quote:Op zondag 11 april 2010 01:33 schreef PeterLudolf het volgende:
En dan ben je 70, je man/vrouw dood, moederziel alleen. Niemand die meer om je geeft. Of ja, je kunt natuurlijk een hip negertje die bij de kleur van je nieuw uggs past kopen.
quote:Op zondag 11 april 2010 10:36 schreef atheistjes het volgende:
[..]
probleem is dat de hoger opgeleiden, de mensen die hoger op het evolutie trapje staan, vaak kinderen uitstellen.
alleen de kanslozen planten zich voort als een stel konijnen...
Vooral in derdewereld landen is overbevolking. Nederland is zeker dichtbevolkt, maar dit komt ook doordat er erg veel oudere mensen bij zitten. Die gaan over niet al te lange tijd dood.quote:Op zondag 11 april 2010 01:10 schreef CasB het volgende:
Hoe minder kinderen, hoe beter, de wereld is al overbevolkt.
Goed punt. En wij met onze moderne wetenschap maar vechten tegen Aids...quote:Op zondag 11 april 2010 11:03 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Vooral in derdewereld landen is overbevolking. Nederland is zeker dichtbevolkt, maar dit komt ook doordat er erg veel oudere mensen bij zitten. Die gaan over niet al te lange tijd dood.
Het is toch belangrijk dat we kinderen blijven krijgen.
In veel landen in Afrika en Azie is bv 70% van de bevolking onder de 15. Ja, dan gaat jouw uitspraak op. Maar hier is het juist andersom, zo'n 70% is vijftigplusser (ik gooi maar wat met cijfers, maar het zal er min of meer op neerkomen).
Ik val op vrouwen die lief, slim en zorgzaam zijn, en met mij driekwart van de heteroseksuele mannelijke bevolking denk ik.quote:Op zondag 11 april 2010 01:42 schreef Boldface het volgende:
Vrouwen geven hun carrière voorrang op het krijgen van kinderen. Helaas gebeurt dit vaak noodgedwongen. Beide partners moeten wel volop werken om de hoge hypotheek op het veel te dure huis te kunnen opbrengen.
[...]
Vrouwen met een carrière zijn per definitie kil en zelfzuchtig?quote:Op zondag 11 april 2010 12:49 schreef SemperSenseo het volgende:
[..]
Ik val op vrouwen die lief, slim en zorgzaam zijn, en met mij driekwart van de heteroseksuele mannelijke bevolking denk ik.
Vrouwen die egocentrisch en overambitieus zijn ten koste van zichzelf en hun omgeving en coûte que coûte carrièrejagers moeten zijn, dat vind ik toch niet aantrekkelijk. Kille en zelfzuchtige tantes. Is maar goed dat die geen kinderen krijgen, zo’n soort mensen dient uit te sterven.
Je suggereert dat die ambitie overerfbaar is. Ik betwijfel of dat het geval is.quote:Op zondag 11 april 2010 12:49 schreef SemperSenseo het volgende:
[..]
Ik val op vrouwen die lief, slim en zorgzaam zijn, en met mij driekwart van de heteroseksuele mannelijke bevolking denk ik.
Vrouwen die egocentrisch en overambitieus zijn ten koste van zichzelf en hun omgeving en coûte que coûte carrièrejagers moeten zijn, of vanwege materieel pronkerij, dat vind ik toch niet aantrekkelijk. Kille en zelfzuchtige tantes. Is maar goed dat die geen kinderen krijgen, zo’n soort mensen dient uit te sterven.
Whatever, dit soort vrouwen zijn gewoon niet interessant. En daar doen ze toch de moeite niet voor, want ze vinden zichzelf toch veels te belangrijk. Of het overerfbaar is of niet, dit soort instelling selecteert zich daarmee automatisch uit de genepool.quote:Op zondag 11 april 2010 13:20 schreef El_Chica_Del_Fuego het volgende:
[..]
Je suggereert dat die ambitie overerfbaar is. Ik betwijfel of dat het geval is.
En daarin hebben ze gelijk.quote:Op zondag 11 april 2010 13:36 schreef SemperSenseo het volgende:
[..]
Whatever, dit soort vrouwen zijn gewoon niet interessant. En daar doen ze toch de moeite niet voor, want ze vinden zichzelf toch veels te belangrijk. Of het overerfbaar is of niet, dit soort instelling selecteert zich daarmee automatisch uit de genepool.
quote:Op zondag 11 april 2010 12:57 schreef Xaryna het volgende:
[..]
Vrouwen met een carrière zijn per definitie kil en zelfzuchtig?
Dat maakt ze mijns inziens nog niet kil en zelfzuchtig. Het kan wel, natuurlijk, maar het is lang niet altijd zo. Het hangt er maar net van af hoe ze ermee omgaan en hoe ze thuis zijn.quote:Op zondag 11 april 2010 13:44 schreef Big-Ern het volgende:
[..]
Het is wel heel vaak zo dat carriere-mensen(man of vrouw) hun werk hebben gebombardeerd tot de absolute nuumer 1 in hun leven. Al was het alleen maar omdat ze 60 tot 70 uur per week ermee bezig zijn.
Ik heb er ook niks op tegen dat een vrouw enige mate van ambitie heeft, ze moeten wel enigzins een doel in het leven hebben. Dat liever dan een vrouw die als een zoutzak thuis zit en niks doet. Maar ik heb dit ook helemaal niet gepropageerd hierboven (lezen is ook een kunst). Waar ik niks mee heb zijn vrouwen die overambitieus zijn, en hun carrière voorop stellen ten koste van hun omgeving. En tja, vrouwen die koste wat kost een carrièredrift hebben en daarmee de natuurlijke cyclus 'des levens' negeren en daarmee ‘per ongeluk kinderloos’ blijven - zoals de stelling suggereert, ja dat vind ik overambitieus qua carrière. Dit soort vrouwen zijn vaak egoïstisch ten koste van hun omgeving (en negeren de natuur). Eveneens zijn ze vaak egocentrisch en vinden zichzelf veels te goed. Ze hebben te hoge eisen wat voor levenspartner en wanneer/of ze kinderen met wie willen krijgen.quote:Op zondag 11 april 2010 13:41 schreef Complexiteit het volgende:
ambitie >>> middelmatigheid
Ambitie kan samengaan met kil of zelfzuchtig gedrag, maar dat kan bij middelmatigheid net zo zijn. Het verschil is wel dat iemand met ambitie waarschijnlijk vol is aan innerlijke kracht, terwijl iemand die middelmatig is waarschijnlijk leeg en hol is vanbinnen. Niks te melden.
Doe mij maar een vrouw met ambitie. Middelmatige huismoeders moeten er zijn, maar ik heb er niks mee.
quote:Op zondag 11 april 2010 12:49 schreef SemperSenseo het volgende:
[..]
Vrouwen die egocentrisch en overambitieus zijn ten koste van zichzelf en hun omgeving en coûte que coûte carrièrejagers moeten zijn, of vanwege materieel pronkerij, dat vind ik toch niet aantrekkelijk. Kille en zelfzuchtige tantes. Is maar goed dat die geen kinderen krijgen, zo’n soort mensen dient uit te sterven.
SemperSenseo zegt toch alleen iets over reproduceren (nl. dat het goed is dat ze dat niet doen)... niet dat die mensen dood moeten.quote:Op zondag 11 april 2010 15:14 schreef McKillem het volgende:
[..]Waarom moeten die mensen uitsterven? Nogal Hilteresque gedachtegang dat je alleen wil dat wat jij tof vind leeft. Saai ook, heb je niets meer om je op af te reageren.
Ik persoonlijk ben wel een beetje van de lichtelijk narcistische vrouw zonder het te ver door te trappen, eentje die een ander bij wijze van spreke zelf op de muil slaat in plaats van mij er bij te roepen. PIttige tante's raken mn snaren, dat overdadige lievige gedoe kan ik maar zelden wat mee.
Maar dat ben ik. En kennelijk moet ik dood.
Ik denk ook dat de oorzaak helemaal niet ligt in het carrierejagen op zich, hoewel je natuurlijk wel compromissen tav je carriere zal moeten sluiten als je kinderen wil. Mannen hoeven dat niet per se, maar doen dat meestal wel, vrouwen moeten dat wel.quote:Op zondag 11 april 2010 13:53 schreef Xaryna het volgende:
Bovendien gaat het in het stuk niet alleen over vrouwen die een geweldige carrière willen maken en zo hoog mogelijk willen komen; het speelt al bij mensen met een gewone fulltime baan. Voor zover ik weet is dat ook een carrière (niet de beste carrière, maar wel een carrière). Dat wil helemaal niet zeggen dat ze alleen maar daarmee bezig is.
Scherp gezien!quote:Op zondag 11 april 2010 15:23 schreef El_Chica_Del_Fuego het volgende:
[..]
SemperSenseo zegt toch alleen iets over reproduceren (nl. dat het goed is dat ze dat niet doen)... niet dat die mensen dood moeten.
Want anders lukt het niet?quote:Op zondag 11 april 2010 15:44 schreef BansheeBoy het volgende:
Mannen die kinderen willen doen er goed aan dagelijks een degelijke paranoot naar binnen te werken:
[ afbeelding ]²
Hoger op de evolutieladder maar dat niet (kunnen) wegzetten in kinderen?quote:Op zondag 11 april 2010 10:36 schreef atheistjes het volgende:
[..]
probleem is dat de hoger opgeleiden, de mensen die hoger op het evolutie trapje staan, vaak kinderen uitstellen.
alleen de kanslozen planten zich voort als een stel konijnen...
"e:Op zondag 11 april 2010 01:46 schreef El_Chica_Del_Fuego het volgende:
[..]
Ja, of mensen moeten eens leren om wat in te leveren als ze kinderen willen...dat je niet én kinderen én fulltime werken want duur huis én luxe vakanties kunt hebben.
[..]
Het is geen dooddoener. Het is iets waar mensen eens over na zouden moeten denken. Zo'n kind heeft er niet om gevraagd om op de wereld gezet te worden om die ouders gezelschap te kunnen houden.
En dat klinkt vast heel hard en bot, en misschien 'mag je het niet zeggen' want elk nieuw leven is zo'n beetje heilig, maar denk er maar eens gewoon rationeel over na.
Welkom in Nederland. Waar de maatschappij veel mensen dusdanig kan bewerken dat er geen kinderen komen, maar wel heel dure huizen staan, en dure auto's, en zorg voor zwakkeren onbetaalbaar schijnt te zijn.quote:Op zondag 11 april 2010 01:45 schreef Zhe-AnGeL het volgende:
[..]
Ach man het hele land is allang verkut gewoon
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |