http://www.hbo.com/tremequote:Treme is an American television drama series created by David Simon and Eric Overmyer. Treme is a neighborhood in the city of New Orleans. The series takes place three months after Hurricane Katrina where the residents of New Orleans, including musicians, chefs, Mardi Gras Indians, and ordinary New Orleanians try to rebuild their lives, their homes and their unique culture in the aftermath of the 2005 hurricane. The series premiered April 11, 2010, on HBO. The first season will consist of 10 episodes, including an 80-minute pilot episode.
quote:Op maandag 12 april 2010 17:45 schreef luffyd het volgende:
later even kijken
Dat had ik ook wel een beetje ja. Er mist nog een pakkend verhaal en enige vorm van spanning.quote:Op dinsdag 13 april 2010 15:36 schreef Tim86 het volgende:
Mooi sfeertje, leuke muziek, maar ik vind er eigenlijk geen reet aan
Dat is ook met the Wire, introduceerde David Simon ook eerst alle characters langzaam voordat het verhaal echt begon.quote:Op dinsdag 13 april 2010 19:12 schreef BrainOverfloW het volgende:
[..]
Dat had ik ook wel een beetje ja. Er mist nog een pakkend verhaal en enige vorm van spanning.
Precies, ik vermoed dat je als kijker net als in The Wire langzaam maar zeker in de wereld opgeslokt wordt, maar dat betekent wel dat het wat traag en onduidelijk op gang komt.quote:Op dinsdag 13 april 2010 19:42 schreef Sheepcidus het volgende:
[..]
Dat is ook met the Wire, introduceerde David Simon ook eerst alle characters langzaam voordat het verhaal echt begon.
juist niet. Hij begon gewoon met het verhaal zonder de karakters duidelijk te introduceren. Daardoor is het in het begin even aanpoten omdat je de namen en gezichten nog niet echt kan koppelenquote:Op dinsdag 13 april 2010 19:42 schreef Sheepcidus het volgende:
[..]
Dat is ook met the Wire, introduceerde David Simon ook eerst alle characters langzaam voordat het verhaal echt begon.
Ik weet echt niet hoe die lui nu hetenquote:Op woensdag 5 mei 2010 00:40 schreef neilpad het volgende:
Volgt iemand het nog?
Vind het echt weer een relaxte serie van HBO.
Het is niet echt te vergelijken met The Wire maar het onderwerp en de verhaal lijntjes boeien me wel genoeg om gewoon lekker door te kijken. Leuke verwijzingen naar The Wire trouwens in ep 4 met "Hamsterdam" en ook dat Prez, Slim Charles en Walon ff kwamen kijken, naast de vaste "Wire" cast natuurlijk.
Ja bij mij begint het nu langzaam te komenquote:Op woensdag 5 mei 2010 10:25 schreef One_conundrum het volgende:
[..]
Ik weet echt niet hoe die lui nu heten
Voor mij zijn het gewoon Bunk Lester etc.
Wel goeie shit though
Dat laatste. Veel muziek, maar ook drama en wat humor, nog weinig echte spanning maar goed dat kan misschien komen. Ik mis het in ieder geval nog niet.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 11:22 schreef planethugo het volgende:
wat voor soort serie is het dan? Spannend, meeslepend, dramatisch, actie? Of meer een drama met portretten over de mensen in New orleans na de ramp?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.In the songs all knights are gallant, all maids are beautiful, and the sun is always shining.
Zijn rol was niet boeiend?! Raar, hij was juist het mooist. En Michiel Huisman acteert gewoon goed.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 18:17 schreef Slurrrrp het volgende:
Vind je? Het doet me allemaal niets wat er met die mensen gebeurd, ik kijk eigenlijk alleen voor de muziek en de sfeer... en daarom zit ik elke maandagavond klaar.
Over de twist deze week, zat er al aan te komen natuurlijk, zijn rol was niet echt boeiend verder, maar had 1000 keer liever sonny (michiel huisman...![]()
![]()
) zien gaan, wat een verschrikkelijke rol heeft ie, maar hij kan dan ook gewoon niet acteren... schaam me echt als hij in beeld is..
Neeeee, Annie is lekker.quote:Op zondag 20 juni 2010 11:26 schreef Luuksor het volgende:
Net afl 9 gekeken.. It's official, Annie is echt zo mijn minst favoriete personage. Ik irriteer me aan haar stem, haar gedrag en die agressieve kop als ze viool speelt. bah.
Hier vind je wat info: http://en.wikipedia.org/wiki/Mardi_Gras_Indiansquote:Op vrijdag 2 juli 2010 11:58 schreef One_conundrum het volgende:
Wat voor feest was dat nou in 10 met die Indjun's (indians) Ik dacht iets met st joseph's, maar wiki bood niet echt uitkomst. '
Fantastische serie.
Op Spotify staat een hoop als je zoekt op Treme. Maar volgens mij is dat geen officiele OST.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 12:30 schreef One_conundrum het volgende:
is er al een soundtrack te vinden?
Wil niet alles via hbo kopen
quote:Op donderdag 5 augustus 2010 12:20 schreef Houniet het volgende:
Deze moet ik ook maar eens gaan volgen.
lol, 50% van keren dat ze dat doen vind ik de muziek ook echt leuk. Dus dit is misschien wel de goede verhoudingquote:Op dinsdag 5 april 2011 14:36 schreef Slurrrrp het volgende:
Hopelijk kappen ze met de 'drama' en krijgen we minimaal 40 mins live muziek per aflevering
And there was much rejoicing! \o/.quote:Op zondag 24 april 2011 13:39 schreef TJLinden het volgende:
Vanavond de eerste aflevering van het nieuwe seizoen!
[ afbeelding ]
Dat is goed nieuws! Ik had ergens opgevangen dat er geen seizoen 3 meer zou komen....quote:Op zaterdag 14 mei 2011 01:38 schreef planethugo het volgende:
ik moet zelf nog beginnen met seizoen 2 maar het 3de is alvast een feit!
Treme krijgt derde seizoen van HBO
Zo, ja man! Wel wat minder Davis dan in seizoen 1 en meer Antoine Batiste. Antoine is tofquote:Op dinsdag 17 mei 2011 15:07 schreef ChickenMan het volgende:
Vind het tweede seizoen tot nu toe beter dan het eerste! Davis tegen z'n tante in die bar.
Ditto, Ik vind Sonny ok, maar Annie irriteert me mateloos! Met dr veel te interessante kop tijdens het viool spelen.. bahquote:Op vrijdag 20 mei 2011 01:19 schreef neilpad het volgende:
Sonny is niet de sympathiekste van de show maar ik erger me verder niet aan de acteerprestaties van dhr Huisman ofzo. Hij doet het wel goed vind ik.
Wat een goede show dit trouwens damn. Heerlijke muziek, leuke verhaallijntjes, goed acteer werk.
LaDonna bijv in de derde aflevering dayuuhmm.
Wel een goede violiste andersquote:Op vrijdag 20 mei 2011 03:32 schreef Luuksor het volgende:
[..]
Ditto, Ik vind Sonny ok, maar Annie irriteert me mateloos! Met dr veel te interessante kop tijdens het viool spelen.. bah
Vind dr dan ook geen fijne actrice om naar te kijken.. Dus dat kan wel kloppenquote:Op vrijdag 20 mei 2011 11:53 schreef neilpad het volgende:
Ik erger me eigenlijk aan niemand.
Dat vrouwtje dat Annie speelt was overigens helemaal geen actrice van beroep. Ze heeft op zo'n fancy conservatorium gezeten en was al best succesvol als violist voordat ze hier aan begon.
Ik vraag me af hoe louche hij werkelijk is...quote:Op vrijdag 20 mei 2011 11:56 schreef DUK het volgende:
Ik erger me ook aan niemand (behalve Sonny...). Annie vind ik juist wel leuk...
Reuze benieuwd ook om te zien waar het heen gaat met die louche projectontwikkelaar uit San Antonio..
Tante van Davis bedoel je? Maar ik vond deze laatste ep weer super. Davis en z'n tante in die 'meeting', die demonstratie! Eigenlijk vind ik bijna elke scene in de serie wel memorabel. Het water van de Chief dat wordt afgesloten.quote:Op woensdag 25 mei 2011 21:39 schreef DUK het volgende:
Vond de laatste ep een beetje tegenvallen. Vrij weinig gebeurd...behalve de vertrekkende vader naar Houston. Goed in deze serie gebeurt er sowieso niet bijzonder veel (gaat om de sfeer vooral) maar het viel me deze kee echt op.. Die tante van Lewis was natuurlijk wel weer leuk...
Shit is fucked.quote:Op maandag 20 juni 2011 21:58 schreef TJLinden het volgende:
Harley
Heerlijke aflevering weer, maar ontzettend tragisch einde. Echt een keiharde slap in the face. Die dude was zo kick...
Indeed. Zo'n kerel moet je in elke muziekzaak hebben!quote:Op maandag 20 juni 2011 21:58 schreef TJLinden het volgende:
Harley
Heerlijke aflevering weer, maar ontzettend tragisch einde. Echt een keiharde slap in the face. Die dude was zo kick...
Amen! Heerlijk finale van wederom een prachtig seizoen. Deze serie ademt zo veel fantastische sfeer uit en de karakters zijn levensecht. Baptiste is de eindbaas, maar alles aan de serie is mooi. Zelfs Sonny heeft een plektje in m'n hart gekregen.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 01:52 schreef JimboSlice het volgende:
Season finale zit er op, enorm sterke aflevering als je het mij vraagt. Het verhaal van Sonny kan me weinig boeien, maar ik heb een gevoel dat die olie die in het water dreef nog wel terug zal komen. Davis is een baas, Baptiste is een baas, de Lambreau's zijn bazen. Zwaar ondergewaardeerde serie, waarschijnlijk missen velen een achterliggend verhaal, maar deze serie is meer dan een simpel verhaal. Gelukkig is het derde seizoen al opgepikt, hopelijk wederom een topper van de hand van David Simon.
Ik heb precies hetzelfde! In seizoen 1 vond ik 'm echt een irritante en arrogante douchebag, terwijl ik dit seizoen eigenlijk best fan van 'm ben geworden. Natuurlijk heeft dat te maken met het feit dat hij z'n 'shit together' heeft gekregen en zich wat nederiger is op gaan stellen.quote:Op zondag 24 juli 2011 01:02 schreef DUK het volgende:
Dat verhaal van Sonny en de Vietnamezen kan mij ook weinig boeien, ik betrap mijzelf er echter wel op dat ik hem in de loop der tijd sympathieker ben gaan vinden.
Zeker!quote:Op maandag 24 september 2012 11:59 schreef DUK het volgende:
Mensen die seizoen 3 nog gaan volgen?
Vannacht begonnen.
Ga weer trouw kijken.
quote:Op dinsdag 25 september 2012 10:48 schreef robdriessen het volgende:
Over 7 weken ga ik op vakantie naar New Orleans. Deze serie wordt mijn voorbereiding, samen met de Cajun en New Orleans afleveringen van Anthony Bourdain's No Reservations.
Ik moest bij het zien van die scene meteen even Wikipedia checken of ik niet in het ootje werd genomen. En dan ontdekken: holy shit hij leeft echt nogquote:
*checkt*quote:
quote:Op vrijdag 2 november 2012 09:58 schreef robdriessen het volgende:
[..]
*checkt*
84Desalniettemin, wat een held.
Please do. Het is gewoon zo goed.quote:Op dinsdag 6 november 2012 10:41 schreef planethugo het volgende:
vorige week S03E01 gekeken, heb nog niet echt de drang om verder te kijken
beter dan 1 en 2?quote:Op dinsdag 6 november 2012 11:49 schreef ChickenMan het volgende:
[..]
Please do. Het is gewoon zo goed.
Um, moeilijk, maar denk het wel. Laatste episode was eigenlijk gewoon de beste van allemaal tot nu toe.quote:
De muziek en het eten! Gaaf dat ze ook alle muzikale facetten van New Orleans erbij betrekken. Trad-jazz, indians, death metal, rap/hiphop... En ik weet nu dat ik ooit Mardi Gras daar ga meemaken, een hele week lang. THROW ME SOMETHING!quote:Op donderdag 8 november 2012 01:28 schreef DUK het volgende:
Moet de laatste nog kijken maar goed.
Moet eerlijk zeggen dat er vrij weinig gebeurt in deze serie maar daar gaat het ook helemaal niet om.
Het gaat om de sfeer en de muziek bij (en om held Antoine Batiste).
Schijnbaar is New Orleans de geboorteplaats van de sludge metal, had geen ideequote:Op donderdag 8 november 2012 09:07 schreef robdriessen het volgende:
[..]
De muziek en het eten! Gaaf dat ze ook alle muzikale facetten van New Orleans erbij betrekken. Trad-jazz, indians, death metal, rap/hiphop... En ik weet nu dat ik ooit Mardi Gras daar ga meemaken, een hele week lang. THROW ME SOMETHING!
Bronquote:I love “Treme." It’s a trip for us to watch it here in New Orleans because we know half of the people in it and the other half are people being depicted, you know. It’s kind of like the young couple that is supposed to be like Anders Osborne and Theresa Anderson loosely. And then there’s the chef who is supposed to be Susan Spicer and Susan Spicer actually did the food for my wedding, like catered my wedding. So she’s a good friend. So that was really cool to have a main character based on Susan Spicer. And Steve Zahn I’ve actually gotten to be friends with. He’s so cool, he hangs out in town all the time. We’ve gotten to be friends with him and we all go to dinner and hang out. It’s like he is a New Orleanian and it’s almost like he is that character, you know (laughs). It’s really funny. We’ll be watching it and there’s Blake Boyd, a local artist here, he’s amazing, and he’s an extra on it all the time. And Kermit Ruffins, you see him on the street and down at Vaughan’s playing and there he is on Tv playing himself, so it’s really interesting.
Kijkcijfers zijn ook niet echt denderend, maar goed aardig van HBO dat ze het in ieder geval een waardige afsluiting gunnen.quote:Op woensdag 28 november 2012 10:17 schreef robdriessen het volgende:
Helaas nog maar een half seizoen en dan is de koek op. HBO heeft nog maar 5 afleveringen besteld en aangegeven dat ze het dan wel welletjes vinden.
Het is ook niet bedoeld als makkelijke wegkijkserie.quote:Op maandag 3 december 2012 18:00 schreef leukerdje het volgende:
Ik heb 5 afleveringen van het eerste seizoen gezien.
Maar het verhaal en de personages boeide/raakte me niet.
Vond het saai en er zat m.i geen verhaallijn in.
Vergeet Acid bath niet. dat was een superband. Tungsten was ook een erg vette band overigensquote:Op zondag 11 november 2012 16:31 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Schijnbaar is New Orleans de geboorteplaats van de sludge metal, had geen idee. Voor de niet-kenners: dit is in essentie Europese doom metal gecombineerd met Zuidelijke Amerikaanse invloeden. Bands als Eyehategod en Crowbar. En ook Down komt uit New Orleans. Ik hoop nu op een cameo van Phil Anselmo een keer
.
Zo lang nog! Maar iig kunnen we nog Boardwalk Empire kijken ervoorquote:HBO revealed Thursday (July 25) the premiere date for the five-episode final season of David Simon's "Treme."
According to HitFix.com, Season 4 of the New Orleans-set drama will begin airing on Sunday, Dec. 1 at 9/8 p.m. CT, one week after "Boardwalk Empire" concludes its latest season.
The episodes may be slightly longer to compensate for the abbreviated season (the first three seasons contained 10 or 11 episodes), including an extra-long series finale.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Had nog nooit van deze serie gehoord eigenlijkquote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:17 schreef planethugo het volgende:
erg populair deze serie op fok trouwens, aangezien de tt van 4 jaar geleden er nog staat terwijl de serie na 5 seizoenen al ten einde is
ligt aan je smaakquote:Op vrijdag 21 maart 2014 17:20 schreef Leafeon672 het volgende:
[..]
Had nog nooit van deze serie gehoord eigenlijk. Is het een aanrader?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |