Ja klopt! Hoewel... ik heb mijn vriend (nu man) ontmoet toen ik 24 was en 10 jaar later kregen we ons eerste kindje...quote:Op dinsdag 13 april 2010 22:04 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Ik merk wel bij vrienden die pas na de studie zijn gaan daten dat de vaart er veel meer in zit, logisch ook natuurlijk. Als je studeert kun je rustig 4, 5 jaar een relatie hebben zonder dat je ook maar nadenkt over samenwonen of volgende stappen (althans, in mijn omgeving). In hetzelfde aantal jaren zijn late daters vaak al getrouwd en hebben ze het eerste kind op komst. Ik snap het wel: de tijd dringt een beetje en je hebt sowieso minder vrije tijd. Dan word je gewoon eerder gedwongen om te kiezen: zet ik dit door of niet?
Ehm, volgens mij bedoelt Chica heel iets anders, LATten (Living Apart Together) is een relatievorm die niet als uiteindelijke doel samenwonen heeft....quote:Op dinsdag 13 april 2010 22:09 schreef Grunsfan het volgende:
[..]
Pfff ja hoor, dat had ook gekund. Hoewel mensen die samenwonen of getrouwd zijn ook een relatie hebben volgens mij... maar als jij je er druk om maakt...
Oh, ok. Zo heb ik het nooit gezien, dat het alleen latten mag heten als je niet de intentie hebt ooit samen te gaan wonen. Ik bedoelde de tijdelijke situatie in een relatie waarin je allebei je eigen huis hebt...my bad!quote:Op dinsdag 13 april 2010 22:12 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ehm, volgens mij bedoelt Chica heel iets anders, LATten (Living Apart Together) is een relatievorm die niet als uiteindelijke doel samenwonen heeft....
De meeste andere relatievormen hebben uiteindelijk wel als doel samenwonen of trouwen.
Ik zeg toch ook niet dat mensen die samenwonen of getrouwd zijn géén relatie hebben? Ik zeg dat mensen die niet samenwonen of getrouwd zijn wél een relatie kunnen hebben... dat is iets andersquote:Op dinsdag 13 april 2010 22:09 schreef Grunsfan het volgende:
[..]
Pfff ja hoor, dat had ook gekund. Hoewel mensen die samenwonen of getrouwd zijn ook een relatie hebben volgens mij... maar als jij je er druk om maakt...
In mijn tijd wel hoor. Goedkoper enzo. En volgens mij zijn we nagenoeg even oud.quote:Op dinsdag 13 april 2010 22:12 schreef Grunsfan het volgende:
[..]
Ja klopt! Hoewel... ik heb mijn vriend (nu man) ontmoet toen ik 24 was en 10 jaar later kregen we ons eerste kindje...
Ik verbaas me trouwens wel over het feit dat er tegenwoordig al zoveel studenten samenwonen.. In mijn tijd was dat nog niet zo volgens mij..
Dat was idd mijn punt...dat is waar latten voor stáát. Daarom vond ik het merkwaardig.quote:Op dinsdag 13 april 2010 22:16 schreef Grunsfan het volgende:
[..]
Oh, ok. Zo heb ik het nooit gezien, dat het alleen latten mag heten als je niet de intentie hebt ooit samen te gaan wonen. Ik bedoelde de tijdelijke situatie in een relatie waarin je allebei je eigen huis hebt...my bad!
Ik woonde ook samen, maar dan met drie ranzige huisgenoten.quote:Op dinsdag 13 april 2010 22:12 schreef Grunsfan het volgende:
[..]
Ja klopt! Hoewel... ik heb mijn vriend (nu man) ontmoet toen ik 24 was en 10 jaar later kregen we ons eerste kindje...
Ik verbaas me trouwens wel over het feit dat er tegenwoordig al zoveel studenten samenwonen.. In mijn tijd was dat nog niet zo volgens mij..
quote:Op zondag 11 april 2010 15:44 schreef BansheeBoy het volgende:
Mannen die kinderen willen doen er goed aan dagelijks een degelijke paranoot naar binnen te werken:
[ afbeelding ]²
Ach joh, je hebt dan toch nog een hele toekomst voor je?quote:Op woensdag 14 april 2010 07:54 schreef Aventura het volgende:
Over keuze, ik kwam de man met wie ik kinderen wil op mijn 29e tegen. Hoeveel keuze in plannen heb je dan. Mijn topjaren waren toen al voorbij.
Hihi, ik bedoelde mijn biologische topjaren. Dus de eicellen enzo. Afgezien daarvan heb ik nog het gevoel alsof ik net kom kijken en verwacht ik nog vele leuke, gelukkige, succesvolle jarenquote:Op woensdag 14 april 2010 10:45 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ach joh, je hebt dan toch nog een hele toekomst voor je?
Ik ben nu 29 en heb echt niet het idee dat mijn topjaren voorbij zijn, die moeten juist nog komen.
En heeft ie toegegeven?quote:Op woensdag 14 april 2010 11:42 schreef Jelief het volgende:
Maar zeg nou eens eerlijk voor wie (hier) komt het als een totale verrassing dat zwanger worden steeds moeilijker gaat naarmate je ouder wordt?
toen ik 30 werd heb ik mijn lief de oren vanhet lijfgezeurd omdat ik toch echt niet al te lang meer wilde wachten met kinderen krijgen. In mijn geval geen studie en geen topbaan overigens.
Ik hoop dat dat ook voor mij geldt. Dan ben ik een stabielere, relaxtere en bewustere moeder als mijn kinderen in de pubertijd zijn!quote:Op woensdag 14 april 2010 11:49 schreef miss_sly het volgende:
(..) moet ik zeggen dat ik (en dan spreek ik voor mezelf, ik wil helemaal neit zeggen dat dat voor anderen ook wel zal gelden!!) nu een veel leukere moeder ben dan ik 14 jaar geleden geweest zou zijn. Stabieler, relaxter, bewuster.
Nou, op zich is dat wel het onderwerp, maar dat in combinatie met de natuur die daar soms anders over denkt, en z´n gang gaatquote:Op woensdag 14 april 2010 12:31 schreef Sorbootje het volgende:
Ik vind het zó oninteressant hoe oud iemand is op het moment dat hij of zij een kind krijgt. Het gaat mijns inziens om hoe je in het leven staat en of de overige factoren, zoals inkomen en huisvesting het toelaten.
Of een vader nou 22 is of 52, als hij goed is voor zijn kind is het gewoon prima!
Hmm, maar dit was eigenlijk helemaal niet het onderwerp hè?!
Het ging er over dat op je 52e vader worden wél kan, maar op je 52e moeder worden echt lastig is. Volgens mij heeft het ook te maken met het idee dat alles maakbaar lijkt te zijn.quote:Op woensdag 14 april 2010 12:31 schreef Sorbootje het volgende:
Ik vind het zó oninteressant hoe oud iemand is op het moment dat hij of zij een kind krijgt. Het gaat mijns inziens om hoe je in het leven staat en of de overige factoren, zoals inkomen en huisvesting het toelaten.
Of een vader nou 22 is of 52, als hij goed is voor zijn kind is het gewoon prima!
Hmm, maar dit was eigenlijk helemaal niet het onderwerp hè?!
Ah zo, ja daar moet ik je dan wel een beetje gelijk in geven.quote:Op woensdag 14 april 2010 11:26 schreef Aventura het volgende:
[..]
Hihi, ik bedoelde mijn biologische topjaren. Dus de eicellen enzo. Afgezien daarvan heb ik nog het gevoel alsof ik net kom kijken en verwacht ik nog vele leuke, gelukkige, succesvolle jaren
Precies, ik was aan het afdwalen.quote:Op woensdag 14 april 2010 13:05 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Het ging er over dat op je 52e vader worden wél kan, maar op je 52e moeder worden echt lastig is. Volgens mij heeft het ook te maken met het idee dat alles maakbaar lijkt te zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |