4 jaar schreeuwende PVV'ers in de kamer die niks voor elkaar krijgen behalve in schandalen belanden waarna de partij weer net zo hard verschrompelt als ze is opgekomen.quote:Op maandag 12 april 2010 18:35 schreef freako het volgende:
[..]
En dan komt de helft van dit brandhout ook nog in de Kamer. Mijn God, wat gaan we tegemoet..
Hoe hoger ze stijgen, hoe dieper ze ook weer gaan vallen.quote:Op maandag 12 april 2010 18:36 schreef du_ke het volgende:
[..]
4 jaar schreeuwende PVV'ers in de kamer die niks voor elkaar krijgen behalve in schandalen belanden waarna de partij weer net zo hard verschrompelt als ze is opgekomen.
Best grappig toch 25 schreeuwende tokkies in een oppositievakquote:Op maandag 12 april 2010 18:37 schreef freako het volgende:
[..]
Hoe hoger ze stijgen, hoe dieper ze ook weer gaan vallen.
En nu kan hij zich ook niet verdedigen.quote:Op maandag 12 april 2010 10:47 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Top.
Verder valt het me voornamelijk tegen dat Hero Brinkman er nog opstaat. Barmannen slaan, aannemers te lijf gaan met een hamer, dat wil je toch niet in het bestuur hebben?
Je bent wel erg selectief he? Ik hoor jou nooit over Ella Vogelaar, vertrekkend vice premier bos wat een farce bleek te zijn, LINK, of oud pvda'er Marcel van dam die Fortuyn uitmaakte voor minderwaardig mens, vrij vertaald is dat untermensch, maar ja hoor, de pvv, dat zijn de echte fascisten..quote:Op maandag 12 april 2010 18:40 schreef remlof het volgende:
Tsja: 'Hero Brinkman heeft een spreekverbod'
Kun je ook inhoudelijk reacties plaatsen ipv op de man te spelen? Daarbij was ik ook kritisch over de pvv lijst, niet negatief, maar wel kritisch.quote:Op maandag 12 april 2010 18:53 schreef du_ke het volgende:
Die punten zijn ook nogal relevant in een topic over de lijst van de PVV php
En domme naamsverbasteringen passen goed bij je leeftijd...
Allah Vogelaar, kom op zeg. Kan je nog slechter?quote:Op maandag 12 april 2010 18:51 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Je bent wel erg selectief he? Ik hoor jou nooit over Ella Vogelaar, vertrekkend vice premier bos wat een farce bleek te zijn, LINK, of oud pvda'er Marcel van dam die Fortuyn uitmaakte voor minderwaardig mens, vrij vertaald is dat untermensch, maar ja hoor, de pvv, dat zijn de echte fascisten..
Aldus de pvda die LPF uitsluit, pvv uitsluit, en LR. Daar kan Wilders nooit tegen op door al die Moslims uit te sluiten, als ie dat al deed.
Typefoutquote:Op maandag 12 april 2010 18:58 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Allah Vogelaar, kom op zeg. Kan je nog slechter?
Kap maar gewoon met je zogenaamd grappige namen als Allah Vogelaar of Partij voor de Allochtonen.quote:
Mag je niet eens iets ridiculiseren? De pvv wordt hier alleen maar gebasht.quote:Op maandag 12 april 2010 19:01 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Kap maar gewoon met je zogenaamd grappige namen als Allah Vogelaar of Partij voor de Allochtonen.
Nee, dat mag niet, en ja, en daar mod ik ook op. Wist je het nog niet, dan weet je het bij dezen. lompe namen worden evenmin gewaardeerd als hitlervergelijkingen mbt Wilders. Ben je het daar niet mee eens, verwelkom ik je graag op FB.quote:Op maandag 12 april 2010 19:02 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Mag je niet eens iets ridiculiseren? De pvv wordt hier alleen maar gebasht.
dit kan toch haast niet waar zijn? Mag hij dan ook niet meer in de Kamer spreken straks?quote:Op maandag 12 april 2010 18:40 schreef remlof het volgende:
Tsja: 'Hero Brinkman heeft een spreekverbod'
Lucas Hartong (Europarlementariër) is één van de weinigen die zelf nadenkt binnen deze 'partij'. Onlangs was er een aardig vraaggesprek met hem op de radio bij Dit is de Dag (link).quote:Op maandag 12 april 2010 18:48 schreef ethiraseth het volgende:
Denk dat een spreekverbod voor elk lid eigenlijk wel het beste is. Misschien dat Agema nog wel enigszins wat zinnigs kan uitbrengen, maar voor de rest. Als ik die knakkers die fractievoorzitter in Den Haag en Almere zijn al zag, het schaamrood stond me op de kaken.
Ik voorzie een Lijst Brinkmanquote:Op maandag 12 april 2010 19:06 schreef timmmmm het volgende:
[..]
dit kan toch haast niet waar zijn? Mag hij dan ook niet meer in de Kamer spreken straks?
Dat zou voor de PVV enkel een zegen zijn.quote:
Ooit van drogredenen gehoord? Vast niet.quote:Op maandag 12 april 2010 18:51 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Je bent wel erg selectief he? Ik hoor jou nooit over Ella Vogelaar, vertrekkend vice premier bos wat een farce bleek te zijn, LINK, of oud pvda'er Marcel van dam die Fortuyn uitmaakte voor minderwaardig mens, vrij vertaald is dat untermensch, maar ja hoor, de pvv, dat zijn de echte fascisten..
Aldus de pvda die LPF uitsluit, pvv uitsluit, en LR. Daar kan Wilders nooit tegen op door al die Moslims uit te sluiten, als ie dat al deed.
Dat heeft nog nooit in de gehele wereldgeschiedenis ergens overal gekund. Wij leven nu voor de eerste maal in een samenleving waar men er bijna van uit gaat dat achterbuurten even leefbaar zouden moeten zijn als een willekeurig Brabants dorp zoals Waalre.quote:Op maandag 12 april 2010 14:43 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat buitenspelen en 's avonds op straat kunnen lopen zonder angst zou overal moeten kunnen.
En dat is nu gewoon niet zo.
En die Raymond de Roon is ook een helder lichtje:quote:Op maandag 12 april 2010 21:04 schreef arjan1212 het volgende:
volgens het boek 'undercoffer bij de pvv'
heb je raymon de roon, geert wilders en de rest is brandhout
Gewoon uitzetten natuurlijk.quote:Op maandag 12 april 2010 21:18 schreef remlof het volgende:
En niet te vergeten z'n knieschot pleidooi:
Geweldige oplossing, kutmarokkaantjes voor het leven verminken zodat de staat voor ze kan betalen de rest van hun leven
Jammer he, dat hoogleraren economie, korpschefs en directeuren zich niet aangetrokken voelen tot de PVV.quote:Op maandag 12 april 2010 18:27 schreef phpmystyle het volgende:
Beetje een tegenvallend lijst, lijken wel allemaal beveiligers ofzo.. Ik had ook graag wat mensen uit het bedrijfsleven willen zien, en mensen uit de top van bedrijven.
Geen geweldige lijst, maarjah, dat heeft PVDA GL en Sp ook niet,
Nee Groenlinks komt veel verder dan een stenengooister een volkert van der graaf, en een duyvendakquote:Op maandag 12 april 2010 21:28 schreef Schadenfreude het volgende:
[..]
Jammer he, dat hoogleraren economie, korpschefs en directeuren zich niet aangetrokken voelen tot de PVV.
Nu moeten ze het doen met selfmade patjepeeërs, beveiligers en boze ambtenaren/zelfbenoemde crimefighters..
Als je weet dat ze van Marokkaanse origine zijn zou je ze op basis daarvan kunnen uitzetten naar Marokko mits dat wettelijk mogelijk te maken is, kan wel, kan misschien ook wel niet. Anders een ander land uitkiezen, Antillen bijvoorbeeld.quote:
Een ander land wil ze echt niet hebben. En bovendien kan je ze niet uitzetten want ze hebben een Nederlands paspoort. En dat kan je Nederlandse staatsburgers niet zomaar afnemen, gelukkig.quote:Op maandag 12 april 2010 21:33 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Als je weet dat ze van Marokkaanse origine zijn zou je ze op basis daarvan kunnen uitzetten naar Marokko mits dat wettelijk mogelijk te maken is, kan wel, kan misschien ook wel niet. Anders een ander land uitkiezen, Antillen bijvoorbeeld.
Gooi er maar weer een drogreden tegenaanquote:Op maandag 12 april 2010 21:33 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nee Groenlinks komt veel verder dan een stenengooister een volkert van der graaf, en een duyvendak
Dat is zeker wel mogelijk, dan doen ze volgensmij ook al in Zwitserland, werkt prima. Aanpakken. En inderdaad, momenteel is het lastig om dat wettelijk geregeld te krijgen, vooral omdat je ''moet'' oordelen op land van herkomst. Het is lastig, maar als we willen dan kan dat!quote:Op maandag 12 april 2010 21:39 schreef remlof het volgende:
[..]
Een ander land wil ze echt niet hebben. En bovendien kan je ze niet uitzetten want ze hebben een Nederlands paspoort. En dat kan je Nederlandse staatsburgers niet zomaar afnemen, gelukkig.
Het moment dat dat wettelijk mogelijk gemaakt wordt verbrand ik mijn paspoort en vertrek ik naar Duitsland of België. Of ik schaf een wapen aan en ga in het verzet.
Nee, maar je doet de lijst nu weer af als tokkies, de eerste 20 lijken mij wel capabel, alleen wat daarna komt gaat echt bergafwaarts volgens mij. In principe maakt dat ook niet uit bij eventuele kabinets deelname, Wilders Agema De roon Fritsma zijn stuk voor stuk goede intelligente mensen, en die andere 2 nieuwkomers in de top 10 ook.quote:Op maandag 12 april 2010 21:40 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Gooi er maar weer een drogreden tegenaanJe begrijpt toch wel dat deze opmerking absoluut niet relevant is in deze discussie? Wie GL ook de op de lijst moge hebben, de PVV'ers worden daar niet beter van.
Gadverdamme, ik weet niet wat ik enger vind, De Roon of die walgelijk smerige insinuerende tekst erachter steedsquote:Op maandag 12 april 2010 21:09 schreef remlof het volgende:
[..]
En die Raymond de Roon is ook een helder lichtje:
quote:Op maandag 12 april 2010 21:46 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Gadverdamme, ik weet niet wat ik enger vind, De Roon of die walgelijk smerige insinuerende tekst erachter steeds
Ja hoor, volkert van der graaf en duyvendak staan op de lijst van GL. Ga maar lekker domme dingen roepen ipv in te gaan op mijn post.quote:Op maandag 12 april 2010 21:33 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nee Groenlinks komt veel verder dan een stenengooister een volkert van der graaf, en een duyvendak
Ik heb die PVV-figuren overigens geen Tokkies genoemd, maar dat terzijde. En vind figuren als De Roon en Fritsma niet bijster intelligent. Agema is ander verhaal, al heb ik die ook niet heel hoog zitten. Onlangs Fritsma bij P&W gezien; werkelijk om te janken. Wat een kleuter die vent: wordt zwaar uitgeluld door iemand met verstand van zaken maar blijft halsstarrig schreeuwen als een klein kind,quote:Op maandag 12 april 2010 21:45 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nee, maar je doet de lijst nu weer af als tokkies, de eerste 20 lijken mij wel capabel, alleen wat daarna komt gaat echt bergafwaarts volgens mij. In principe maakt dat ook niet uit bij eventuele kabinets deelname, Wilders Agema De roon Fritsma zijn stuk voor stuk goede intelligente mensen, en die andere 2 nieuwkomers in de top 10 ook.
Het land van herkomst (= waar ze geboren en getogen zijn en het staatsburgerschap van hebben) is Nederland.quote:Op maandag 12 april 2010 21:44 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat is zeker wel mogelijk, dan doen ze volgensmij ook al in Zwitserland, werkt prima. Aanpakken. En inderdaad, momenteel is het lastig om dat wettelijk geregeld te krijgen, vooral omdat je ''moet'' oordelen op land van herkomst. Het is lastig, maar als we willen dan kan dat!
Als ik ooit uit Nederland vertrek of me gewapend tegen de overheid ga verzetten is dat juist omdat *hier* de democratie buiten spel wordt gezet.quote:En ik wens je veel succes met het inpakken van je tas/dozen/kofferbak en wens je een gelukkige reis toe naar Duitsland/Belgie, of beter China, dat is lekker links en daar kennen ze geen democratie. En dat laatste raad ik je wel met klem af, wapens aanschaffen om politiek gelieerd te kunnen uitvoeren, dat hebben we 8 jaar geleden ook al gezien![]()
Deze discussie begon met een knieschot hè? En van wie kwam die uitspraak? Juist.quote:Op het moment dat je links bent, en je bepaalde dingen probeert te praktiseren met geweld dan ben je simpelweg gewoon extreem links, idem dito voor extreem rechts.
Dit is bij de PVV toch wel schering en inslag, ben ik bang.quote:Op maandag 12 april 2010 21:45 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nee, maar je doet de lijst nu weer af als tokkies, de eerste 20 lijken mij wel capabel, alleen wat daarna komt gaat echt bergafwaarts volgens mij. In principe maakt dat ook niet uit bij eventuele kabinets deelname, Wilders Agema De roon Fritsma zijn stuk voor stuk goede intelligente mensen, en die andere 2 nieuwkomers in de top 10 ook.
De rest gaat gewoon de 2e kamer in, die moeten gewoon hun bek houden en braaf mee stemmen met wat de baas wil![]()
Je kan lezen of niet, jij niet, er staan duidelijk afgestuurde universitaire economen op de lijst. En GL heeft ook vaak zat bewezen met infantiele sukkels te komen, noem Rossenmuller en duyvendak, zakkenvullers pur sang. Tofik dibi die bij extreem linkse optochten is. GL is in potentie gewoon Stalinquote:Op maandag 12 april 2010 21:47 schreef Schadenfreude het volgende:
[..]
Ja hoor, volkert van der graaf en duyvendak staan op de lijst van GL. Ga maar lekker domme dingen roepen ipv in te gaan op mijn post.
GL kan beschikken over juristen, economen en zelfs een bankier. De PVV komt niet verder dan een zooitje ongeregeld. Geen enkele prominent, op Hiddema na, wil met de partij geassocieerd worden. Dat is de pijnlijke werkelijkheid en daarom kost het zoveel moeite om capabele mensen te vinden voor de kamer en de gemeenteraden. Dat bewezen hielenlikkers een gezellige dubbelbaan als raadslid/europarlementslid en kamerlid krijgen is wel het ultieme zwaktebod.
1quote:Op maandag 12 april 2010 21:48 schreef remlof het volgende:
[..]
Het land van herkomst (= waar ze geboren en getogen zijn en het staatsburgerschap van hebben) is Nederland.
[..]
Als ik ooit uit Nederland vertrek of me gewapend tegen de overheid ga verzetten is dat juist omdat *hier* de democratie buiten spel wordt gezet.
[..]
Deze discussie begon met een knieschot hè? En van wie kwam die uitspraak? Juist.
Godwinalert:quote:Op maandag 12 april 2010 21:53 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
1
Als die Marokkanen/Turken/Islamieten uit een ander land dan Nederland komt, dan gaan ze eruit. Ook als ze in Nederland geboren zijn, als hun ouders uit een ander land komen dan gaan ze er gewoon samen uit. Doet dat eens een stuk of 100 keer en die hele buitenlandse gemeenschap gaat eieren voor z'n geld kiezen, dan pas maak je van integratie pas echt een succes!![]()
A2ls de pvv op een democratische manier gekozen wordt is er toch geen enkele reden tot nonverbaal verzet?
Dat laatste moet je natuurlijk wel in context plaatsen he?![]()
Eens, maar laten we wel wezen, Hitler was geniaal in bepaalde dingen, het was een demagoog pur sang, hij kon intolerante standpunten verkopen aan het volk die het ook nog accepteerde. Alleen al als Wilders morgen roept dat Moslims anders behandeld moeten worden dan staat ie al op minder dan 5 zetels. Ik wil alleen maar zeggen dat op het moment dat ie echt te ver gaat hij linea recta wel zakt, het volk is dom, maar niet gek genoeg om wo2 over te doen. En dat, is maar goed ookquote:Op maandag 12 april 2010 21:55 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Godwinalert:
Hitler is ook democratisch verkozen, dus daar was ook geen reden tot gewapend verzet?Waarmee ik niet wil zeggen dat Wilders de nieuwe Hitler is ofzo, maar dat al een partij democratisch verkozen is, dat wil niet zeggen dat het automatisch goed is.
Leg nu eens inhoudelijk uit waarom je van mensen van origine andere afkomst niet kan vragen zich te conformeren aan Nederland? Koran prima, al stop je je hele huis ermee vol, Moskee prima, al ga je er in wonen. Zolang je maar werkt en niet de criminaliteit ingaat, en geen mega kosten post bent voor de verzorgingsstaat.quote:Op maandag 12 april 2010 21:57 schreef timmmmm het volgende:
En op punt 1 ga ik niet eens meer in, ik heb vaak genoeg aangegeven waarom het onconstitutioneel is Nederlandse burgers met óók een ander paspoort anders te behandelen dan Nederlanders met een enkel paspoort.
Definieer jij dan eerst "mensen van andere afkomst"quote:Op maandag 12 april 2010 22:00 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Leg nu eens inhoudelijk uit waarom je van mensen van origine andere afkomst niet kan vragen zich te conformeren aan Nederland? Koran prima, al stop je je hele huis ermee vol, Moskee prima, al ga je er in wonen. Zolang je maar werkt en niet de criminaliteit ingaat, en geen mega kosten post bent voor de verzorgingsstaat.
Hij doet niet anders en staat nog steeds op twintig zetels plusquote:Op maandag 12 april 2010 21:58 schreef phpmystyle het volgende:
Alleen al als Wilders morgen roept dat Moslims anders behandeld moeten worden dan staat ie al op minder dan 5 zetels.
Je bent me voor.quote:Op maandag 12 april 2010 22:02 schreef remlof het volgende:
[..]
Hij doet niet anders en staat nog steeds op twintig zetels plus
De PVV heeft volgens mij een heel groot deel onvrede stemmers... onvrede over moslims, criminaliteit, maar ongetwijfeld ook over de EU, benzineprijzen, zorgkosten, bonussen, de Euro, het vorige kabinet etc etcquote:Op maandag 12 april 2010 22:02 schreef remlof het volgende:
[..]
Een 17 jarige Turk die de criminaliteit ingaat en daarna weer recidiveert, dan zou hij wat mij betreft met of zonder Nederlands paspoort Nederland uitgegooid moeten worden, waarom? Omdat hij van origine van Turkse afkomst is.quote:Op maandag 12 april 2010 22:02 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Definieer jij dan eerst "mensen van andere afkomst"
Want we hadden het over mensen met een dubbel paspoort, en die zijn evenzeer Nederlander als jij en ik.
HOE behandeld hij Moslims anders? Krijgen ze met Wilders minder loon, moeten ze meer belasting betalen? HOE HOE HOE?quote:Op maandag 12 april 2010 22:02 schreef remlof het volgende:
[..]
Deels heb je gelijk ja, een deel van de pvv achterban zijn om het maar zo te noemen ''tokkies'' maar een ander groot deel weet donders goed waarop ze stemmen. Dat zijn mensen met een normale baan die werken voor de kost en het schoolgeld voor hun kinderen, gewoon een normaal huis hebben en een normaal huis, die man ziet alles duurder worden, auto's,benzine, vakanties, uitjes. Ook ziet hij dat er in dit land mensen zijn die helemaal niets doen en het toch beter hebben. Dat motiveert die mensen om op de pvv te stemmen. Maar als dat nu voortvloeit uit onvrede of gewoon een andere politiek willen zien.. i don't now. Een ding is zeker, niets doen biedt geen enkele oplossing, kijk maar naar 2002. Maar louter proteststemmers zijn het echt niet, kijk maar naar VB, ook al heel lang heel groot. Het heeft met iets anders te maken..quote:Op maandag 12 april 2010 22:16 schreef Frutsel het volgende:
[..]
De PVV heeft volgens mij een heel groot deel onvrede stemmers... onvrede over moslims, criminaliteit, maar ongetwijfeld ook over de EU, benzineprijzen, zorgkosten, bonussen, de Euro, het vorige kabinet etc etc
Het kan maar zo dat een hele grote groep mensen hoopt dat er iets veranderd met een proteststem. Een signaal aan de rest: Het kan zo niet langer. En dus maar PVV. Dat de PVV vooral hamert op het "islam/moslim" gedeelte nemen ze op de koop toe. Deel omdat ze het er mee eens zijn, deels omdat het ze hetn iet boeit. Ze hebben niets met moslims en ook niet tegen moslims, maar wel tegen de huidige maatschappij, het vorige kabinet of hun eigen financiele problemen. Men hoopt dat er iets veranderd. Noem het wanhopig, noem het dom... feit is dat er onder Fortuyn ook een grote groep was die zweeft, deels uit protest.
In ogen van Jan en ikweethetbeteralle Man is de achterban dus ook gewoon dom. Net als dat mensen die niet gaan stemmen ook dom zijn en als je op het CDA stemt ben je ook dom las ik net of op de knuffelPVDA... etc etcDat vind ik soms wel eens jammer en storend.
Je krijgt de PVV niet zomaar richting de 10 zetels of er moet iets bijzonders gebeuren. De enige manier lijkt me dat andere partijen de onvrede wegnemen, bezuinigingsplannen helpen dan niet (ook al zijn ze noodzakelijk) op dat moment. Wat roepen over aanpakken van criminaliteit, meer politie zou meer helpen..maar ja.. tussen de 18 en 25 zetels zullen het wel worden. En dan? Dan niets... want hij komt niet in de coalitie... daar wordt rechts te klein voor.
Leer zelf lezen. Ik heb het niet over of iemand een studie heeft afgerond. Mijn punt was dat de PVV geen enkele prominent, iemand met gezag of ervaring, aan weet te trekken. Enkel nobody's.quote:Op maandag 12 april 2010 21:49 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Je kan lezen of niet, jij niet, er staan duidelijk afgestuurde universitaire economen op de lijst. En GL heeft ook vaak zat bewezen met infantiele sukkels te komen, noem Rossenmuller en duyvendak, zakkenvullers pur sang. Tofik dibi die bij extreem linkse optochten is. GL is in potentie gewoon Stalin
Dat kan je ook niet verwachten van een partij die weggedrukt wordt als fascistisch/extreem rechts. Wilders roeit met de riemen die hij heeft, en tot nu toe doet hij dat voortreffelijk. Daarbij gaat het er niet om als de namen wel of niet bekend zijn maar om hun grijze massa. Daar draait het om en daar gaat het ook om draaien. Je kan veel zeggen of graus de mos en brinkman, maar dat zijn echt de rotte appels. De rest heeft zeker wel verstand van zaken. De Roon in het bijzondere.quote:Op maandag 12 april 2010 22:32 schreef Schadenfreude het volgende:
[..]
Leer zelf lezen. Ik heb het niet over of iemand een studie heeft afgerond. Mijn punt was dat de PVV geen enkele prominent, iemand met gezag of ervaring, aan weet te trekken. Enkel nobody's.
En je domme geneuzel of GL slaat weer nergens op. Ik vergelijk Wilders toch ook niet met Hitler.
De PVV wil hun heilige boek verbieden, het bouwen van moskeeën verbieden, moslims het land uitzetten na criminaliteit bij dubbele nationaliteit. Dat zegt hij niet over hindoes of joden of boeddhisten.quote:Op maandag 12 april 2010 22:19 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
HOE behandeld hij Moslims anders? Krijgen ze met Wilders minder loon, moeten ze meer belasting betalen? HOE HOE HOE?
Het leven bestaat uit meer dan loon krijgen en belasting betalen. De PVV wil moslims hun vrijheid van godsdienst ontnemen. Hij wil de koran afschaffen en de bouw van moskeeen en islamitische scholen stopzetten. Ook wil Wilders een hoofddoekjesverbod invoeren.quote:Op maandag 12 april 2010 22:19 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
HOE behandeld hij Moslims anders? Krijgen ze met Wilders minder loon, moeten ze meer belasting betalen? HOE HOE HOE?
Toon mij daar het eerste wetsvoorstel aan waar dat instaat, dat ze daadwerkelijk de Koran willen verbieden. Jij roept het Remlof. toon het aan, aantonen en bewijzenquote:Op maandag 12 april 2010 22:40 schreef remlof het volgende:
[..]
De PVV wil hun heilige boek verbieden, het bouwen van moskeeën verbieden, moslims het land uitzetten na criminaliteit bij dubbele nationaliteit. Dat zegt hij niet over hindoes of joden of boeddhisten.
WAAR STAAT HET DAT ER GEEN HOOFDDOEKJES GEDRAGEN MOGEN WORDEN? En de pvv verbiedt het ook niet om naar de Moskee te gaan, het enige wat ze zeggen is dat een externe religie die zich hier wil vestigen zich aan de primaire cultuur moet houden. Niet ondergeschikt maken maar wel ''rekening'' mee moet houden.quote:Op maandag 12 april 2010 22:42 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het leven bestaat uit meer dan loon krijgen en belasting betalen. De PVV wil moslims hun vrijheid van godsdienst ontnemen. Hij wil de koran afschaffen en de bouw van moskeeen en islamitische scholen stopzetten. Ook wil Wilders een hoofddoekjesverbod invoeren.
Dat noemt men anders behandelen.
http://www.nu.nl/raadsver(...)-haag-en-almere.htmlquote:Op maandag 12 april 2010 22:50 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
WAAR STAAT HET DAT ER GEEN HOOFDDOEKJES GEDRAGEN MOGEN WORDEN? En de pvv verbiedt het ook niet om naar de Moskee te gaan, het enige wat ze zeggen is dat een externe religie die zich hier wil vestigen zich aan de primaire cultuur moet houden. Niet ondergeschikt maken maar wel ''rekening'' mee moet houden.
En om even een specifiek stukje daaruit te quoten:quote:Op maandag 12 april 2010 23:14 schreef yootje het volgende:
[..]
http://www.nu.nl/raadsver(...)-haag-en-almere.html
Daar heb je dus een uitspraak van Wilders waar moslims anders behandeld moeten worden dan andere gelovigen.quote:Eerder pleitten de lijsttrekkers van de PVV in beide steden al voor het afschaffen van hoofddoekjes in alle openbare gebouwen.
Het verbod zou overigens niet gelden voor andere zichtbare religieuze symbolen als keppeltjes of kruisjes. ''Die horen bij de Nederlandse cultuur'', aldus Wilders.
Geen wetsvoorstel, maar wel woorden van de Grote Leider zelf: http://www.volkskrant.nl/binnenland/article451338.ecequote:Op maandag 12 april 2010 22:47 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Toon mij daar het eerste wetsvoorstel aan waar dat instaat, dat ze daadwerkelijk de Koran willen verbieden.
Dat is wat mij ook zo schokte. De maatschappij meer seculier maken, okay, ik ben er niet voor maar ik vind het niet eng. Dit soort dingen vind ik wel eng.quote:Op maandag 12 april 2010 23:18 schreef Wombcat het volgende:
[..]
En om even een specifiek stukje daaruit te quoten:
[..]
Daar heb je dus een uitspraak van Wilders waar moslims anders behandeld moeten worden dan andere gelovigen.
A er is nog nooit EEN wetsvoorstel ingediend voor dat ''gekke'' verbod. B het bestaat niet en het komt er niet. C Terecht overigens moeten er in openbare gebouwen een hoofddoekjes verbod komen, de overheid hoort neutraal te zijn, of wil je agenten brandweerlieden met een tulband om hebben? En lust but not least, het is iets vrouw onvriendelijks. Heeft helemaal niks te maken met identiteit.quote:Op maandag 12 april 2010 23:18 schreef Wombcat het volgende:
[..]
En om even een specifiek stukje daaruit te quoten:
[..]
Daar heb je dus een uitspraak van Wilders waar moslims anders behandeld moeten worden dan andere gelovigen.
Je weet dat Wilders dat niet doet. Deed deed ie om het onderwerp Islam aan het voetlicht te brengen.quote:Op maandag 12 april 2010 23:20 schreef yootje het volgende:
[..]
Dat is wat mij ook zo schokte. De maatschappij meer seculier maken, okay, ik ben er niet voor maar ik vind het niet eng. Dit soort dingen vind ik wel eng.
Er worden gescheiden inburgeringscursussen en zwemuurtjes gegeven om de integratie te bevorderen. Dat namelijk de enige manier om vrouwen met een zeer religieuze man naar buiten, onder andere mensen, te krijgen en hen zo te kunnen bereiken om hen te vertellen dat in Nederland dat gescheiden sexen gebeuren niet normaal is.quote:Op maandag 12 april 2010 22:47 schreef phpmystyle het volgende:
Nu we het toch over discriminatie hebben, en aangezien dat iets zeer verwerpelijks is wil ik er het volgende over kwijt. Waarom mogen Moslima's hun eigen zwemuurtjes hebben zonder dat daar andere mannen bij zijn? Discriminatie. Waarom wordt er gescheiden inburgerings cursussen gegeven? Discriminatie. Waarom krijgen Marokkaanse jongens voor wangedrag geld van de gemeente? Hardwerkende vmbo'ers uit het oosten krijgen dat niet, daar gedragen ze zich. Discriminatie dus.
STOP DISCRIMINATIE, STOP DE PVDA!
Ja, maar de intentie is er dus wel flip. Dat het internationaalrechtelijk en grondwettelijk waarschijnlijk überhaupt niet kan is iets anders. En die kopvoddentaks was volgens mij wel een serieus voorstel?quote:Op maandag 12 april 2010 23:23 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
A er is nog nooit EEN wetsvoorstel ingediend voor dat ''gekke'' verbod. B het bestaat niet en het komt er niet. C Terecht overigens moeten er in openbare gebouwen een hoofddoekjes verbod komen, de overheid hoort neutraal te zijn, of wil je agenten brandweerlieden met een tulband om hebben? En lust but not least, het is iets vrouw onvriendelijks. Heeft helemaal niks te maken met identiteit.
Hou toch op met excuses verzinnen man. Moet ik nu jou geloven dat-ie het allemaal niet zo meent? De beste man zegt het toch zelf allemaal? Wilders is moslimfoob en dat komt onze maatschappij niet ten goede.quote:Op maandag 12 april 2010 23:24 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Je weet dat Wilders dat niet doet. Deed deed ie om het onderwerp Islam aan het voetlicht te brengen.
Hij heeft het er wel regelmatig over, het staat wel in het verkiezingsprogramma, het is een breekpunt de coalitieonderhandelingen in Almere en Den Haag, maar dat is dus alleen maar voor de show?quote:Op maandag 12 april 2010 23:23 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
A er is nog nooit EEN wetsvoorstel ingediend voor dat ''gekke'' verbod. B het bestaat niet en het komt er niet. C Terecht overigens moeten er in openbare gebouwen een hoofddoekjes verbod komen, de overheid hoort neutraal te zijn, of wil je agenten brandweerlieden met een tulband om hebben? En lust but not least, het is iets vrouw onvriendelijks. Heeft helemaal niks te maken met identiteit.
Bevorderen?quote:Op maandag 12 april 2010 23:25 schreef remlof het volgende:
De rest is al behandeld, pak ik deze nog even:
[..]
Er worden gescheiden inburgeringscursussen en zwemuurtjes gegeven om de integratie te bevorderen. Dat namelijk de enige manier om vrouwen met een zeer religieuze man naar buiten, onder andere mensen, te krijgen en hen zo te kunnen bereiken om hen te vertellen dat in Nederland dat gescheiden sexen gebeuren niet normaal is.
Op subsidie instellingen ja, niet wat je op straat over je kop heen trekt. Daar heeft die witte knakker geen ruk mee te maken. Maar hij kan als medewetgever wel wetten maken dat bij overheids instellingen aan bepaalde dresscodes voldaan moet worden.quote:Op maandag 12 april 2010 23:31 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Hij heeft het er wel regelmatig over, het staat wel in het verkiezingsprogramma, het is een breekpunt de coalitieonderhandelingen in Almere en Den Haag, maar dat is dus alleen maar voor de show?
Volgens mij heeft de PVV nog nooit een initiatiefwetsvoorstel ingediend. Dus conclusie: de PVV heeft geen standpunten?quote:Op maandag 12 april 2010 23:23 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
A er is nog nooit EEN wetsvoorstel ingediend voor dat ''gekke'' verbod.
Als er geen gescheiden dingen zijn komen die vrouwen nooit opdagen. Wat wil je dan, dat we ze uit hun huis laten sleuren door stadscommando's?quote:Op maandag 12 april 2010 23:31 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Bevorderen?![]()
Ik ga er zo serieus als mogelijk op in, los ervan nog dat het giga maatschappelijke kosten met zich meebrengt.
Je bevordert de Islam niet door mensen ongelijk te behandelen, op het moment dat je mensen gaat beoordelen op sexe dan discrimineer je, basta. En die hele religieuze Moslims moet je 2 duidelijke keuze's in het Nederlands voorleggen. Optie A, je past je niet aan, je gaat niet werken, je gaat niet integreren. Resultaat, exit. Land uit! Optie B, (deze prefereer ik). Je behoudt je religie, je past je aan, je gaat werken, je voedt je kinderen zo op dat ze normaal functioneren naar school gaan, niet pesten, niet stelen, blab bla. Je laat je vrouw emanciperen en zorgt dat niemand hinder van heeft van je, dan kun je prima in dit land leven en sta je gelijk aan iedereen, je kan zo vaak naar de moskee gaan als je wilt, je koopt zoveel Korans dat je er een stapel van bouwt en er af springt, maakt niet uit, je ben welkom en gelijk aan iedereen!
Zo help je en Nederland, en de buitenlanders!
Als je bij subsidie-instellingen geloofsuitingen voor moslims (hoofddoekje) verbiedt en voor joden (keppeltje) niet, dan is dat toch discriminatie? Dat was nl. het punt wat jij ontkent: Wilders wil discrimineren.quote:Op maandag 12 april 2010 23:33 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Op subsidie instellingen ja, niet wat je op straat over je kop heen trekt. Daar heeft die witte knakker geen ruk mee te maken. Maar hij kan als medewetgever wel wetten maken dat bij overheids instellingen aan bepaalde dresscodes voldaan moet worden.
Terugsturen, huppa! Lekker simpelquote:Op maandag 12 april 2010 23:48 schreef remlof het volgende:
[..]
Als er geen gescheiden dingen zijn komen die vrouwen nooit opdagen. Wat wil je dan, dat we ze uit hun huis laten sleuren door stadscommando's?
Precies, we hebben de wetenschap niet nodig. We kunnen aan onze klompen aanvoelen dat klimaatverandering onzin is, de beste manier om Nederland veilig te maken harder straffen is en dat het aantal moslims gelijk staat aan de ondergang van een land. Hoeven we allemaal niet te onderbouwen, slaap zacht.quote:Op maandag 12 april 2010 23:57 schreef remlof het volgende:
[..]
Te simpel, zoals vrijwel alle ideeën van de PVV.
Ah, #23 van de PVV lijstquote:Op dinsdag 13 april 2010 00:10 schreef TheVotary het volgende:
Dit zegt James Sharpe over jullie discussie(ik neem aan dat dit de nr. 23 betreft of het moet toevallig iemand anders zijn met dezelfde naam):
[ afbeelding ]
Beste Iris, Ik heb zelf twee dochters van 9 en 14 en zou graag bij deze op jou stukje willen reageren. Als vader vind ik het belangrijk om e.e.a. uit te leggen/duidelijk te maken. Ik begrijp je standpunt omdat je niet anders hoort en leest op TV en in de kranten. Ik kan je verzekeren dat Geert Wilders en de PVV helemaal niks tegen Moslims hebben en ze al helemaal niet uit Nederland willen zetten. Wat ze zeggen is dat alleen die mensen die op basis van hun geloof onze regels en gebruiken niet willen accepteren maar beter kunnen vertrekken. Waar het op neer komt is dat Geert Wilders vecht voor 'n veiliger, eerlijker en gezonder Nederland en daar horen dus ook Moslims bij die zich aan onze regels houden. Ik hoop dat het nu een beetje duidelijker is voor je.
Doe ermee wat je wilt.![]()
http://extra.volkskrant.nl/opinie/artikel/show/id/5272/Woensdag:_vrijheid_voor_allemaal
Dingen die ik me zo even voor de geest haal: boerkaverbod, initiatiefwetsvoorstel minimumstraffen en een iniatiefswetsvoorstel dierenmishandeling en volgens mij is er ook al eens een initatiefwetsvoorstel geweest inzake toetreding Turkije. Ook een beetje raar dat je denkt dat een partij die nu al een aantal jaartjes er zit geen iniatiefwetsvoorstellen heeft ingediend. Wat ik begrijp van vriend en vijanden daar is 1 ding zeker dat die fractie zich het leplazerus werkt. Moet ook wel aangezien alles onder een vergrootglas komt te liggen omdat ze een nieuwe partij zijn (en dus een bedreiging voor de heersende partijen).quote:Op maandag 12 april 2010 23:43 schreef freako het volgende:
[..]
Volgens mij heeft de PVV nog nooit een initiatiefwetsvoorstel ingediend.
Dat zegt ie inderdaad, als je het goed leest.quote:Op dinsdag 13 april 2010 00:30 schreef Dichtpiet. het volgende:
"Geert Wilders heeft helemaal niks tegen moslims, hij wil ze alleen anders gaan behandelen dan niet-moslims."
Dank je James! Helder!
Je bedoelt net als de NsdAP die moslima's prominent knuffelt op verkiezingscongressen, posters en in het Rotterdamse theater?quote:Op dinsdag 13 april 2010 00:30 schreef Dichtpiet. het volgende:
"Geert Wilders heeft helemaal niks tegen moslims, hij wil ze alleen anders gaan behandelen dan niet-moslims."
Dank je James! Helder!
hoe is dit in godsvredesnaam een ongelijke behandeling? Mannen krijgen een inburgeringscursus, vrouwen krijgen een inburgeringscursus. Niemand gaat erop achter uit, niemand wordt voorgetrokken. Iedereen mag/moet het immers doen, man of vrouw. Er zou pas sprake zijn van een ongelijke behandeling als de een geen inburgeringscursus moet doen, en de ander wel.quote:Op maandag 12 april 2010 22:47 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Toon mij daar het eerste wetsvoorstel aan waar dat instaat, dat ze daadwerkelijk de Koran willen verbieden. Jij roept het Remlof. toon het aan, aantonen en bewijzenEn ja hij wil de verdere islamisering van Nederland tegengaan, maar zeker niet het leven van Moslims in dit land onmogelijk maken, dat allemaal ten behoeve van onze vrijheid. Ga alle islamitische landen af, of er is een theocratie of een dictatuur. Dat verzint hij niet, het zijn de spijkerharde feiten.
Maar ik heb nog steeds geen enkel punt gehoord hoe Moslims hier discrimineert worden, je kan toch wel 3 dingen noemen Remlof? Please!!!!!!
Nu we het toch over discriminatie hebben, en aangezien dat iets zeer verwerpelijks is wil ik er het volgende over kwijt. Waarom mogen Moslima's hun eigen zwemuurtjes hebben zonder dat daar andere mannen bij zijn? Discriminatie. Waarom wordt er gescheiden inburgerings cursussen gegeven? Discriminatie. Waarom krijgen Marokkaanse jongens voor wangedrag geld van de gemeente? Hardwerkende vmbo'ers uit het oosten krijgen dat niet, daar gedragen ze zich. Discriminatie dus.
STOP DISCRIMINATIE, STOP DE PVDA!
Die turkse jongen is evenzeer Nederlander als jij en ik. Je kan geen Nederlander zijn, maar wel een andere straf krijgen dan andere Nederlanders. En dat is wat je doet. Op basis van dat andere paspoort, dewelke voor de Nederlandse wet niets uitmaakt, wil je mensen anders behandelen, anders straffen, dan anderen. Dat staat nooit voor een rechter, en verander je die eerste grondwet, komen zo'n beetje al je internationale verdragen in het geding, omdat je ineens verworden bent tot een tweede Iran.quote:Op maandag 12 april 2010 22:18 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Een 17 jarige Turk die de criminaliteit ingaat en daarna weer recidiveert, dan zou hij wat mij betreft met of zonder Nederlands paspoort Nederland uitgegooid moeten worden, waarom? Omdat hij van origine van Turkse afkomst is.
Niet zelden door ouders die geen woord Nederlands spreken en die via schotelantenne en gebedshuis, op kosten van de hen zo vreemde belastingbetaler - daarin gesteund door o.a. naar het Arabisch vertaalde gemeentelijke foldertjes, wat nou stimulans - leven in een heel andere maatschappij dan de onze.quote:Op maandag 12 april 2010 21:48 schreef remlof het volgende:
[..]
Het land van herkomst (= waar ze geboren en getogen zijn en het staatsburgerschap van hebben) is Nederland.
[..]
Als ik ooit uit Nederland vertrek of me gewapend tegen de overheid ga verzetten is dat juist omdat *hier* de democratie buiten spel wordt gezet.
[..]
Deze discussie begon met een knieschot hè? En van wie kwam die uitspraak? Juist.
Ik heb drie van de vier gevonden. Blijkbaar hebben ze weinig indruk gemaakt. De fractie dient ze in, en daarna gebeurt er weinig meer mee.quote:Op dinsdag 13 april 2010 00:27 schreef TheVotary het volgende:
[..]
Dingen die ik me zo even voor de geest haal: boerkaverbod, initiatiefwetsvoorstel minimumstraffen en een iniatiefswetsvoorstel dierenmishandeling en volgens mij is er ook al eens een initatiefwetsvoorstel geweest inzake toetreding Turkije.
Yeah, nee, waarschijnlijk niet. Dat denkt hij alleen maar. Tenzij je discriminatie op basis van religie wilt gaan legitimeren.quote:Op maandag 12 april 2010 23:33 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Op subsidie instellingen ja, niet wat je op straat over je kop heen trekt. Daar heeft die witte knakker geen ruk mee te maken. Maar hij kan als medewetgever wel wetten maken dat bij overheids instellingen aan bepaalde dresscodes voldaan moet worden.
Daarom:quote:Op dinsdag 13 april 2010 04:09 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Je bedoelt net als de NsdAP die moslima's prominent knuffelt op verkiezingscongressen, posters en in het Rotterdamse theater?![]()
![]()
![]()
Moslims moeten maar eens net zo behandeld worden als andere Nederlanders. Dat is al moeilijk genoeg met die linkse knuffelarij hier.
quote:Op dinsdag 13 april 2010 04:09 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Je bedoelt net als de NsdAP die moslima's prominent knuffelt op verkiezingscongressen, posters en in het Rotterdamse theater?![]()
![]()
![]()
Daarbij kreeg hij de steun van jouw grote blonde heldquote:Op maandag 12 april 2010 21:49 schreef phpmystyle het volgende:
[..]Tofik dibi die bij extreem linkse optochten is.
Zijn ze niet gewoon afgewezen in de Kamer? Of is er nog niet over gestemd?quote:Op dinsdag 13 april 2010 07:51 schreef freako het volgende:
[..]
Ik heb drie van de vier gevonden. Blijkbaar hebben ze weinig indruk gemaakt. De fractie dient ze in, en daarna gebeurt er weinig meer mee.
Het boerkaverbodwetsvoorstel ligt stil sinds januari 2008, het dierenmishandelingswetsvoorstel is nooit ingediend. Het minimumstraffenwetsvoorstel ligt stil sinds het indienen in juli 2009 en het initiatiefwetsvoorstel over Turkije ligt stil sinds juni 2006.
Ze mogen geen geloofshuizen meer bouwen, geen scholen meer stichten, niet meer openlijk tonen dat ze een geloof belijden, et cetera.quote:Op maandag 12 april 2010 22:19 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat je ze die keuzes voorlegt, A of B. Zo haal je ze uit hun sociale isolement.quote:Op maandag 12 april 2010 23:48 schreef remlof het volgende:
[..]
Als er geen gescheiden dingen zijn komen die vrouwen nooit opdagen. Wat wil je dan, dat we ze uit hun huis laten sleuren door stadscommando's?
Ontkracht? Volgens mij zit jij in het verkeerde topicquote:Op dinsdag 13 april 2010 08:42 schreef phpmystyle het volgende:
Alles wat hier gezegd wordt heb ik in op de vorige pagina al ontkracht. Wees orgineel!
Mijn post reeks met oa Remlof.quote:Op dinsdag 13 april 2010 08:52 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ontkracht? Volgens mij zit jij in het verkeerde topic
We hebben niks tegen moslims maar vinden wel dat sommige van hen beter kunnen vertrekken. Over het waarom laat onze James zich niet uit. Laat ik dat gat dan maar eens vullen.quote:Op dinsdag 13 april 2010 00:10 schreef TheVotary het volgende:
Dit zegt James Sharpe over jullie discussie(ik neem aan dat dit de nr. 23 betreft of het moet toevallig iemand anders zijn met dezelfde naam):
[ afbeelding ]
Beste Iris, Ik heb zelf twee dochters van 9 en 14 en zou graag bij deze op jou stukje willen reageren. Als vader vind ik het belangrijk om e.e.a. uit te leggen/duidelijk te maken. Ik begrijp je standpunt omdat je niet anders hoort en leest op TV en in de kranten. Ik kan je verzekeren dat Geert Wilders en de PVV helemaal niks tegen Moslims hebben en ze al helemaal niet uit Nederland willen zetten. Wat ze zeggen is dat alleen die mensen die op basis van hun geloof onze regels en gebruiken niet willen accepteren maar beter kunnen vertrekken. Waar het op neer komt is dat Geert Wilders vecht voor 'n veiliger, eerlijker en gezonder Nederland en daar horen dus ook Moslims bij die zich aan onze regels houden. Ik hoop dat het nu een beetje duidelijker is voor je.
Doe ermee wat je wilt.![]()
http://extra.volkskrant.nl/opinie/artikel/show/id/5272/Woensdag:_vrijheid_voor_allemaal
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |