JA!!! Verbouwinkjeeeeh!quote:Op maandag 12 april 2010 20:41 schreef aegor102 het volgende:
Als jullie het leuk vinden
Hartelijk dank Melletjequote:Op dinsdag 13 april 2010 10:47 schreef Ml-etje het volgende:
Ik pas hem even aanals je wat anders wil roep maar hoor
De mensen waarvan wij het gekocht hebben die dik in de 70 waren, moesten wachten tot hun nieuwbouw apparterment opgeleverd werd.quote:Op dinsdag 13 april 2010 11:19 schreef DarkElf het volgende:
waarom kregen jullie pas 2 jaar na aankoop de sleutel?
Dat is wel heel goed voor het plannenquote:Op dinsdag 13 april 2010 11:29 schreef aegor102 het volgende:
[..]
De mensen waarvan wij het gekocht hebben die dik in de 70 waren, moesten wachten tot hun nieuwbouw apparterment opgeleverd werd.
We hebben van augustus 2004 tot februari 2006 alleen maar plannen kunnen maken en vaak langs gefietst.
Duurde wel erg lang
Gelijk maar een paar posten.quote:Op dinsdag 13 april 2010 11:19 schreef Ml-etje het volgende:
Gaarne gedaan, ik reken nu wel op een hele berg foto's hédat snap je
Alle ruwbouw zoals fundering, metselen, draagmuren doorbreken enz doe ik samen met een aannemer, doe dan voornamelijk het sjouw, menie en mengwerk.quote:Op dinsdag 13 april 2010 17:49 schreef Ml-etje het volgende:
Sjiek zeg!!
Jullie wonen mooi![]()
Allemaal zelf gedaan of?
quote:Op dinsdag 13 april 2010 12:30 schreef aegor102 het volgende:
En van de buitenkant, de slimmerikken onder jullie moeten nu wel kunnen uitvogelen waar ons huis staat![]()
Ik vraag me af hoeveel extra hits dit nu oplevert op jullie sitequote:Op dinsdag 13 april 2010 12:30 schreef aegor102 het volgende:
[..]
En van de buitenkant, de slimmerikken onder jullie moeten nu wel kunnen uitvogelen waar ons huis staat![]()
Zal wel meevallen, ik had gewoon geen zin om te blurren en nieuwe foto ging ook niet er hangt nu een groter bord.quote:Op dinsdag 13 april 2010 21:31 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Ik vraag me af hoeveel extra hits dit nu oplevert op jullie site
Bedankt, ben er zelf ook erg tevreden over.quote:Op zaterdag 17 april 2010 01:51 schreef BBQ-kip het volgende:
Zo zeg, dat is een verandering! Huis ziet er van binnen en van buiten veel mooier uit zeg!
Hulde voor de mooie afwerking en kleuren
Die lamp in je washok hebben meerdere fokkers volgens mij
Achteraf zijn wij ook niet 100% tevreden over de groene kleur maar dan hebben we weer wat te doen als we met de rest klaar zijnquote:Op zaterdag 17 april 2010 09:45 schreef Ml-etje het volgende:
Mooi inderdaad zeg!
Kleurkeuze (muv toilettegels maar ik heb gewoon iets tegen grasgroen) isook mooi en de deuren
Dat graafwerkmaar zet je je huis nu aan dat van de buren vast??
Dat was precies onze gedachte om deze tegels te kiezenquote:Op zaterdag 17 april 2010 22:20 schreef AnneX het volgende:
En eigenlijk hé : vind ik de groene wand tegel een aangename verrassing en gedurfde variatie op alle bekende zwart / wit speeltjes waarvan er zoveel zijn.
Op zo'n kleine ruimte als een toilet is het een frisse blik.
Een hele keuken zou ms weer te veel van het goede zijn.
Washok en wc in aanbouw 2 en veranda is afgerond in 2007, tegelen sloeg op de keuken waar we 3 weken geleden aan zijn begonnen.quote:Op zaterdag 17 april 2010 22:50 schreef Beijtje het volgende:
Ziet er goed uit allemaal!![]()
Maar ik snap de tijdvolgorde niet helemaal; jullie zijn als sinds 2006 bezig, maar wanneer is wat gedaan? Die wc en washok pas recent? Omdat je nog aan het tegelen bent...?
Haha of een zeeppompje, heb ik ook over nagedacht maar er was nog een probleem het blad bestond uit 2 delen, het ene deel 2 cm te lang en het andere deel 2 cm te kort.quote:Op zondag 18 april 2010 00:21 schreef ikweethetookniet het volgende:
Geld terugvragen en een qoocker monteren
Hallo Beijtje, wij moeten inderdaad altijd via de bijkeuken naar de badkamer.quote:Op maandag 19 april 2010 09:06 schreef Beijtje het volgende:
Ja, idd!Ziet er allemaal netjes uit. Hebben jullie dat leidingwerk enzo ook zelf gedaan?
Maar wat ik nog niet helemaal snap: waarom moet de badkamer vanuit de bijkeuken te bereiken zijn? Hij is (neem ik aan) toch ook wel vanaf een gang waar een slaapkamer op uitkomt ofzo te bereiken? Of moet je altijd eerst door de bijkeuken als je wil douchen?
Zijn de afgelopen 3 jaar wel 30 keukenwinkels binnengeweest maar kwamen elke keer weer terug bij de piet zwart keuken dus dat moest hem gewoon wordenquote:Op maandag 19 april 2010 07:34 schreef Ml-etje het volgende:
Wow wat een foto's weer!
Mooie badkamer geworden zeg! Fris blauw
De keukenkleur moet ik nog een beetje aan wennenmaar hij is wel mooi verder hoor.
Wat een klussen allemaal! En mooie moestuin
Dankjewel Beijtje,quote:Op woensdag 21 april 2010 08:55 schreef Beijtje het volgende:
Wow, dat is mooi geworden zeg!![]()
En die boekenkast zelf gemaakt, wat mooi! Hoe doe je dat met die randjes bovenaan? Ik wil namelijk uiteindelijk ook zoiets in mijn woonkamer maken. En leuk, dat plafond! Ik vind jullie kleurgebruik (dat wit met groenig dat overal terugkomt) ook erg mooi en passen bij het huis!
En ik heb even de tekeningetjes bekeken en ik snap nu hoe het zit met badkamer/slaapkamer...
Welke wijk woon je dan?quote:Op woensdag 21 april 2010 09:56 schreef samsuus het volgende:
Ik had google nodig om uit te vinden waar jullie huis staat.. In mijn woonplaats! Erg dak dat niet herkende!
Mooi huis!
O, wat handig! (Ik had zelf ook wel kunnen bedenken dat ze dat soort dingen kant en klaar verkopen, haha, maar was er niet op gekomen en zat alleen maar te bedenken dat het vast heeeeel ingewikkeld was om dat zelf te makenquote:Op woensdag 21 april 2010 10:01 schreef aegor102 het volgende:
[..]
Dankjewel Beijtje,
De randjes bovenaan zijn gewoon kant en klare kroonlijsten.
Ik heb ze van de Splinter uit Ulft, daar kan je ze in vele vormen en maten gewoon online bestellen.
Trouwens, je kan daar nog veel meer krijgen
Moet je maar op hun site kijken.
Niet echt in de buurt hoor, in Oost.. Mijn man werkt op Papland, das wel in de buurt..quote:
Dat is dichtbij jaquote:Op woensdag 21 april 2010 11:30 schreef samsuus het volgende:
[..]
Niet echt in de buurt hoor, in Oost.. Mijn man werkt op Papland, das wel in de buurt..
Dat plafond!quote:Op woensdag 21 april 2010 07:23 schreef aegor102 het volgende:
En nog even ons plafond
[ afbeelding ]
Helaas, lang geleden eens op televisie gezien maar wel zelf onthoudenquote:Op woensdag 21 april 2010 11:38 schreef Ofresca het volgende:
[..]
Dat plafond!Echt supertof! Is dat zelfbedacht?
Nog een fokker in de buurtquote:Op woensdag 21 april 2010 12:09 schreef jcdenboer het volgende:
Hahaha, mooi gedaan allemaal! complimenten! rij iedere week wel een keer langs, werk namelijk op oost en kom uit klein dorp naast jullie....
Oh mooi!quote:Op woensdag 21 april 2010 07:23 schreef aegor102 het volgende:
Oude badkamer gesloopt, woonkamer opgeknapt, en suite gebouwd voor de biblioteek/werkkamer.
Eerst de oude badkamer eruit.
[ afbeelding ]
Kleine raampjes zijn eruit gegaan.
[ afbeelding ]
Links zie je waar het grote raam komt te zitten.
[ afbeelding ]
De deur die er uit moet en de muur die uitgebroken wordt voor de en-suite.
[ afbeelding ]
Opening voor de en-suite.
[ afbeelding ]
Gelijk de woonkamer aangepakt.
[ afbeelding ]
Rechtse deur en stuk muur moet eruit voor de en-suite.
[ afbeelding ]
Eerst dat lelijke spanplafond eruit, kon ik mooi gebruiken om de boel af te dekken.
[ afbeelding ]
En de en-suite deuren.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Door de deur zie je nog de muur die we opnieuw opgetrokken hebben om de bibliotheek/werkamer 70 cm breder te maken.
[ afbeelding ]
Verder hebben we alles gestuckt, balkenplafond geisoleerd en nieuwe kraaldelen erin, massief eiken vloer gelegd en overal hoge plinten, architraven en neuten ( zelf gemaakt ) gemonteerd.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En-suite vanuit de woonkamer.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En vanuit de bibliotheek/werkkamer.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En onze zelfgemaakte boekenkast.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En nog even ons plafond
[ afbeelding ]
Begrijp niet helemaal wat je bedoel met schuine panelenquote:Op woensdag 21 april 2010 22:11 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Oh mooi!
Goeie inspiratie qua en suite.
Wat ik me alleen af vroeg... Hoe heb je die schuine panelen gedaan?
En de panelen zelf gemaakt? Heb je daar tussendoor foto's van gemaakt?
Maak alleen maar schetsjes in mijn hoofd en dan ga ik gewoon beginnen, teken eigenlijk nooit wat, geeft af en toe problemen maar die zijn er om opgelost te wordenquote:Op donderdag 22 april 2010 10:31 schreef Selyn het volgende:
Die boekenkast is echt geweldig!Heb je daar misschien een (werk)omschrijving van oid?
En ik vroeg me ook af waar je jullie douche vandaan hebt en misschien ook nog een prijsje erbij?
Ja he? Krijg helemaal zin ook zo'n boekenkast te maken!quote:Op donderdag 22 april 2010 10:31 schreef Selyn het volgende:
Die boekenkast is echt geweldig!Heb je daar misschien een (werk)omschrijving van oid?
We hadden er nog een in huis met afbeelding van een staldeur, de bovenkant stond open met een grote paardekopquote:Op vrijdag 23 april 2010 16:50 schreef Selyn het volgende:
haha, en daar is dus iemand een heeeeele tijd mee bezig geweest
Ik bedoel met schuine panelen, de panelen in de doorgang. Die staan niet haaks op de schuifdeuren maar een paar graden naar binnen om het tunneleffect te voorkomen.quote:Op donderdag 22 april 2010 06:58 schreef aegor102 het volgende:
[..]
Begrijp niet helemaal wat je bedoel met schuine panelenof bedoel je het kader rondom.
De hele en suite is zelf gemaakt en helaas niet meer foto's.
Ben ik kwijtgeraakt in mijn pc
Haha, grappig hoe een foto kan vertekenen, bij mij staan ze gewoon recht, tunneltje dus.quote:Op vrijdag 23 april 2010 17:12 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Ik bedoel met schuine panelen, de panelen in de doorgang. Die staan niet haaks op de schuifdeuren maar een paar graden naar binnen om het tunneleffect te voorkomen.
Voor onze ensuite hier, ben ik daar ook mee bezig, het is alleen wel een flink gekl**t omdat netjes voor elkaar te krijgen. Vandaar dat ik mij afvroeg hoe je dat gedaan hebt.
vraagje:quote:Op woensdag 21 april 2010 10:01 schreef aegor102 het volgende:
[..]
Dankjewel Beijtje,
De randjes bovenaan zijn gewoon kant en klare kroonlijsten.
Ik heb ze van de Splinter uit Ulft, daar kan je ze in vele vormen en maten gewoon online bestellen.
Trouwens, je kan daar nog veel meer krijgen
Moet je maar op hun site kijken.
Ik heb ze ook een keer op een beurs gezien, met die panelen die naar binnen staan.quote:Op vrijdag 23 april 2010 17:39 schreef bleiblei het volgende:
Ik ken die site ja.
Bij deze foto zie je duidelijk wat ik bedoel:
[ afbeelding ]
Bij de vloer kan je zien dat de panelen van de doorgang iets naar binnen staan. Het is maar een paar graden.
Dit is overigens een jaren 30 en suite.
Wij hebben zelf een jaren 30 huis maar de deuren zijn uit 1906, dus het wordt een beetje schipperen met de stijl om het mooi te krijgen.
Deurlijsten/architraven heb ik zelf gemaakt ( leve de bovenfrees ) naar voorbeeld van de originele architraven die op de bovenverdieping gelukkig bewaard zijn gebleven.quote:Op vrijdag 23 april 2010 17:44 schreef tie-rep het volgende:
[..]
vraagje:
waar komen de deurlijsten/architraven vandaan?
oud, ook zelf gemaakt of gekocht?
ziet er goed uit btw.
Echter geheel niet mijn stijl, behalve de piet zwart keuken!
(nog wel even een gordijntje voor dat gat onder je spoelbak hangen!)
stoer!quote:Op vrijdag 23 april 2010 18:10 schreef aegor102 het volgende:
[..]
Deurlijsten/architraven heb ik zelf gemaakt ( leve de bovenfrees ) naar voorbeeld van de originele architraven die op de bovenverdieping gelukkig bewaard zijn gebleven.
Gordijntje moet ook nog komen
Beijtje, wat dacht jij dan, natuurlijk blijft de vloer behouden, vind alleen vaklui een beetje te duur.quote:Op woensdag 28 april 2010 22:36 schreef Beijtje het volgende:
Oooo die vloer in de gang!Die gaan jullie toch wel behouden he? Shanna (van de schatkamer van R'dam) laat 'm geloof ik herstellen door vaklui, da's natuurlijk ook een optie... In de zoektocht naar spul om mijn niet granito - maar wel oude - vloer schoon te krijgen kwam ik van HG speciale lijmverwijderaar tegen:
[ afbeelding ]
Weet alleen niet of ie ook geschikt is voor granito. Maar anders bestaat daar ook vast wel wat voor...
Kippenhokje is selfmadequote:Op woensdag 28 april 2010 23:09 schreef Ml-etje het volgende:sjiek mooi recht allemaal
Die vloervoorzichtig ermee hoor!
Enne dat kippen? hokje is dat custom made?
Oeh dat wil ik ook kunnenquote:Op woensdag 28 april 2010 23:22 schreef aegor102 het volgende:
[..]
Kippenhokje is selfmadeen ja ik zal voorzichtig met de vloer zijn.
Blond en 2 linkerhandenquote:Op woensdag 28 april 2010 23:37 schreef aegor102 het volgende:
Is niet zo moeilijk hoor, gewoon een huisje in het klein, en geen beton nodig
Reese, bedankt, ook voor je link. Heb nachtdienst dus ga ik straks even rustig lezen.quote:Op woensdag 28 april 2010 23:56 schreef Reese het volgende:
Dit topic is bijna vijf jaar oud, maar wellicht staan er nog nuttige tips in! Granieto vloeren! Het grote opknap-tip-topic!
Volgens mij kwam er bij Brighteyes destijds ook een granito vloer onder een laminaatje en diverse lijmlagen vandaan.
Aegor, ik vind je verbouwing bijzonder smaakvol! Zo leuk dat de materiaal en kleurkeuzes perfect bij het huis passen én dat ze niet zo dertienineendozijnshowroomstandaard zijn. (Lees: geen witte hoogglans keukien en badkamer met witte en antraciete tegels) De keuken is prachtig, mooi model, prachtige kleur.
De ensuite en boekenkast is helemaal om van te kwijlen, die posts ga ik later nog eens rustig bekijken!
Oh, en van je kippenhok zou ik ook wel een beschrijving of wat meer close up foto's willen! Wat tof! Hoeveel kips kunnen daar in? Ikwillook!!!
Nou graag, misschien dat ik me er dan toch nog aan waag.quote:Op donderdag 29 april 2010 00:10 schreef aegor102 het volgende:
[..]
Reese, bedankt, ook voor je link. Heb nachtdienst dus ga ik straks even rustig lezen.
Kippenhok kunnen denk ik 6 tot 8 kippen in, moet dan wel aan de zijkant nog een legkast timmeren.
Heb er nou 4 kippen in en dat gaat goed die leggen hun eitje gewoon in het hok zelf.
Zal van de week nog wel eens wat foto's maken.
Hmm niet mijn kleur maar wel superknap dat je dat dan weer zelf doet.quote:Op donderdag 29 april 2010 22:45 schreef aegor102 het volgende:
Vandaag maar een begonnen aan een klusje wat al een paar jaar lag te wachten![]()
De vensterbanken, 1 in de woonkamer en 1 in de bibliotheek.
Dus marmer op maat gezaagd de kopse kanten geschuurd zodat ze weer mooi glimmen en een stukje vensterbank afgevlakt met roodband zodat het gelijk loopt met het hoekijzer, hoop dat jullie het nog snappen.
Morgen ga ik de tegels plakken.
Vensterbank bibliotheek.
[ afbeelding ]
Vensterbank woonkamer, slechte foto
[ afbeelding ]
Morgen weer verder
Geeft niet, er zitten al meer van zulke vensterbanken in het huis dus we blijven in de zelfde stijl werkenquote:Op donderdag 29 april 2010 22:53 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Hmm niet mijn kleur maar wel superknap dat je dat dan weer zelf doet.
quote:Op woensdag 28 april 2010 23:56 schreef Reese het volgende:
Oh, en van je kippenhok zou ik ook wel een beschrijving of wat meer close up foto's willen! Wat tof! Hoeveel kips kunnen daar in? Ikwillook!!!
Hierbij dan de gevraagde foto's.quote:Op donderdag 29 april 2010 22:52 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Nou graag, misschien dat ik me er dan toch nog aan waag.
Wow, echte originelen. Ze lijken trouwens wel erg op de ikea versie die ik thuis hebquote:Op dinsdag 4 mei 2010 17:13 schreef aegor102 het volgende:
Gescoord van marktplaats, echte originele piet zwart gruttersbakjes uit 1937, moeten natuurlijklijk wel even opgeknapt worden.![]()
Shit, foto's nemen gaat niet goed de laatste tijd.![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Die wilden we eerst kopen inderdaad maar toen kwamen we deze tegen, degene van wie wij ze gekocht hebben had er nog een heleboel staan, jaren geleden heeft hij voor zijn werk een groot aantal piet zwart keukens uit huizen moeten slopen.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 18:19 schreef aloe_vera het volgende:
[..]
Wow, echte originelen. Ze lijken trouwens wel erg op de ikea versie die ik thuis heb [ afbeelding ]
quote:Op woensdag 5 mei 2010 23:07 schreef aegor102 het volgende:
Werk in de continu diensten, deze week de nacht dus tot een uur of 1 slapen een bakkie en klussen maar tenminste als ik zin heb
quote:Op vrijdag 7 mei 2010 15:44 schreef aegor102 het volgende:
Het zit vandaag niet mee, nieuwe aanrechtblad werd alleen geleverd en niet geplaatst dus kan niet verder in de keuken en een koppeling van een radiator begon spontaan te lekken.![]()
Ben nu dus bezig met de radiator weer lekvrij te maken.
Mijn schuld, had hun bericht niet goed gelezen of begrepen, alleen maar leveren, volgende week plaatsen hopen we.quote:
Net bezig met een update.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 07:33 schreef Ml-etje het volgende:
En is er een blad inmiddels?? En hoe is de nieuwe vloer?
De nieuwe, en de keukenboeren zijn net gearriveerd.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 11:50 schreef Beijtje het volgende:
Ach, arme katDas nooit leuk... Is de foto van de oude of de nieuwe kat?
Maar mooie tuin, kipjes en vloer!![]()
(Ik wil ook kipjes en kat...)
Te vroegquote:Op dinsdag 18 mei 2010 13:33 schreef Ml-etje het volgende:
Het zit niet mee Aegormaar wel keukentijd
![]()
Hoop dat het nieuwe poezebeest en kipjes lang bij je mogen blijven
Niet zo goed op het moment, heb wat problemen op mijn werk.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |