn al gewend aan hoge prijzen en passen ons verbruik daarop ook aan.
De Amerikanen hebben met hun v8's zometeen ECHT een probleem als de benzine prijs door het dak gaat.
Voor burgers die spaarzaam met energie omgaan zal de klap dan ook minder hard aankomen.
Auto rijden is voor mij op dit moment goedkoper dan 10 jaar geleden, puur omdat ik nu een hybride rijd die 1:20 rijd.
Mijn gas en electra is goedkoper dan 10 jaar geleden door het gebruik van A(++) apparatuur en LED verlichting. Kortom mensen moeten niet zo janken, je hebt het verbruik en dus de kosten ZELF in de hand.
En hoe milieuvriendelijk afbreekbaar zijn die accu's ook alweer??quote:Op woensdag 14 april 2010 12:46 schreef Revolution-NL het volgende:
Voor burgers die spaarzaam met energie omgaan zal de klap dan ook minder hard aankomen.
Auto rijden is voor mij op dit moment goedkoper dan 10 jaar geleden, puur omdat ik nu een hybride rijd die 1:20 rijd.
Mijn gas en electra is goedkoper dan 10 jaar geleden door het gebruik van A(++) apparatuur en LED verlichting. Kortom mensen moeten niet zo janken, je hebt het verbruik en dus de kosten ZELF in de hand.
Jammer. De daadwerkelijke benzineprijzen liggen steevast ONDER de adviesprijs.quote:Op woensdag 14 april 2010 12:02 schreef AlphaOmega het volgende:
[..]
Kom eens niet met een plaatje van adviesprijzen? Want ik kan me serieus niet herinneren ooit ¤ 1,50 voor een liter diesel te hebben betaald...
Amerikanen zullen dus ook veel eerder en veel harder voelen als de benzineprijs stijgt. Waar hier de accijns een dempend effect heeft is de benzineprijs in de VS meer dan verdubbeld, vervolgens gehalveerd en inmiddels weer bijna verdubbeld.quote:Op woensdag 14 april 2010 11:36 schreef zetalore het volgende:
Want het is toch iedere keer weer hetzelfde liedje, terwijl de Amerikanen al zingend er voor hetzelfde geld 5 liter erin gooien krijgen wij voor 1,5 euro een schamel litertje waarvoor al pinnend een massaal bedrag van onze bankrekeningen wordt afgeschreven, aka bij mij 50 euro per keer. Nu rij ik puur voor het werk en boodschappen , maar het is gewoon schokkend als je bij de pomp staat en de teller voorbij ziet racen, en zo nog even een rekening van 340 voor WA ,en nog een apk keuringkie met een winterbeurtje erbij 400 euro. + huur + ziektekostenverzekering = blut aan het eind van de maand. Nou zal het niet bij iedereen zo zijn, maar ik geloof dat zat mensen het zat zijn om maar steeds aan het korste eind te trekken,
Fijn dat dat bij jou kan.quote:Op woensdag 14 april 2010 14:32 schreef Metro2005 het volgende:
Altijd maar klagen over de benzineprijs en nooit eens bij jezelf te rade gaan of je niet zelf wat kan doen om minder autokilometers te maken.
* Metro2005 doet 2 maanden met een tank benzine omdat ik bijna altijd fiets
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |