abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 11 april 2010 @ 18:22:37 #51
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_80194372
quote:
Op zondag 11 april 2010 18:12 schreef Gia het volgende:

[..]

Want anders lukt het niet?
Niet?

Ik denk het bijdraagt aan een betere spermcount.

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  zondag 11 april 2010 @ 18:24:03 #52
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_80194418
quote:
Op zondag 11 april 2010 14:15 schreef SemperSenseo het volgende:

[..]

Ik heb er ook niks op tegen dat een vrouw enige mate van ambitie heeft, ze moeten wel enigzins een doel in het leven hebben. Dat liever dan een vrouw die als een zoutzak thuis zit en niks doet. Maar ik heb dit ook helemaal niet gepropageerd hierboven (lezen is ook een kunst). Waar ik niks mee heb zijn vrouwen die overambitieus zijn, en hun carrière voorop stellen ten koste van hun omgeving. En tja, vrouwen die koste wat kost een carrièredrift hebben en daarmee de natuurlijke cyclus 'des levens' negeren en daarmee ‘per ongeluk kinderloos’ blijven - zoals de stelling suggereert, ja dat vind ik overambitieus qua carrière. Dit soort vrouwen zijn vaak egoïstisch ten koste van hun omgeving (en negeren de natuur). Eveneens zijn ze vaak egocentrisch en vinden zichzelf veels te goed. Ze hebben te hoge eisen wat voor levenspartner en wanneer/of ze kinderen met wie willen krijgen.

Wat vind je aantrekkelijker:

Een egocentrische vrouw (overambitieus, zelfzuchtig, statuszoekende) versus een altruïstische vrouw (zorgzaam, lief, vind status ook niet alles). Ik weet wel, ik zou voor het laatste kiezen. Dit is ook wel logisch, biologisch gezien. Nogmaals, een vrouw met een (te sterke) carrièredrift, dat is voor een man helemaal geen belangrijke item van aantrekkelijkheid, dit werkt eerder afstotende. Is misschien ouderwets, maar ik denk dat veel mannen er zo over denken.

Een vrouwelijke carrièrejager (vooral over de dertig, kinderloos) is voor mij gewoon een red flag.
QFT

Maar probeer dat maar eens in onze samenleving er in te krijgen, nu net door de overheid en de markt met veel moeite en veel geld er voor is gezorgd dat veel vrouwen zijn gaan werken.
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
pi_80212180
NWS> OUD

Dit topic zal beter tot zijn recht komen op die plek
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
  Donald Duck held maandag 12 april 2010 @ 00:26:00 #54
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_80212230
quote:
Op maandag 12 april 2010 00:24 schreef paddy het volgende:
NWS> OUD

Dan stroomt het binnen de kortste keren weer vol met labiele irrationele emotionele vrouwtjes.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  maandag 12 april 2010 @ 08:47:57 #55
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_80214964
quote:
Op maandag 12 april 2010 00:24 schreef paddy het volgende:
NWS> OUD

Ja, want in OUD stikt het van de per ongeluk kinderloze moeders....

Had het vd week al in de Intermediair gelezen, inderdaad interessant artikel, kan me voorstellen dat het de huidige generatie dertigers en (bijna) veertigers nogal eens overkomt dat het eigenlijk nooit het "juiste moment" was om aan kinderen te beginnen, omdat het opbouwen van een carrière simpelweg een hoop inzet vereist, en voor je het weet ben je dan idd 40+ en dan is het lastig om nog zelf zwanger te worden (uitzonderingen die de statistieken op z'n kop gooien daargelaten) en voor IVF ben je dan al te laat, en adoptie begint ook lastig te worden...

Maar goed, als je maar voldoende carrière gemaakt hebt dan kun je natuurlijk uitwijken naar het buitenland waar IVF voor vrouwen boven de 40 geen probleem is, je moet het dan alleen wel zelf betalen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 12 april 2010 @ 09:27:17 #56
139230 El_Chica_Del_Fuego
Nee, ik wil geen Mac }:|
pi_80215562
quote:
Op zondag 11 april 2010 16:03 schreef SemperSenseo het volgende:

[..]

Scherp gezien!

Trouwens, vrouwen met een scherp opmerkingsvermogen en tevens relativerende zijn, dat vind ik aantrekkelijk
Yes! SemperSenseo vindt mij aantrekkelijk
*Think outside the box*
pi_80218138
quote:
Op zondag 11 april 2010 15:23 schreef El_Chica_Del_Fuego het volgende:

[..]

SemperSenseo zegt toch alleen iets over reproduceren (nl. dat het goed is dat ze dat niet doen)... niet dat die mensen dood moeten.
Euh.. Sterven of Uitsterven, 1 pot nat. helemaal in de strekking waar senseo het plaatst.
  maandag 12 april 2010 @ 14:18:06 #58
pi_80225430
quote:
Op maandag 12 april 2010 10:57 schreef McKillem het volgende:

[..]

Euh.. Sterven of Uitsterven, 1 pot nat. helemaal in de strekking waar senseo het plaatst.
Right... Iemand ombrengen is hetzelfde als iemand niet toestaan kinderen te krijgen
*Think outside the box*
pi_80225495
quote:
Op maandag 12 april 2010 14:18 schreef El_Chica_Del_Fuego het volgende:

[..]

Right... Iemand ombrengen is hetzelfde als iemand niet toestaan kinderen te krijgen
Waar zeg ik iets over ombrengen.
En het is niet hetzelfde nee, maar wel hetzelfde van ernst. Het 1 is dus niet kutter dan het ander, het is allebei kut op hun eigen manier. Ik vind hem kut, hij mag zich niet voortplanten.
  maandag 12 april 2010 @ 14:26:24 #60
pi_80225783
quote:
Op maandag 12 april 2010 14:19 schreef McKillem het volgende:

[..]

Waar zeg ik iets over ombrengen.
En het is niet hetzelfde nee, maar wel hetzelfde van ernst. Het 1 is dus niet kutter dan het ander, het is allebei kut op hun eigen manier. Ik vind hem kut, hij mag zich niet voortplanten.
Allebei kut zal best, maar dan is voor een rood stoplicht staan terwijl je haast hebt dus ook hetzelfde van ernst? En te lang in de zon gelegen hebben en verbrand zijn ook? En dat er in je huis ingebroken wordt? Nee, want die zijn idd kut op hun eigen manier en kun je niet vergelijken. Dus kun je ook niet zeggen dat het 1 pot nat is.
*Think outside the box*
  † In Memoriam † maandag 12 april 2010 @ 14:28:38 #61
37843 lady-wrb
kortaf
pi_80225886
nooit geweten dat je per ongeluk kinderloos kan zijn

wel per ongeluk zwanger
pi_80226123
quote:
Op maandag 12 april 2010 14:26 schreef El_Chica_Del_Fuego het volgende:

[..]

Allebei kut zal best, maar dan is voor een rood stoplicht staan terwijl je haast hebt dus ook hetzelfde van ernst? En te lang in de zon gelegen hebben en verbrand zijn ook? En dat er in je huis ingebroken wordt? Nee, want die zijn idd kut op hun eigen manier en kun je niet vergelijken. Dus kun je ook niet zeggen dat het 1 pot nat is.
Maar waar zeg ik iets over ombrengen?
  maandag 12 april 2010 @ 14:47:15 #63
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_80226636
quote:
Op maandag 12 april 2010 14:28 schreef lady-wrb het volgende:
nooit geweten dat je per ongeluk kinderloos kan zijn

wel per ongeluk zwanger
Maar wel ongewild kinderloos dat zeker..
  † In Memoriam † maandag 12 april 2010 @ 15:19:04 #64
37843 lady-wrb
kortaf
pi_80227926
quote:
Op maandag 12 april 2010 14:47 schreef Haaibaaike het volgende:

[..]

Maar wel ongewild kinderloos dat zeker..
ja maar het ging toch over per ongeluk
  maandag 12 april 2010 @ 15:41:39 #65
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_80228810
quote:
Op maandag 12 april 2010 15:19 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

Ja dat klopt... dat heb ik nooit gehoord per ongeluk kinderloos.. Wel ongewild kinderloos..
  maandag 12 april 2010 @ 15:45:09 #66
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_80228933
Daar gaat het artikel dus over.... vrouwen die wegens de opbouw van hun carrière het krijgen van kinderen telkens vooruit schuiven, totdat blijkt dat ze te lang vooruit geschoven hebben.

Midden twintig blijft de meest ideale leeftijd om een kind te krijgen, qua vruchtbaarheid en fysiek, maar als je tegenwoordig op je 25ste een kind krijgt dan maak je het jezelf qua carrière niet echt makkelijk.

Boven de 35 zwanger worden is al lastig, en boven de 40 helemaal, en de kans op een miskraam wordt naar mate je ouder wordt ook steeds groter.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 12 april 2010 @ 17:09:33 #67
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_80232173
Ik heb dus wel heel bewust jong kinderen gekregen. (medische opleiding, leren dat na je 30 je vruchtbaarheid halveert maakt echt wel dat je haast krijgt dan) Dat was wat ik boven alles echt graag wilde en mocht het niet lukken hadden we nog wat tijd om andere stappen te ondernemen.
Ook met het idee dat je als je 40 bent nog best een carriere zou moeten kunnen opbouwen. Alles op z'n tijd zeg maar. Nou, het is dus óf/óf want reken maar niet dat in het verleden behaalde resultaten enige garantie voor de toekomst geven op werkgebied. Maar oké, nog jong genoeg om weer een studie op te pakken. Dat kan dus wél na je 40e, terwijl het krijgen van kinderen ecth lastiger wordt.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  maandag 12 april 2010 @ 17:21:35 #68
pi_80232672
quote:
Op maandag 12 april 2010 14:34 schreef McKillem het volgende:

[..]

Maar waar zeg ik iets over ombrengen?
Check even de volgorde van posts, en wat een reactie waarop is. Dan zie je dat het niet meer over ombrengen gaat: jij nuanceerde wat je zei over 1 pot nat zijn met dat je het niet over ombrengen had, en daarna reageerde ik op de post daarvoor over 1 pot nat zijn, rekening houdend met dat je het niet over ombrengen hebt.
*Think outside the box*
pi_80255326
wij hebben bewust gekozen om wat later aan kinderen te beginnen. en we hebben er ook al bewust voor gekozen dat ik niet werk en me concentreer op de kinderen. ik interpreteer het artikel als zijnde dat het belangrijk is dat mensen bewust de keuze maken op basis van de beschikbare informatie en niet maar gewoon doorstomen met andere dingen om dan met 45 tot de ontdekking te komen dat men eigenlijk toch wel graag kinderen had gewild. dat lijkt mij iig een prima insteek hoor
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  Moderator dinsdag 13 april 2010 @ 12:22:29 #70
5428 crew  miss_sly
pi_80259382
quote:
Op maandag 12 april 2010 15:19 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

Het artikel gaat er dus juist over dat er mensen zijn die op een dag opschrikken, wakker worden, geen kinderen hebben en beseffen dat het te laat is om ze alsnog te krijgen. Niet alleen carriere is daar debet aan, volgens mij, maar ook het niet vinden van de juiste partner of het genieten van een leuk leven zonder kinderen, zonder actief te realiseren dat er een moment komt dat het geen optie meer is. Dan ben je dus per ongeluk kinderloos.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 13 april 2010 @ 13:00:21 #71
188877 Stupendous76
pi_80260472
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 12:22 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Het artikel gaat er dus juist over dat er mensen zijn die op een dag opschrikken, wakker worden, geen kinderen hebben en beseffen dat het te laat is om ze alsnog te krijgen. Niet alleen carriere is daar debet aan, volgens mij, maar ook het niet vinden van de juiste partner of het genieten van een leuk leven zonder kinderen, zonder actief te realiseren dat er een moment komt dat het geen optie meer is. Dan ben je dus per ongeluk kinderloos.
Het niet kunnen vinden van een juiste partner is naar mijn mening voor een groot deel onzin: mensen moeten leren accepteren. Niet om het minste of geringste gaan trouwen (en elkaar eeuwige trouw beloven) 'omdat hij/zij zo'n leuk koppie heeft en 'echt de ware is'), niet om het minste of geringste scheiden (want hij/zij is echt een schoft) maar ondertussen wel kinderen, een hoge hypotheek, etc.
Als we hier in Nederland eens leerden onze eisen veel minder hoog te stellen, dan zou het waarschijnlijk stukken beter gaan met Nederland (en was het probleem zoals in de OP waarschijnlijk ook lang niet zo groot)
Repent, Pray, Forgive
  Moderator dinsdag 13 april 2010 @ 13:05:49 #72
5428 crew  miss_sly
pi_80260639
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 13:00 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Het niet kunnen vinden van een juiste partner is naar mijn mening voor een groot deel onzin: mensen moeten leren accepteren. Niet om het minste of geringste gaan trouwen (en elkaar eeuwige trouw beloven) 'omdat hij/zij zo'n leuk koppie heeft en 'echt de ware is'), niet om het minste of geringste scheiden (want hij/zij is echt een schoft) maar ondertussen wel kinderen, een hoge hypotheek, etc.
Als we hier in Nederland eens leerden onze eisen veel minder hoog te stellen, dan zou het waarschijnlijk stukken beter gaan met Nederland (en was het probleem zoals in de OP waarschijnlijk ook lang niet zo groot)
Wat is het nou? Niet wachten op de ware, met het risico uit elkaar te gaan als het niet klikt en de kinderen de dupe zijn, of wel wachten op de ware maar te veel eisen stellen en dus te lang wachten?
  dinsdag 13 april 2010 @ 17:00:05 #73
188877 Stupendous76
pi_80270482
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 13:05 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Wat is het nou? Niet wachten op de ware, met het risico uit elkaar te gaan als het niet klikt en de kinderen de dupe zijn, of wel wachten op de ware maar te veel eisen stellen en dus te lang wachten?
Tja, het staat er inderdaad niet duidelijk

Accepteren dat niemand perfect is, dat je dus ook nooit 'de perfecte' kan en zal vinden. Maar dat er massa's mensen zijn die redelijk perfect zijn, of gewoon 'voldoende' zijn en waarmee je waarschijnlijk heel goed samen kan leven.
Accepteren dat er beperkingen zijn, dat je niet zomaar kinderen kunt nemen nadat je een topcarrière hebt gemaakt, liefst kinderen en een topcarrière.
Maak een keuze.
En accepteer de gevolgen.
Repent, Pray, Forgive
pi_80275914
quote:
Op zondag 11 april 2010 01:07 schreef slashdotter3 het volgende:
<knip vanwege het lange maar wel interessante verhaal>
Bedankt,zeer interessant leesvoer!
75 topics = FIN
  dinsdag 13 april 2010 @ 20:22:39 #75
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_80278342
Interessant en voor mij actueel. Wil (eindelijk) wel aan een kind beginnen, maar ik stel het nog even uit tot na de zomer. Want dan kan ik nog even lekker feesten en op vakantie. Waar gaat het dan over, denk ik als ik dat artikel lees. Als het straks niet snel lukt hoor ik opeens misschien ook wel in het vakje ' onverwacht kinderloos'. (ben 32, nog nooit over nagedacht).
pi_80278726
Waarom nou toch altijd weer het woord carriere voor vrouwen die gewoon willen werken? Mannen werken, vrouwen 'moeten zo nodig carriere maken"...
Hoe durven ze he, die vrouwen. 4 jaar studeren en dan ook nog een leuke baan willen?!

pi_80279784
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 20:30 schreef Grunsfan het volgende:
Waarom nou toch altijd weer het woord carriere voor vrouwen die gewoon willen werken? Mannen werken, vrouwen 'moeten zo nodig carriere maken"...
Hoe durven ze he, die vrouwen. 4 jaar studeren en dan ook nog een leuke baan willen?!

De spijker op z'n kop.

Daarnaast gaat het mij ook wat ver om stellen die dit overkomt af te schilderen als egoistische carrierebeluste types. Ik ken stellen waar de stabiliteit lang op zich liet wachten omdat je hier na je promotie alsmaar van hot naar her moet met tijdelijke contracten en kortdurende beurzen voordat je een universiteit vindt die je voor langere tijd aanneemt. Da's geen egoistische carrierebelustheid, da's gewoon willen zorgen voor enige stabiliteit voor je aan kinderen begint.
  dinsdag 13 april 2010 @ 20:56:52 #78
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_80279858
Het is alleen vervelend dat die stabiliteit er (logischerwijs) pas is als de kans om nog kinderen te krijgen al beduidend kleiner is....
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_80279968
Dat is zeker vervelend. Ik ken een stel dat om die reden overweegt over te stappen op een kantoorbaan. Ik kan me voorstellen dat mensen die beslissing niet graag nemen en dus voor zich uit blijven schuiven tot het te laat is. Ik vind dat geen ziekelijke carrierebelustheid.
pi_80280035
Tja, ik ken ook veel stellen die al vanaf hun 18e bij elkaar zijn/waren, lekker jong kinderen kregen en die er op hun dertigste achter komen dat er meer is in het leven dan dat ene dorp en die ene man/vrouw....lekker stabiel!
pi_80280104
Plus dat als je gaat studeren je al snel een jaar of 25 bent voordat je klaar bent, dan ga je werken en kom je hopelijk op je werk een partner tegen, eerst een tijd latten, dan misschien samenwonen en dan hoop je maar dat je allebei een vast contract hebt ergens en dat je een huis kunt kopen/vinden waar je kinderen kwijt zou kunnen...tja, dan ben je zo 30 hoor!
  dinsdag 13 april 2010 @ 21:04:11 #82
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_80280150
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 21:01 schreef Grunsfan het volgende:
Tja, ik ken ook veel stellen die al vanaf hun 18e bij elkaar zijn/waren, lekker jong kinderen kregen en die er op hun dertigste achter komen dat er meer is in het leven dan dat ene dorp en die ene man/vrouw....lekker stabiel!
Die hebben dan waarschijnlijk ook niet gestudeerd en dan is er sowieso al in veel mindere mate sprake van carrière maken, dat gaat dan iig op een ander niveau en met een ander einddoel of maximum.
Anders hadden ze al veel eerder geweten dat er meer is dan het leven in dat ene dorp....

Er zijn overigens genoeg stellen waarbij dat wel goed gaat, en ik geloof niet dat die met hun "burgerlijkheid" ongelukkiger zijn dan al die mensen die op hun 30ste nog van partner naar partner gaan omdat er altijd wel iets is waardoor die partner niet perfect blijkt te zijn.... alsof ze zelf wel perfect zijn
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_80280295
Ik heb wel gestudeerd (en ben ook 'pas' op mijn 34e moeder geworden, shame on me!) maar ik maak geen carriere hoor, ik heb een hele leuk baan voor 3 dagen in de week bij een overheidsinstelling. Heeft niets met carriere te maken, wel met leuk werk willen hebben....
pi_80280404
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 21:04 schreef Leandra het volgende:

[..]

Er zijn overigens genoeg stellen waarbij dat wel goed gaat, en ik geloof niet dat die met hun "burgerlijkheid" ongelukkiger zijn dan al die mensen die op hun 30ste nog van partner naar partner gaan omdat er altijd wel iets is waardoor die partner niet perfect blijkt te zijn.... alsof ze zelf wel perfect zijn
Nee, je kunt beter als de rook kinderen krijgen met de eerste de beste...dat is verstandig!
  Moderator dinsdag 13 april 2010 @ 21:10:57 #85
5428 crew  miss_sly
pi_80280412
Ik vind het ook wat ver gaan om het raar te vinden dat men op zoek is naar 'de ware'. Die ware hoeft toch helemaal niet perfect te zijn, net zo min als we zelf allemaal perfect zijn. Die ware moet alleen degene zijn die het beste bij je past, waar je je echt fijn en vertrouwd bij voelt, ondanks of misschien wel dakzij het feit dat je beide niet perfect bent. En dat je een paar keer denkt diegene gevonden te hebben en dan blijkt dat je je vergist hebt, vind ik ook niet vreemd of schokkend.
pi_80280526
Nee precies, volgens mij zijn de personen waar het hier over gaat niet op zoek naar een perfect iemand, maar een perfect iemand voor henzelf...een groot verschil. En persoonlijk kan ik dat alleen maar toejuichen!
  dinsdag 13 april 2010 @ 21:16:05 #87
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_80280620
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 21:03 schreef Grunsfan het volgende:
Plus dat als je gaat studeren je al snel een jaar of 25 bent voordat je klaar bent, dan ga je werken en kom je hopelijk op je werk een partner tegen, eerst een tijd latten, dan misschien samenwonen en dan hoop je maar dat je allebei een vast contract hebt ergens en dat je een huis kunt kopen/vinden waar je kinderen kwijt zou kunnen...tja, dan ben je zo 30 hoor!
En dan heb je het dus nog best goed gedaan; veel vrouwen die na studie en begin met werken nog niet die juiste man tegen het lijf lopen, worden op een gegeven moment wel geconfronteerd met de tijdelijkheid van hun vruchtbaarheid.

Vrienden van mijn ouders zijn beide arts, de één gynaecoloog, de ander anesthesist. Die gyn zei altijd als wij ze spraken en het hier over ging: een slimme meid krijgt haar kind op tijd.
Die promovenda uit het stuk uit de OP brengt het overigens ook in de praktijk: hoogopgeleid, maar wel op haar 24ste een kind.

Tegelijk valt daar ook wel veel op af te dingen; toen ik net was afgestudeerd, was ik blij dat ik geen kinderen had. Er is nog zoveel te ontdekken in die fase...nu (31) ben ik, tsja, toch veel rustiger, maar moet ik nog steeds wennen aan het feit dat ik niet zomaar meer overal heen kan wanneer ik wil (zoontje van 11 maanden).
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
  dinsdag 13 april 2010 @ 21:18:14 #88
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_80280747
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 21:10 schreef Grunsfan het volgende:
[..]
Nee, je kunt beter als de rook kinderen krijgen met de eerste de beste...dat is verstandig!
Als je al vanaf je 18de samen bent dan zou ik niet weten waarom je op je 25ste niet aan kinderen zou kunnen beginnen.... dat geeft volgens mij net zo veel of weinig zekerheid als iemand die op z'n 33ste kinderen krijgt met iemand die ze 2 jaar kent.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_80280860
Ik heb ook een aantal vriendinnen die waarschijnlijk kinderloos gaan blijven. Samen met mij gestudeerd en gewoon niet de juiste man tegen het lijf gelopen. En sinds hun 32e ofzo is 'is dit een toekomstige vader voor mijn kinderen" echt een van de criteria waarop een man beoordeeld wordt...noem het kritisch maar zo werkt het wel. En dan komen er dus niet veel mannen door de keuring, of de mannen zelf geven al aan daar nog niet klaar voor te zijn. En dan ben je dus zo 35 en wil je eigenlijk bij elke eerste date vragen of een man kinderen wil...en daar knapt een man dan weer op af enz. enz. enz....
  dinsdag 13 april 2010 @ 21:23:27 #90
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_80281055
quote:
Er zijn mensen die én een partner vinden op hun 18 én studeren én jong een kind krijgen.

En er zijn er ook die én jong een partner vinden, studeren en daarna het kinderen krijgen voor zich uitschuiven omdat je toch de wereld gezien moet hebben enzo. Dáár gaat het over.
Wat ik hier weer uit proef, en ook uit dat stuk in Intermediair, dat iedereen alles perfect voor elkaar wil hebben. Daar merkt dat kind niks van hoor. Die wil alleen gewenst zijn en met liefde opgroeien. Of papa en mama al dan niet gepromoveerd zijn en een Piet Hein Eek wieg hebben zal ze echt roesten.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_80281446
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 21:10 schreef miss_sly het volgende:
Ik vind het ook wat ver gaan om het raar te vinden dat men op zoek is naar 'de ware'. Die ware hoeft toch helemaal niet perfect te zijn, net zo min als we zelf allemaal perfect zijn. Die ware moet alleen degene zijn die het beste bij je past, waar je je echt fijn en vertrouwd bij voelt, ondanks of misschien wel dakzij het feit dat je beide niet perfect bent. En dat je een paar keer denkt diegene gevonden te hebben en dan blijkt dat je je vergist hebt, vind ik ook niet vreemd of schokkend.
Eens. Degenen die ervoor pleiten dat de 'eisen aan de partner' maar omlaag moeten moeten zich eens afvragen of het wel zo fijn is voor een kind om in zo'n gezin op te groeien. Voor zolang als het gezin uberhaupt blijft bestaan natuurlijk.
pi_80281478
Weet ik hoor, debuurvrouw maar zo als ik het beschrijf gaat het gewoon ook heel vaak!

En ik vind juist dat het altijd zo overdreven wordt dat de 'uitstellers' alles perfect moeten hebben. Dat ervaar ik helemaal niet zo. En dan wordt er altijd gesproken over 'vrouwen die zo nodig carriere moeten maken en ze moeten een groot huis en 2 auto's en 3 keer per jaar op vakantie" etc etc. Dat zijn volgens mij echt de uitzonderingen, en ik wil het even opnemen voor al die anderen. Die anderen die dus gewoon eerst gestudeerd hebben, dan hopelijk een baan en partner vinden en dan dus al snel tegen de 30 lopen, hoop je maar. En probeer, in de randstad, maar eens een betaalbaar huis te vinden bijvoorbeeld...
pi_80281545
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 21:30 schreef ShadyLane het volgende:

[..]

Eens. Degenen die ervoor pleiten dat de 'eisen aan de partner' maar omlaag moeten moeten zich eens afvragen of het wel zo fijn is voor een kind om in zo'n gezin op te groeien. Voor zolang als het gezin uberhaupt blijft bestaan natuurlijk.
Precies. Ook hier in OUD lees ik vaak genoeg over relaties waarvan ik denk...nou, gezellig! Ik heb in mijn hoofd al een lijstje van mensen waarvan het me niet zal verbazen als ik hier binnenkort lees dat ze uit elkaar gaan..Maar he, ze hebben wel een kind!
  dinsdag 13 april 2010 @ 21:43:01 #94
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_80282180
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 21:30 schreef ShadyLane het volgende:
[..]
Iedereen moet een partner kiezen die hij of zij wil, maar het ouderwetse ideaalplaatje "huisje, boompje, beestje" kwam de mensen vroeger ook niet aanwaaien, en ik geloof niet dat men tegenwoordig over het algemeen gelukkiger wordt van een langdurige zoektocht naar de juiste partner, werd ik ook niet.

Ik weet overigens niet of degenen die er 15 jaar over doen om de juiste partner te vinden wel een langdurig gezin aan het kind kunnen bieden....
Zijn daar verschillen in? Zijn de echtscheidingscijfers hoger onder degenen die vanaf hun 18de maar 1 relatie hebben gehad, dan die bij degenen die op hun 35ste hun huwelijkspartner pas tegenkomen?

Voor de duidelijkheid: ik verwijt niemand "carrière te maken" ik herken het alleen uit de praktijk en het artikel in de Intermediair, het is ook een logisch gevolg van het feit dat vrouwen tegenwoordig net als mannen wel doorleren.
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 13 april 2010 @ 21:47:32 #95
pi_80282574
quote:
Off topic misschien, maareh... heet een prille relatie hebben en gewoon nóg niet samenwonen etc, tegenwoordig latten
*Think outside the box*
pi_80283240
Heel offtopic inderdaad.. maar ik bedoel gewoon dat je als je elkaar op 'latere leeftijd' ( ) ontmoet, ook gewoon eerst een paar jaar samen wil zijn voordat je serieuze stappen gaat nemen... of je dat nou latten noemt of verkering hebben of weet ik veel.
Maar zoals gezegd, wel heel offtopic.
  dinsdag 13 april 2010 @ 22:03:15 #97
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_80283697
quote:
Op zondag 11 april 2010 15:08 schreef Euribob het volgende:
De reden dat mijn moeder me 'pas' op haar 32'ste op de wereld zette kwam gewoon omdat ze gewoon hield van werken. (Ow, ze houdt zeker ook van baby's en kinderen etc. maar ze werkt nu eenmaal liever)
En toen ze werd ontslagen besloot ze maar ons huis te laten verbouwen.. (Want mijn moeder ziet werkstress als plezierfactor.. misschien begrijp ik dat ook nog eens )
Wat een tof wijf En, ben je er ongelukkig van geworden?
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  dinsdag 13 april 2010 @ 22:04:21 #98
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_80283796
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 21:57 schreef Grunsfan het volgende:
Heel offtopic inderdaad.. maar ik bedoel gewoon dat je als je elkaar op 'latere leeftijd' ( ) ontmoet, ook gewoon eerst een paar jaar samen wil zijn voordat je serieuze stappen gaat nemen... of je dat nou latten noemt of verkering hebben of weet ik veel.
Maar zoals gezegd, wel heel offtopic.
Ik merk wel bij vrienden die pas na de studie zijn gaan daten dat de vaart er veel meer in zit, logisch ook natuurlijk. Als je studeert kun je rustig 4, 5 jaar een relatie hebben zonder dat je ook maar nadenkt over samenwonen of volgende stappen (althans, in mijn omgeving). In hetzelfde aantal jaren zijn late daters vaak al getrouwd en hebben ze het eerste kind op komst. Ik snap het wel: de tijd dringt een beetje en je hebt sowieso minder vrije tijd. Dan word je gewoon eerder gedwongen om te kiezen: zet ik dit door of niet?
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
  dinsdag 13 april 2010 @ 22:05:12 #99
pi_80283856
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 21:57 schreef Grunsfan het volgende:
maar ik bedoel gewoon dat je als je elkaar op 'latere leeftijd' ( ) ontmoet, ook gewoon eerst een paar jaar samen wil zijn voordat je serieuze stappen gaat nemen... of je dat nou latten noemt of verkering hebben of weet ik veel.
Verkering is voor kinderen, latten ken ik als bewust definitief niet samenwonen... Je kunt het toch gewoon een relatie noemen..?

/offtopic
*Think outside the box*
pi_80284152
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 22:05 schreef El_Chica_Del_Fuego het volgende:

[..]

Verkering is voor kinderen, latten ken ik als bewust definitief niet samenwonen... Je kunt het toch gewoon een relatie noemen..?

/offtopic
Pfff ja hoor, dat had ook gekund. Hoewel mensen die samenwonen of getrouwd zijn ook een relatie hebben volgens mij... maar als jij je er druk om maakt...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')