heb nu ook alles gezien. Prima serie, mooie sfeer en het doet authentiek aan maar dat is David Simon wel toevertrouwd. De serie laat goed zien wat Katrina op allerlei verschillende gebieden met de wijk gedaan heeft en dat is soms best aangrijpend.
Maar het is geen serie die ik iemand snel zal aanraden, omdat de serie moeilijk aan te duiden is als een bepaald soort serie. Het draait vooral om de muziek en dat vond ik als je een paar afleveringen achter elkaar kijkt, wel een beetje een overkill. 1 op de 3 scenes is compleet gevuld met muziek en dat was me een beetje té.
Ook de verhalen van de karakters waren niet altijd even boeiend of duidelijk. Die Indians bijv., het zou fijn zijn als er een degelijke uitleg gegeven zou worden over wat ze doen en waarom. Of ik heb niet goed opgelet of het is niet echt uitgelegd. Nu zat ik naar een paar figuren in een lachwekkend pak te kijken en ik wist niet waarom

Voor het 2de seizoen mogen ze wat mij betreft ook wat meer criminaliteit laten zien, dat zal er toch volop zijn. Simon is er meester in en dat mist er bij de huidige verhalen wel een beetje bij. Nu komt het af en toe wel erg klef over. Nu lijkt het alsof ik de serie afkraak tot en met maar ik heb zeker genoten
Jammer van de professor. Ik had af en toe een flashback naar Walter van The Big Lebowski