Dat.quote:Op zondag 11 april 2010 01:10 schreef CasB het volgende:
Hoe minder kinderen, hoe beter, de wereld is al overbevolkt.
quote:Op zondag 11 april 2010 01:10 schreef CasB het volgende:
Maar wel langzaam afbouwen AUB, anders is er straks niemand om op onze oude dag voor ons te werkenquote:Op zondag 11 april 2010 01:10 schreef CasB het volgende:
quote:Op zondag 11 april 2010 01:07 schreef slashdotter3 het volgende:
http://www.intermediair.n(...)eluk-kinderloos.html
Klik op de link voor interessante intermediair site reacties.
. Op haar 38e is die kans nog maar 40 procent. Op haar 41e is een vrouw zo goed als onvruchtbaar.
------------------------------------------------------------------
Doe maar hoor! Zonder!quote:Op zondag 11 april 2010 01:19 schreef Zhe-AnGeL het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
![]()
Gelukkig kan ik eindelijk sex hebben zonder condooms!
Hoeraaaaaaaaaaa
is het zeker dat het zo is enzo?
bedoel?
ik vind de bron zo vaag...justitie nL
Nee een kind dat je in een bejaardetehuis steekt en nog maar 1x in de zoveel tijd naar je omkijkt dat is pure liefde.quote:Op zondag 11 april 2010 01:33 schreef PeterLudolf het volgende:
En dan ben je 70, je man/vrouw dood, moederziel alleen. Niemand die meer om je geeft. Of ja, je kunt natuurlijk een hip negertje die bij de kleur van je nieuw uggs past kopen.
quote:Op zondag 11 april 2010 01:10 schreef CasB het volgende:
Ja, kan iemand daar een plan voor opzetten?quote:Op zondag 11 april 2010 01:18 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Maar wel langzaam afbouwen AUB, anders is er straks niemand om op onze oude dag voor ons te werken
Je kunt natuurlijk ook zelf verantwoordelijkheid nemen voor je eigen geluk en dat niet van anderen af laten hangen.quote:Op zondag 11 april 2010 01:33 schreef PeterLudolf het volgende:
En dan ben je 70, je man/vrouw dood, moederziel alleen. Niemand die meer om je geeft. Of ja, je kunt natuurlijk een hip negertje die bij de kleur van je nieuw uggs past kopen.
Lekker stoer. Lekker rebels.quote:Op zondag 11 april 2010 01:36 schreef McKillem het volgende:
[..]
Nee een kind dat je in een bejaardetehuis steekt en nog maar 1x in de zoveel tijd naar je omkijkt dat is pure liefde.![]()
Ik vind dit altijd zo mooi "wat dan als je straks oud bent" dan hoop ik dat ik nog op mezelf kan zijn en zo niet hoop ik dat ik dood ben. En het zal best zo zijn dat ik daar later anders over na kan denken maar nu is het gewoon zo en ik ga nu geen rekeningen houden met dingen die mogelijk over 50 jaar kunnen gebeuren.![]()
Wat is dat nou weer voor een dooddoener?quote:Op zondag 11 april 2010 01:37 schreef El_Chica_Del_Fuego het volgende:
Je kunt natuurlijk ook zelf verantwoordelijkheid nemen voor je eigen geluk en dat niet van anderen af laten hangen.
Ach man het hele land is allang verkut gewoonquote:Op zondag 11 april 2010 01:42 schreef Boldface het volgende:
Vrouwen geven hun carrière voorrang op het krijgen van kinderen. Helaas gebeurt dit vaak noodgedwongen. Beide partners moeten wel volop werken om de hoge hypotheek op het veel te dure huis te kunnen opbrengen.
Er moet iets gedaan worden aan de absurde huizenprijzen in dit land. Dat kan onder meer door de HRA aan banden te leggen. Verder is het zaak om qua verlof meer te regelen voor kersverse vaders. Vrouwen mogen maandenlang verlof opnemen, terwijl mannen daar nauwelijks aanspraak op maken. Die ongelijkheid moet weg, JUIST om de positie van vrouwen op de arbeidsmarkt te versterken.
Ja, of mensen moeten eens leren om wat in te leveren als ze kinderen willen...dat je niet én kinderen én fulltime werken want duur huis én luxe vakanties kunt hebben.quote:Op zondag 11 april 2010 01:42 schreef Boldface het volgende:
Vrouwen geven hun carrière voorrang op het krijgen van kinderen. Helaas gebeurt dit vaak noodgedwongen. Beide partners moeten wel volop werken om de hoge hypotheek op het veel te dure huis te kunnen opbrengen.
Er moet iets gedaan worden aan de absurde huizenprijzen in dit land. Dat kan onder meer door de HRA aan banden te leggen. Verder is het zaak om qua verlof meer te regelen voor kersverse vaders. Vrouwen mogen maandenlang verlof opnemen, terwijl mannen daar nauwelijks aanspraak op maken. Die ongelijkheid moet weg, JUIST om de positie van vrouwen op de arbeidsmarkt te versterken.
Het is geen dooddoener. Het is iets waar mensen eens over na zouden moeten denken. Zo'n kind heeft er niet om gevraagd om op de wereld gezet te worden om die ouders gezelschap te kunnen houden.quote:Op zondag 11 april 2010 01:42 schreef PeterLudolf het volgende:
[..]
Wat is dat nou weer voor een dooddoener?
Daar heb je broers, zussen, schoonfamilie, vrienden, nichtjes en neefjes (en hun kinderen) voor.quote:Op zondag 11 april 2010 01:33 schreef PeterLudolf het volgende:
En dan ben je 70, je man/vrouw dood, moederziel alleen. Niemand die meer om je geeft.
[..]
En daar kom je nu mee terwijl er 50 miljard moet worden bezuinigd?quote:Op zondag 11 april 2010 01:42 schreef Boldface het volgende:
Sowieso, als je op je oude dag wat alleen bent, lekker boeiend. Het gaat tenslotte om alles wat je tot aan die oude dag. Dat is wat je definieert. Niet wat je laatste reflexen zijn die je dement uit in een bejaardentehuis tijdens een klaverjasbijeenskomst.quote:Op zondag 11 april 2010 01:50 schreef Dlocks het volgende:
[..]
Daar heb je broers, zussen, schoonfamilie, vrienden, nichtjes en neefjes (en hun kinderen) voor.
LOLquote:Op zondag 11 april 2010 01:51 schreef Armageddon het volgende:
[..]
En daar kom je nu mee terwijl er 50 miljard moet worden bezuinigd?
probleem is dat de hoger opgeleiden, de mensen die hoger op het evolutie trapje staan, vaak kinderen uitstellen.quote:Op zondag 11 april 2010 01:10 schreef CasB het volgende:
quote:Op zondag 11 april 2010 01:33 schreef PeterLudolf het volgende:
quote:Op zondag 11 april 2010 10:36 schreef atheistjes het volgende:
[..]
probleem is dat de hoger opgeleiden, de mensen die hoger op het evolutie trapje staan, vaak kinderen uitstellen.
alleen de kanslozen planten zich voort als een stel konijnen...
Vooral in derdewereld landen is overbevolking. Nederland is zeker dichtbevolkt, maar dit komt ook doordat er erg veel oudere mensen bij zitten. Die gaan over niet al te lange tijd dood.quote:Op zondag 11 april 2010 01:10 schreef CasB het volgende:
Goed punt. En wij met onze moderne wetenschap maar vechten tegen Aids...quote:Op zondag 11 april 2010 11:03 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Vooral in derdewereld landen is overbevolking. Nederland is zeker dichtbevolkt, maar dit komt ook doordat er erg veel oudere mensen bij zitten. Die gaan over niet al te lange tijd dood.
Het is toch belangrijk dat we kinderen blijven krijgen.
In veel landen in Afrika en Azie is bv 70% van de bevolking onder de 15. Ja, dan gaat jouw uitspraak op. Maar hier is het juist andersom, zo'n 70% is vijftigplusser (ik gooi maar wat met cijfers, maar het zal er min of meer op neerkomen).
Ik val op vrouwen die lief, slim en zorgzaam zijn, en met mij driekwart van de heteroseksuele mannelijke bevolking denk ik.quote:Op zondag 11 april 2010 01:42 schreef Boldface het volgende:
[...]
Vrouwen met een carrière zijn per definitie kil en zelfzuchtig?quote:Op zondag 11 april 2010 12:49 schreef SemperSenseo het volgende:
[..]
Ik val op vrouwen die lief, slim en zorgzaam zijn, en met mij driekwart van de heteroseksuele mannelijke bevolking denk ik.
Vrouwen die egocentrisch en overambitieus zijn ten koste van zichzelf en hun omgeving en coûte que coûte carrièrejagers moeten zijn, dat vind ik toch niet aantrekkelijk. Kille en zelfzuchtige tantes. Is maar goed dat die geen kinderen krijgen, zo’n soort mensen dient uit te sterven.
Je suggereert dat die ambitie overerfbaar is. Ik betwijfel of dat het geval is.quote:Op zondag 11 april 2010 12:49 schreef SemperSenseo het volgende:
[..]
Ik val op vrouwen die lief, slim en zorgzaam zijn, en met mij driekwart van de heteroseksuele mannelijke bevolking denk ik.
Vrouwen die egocentrisch en overambitieus zijn ten koste van zichzelf en hun omgeving en coûte que coûte carrièrejagers moeten zijn, of vanwege materieel pronkerij, dat vind ik toch niet aantrekkelijk. Kille en zelfzuchtige tantes. Is maar goed dat die geen kinderen krijgen, zo’n soort mensen dient uit te sterven.
Whatever, dit soort vrouwen zijn gewoon niet interessant. En daar doen ze toch de moeite niet voor, want ze vinden zichzelf toch veels te belangrijk. Of het overerfbaar is of niet, dit soort instelling selecteert zich daarmee automatisch uit de genepool.quote:Op zondag 11 april 2010 13:20 schreef El_Chica_Del_Fuego het volgende:
[..]
Je suggereert dat die ambitie overerfbaar is. Ik betwijfel of dat het geval is.
En daarin hebben ze gelijk.quote:Op zondag 11 april 2010 13:36 schreef SemperSenseo het volgende:
[..]
Whatever, dit soort vrouwen zijn gewoon niet interessant. En daar doen ze toch de moeite niet voor, want ze vinden zichzelf toch veels te belangrijk. Of het overerfbaar is of niet, dit soort instelling selecteert zich daarmee automatisch uit de genepool.
quote:Op zondag 11 april 2010 12:57 schreef Xaryna het volgende:
[..]
Vrouwen met een carrière zijn per definitie kil en zelfzuchtig?
Dat maakt ze mijns inziens nog niet kil en zelfzuchtig. Het kan wel, natuurlijk, maar het is lang niet altijd zo. Het hangt er maar net van af hoe ze ermee omgaan en hoe ze thuis zijn.quote:Op zondag 11 april 2010 13:44 schreef Big-Ern het volgende:
[..]
Het is wel heel vaak zo dat carriere-mensen(man of vrouw) hun werk hebben gebombardeerd tot de absolute nuumer 1 in hun leven. Al was het alleen maar omdat ze 60 tot 70 uur per week ermee bezig zijn.
Ik heb er ook niks op tegen dat een vrouw enige mate van ambitie heeft, ze moeten wel enigzins een doel in het leven hebben. Dat liever dan een vrouw die als een zoutzak thuis zit en niks doet. Maar ik heb dit ook helemaal niet gepropageerd hierboven (lezen is ook een kunst). Waar ik niks mee heb zijn vrouwen die overambitieus zijn, en hun carrière voorop stellen ten koste van hun omgeving. En tja, vrouwen die koste wat kost een carrièredrift hebben en daarmee de natuurlijke cyclus 'des levens' negeren en daarmee ‘per ongeluk kinderloos’ blijven - zoals de stelling suggereert, ja dat vind ik overambitieus qua carrière. Dit soort vrouwen zijn vaak egoïstisch ten koste van hun omgeving (en negeren de natuur). Eveneens zijn ze vaak egocentrisch en vinden zichzelf veels te goed. Ze hebben te hoge eisen wat voor levenspartner en wanneer/of ze kinderen met wie willen krijgen.quote:Op zondag 11 april 2010 13:41 schreef Complexiteit het volgende:
ambitie >>> middelmatigheid
Ambitie kan samengaan met kil of zelfzuchtig gedrag, maar dat kan bij middelmatigheid net zo zijn. Het verschil is wel dat iemand met ambitie waarschijnlijk vol is aan innerlijke kracht, terwijl iemand die middelmatig is waarschijnlijk leeg en hol is vanbinnen. Niks te melden.
Doe mij maar een vrouw met ambitie. Middelmatige huismoeders moeten er zijn, maar ik heb er niks mee.
quote:Op zondag 11 april 2010 12:49 schreef SemperSenseo het volgende:
[..]
Vrouwen die egocentrisch en overambitieus zijn ten koste van zichzelf en hun omgeving en coûte que coûte carrièrejagers moeten zijn, of vanwege materieel pronkerij, dat vind ik toch niet aantrekkelijk. Kille en zelfzuchtige tantes. Is maar goed dat die geen kinderen krijgen, zo’n soort mensen dient uit te sterven.
SemperSenseo zegt toch alleen iets over reproduceren (nl. dat het goed is dat ze dat niet doen)... niet dat die mensen dood moeten.quote:Op zondag 11 april 2010 15:14 schreef McKillem het volgende:
[..]Waarom moeten die mensen uitsterven? Nogal Hilteresque gedachtegang dat je alleen wil dat wat jij tof vind leeft. Saai ook, heb je niets meer om je op af te reageren.
Ik persoonlijk ben wel een beetje van de lichtelijk narcistische vrouw zonder het te ver door te trappen, eentje die een ander bij wijze van spreke zelf op de muil slaat in plaats van mij er bij te roepen. PIttige tante's raken mn snaren, dat overdadige lievige gedoe kan ik maar zelden wat mee.
Maar dat ben ik. En kennelijk moet ik dood.
Ik denk ook dat de oorzaak helemaal niet ligt in het carrierejagen op zich, hoewel je natuurlijk wel compromissen tav je carriere zal moeten sluiten als je kinderen wil. Mannen hoeven dat niet per se, maar doen dat meestal wel, vrouwen moeten dat wel.quote:Op zondag 11 april 2010 13:53 schreef Xaryna het volgende:
Bovendien gaat het in het stuk niet alleen over vrouwen die een geweldige carrière willen maken en zo hoog mogelijk willen komen; het speelt al bij mensen met een gewone fulltime baan. Voor zover ik weet is dat ook een carrière (niet de beste carrière, maar wel een carrière). Dat wil helemaal niet zeggen dat ze alleen maar daarmee bezig is.
Scherp gezien!quote:Op zondag 11 april 2010 15:23 schreef El_Chica_Del_Fuego het volgende:
[..]
SemperSenseo zegt toch alleen iets over reproduceren (nl. dat het goed is dat ze dat niet doen)... niet dat die mensen dood moeten.
Want anders lukt het niet?quote:Op zondag 11 april 2010 15:44 schreef BansheeBoy het volgende:
Mannen die kinderen willen doen er goed aan dagelijks een degelijke paranoot naar binnen te werken:
[ afbeelding ]²
Hoger op de evolutieladder maar dat niet (kunnen) wegzetten in kinderen?quote:Op zondag 11 april 2010 10:36 schreef atheistjes het volgende:
[..]
probleem is dat de hoger opgeleiden, de mensen die hoger op het evolutie trapje staan, vaak kinderen uitstellen.
alleen de kanslozen planten zich voort als een stel konijnen...
"e:Op zondag 11 april 2010 01:46 schreef El_Chica_Del_Fuego het volgende:
[..]
Ja, of mensen moeten eens leren om wat in te leveren als ze kinderen willen...dat je niet én kinderen én fulltime werken want duur huis én luxe vakanties kunt hebben.
[..]
Het is geen dooddoener. Het is iets waar mensen eens over na zouden moeten denken. Zo'n kind heeft er niet om gevraagd om op de wereld gezet te worden om die ouders gezelschap te kunnen houden.
En dat klinkt vast heel hard en bot, en misschien 'mag je het niet zeggen' want elk nieuw leven is zo'n beetje heilig, maar denk er maar eens gewoon rationeel over na.
Welkom in Nederland. Waar de maatschappij veel mensen dusdanig kan bewerken dat er geen kinderen komen, maar wel heel dure huizen staan, en dure auto's, en zorg voor zwakkeren onbetaalbaar schijnt te zijn.quote:Op zondag 11 april 2010 01:45 schreef Zhe-AnGeL het volgende:
[..]
Ach man het hele land is allang verkut gewoon
Niet?quote:
QFTquote:Op zondag 11 april 2010 14:15 schreef SemperSenseo het volgende:
[..]
Ik heb er ook niks op tegen dat een vrouw enige mate van ambitie heeft, ze moeten wel enigzins een doel in het leven hebben. Dat liever dan een vrouw die als een zoutzak thuis zit en niks doet. Maar ik heb dit ook helemaal niet gepropageerd hierboven (lezen is ook een kunst). Waar ik niks mee heb zijn vrouwen die overambitieus zijn, en hun carrière voorop stellen ten koste van hun omgeving. En tja, vrouwen die koste wat kost een carrièredrift hebben en daarmee de natuurlijke cyclus 'des levens' negeren en daarmee ‘per ongeluk kinderloos’ blijven - zoals de stelling suggereert, ja dat vind ik overambitieus qua carrière. Dit soort vrouwen zijn vaak egoïstisch ten koste van hun omgeving (en negeren de natuur). Eveneens zijn ze vaak egocentrisch en vinden zichzelf veels te goed. Ze hebben te hoge eisen wat voor levenspartner en wanneer/of ze kinderen met wie willen krijgen.
Wat vind je aantrekkelijker:
Een egocentrische vrouw (overambitieus, zelfzuchtig, statuszoekende) versus een altruïstische vrouw (zorgzaam, lief, vind status ook niet alles). Ik weet wel, ik zou voor het laatste kiezen. Dit is ook wel logisch, biologisch gezien. Nogmaals, een vrouw met een (te sterke) carrièredrift, dat is voor een man helemaal geen belangrijke item van aantrekkelijkheid, dit werkt eerder afstotende. Is misschien ouderwets, maar ik denk dat veel mannen er zo over denken.
Een vrouwelijke carrièrejager (vooral over de dertig, kinderloos) is voor mij gewoon een red flag.
Dan stroomt het binnen de kortste keren weer vol met labiele irrationele emotionele vrouwtjes.quote:Op maandag 12 april 2010 00:24 schreef paddy het volgende:
NWS> OUD
Dit topic zal beter tot zijn recht komen op die plek
Ja, want in OUD stikt het van de per ongeluk kinderloze moeders....quote:Op maandag 12 april 2010 00:24 schreef paddy het volgende:
NWS> OUD
Dit topic zal beter tot zijn recht komen op die plek
Yes! SemperSenseo vindt mij aantrekkelijkquote:Op zondag 11 april 2010 16:03 schreef SemperSenseo het volgende:
[..]
Scherp gezien!
Trouwens, vrouwen met een scherp opmerkingsvermogen en tevens relativerende zijn, dat vind ik aantrekkelijk
Euh.. Sterven of Uitsterven, 1 pot nat. helemaal in de strekking waar senseo het plaatst.quote:Op zondag 11 april 2010 15:23 schreef El_Chica_Del_Fuego het volgende:
[..]
SemperSenseo zegt toch alleen iets over reproduceren (nl. dat het goed is dat ze dat niet doen)... niet dat die mensen dood moeten.
Right... Iemand ombrengen is hetzelfde als iemand niet toestaan kinderen te krijgenquote:Op maandag 12 april 2010 10:57 schreef McKillem het volgende:
[..]
Euh.. Sterven of Uitsterven, 1 pot nat. helemaal in de strekking waar senseo het plaatst.
Waar zeg ik iets over ombrengen.quote:Op maandag 12 april 2010 14:18 schreef El_Chica_Del_Fuego het volgende:
[..]
Right... Iemand ombrengen is hetzelfde als iemand niet toestaan kinderen te krijgen
Allebei kut zal best, maar dan is voor een rood stoplicht staan terwijl je haast hebt dus ook hetzelfde van ernst? En te lang in de zon gelegen hebben en verbrand zijn ook? En dat er in je huis ingebroken wordt? Nee, want die zijn idd kut op hun eigen manier en kun je niet vergelijken. Dus kun je ook niet zeggen dat het 1 pot nat is.quote:Op maandag 12 april 2010 14:19 schreef McKillem het volgende:
[..]
Waar zeg ik iets over ombrengen.
En het is niet hetzelfde nee, maar wel hetzelfde van ernst. Het 1 is dus niet kutter dan het ander, het is allebei kut op hun eigen manier. Ik vind hem kut, hij mag zich niet voortplanten.
Maar waar zeg ik iets over ombrengen?quote:Op maandag 12 april 2010 14:26 schreef El_Chica_Del_Fuego het volgende:
[..]
Allebei kut zal best, maar dan is voor een rood stoplicht staan terwijl je haast hebt dus ook hetzelfde van ernst? En te lang in de zon gelegen hebben en verbrand zijn ook? En dat er in je huis ingebroken wordt? Nee, want die zijn idd kut op hun eigen manier en kun je niet vergelijken. Dus kun je ook niet zeggen dat het 1 pot nat is.
Maar wel ongewild kinderloos dat zeker..quote:Op maandag 12 april 2010 14:28 schreef lady-wrb het volgende:
nooit geweten dat je per ongeluk kinderloos kan zijn
wel per ongeluk zwanger
ja maar het ging toch over per ongelukquote:Op maandag 12 april 2010 14:47 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Maar wel ongewild kinderloos dat zeker..
Ja dat klopt... dat heb ik nooit gehoord per ongeluk kinderloos.. Wel ongewild kinderloos..quote:Op maandag 12 april 2010 15:19 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
ja maar het ging toch over per ongeluk
Check even de volgorde van posts, en wat een reactie waarop is. Dan zie je dat het niet meer over ombrengen gaat: jij nuanceerde wat je zei over 1 pot nat zijn met dat je het niet over ombrengen had, en daarna reageerde ik op de post daarvoor over 1 pot nat zijn, rekening houdend met dat je het niet over ombrengen hebt.quote:Op maandag 12 april 2010 14:34 schreef McKillem het volgende:
[..]
Maar waar zeg ik iets over ombrengen?
Het artikel gaat er dus juist over dat er mensen zijn die op een dag opschrikken, wakker worden, geen kinderen hebben en beseffen dat het te laat is om ze alsnog te krijgen. Niet alleen carriere is daar debet aan, volgens mij, maar ook het niet vinden van de juiste partner of het genieten van een leuk leven zonder kinderen, zonder actief te realiseren dat er een moment komt dat het geen optie meer is. Dan ben je dus per ongeluk kinderloos.quote:Op maandag 12 april 2010 15:19 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
ja maar het ging toch over per ongeluk
Het niet kunnen vinden van een juiste partner is naar mijn mening voor een groot deel onzin: mensen moeten leren accepteren. Niet om het minste of geringste gaan trouwen (en elkaar eeuwige trouw beloven) 'omdat hij/zij zo'n leuk koppie heeft en 'echt de ware is'), niet om het minste of geringste scheiden (want hij/zij is echt een schoft) maar ondertussen wel kinderen, een hoge hypotheek, etc.quote:Op dinsdag 13 april 2010 12:22 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het artikel gaat er dus juist over dat er mensen zijn die op een dag opschrikken, wakker worden, geen kinderen hebben en beseffen dat het te laat is om ze alsnog te krijgen. Niet alleen carriere is daar debet aan, volgens mij, maar ook het niet vinden van de juiste partner of het genieten van een leuk leven zonder kinderen, zonder actief te realiseren dat er een moment komt dat het geen optie meer is. Dan ben je dus per ongeluk kinderloos.
Wat is het nou? Niet wachten op de ware, met het risico uit elkaar te gaan als het niet klikt en de kinderen de dupe zijn, of wel wachten op de ware maar te veel eisen stellen en dus te lang wachten?quote:Op dinsdag 13 april 2010 13:00 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Het niet kunnen vinden van een juiste partner is naar mijn mening voor een groot deel onzin: mensen moeten leren accepteren. Niet om het minste of geringste gaan trouwen (en elkaar eeuwige trouw beloven) 'omdat hij/zij zo'n leuk koppie heeft en 'echt de ware is'), niet om het minste of geringste scheiden (want hij/zij is echt een schoft) maar ondertussen wel kinderen, een hoge hypotheek, etc.
Als we hier in Nederland eens leerden onze eisen veel minder hoog te stellen, dan zou het waarschijnlijk stukken beter gaan met Nederland (en was het probleem zoals in de OP waarschijnlijk ook lang niet zo groot)
Tja, het staat er inderdaad niet duidelijkquote:Op dinsdag 13 april 2010 13:05 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wat is het nou? Niet wachten op de ware, met het risico uit elkaar te gaan als het niet klikt en de kinderen de dupe zijn, of wel wachten op de ware maar te veel eisen stellen en dus te lang wachten?
Bedankt,zeer interessant leesvoer!quote:Op zondag 11 april 2010 01:07 schreef slashdotter3 het volgende:
<knip vanwege het lange maar wel interessante verhaal>
De spijker op z'n kop.quote:Op dinsdag 13 april 2010 20:30 schreef Grunsfan het volgende:
Waarom nou toch altijd weer het woord carriere voor vrouwen die gewoon willen werken? Mannen werken, vrouwen 'moeten zo nodig carriere maken"...![]()
Hoe durven ze he, die vrouwen. 4 jaar studeren en dan ook nog een leuke baan willen?!
Die hebben dan waarschijnlijk ook niet gestudeerd en dan is er sowieso al in veel mindere mate sprake van carrière maken, dat gaat dan iig op een ander niveau en met een ander einddoel of maximum.quote:Op dinsdag 13 april 2010 21:01 schreef Grunsfan het volgende:
Tja, ik ken ook veel stellen die al vanaf hun 18e bij elkaar zijn/waren, lekker jong kinderen kregen en die er op hun dertigste achter komen dat er meer is in het leven dan dat ene dorp en die ene man/vrouw....lekker stabiel!
Nee, je kunt beter als de rook kinderen krijgen met de eerste de beste...dat is verstandig!quote:Op dinsdag 13 april 2010 21:04 schreef Leandra het volgende:
[..]
Er zijn overigens genoeg stellen waarbij dat wel goed gaat, en ik geloof niet dat die met hun "burgerlijkheid" ongelukkiger zijn dan al die mensen die op hun 30ste nog van partner naar partner gaan omdat er altijd wel iets is waardoor die partner niet perfect blijkt te zijn.... alsof ze zelf wel perfect zijn
En dan heb je het dus nog best goed gedaan; veel vrouwen die na studie en begin met werken nog niet die juiste man tegen het lijf lopen, worden op een gegeven moment wel geconfronteerd met de tijdelijkheid van hun vruchtbaarheid.quote:Op dinsdag 13 april 2010 21:03 schreef Grunsfan het volgende:
Plus dat als je gaat studeren je al snel een jaar of 25 bent voordat je klaar bent, dan ga je werken en kom je hopelijk op je werk een partner tegen, eerst een tijd latten, dan misschien samenwonen en dan hoop je maar dat je allebei een vast contract hebt ergens en dat je een huis kunt kopen/vinden waar je kinderen kwijt zou kunnen...tja, dan ben je zo 30 hoor!
Als je al vanaf je 18de samen bent dan zou ik niet weten waarom je op je 25ste niet aan kinderen zou kunnen beginnen.... dat geeft volgens mij net zo veel of weinig zekerheid als iemand die op z'n 33ste kinderen krijgt met iemand die ze 2 jaar kent.quote:Op dinsdag 13 april 2010 21:10 schreef Grunsfan het volgende:
[..]
Nee, je kunt beter als de rook kinderen krijgen met de eerste de beste...dat is verstandig!
Er zijn mensen die én een partner vinden op hun 18 én studeren én jong een kind krijgen.quote:Op dinsdag 13 april 2010 21:03 schreef Grunsfan het volgende:
Plus dat als je gaat studeren je al snel een jaar of 25 bent voordat je klaar bent, dan ga je werken en kom je hopelijk op je werk een partner tegen, eerst een tijd latten, dan misschien samenwonen en dan hoop je maar dat je allebei een vast contract hebt ergens en dat je een huis kunt kopen/vinden waar je kinderen kwijt zou kunnen...tja, dan ben je zo 30 hoor!
Eens. Degenen die ervoor pleiten dat de 'eisen aan de partner' maar omlaag moeten moeten zich eens afvragen of het wel zo fijn is voor een kind om in zo'n gezin op te groeien. Voor zolang als het gezin uberhaupt blijft bestaan natuurlijk.quote:Op dinsdag 13 april 2010 21:10 schreef miss_sly het volgende:
Ik vind het ook wat ver gaan om het raar te vinden dat men op zoek is naar 'de ware'. Die ware hoeft toch helemaal niet perfect te zijn, net zo min als we zelf allemaal perfect zijn. Die ware moet alleen degene zijn die het beste bij je past, waar je je echt fijn en vertrouwd bij voelt, ondanks of misschien wel dakzij het feit dat je beide niet perfect bent. En dat je een paar keer denkt diegene gevonden te hebben en dan blijkt dat je je vergist hebt, vind ik ook niet vreemd of schokkend.
Precies. Ook hier in OUD lees ik vaak genoeg over relaties waarvan ik denk...nou, gezellig! Ik heb in mijn hoofd al een lijstje van mensen waarvan het me niet zal verbazen als ik hier binnenkort lees dat ze uit elkaar gaan..Maar he, ze hebben wel een kind!quote:Op dinsdag 13 april 2010 21:30 schreef ShadyLane het volgende:
[..]
Eens. Degenen die ervoor pleiten dat de 'eisen aan de partner' maar omlaag moeten moeten zich eens afvragen of het wel zo fijn is voor een kind om in zo'n gezin op te groeien. Voor zolang als het gezin uberhaupt blijft bestaan natuurlijk.
Iedereen moet een partner kiezen die hij of zij wil, maar het ouderwetse ideaalplaatje "huisje, boompje, beestje" kwam de mensen vroeger ook niet aanwaaien, en ik geloof niet dat men tegenwoordig over het algemeen gelukkiger wordt van een langdurige zoektocht naar de juiste partner, werd ik ook niet.quote:Op dinsdag 13 april 2010 21:30 schreef ShadyLane het volgende:
[..]
Eens. Degenen die ervoor pleiten dat de 'eisen aan de partner' maar omlaag moeten moeten zich eens afvragen of het wel zo fijn is voor een kind om in zo'n gezin op te groeien. Voor zolang als het gezin uberhaupt blijft bestaan natuurlijk.
Off topic misschien, maareh... heet een prille relatie hebben en gewoon nóg niet samenwonen etc, tegenwoordig lattenquote:Op dinsdag 13 april 2010 21:03 schreef Grunsfan het volgende:
Wat een tof wijfquote:Op zondag 11 april 2010 15:08 schreef Euribob het volgende:
De reden dat mijn moeder me 'pas' op haar 32'ste op de wereld zette kwam gewoon omdat ze gewoon hield van werken. (Ow, ze houdt zeker ook van baby's en kinderen etc. maar ze werkt nu eenmaal liever)
En toen ze werd ontslagen besloot ze maar ons huis te laten verbouwen.. (Want mijn moeder ziet werkstress als plezierfactor.. misschien begrijp ik dat ook nog eens)
Ik merk wel bij vrienden die pas na de studie zijn gaan daten dat de vaart er veel meer in zit, logisch ook natuurlijk. Als je studeert kun je rustig 4, 5 jaar een relatie hebben zonder dat je ook maar nadenkt over samenwonen of volgende stappen (althans, in mijn omgeving). In hetzelfde aantal jaren zijn late daters vaak al getrouwd en hebben ze het eerste kind op komst. Ik snap het wel: de tijd dringt een beetje en je hebt sowieso minder vrije tijd. Dan word je gewoon eerder gedwongen om te kiezen: zet ik dit door of niet?quote:Op dinsdag 13 april 2010 21:57 schreef Grunsfan het volgende:
Heel offtopic inderdaad..maar ik bedoel gewoon dat je als je elkaar op 'latere leeftijd' (
) ontmoet, ook gewoon eerst een paar jaar samen wil zijn voordat je serieuze stappen gaat nemen... of je dat nou latten noemt of verkering hebben of weet ik veel.
Maar zoals gezegd, wel heel offtopic.
Verkering is voor kinderen, latten ken ik als bewust definitief niet samenwonen... Je kunt het toch gewoon een relatie noemen..?quote:Op dinsdag 13 april 2010 21:57 schreef Grunsfan het volgende:
maar ik bedoel gewoon dat je als je elkaar op 'latere leeftijd' () ontmoet, ook gewoon eerst een paar jaar samen wil zijn voordat je serieuze stappen gaat nemen... of je dat nou latten noemt of verkering hebben of weet ik veel.
Pfff ja hoor, dat had ook gekund. Hoewel mensen die samenwonen of getrouwd zijn ook een relatie hebben volgens mij... maar als jij je er druk om maakt...quote:Op dinsdag 13 april 2010 22:05 schreef El_Chica_Del_Fuego het volgende:
[..]
Verkering is voor kinderen, latten ken ik als bewust definitief niet samenwonen... Je kunt het toch gewoon een relatie noemen..?
/offtopic
Ja klopt! Hoewel... ik heb mijn vriend (nu man) ontmoet toen ik 24 was en 10 jaar later kregen we ons eerste kindje...quote:Op dinsdag 13 april 2010 22:04 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Ik merk wel bij vrienden die pas na de studie zijn gaan daten dat de vaart er veel meer in zit, logisch ook natuurlijk. Als je studeert kun je rustig 4, 5 jaar een relatie hebben zonder dat je ook maar nadenkt over samenwonen of volgende stappen (althans, in mijn omgeving). In hetzelfde aantal jaren zijn late daters vaak al getrouwd en hebben ze het eerste kind op komst. Ik snap het wel: de tijd dringt een beetje en je hebt sowieso minder vrije tijd. Dan word je gewoon eerder gedwongen om te kiezen: zet ik dit door of niet?
Ehm, volgens mij bedoelt Chica heel iets anders, LATten (Living Apart Together) is een relatievorm die niet als uiteindelijke doel samenwonen heeft....quote:Op dinsdag 13 april 2010 22:09 schreef Grunsfan het volgende:
[..]
Pfff ja hoor, dat had ook gekund. Hoewel mensen die samenwonen of getrouwd zijn ook een relatie hebben volgens mij... maar als jij je er druk om maakt...
Oh, ok. Zo heb ik het nooit gezien, dat het alleen latten mag heten als je niet de intentie hebt ooit samen te gaan wonen. Ik bedoelde de tijdelijke situatie in een relatie waarin je allebei je eigen huis hebt...my bad!quote:Op dinsdag 13 april 2010 22:12 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ehm, volgens mij bedoelt Chica heel iets anders, LATten (Living Apart Together) is een relatievorm die niet als uiteindelijke doel samenwonen heeft....
De meeste andere relatievormen hebben uiteindelijk wel als doel samenwonen of trouwen.
Ik zeg toch ook niet dat mensen die samenwonen of getrouwd zijn géén relatie hebben? Ik zeg dat mensen die niet samenwonen of getrouwd zijn wél een relatie kunnen hebben... dat is iets andersquote:Op dinsdag 13 april 2010 22:09 schreef Grunsfan het volgende:
[..]
Pfff ja hoor, dat had ook gekund. Hoewel mensen die samenwonen of getrouwd zijn ook een relatie hebben volgens mij... maar als jij je er druk om maakt...
In mijn tijd wel hoor. Goedkoper enzo. En volgens mij zijn we nagenoeg even oud.quote:Op dinsdag 13 april 2010 22:12 schreef Grunsfan het volgende:
[..]
Ja klopt! Hoewel... ik heb mijn vriend (nu man) ontmoet toen ik 24 was en 10 jaar later kregen we ons eerste kindje...
Ik verbaas me trouwens wel over het feit dat er tegenwoordig al zoveel studenten samenwonen.. In mijn tijd was dat nog niet zo volgens mij..
Dat was idd mijn punt...dat is waar latten voor stáát. Daarom vond ik het merkwaardig.quote:Op dinsdag 13 april 2010 22:16 schreef Grunsfan het volgende:
[..]
Oh, ok. Zo heb ik het nooit gezien, dat het alleen latten mag heten als je niet de intentie hebt ooit samen te gaan wonen. Ik bedoelde de tijdelijke situatie in een relatie waarin je allebei je eigen huis hebt...my bad!
Ik woonde ook samen, maar dan met drie ranzige huisgenoten.quote:Op dinsdag 13 april 2010 22:12 schreef Grunsfan het volgende:
[..]
Ja klopt! Hoewel... ik heb mijn vriend (nu man) ontmoet toen ik 24 was en 10 jaar later kregen we ons eerste kindje...
Ik verbaas me trouwens wel over het feit dat er tegenwoordig al zoveel studenten samenwonen.. In mijn tijd was dat nog niet zo volgens mij..
quote:Op zondag 11 april 2010 15:44 schreef BansheeBoy het volgende:
Mannen die kinderen willen doen er goed aan dagelijks een degelijke paranoot naar binnen te werken:
[ afbeelding ]²
Ach joh, je hebt dan toch nog een hele toekomst voor je?quote:Op woensdag 14 april 2010 07:54 schreef Aventura het volgende:
Over keuze, ik kwam de man met wie ik kinderen wil op mijn 29e tegen. Hoeveel keuze in plannen heb je dan. Mijn topjaren waren toen al voorbij.
Hihi, ik bedoelde mijn biologische topjaren. Dus de eicellen enzo. Afgezien daarvan heb ik nog het gevoel alsof ik net kom kijken en verwacht ik nog vele leuke, gelukkige, succesvolle jarenquote:Op woensdag 14 april 2010 10:45 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ach joh, je hebt dan toch nog een hele toekomst voor je?
Ik ben nu 29 en heb echt niet het idee dat mijn topjaren voorbij zijn, die moeten juist nog komen.
En heeft ie toegegeven?quote:Op woensdag 14 april 2010 11:42 schreef Jelief het volgende:
Maar zeg nou eens eerlijk voor wie (hier) komt het als een totale verrassing dat zwanger worden steeds moeilijker gaat naarmate je ouder wordt?
toen ik 30 werd heb ik mijn lief de oren vanhet lijfgezeurd omdat ik toch echt niet al te lang meer wilde wachten met kinderen krijgen. In mijn geval geen studie en geen topbaan overigens.
Ik hoop dat dat ook voor mij geldt. Dan ben ik een stabielere, relaxtere en bewustere moeder als mijn kinderen in de pubertijd zijn!quote:Op woensdag 14 april 2010 11:49 schreef miss_sly het volgende:
(..) moet ik zeggen dat ik (en dan spreek ik voor mezelf, ik wil helemaal neit zeggen dat dat voor anderen ook wel zal gelden!!) nu een veel leukere moeder ben dan ik 14 jaar geleden geweest zou zijn. Stabieler, relaxter, bewuster.
Nou, op zich is dat wel het onderwerp, maar dat in combinatie met de natuur die daar soms anders over denkt, en z´n gang gaatquote:Op woensdag 14 april 2010 12:31 schreef Sorbootje het volgende:
Ik vind het zó oninteressant hoe oud iemand is op het moment dat hij of zij een kind krijgt. Het gaat mijns inziens om hoe je in het leven staat en of de overige factoren, zoals inkomen en huisvesting het toelaten.
Of een vader nou 22 is of 52, als hij goed is voor zijn kind is het gewoon prima!
Hmm, maar dit was eigenlijk helemaal niet het onderwerp hè?!
Het ging er over dat op je 52e vader worden wél kan, maar op je 52e moeder worden echt lastig is. Volgens mij heeft het ook te maken met het idee dat alles maakbaar lijkt te zijn.quote:Op woensdag 14 april 2010 12:31 schreef Sorbootje het volgende:
Ik vind het zó oninteressant hoe oud iemand is op het moment dat hij of zij een kind krijgt. Het gaat mijns inziens om hoe je in het leven staat en of de overige factoren, zoals inkomen en huisvesting het toelaten.
Of een vader nou 22 is of 52, als hij goed is voor zijn kind is het gewoon prima!
Hmm, maar dit was eigenlijk helemaal niet het onderwerp hè?!
Ah zo, ja daar moet ik je dan wel een beetje gelijk in geven.quote:Op woensdag 14 april 2010 11:26 schreef Aventura het volgende:
[..]
Hihi, ik bedoelde mijn biologische topjaren. Dus de eicellen enzo. Afgezien daarvan heb ik nog het gevoel alsof ik net kom kijken en verwacht ik nog vele leuke, gelukkige, succesvolle jaren
Precies, ik was aan het afdwalen.quote:Op woensdag 14 april 2010 13:05 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Het ging er over dat op je 52e vader worden wél kan, maar op je 52e moeder worden echt lastig is. Volgens mij heeft het ook te maken met het idee dat alles maakbaar lijkt te zijn.
helemaal mee eens!quote:Op dinsdag 13 april 2010 20:30 schreef Grunsfan het volgende:
Waarom nou toch altijd weer het woord carriere voor vrouwen die gewoon willen werken? Mannen werken, vrouwen 'moeten zo nodig carriere maken"...![]()
Hoe durven ze he, die vrouwen. 4 jaar studeren en dan ook nog een leuke baan willen?!
Mijn vriend en ik zijn al sinds ons 17de bij elkaar. Maar eerder was ik er gewoon niet aan toe. Dat we ooit kinderen wilden wisten we wel. Maar ik had het gewoon nog wat te druk met mezelf. En dan heb ik het niet over werk trouwens. Maar echt zelf geestelijk nog niet helemaal rijp zijn voor het ouderschap en de daadwerkelijke zorg voor een ander. Nu welquote:Op dinsdag 13 april 2010 21:18 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als je al vanaf je 18de samen bent dan zou ik niet weten waarom je op je 25ste niet aan kinderen zou kunnen beginnen.... dat geeft volgens mij net zo veel of weinig zekerheid als iemand die op z'n 33ste kinderen krijgt met iemand die ze 2 jaar kent.
Zou jij dan geen draagmoeder voor ze kunnen worden ofzo? I.e.g. voor die beste vriendin... Of wil je dat niet? Of is dat ook teveel gedoe?quote:Op woensdag 14 april 2010 14:09 schreef Suzanna het volgende:
Ik heb drie vriendinnen die nog jong zijn en kinderloos, maar een heel sterke kinderwens hebben. Twee ervan zijn bezig met IUI en IVF, en de derde vriendin (mijn beste vriendin) wil daar helemaal niet aan beginnen (medische mallemolen), adoptie heeft ze ook problemen mee en pleegzorg heeft haar man moeite mee. Heel lastig...
En dan daarnaast ik, moeder van drie meiden en zwanger van de vierde. Heel wrang vind ik het soms voor ze. Ze zijn blij voor ons, maar ik vind het zelf erg verdrietig voor hen. Hopelijk gaat het alsnog gebeuren voor ze, gelukkig zijn ze nog jong, maar ze zijn alledrie al jaren ermee bezig.
ja, het is nu 6 jaar later en we hebben 2 kinderen en hij is blij dat hij vader is.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |