abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 12 april 2010 @ 15:10:25 #1
122155 arucard
Amplifier Worship
pi_80227626
quote:
Treme is an American television drama series created by David Simon and Eric Overmyer. Treme is a neighborhood in the city of New Orleans. The series takes place three months after Hurricane Katrina where the residents of New Orleans, including musicians, chefs, Mardi Gras Indians, and ordinary New Orleanians try to rebuild their lives, their homes and their unique culture in the aftermath of the 2005 hurricane. The series premiered April 11, 2010, on HBO. The first season will consist of 10 episodes, including an 80-minute pilot episode.
http://www.hbo.com/treme

De eerste episode is gisteren uitgezonden. Ik ga hem zo downloaden en kijken, ben benieuwd.
O)))
pi_80230856
Ben benieuwd, The Wire was in ieder geval briljant.

En de trailer en cast beloven ook veel goeds, dus laat maar komen.
pi_80231826
aflevering 1 is binnen, denk dat ik even wacht tot ik 'r een paar achter elkaar kan bekijken.

Maar dát ik het ga bekijken staat vast, alles dat maar iets met The Wire te maken heeft is verplichte kost
pi_80232306
ik ga hem ook zo downloaden, maar weet niet of ik hem direct ga kijken.
pi_80233451
later even kijken
  maandag 12 april 2010 @ 17:45:43 #6
162388 Bragi
GOD-VER-DOMME!
pi_80233459
Because I am so handsome and I am so bored
So entertain me, tell me a joke
Make it long, make it last
Make it cruel just make me laugh
pi_80234799
quote:
Op maandag 12 april 2010 17:45 schreef luffyd het volgende:
later even kijken
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
  maandag 12 april 2010 @ 22:11:57 #8
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_80244402
Binnen. zal binnenkort kijken..
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
  maandag 12 april 2010 @ 22:51:54 #9
67978 HenryHill
Fake it 'till you make it
pi_80246490
A-nice. Die gaan we in de gaten houden.
So this is how liberty dies... with thunderous applause.
Truth? What's so great about the truth? Try lying for a change, it's the currency of the world
pi_80266399
Mooi sfeertje, leuke muziek, maar ik vind er eigenlijk geen reet aan
Alex Pastoor:
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
  dinsdag 13 april 2010 @ 19:12:54 #11
118011 BrainOverfloW
Fok! around the Clock!
pi_80275199
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 15:36 schreef Tim86 het volgende:
Mooi sfeertje, leuke muziek, maar ik vind er eigenlijk geen reet aan
Dat had ik ook wel een beetje ja. Er mist nog een pakkend verhaal en enige vorm van spanning.
Whether or not you can become great at something, you can always become better.
And one day you'll wake up and find out how good you actually became, having transcended whatever limits you might have thought you couldn't pass.
Neil Degrasse Tyson
  dinsdag 13 april 2010 @ 19:17:05 #12
122155 arucard
Amplifier Worship
pi_80275368
Heb hem vandaag gekeken en had precies hetzelfde
Het was natuurlijk wel de pilot, dus hopelijk wordt het nog beter.
O)))
  dinsdag 13 april 2010 @ 19:42:52 #13
23344 Sheepcidus
Is it an excuse?
pi_80276508
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 19:12 schreef BrainOverfloW het volgende:

[..]

Dat had ik ook wel een beetje ja. Er mist nog een pakkend verhaal en enige vorm van spanning.
Dat is ook met the Wire, introduceerde David Simon ook eerst alle characters langzaam voordat het verhaal echt begon.
Were making, were making!
Radio Soulwax!
pi_80304171
Serie is vandaag vernieuwd voor een 2de seizoen.
You're are forgetting I was a professional twice over, an analyst and a therapist. The worlds first analrapist
pi_80442502
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 19:42 schreef Sheepcidus het volgende:

[..]

Dat is ook met the Wire, introduceerde David Simon ook eerst alle characters langzaam voordat het verhaal echt begon.
Precies, ik vermoed dat je als kijker net als in The Wire langzaam maar zeker in de wereld opgeslokt wordt, maar dat betekent wel dat het wat traag en onduidelijk op gang komt.
pi_80474038
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 19:42 schreef Sheepcidus het volgende:

[..]

juist niet. Hij begon gewoon met het verhaal zonder de karakters duidelijk te introduceren. Daardoor is het in het begin even aanpoten omdat je de namen en gezichten nog niet echt kan koppelen
  maandag 19 april 2010 @ 17:31:45 #17
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_80488199
Wel leuk dat je het accent van Huisman toch nog net kan horen.
O+ Audrey O+ (en, in iets mindere mate, O+ Gene Tierney O+)
pi_80584879
De eerste aflevering was een aardige zit, maar de tweede keek al stukken beter weg.
Heerlijke sfeer, muziek en cultuur en toch vraag ik me telkens af waar ze uiteindelijk naartoe willen gaan met Treme.

[ Bericht 0% gewijzigd door Mr.Silencer op 22-04-2010 22:29:32 ]
pi_81036949
Volgt iemand het nog?
Vind het echt weer een relaxte serie van HBO.
Het is niet echt te vergelijken met The Wire maar het onderwerp en de verhaal lijntjes boeien me wel genoeg om gewoon lekker door te kijken. Leuke verwijzingen naar The Wire trouwens in ep 4 met "Hamsterdam" en ook dat Prez, Slim Charles en Walon ff kwamen kijken, naast de vaste "Wire" cast natuurlijk .
Money won is twice as sweet as money earned.
pi_81037358
Vond ep 2 al een stuk leuker..pilot was een beetje saai. Een dezer dagen de andere 2 nog kijken
Alex Pastoor:
Martin Verkerk:
  woensdag 5 mei 2010 @ 10:25:51 #21
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_81042172
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 00:40 schreef neilpad het volgende:
Volgt iemand het nog?
Vind het echt weer een relaxte serie van HBO.
Het is niet echt te vergelijken met The Wire maar het onderwerp en de verhaal lijntjes boeien me wel genoeg om gewoon lekker door te kijken. Leuke verwijzingen naar The Wire trouwens in ep 4 met "Hamsterdam" en ook dat Prez, Slim Charles en Walon ff kwamen kijken, naast de vaste "Wire" cast natuurlijk .
Ik weet echt niet hoe die lui nu heten

Voor mij zijn het gewoon Bunk Lester etc.

Wel goeie shit though
pi_81045573
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 10:25 schreef One_conundrum het volgende:

[..]

Ik weet echt niet hoe die lui nu heten

Voor mij zijn het gewoon Bunk Lester etc.

Wel goeie shit though
Ja bij mij begint het nu langzaam te komen .
Bunk = Antoine Batiste.
Lester = Albert Lambreaux.
pi_81111219
Die hamsterdam en wire verwijzingen zijn idd leuk .
Ook wel lache dat ze doen alsof die echt uit Nederland komt.
Deze aflevering een beetje weinig Davis gezien en die John Goodman als Creighton is echt geniaal met z'n youtube
  donderdag 6 mei 2010 @ 23:34:58 #24
118011 BrainOverfloW
Fok! around the Clock!
pi_81112054
Ik volg de serie ook nog steeds. De hele sfeer die neergezet wordt is wel lekker en weer wat anders tussen de crime en comedy series die verder kijk. Ik kan alleen lang niet altijd de gesprekken over de verschillende muziekale legendes uit New Orleals volgen, ben niet zo bekend met hun muziek.
De intro is trouwens ook wel een lekker stukje muziek
Whether or not you can become great at something, you can always become better.
And one day you'll wake up and find out how good you actually became, having transcended whatever limits you might have thought you couldn't pass.
Neil Degrasse Tyson
  vrijdag 7 mei 2010 @ 11:22:28 #25
23982 planethugo
Forza Roda!
pi_81123948
wat voor soort serie is het dan? Spannend, meeslepend, dramatisch, actie? Of meer een drama met portretten over de mensen in New orleans na de ramp?
  vrijdag 7 mei 2010 @ 11:36:41 #26
25034 neilpad
Changry!
pi_81124540
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 11:22 schreef planethugo het volgende:
wat voor soort serie is het dan? Spannend, meeslepend, dramatisch, actie? Of meer een drama met portretten over de mensen in New orleans na de ramp?
Dat laatste. Veel muziek, maar ook drama en wat humor, nog weinig echte spanning maar goed dat kan misschien komen. Ik mis het in ieder geval nog niet.
  zondag 9 mei 2010 @ 18:40:46 #27
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_81221158
Ik volg hem nog.

Het is niet echt meeslepend of dramatisch inderdaad, maar ik kijk er toch elke week weer naar uit. In The Wire schetste Simon een beeld van de stad via een verhaal, en dat verhaal lijkt hij nu een beetje achterwege te laten. Desondanks zijn de personages, de muziek, de beelden en natuurlijk de stad nog steeds de moeite waard.

Ik heb een paar keer een aflevering die ik al gezien had opgezet tijdens het koken of de afwas. Als je je verwachtingen een beetje laat zakken is het eigenlijk de perfecte 7,5-serie.
O+ Audrey O+ (en, in iets mindere mate, O+ Gene Tierney O+)
pi_81451782
Die laatste was weer leuk, alleen snapte ik het allerlaatste stukje met die uitsmijter niet.
En die david simon heeft echt iets met nederland. Overal waar het kan refereert er weer aan.

"Hey, what can we expect? We're not the Dutch, Who keep half their country out of the North Sea As a matter of routine. We're just Americans"

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 15-05-2010 11:29:38 ]
pi_81700250
Heb vandaag de eerste twee afleveringen gekeken. Voorlopig een blijvertje. Ben ook erg fan van 'The New Orleans Sound' en natuurlijk van de helden uit The Wire. Simon doet het weer...
pi_82646916
Net ook de eerste twee afleveringen bekeken!

Tot zover best onder de indruk. Het zit 'm inderdaad vooral in de sfeer en de muziek en die is prachtig. Wat meer verhaal is zeker welkom, maar ik ga 'm sowieso wel verder kijken.
  vrijdag 11 juni 2010 @ 08:07:05 #31
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_82650659
ik vind het best leuk, maar niet heel bijzonder. Muziek is briljant
  maandag 14 juni 2010 @ 17:09:59 #32
270082 Arctura
Zoiby want go outside!
pi_82794247
Geweldige serie. Ik kijk er iedere maandag weer naar uit om de nieuwste aflevering te kijken. Treme moet het vooral hebben van de sfeer, de personages en het drama: er is niet veel actie.

De nieuwste aflevering hakt er wel in, zeg.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In the songs all knights are gallant, all maids are beautiful, and the sun is always shining.
pi_82844582
Vind je? Het doet me allemaal niets wat er met die mensen gebeurd, ik kijk eigenlijk alleen voor de muziek en de sfeer... en daarom zit ik elke maandagavond klaar.

Over de twist deze week, zat er al aan te komen natuurlijk, zijn rol was niet echt boeiend verder, maar had 1000 keer liever sonny (michiel huisman... ) zien gaan, wat een verschrikkelijke rol heeft ie, maar hij kan dan ook gewoon niet acteren... schaam me echt als hij in beeld is..
pi_82846074
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 18:17 schreef Slurrrrp het volgende:
Vind je? Het doet me allemaal niets wat er met die mensen gebeurd, ik kijk eigenlijk alleen voor de muziek en de sfeer... en daarom zit ik elke maandagavond klaar.

Over de twist deze week, zat er al aan te komen natuurlijk, zijn rol was niet echt boeiend verder, maar had 1000 keer liever sonny (michiel huisman... ) zien gaan, wat een verschrikkelijke rol heeft ie, maar hij kan dan ook gewoon niet acteren... schaam me echt als hij in beeld is..
Zijn rol was niet boeiend?! Raar, hij was juist het mooist. En Michiel Huisman acteert gewoon goed.

Maarja, prachtige serie. Davis is echt zo'n heerlijke baas.
pi_82851469
Sfeer en muziek blijven de hoofdzaak, maar ik ben ondertussen ook echt wel wat voor de personages gaan voelen.

Ik zag Cray's dood door de aflevering heen wel aankomen, maar zou het na de vorige aflevering nog niet voorspeld hebben. Erg jammer, ik vond het één van de mooiste (en meeste echte) rollen. John Goodman is natuurlijk sowieso een baas!

En ik erger me totaal niet aan Michiel Huisman. Natuurlijk heeft 'ie het meest irritante personage op z'n naam staan, maar hij doet het prima. Hier hoeven we ons zeker niet te schamen voor onze landgenoot!
  woensdag 16 juni 2010 @ 10:59:07 #36
78964 Luuksor
[ Curacao ]
pi_82872345
TVP, even bijkijken en dan kom ik wel posten Net ep 2 geeindigd, Slim Charles!
  zondag 20 juni 2010 @ 11:26:43 #37
78964 Luuksor
[ Curacao ]
pi_83048098
Net afl 9 gekeken.. It's official, Annie is echt zo mijn minst favoriete personage. Ik irriteer me aan haar stem, haar gedrag en die agressieve kop als ze viool speelt. bah.
pi_83053858
quote:
Op zondag 20 juni 2010 11:26 schreef Luuksor het volgende:
Net afl 9 gekeken.. It's official, Annie is echt zo mijn minst favoriete personage. Ik irriteer me aan haar stem, haar gedrag en die agressieve kop als ze viool speelt. bah.
Neeeee, Annie is lekker.
  zondag 20 juni 2010 @ 14:52:10 #39
78964 Luuksor
[ Curacao ]
pi_83055126
Heb nooit gezegd dat ik et haar niet zou geven Maar ze overacteert die rol echt onwijs. Irriteer me echt als die twee in beeld zijn, en dat komt niet door Michiel Huisman, hoewel ik blij ben dat ze toegeven dat ie uit NL komt, want zn accent is wel aanwezig.
  woensdag 30 juni 2010 @ 18:25:07 #40
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_83499945
aflevering 9 uit. Morgen 10 kijken.

Is of komt er nog een soundtrack uit? nu kun je wel alle nummers kopen op de site, maar dat kan de bedoeling niet zijn natuurlijk...
  woensdag 30 juni 2010 @ 18:25:36 #41
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_83499969
2e seizoen is bevestigd geloof ik. Prima beslissing
pi_83533619
annie is geen actrice maar een violiste... en dat kan ze dus vet goed
michiel is acteur maar kan niet acteren en maakt ook nog es vreselijke muziek..

en creighton een mooie rol? right... een schrijver met een writersblock... wow, orgineel.. alleen de youtube stukjes waren grappig. Moet zeggen dat de rol me vanaf de eerste seconde tegenstond, dat interview met die britse reporter.... zo overdreven... viel me ook beetje tegen van meneer simon.
pi_83534103
Ik was erg sceptisch over Huisman, maar ik moet zeggen dat hij zijn rol prima speelt hoor, ook al is het totaal geen likeable character, maar daar kan hij niets aan doen
Alex Pastoor:
Martin Verkerk:
pi_83557290
Zojuist laatste aflevering van het eerste seizoen gezien.
SImon heeft het weer geflikt mij geboeid te houden.
Ik kijk nu al uit naar seizoen.

Wat is Antoine Batiste toch een opperbaas...

Hoop op zo min mogelijk Michiel Huisman eigenlijk in seizoen 2. Ok, zijn personage is niet bijster positief (understatement) maar ook heb ik het idee dat die hele verhaallijn nergens toe bijdraagt. Benieuwd wat er met Annie en Davis gaat gebeuren...
  vrijdag 2 juli 2010 @ 11:58:21 #45
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_83565211
Wat voor feest was dat nou in 10 met die Indjun's (indians) Ik dacht iets met st joseph's, maar wiki bood niet echt uitkomst. '

Fantastische serie.
pi_83566823
Ik ben het even kwijt en je hebt het niet over mardi gras neem ik aan
Alex Pastoor:
Martin Verkerk:
pi_83639739
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 11:58 schreef One_conundrum het volgende:
Wat voor feest was dat nou in 10 met die Indjun's (indians) Ik dacht iets met st joseph's, maar wiki bood niet echt uitkomst. '

Fantastische serie.
Hier vind je wat info: http://en.wikipedia.org/wiki/Mardi_Gras_Indians
pi_84258164
Net finale gekeken, weer een geweldige serie imo van Simon.
Hier een boeiend interview met de beste man.
http://www.hitfix.com/blo(...)t-mortems-season-one

En idd Michiel Huisman speelt goed, zijn karakter is alleen moeilijk te verteren.
Annie + McAlary =
pi_84264787
aflevering 1 gezien, zit nog niet echt in het verhaal en is even wennen dat Bunk nu geen Bunk meer is

binnenkort de rest ook checken
  dinsdag 20 juli 2010 @ 15:49:56 #50
78964 Luuksor
[ Curacao ]
pi_84277365
Bunk is nog redelijk hetzelfde type als Batiste.. Lester vondi k meer veranderd!
pi_84349245
heb nu ook alles gezien. Prima serie, mooie sfeer en het doet authentiek aan maar dat is David Simon wel toevertrouwd. De serie laat goed zien wat Katrina op allerlei verschillende gebieden met de wijk gedaan heeft en dat is soms best aangrijpend.

Maar het is geen serie die ik iemand snel zal aanraden, omdat de serie moeilijk aan te duiden is als een bepaald soort serie. Het draait vooral om de muziek en dat vond ik als je een paar afleveringen achter elkaar kijkt, wel een beetje een overkill. 1 op de 3 scenes is compleet gevuld met muziek en dat was me een beetje té.

Ook de verhalen van de karakters waren niet altijd even boeiend of duidelijk. Die Indians bijv., het zou fijn zijn als er een degelijke uitleg gegeven zou worden over wat ze doen en waarom. Of ik heb niet goed opgelet of het is niet echt uitgelegd. Nu zat ik naar een paar figuren in een lachwekkend pak te kijken en ik wist niet waarom

Voor het 2de seizoen mogen ze wat mij betreft ook wat meer criminaliteit laten zien, dat zal er toch volop zijn. Simon is er meester in en dat mist er bij de huidige verhalen wel een beetje bij. Nu komt het af en toe wel erg klef over. Nu lijkt het alsof ik de serie afkraak tot en met maar ik heb zeker genoten

Jammer van de professor. Ik had af en toe een flashback naar Walter van The Big Lebowski
pi_84349352
owja en Michiel Huisman deed het prima. Zijn accent hoorde ik ook niet heel duidelijk. Ben benieuwd of hij nog terugkeert bij de vaste cast aangezien zijn vriendin een stuk meer screentime kreeg en die 2 nu uit elkaar zijn. Buiten dat vond ik zijn karakter ook niks toevoegen aan de serie, hij hing er maar een beetje bij
pi_84495847
Leuke serie inderdaad.
Voor fans van Michiel Huisman, ook in seizoen 2 zal hij meedoen met de vaste cast. De serie komt wel pas in 2011 terug op het scherm in USA.
  donderdag 5 augustus 2010 @ 12:20:28 #54
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_84889640
Deze moet ik ook maar eens gaan volgen.
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
pi_87280522
Schopje. Erg genoten van deze serie. Het is natuurlijk de muziek die het doet. Wat een goede sfeer geeft dat tegen de achtergrond van Katrina.
  donderdag 7 oktober 2010 @ 12:30:24 #56
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_87280760
is er al een soundtrack te vinden?

Wil niet alles via hbo kopen :P
pi_87283070
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 12:30 schreef One_conundrum het volgende:
is er al een soundtrack te vinden?

Wil niet alles via hbo kopen :P
Op Spotify staat een hoop als je zoekt op Treme. Maar volgens mij is dat geen officiele OST.

edit
http://open.spotify.com/u(...)czeAmJKEvNmp7bqOxkS8

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 07-10-2010 13:46:11 ]
pi_87283790
kreeg van de week mailttje van hbo dat er iets van een soundtrack te koop was. geen idee hoe of wat
pi_87378483
Al enig idee iemand wanneer seizoen 2 komt?
  zondag 10 oktober 2010 @ 12:49:11 #60
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_87381421
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 12:20 schreef Houniet het volgende:
Deze moet ik ook maar eens gaan volgen.
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
pi_88414840
Net de eerste aflevering bekeken: ik vind het veelbelovend. Grappig rolletje van Elvis Costello trouwens.
anonieme razernist
pi_88466569
opvallend veel The Wire kijkers hier :P

wanneer wordt S2 eigenlijk uitgezonden? Kan er nergens iets over vinden maar eerder dan april 2011 zal het niet worden denk ik?
pi_88466815
Vraag me dat ook af, kon er vooralsnog niets over vinden...
pi_88691310
Die graffiti die je in de leader en overal in de stad op huizen ziet:
dat zijn de tags van reddingswerkers: de getallen geven onder meer aan hoeveel levenden, wie en hoeveel doden ze aantroffen toen ze het huis bezochten.
De schimmel die je ook in de leader ziet was vaak zo giftig dat reddingswerkers beschermende kleding en maskers moeten dragen.
Gisteren geleerd en ik vond het wel interessant.

http://www.southernspaces.org/2010/katrina-5-x-code-exhibition
anonieme razernist
pi_95066115
24 april begint het 2de seizoen!

dinsdag 5 april 2011 @ 13:19:41 #66
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_95066778
Vet ^O^
pi_95069760
Hopelijk kappen ze met de 'drama' en krijgen we minimaal 40 mins live muziek per aflevering >:)
pi_95077790
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 14:36 schreef Slurrrrp het volgende:
Hopelijk kappen ze met de 'drama' en krijgen we minimaal 40 mins live muziek per aflevering >:)
lol, 50% van keren dat ze dat doen vind ik de muziek ook echt leuk. Dus dit is misschien wel de goede verhouding :)
pi_95078167
Kijk er erg naar uit!
pi_95105963
Heb er ook weer heel veel zin in! :)
pi_95916275
Vanavond de eerste aflevering van het nieuwe seizoen! :)

zondag 24 april 2011 @ 13:51:10 #72
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_95916585
Ik was na 3 afleveringen gestopt.
  zondag 24 april 2011 @ 20:49:34 #73
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_95929496
quote:
14s.gif Op zondag 24 april 2011 13:39 schreef TJLinden het volgende:
Vanavond de eerste aflevering van het nieuwe seizoen! :)

[ afbeelding ]
And there was much rejoicing! \o/.
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
pi_95948621
Fijn dat het weer is begonnen. Ik ga het zeker kijken vooral voor de muziek.
pi_95949908
Zo kijken! :9
pi_95952888
Heerlijk weer! :)
De gebeurtenissen zijn zoals altijd in een kleine alinea samen te vatten, maar de muziek en de sfeer zijn weer fantastisch. :Y
  maandag 25 april 2011 @ 13:23:32 #77
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_95953080
ik wacht even op de 720 :9
pi_95980277
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 13:23 schreef One_conundrum het volgende:
ik wacht even op de 720 :9
Die komt altijd gelijk uit met de 'normale' hoor?

Maar echt een super opening van het seizoen! *O*
pi_96551055
Inmiddels aflevering 3 alweer achter de rug. Heftige dingen hoor! Zeker een duistere ep zo...
Wel kick om weer een oude bekende uit The Wire terug te zien. :)
pi_96556084
Wil vanavond ep2 en 3 achter elkaar kijken. Ben benieuwd!
  maandag 9 mei 2011 @ 18:37:12 #81
331137 JimboSlice
Shake 'n Bake
pi_96557670
Het vreemde vind ik dat het, ondanks een echte duidelijke verhaallijn of achterliggende gedachte, blijft boeien. Zal er toch mee te maken hebben dat de personages stuk voor stuk intrigeren en interessant/leuk zijn.
Bob Loblaw's Law Blog: Lobbing Law Bombs
pi_96557808
Dat klopt zeker. Daarnaast is er natuurlijk de gigantische hoofdrol van heerlijke Jazz-muziek! :9
pi_96558103
Maandagen worden voor mij, na het kijken van Treme, dan ook compleet gedomineerd door Jazz. :)

Nu het erg fijne 'The Cats' aan het luisteren van Tommy Flanagan, John Coltrane, Kenny Burrell & Idrees Sulieman. :Y)

pi_96578503
Damn. Meesterlijk goede aflevering. Echt een geniale serie.
pi_96782643
ik moet zelf nog beginnen met seizoen 2 maar het 3de is alvast een feit!
Treme krijgt derde seizoen van HBO
pi_96782692
Het tweede seizoen gaat tot nu toe op precies dezelfde voet voort, erg de moeite waard dus.
anonieme razernist
pi_96782733
ik denk dat ik het opspaar en net zoals seizoen 1 in een futloos zomerweekend kijk :)
pi_96786977
quote:
14s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 01:38 schreef planethugo het volgende:
ik moet zelf nog beginnen met seizoen 2 maar het 3de is alvast een feit!
Treme krijgt derde seizoen van HBO
Dat is goed nieuws! Ik had ergens opgevangen dat er geen seizoen 3 meer zou komen....
pi_96941191
Vind het tweede seizoen tot nu toe beter dan het eerste! Davis tegen z'n tante in die bar. _O-
  woensdag 18 mei 2011 @ 07:53:41 #90
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_96976800
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 15:07 schreef ChickenMan het volgende:
Vind het tweede seizoen tot nu toe beter dan het eerste! Davis tegen z'n tante in die bar. _O-
Zo, ja man! Wel wat minder Davis dan in seizoen 1 en meer Antoine Batiste. Antoine is tof :D.

Arme LaDonna ;(. En ik begin Sonny irritant te vinden. Sowieso een Nederlander die 'Sonny' heet :P.
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
pi_96986999
Sonny is verschrikkelijk irritant. Dat karakter is irritant en Michiel Huisman is irritant.
Antoine Batiste moet een show voor zichzelf krijgen. Held dat het is.
pi_97060788
Sonny is niet de sympathiekste van de show maar ik erger me verder niet aan de acteerprestaties van dhr Huisman ofzo. Hij doet het wel goed vind ik.

Wat een goede show dit trouwens damn. Heerlijke muziek, leuke verhaallijntjes, goed acteer werk.
LaDonna bijv in de derde aflevering dayuuhmm :o .
  vrijdag 20 mei 2011 @ 03:32:53 #93
78964 Luuksor
[ Curacao ]
pi_97061855
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 01:19 schreef neilpad het volgende:
Sonny is niet de sympathiekste van de show maar ik erger me verder niet aan de acteerprestaties van dhr Huisman ofzo. Hij doet het wel goed vind ik.

Wat een goede show dit trouwens damn. Heerlijke muziek, leuke verhaallijntjes, goed acteer werk.
LaDonna bijv in de derde aflevering dayuuhmm :o .
Ditto, Ik vind Sonny ok, maar Annie irriteert me mateloos! Met dr veel te interessante kop tijdens het viool spelen.. bah
  vrijdag 20 mei 2011 @ 06:46:32 #94
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_97062284
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 03:32 schreef Luuksor het volgende:

[..]

Ditto, Ik vind Sonny ok, maar Annie irriteert me mateloos! Met dr veel te interessante kop tijdens het viool spelen.. bah
Wel een goede violiste anders :).
pi_97068503
Ik erger me eigenlijk aan niemand :D.
Dat vrouwtje dat Annie speelt was overigens helemaal geen actrice van beroep. Ze heeft op zo'n fancy conservatorium gezeten en was al best succesvol als violist voordat ze hier aan begon.
pi_97068600
Ik erger me ook aan niemand (behalve Sonny... :)). Annie vind ik juist wel leuk...
Reuze benieuwd ook om te zien waar het heen gaat met die louche projectontwikkelaar uit San Antonio..
  dinsdag 24 mei 2011 @ 12:40:48 #97
78964 Luuksor
[ Curacao ]
pi_97243115
D
quote:
10s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 11:53 schreef neilpad het volgende:
Ik erger me eigenlijk aan niemand :D.
Dat vrouwtje dat Annie speelt was overigens helemaal geen actrice van beroep. Ze heeft op zo'n fancy conservatorium gezeten en was al best succesvol als violist voordat ze hier aan begon.
Vind dr dan ook geen fijne actrice om naar te kijken.. Dus dat kan wel kloppen :)

Baptiste daarentegen, GENIAAL :)
  dinsdag 24 mei 2011 @ 13:18:41 #98
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_97244336
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 11:56 schreef DUK het volgende:
Ik erger me ook aan niemand (behalve Sonny... :)). Annie vind ik juist wel leuk...
Reuze benieuwd ook om te zien waar het heen gaat met die louche projectontwikkelaar uit San Antonio..
Ik vraag me af hoe louche hij werkelijk is...
pi_97297741
Seizoen 2 vind ik nu al stukken beter dan 1, maar dat had ik moeten weten met David Simon.

Baptiste, geweldig acteur maar niet als muzikant 8-)
pi_97314119
Vond de laatste ep een beetje tegenvallen. Vrij weinig gebeurd...behalve de vertrekkende vader naar Houston. Goed in deze serie gebeurt er sowieso niet bijzonder veel (gaat om de sfeer vooral) maar het viel me deze kee echt op.. Die tante van Lewis was natuurlijk wel weer leuk... ;)
pi_97321691
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 21:39 schreef DUK het volgende:
Vond de laatste ep een beetje tegenvallen. Vrij weinig gebeurd...behalve de vertrekkende vader naar Houston. Goed in deze serie gebeurt er sowieso niet bijzonder veel (gaat om de sfeer vooral) maar het viel me deze kee echt op.. Die tante van Lewis was natuurlijk wel weer leuk... ;)
Tante van Davis bedoel je? Maar ik vond deze laatste ep weer super. Davis en z'n tante in die 'meeting', die demonstratie! Eigenlijk vind ik bijna elke scene in de serie wel memorabel. Het water van de Chief dat wordt afgesloten. :(
pi_97327894
Ik schreef Lewis he? Hmm..vlaag van verstandsverbijstering.... :)
pi_97448362
Alle afleveringen tot nu toe van seizoen 2 gekeken, en het blijft een goede show en toffe muziek.
pi_97625905
Dat tekeer gaan in het Nederlands van Sonny tegen Batiste... ;)

'He just called you asshole in Dutch...'

:)
  vrijdag 3 juni 2011 @ 04:26:14 #105
78964 Luuksor
[ Curacao ]
pi_97647263
Godverdomme, tyfuszooi.. Nice :)
  donderdag 9 juni 2011 @ 11:44:50 #106
23982 planethugo
Forza Roda!
pi_97930797
ben ook maar begonnen aan het 2de seizoen, aflevering 7 nog niet gezien, de rest wel. Heb me weer prima vermaakt alleen mogen er van mij toch wat minder hoofdpersonen zijn want sommige verhaaltjes komen maar niet tot bloei omdat er te weinig tijd voor is.

Dacht trouwens even dat één van die bandleden van baptiste Edris Elba was. Toen Sonny drugs ging scoren na een optreden en diegene achter hem aanging om te zeggen dat ie dat moeten laten, hoorde ik gewoon de stem van Stringer Bell _O_
  donderdag 9 juni 2011 @ 11:45:40 #107
23982 planethugo
Forza Roda!
pi_97931185
Dat verhaallijnen kort worden gehouden is zeker waar. Zo veel mensen, te weinig tijd. Het is natuurlijk ook OVERduidelijk dat de hele serie gaat over de sfeer... Het is zeker niet weggelegd voor mensen die veel actie eisen.

De laatste aflevering (7) is daar ook een mooi voorbeeld van. Er gebeurt echt HELEMAAL niets (op een kleine ontwikkeling met Sonny en Toni en haar dochter). Voor de rest alleen maar beelden van Mardi Gras... :)
  donderdag 9 juni 2011 @ 12:05:39 #109
23982 planethugo
Forza Roda!
pi_97931566
waar is die ene gast trouwens mee bezig, met grond opkopen etc. Krijg dat niet altijd even goed mee. Wil ie echt gaan bouwen of is zijn baas bezig met een truukje om snel geld te scoren?
pi_97931711
Dat blijft een beetje in het midden. Ik denk dat zijn oorspronkelijke intenties zijn om snel geld te scoren maar dat hij in de loop der tijd verliefd gaat raken op de stad en in de problemen komt met zijn 'hart'.....
  donderdag 9 juni 2011 @ 12:19:39 #111
23982 planethugo
Forza Roda!
pi_97932035
maar die oudere gast waar hij voor werkt, dat is een projectontwikkelaar, toch?

vind hem wel een prima acteur, speelde ook in het eerste seizoen van OZ _O_
pi_97932092
Dat is een projectontwikkelaar ja. Ik ben benieuwd...
pi_98434782
Harley :'(
Heerlijke aflevering weer, maar ontzettend tragisch einde. Echt een keiharde slap in the face. Die dude was zo kick... :{
pi_98441989
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 21:58 schreef TJLinden het volgende:
Heerlijke aflevering weer, maar ontzettend tragisch einde. Echt een keiharde slap in the face. Die dude was zo kick... :{
Shit is fucked. ;(
  dinsdag 21 juni 2011 @ 08:17:11 #115
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_98449579
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 21:58 schreef TJLinden het volgende:
Indeed. Zo'n kerel moet je in elke muziekzaak hebben!
pi_98501864
Damn...Harley.... :(

Weer erg genoten van Antoine.. Wat een held is het toch!
  dinsdag 5 juli 2011 @ 01:52:35 #117
331137 JimboSlice
Shake 'n Bake
pi_99051442
Season finale zit er op, enorm sterke aflevering als je het mij vraagt. Het verhaal van Sonny kan me weinig boeien, maar ik heb een gevoel dat die olie die in het water dreef nog wel terug zal komen. Davis is een baas, Baptiste is een baas, de Lambreau's zijn bazen. Zwaar ondergewaardeerde serie, waarschijnlijk missen velen een achterliggend verhaal, maar deze serie is meer dan een simpel verhaal. Gelukkig is het derde seizoen al opgepikt, hopelijk wederom een topper van de hand van David Simon.
pi_99052773
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 01:52 schreef JimboSlice het volgende:
Season finale zit er op, enorm sterke aflevering als je het mij vraagt. Het verhaal van Sonny kan me weinig boeien, maar ik heb een gevoel dat die olie die in het water dreef nog wel terug zal komen. Davis is een baas, Baptiste is een baas, de Lambreau's zijn bazen. Zwaar ondergewaardeerde serie, waarschijnlijk missen velen een achterliggend verhaal, maar deze serie is meer dan een simpel verhaal. Gelukkig is het derde seizoen al opgepikt, hopelijk wederom een topper van de hand van David Simon.
Amen! Heerlijk finale van wederom een prachtig seizoen. Deze serie ademt zo veel fantastische sfeer uit en de karakters zijn levensecht. Baptiste is de eindbaas, maar alles aan de serie is mooi. Zelfs Sonny heeft een plektje in m'n hart gekregen. ;) Die echtgenoot van Ladonna kwam trouwens ook wel ontzettend geniaal uit de hoek opeens! :D Ook heel mooi hoe Davis op eigen termen afstand deed van de band. En ondanks de gave verhaallijn van Jeanette in New York, zou het ook wel erg tof zijn als ze weer een eigen toko in New Orleans op mag zetten.

Ik kijk nu al uit naar seizoen 3! :Y
  dinsdag 5 juli 2011 @ 11:33:51 #119
23982 planethugo
Forza Roda!
pi_99058292
ook de finale gekeken, relax dat het anderhalf uur was :)

verhaaltechnisch zijn we weer waar S2 begonnen is. De sfeer is natuurlijk het belangrijkste en daardoor kan je lekker achterover leunend deze serie kijken. Maar zou persoonlijk toch liever zien dat een paar verhalen weggelaten worden zodat er ook wat meer kan gebeuren ipv een handvol dingetjes.

Ook hoop ik steeds dat het wat meer van the wire weg gaat hebben, en de verhalen lenen zich daar ook voor, maar steeds loopt het af met een sisser en blijft alles bij het oude. Dat heeft overigens denk ik meer met mijn liefde voor The Wire the maken dan met Treme.
pi_99863037
Heb de laatste 2 afleveringen van seizoen 2 nu pas gezien (door vakantie niet kunnen kijken).
Genoten. Hele mooie laatste scenes met Davis als DJ en de mooie treffende beelden van alles wat New Orleans, New Orleans maakt. Mooi om te zien dat Ladonna ook terug bij haar ware zelf is.

Dat verhaal van Sonny en de Vietnamezen kan mij ook weinig boeien, ik betrap mijzelf er echter wel op dat ik hem in de loop der tijd sympathieker ben gaan vinden.

Benieuwd ook naar Antoine als leraar...

Een hoop van mijn andere favoriete series gaan binnenkort weer beginnen maar ik zal zeker blijven uitkijken naar season 3 van Treme.

[ Bericht 0% gewijzigd door DUK op 24-07-2011 01:08:06 ]
pi_99863183
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 01:02 schreef DUK het volgende:
Dat verhaal van Sonny en de Vietnamezen kan mij ook weinig boeien, ik betrap mijzelf er echter wel op dat ik hem in de loop der tijd sympathieker ben gaan vinden.

Ik heb precies hetzelfde! In seizoen 1 vond ik 'm echt een irritante en arrogante douchebag, terwijl ik dit seizoen eigenlijk best fan van 'm ben geworden. Natuurlijk heeft dat te maken met het feit dat hij z'n 'shit together' heeft gekregen en zich wat nederiger is op gaan stellen. :P
pi_114018536
23 september weer een nieuw seizoen :)

Ik ben vorige maand met Treme begonnen en ben inmiddels halverwege het tweede seizoen. Heerlijke serie!
pi_114142761
Goed nieuws inderdaad!
  vrijdag 13 juli 2012 @ 09:48:18 #124
37295 Luigi
mario pls
pi_114142826
Ah, gemist tot nu toe. Even onthouden. Je moet maar durven, na The Wire weer aan een serie beginnen ;).
  vrijdag 13 juli 2012 @ 10:30:42 #125
23982 planethugo
Forza Roda!
pi_114143806
de meeste dingen inmiddels alweer vergeten, maar dat maakt hier niet zoveel. Simon heeft wel gezegd dat in seizoen 3 de focus meer ligt op de criminaliteit
pi_114145910
Gister season final van S02 gezien. Voor mijn gevoel draaide S02 echt om de muziek, meer nog dan S01. Ik hoop dat die focus door blijft gaan in S03. Heel blij met deze serie, waardige opvolger van The Wire
pi_114537089
Seizoen twee inmiddels afgerond. Ik hou van deze serie!
pi_114538854
Kijk echt weer enorm uit naar het nieuwe seizoen. Helaas nog even wachten tot September, maar dat wordt ongetwijfeld weer prachtig! O+
Zo veel sfeer, zulke mooie characters en altijd fantastische muziek! :9
pi_117186987
Mensen die seizoen 3 nog gaan volgen?
Vannacht begonnen.

Ga weer trouw kijken.

pi_117188436
Ben nog bezig met seizoen 1
kijk het niet in een sneltrein vaart, sfeer en muziek zijn top
mumbo jumbo who are you? AAAHHHH!!!
pi_117189479
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 11:59 schreef DUK het volgende:
Mensen die seizoen 3 nog gaan volgen?
Vannacht begonnen.

Ga weer trouw kijken.

Zeker!

Overigens heeft Treme ook alvast een vierde, afsluitend seizoen gekregen.
pi_117189722
4de seizoen wordt waarschijnlijk wel een kort seizoen, dwz tussen de 4 en 6 afleveringen.

S1 en S2 opgespaard en pas gekeken nadat het uitgezonden was. denk niet dat ik dat voor de 3de x voor elkaar krijg :)
pi_117221122
Aflevering 1 vanavond gezien. Zat er meteen weer in.
Leuk dat het weer begonnen is.

Iemand enig idee hoeveel afleveringen er gaan komen van seizoen 3?
pi_117221405
10 volgens mij. Seizoen 1 waren er 10, seizoen 2 11 en ik zie nu in ieder geval tot en met 10 een planning staan.
Alex Pastoor:
Martin Verkerk:
pi_117226092
Over 7 weken ga ik op vakantie naar New Orleans. Deze serie wordt mijn voorbereiding, samen met de Cajun en New Orleans afleveringen van Anthony Bourdain's No Reservations. *O*
Het onmogelijke doen we meteen, voor een wonder hebben we iets langer nodig.
When I am with you, there's no place I'd rather be - K. 17-03-1982 / 21-10-2017
pi_117268191
Misschien dat iemand het leuk vind: het restaurant waar Jeanette werkt in New York heb ik ooit bezocht. Het is niet precies een restaurant zoals het in Treme wordt afgebeeld: Je komt er alleen met een reservering in en iedereen eet hetzelfde, ook ongeveer tegelijkertijd, en er werken dan maar een stuk of drie koks. Ik zat recht voor David Chang (haar baas) die zichzelf speelt in de serie, net als de meeste koks uit New York trouwens. Hier topic erover:
Momofuku

[ Bericht 1% gewijzigd door NoCigar op 26-09-2012 19:15:00 ]
anonieme razernist
pi_117276554
Die koks uit Treme heb ik ook voorbij zien komen in een speciale aflevering van Masterchef Australia toen de laatste 6-7 kandidaten naar NYC mochten gaan.
Grappig inderdaad.
pi_117283516
Dat 'kok gedeelte' van de serie wordt trouwens geschreven door Anthony Bourdain, las ik laatst ergens.
anonieme razernist
pi_117297826
Janette trouwens topless in deze aflevering. :@
pi_117303740
Eén van de belangrijkste redenen om Tremé te kijken is voor mij toch echt de muziek. Voor de spotify-gebruikers:

De officiële soundtrack:
http://open.spotify.com/u(...)8aYEDkcsaGpF8eaboCwZ

De on-officiële soundtrack:
http://open.spotify.com/u(...)oDe5PKWT49irS5ajFVqP

Toen ik dit jaar naar North Sea Jazz ging stond er bij de uitgang van de metro ook al een brass-band en voelde al gelijk een stukje New-Orleans. Wil echt nog wel een keer naar die stad toe (en dan met rondleiding van Davis)
pi_117335224
Heeeeerlijk weer. :)
Man, wat houd ik van deze serie. :D
Dit gaan weer prachtige weken worden zo. :)
  donderdag 27 september 2012 @ 23:30:41 #142
6941 APK
Factual, I think.
pi_117336921
quote:
6s.gif Op dinsdag 25 september 2012 10:48 schreef robdriessen het volgende:
Over 7 weken ga ik op vakantie naar New Orleans. Deze serie wordt mijn voorbereiding, samen met de Cajun en New Orleans afleveringen van Anthony Bourdain's No Reservations. *O*
^O^
Ik ben eigenlijk wel benieuwd of er echt zoveel muziek op straat gespeeld wordt, dus laat het even weten :P

Erg fijne serie, lijkt mij niet echt een kijkcijferkanon, maar heerlijk dat dit soort dingen nog gemaakt worden _O_
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_117760246
Zit er weer middenin.

Wordt een mooi seizoen zo.

Goede ep S03E03..

Zag trouwens op Ned3. vandaag meerdere HBO-reclames langskomen met uitgebreid aandacht voor Treme.

Goede zaak!
  woensdag 17 oktober 2012 @ 13:30:08 #144
176157 robdriessen
El Presidente!
pi_118079259
Ik ben de schade aan het inhalen, net S02E02 gehad. Al aantekeningen gemaakt dat ik naar The Spotted Cat wil, dat Kermit volgende maand optreedt in Tipitina, dat beignets om 3 uur 's nachts gegeten moeten worden en dat ik dat Lemon Ice moet gaan halen _O_
pi_118730327
Die cameo van Fats Domino.. _O_
  vrijdag 2 november 2012 @ 09:40:23 #146
176157 robdriessen
El Presidente!
pi_118733969
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 00:09 schreef DUK het volgende:
Die cameo van Fats Domino.. _O_
Ik moest bij het zien van die scene meteen even Wikipedia checken of ik niet in het ootje werd genomen. En dan ontdekken: holy shit hij leeft echt nog :o
pi_118734075
90+ inmiddels he!
  vrijdag 2 november 2012 @ 09:58:26 #148
176157 robdriessen
El Presidente!
pi_118734282
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 09:46 schreef DUK het volgende:
90+ inmiddels he!
*checkt*

84 ;) Desalniettemin, wat een held.

pi_118734847
quote:
6s.gif Op vrijdag 2 november 2012 09:58 schreef robdriessen het volgende:

[..]

*checkt*

84 ;) Desalniettemin, wat een held.

_O_ _O_ _O_
pi_118873928
Man wat een aflevering! Die indians, zo baas. _O_
pi_118881204
vorige week S03E01 gekeken, heb nog niet echt de drang om verder te kijken
pi_118883165
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 10:41 schreef planethugo het volgende:
vorige week S03E01 gekeken, heb nog niet echt de drang om verder te kijken
Please do. Het is gewoon zo goed. O+
pi_118883190
quote:
6s.gif Op dinsdag 6 november 2012 11:49 schreef ChickenMan het volgende:

[..]

Please do. Het is gewoon zo goed. O+
beter dan 1 en 2?
pi_118883229
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 11:49 schreef planethugo het volgende:

[..]

beter dan 1 en 2?
Um, moeilijk, maar denk het wel. Laatste episode was eigenlijk gewoon de beste van allemaal tot nu toe.
pi_118965863
Moet de laatste nog kijken maar goed.
Moet eerlijk zeggen dat er vrij weinig gebeurt in deze serie maar daar gaat het ook helemaal niet om.
Het gaat om de sfeer en de muziek bij (en om held Antoine Batiste).
pi_118968108
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 01:28 schreef DUK het volgende:
Moet de laatste nog kijken maar goed.
Moet eerlijk zeggen dat er vrij weinig gebeurt in deze serie maar daar gaat het ook helemaal niet om.
Het gaat om de sfeer en de muziek bij (en om held Antoine Batiste).
De muziek en het eten! Gaaf dat ze ook alle muzikale facetten van New Orleans erbij betrekken. Trad-jazz, indians, death metal, rap/hiphop... En ik weet nu dat ik ooit Mardi Gras daar ga meemaken, een hele week lang. THROW ME SOMETHING! :+
pi_119069606
Heerlijke episode weer! Vandaag pas aan toegekomen. :)

Voor de mensen met Spotify: user "bentomlinson" heeft een heerlijke "Treme HBO" playlist, die hij elke week aanvult met de nieuwste muziek uit de serie. Op dit moment 259 tracks en daarmee een goede 17u aan Treme Jazz/Blues/Rock/HipHop/alles. :D Ideaal voor een gevarieerd shuffle-moment. O+
pi_119078407
Nice! Meteen even opzoeken..
  zondag 11 november 2012 @ 16:31:50 #159
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_119089363
quote:
6s.gif Op donderdag 8 november 2012 09:07 schreef robdriessen het volgende:

[..]

De muziek en het eten! Gaaf dat ze ook alle muzikale facetten van New Orleans erbij betrekken. Trad-jazz, indians, death metal, rap/hiphop... En ik weet nu dat ik ooit Mardi Gras daar ga meemaken, een hele week lang. THROW ME SOMETHING! :+
Schijnbaar is New Orleans de geboorteplaats van de sludge metal, had geen idee :). Voor de niet-kenners: dit is in essentie Europese doom metal gecombineerd met Zuidelijke Amerikaanse invloeden. Bands als Eyehategod en Crowbar. En ook Down komt uit New Orleans. Ik hoop nu op een cameo van Phil Anselmo een keer :D.
  zondag 11 november 2012 @ 16:49:03 #160
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_119090116
Ha, door dit topic ben ik wat gaan googlen en kwam op een interview met Sean Yseult, ooit bekend als de bassiste van White Zombie. Zij woont sinds 1996 in New Orleans in dat interview wordt zij ook gevraagd naar of ze 'Treme' kijkt. Ze zei:

quote:
I love “Treme." It’s a trip for us to watch it here in New Orleans because we know half of the people in it and the other half are people being depicted, you know. It’s kind of like the young couple that is supposed to be like Anders Osborne and Theresa Anderson loosely. And then there’s the chef who is supposed to be Susan Spicer and Susan Spicer actually did the food for my wedding, like catered my wedding. So she’s a good friend. So that was really cool to have a main character based on Susan Spicer. And Steve Zahn I’ve actually gotten to be friends with. He’s so cool, he hangs out in town all the time. We’ve gotten to be friends with him and we all go to dinner and hang out. It’s like he is a New Orleanian and it’s almost like he is that character, you know (laughs). It’s really funny. We’ll be watching it and there’s Blake Boyd, a local artist here, he’s amazing, and he’s an extra on it all the time. And Kermit Ruffins, you see him on the street and down at Vaughan’s playing and there he is on Tv playing himself, so it’s really interesting.
Bron

Vet hoe interconnected het allemaal is :D.
pi_119698325
Afgelopen. :( Laat seizoen 4 maar snel komen!
pi_119700444
Geweldige season finale. Sfeertje blijft zo heerlijk :)
Alex Pastoor:
Martin Verkerk:
pi_119702538
Helaas nog maar een half seizoen en dan is de koek op. HBO heeft nog maar 5 afleveringen besteld en aangegeven dat ze het dan wel welletjes vinden. ;(
pi_119705260
quote:
6s.gif Op woensdag 28 november 2012 10:17 schreef robdriessen het volgende:
Helaas nog maar een half seizoen en dan is de koek op. HBO heeft nog maar 5 afleveringen besteld en aangegeven dat ze het dan wel welletjes vinden. ;(
Kijkcijfers zijn ook niet echt denderend, maar goed aardig van HBO dat ze het in ieder geval een waardige afsluiting gunnen.
pi_119874076
op mijn eigen tempo seizoen 3 gekeken en het blijft zeker een relaxe serie. Maar toch wacht ik steeds tot er eens iets memorabels gebeurt en dat gebeurt dan steeds weer niet. Afgezien van een afgebrand cafe en de opening van een restaurant zijn de karakters dit seizoen weer weinig opgeschoten. Dat verhaal van Michiel Huisman was ook weer totaal niet boeiend trouwens :P

Hopelijk gaat David Simon hierna weer iets als The Wire maken :P
pi_119887603
Ik heb 5 afleveringen van het eerste seizoen gezien.
Maar het verhaal en de personages boeide/raakte me niet.
Vond het saai en er zat m.i geen verhaallijn in.
pi_119888387
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 18:00 schreef leukerdje het volgende:
Ik heb 5 afleveringen van het eerste seizoen gezien.
Maar het verhaal en de personages boeide/raakte me niet.
Vond het saai en er zat m.i geen verhaallijn in.
Het is ook niet bedoeld als makkelijke wegkijkserie.
  dinsdag 4 december 2012 @ 23:12:31 #168
176157 robdriessen
El Presidente!
pi_119940597
Zo, seizoen 3 nu afgekeken. Een mooie dramaserie: een lach, een traan, liefde, verlies, eindes en nieuwe beginsels.... Ik heb voornamelijk te doen met Jeanette en Davis ;(
pi_119945036
Man man man, wat houd ik van deze serie. Elke keer vraag ik me weer af hoe een serie dat totaal geen plot heeft zo verschrikkelijk goed kan zijn, elke aflevering weer 60 minuten met een big smile op m'n gezicht.
pi_122016965
Zalige serie is dit toch ook. Heb seizoen 3 opgespaard om alles lekker op eigen tempo te kunnen kijken. Net aflevering 7, de Mardi Gras aflevering gezien. Heerlijk sfeertje en enkele prachtige scenes neergezet door ijzersterke personages!
pi_122030140
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 16:31 schreef Witchfynder het volgende:

[..]

Schijnbaar is New Orleans de geboorteplaats van de sludge metal, had geen idee :). Voor de niet-kenners: dit is in essentie Europese doom metal gecombineerd met Zuidelijke Amerikaanse invloeden. Bands als Eyehategod en Crowbar. En ook Down komt uit New Orleans. Ik hoop nu op een cameo van Phil Anselmo een keer :D.
Vergeet Acid bath niet. dat was een superband. Tungsten was ook een erg vette band overigens
pi_130693236
die michel he...had die gast niet beter een rolletje in feuten kunnen aanpakken,,
  zondag 1 september 2013 @ 08:07:34 #173
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_130694955
quote:
HBO revealed Thursday (July 25) the premiere date for the five-episode final season of David Simon's "Treme."

According to HitFix.com, Season 4 of the New Orleans-set drama will begin airing on Sunday, Dec. 1 at 9/8 p.m. CT, one week after "Boardwalk Empire" concludes its latest season.

The episodes may be slightly longer to compensate for the abbreviated season (the first three seasons contained 10 or 11 episodes), including an extra-long series finale.
Zo lang nog! Maar iig kunnen we nog Boardwalk Empire kijken ervoor ;).
pi_130701692
Oooohw nice! Ik dacht dat het al afgelopen was.
pi_132924426
*O* *O*
  dinsdag 5 november 2013 @ 16:04:50 #177
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_132928097
Fijn!
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  maandag 2 december 2013 @ 18:14:33 #178
331137 JimboSlice
Shake 'n Bake
pi_133848831
Voor de fans: vannacht was de seizoensopener. Ik verheug me er weer op!
pi_134974469
Afgelopen. Mooi einde. Dr John. _O_
pi_134975385
ok dan gaan we die 4 (?) afleveringen maar snel bekijken
pi_134980029
5. Moet er ook maar eens aan beginnen.
pi_135429920
een mooi einde van deze serie.
pi_136696007
Afgekeken.

Iets te snel alles willen afwerken dat laatste seizoen.
Begreep echter ook dat ze van HBO maar 5 afleveringen mochten maken en dus moesten ze het zo doen.

Jammer dat het over is. Heb me er behoorlijk mee kunnen vermaken.

Batiste held!
  vrijdag 21 maart 2014 @ 12:16:27 #184
23982 planethugo
Forza Roda!
pi_138000380
afgelopen week de 5 afleveringen gekeken en het was een mooi einde. Er gebeurde alweer niet zoveel dit korte seizoen maar het was weer prima. De laatste aflevering was prima zo. En de karakters hebben vooral een
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 21 maart 2014 @ 12:17:21 #185
23982 planethugo
Forza Roda!
pi_138000419
erg populair deze serie op fok trouwens, aangezien de tt van 4 jaar geleden er nog staat terwijl de serie na 5 seizoenen al ten einde is :P
  vrijdag 21 maart 2014 @ 17:20:08 #186
359067 Leafeon672
Verzuurde twintiger
pi_138010916
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 12:17 schreef planethugo het volgende:
erg populair deze serie op fok trouwens, aangezien de tt van 4 jaar geleden er nog staat terwijl de serie na 5 seizoenen al ten einde is :P
Had nog nooit van deze serie gehoord eigenlijk :P. Is het een aanrader?
Op dinsdag 26 augustus 2014 00:04 schreef spijkerbroek het volgende:
Taalverkrachting is een misdrijf.
Op maandag 21 september 2020 18:37 zal yvonne het volgende schrijven:
Ik neuk jullie allemaal de moeder.
  maandag 24 maart 2014 @ 11:07:47 #187
23982 planethugo
Forza Roda!
pi_138107815
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 17:20 schreef Leafeon672 het volgende:

[..]

Had nog nooit van deze serie gehoord eigenlijk :P. Is het een aanrader?
ligt aan je smaak ;)
het is een serie met een traag tempo en weinig echt opzienbarende gebeurtenissen. Het is vooral de sfeer en de muziek uit New Orleans die het wel de moeite waard maakt. Ik keek het vooral omdat het van de makers van The Wire is
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')