abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80275375
DRACHTEN - Volgende week zaterdag wordt er in het Friese Drachten voor het eerst sinds 13 jaar weer een kooigevecht gehouden.

Dat schrijft De Leeuwarder Courant.

Er kleeft een negatief imago aan freefights. Het gevecht, in een achtkantige stalen kooi, is volgens de organisatie en vechters 'echte topsport'. Critici hebben echter een andere mening en noemen het een 'ordinair straatgevecht'.

Volgens de organisatie is er geen sprake van ongelimiteerd geweld. Vechten in een kooi zou zelfs 'veiliger zijn dan in een ring'. "Dat gevechtstechnieken als verwurging, kopstoten, haren trekken en trappen onder gordel zijn toegestaan, maakt de sport niet barbaars of onverantwoord".
Ja en dus?
  dinsdag 13 april 2010 @ 19:17:46 #2
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_80275404
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 19:17 schreef .ZilveR. het volgende:
"Dat gevechtstechnieken als verwurging, kopstoten, haren trekken en trappen onder gordel zijn toegestaan, maakt de sport niet barbaars of onverantwoord".
pi_80275562
Ik vind dat zulke vreselijke sporten he
Waarom zou je dit ooit willen doen... en waarom zouden mensen hier ooit naar willen kijken?
Niks leuks aan

Maar goed, ze doen maar, maar dan moet niemand gaan janken als er een wordt afgevoerd want ze hebben er zelf voor gekozen
pi_80275578
Zou wel leuk zijn als dat wordt uitzonden
pi_80276078
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 19:21 schreef VaderVanJezus het volgende:
Lijkt mij ook wel tof om te zien inderdaad.
Hoop wel dat het echt zonder regels is en dat ze elkaar gewoon helemaal kapot maken.
pi_80276382
ah misschien kan ik er wel even naartoe.
Lawamena hitihala Lawamena haulala
pi_80276494
Waarom huilen mensen altijd zo over de gewoontes van anderen waar ze gewoon niks van merken...? Omg die vent rookt buiten!!! Dat is slecht voor zijn gezondheid! Omg mensen willen elkaar tot appelmoes rammen in een kooi waar ik niet heen hoef te gaan!! Omg er zijn 18 jarigen die niemand kwaad doen maar in coma van drank raken!!!
  dinsdag 13 april 2010 @ 19:51:28 #8
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_80276857
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 19:42 schreef baba117 het volgende:
Waarom huilen mensen altijd zo over de gewoontes van anderen waar ze gewoon niks van merken...? Omg die vent rookt buiten!!! Dat is slecht voor zijn gezondheid! Omg mensen willen elkaar tot appelmoes rammen in een kooi waar ik niet heen hoef te gaan!! Omg er zijn 18 jarigen die niemand kwaad doen maar in coma van drank raken!!!

(maar je hebt wel gelijk hoor)
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  dinsdag 13 april 2010 @ 19:52:28 #9
100476 Parkinson_XTC
Ripper is a gangster
pi_80276909
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 19:21 schreef Desunoto het volgende:
Ik vind dat zulke vreselijke sporten he
Waarom zou je dit ooit willen doen... en waarom zouden mensen hier ooit naar willen kijken?
Niks leuks aan

Maar goed, ze doen maar, maar dan moet niemand gaan janken als er een wordt afgevoerd want ze hebben er zelf voor gekozen
eej ga lekker curling kijken dan joh...

mma is gewoon tof.
-= http://moontroop.tumblr.com =-
Monkey on the car
pi_80276970
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 19:21 schreef VaderVanJezus het volgende:
Stream opzetten, en geld vragen. Ben je zo miljonair!@
  dinsdag 13 april 2010 @ 19:55:12 #11
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_80277065
ik doe wel eens een poging, maar ik kan het slecht kijken. word er wat agressief en opgefokt van, zeg maar.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  dinsdag 13 april 2010 @ 20:04:39 #12
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_80277460
Het probleem met kooivechten is dat de media er een negatieve lading aan hebben gegeven.
Ikzelf ken enkele kooivechters hier in Brazilië, liever noemen ze zichzelf "free-fighters".
Allemaal hele relaxte kerels (en een enkele dame) die gewoon zelf een gezin hebben en onderhouden en hard werken voor de kost.
Kooivechten is in NL door de media om zeep geholpen door het imago ervan te beschadigen.
2 kooivechters die tegen elkaar vechten in de ring/kooi respecteren elkaar. Na afloop bespreken ze ook elkaars toegepaste technieken ter lering en vermaak.

Goed dat het weer opkomt.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  dinsdag 13 april 2010 @ 21:37:59 #13
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_80281885
Prima, dat kooivechten. Maar ik stel wat andere regels en voorwaarden voor; twee TBS'ers of anderszins gewelddadige langgestraften die elkaar op leven en dood bestrijden. De winnaar is de overlevende van de twee en de hoofdprijs is een aantal weken of maanden rust en daarna weer een nieuwe wedstrijd. Een heel goede optie is ook om daar draaideurcriminelen voor te gebruiken. Uitzenden op een betaal-tv kanaal om de kosten te dekken.

Mooiste zou natuurlijk het invoeren van Barsaman zijn.
Scratch a liberal and you will find a fascist
  dinsdag 13 april 2010 @ 22:20:41 #14
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  dinsdag 13 april 2010 @ 22:29:49 #15
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_80285465
Plat, barbaars gladiatorenvermaak.... Dacht dat we die tijden al enkele eeuwen achter ons hadden gelaten. Kennelijk schrijdt de debilisering van het volk in steeds sneller tempo voort.
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.
pi_80286368
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 22:29 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
Plat, barbaars gladiatorenvermaak.... Dacht dat we die tijden al enkele eeuwen achter ons hadden gelaten. Kennelijk schrijdt de debilisering van het volk in steeds sneller tempo voort.
Haha. Jij hebt nog nooit een MMA evenement gekeken. MMA is hét toppunt van atleticisme. Het is écht topsport, en verre van het platte barbaarse gladiatorenvermaak zoals jij het ziet. MMA vechters doen hun uiterste best om verschillende vechtdisciplines samen te smelten tot een mooie 'blend'. Staand vechten, vechten vanuit de clinch, op de grond uit de voeten kunnen (pun intended). Het publiek juicht om een prachtige worp, een razendsnel aangezette armklem en om het doorzettingsvermogen van de vechters. Niet om het bloed, en niet om het geweld an sich (al zitten die types er vast ook tussen hoor).

In de kooi/ring geen schwalbes, geen kaarten aannaaien en manipulatie van de scheidsrechter, maar pure vechtlust en techniek. Dát is MMA.
pi_80286761
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 22:44 schreef Disorder het volgende:

[..]

Haha. Jij hebt nog nooit een MMA evenement gekeken. MMA is hét toppunt van atleticisme. Het is écht topsport, en verre van het platte barbaarse gladiatorenvermaak zoals jij het ziet. MMA vechters doen hun uiterste best om verschillende vechtdisciplines samen te smelten tot een mooie 'blend'. Staand vechten, vechten vanuit de clinch, op de grond uit de voeten kunnen (pun intended). Het publiek juicht om een prachtige worp, een razendsnel aangezette armklem en om het doorzettingsvermogen van de vechters. Niet om het bloed, en niet om het geweld an sich (al zitten die types er vast ook tussen hoor).

In de kooi/ring geen schwalbes, geen kaarten aannaaien en manipulatie van de scheidsrechter, maar pure vechtlust en techniek. Dát is MMA.
Brood spelen en bloed voor het simpele volk.
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
  dinsdag 13 april 2010 @ 22:50:31 #18
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_80286769
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 22:44 schreef Disorder het volgende:

[..]

Je zou de DVD-trailer moeten inspreken, je hebt er talent voor.
  Eindredactie Games dinsdag 13 april 2010 @ 22:53:00 #19
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_80286896
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 22:50 schreef Dubbelzuurrr het volgende:

[..]

Je zou de DVD-trailer moeten inspreken, je hebt er talent voor.
Goeie comeback zeg .
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
  dinsdag 13 april 2010 @ 23:04:54 #20
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_80287522
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 22:53 schreef 2dope het volgende:

[..]

Goeie comeback zeg .
Ik zit hier niet om comebacks te maken.

Maar goed, de waardering van de atletische aspecten van de sport kan ik nog wel enigszins plaatsen, alleen de ermee gepaard gaande associatie van pure agressie en het simpele gegeven van fysieke dominantie staan me niet aan. Het is niet iets waar je je als maatschappij nog mee bezig moet houden, zeker niet in de context van zaterdagavondvermaak. Of de tegenstander nou met een neusbeenverbijzelende high kick tegen de grond gaat, of technisch uiterst vakkundig én ritmisch verantwoord een solide schedelbasisfractuur aangelegd krijgt met een paar fikse kloppen op de bodem van de kooi interesseert mij persoonlijk vrij weinig.

En dan laat ik het niet zelden bloeddorstig-by-proxy publiek nog buiten beschouwing. De vechter mag dan zo gedisciplineerd en beheerst zijn als een circustijger, er is altijd wel ergens een of andere sjaak die uit pure idolatrie hetzelfde trucje uitprobeert bij de plaatselijke C1000.
  Eindredactie Games dinsdag 13 april 2010 @ 23:08:04 #21
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_80287669
Verder slaat de OP dus nergens op, want harentrekken, bijten, kopstoten etc. zijn allemaal uiteraard niet toegestaan bij MMA. Dat kan ik dus ook niet terugvinden in de artikels die ik op LC.nl kon vinden:

vechten in een stalen kooi

In Drachten mag kooigevecht wel

Zie ik er 1 over het hoofd?
quote:

"Dat gevechtstechnieken als verwurging, kopstoten, haren trekken en trappen onder gordel zijn toegestaan, maakt de sport niet barbaars of onverantwoord".
.

Heb je dat erbij verzonnen ofzo? Het enige waar die 'zin' voorkomt is een artikel uit de volkskrant uit 1997

Van de site van de organisatie zelf:
quote:
Ongeoorloofde technieken
NIET TOEGESTAAN ZIJN:
•Vinger of teenklemmen.
•Bijten, krabben en spugen.
•Aan de haren, oren, neus of oogleden trekken en het zogenaamde ‘Fish hooking’.
•Technieken gericht naar het kruis.
•Elleboogstoten naar het hoofd.
•Kopstoten.
•Stoten en traptechnieken naar de ruggengraat, en andere technieken waarbij geweld wordt aangedaan aan de ruggengraat.
•Stoottechnieken naar het hoofd tijdens staand gedeelte en het grondgevecht.
•Alle technieken naar de keel.
•Een of meerdere vingers in het oog steken.
•Alle traptechnieken naar het hoofd.
•Het vastgrijpen van het gaas/ringtouwen.
•Knieën naar het hoofd zowel in staande als grond positie.
•Trappen en knieën naar het hoofd/lichaam indien de tegenstander down is (zie: ’Grondgevecht’).
•Het opzettelijk ontlopen van het gevecht.
•Nekklemmen en nektorsies in combinatie met vallende beweging.
•Het opzettelijk uitspugen van de mondbeschermer.
•Het niet opvolgen van de commando’s van de scheidsrechter.
•Simuleren van een verboden techniek door de tegenstander.
•Het lichaam insmeren met substanties die het verloop van de wedstrijd kunnen beïnvloeden.
•Slammen (tegenstander het van de grond optillen en neergooien).
•Alle worpen zijn toegestaan maar het neergooien op het hoofd is verboden.
•Het is verboden om vast te houden aan de scheenbeschermers.
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
  Eindredactie Games dinsdag 13 april 2010 @ 23:20:31 #22
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_80288223
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 23:04 schreef Dubbelzuurrr het volgende:

[..]

Ik zit hier niet om comebacks te maken.
Iemand reageerde terecht op je verwijt dat het barbaars en middeleeuws is, had een beter argument van je verwacht maar gelukkig kwam die nog .
quote:
Maar goed, de waardering van de atletische aspecten van de sport kan ik nog wel enigszins plaatsen, alleen de ermee gepaard gaande associatie van pure agressie en het simpele gegeven van fysieke dominantie staan me niet aan. Het is niet iets waar je je als maatschappij nog mee bezig moet houden, zeker niet in de context van zaterdagavondvermaak. Of de tegenstander nou met een neusbeenverbijzelende high kick tegen de grond gaat, of technisch uiterst vakkundig én ritmisch verantwoord een solide schedelbasisfractuur aangelegd krijgt met een paar fikse kloppen op de bodem van de kooi interesseert mij persoonlijk vrij weinig.
Je kan het mooi verwoorden hoor, maar is het dan niet zo eerlijk om alle vechtsporten dan maar gelijk te verbieden? Ik laat even geheel in het midden wat ik er zelf van vind, maar je zou natuurlijk wel een rechte lijn hierin moeten trekken.

Voordat je 'eventueel' als argument wilt aandragen dat MMA vele malen gevaarlijker is dan andere vechtsporten; dit is dus nooit bewezen. Wat wel bewezen is, is dat bij bijvoorbeeld voetbal het aantal blessures hoger is (en ja dan heb ik het over de ratio wedstrijden/blessures).

Dit is wel interessant om te bekijken, een gesprek tussen onze vriend Bill O'Riley, Dana White (president van UFC, grootste MMA organisatie) en Rich Franklin, (oud)wereldkampioen in de UFC.
quote:
En dan laat ik het niet zelden bloeddorstig-by-proxy publiek nog buiten beschouwing. De vechter mag dan zo gedisciplineerd en beheerst zijn als een circustijger, er is altijd wel ergens een of andere sjaak die uit pure idolatrie hetzelfde trucje uitprobeert bij de plaatselijke C1000.
Sorry maar dat vind ik toch een non-argument. Ook hier geldt m.i. dat dan gewoon alle vechtsporten verboden moeten worden, en alle videoclips, en alle computerspelletjes, en ...
pi_80290990
MMA, maar dan voor TBS-ers-met-verlof.
pi_80292306
Ach de mensen die hier tegen zijn of het barbaars vinden, daar durf ik 100 procent van te zeggen dat ze nog nooit serieus naar een MMA gevecht hebben gekeken, het gaat hier om super afgetrainde mensen die in 1 of meer vechtsporten uitblinken, in tegenstelling tot "normaal" boxen is dit een stuk gezonder, ik zie soms bokspartijen waarbij iemand wel 30 flinke stoten op het hoofd krijgt in een partij. In MMA is dit aantal over algemeen stukken minder, sterker nog in MMA word het merendeel van de partijen beslist door een verwurging of een arm/been klem. Ik kan me niet herinderen dat ik ooit een MMA partij heb gezien waar iemand zwaar gewond werd afgevoerd, dat is in vergelijking met voetbal of rugby wel anders. Ook is er veel respect voor elkaar, als je iemand een armklem oplegt, dan zul je niet zien dat ze gelijk doortrekken, maar de tegenstander de mogelijkheid geven om af te kloppen, ook zijn de scheidsrechters allemaal van topniveau en bij het minste of het geringste grijpen ze in.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_80292337
"MMA" (tussen haakjes omdat het niet de volle MMA regels zijn) gevechten mochten hier wel, alleen cage was niet toegestaan. Nu voor het eerste dus wel, maar nog steeds met de gehandicapte MMA regels.

En voor de duidelijkheid, kopstoten, haren trekken, stoten onder de gordel (ballen dus) zijn niet toegestaan, net als het stoten naar achterkant hoofd, ruggegraat, etc. Verder mag het manipuleren (lees breken) van vingers, tenen etc ook niet. Alles word ten alle tijden door een referee in de gaten gehouden en die grijpt in zodra een vechter zicht niet meer kan verdedigen.

Mensen die al meteen roepen dat het barbaars of wat dan ook is, hebben geen idee. Deze mensen trainen even dagelijks uren in hun sport. Vergelijkbaar met judo, karate of kickboksen. Alleen dan fullcontact onder begeleiding van een scheidsrechter die ten alle tijden de gezondheid van de deelnemers voorop stelt. Dus zodra een partij niet meer in staat is terug te vechten word de matchj gestopt.

Het gehele deel waarom het in een kooi veiliger is komt doordat je niet uit een kooi valt, maar wel door de touwen van een ring. Het is veiliger dan boksen omdat er tot nu toe (in de sport, MMA is huge) tot nu toe 1 dode is gevallen. Vergelijk dat maar eens met de cijfers van een vechtsport als boksen.
pi_80292342
Gewoon om duidelijk te zijn, de quote in de OP klopt dus niet. Kan per ongeluk zijn of proberen de boel te manipuleren, maar het is gewoon niet waar. Er zijn duidelijke regels in MMA, dat niet is toegestaan.
Stoten, trappen, ellebogen of knieën naar het gezicht zijn niet toegestaan, dus laten we het niet eens hebben over die debiele technieken die in de OP worden genoemd.

Enige wat wel is toegestaan en wat word genoemd zijn de verwurgingen. Dat zijn houtgrepen uit het judo en BJJ.

Je kunt een fan van de sport zijn of niet, als je ook maar enig idee hebt van de sport weet je dat dit geen twee idioten zijn die elkaar proberen af te maken. Het is een sport, de vechters trainen er tientallen uren per week voor in verschillende disciplines. Het is de snelst groeiende sport in de US. Mensen die blijven beweren dat het barbaars is hebben misschien eens een highlight reel gezien die de sport geen goed doet, maar hebben geen idee waar over ze praten.
  † In Memoriam † woensdag 14 april 2010 @ 06:13:08 #27
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_80292374
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 23:08 schreef 2dope het volgende:
Verder slaat de OP dus nergens op, want harentrekken, bijten, kopstoten etc. zijn allemaal uiteraard niet toegestaan bij MMA. Dat kan ik dus ook niet terugvinden in de artikels die ik op LC.nl kon vinden:

[...]

Heb je dat erbij verzonnen ofzo?

TS had de bron erbij moeten zetten. Maar het komt blijkbaar van de AD en daar staat het er idd bij
quote:
Kooivechten terug van weggeweest

Dat gevechtstechnieken als verwurging, kopstoten, haren trekken en trappen onder gordel zijn toegestaan, maakt de sport niet barbaars of onverantwoord".
De schrijver van dat artikel is zelf geen fan waarschijnlijk...

Anyhoe, ik vind het een leuke sport om zo nu en dan eens te kijken. De meeste andere vechtsporten zijn saai als je eenmaal MMA gezien hebt. En als je er niet van houdt ga je toch ergens anders naartoe, curling ofzo. Ik begrijp het probleem niet.
pi_80292450
quote:
Op woensdag 14 april 2010 06:13 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

TS had de bron erbij moeten zetten. Maar het komt blijkbaar van de AD en daar staat het er idd bij
[..]

De schrijver van dat artikel is zelf geen fan waarschijnlijk...
Handig. Krijgt half Nederland straks wéér een raar beeld van MMA. Ik kan me daar zo aan ergeren. Net als artikelen op videogames waarbij constant wordt beweerd dat je in games als Grand Theft Auto IV (bijvoorbeeld) per se tientallen slachtoffers onder de burgerbevolking moet maken.

Erg spijtig dat journalisten er mee wegkomen onwaarheden te verzinnen en vervolgens te plaatsen.
  † In Memoriam † woensdag 14 april 2010 @ 08:44:08 #29
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_80293408
quote:
Op woensdag 14 april 2010 06:55 schreef Disorder het volgende:

[..]

Handig. Krijgt half Nederland straks wéér een raar beeld van MMA. Ik kan me daar zo aan ergeren. Net als artikelen op videogames waarbij constant wordt beweerd dat je in games als Grand Theft Auto IV (bijvoorbeeld) per se tientallen slachtoffers onder de burgerbevolking moet maken.

Erg spijtig dat journalisten er mee wegkomen onwaarheden te verzinnen en vervolgens te plaatsen.
Zoiets zou men onder opinie moeten brengen.

Die foto er ook bij

Een scheur in de wenkbrauw bloed als een rund maar is vrij onschuldig. En negen van de tien keer wordt het gevecht onderbroken voor behandeling en als het blijft bloeden wordt de wedstrijd gestaakt. Maar zo'n foto zet gelijk de toon.

Je kunt eenzelfde bericht over voetbal schrijven
pi_80294793
MMA

Maar nee, moraalridderend Nederland heeft haar mening alweer klaar over deze "barbaarse" sport.
Journalisten zouden eens mee moeten naar een training van ons. Dan draaien ze wel bij en komen ze erachter dat het er vaak nog gemoedelijker aan toegaat dan bij een voetbalelftal.
Knowledge is power, use it wisely.
TRU-Bandstemmenontcijferaar 2010
pi_80294839
quote:
haren trekken en trappen onder gordel zijn toegestaan
Wat een grove leugens
  Eindredactie Games woensdag 14 april 2010 @ 09:51:39 #32
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_80294847
quote:
Op woensdag 14 april 2010 06:13 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Ik zie 'm inderdaad. Blijf het vreemd vinden, waarom zou één van de organisatoren zelf de volgende onzin verkondigen:
quote:
Volgens de organisatie is er geen sprake van ongelimiteerd geweld. Vechten in een kooi zou zelfs 'veiliger zijn dan in een ring'. "Dat gevechtstechnieken als verwurging, kopstoten, haren trekken en trappen onder gordel zijn toegestaan, maakt de sport niet barbaars of onverantwoord".
Terwijl op de website van dezelfde organisatie duidelijk de regels staan beschreven zoals ik eerder in dit topic aangaf?

Lijkt wel weer weer lekker geïmproviseerd te zijn, het AD citeert namelijk volgens eigen zeggen de Leeuwarder Courant waar dezelfde tekst dus NIET terug te vinden is
pi_80294952
quote:
Op woensdag 14 april 2010 09:51 schreef 2dope het volgende:

[..]

Ik zie 'm inderdaad. Blijf het vreemd vinden, waarom zou één van de organisatoren zelf de volgende onzin verkondigen:
[..]

Terwijl op de website van dezelfde organisatie duidelijk de regels staan beschreven zoals ik eerder in dit topic aangaf?

Lijkt wel weer weer lekker geïmproviseerd te zijn.
Gewoon grove journalistieke leugen, dat mag duidelijk zijn.
De regels volgens de organisator zijn overigens nog veel strenger dan "echt" MMA. Er wordt volgens mij zelfs gebruik gemaakt van headguards en scheenbeschermers.
pi_80294958
quote:
Op woensdag 14 april 2010 09:51 schreef Amos_ het volgende:

[..]

Wat een grove leugens
Dit dus , wat een k*t bron.
<>
  Eindredactie Games woensdag 14 april 2010 @ 09:57:07 #35
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_80294983
quote:
Op woensdag 14 april 2010 09:56 schreef Amos_ het volgende:

[..]

Gewoon grove journalistieke leugen, dat mag duidelijk zijn.
De regels volgens de organisator zijn overigens nog veel strenger dan "echt" MMA. Er wordt volgens mij zelfs gebruik gemaakt van headguards en scheenbeschermers.
Ja, zie ook mijn edit.
  woensdag 14 april 2010 @ 10:00:35 #36
177079 incognitoomuch
Kin op je borst!
pi_80295070
Octagons, UFC, MMA

Mensen die het beschrijven als iets barbaars, praten zonder zich uberhaupt te hebben ingelezen hierover.

Ikzelf train sinds enkele maandjes MMA met een blanco achtergrond. Ik moet zeggen, het is de meest intensieve workout die je je maar kan bedenken.
Werkelijk alles komt er bij kijken: Judo, Worstelen, Kickboxen etc etc etc... De mensen die hiervoor trainen ( het is al aangegeven ) trainen niet om mekaars vingers te breken of op iemands gezicht te stampen. Maar om van alle vecht technieken zoveel mogelijk te leren om hun tegenstander te neutralizeren.
Ik maak vaak genoeg mee wanneer mensen mij vragen wat voor sport ik beoefen, hun raar opkijken wanneer ik MMA zeg. Al moet ik er ook bij zeggen dat MMA growing is in Nederland.
Het zal niet lang meer duren voordat Humberto Tan zijn stem verleent voor een UFC wedstrijd!
[ tribute to Fedor ]
[ tribute to Jon Jones ]
Casual MMA fan :')
pi_80295102
Wel apart bij de K-1 mag je wel trappen en knietjes geven naar het hoofd maar bij dit "kooigevecht" niet. K-1 lijkt wat dit betreft dus nog harder dan kooivechten
  woensdag 14 april 2010 @ 10:06:16 #38
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_80295218
Krijgen ze ook een HIV test van te voren. Zou ik toch wel willen weten voor je de tegenstander veilig een bloedneus kunt meppen.

Is dit hetzelfde als UFC!?! Prachtig om te zien namelijk!
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  woensdag 14 april 2010 @ 10:07:09 #39
8369 speknek
Another day another slay
pi_80295250
quote:
Op woensdag 14 april 2010 10:01 schreef kakner2 het volgende:
Wel apart bij de K-1 mag je wel trappen en knietjes geven naar het hoofd maar bij dit "kooigevecht" niet. K-1 lijkt wat dit betreft dus nog harder dan kooivechten
Wat, lijkt me, ook de reden is dat kooigevechten weg zijn geweest.

Ik vind het wel barbaars. De bedenkers van de Oosterse vechtkunsten zouden zich omdraaien in hun graf als ze wisten waar het voor gebruikt werd. M'n oude sensei had vroeger ook geen goed woord over voor die ontwikkelingen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_80295305
quote:
Op woensdag 14 april 2010 10:01 schreef kakner2 het volgende:
Hangt ook weer per organisatie af, in pride is het naar mijn weten verboden, maar bij sommige andere organisaties niet.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_80295360
quote:
Op woensdag 14 april 2010 10:00 schreef incognitoomuch het volgende:
Octagons, UFC, MMA

Mensen die het beschrijven als iets barbaars, praten zonder zich uberhaupt te hebben ingelezen hierover.

Ikzelf train sinds enkele maandjes MMA met een blanco achtergrond. Ik moet zeggen, het is de meest intensieve workout die je je maar kan bedenken.
Werkelijk alles komt er bij kijken: Judo, Worstelen, Kickboxen etc etc etc... De mensen die hiervoor trainen ( het is al aangegeven ) trainen niet om mekaars vingers te breken of op iemands gezicht te stampen. Maar om van alle vecht technieken zoveel mogelijk te leren om hun tegenstander te neutralizeren.
Ik maak vaak genoeg mee wanneer mensen mij vragen wat voor sport ik beoefen, hun raar opkijken wanneer ik MMA zeg. Al moet ik er ook bij zeggen dat MMA growing is in Nederland.
Het zal niet lang meer duren voordat Humberto Tan zijn stem verleent voor een UFC wedstrijd!

Eens, ik ook. Men is constant bezig om elkaar te helpen bij het trainen en de sfeer is er meer een van gebroederlijk samen trainen in plaats van elkaar de tyfus in te meppen.
pi_80295403
quote:
Op woensdag 14 april 2010 10:08 schreef raptorix het volgende:

[..]

Hangt ook weer per organisatie af, in pride is het naar mijn weten verboden, maar bij sommige andere organisaties niet.
In Pride en de UFC mag het wel. Ik snap niet waarom dit een kooigevecht wordt genoemd eigenlijk. K1 is zeker niet "harder".
<>
  woensdag 14 april 2010 @ 10:12:59 #43
177079 incognitoomuch
Kin op je borst!
pi_80295425
quote:
Op woensdag 14 april 2010 10:06 schreef SicSicSics het volgende:
Krijgen ze ook een HIV test van te voren. Zou ik toch wel willen weten voor je de tegenstander veilig een bloedneus kunt meppen.

Is dit hetzelfde als UFC!?! Prachtig om te zien namelijk!
Het is zeker hetzelfde als de UFC. En ze krijgen wel meer dan een HIV test voordat ze uberhaupt de kooi in mogen stappen.
quote:
Op woensdag 14 april 2010 10:07 schreef speknek het volgende:

[..]
Ik vind het wel barbaars. De bedenkers van de Oosterse vechtkunsten zouden zich omdraaien in hun graf als ze wisten waar het voor gebruikt werd. M'n oude sensei had vroeger ook geen goed woord over voor die ontwikkelingen.
Wat wil je hiermee zeggen?
Ja, de meeste vechtstijlen in de UFC zijn behoorlijk rauw zoals Muay Thai, boxen en BJJ. Maar de current titleholder in de Light Heavy Weight divisie van de UFC (Lyoto Machida) beoefend Karate.
Als je hem ziet vechten en zijn tegenstanders ziet ontwijken, zie ik geen reden waarom de bedenkers van de oosterse vechtkunsten zich hiervoor zouden moeten schamen.
[ tribute to Fedor ]
[ tribute to Jon Jones ]
pi_80295440
quote:
Op woensdag 14 april 2010 10:08 schreef raptorix het volgende:

[..]

Bij Pride mocht het, in de UFC niet geloof ik. Is ook wel beter, want dat doet echt schade
  woensdag 14 april 2010 @ 10:13:48 #45
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_80295451
Vette shit
Lekker primair.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_80295542
quote:
Op woensdag 14 april 2010 10:13 schreef eleusis het volgende:
Vette shit
Lekker primair.
Primair?
  woensdag 14 april 2010 @ 10:22:59 #47
8369 speknek
Another day another slay
pi_80295747
quote:
Op woensdag 14 april 2010 10:12 schreef incognitoomuch het volgende:
Wat wil je hiermee zeggen?
Ja, de meeste vechtstijlen in de UFC zijn behoorlijk rauw zoals Muay Thai, boxen en BJJ. Maar de current titleholder in de Light Heavy Weight divisie van de UFC (Lyoto Machida) beoefend Karate.
Als je hem ziet vechten en zijn tegenstanders ziet ontwijken, zie ik geen reden waarom de bedenkers van de oosterse vechtkunsten zich hiervoor zouden moeten schamen.
Karate gaat niet om je tegenstander slopen, maar om balans, rust, discipline, zelfverdediging, kata's en voor sommige mensen spiritualiteit.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  woensdag 14 april 2010 @ 10:27:23 #48
116015 SicSicSics
pi_80295863
quote:
Op woensdag 14 april 2010 10:22 schreef speknek het volgende:
Karate gaat niet om je tegenstander slopen, maar om balans, rust, discipline, zelfverdediging, kata's en voor sommige mensen spiritualiteit.
Voor sommige mensen is het aftuigen van anderen of afgetuigd worden ook een spirituele onderneming.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_80295900
quote:
Op woensdag 14 april 2010 10:27 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Voor sommige mensen is het aftuigen van anderen of afgetuigd worden ook een spirituele onderneming.
Alsof het bij mma puur om aftuigen gaat...
  Eindredactie Games woensdag 14 april 2010 @ 10:28:56 #50
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_80295917
quote:

[..]

Wat is nou je punt? MMA is een mix van de beste vechters over de wereld. Dat jij oosterse vechtkunsten ziet/gebruikt voor andere doeleinden is dat prima maar bij het gros van de grotere vechtsporten is er inderdaad een competitief element aanwezig.
  woensdag 14 april 2010 @ 10:30:01 #51
177079 incognitoomuch
Kin op je borst!
pi_80295956
quote:

[..]

Je zegt het zelf al...
Machida heeft ook een titel om te verdedigen.
[ tribute to Fedor ]
[ tribute to Jon Jones ]
pi_80295982
quote:

Het gevecht, in een achtkantige stalen kooi, is volgens de organisatie en vechters 'echte topsport'.

Ja het houdt de bontkraagjes wel van de straat hè?
Jehovah=Power of God Lucifer=Light of God Satan=Love of God Jesus=Unity of God
  woensdag 14 april 2010 @ 10:31:17 #53
116015 SicSicSics
pi_80296000
quote:
Op woensdag 14 april 2010 10:28 schreef Amos_ het volgende:
Alsof het bij mma puur om aftuigen gaat...
Het is de kunst van het aftuigen zonder al teveel afgetuigd te worden, niet?

En op zich niet altijd... Het gaat ook gewoon om lekkere wijven en bier drinken!

Als er een diepere laag is dan hoor ik het graag, maar die heb ik even gemist dan!
Fine, fuck you then!
pi_80296014
quote:
Op woensdag 14 april 2010 10:30 schreef laforest het volgende:

[..]

Ik ken anders weinig 'bontkraagjes' in de sport. Je bent wellicht in de war met kickboksen.
  woensdag 14 april 2010 @ 10:31:55 #55
177079 incognitoomuch
Kin op je borst!
pi_80296021
quote:
Op woensdag 14 april 2010 10:30 schreef laforest het volgende:

[..]

Jouw taak was daarin niet geslaagd?
[ tribute to Fedor ]
[ tribute to Jon Jones ]
pi_80296024
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 19:52 schreef Parkinson_XTC het volgende:

[..]

eej ga lekker curling kijken dan joh...

mma is gewoon tof.
Curling is wel gaaf om te spelen op de N64 Nagano.
pi_80296034
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 22:29 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
Mwehehe, weer zo een die gelooft in beschaving
pi_80296036
quote:
Op woensdag 14 april 2010 10:31 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

En op zich niet altijd... Het gaat ook gewoon om lekkere wijven en bier drinken!

[ afbeelding ]

Als er een diepere laag is dan hoor ik het graag, maar die heb ik even gemist dan!
Die is wel neukwaardig moet ik zeggen.
pi_80296042
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 19:42 schreef baba117 het volgende:
Je hebt zo gelijk
pi_80296048
quote:
Op woensdag 14 april 2010 10:31 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

"Aftuigen" is een van de manieren om te winnen. Het kan ook door submission komen natuurlijk, dat is niet bepaald aftuigen.
Het is een geweldige clash van techniek kracht en doorzettingsvermogen overladen door een adrenalinerush.

Je zit na een match of training zo vol adrenaline en testosteron, dat moeders de vrouw thuis maar beter alvast ingevet klaarligt
  woensdag 14 april 2010 @ 10:34:40 #61
116015 SicSicSics
pi_80296100
quote:
Op woensdag 14 april 2010 10:32 schreef laforest het volgende:
Die is wel neukwaardig moet ik zeggen.
Wel eerst lief vragen!
quote:
Op woensdag 14 april 2010 10:32 schreef Amos_ het volgende:
"Aftuigen" is een van de manieren om te winnen. Het kan ook door submission komen natuurlijk, dat is niet bepaald aftuigen.
Het is een geweldige clash van techniek kracht en doorzettingsvermogen overladen door een adrenalinerush.

Je zit na een match of training zo vol adrenaline en testosteron, dat moeders de vrouw thuis maar beter alvast ingevet klaarligt
Maar zo'n submission kan ook pas als iemand ver genoeg afgetuigd is!

Het is gewoon ver inderdaad!
Fine, fuck you then!
pi_80296114
quote:
Op woensdag 14 april 2010 10:34 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

[..]

Onzin.
pi_80296118
quote:
Op woensdag 14 april 2010 10:31 schreef incognitoomuch het volgende:

[..]

Jouw taak was daarin niet geslaagd?
Er wonen hier amper bontkraagjes, dus ik denk dat het werkt.
pi_80296133
quote:

[..]

Wel eerst lief vragen!
[..]

Het is gewoon ver inderdaad!
Ja anders krijg je een stomp in je ballen.
  woensdag 14 april 2010 @ 10:36:05 #65
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_80296148
Het is mij een beetje te lomp en het gaat mij te ver.

Doe mij maar K1/Muay Thai, dan komt het nog op techniek aan.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  woensdag 14 april 2010 @ 10:36:23 #66
177079 incognitoomuch
Kin op je borst!
pi_80296157
quote:

[..]

Wel eerst lief vragen!
[..]

Idd.... onzin:

[ tribute to Fedor ]
[ tribute to Jon Jones ]
  woensdag 14 april 2010 @ 10:37:03 #67
116015 SicSicSics
pi_80296171
quote:
Op woensdag 14 april 2010 10:34 schreef Amos_ het volgende:
Onzin.
Ok, 20 sec. is niet lang!

Toch zie ik liever een goeie KO!
Fine, fuck you then!
pi_80296204
quote:
Op woensdag 14 april 2010 10:36 schreef Catch22- het volgende:

Ja want MMA is wars van techniek

Mensen die niet weten waar ze het over hebben... Gotta love 'em.
pi_80296214
quote:
Op woensdag 14 april 2010 10:37 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Ok, 20 sec. is niet lang!

Toch zie ik liever een goeie KO!
Nee man, niks is zo mooi als een rear naked choke
  Eindredactie Games woensdag 14 april 2010 @ 10:38:20 #70
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_80296217
quote:

Wauw, een echte kenner .
pi_80296244
Sinds wanneer zijn stoten onder de gordel en kopstoten en elleboogstoten verboden bij de UFC?

Vroeger keek ik het vaak en toen mocht dat gewoon.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  Eindredactie Games woensdag 14 april 2010 @ 10:45:08 #72
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_80296404
quote:
Op woensdag 14 april 2010 10:39 schreef vosss het volgende:
Sinds wanneer zijn stoten onder de gordel en kopstoten en elleboogstoten verboden bij de UFC?

Dat is vrij lang geleden dan waarschijnlijk Ik geloof rond UFC 4 / 5 dat de regels aangescherpt zijn vanwege een vloedgolf aan kritiek en controverse. Zie ook: http://en.wikipedia.org/w(...)Unified_Rules_of_MMA
pi_80296527
quote:

Zo'n uitspraak had ik van jou niet verwacht

Mijn hart ligt ook bij K-1 en muay thai, maar bij MMA komt juist heel veel techniek kijken. Het heeft echter wel wat tijd nodig voor je het leert waarderen, maar dat komt pas als je ziet en realiseert hoeveel techniek erbij komt kijken.

Ik kijk overigens nog steeds 10 keer liever K-1 en muay thai dan MMA, maar kan het zeker wel waarderen. Het is zeker niet lomp (al zijn er uitzonderingen, maar in K-1 zijn er even goed soms lompe gevechten ). Iets met styles make fights enzo

Verder @ het artikel... Oh dear... not this shit again
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
  woensdag 14 april 2010 @ 10:52:31 #74
177079 incognitoomuch
Kin op je borst!
pi_80296611
quote:
Op woensdag 14 april 2010 10:39 schreef vosss het volgende:

Vanaf UFC 21 was dit niet meer van toepassing.
[ tribute to Fedor ]
[ tribute to Jon Jones ]
pi_80296634
quote:
Op woensdag 14 april 2010 10:37 schreef Amos_ het volgende:

[..]

Jij lijkt er trouwens ook niet al te veel van te weten

Zie ik laatste tijd steeds meer bij ons in de gym , ik beoefen al 5 jaar vechtsport waarvan de laatste 3 jaar intensief mma.(inclusief trainingen van Rashad Evans) En er komen de laatste maanden steeds meer bontkraagjes bij die denken dat ze met 50x opdrukken de man zijn. Lijkt wel te komen doordat ze het steeds meer gaan uitzenden in Nederland.
<>
pi_80297049
quote:
Op woensdag 14 april 2010 10:53 schreef Swindler het volgende:

[..]

Jij lijkt er trouwens ook niet al te veel van te weten

Zie ik laatste tijd steeds meer bij ons in de gym , ik beoefen al 5 jaar vechtsport waarvan de laatste 3 jaar intensief mma.(inclusief trainingen van Rashad Evans) En er komen de laatste maanden steeds meer bontkraagjes bij die denken dat ze met 50x opdrukken de man zijn. Lijkt wel te komen doordat ze het steeds meer gaan uitzenden in Nederland.
Dat zal dan locatie gebonden zijn. Hier in de regio zitten de bontkraagjes te kickboksen en niet bij MMA.
  Eindredactie Games woensdag 14 april 2010 @ 11:09:24 #77
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_80297211
Als met 'bondkraagjes' louter marokkaanse jongeren bedoelt wordt, blame Badr Hari
pi_80297225
quote:
Op woensdag 14 april 2010 10:52 schreef incognitoomuch het volgende:

[..]

Vanaf UFC 21 was dit niet meer van toepassing.
OK thanks. Ik wou zeggen, ik ben toch niet gek!

Ik vond het altijd wel mooi dat ellebogenwerk zegmaar.

Ik kan me nog een gevecht herinneren met een neger in een zwart pak.

Die had in de eerste ronde binnen notime zn tegenstander finaal en compleet knockout.
Hij hield hem op de grond in een soort van greep en beukte tegelijkertijd met een knie tegen de ene kant van zn kop en aan de andere kant van zn kop met een elleboog. En dat een keer of 8 achter elkaar.

Je zag dat na de 2de of 3de slag die kerel al compleet weg was.

Iemand die dat gevecht kent toevallig en er een filmpje van heeft?
vosss is de naam,
pi_80297296
quote:
Op woensdag 14 april 2010 11:09 schreef 2dope het volgende:
Als met 'bondkraagjes' louter marokkaanse jongeren bedoelt wordt, blame Badr Hari
Inderdaad , en Badr Hari is qua voorbeeld buiten de ring , en arrogantie natuurlijk ook waardeloos Ik kan er niet tegen maarja moet er maar mee leren leven , sparren met deze jongens is dan wel weer heerlijk.
<>
  woensdag 14 april 2010 @ 11:13:51 #80
177079 incognitoomuch
Kin op je borst!
pi_80297372
Sparren met Marloes Coenen is ook vermakelijk.
[ tribute to Fedor ]
[ tribute to Jon Jones ]
  woensdag 14 april 2010 @ 11:14:45 #81
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_80297404
quote:
Op woensdag 14 april 2010 10:37 schreef Amos_ het volgende:

[..]

MMA vind ik ook niets aan.

Ik ben geen vechtsport-expert (en dat zal ik ook niet pretenderen te zijn), maar ik vind persoonlijk kooivechten/freefight/mma niet veel aan om te zien. Ik hoef niet zo nodig iemand kapot te hoeven zien gebeukt terwijl hij weerloos op de grond ligt.

Het hoeft wmb ook niet verboden te worden hoor, als er wel mensen het willen zien moeten ze dat vooral doen.
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_80297424
quote:
Op woensdag 14 april 2010 11:09 schreef vosss het volgende:

[..]

Die had in de eerste ronde binnen notime zn tegenstander finaal en compleet knockout.
Hij hield hem op de grond in een soort van greep en beukte tegelijkertijd met een knie tegen de ene kant van zn kop en aan de andere kant van zn kop met een elleboog. En dat een keer of 8 achter elkaar.

Ja ik ken dat gevecht en heb het filmpje ook , het is volgens mij geen UFC gevecht maar dat weet ik niet zeker. Ik kan hier op het werk het filmpje niet opzoeken maar ik weet zeker dat het in de compilatie van Alistair Overheem staat op Youtube.
<>
pi_80297466
quote:
Op woensdag 14 april 2010 11:14 schreef Catch22- het volgende:

[..]

MMA vind ik ook niets aan.

Ik ben geen vechtsport-expert (en dat zal ik ook niet pretenderen te zijn), maar ik vind persoonlijk kooivechten/freefight/mma niet veel aan om te zien. Ik hoef niet zo nodig iemand kapot te hoeven zien gebeukt terwijl hij weerloos op de grond ligt.

Het hoeft wmb ook niet verboden te worden hoor, als er wel mensen het willen zien moeten ze dat vooral doen.
Als iemand weerloos op de grond ligt zonder zich te verdedigen komt de ref er snel genoeg tussen en is het gewoon voorbij
  woensdag 14 april 2010 @ 11:17:08 #84
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_80297491
Nja, je moet er van houden, ik vind het weinig aan.

Maargoed; niet iedereen hoeft er van te houden toch? Ik hou er niet van, lekker boeiend. Maar een verbod vind ik overdreven.
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_80297498
quote:
Op woensdag 14 april 2010 11:15 schreef Swindler het volgende:

[..]

Ja ik ken dat gevecht en heb het filmpje ook , het is volgens mij geen UFC gevecht maar dat weet ik niet zeker. Ik kan hier op het werk het filmpje niet opzoeken maar ik weet zeker dat het in de compilatie van Alistair Overheem staat op Youtube.
Ik had hem jaren geleden gezien in een of andere best of UFC hits deel zoveel.

Ik zal eens zoeken op alistair overheem. Thanks
vosss is de naam,
pi_80297622
Ik kan het zo niet vinden, en die kerel is het ook niet.
Het is al een wat ouder filmpje en wel degelijk UFC. Tevens is het echt een donkere neger zegmaar en niet lichtbruin om het zo even te zeggen. Ook was het volgens mij toch al een wat oudere kerel.
vosss is de naam,
pi_80297645
quote:
Op woensdag 14 april 2010 11:17 schreef vosss het volgende:

[..]

Ik had hem jaren geleden gezien in een of andere best of UFC hits deel zoveel.

Ik zal eens zoeken op alistair overheem. Thanks

volgens mij staat hij hierin.
<>
pi_80297712
quote:
Op woensdag 14 april 2010 11:21 schreef vosss het volgende:
Ik kan het zo niet vinden, en die kerel is het ook niet.
Het is al een wat ouder filmpje en wel degelijk UFC. Tevens is het echt een donkere neger zegmaar en niet lichtbruin om het zo even te zeggen. Ook was het volgens mij toch al een wat oudere kerel.
Hmm oke dan weet ik het zo ook niet , als je dat filmpje bekijkt zie je wel iets soortgelijks namelijk.
<>
  woensdag 14 april 2010 @ 11:23:48 #89
177079 incognitoomuch
Kin op je borst!
pi_80297731
Heeeeeeel misschien gaat Overeem tegen Fedor vechten. ( Ik hoor veel heen en weer gepraat dat het wel of niet zou gebeuren tho.. )
Hoe awesome zou dat zijn....!
[ tribute to Fedor ]
[ tribute to Jon Jones ]
pi_80297775
godver waarom zover
lijkt me echt vet om te zien
[b]Op <ahref="http://forum.fok.nl/topic/1286014/2/50#68576888" target="_blank" >vrijdag 1 mei 2009 23:32</a> schreef swarmahoer het volgende:[/b]
neem een voorbeeld aan de kwaliteitsposts van gers :P
pi_80297895

Op 48 tot 50 seconden.

Dat gevecht bedoel ik. Volgens mij zit ie verder niet in dat filmpje en ook niet in part 2.
Iemand die weet wie dat was? Dat maakt het zoeken wel makkelijker
vosss is de naam,
pi_80297932
quote:
Op woensdag 14 april 2010 11:23 schreef incognitoomuch het volgende:
Heeeeeeel misschien gaat Overeem tegen Fedor vechten. ( Ik hoor veel heen en weer gepraat dat het wel of niet zou gebeuren tho.. )
Hoe awesome zou dat zijn....!
Ik hoop het maar ben bang dat hij het niet gaat redden , hoewel alistair echt een beest is als je hem in het echt ziet. DIe is de laatste jaren echt flink gegroeid qua spiermassa. Maar een flinke knie van Alistair zou hem kunnen helpen.

Ik kijk trouwens meer uit naar UFC 114 . Rashad vs Rampage dat wordt ook een prachtig gevecht.
<>
  woensdag 14 april 2010 @ 11:35:25 #93
177079 incognitoomuch
Kin op je borst!
pi_80298192
quote:
Op woensdag 14 april 2010 11:28 schreef Swindler het volgende:

[..]

Ik hoop het maar ben bang dat hij het niet gaat redden , hoewel alistair echt een beest is als je hem in het echt ziet. DIe is de laatste jaren echt flink gegroeid qua spiermassa. Maar een flinke knie van Alistair zou hem kunnen helpen.

Ik kijk trouwens meer uit naar UFC 114 . Rashad vs Rampage dat wordt ook een prachtig gevecht.
Idd! Kan daar niet op wachten! Jammer dat in 115 Tito niet tegen Liddell gaat vechten tho...
[ tribute to Fedor ]
[ tribute to Jon Jones ]
pi_80298294
quote:
Op woensdag 14 april 2010 11:09 schreef vosss het volgende:

[..]

Stop met zoeken, dat was Gary Goodridge vs Paul Herrera. Hij kreeg hem gelijk in de cruxefix positie en toen was het afgelopen. Inderdaad zeer bruut en dit soort ellebogen zijn nu dan ook (gelukkig) verboden.

Het blijft jammer dat de media gelijk weer zorgen voor onjuiste beeldvorming... Same old story zullen we maar zeggen. Tijd voor een groot artikelen in de krant wanneer er weer een groot MMA evenement in Nederland is, om eens even één en ander recht te zetten!

Om nog even terug te komen over de veiligheid, eerder zei iemand dat er ooit één dode is gevallen in het MMA. Dat is correct, als aanvulling daarop was het zo dat die gast in de USA niet mocht vechten (elke MMA vechter moet eerst medisch gecheckt worden) en daarom uitweek naar een Oost-Europees land. Hier deden ze hier niet aan, met alle gevolgen van dien. Bij het weglopen zakte hij in elkaar, hij kreeg een hartstilstand. Die gast had dus in de eerste plaats al nooit mogen vechten.

Als je puur kijkt naar het aantal doden in vergelijking met boksen, het aantal blessures in vergelijking met voetbal en de mentaliteit van het publiek bij een MMA evenement (Bekerfinale Ajax - Feyenoord iemand? Zulke idioterie kent het MMA niet) dan is MMA helemaal geen barbaarse sport. Maar in Nederland hebben we nog een lange weg te gaan voordat het hier maatschappelijk geaccepteerd en erkend wordt.
Andrei Arlovski is a Belarusian heavyweight who has been in the MMA game for quite some time. His first professional fight dates back to 540 B.C. where Leonidas won as the underdog in Sparta
pi_80298425
quote:
Op woensdag 14 april 2010 11:35 schreef incognitoomuch het volgende:

[..]

Idd! Kan daar niet op wachten! Jammer dat in 115 Tito niet tegen Liddell gaat vechten tho...
Ja ik snap ook niet zo goed waarom hij nu tegen Franklin moet , lijkt wel een publiciteit stunt te zijn geweest
<>
pi_80298430
Die was het inderdaad ja!

Erg bruut. Ik vond het altijd wel mooi om dergelijke dingen te zien.
vosss is de naam,
  Eindredactie Games woensdag 14 april 2010 @ 11:42:22 #97
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_80298448
quote:
Op woensdag 14 april 2010 11:38 schreef Fyodor het volgende:

[..]

Stop met zoeken, dat was Gary Goodridge vs Paul Herrera. Hij kreeg hem gelijk in de cruxefix positie en toen was het afgelopen. Inderdaad zeer bruut en dit soort ellebogen zijn nu dan ook (gelukkig) verboden.

Het blijft jammer dat de media gelijk weer zorgen voor onjuiste beeldvorming... Same old story zullen we maar zeggen. Tijd voor een groot artikelen in de krant wanneer er weer een groot MMA evenement in Nederland is, om eens even één en ander recht te zetten!

Om nog even terug te komen over de veiligheid, eerder zei iemand dat er ooit één dode is gevallen in het MMA. Dat is correct, als aanvulling daarop was het zo dat die gast in de USA niet mocht vechten (elke MMA vechter moet eerst medisch gecheckt worden) en daarom uitweek naar een Oost-Europees land. Hier deden ze hier niet aan, met alle gevolgen van dien. Bij het weglopen zakte hij in elkaar, hij kreeg een hartstilstand. Die gast had dus in de eerste plaats al nooit mogen vechten.

Als je puur kijkt naar het aantal doden in vergelijking met boksen, het aantal blessures in vergelijking met voetbal en de mentaliteit van het publiek bij een MMA evenement (Bekerfinale Ajax - Feyenoord iemand? Zulke idioterie kent het MMA niet) dan is MMA helemaal geen barbaarse sport. Maar in Nederland hebben we nog een lange weg te gaan voordat het hier maatschappelijk geaccepteerd en erkend wordt.
Goeie post.

Je moet trouwens je ondertitel even updaten
  woensdag 14 april 2010 @ 11:44:28 #98
177079 incognitoomuch
Kin op je borst!
pi_80298547
quote:
Op woensdag 14 april 2010 11:41 schreef Swindler het volgende:

[..]

Ja ik snap ook niet zo goed waarom hij nu tegen Franklin moet , lijkt wel een publiciteit stunt te zijn geweest
Ik denk niet dat het een publiciteits stunt is geweest. Als Tito zijn mond moet houden of anders 5 million dollar aan sue geld moet betalen lijkt het mij een vrij serieuze kwestie.
[ tribute to Fedor ]
[ tribute to Jon Jones ]
pi_80298628
quote:
Op woensdag 14 april 2010 11:42 schreef 2dope het volgende:

[..]

Goeie post.

Je moet trouwens je ondertitel even updaten
Haha, nietes

Zolang Anderson Silva en GSP niet tegenstanders die meer dan 40 pound zwaarder zijn verslaan dan is Fedor de P4P nummer 1. Sowieso is dat P4P een beetje krom, iedereen legt het weer anders uit enzo.

In het MMA is er Fedor en dan pas komt de rest...
Andrei Arlovski is a Belarusian heavyweight who has been in the MMA game for quite some time. His first professional fight dates back to 540 B.C. where Leonidas won as the underdog in Sparta
pi_80298659
Alle MMA fans zijn trouwens welkom in het Centrale MMA topic: [Centraal] MMA topic #41 Abu Dhabi Aftermath

Tegenstanders of mensen die geen liefhebbers zijn die mogen hun eigen topic starten!
  Eindredactie Games woensdag 14 april 2010 @ 11:49:50 #101
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_80298731
quote:
Op woensdag 14 april 2010 11:46 schreef Fyodor het volgende:

[..]

Haha, nietes

Zolang Anderson Silva en GSP niet tegenstanders die meer dan 40 pound zwaarder zijn verslaan dan is Fedor de P4P nummer 1. Sowieso is dat P4P een beetje krom, iedereen legt het weer anders uit enzo.

In het MMA is er Fedor en dan pas komt de rest...
Ik had het over je ondertitel, niet over je signature
quote:
Op woensdag 14 april 2010 11:47 schreef Fyodor het volgende:
Alle MMA fans zijn trouwens welkom in het Centrale MMA topic: [Centraal] MMA topic #41 Abu Dhabi Aftermath

Tegenstanders of mensen die geen liefhebbers zijn die mogen hun eigen topic starten!
Ah vet, bedankt. Wist niet eens dat die reeks bestond.

Fucking Abu Dhabi ... Ik zou met 3 vrienden die UFC bijwonen toen de locatie nog O2 hal in Londen was.. Arabische Emiraten is me toch iets te ver
pi_80298778
quote:
Op woensdag 14 april 2010 11:47 schreef Fyodor het volgende:

Waarom heb ik die topicreeks nog nooit gezien

thnx!
<>
  woensdag 14 april 2010 @ 11:52:50 #103
177079 incognitoomuch
Kin op je borst!
pi_80298851

Had even een filmpje van Fedor's beste momenten in mekaar geflanst.
[ tribute to Fedor ]
[ tribute to Jon Jones ]
pi_80298976
quote:
Op woensdag 14 april 2010 11:49 schreef 2dope het volgende:

[..]

Ik had het over je ondertitel, niet over je signature
[..]

Ah vet, bedankt. Wist niet eens dat die reeks bestond.

Fucking Abu Dhabi ... Ik zou met 3 vrienden die UFC bijwonen toen de locatie nog O2 hal in Londen was.. Arabische Emiraten is me toch iets te ver
Ehm Fedor is 31-1-0 en één No Contest. Maar ik denk dat ik al weet waar de verwarring vandaan komt.

Op sherdog.com staat 31 wins. Op wiki 32. Daar is ook een gevecht opgenomen tegen Bobby Hoffman, bij Rings in 2001. Dat gevecht heeft nooit plaatsgevonden:
quote:
Won Rings Heavyweight Class Tournament; Fight never started, Hoffman was injured from previous match
Maar je zou het dus kunnen zien als een extra overwinning van Fedor ja....
Hebben we het nu over hetzelfde?
pi_80299274
quote:
Op woensdag 14 april 2010 11:52 schreef incognitoomuch het volgende:

Had even een filmpje van Fedor's beste momenten in mekaar geflanst.
Op 2 minuut 32/33

OMG DAT IS DIE VENT VAN THIS IS SPARTAAAAAA !
vosss is de naam,
  Eindredactie Games woensdag 14 april 2010 @ 12:06:56 #106
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_80299377
quote:
Op woensdag 14 april 2010 11:56 schreef Fyodor het volgende:

[..]

Ehm Fedor is 31-1-0 en één No Contest. Maar ik denk dat ik al weet waar de verwarring vandaan komt.

Op sherdog.com staat 31 wins. Op wiki 32. Daar is ook een gevecht opgenomen tegen Bobby Hoffman, bij Rings in 2001. Dat gevecht heeft nooit plaatsgevonden:
[..]

Maar je zou het dus kunnen zien als een extra overwinning van Fedor ja....
Hebben we het nu over hetzelfde?
Ja, die 'loss' was eigenlijk gewoon overmacht voor zover ik me kan herinneren . Vanwege een snee oid.

Ik dacht alleen dat na Brett Rogers onze laatste keizer op 32 wins stond.
  woensdag 14 april 2010 @ 12:14:28 #107
177079 incognitoomuch
Kin op je borst!
pi_80299657
quote:
Op woensdag 14 april 2010 12:04 schreef vosss het volgende:

[..]

Op 2 minuut 32/33

OMG DAT IS DIE VENT VAN THIS IS SPARTAAAAAA !
Neen, das Andrei Arlovski.
Maar idd.....
[ tribute to Fedor ]
[ tribute to Jon Jones ]
  woensdag 14 april 2010 @ 12:15:50 #108
177079 incognitoomuch
Kin op je borst!
pi_80299708
quote:
Op woensdag 14 april 2010 12:06 schreef 2dope het volgende:

[..]

Ik dacht alleen dat na Brett Rogers onze laatste keizer op 32 wins stond.
http://en.wikipedia.org/wiki/Fedor_Emelianenko

31 wins tot zover.
[ tribute to Fedor ]
[ tribute to Jon Jones ]
  Eindredactie Games woensdag 14 april 2010 @ 12:16:31 #109
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_80299740
quote:
Op woensdag 14 april 2010 12:15 schreef incognitoomuch het volgende:

[..]

http://en.wikipedia.org/wiki/Fedor_Emelianenko

31 wins tot zover.
MMA record
Total 34
Wins 32

Van jouw wiki.
  woensdag 14 april 2010 @ 12:38:18 #110
177079 incognitoomuch
Kin op je borst!
pi_80300516
quote:
Op woensdag 14 april 2010 12:16 schreef 2dope het volgende:

[..]

MMA record
Total 34
Wins 32

Van jouw wiki.
Verrek das framed... idd ja. Al met al nog steeds een baas!
[ tribute to Fedor ]
[ tribute to Jon Jones ]
  Eindredactie Games woensdag 14 april 2010 @ 12:44:39 #111
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_80300699
Het gaat erom wat Fyodor ook al zei; hij heeft nooit gevochten tegen die Hoffman terwijl dat wel is opgenomen in zijn record. Dit zegt wiki daarover trouwensch:
quote:
Emelianenko went on fight for the World Heavyweight Class Championship against Bobby Hoffman the same night. However, Hoffman refused to fight Fedor claiming he sustained a injury on his shoulder during his previous match and forfeited the final. A win was awarded to Fedor by default, and was also given to him the RINGS Heavyweight Class Championship.
pi_80301520
quote:
Op woensdag 14 april 2010 12:14 schreef incognitoomuch het volgende:

[..]

Neen, das Andrei Arlovski.
Maar idd.....
[ afbeelding ]
Hahahaha
vosss is de naam,
pi_80301826
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 19:39 schreef EricT het volgende:
ah misschien kan ik er wel even naartoe.
Vrienden van mij doen daar aan mee.
wat is dit
  woensdag 14 april 2010 @ 13:46:46 #114
177079 incognitoomuch
Kin op je borst!
pi_80302948
Is er uberhaupt iets van een Line-up becanned?
[ tribute to Fedor ]
[ tribute to Jon Jones ]
pi_80317176
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 23:08 schreef 2dope het volgende:

vechten in een stalen kooi

In Drachten mag kooigevecht wel

Zie ik er 1 over het hoofd?
[..]

.

Heb je dat erbij verzonnen ofzo? Het enige waar die 'zin' voorkomt is een artikel uit de volkskrant uit 1997

Van de site van de organisatie zelf:
[..]

Nee toevallig niet.
Bron: http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)van-weggeweest.dhtml
Ja en dus?
  Eindredactie Games woensdag 14 april 2010 @ 22:56:07 #116
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_80325876
quote:
Op woensdag 14 april 2010 19:55 schreef .ZilveR. het volgende:

[..]

Nee toevallig niet.
Bron: http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)van-weggeweest.dhtml
Ja sorry, was iets te snel met m'n oordeel. Desalniettemin slaat het nog steeds nergens op; het AD meent de LC te citeren met die zin welke dus gewoon geenszins in de 'originele' bron terug te vinden is.

Not your fault.
pi_80331829
quote:
Op woensdag 14 april 2010 22:56 schreef 2dope het volgende:

[..]

Ja sorry, was iets te snel met m'n oordeel. Desalniettemin slaat het nog steeds nergens op; het AD meent de LC te citeren met die zin welke dus gewoon geenszins in de 'originele' bron terug te vinden is.

Not your fault.
Nouja, niet erg Het wordt in dit artikel inderdaad spectaculairder gemaakt dan het is....
Ja en dus?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')