abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80284309
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 22:04 schreef Svyatagor het volgende:

[..]

Ik merk wel bij vrienden die pas na de studie zijn gaan daten dat de vaart er veel meer in zit, logisch ook natuurlijk. Als je studeert kun je rustig 4, 5 jaar een relatie hebben zonder dat je ook maar nadenkt over samenwonen of volgende stappen (althans, in mijn omgeving). In hetzelfde aantal jaren zijn late daters vaak al getrouwd en hebben ze het eerste kind op komst. Ik snap het wel: de tijd dringt een beetje en je hebt sowieso minder vrije tijd. Dan word je gewoon eerder gedwongen om te kiezen: zet ik dit door of niet?
Ja klopt! Hoewel... ik heb mijn vriend (nu man) ontmoet toen ik 24 was en 10 jaar later kregen we ons eerste kindje...

Ik verbaas me trouwens wel over het feit dat er tegenwoordig al zoveel studenten samenwonen.. In mijn tijd was dat nog niet zo volgens mij..
  dinsdag 13 april 2010 @ 22:12:24 #102
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_80284333
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 22:09 schreef Grunsfan het volgende:
[..]
Pfff ja hoor, dat had ook gekund. Hoewel mensen die samenwonen of getrouwd zijn ook een relatie hebben volgens mij... maar als jij je er druk om maakt...
Ehm, volgens mij bedoelt Chica heel iets anders, LATten (Living Apart Together) is een relatievorm die niet als uiteindelijke doel samenwonen heeft....

De meeste andere relatievormen hebben uiteindelijk wel als doel samenwonen of trouwen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_80284631
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 22:12 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ehm, volgens mij bedoelt Chica heel iets anders, LATten (Living Apart Together) is een relatievorm die niet als uiteindelijke doel samenwonen heeft....

De meeste andere relatievormen hebben uiteindelijk wel als doel samenwonen of trouwen.
Oh, ok. Zo heb ik het nooit gezien, dat het alleen latten mag heten als je niet de intentie hebt ooit samen te gaan wonen. Ik bedoelde de tijdelijke situatie in een relatie waarin je allebei je eigen huis hebt...my bad!
  dinsdag 13 april 2010 @ 22:21:35 #104
139230 El_Chica_Del_Fuego
Nee, ik wil geen Mac }:|
pi_80285006
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 22:09 schreef Grunsfan het volgende:

[..]

Pfff ja hoor, dat had ook gekund. Hoewel mensen die samenwonen of getrouwd zijn ook een relatie hebben volgens mij... maar als jij je er druk om maakt...
Ik zeg toch ook niet dat mensen die samenwonen of getrouwd zijn géén relatie hebben? Ik zeg dat mensen die niet samenwonen of getrouwd zijn wél een relatie kunnen hebben... dat is iets anders
En ik maakte me er niet druk om hoor, het viel me gewoon op.
Maar als jij het niet zo nauw neemt met die definities....
*Think outside the box*
  dinsdag 13 april 2010 @ 22:22:20 #105
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_80285050
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 22:12 schreef Grunsfan het volgende:

[..]

Ja klopt! Hoewel... ik heb mijn vriend (nu man) ontmoet toen ik 24 was en 10 jaar later kregen we ons eerste kindje...

Ik verbaas me trouwens wel over het feit dat er tegenwoordig al zoveel studenten samenwonen.. In mijn tijd was dat nog niet zo volgens mij..
In mijn tijd wel hoor. Goedkoper enzo. En volgens mij zijn we nagenoeg even oud.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  dinsdag 13 april 2010 @ 22:23:19 #106
pi_80285107
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 22:16 schreef Grunsfan het volgende:

[..]

Oh, ok. Zo heb ik het nooit gezien, dat het alleen latten mag heten als je niet de intentie hebt ooit samen te gaan wonen. Ik bedoelde de tijdelijke situatie in een relatie waarin je allebei je eigen huis hebt...my bad!
Dat was idd mijn punt...dat is waar latten voor stáát. Daarom vond ik het merkwaardig.
Maar goed, dat is dus opgehelderd.

Ontopic!! (voor een mod het roept )
*Think outside the box*
pi_80285168
Ja, het is ook eigenlijk wel heel logisch! Ik wou dat ik toen een leuke vriend had gehad
Hoewel... nee, ook weer niet eigenlijk, dat had mijn studententijd toch iets minder euh...uitbundig gemaakt denk ik
  dinsdag 13 april 2010 @ 22:34:23 #108
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_80285779
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 22:12 schreef Grunsfan het volgende:

[..]

Ik woonde ook samen, maar dan met drie ranzige huisgenoten.
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
pi_80286074
Ik ook!
  dinsdag 13 april 2010 @ 22:45:34 #110
299496 Paranoot
paramilitaire noot
pi_80286470
quote:
Op zondag 11 april 2010 15:44 schreef BansheeBoy het volgende:
Mannen die kinderen willen doen er goed aan dagelijks een degelijke paranoot naar binnen te werken:

[ afbeelding ]

²
pi_80286496
ik in het begin ook. Maar later met mn lief. Goedkoper en je hoeft je spul niet te delen met een vreemde.
Ideaal.
Net als kinderen krijgen tijdens je studie, vond ik ook ideaal
Maar goed, dat was een gok nemen natuurlijk. Maar leeftijd heeft wel degelijk een rol gespeeld bij onze afweging om relatief jong kinderen te krijgen.

Interessant artikel!
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  dinsdag 13 april 2010 @ 23:28:05 #112
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_80288557
Interessant artikel inderdaad, wij zijn volgens vele jong aan kinderen begonnen, was 23 toen ik zwanger was van de eerste.
Mijn man was toen 25.

Wij hebben nu 2 dochters en zijn klaar, we willen verders geen kinderen meer.
Dat geeft toch ook een rust, ik kan me nu compleet op de toekomst richten, uiteraard de kinderen maar ook werk.
Werk zoveel mogenlijk op tijden dat mijn man thuis is om voor de kinderen ze zorgen, als beide dadelijk naar school gaan ga ik ook onder schooltijd werken.

Dat vind ik persoonlijk ideaal, ik ben nog jong ( 29) en heb nog een hele toekomst voor me en kinderen en werk is prima te combineren voor me.

Toch kan ik wel begrijpen dat vele eerst van het leven willen genieten zonder kinderen, alleen vind ik het zelf niet verstandig om na je 40ste nog aan kinderen te beginnen, maar dat is ieders eigen keuze.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  woensdag 14 april 2010 @ 07:54:22 #113
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_80292801
Over keuze, ik kwam de man met wie ik kinderen wil op mijn 29e tegen. Hoeveel keuze in plannen heb je dan. Mijn topjaren waren toen al voorbij.
  woensdag 14 april 2010 @ 10:45:58 #114
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_80296429
quote:
Op woensdag 14 april 2010 07:54 schreef Aventura het volgende:
Over keuze, ik kwam de man met wie ik kinderen wil op mijn 29e tegen. Hoeveel keuze in plannen heb je dan. Mijn topjaren waren toen al voorbij.
Ach joh, je hebt dan toch nog een hele toekomst voor je?
Ik ben nu 29 en heb echt niet het idee dat mijn topjaren voorbij zijn, die moeten juist nog komen.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  woensdag 14 april 2010 @ 11:26:18 #115
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_80297838
quote:
Op woensdag 14 april 2010 10:45 schreef snakelady het volgende:

[..]

Ach joh, je hebt dan toch nog een hele toekomst voor je?
Ik ben nu 29 en heb echt niet het idee dat mijn topjaren voorbij zijn, die moeten juist nog komen.
Hihi, ik bedoelde mijn biologische topjaren. Dus de eicellen enzo. Afgezien daarvan heb ik nog het gevoel alsof ik net kom kijken en verwacht ik nog vele leuke, gelukkige, succesvolle jaren
  woensdag 14 april 2010 @ 11:42:21 #116
62233 Jelief
ikke lief!
pi_80298446
Maar zeg nou eens eerlijk voor wie (hier) komt het als een totale verrassing dat zwanger worden steeds moeilijker gaat naarmate je ouder wordt?

toen ik 30 werd heb ik mijn lief de oren vanhet lijfgezeurd omdat ik toch echt niet al te lang meer wilde wachten met kinderen krijgen. In mijn geval geen studie en geen topbaan overigens.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  Moderator woensdag 14 april 2010 @ 11:49:13 #117
5428 crew  miss_sly
pi_80298714
Ik denk dat de kennis over het eigen lichaam en zwangerschap toch nog steeds bij veel mensen niet al te best is, hoor. Als ik soms hoor of lees van mensen hoe ze denken, dat vind ik werkelijk ongelofelijk.

Maar dan nog is er zoiets als struisvogelpolitiek en natuurlijk blijft het zo dat het soms gewoon niet eerder aan de orde is, door allerlei omstandigheden.

En tja, ik was ergens halverwege-eind 20 ook wel toe aan een kind, en ik was ruim 40 toen ik dat kind eindelijk kreeg. En hoewel de topjaren lichamelijk misschien wel halverwege de 20 zitten, moet ik zeggen dat ik (en dan spreek ik voor mezelf, ik wil helemaal neit zeggen dat dat voor anderen ook wel zal gelden!!) nu een veel leukere moeder ben dan ik 14 jaar geleden geweest zou zijn. Stabieler, relaxter, bewuster.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 14 april 2010 @ 12:19:13 #118
pi_80299842
quote:
Op woensdag 14 april 2010 11:42 schreef Jelief het volgende:
Maar zeg nou eens eerlijk voor wie (hier) komt het als een totale verrassing dat zwanger worden steeds moeilijker gaat naarmate je ouder wordt?

toen ik 30 werd heb ik mijn lief de oren vanhet lijfgezeurd omdat ik toch echt niet al te lang meer wilde wachten met kinderen krijgen. In mijn geval geen studie en geen topbaan overigens.
En heeft ie toegegeven?
*Think outside the box*
  woensdag 14 april 2010 @ 12:25:00 #119
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_80300054
quote:
Op woensdag 14 april 2010 11:49 schreef miss_sly het volgende:
(..) moet ik zeggen dat ik (en dan spreek ik voor mezelf, ik wil helemaal neit zeggen dat dat voor anderen ook wel zal gelden!!) nu een veel leukere moeder ben dan ik 14 jaar geleden geweest zou zijn. Stabieler, relaxter, bewuster.
Ik hoop dat dat ook voor mij geldt. Dan ben ik een stabielere, relaxtere en bewustere moeder als mijn kinderen in de pubertijd zijn!
Voor mij geldt wel dat ik relaxter ben bij de derde dan bij de eerste. Dat hoeft natuurlijk niet aan de leeftijd te liggen, kan ook ervaring zijn of een combinatie.

Wat ik vooral vreemd vind is, dat ondanks dat het natuurlijker is om tussen de 20 en 30 aan kinderen te beginnen, mensen het erg vroeg vinden als je voor je 25ste een kind krijgt. Ik vond mij met 24 jaar echt geen jonge moeder (dan dacht ik aan jonger dan 20 jaar). Maar het viel me op dat toen ik zwanger was op mijn 30ste dat daar niemand van opkeek (zolang ik mijn oudste niet bij me had ), terwijl ik op mijn 24ste best wat opmerkingen kreeg (niet altijd negatief, maar het geeft toch aan dat het als iets bijzonders werd/wordt beschouwd).
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_80300317
Ik vind het zó oninteressant hoe oud iemand is op het moment dat hij of zij een kind krijgt. Het gaat mijns inziens om hoe je in het leven staat en of de overige factoren, zoals inkomen en huisvesting het toelaten.

Of een vader nou 22 is of 52, als hij goed is voor zijn kind is het gewoon prima!

Hmm, maar dit was eigenlijk helemaal niet het onderwerp hè?!
pi_80300613
quote:
Op woensdag 14 april 2010 12:31 schreef Sorbootje het volgende:
Ik vind het zó oninteressant hoe oud iemand is op het moment dat hij of zij een kind krijgt. Het gaat mijns inziens om hoe je in het leven staat en of de overige factoren, zoals inkomen en huisvesting het toelaten.

Of een vader nou 22 is of 52, als hij goed is voor zijn kind is het gewoon prima!

Nou, op zich is dat wel het onderwerp, maar dat in combinatie met de natuur die daar soms anders over denkt, en z´n gang gaat Voor mensen die pas laat aan een kind toe zijn, door werk of persoonlijke omstandigheden doet er niet toe, wordt het vaak even een stukje lastiger om dat ook echt te verwezenlijken, hoe erg ze er ook aan toe zijn. Jammer, maar de natuur gaat helaas niet altijd met de tijd mee.
  woensdag 14 april 2010 @ 13:05:28 #122
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_80301425
quote:
Op woensdag 14 april 2010 12:31 schreef Sorbootje het volgende:

Het ging er over dat op je 52e vader worden wél kan, maar op je 52e moeder worden echt lastig is. Volgens mij heeft het ook te maken met het idee dat alles maakbaar lijkt te zijn.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  woensdag 14 april 2010 @ 14:09:32 #123
45621 Suzanna
Mama van...
pi_80303823
Ik heb drie vriendinnen die nog jong zijn en kinderloos, maar een heel sterke kinderwens hebben. Twee ervan zijn bezig met IUI en IVF, en de derde vriendin (mijn beste vriendin) wil daar helemaal niet aan beginnen (medische mallemolen), adoptie heeft ze ook problemen mee en pleegzorg heeft haar man moeite mee. Heel lastig...
En dan daarnaast ik, moeder van drie meiden en zwanger van de vierde. Heel wrang vind ik het soms voor ze. Ze zijn blij voor ons, maar ik vind het zelf erg verdrietig voor hen. Hopelijk gaat het alsnog gebeuren voor ze, gelukkig zijn ze nog jong, maar ze zijn alledrie al jaren ermee bezig.
  woensdag 14 april 2010 @ 15:34:54 #124
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_80307177
quote:
Op woensdag 14 april 2010 11:26 schreef Aventura het volgende:

[..]

Hihi, ik bedoelde mijn biologische topjaren. Dus de eicellen enzo. Afgezien daarvan heb ik nog het gevoel alsof ik net kom kijken en verwacht ik nog vele leuke, gelukkige, succesvolle jaren
Ah zo, ja daar moet ik je dan wel een beetje gelijk in geven.
pi_80307466
quote:
Op woensdag 14 april 2010 13:05 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

Het ging er over dat op je 52e vader worden wél kan, maar op je 52e moeder worden echt lastig is. Volgens mij heeft het ook te maken met het idee dat alles maakbaar lijkt te zijn.
Precies, ik was aan het afdwalen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')