SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Still a little bit of your face I haven't kissed.
Ja, dat dusquote:Op zondag 11 april 2010 07:31 schreef sigme het volgende:
Ach D&D.
Ik wou dat er iets opbeurends te bedenken is, maar dat is er niet.
Dat!quote:Op zondag 11 april 2010 10:13 schreef Goodbye het volgende:
Oh DaD... wat verschrikkelijk kut voor je, ik kan er gewoon geen woorden voor vinden! Heel veel sterkte meissie
quote:Op zondag 11 april 2010 07:01 schreef DevilsAndDust het volgende:
Bedankt, lieverds.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik weet niet zo goed wat te zeggen, maar wat kut zeg.Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
Ik had het niet duidelijk (en onvolledig) geformuleerd. Het ging over een onderzoek naar beweging bij obese mensen om insulineresistentie te voorkomen. Punt was dat de hersenen bij beweging iets verwachten. Beweeg je zonder dat je eet, dan nemen ze aan dat er een vluchtreactie is en ze in de stress schieten en verkeerde stofjes laten vrijkomen (waarom zou je anders einden rennen, denk loopband).quote:Op zaterdag 10 april 2010 18:02 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
ik moet heeeeeeel erg uitkijken met belonen met voedsel, dat is nou juist een patroon waar ik me uit aan het vechten ben. soms is het niet slecht om te doen, maar ik moet de reflex kwijtraken en dus voorlopig eten en beloning zo veel mogelijk echt loskoppelen.
ik probeer wel voornamelijk eten te eten waar ik moeite (enigszins) voor moet doen, dus niet kant en klaar en zakkies, maar vers, waar je wat aan bereidt. dat schijnt te helpen met afvalklen, maakt je bewuster van wat je eet en het is vaak ook gezonder.
Ik denk dat loveli bedoelt dat mannen ouder worden zonder een hoop gedoe eromheen.quote:Op zondag 11 april 2010 10:48 schreef Ewelina het volgende:
Eh... volgens mij worden vrouwen nog altijd ouder dan mannen loveli.
Yup. Zij wel.quote:Op zondag 11 april 2010 10:59 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ik denk dat loveli bedoelt dat mannen ouder worden zonder een hoop gedoe eromheen.
Al m'n spulletjes staan in Groningen.quote:Op zondag 11 april 2010 11:32 schreef sigme het volgende:
Troostrijke taartjes bakken & eten met familie & vrienden?
Ja nou, dat weet ik nog zo net niet, nu is het voornamelijk kut denk ik.quote:Op zondag 11 april 2010 12:38 schreef loveli het volgende:
“Love is never lost. If not reciprocated, it will flow back and soften and purify the heart.”
quote:Op zondag 11 april 2010 12:45 schreef Syrena het volgende:
En als je erover wil praten of gewoon even schelden, gewoon doen. Desnoods PM je iedereen helemaal vol
Dikke kus!!
quote:Op zondag 11 april 2010 10:25 schreef AKnynke het volgende:
[..]
![]()
Ik weet niet zo goed wat te zeggen, maar wat kut zeg.
Dat het niet meer van 2 kanten komt is idd kut, net als toekomstverwachtingen die niet meer kloppen en alle andere dingen die erbij komen. Feit is dat je in staat bent liefde te voelen en te willen delen, daar is nog nooit iemand slechter van geworden.quote:Op zondag 11 april 2010 12:41 schreef conleche het volgende:
[..]
Ja nou, dat weet ik nog zo net niet, nu is het voornamelijk kut denk ik.
Dadeetje, wat erg. Niet veel anders op te zeggen. Als de één nog wel wil en de ander niet, dat is wel het ergste zo ongeveer ja. Maar ooit komt het goed en zal het beter worden. Wel fijn dat je zoveel familie en vrienden om je heen hebt, dat je dit niet helemaal alleen hoeft te doen.x1000.
Eten om verdriet te verwerken lijkt me nou ook niet echt ideaal. Tenzij je in de dieetclub wilt belanden natuurlijk.quote:Op zondag 11 april 2010 11:32 schreef sigme het volgende:
Troostrijke taartjes bakken & eten met familie & vrienden?
quote:Op zondag 11 april 2010 13:02 schreef loveli het volgende:
OT: vanaf dinsdag bij de Makro B&J voor 3.71
dat is vast allemaal omdat we anders op pure inner strentgh twéé keer zo oud zouden worden als mannen.er moet iets zijn dat ons langzaam afbreekt om dat te voorkomenquote:Op zondag 11 april 2010 10:46 schreef loveli het volgende:
Wij vrouwen komen er soms zo bekaaid vanaf met onze hormonen, baarmoeders en weet ik wat nog meer. Kans op hart- en vaatziekten is bij vrouwen hoger, we vallen lastiger af, overgang met opvliegers, botontkalking na de overgang, meer kans op borstkanker als we nachtdiensten werken, terwijl mannen gewoon ouder worden.
/rant
Ai, dat klinkt ook niet al te best... Wordt de pijn ook niet minder? Het moet toch een keer over gaan? (hoop ik!)quote:Op zondag 11 april 2010 13:35 schreef XcUZ_Me het volgende:
Heeft iemand een zaag om mijn arm eraf te halen?
<Mo>quote:Op zondag 11 april 2010 13:28 schreef Syrena het volgende:
Oh Maria, ik wilde nog zeggen dat ik het echt zoooo leuk vind dat je gevraagd bent voor het zumba-demo-team!! Echt doen hoor![]()
En broeken en spiegel geloven, niet de weegschaal. Poepen ftw
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En jaaa ik vind het ook leuk! De eerste demo mis ik ivm Rome, dus hopelijk komt de tweede snel
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
Dat jaquote:Op zondag 11 april 2010 10:13 schreef Goodbye het volgende:
Oh DaD... wat verschrikkelijk kut voor je, ik kan er gewoon geen woorden voor vinden! Heel veel sterkte meissie
quote:Op zondag 11 april 2010 13:35 schreef XcUZ_Me het volgende:
Heeft iemand een zaag om mijn arm eraf te halen?
ik moet ook een brief schrijven, en eigenlijk twee. Dan staat het aantal sollicitaties voor dit weekend op 3. Best okay, denk ik.quote:Op zondag 11 april 2010 14:28 schreef kwakz0r het volgende:
zuhuuuuucht ik heb géén zin... ik moet mn huiswerk voor therapie doen, en ik moet sollicitatiebrieven schrijven. blergh...
ik begin maar met mn huiswerk...
Moet je twee keer werken op een dag? Zou ik ook vertikken.quote:Op zondag 11 april 2010 15:49 schreef uniekhoorn het volgende:
DaDWat erg zeg.
Heel veel sterkte met alles... de pm scheldbox staat open hoor
Het werken was kut, eigenlijk moet ik er vanavond weer naar toe maar ik vertik het, chefke zoekt het maar uit
Alte weintradition?quote:Op zondag 11 april 2010 16:20 schreef Syrena het volgende:
Klinkt echt fijn Tink, je vakantie![]()
Ik heb net een zoet wit wijntje opEn nu wil ik slapen
quote:Op zondag 11 april 2010 16:15 schreef Tinkepink het volgende:
Ben dus weer terug van één van de meest geweldige vakanties ooit. Alles klopte en verliep naar wens . Moe maar blij.
Spatlese van de Duitse Aldiquote:
quote:Op zondag 11 april 2010 16:15 schreef Tinkepink het volgende:
Daglijstje sinds gisterochtend 6 uur (zo lang ben ik al wakker)
o. bakje havermout + bagel met roomkaas
t. beetje chips + kwart donut
l. de meest geweldige sushi die ik ooit in mijn leven heb gegeten (veel) + misosoep + salade
t. kwart donut
d. risotto met verse kruiden en een stukje kipfilet + beetje pasta met ricotta en tomatensaus + salade + 2 stukjes cake + 2 zakjes pretzels (vliegtuig 1)
o. fruitsalade + mueslireep + stukje chocolade (vliegtuig 2)
l. rucola + aardbeien + bakje yoghurt (weer thuis)
Ben dus weer terug van één van de meest geweldige vakanties ooit. Alles klopte en verliep naar wens . Moe maar blij.
Uhh ja, gebeurd zo af en toe maar nu geen zin hoor... Het is ook nog een half uur rijden dus je bent zo weer 4 uur kwijt en dan morgen weer om 6 uur beginnen.quote:Op zondag 11 april 2010 16:15 schreef loveli het volgende:
[..]
Moet je twee keer werken op een dag? Zou ik ook vertikken.
Lasagne wordt wel flink bord he, met deeg en käse enzo... en echt geen bal uitgevoerd vandaag.quote:Op zondag 11 april 2010 16:48 schreef uniekhoorn het volgende:
XM, jezus eet gvd wat meer, word er verdorie moedeloos van
Niet te schuldig voelen hoor! Je hebt ook nog zoiets als een levenquote:Op zondag 11 april 2010 16:56 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Uhh ja, gebeurd zo af en toe maar nu geen zin hoor... Het is ook nog een half uur rijden dus je bent zo weer 4 uur kwijt en dan morgen weer om 6 uur beginnen.
Maar nu voel ik me schuldig dat ik het niet wil
*middelste = Maria*quote:Maria, je bent spieren aan het kweken meid!
Gut hoe heet dat beest ook alweer.. Klunk ofzo toch?quote:Op zondag 11 april 2010 17:01 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Niet te schuldig voelen hoor! Je hebt ook nog zoiets als een leven![]()
[..]
*middelste = Maria*
[ afbeelding ]
Ohhh je neefje, wat lief!! En fijn dat de belangrijke mensen er nu voor je zijnquote:Op zondag 11 april 2010 16:51 schreef DevilsAndDust het volgende:
Welkom terug, Tink!. Wat fijn dat het je zo meegevallen is, ondanks dat je er van te voren niet zoveel zin in had, toch?
Syrena, succes morgen! You can do it!
LB, bedankt voor je lieve smsje..
Ik kan er echt niet over uit hoe lief jullie allemaal zijn. M'n broer en schoonzus zijn net geweest met hun zoontje en dochtertje. Ze hadden al aan m'n neefje verteld dat ik nu geen vriendje meer had en dat 'ie maar heel lief moest zijn voor me. Dus toen 'ie kwam riep 'ie al van verre: "Tante *naam*, ik ben je vriendje hoor!".
. Het was echt heel fijn om m'n familie en beste vriendin om me heen te hebben, we hebben heel veel gelachen en morgen ga ik met de kinderen naar de kinderboerderij. Maar nu zijn ze weg en wil ik zo graag m'n ex (...) vertellen over alle grappige dingetjes die er gebeurd zijn...
Unbrrrreakable Krunk!quote:Op zondag 11 april 2010 17:05 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Gut hoe heet dat beest ook alweer.. Klunk ofzo toch?
Hij zat ook wel eens inDexter's Laboratory
![]()
Ohja! Nouja zat er maar 1 letter naastquote:Op zondag 11 april 2010 17:09 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Unbrrrreakable Krunk!(met Major Glory en Val Hallen!)
Dexter's Lab
Ja! Hoe was het in New York? Mooi hè, al die bloesems. En het weerquote:Op zondag 11 april 2010 16:46 schreef Phaidra het volgende:
Fijn he, die lange dagen als je door 6 uur tijdsverschil reist...![]()
Welkom terug Tink, en for what it's worth: mijn jetlag viel reuze mee (en ik heb in t vliegtuig niet geslapen).
Tenminste: doet deze website het bij jullie?quote:Op zondag 11 april 2010 17:19 schreef AKnynke het volgende:
mmm...ik kan m'n werk niet doen want de website die ik nodig heb doet het niet. Shit zeg!
Nee, ook niet via un.org/yearbook.quote:Op zondag 11 april 2010 17:21 schreef AKnynke het volgende:
[..]
Tenminste: doet deze website het bij jullie?
http://unyearbook.un.org/
In eerste instantie voelde ik me een beetje verloren in die enorme stad, maar hoe meer buurten ik leerde kennen en een beetje een overzicht kreeg, werd het steeds leuker!!quote:Op zondag 11 april 2010 17:19 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Ja! Hoe was het in New York? Mooi hè, al die bloesems. En het weer
Hier ook nietquote:
Nope, rest easy, hij doet het hier ook nietquote:Op zondag 11 april 2010 17:21 schreef AKnynke het volgende:
[..]
Tenminste: doet deze website het bij jullie?
http://unyearbook.un.org/
Haha, ik ben ook op de uitkijk geweest naar jou hoor. Wij hadden een hotel op Long Island/Queens (alleen even de brug over en je zat al in Upper Manhattan). Als ik een New Yorker zou zijn zou ik hier zo gaan wonen, zo leuk. Daarnaast hebben we heel veel gelopen en op deze wijze alle buurten tot aan Centraal Park te voet doorcruist. Alleen Harlem, de Joods-Russische wijk, de Bronx en Brooklin heb ik niet gezien.quote:Op zondag 11 april 2010 17:24 schreef Phaidra het volgende:
[..]
In eerste instantie voelde ik me een beetje verloren in die enorme stad, maar hoe meer buurten ik leerde kennen en een beetje een overzicht kreeg, werd het steeds leuker!!Zo fascinerend allemaal en de mensen waren ook zo aardig. Kan de gemiddelde amsterdammer nog wat van leren! De bloesems en het weer waren inderdaad prachtig, we hebben zo'n mazzel gehad!
Heb nog opgelet of ik jullie kon spotten (al heb ik geen idee hoe jullie eruit zien) maar da's niet gelukt. Zou ook wel érg toevallig geweest zijn.
maar jij hebt de hele week al hard gewerkt!quote:Op zondag 11 april 2010 17:40 schreef kwakz0r het volgende:
supergoed nynke!
ik heb t tegenovergestelde gedaan: helft van mn huiswerk voor therapie gedaan, halve dag geslapen, en mn sollicitatiebrieven uitgesteld tot later deze week
en nu ga ik echt onder de douche, I feel icky...
zie PM!quote:Op zondag 11 april 2010 17:42 schreef Tinkepink het volgende:
Goed bezig NynkeNaar wat voor banen solliciteer je?
Wat tof dat je bij mensen thuis bent uitgenodigd! Ik vond de drukte meevallen (in het verkeer idd ook!), maar ik vond de stad in eerste instantie zo onoverzichtelijk ofzo. Of ondoorzichtig. Dat het zo groot is dat je even niet meer weet waar je moet beginnen. Beetje vaagquote:Op zondag 11 april 2010 17:40 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Haha, ik ben ook op de uitkijk geweest naar jou hoor. Wij hadden een hotel op Long Island/Queens (alleen even de brug over en je zat al in Upper Manhattan). Als ik een New Yorker zou zijn zou ik hier zo gaan wonen, zo leuk. Daarnaast hebben we heel veel gelopen en op deze wijze alle buurten tot aan Centraal Park te voet doorcruist. Alleen Harlem, de Joods-Russische wijk, de Bronx en Brooklin heb ik niet gezien.
Vooraf was ik trouwens ook bang dat het wat te veel en overrompelend zou zijn, vooral voor de kinderen. Maar in tegenstelling tot jouw eerste indruk voelde ik me meteen thuis en viel de drukte me juist erg mee. Had het veel extremer verwacht. We hebben zelfs zonder problemen dwars door Manhatten met de auto gereden.
De mensen waren trouwens inderdaad erg aardig,maar dat waren eigenlijk alle mensen die we ontmoet hebben. We hebben zelfs bij een Amerikaans gezin thuis gegeten, nadat we aan de praat raakten in de supermarkt.
oi, doe je de was op de hand?quote:Op zondag 11 april 2010 18:01 schreef Phaidra het volgende:
Hmm, mijn lijstje ook maar. Morgen is de vakantie officieel over en ga ik weer NOR-MAAL doen.![]()
O: 2 crackers nutella
T: 2 koffie met melk, 2 koekjes
S: bloemetjes planten, was doen
L: 2 boterhammen met ossenworst
T: 3 kleine koekjes, 2 stukjes chocola
D: stoofvlees met sperziebonen en aardappelen
quote:
Ik ben ook heel leuk in het echtquote:Op zondag 11 april 2010 18:03 schreef DevilsAndDust het volgende:
New York was geweldig.. Wat supertof dat jullie gewoon bij mensen thuis zijn uitgenodigd, Tink!
Daar kan ik ook niks aan doen!quote:Op zondag 11 april 2010 18:04 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
TuurlijSorry hoor maar dat zie ik je noet eten.
Ohhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh button!! Don't push tge button Deedee... *boem*
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.het lijkt niet wat het is
Je moet ook altijd eerst poepen, dan rennen!quote:Op zondag 11 april 2010 18:24 schreef MevrouwPuff het volgende:
Een nikserige zondag weer... Maar het mag!
Heb weer gerend, maar na 25 minuten kreeg ik erge buikkrampen en dat resulteerde erin dat ik blij was dat ik netjes thuis kwamheel vervelend!
quote:Op zondag 11 april 2010 18:33 schreef neen het volgende:
Ik heb ook weer gelopen, eindelijk eens 5 kilometer gelopen alleen is de tijd dus nog niet wat het moet zijnnou ja, rustig aan verder met de lessen.
Vandaag gewoon brood gehad in de ochtend, koffie tussendoor en net Indisch.Waarom ben je zielig?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En DaD, opzich wel lief natuurlijk maar ik vind het ook een beetje een eng idee!
Toen ik deze reeks vond wilde ik eerst niet meeposten omdat ik bang was er niet tussen te passen, maar ik vond het al snel raar dat ik van alles van mensen hun leven wist zonder dat ze weten dat ik meelees...
Ik moest deze even quoten. Kunnen we hem niet in de OP zetten?quote:Op zondag 11 april 2010 18:44 schreef loveli het volgende:
[..]
Je moet ook altijd eerst poepen, dan rennen!
Zet hem in je sigquote:Op zondag 11 april 2010 18:47 schreef shinydiscoball het volgende:
[..]
Ik moest deze even quoten. Kunnen we hem niet in de OP zetten?
Nu snap ik de file op de weg naar ons huis!quote:Op zondag 11 april 2010 17:56 schreef XcUZ_Me het volgende:
http://www.nu.nl/binnenla(...)-benzinestation.html
Nederland
Gaat bij mij niet werkenquote:Op zondag 11 april 2010 19:10 schreef loveli het volgende:
Da's dan wsch om die 60 kilo eerst aan te komen.
quote:Op zondag 11 april 2010 18:44 schreef loveli het volgende:
Je moet ook altijd eerst poepen, dan rennen!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De moussaka, eerste poging, was erg lekker
Dat wegmetdiekilos moet je geen tijd aan verspillen, was er ooit nieuwsgierig naar en het komt er op neer dat je voor 60 euro een dieet kan kopen en elke week spam krijgt als 'drink 2 glazen water voor je gaat snacken' en '30 minuten extra bewegen per dag is al goed', doorspekt met neurolinguistische onzin.
ik vind ovenfrietjes wel lekker, eigenlijk!quote:Op zondag 11 april 2010 19:12 schreef loveli het volgende:
Om het wat makkelijker te maken: ovenfrites waren vies, daar waren we het toch over eens?
BMI-calculator op de site ingevuld met 64 kilo en 178 cm. Wat zeggen ze?quote:Op zondag 11 april 2010 19:02 schreef Goodbye het volgende:
Moet jij wel afvallen?
Is afvallen wel nodig? Controleer gratis met de bmi meter op de site
afvallen.101tips.nl
Ik vind ze ook wel lekker, al kan het niet op tegen gefrituurde frietjes van de snackbar...quote:Op zondag 11 april 2010 19:15 schreef AKnynke het volgende:
[..]
ik vind ovenfrietjes wel lekker, eigenlijk!
Nou nouquote:Op zondag 11 april 2010 17:24 schreef Phaidra het volgende:
[..]
In eerste instantie voelde ik me een beetje verloren in die enorme stad, maar hoe meer buurten ik leerde kennen en een beetje een overzicht kreeg, werd het steeds leuker!!Zo fascinerend allemaal en de mensen waren ook zo aardig. Kan de gemiddelde amsterdammer nog wat van leren! De bloesems en het weer waren inderdaad prachtig, we hebben zo'n mazzel gehad!
Heb nog opgelet of ik jullie kon spotten (al heb ik geen idee hoe jullie eruit zien) maar da's niet gelukt. Zou ook wel érg toevallig geweest zijn.
Oh, maar hoewel ik wel dikker ben dan eerst vind ik het nog steeds heerlijk hoor.quote:Op zondag 11 april 2010 19:19 schreef loveli het volgende:
[..]
@Ewelina: Als we nu chocola chocola chocola typen, krijgen we dan leuke ads voor jou? Om de een of andere reden ben ik geen grote fan meer van niet verwerkte chocola. Iig niet meer zo'n fan als 5 kilo geleden.
Ik las flapdrolquote:Op zondag 11 april 2010 18:51 schreef shinydiscoball het volgende:
[..]
haha oja! Zodra ik op m'n flaptop zit morgen
Ze ruiken naar kattepis.quote:Op zondag 11 april 2010 19:12 schreef loveli het volgende:
Om het wat makkelijker te maken: ovenfrites waren vies, daar waren we het toch over eens?
Dan slank ik inderdaad af... van de misselijkheid.quote:Op zondag 11 april 2010 19:25 schreef loveli het volgende:
http://afvallen.101tips.nl/afvallen.htm
Drink om af te slanken iedere ochtend een glas gekookt water met citroensap en wat zout op de nuchtere maag.
Heb ik al gedaan, al was het water niet gekooktquote:Op zondag 11 april 2010 19:25 schreef loveli het volgende:
http://afvallen.101tips.nl/afvallen.htm
Drink om af te slanken iedere ochtend een glas gekookt water met citroensap en wat zout op de nuchtere maag.
Ik vind het zo eng dat er datingsites zijn waar mannen vrouwen met kinderen kunnen zoeken. Hoe weet je nou of zo'n man niet eigenlijk in het kind geinteresseerd is?quote:Op zondag 11 april 2010 19:21 schreef Ewelina het volgende:
Ik heb nu een ad van papa's. Of ik wil daten met een alleenstaande papaNee.
Ik ben zelf een halve Amsterdammer en weet uit ervaring dat toeristen vaak onaardig worden behandeld. Natuurlijk zijn er uitzonderingen, en sommige toeristen zijn ook irritant, maar mijn opmerking is echt niet uit de lucht gegrepen. Maar je hoeft je niet aangesproken te voelen hoorquote:Op zondag 11 april 2010 19:20 schreef P.F het volgende:
[..]
Nou nou!
Dat is ook niet erg vriendelijk!
Ik heb eigenlijk nog nooit meegemaakt of gezien dat iemand onaardig tegen toeristen deed. Ik vind het echt zo een stom vooroordeel 'Amsterdammers zijn onaardig/arrogant.' maar ja..quote:Op zondag 11 april 2010 19:35 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ik ben zelf een halve Amsterdammer en weet uit ervaring dat toeristen vaak onaardig worden behandeld. Natuurlijk zijn er uitzonderingen, en sommige toeristen zijn ook irritant, maar mijn opmerking is echt niet uit de lucht gegrepen. Maar je hoeft je niet aangesproken te voelen hoor
Het is geen vooroordeel, het is in vergelijking met NewYorkers. In vergelijking met de grotestadsbewoners van New York zijn Amsterdammers opvallend vervelend, onaardig en onbeschoft. In z'n algemeenheid.quote:Op zondag 11 april 2010 19:38 schreef P.F het volgende:
[..]
Ik heb eigenlijk nog nooit meegemaakt of gezien dat iemand onaardig tegen toeristen deed. Ik vind het echt zo een stom vooroordeel 'Amsterdammers zijn onaardig/arrogant.' maar ja..
ik vind ze lekker!quote:Op zondag 11 april 2010 19:12 schreef loveli het volgende:
frituur kip vind ik echt smerig.quote:Op zondag 11 april 2010 19:37 schreef uniekhoorn het volgende:
Ovenfriet vind ik lekkerder dan frituurfriet... Maar qua kcal maakt het nog niet zoveel uit..
Frituur halve kip vind ik dan weer lekkerder dan oven halve kip
Ik heb aan de hand van jouw lijstjes echt het idee dat jij een heerlijk leven hebt!quote:Op zondag 11 april 2010 19:38 schreef sigme het volgende:
Hier een lome zondag. Koud weer buiten, binnen de kachel aan..havermout 12km rennen met 11km/u bakje yoghurt + gedroogde appel vers gebakken volkorenbrood, zelfgemaakte mayo, gebakken ei, worst 8 schapen vangen, natspuiten en met gif besprenkelen uiensoep & plak brood avondeten: witlof & mayo, kippepootje, bonen, spinazie. Toe stoofpeertjes (uit kerstpakket) & yoghurt 1 port
En ik zeg dat ik het nog nooit mee heb gemaakt, als ik ergens de weg vraag of wat dan ook wordt ik altijd vriendelijk te woord gestaan, willen mensen een stukje meelopen tot ik er ben, mij daar afzetten als ze op de fiets zijn etc.quote:Op zondag 11 april 2010 19:41 schreef sigme het volgende:
[..]
Het is geen vooroordeel, het is in vergelijking met NewYorkers. In vergelijking met de grotestadsbewoners van New York zijn Amsterdammers opvallend vervelend, onaardig en onbeschoft. In z'n algemeenheid.
Vergeleken met Rotterdammers zijn Amsterdammers weer een stuk aangenamer, humoristischer en vriendelijker.quote:Op zondag 11 april 2010 19:41 schreef sigme het volgende:
[..]
Het is geen vooroordeel, het is in vergelijking met NewYorkers. In vergelijking met de grotestadsbewoners van New York zijn Amsterdammers opvallend vervelend, onaardig en onbeschoft. In z'n algemeenheid.
Ik! Ik heb een Casio EX-Z450 gekocht Ewelina, met groothoeklens. Ben er heel erg tevreden over!quote:Op zondag 11 april 2010 19:28 schreef loveli het volgende:
[..]
Ik vind het zo eng dat er datingsites zijn waar mannen vrouwen met kinderen kunnen zoeken. Hoe weet je nou of zo'n man niet eigenlijk in het kind geinteresseerd is?
En iemand van hier heeft pas een digi camera gekocht en zich erin verdiept, was het Anna of Rituals?
mja, als boertje van buut'n moet ik zeggen dat ik echt wel zulke ervaringen heb, en minder in andere NL steden...quote:Op zondag 11 april 2010 19:38 schreef P.F het volgende:
[..]
Ik heb eigenlijk nog nooit meegemaakt of gezien dat iemand onaardig tegen toeristen deed. Ik vind het echt zo een stom vooroordeel 'Amsterdammers zijn onaardig/arrogant.' maar ja..
Njammie maar eigenlijk mag je het qua smaak niet vergelijkenquote:Op zondag 11 april 2010 19:44 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
ik vind ze lekker!
[..]
frituur kip vind ik echt smerig.
maar ovenfrites zit écht wel minder kcal in dan in frituurfriet: 100 gram gefirtuurde frites is ca/ 300-360 kcal afhankelijk van vettemperatuur.
ovenfrites zijn 130-140 kcal per 100 gram onbereid. ik doe dan 200 gram in de ovenen in de oven komt er geen vet bij (het gewicht verandert hooguit en daarmee de kcal waarde per 100 gram, maar ik ga uit van de onbereide waarde én gewicht) das dus 260-280 kcal
Oh die pannekoeken op die mac bikes... Hm........ Ik vind dat meestal een beetje idioten, dat als je totaal niet kan fietsen en de verkeersregels niet kent je dan door de stad probeert te bewegen op zo een rode fiets, levensgevaarlijk!quote:Op zondag 11 april 2010 19:46 schreef Ewelina het volgende:
Ik heb het wel meegemaakt... of toeristen overhoop rijden
Ja!quote:Op zondag 11 april 2010 19:46 schreef loveli het volgende:
[..]
Vergeleken met Rotterdammers zijn Amsterdammers weer een stuk aangenamer, humoristischer en vriendelijker.
Hmm.. Wat raar! Ik heb juist de ervaring dat het winkelpersoneel mij heel goed helpt (Ja zelfs, vooral Vera Moda tutjes om maar wat te helpen.. Gsus personeel is bijv. ook super aardig en vaak hebben deze mensen een goede smaak) Al moet ik wel zeggen dat ze in Eindhoven heel heel heel behulpzaam waren op het enge en bemoeizuchtige afquote:Op zondag 11 april 2010 19:48 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
mja, als boertje van buut'n moet ik zeggen dat ik echt wel zulke ervaringen heb, en minder in andere NL steden...
de tramconducteurs zijn écht onbeschoft en onaardig, meerdere keren meegemaakt, ook tegne mensen die niet weten hoe het werkt, of als je DURFT te vragen of ze langs een bepaalde halte komen. in winkels ben ik ook meerdere malen behandeld alsof ze liever niet hadden dat ik er rondliep.
de orkestmensen/musici die ik ken uit amsterdam vinden zichzelf allemaal een stuk interessanter en beter dan de mensen die ik uit utrecht etc. ken... ik kan er gewoon niks anders van maken.
en dan nog al die mensen die er met hun hoofd niet bij kunnen dat je ergens anders dan in amsterdam zou willen wonen, omdat in amsterdam immers alles beter is
ik bedoel echt niet dat alle amsterdammers onaardig zijn of arrogant, maar ik ken wel meer onaaridge/arrogante amsterdammers dan in andere steden. en de mensen in NYC zijn buitengewoon vriendelijk en aardig, aardiger dan welke nederlandse stad dan ook.
in Barcelona vond ik de mensen overigens ook behoorlijk onaardig.
edit: ik heb óók hele goeie ervaringen gehad in amsterdam, vooral als je een beetje uit de buurt blijft van de dam en de kalverstraat
als je voor t eerst in de tram gaat in amsterdam en de haagse tram gewend bent waar je zelf moet afstempelen, en er gaat dan zo'n dushi in een hokje je keihard lopen uitschelden omdat je niet wist dat je bij haar moest stempelen... tsja... daar zakt mijn broek een beetje van af...quote:Op zondag 11 april 2010 19:53 schreef P.F het volgende:
[..]
Hmm.. Wat raar! Ik heb juist de ervaring dat het winkelpersoneel mij heel goed helpt (Ja zelfs, vooral Vera Moda tutjes om maar wat te helpen.. Gsus personeel is bijv. ook super aardig en vaak hebben deze mensen een goede smaak) Al moet ik wel zeggen dat ze in Eindhoven heel heel heel behulpzaam waren op het enge en bemoeizuchtige afEn dat ik dacht 'hmmm jij hebt niet echt en eh.. nou ja niet mijn smaak
'
En ik zit echt dagelijks in de tram en ja sommige mensen zijn chagrijnig, maar de meeste echt niet hoor(Ja misschien wel als je bij de verkeerde deur probeert in te stappen, maar dat is ook gewoon niet handig
)
Dat is ook zoquote:Op zondag 11 april 2010 19:45 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Ik heb aan de hand van jouw lijstjes echt het idee dat jij een heerlijk leven hebt!
Ligt heel er aan het soort friet. Franse frietjes hebben een veel groter oppervlak per gewicht, zodat er meer vet aan blijft hangen (2 keer zoveel oppervlak relatief dan dikke friet). Zelfs de gebruikte messen/gebruikte snijmethode maakt uit. Wanneer het snijvlak gladder is, blijft er minder vet in/aan de friet hangen. Geen idee of het heel veel scheelt, maar hoe scherper het mes, des te minder vet en beter de kwaliteit.quote:Op zondag 11 april 2010 19:44 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
ik vind ze lekker!
[..]
frituur kip vind ik echt smerig.
maar ovenfrites zit écht wel minder kcal in dan in frituurfriet: 100 gram gefirtuurde frites is ca/ 300-360 kcal afhankelijk van vettemperatuur.
ovenfrites zijn 130-140 kcal per 100 gram onbereid. ik doe dan 200 gram in de ovenen in de oven komt er geen vet bij (het gewicht verandert hooguit en daarmee de kcal waarde per 100 gram, maar ik ga uit van de onbereide waarde én gewicht) das dus 260-280 kcal
*stadje verdedigt*quote:Op zondag 11 april 2010 19:46 schreef loveli het volgende:
[..]
Vergeleken met Rotterdammers zijn Amsterdammers weer een stuk aangenamer, humoristischer en vriendelijker.
Hé, dat nou toevallig Amsterdámmers vergeleken worden met de New Yorkers is omdat Amsterdam onze grootste stad is. Alle Nederlandse stadsbewoners zijn, in hun algemeenheid, botte onvriendelijke horken in vergelijking met een heel aantal buitenlandse grotestadsculturen.quote:Op zondag 11 april 2010 19:53 schreef P.F het volgende:
[..]
Hmm.. Wat raar! Ik heb juist de ervaring dat het winkelpersoneel mij heel goed helpt (Ja zelfs, vooral Vera Moda tutjes om maar wat te helpen.. Gsus personeel is bijv. ook super aardig en vaak hebben deze mensen een goede smaak) Al moet ik wel zeggen dat ze in Eindhoven heel heel heel behulpzaam waren op het enge en bemoeizuchtige afEn dat ik dacht 'hmmm jij hebt niet echt en eh.. nou ja niet mijn smaak
'
En ik zit echt dagelijks in de tram en ja sommige mensen zijn chagrijnig, maar de meeste echt niet hoor(Ja misschien wel als je bij de verkeerde deur probeert in te stappen, maar dat is ook gewoon niet handig
)
En toen werd je ongeloofwaardigquote:Op zondag 11 april 2010 19:56 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
*stadje verdedigt*
Rdam is dan ook geen toeristenstad! En ik ben altijd heel vriendelijk, zelfs als duitstaligen naar die Altstad vragen!
Ik had het niet alleen over Adam vs. NY maar ook Adam vs. de rest van NL. Ik hoor dan zo vaak van die provincialen klagen dat Amsterdammers zo arrogant zijn.quote:Op zondag 11 april 2010 19:58 schreef sigme het volgende:
[..]
Hé, dat nou toevallig Amsterdámmers vergeleken worden met de New Yorkers is omdat Amsterdam onze grootste stad is. Alle Nederlandse stadsbewoners zijn, in hun algemeenheid, botte onvriendelijke horken in vergelijking met een heel aantal buitenlandse grotestadsculturen.
Oh, en de meeste dorpsbewoners zijn geen haar beter. Kluizenaars: dat zijn fijne mensen. Maar ja, zo schuw he.
Omdat: luiquote:Op zondag 11 april 2010 20:01 schreef sigme het volgende:
Wáárom zou je smerige ongezonde dure rottige en stinkende ovenpatatten eten als je ook heerlijke knapperige ovenaardappeltjes zelf kan maken?
Oh oh....pas op met wat je zegt he, dat valt hier niet in goeie aardquote:Op zondag 11 april 2010 20:01 schreef P.F het volgende:
[..]
Ik had het niet alleen over Adam vs. NY maar ook Adam vs. de rest van NL. Ik hoor dan zo vaak van die provincialen klagen dat Amsterdammers zo arrogant zijn.
Vandaag hoorde ik het ook nog een paar keer, vandaar
Tja, ik dacht ook altijd dat dat een fabeltje was, maar het gebeurt echtquote:
Dat jaquote:Op zondag 11 april 2010 19:58 schreef sigme het volgende:
[..]
Hé, dat nou toevallig Amsterdámmers vergeleken worden met de New Yorkers is omdat Amsterdam onze grootste stad is. Alle Nederlandse stadsbewoners zijn, in hun algemeenheid, botte onvriendelijke horken in vergelijking met een heel aantal buitenlandse grotestadsculturen.
quote:Op zondag 11 april 2010 19:55 schreef P.F het volgende:
Maar goed, ik word natuurlijk overal supergoed en aardig geholpen door mijn geweldige sprankelende persoonlijkheid, mijn ongelofelijke uitstraling en mijn wapperende manen en mijn meterslange wimpers. Oja, en door mijn geweldige benen.
Dus ik zie het natuurlijk vanuit een heel verkeerd perspectiefSorry!
Ik zal mij voortaal undercover begeven in de straten van Amsterdam om mee te maken hoe het voor het plebs is.
Hahahahaquote:Op zondag 11 april 2010 20:02 schreef shinydiscoball het volgende:
[..]
Oh oh....pas op met wat je zegt he, dat valt hier niet in goeie aard
Net zoals jij mensen van buiten Amsterdam provincialen noemt, wat een vooroordeel is, zo houden die provincialen vast aan een ander vooroordeel... zo werkt het nou eenmaal en we gaan het met zn allen nóóit erover eens worden. Dus beter die discussie mooi afkappen toch?quote:Op zondag 11 april 2010 20:01 schreef P.F het volgende:
[..]
Ik had het niet alleen over Adam vs. NY maar ook Adam vs. de rest van NL. Ik hoor dan zo vaak van die provincialen klagen dat Amsterdammers zo arrogant zijn.
Eens isquote:Op zondag 11 april 2010 20:01 schreef neen het volgende:
[..]
Omdat: lui
En ik ben niet zielig maar ik stel me eens aan, periode van de weekmaand he.
Darrrrrrrrling, meet je eens een dagje mijn accent aan en ga dán in Amsterdam rondstruinen. Daarna praten we verder.quote:Op zondag 11 april 2010 19:55 schreef P.F het volgende:
Maar goed, ik word natuurlijk overal supergoed en aardig geholpen door mijn geweldige sprankelende persoonlijkheid, mijn ongelofelijke uitstraling en mijn wapperende manen en mijn meterslange wimpers. Oja, en door mijn geweldige benen.
Dus ik zie het natuurlijk vanuit een heel verkeerd perspectiefSorry!
Ik zal mij voortaal undercover begeven in de straten van Amsterdam om mee te maken hoe het voor het plebs is.
Toen heb ik heel hard teruggescholdenquote:Op zondag 11 april 2010 19:46 schreef Ewelina het volgende:
Ik heb het wel meegemaakt... of toeristen overhoop rijden
Nou en, je mag toch trots zijn op de plaats waar je vandaan komt. En dat geldt voor Amsterdam maar ook als je uit ehhh...Zoetermeer komt ofzo.quote:Op zondag 11 april 2010 20:04 schreef P.F het volgende:
[..]
Hahahaha
Ik was vandaag aan aan het moedigen bij een wedstrijd en wij, de Amsterdammers waren heel fanatiekEn dat was dan arrogant volgens de rest. Maar als ik er over nadenk kwam de rest uit Rotterdam/Leiden/Groningen/Delft en dat zijn ook niet echt kleine steden
Aahw!quote:Op zondag 11 april 2010 20:06 schreef sigme het volgende:
[..]
Darrrrrrrrling, meet je eens een dagje mijn accent aan en ga dán in Amsterdam rondstruinen. Daarna praten we verder.
Bij voorkeur gecombineerd met mijn gevoel voor mode en elegantie, en dan zo'n dure winkel met duidelijk niet voor mij bedoelde spullen binnenstappen.
Ooit, zo'n twintig jaar geleden, was ik eens met mijn jongere zusje in Amsterdam en toerden we wat rond. Een paar jongens vroeg of onze vader nou boer was. En toen we vroegen welke tram/metro naar het Waterlooplein ging hebben ze ons naar de metro naar de Bijlmer gestuurd.
LIEP JIJ OP HET FIETSPAD?? LIMBO!!quote:Op zondag 11 april 2010 20:08 schreef Syrena het volgende:
[..]
Toen heb ik heel hard teruggescholdenKreeg ik een verbaasde blik achterom terug
Nou bij mijn sport hadden we verlorenquote:Op zondag 11 april 2010 20:09 schreef shinydiscoball het volgende:
[..]
Nou en, je mag toch trots zijn op de plaats waar je vandaan komt. En dat geldt voor Amsterdam maar ook als je uit ehhh...Zoetermeer komt ofzo.
Bovendien hebben we de wedstrijd wel gewonnen....;)
Haha, ja sorry ik heb de hele dag termen gehoord als wij v.s. die knorren/die boeren dan is het even omschakelenquote:Op zondag 11 april 2010 20:09 schreef conleche het volgende:
van die provincialen ik hoor daar enig oordeel in, Pief!
En bedanktquote:Op zondag 11 april 2010 20:02 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Tja, ik dacht ook altijd dat dat een fabeltje was, maar het gebeurt echtoké, ik heb het maar twee keer gehad. Ik heb ze maar in de metro naar schiedam gestuurd, en delft als tip gegeven
Daarnaast zeg je zelf 'van die provincialen'! Gadverdamme. Dat betreft dan alles wat niet amsterdam is. Zoiets hoor je alleen van een amsterdammer hoor!
(Maar ik vind het een leuke stad hoor, voor soms)
Haha, mijn vriendje heeft vrienden uit Hardinxveld-Giessendam die een huis zoeken in Oud-West. Dus toen ze laatst bij ons op visite waren vertelden wij dat het daar lastig parkeren is en dat je er zo'n 36 maanden moet wachten op een vergunning. Hun reactie: "Oh, maar als we in Amsterdan wonen, hebben we helemaal geen auto meer nodig! Buiten Amsterdam hebben we toch niets meer te zoeken!" Gruwel.quote:Op zondag 11 april 2010 19:48 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
en dan nog al die mensen die er met hun hoofd niet bij kunnen dat je ergens anders dan in amsterdam zou willen wonen, omdat in amsterdam immers alles beter is
Geen intelligentere tip dan "staat de temperatuur wel goed?"quote:Op zondag 11 april 2010 20:02 schreef AKnynke het volgende:
grr, m'n aardappelgratin wordt maar niet gaar. Iemand tips? Hij staat nu al bijna anderhalf uur in de oven!
Zoeermeer en trots? Jakkes. Da's m'n ergste nachtmerrie wat betreft woonplaatsen.quote:Op zondag 11 april 2010 20:09 schreef shinydiscoball het volgende:
[..]
Nou en, je mag toch trots zijn op de plaats waar je vandaan komt. En dat geldt voor Amsterdam maar ook als je uit ehhh...Zoetermeer komt ofzo.
Bovendien hebben we de wedstrijd wel gewonnen....;)
Bij mij wordt aardappelgratin trouwens ook nooit goed gaar. Verkeerde aardappels? Ik denk dat je er eigenlijk geen vastkokers voor moet gebruiken.quote:Op zondag 11 april 2010 20:14 schreef loveli het volgende:
[..]
Geen intelligentere tip dan "staat de temperatuur wel goed?"
Oh Dan heb ik het verkeerd begrepenquote:Op zondag 11 april 2010 20:10 schreef P.F het volgende:
[..]
Nou bij mijn sport hadden we verlorenEn had zeg maar feyenoord gewonnen
quote:Op zondag 11 april 2010 20:17 schreef neen het volgende:
De leukste mensen komen uit het Noorden van het land natuurlijk, uit de hoofdstad van de beste provincie. Ik noem een Goodbye, ik noem een neen en volgens mij aknynke ook? Dat zijn de ware toppers.
Ja ik typte het en ik dacht nee. Maarja zoiets.quote:Op zondag 11 april 2010 20:15 schreef loveli het volgende:
[..]
Zoeermeer en trots? Jakkes. Da's m'n ergste nachtmerrie wat betreft woonplaatsen.
Bij roeien.quote:Op zondag 11 april 2010 20:16 schreef shinydiscoball het volgende:
[..]
Oh Dan heb ik het verkeerd begrepen
Hoezo nou weer alleen de hoofdstad?quote:Op zondag 11 april 2010 20:17 schreef neen het volgende:
De leukste mensen komen uit het Noorden van het land natuurlijk, uit de hoofdstad van de beste provincie. Ik noem een Goodbye, ik noem een neen en volgens mij aknynke ook? Dat zijn de ware toppers.
Ik heb ook familie in een klein rotdorp ergens in een afgelegen hoekje, en die komen dat dorp ook nooit uit. Naar hun stellige overtuiging is daar alles wat je nodig hebt (en dat is natuurlijk ook zo).quote:Op zondag 11 april 2010 20:15 schreef shinydiscoball het volgende:
Ik heb trouwens familie in een dorp in het Oosten des lands. Leuk dorp, maar ikdenk dat ik er daar voor gezorgd heb dat mensen voor de eerste keer in hun leven een kleurling hebben gezien. Hoe heet dat boek ook alweer? 'Help, een neger in het dorp'? Ofzo? Haha
Ik woonde niet eens in de hoofdstad hoorquote:
hehe, oh ik kijk nu alweer uit naar onze plaatselijke feestweek! Dan kom ik al mijn oud-klasgenoten weer tegen in de biertent en dan gaan ze naar me staren met blikken van afgunst en zeggen: moast har ris sjen, die hat studeeeeeert en wennet no yn e grutte steeeeeeed"quote:Op zondag 11 april 2010 20:20 schreef neen het volgende:
[..]
De rest zijn natuurlijk provincialen
ik stiekem ook
Ja ik begreep het al niet, aangezien iedereen blij was en ik smsjes kreeg dat het 7-0 stond, lijkt me erg sterk dat dat nog ingehaald wordt!quote:Op zondag 11 april 2010 20:19 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Bij roeien.
Bij voetbal heeft Ajax gewonnen hoor!
quote:Op zondag 11 april 2010 19:41 schreef sigme het volgende:
[..]
Trein in NL, ik zat aan het raam, naast me komt een anorectische tiener zitten met een hele vieze rugzak op schoot met daarin een grote zak paprikachips. Twee uur lang: handje in rugzak, handje met chips eruit en gesmak en gesmak en gesmak. Handje weer in rugzak, handje eruit, smak smak smak. GATVERDAMME! En die stankquote:Op zondag 11 april 2010 20:27 schreef loveli het volgende:
Over stinkende buitenlanders gesproken... Picture me in een internationale trein in een coupe met 2 Indiers. Die gingen gezellig smakelijk samen eten. En heel vriendelijk boden ze ons ook wat aan.
Maar man man man wat heb ik gebaald in die trein met stinkend eten en 2 smakkende Indiers met spleetjes tussen al hun tanden. En ja, dat kon ik heel goed zien, zelfs terwijl ik dat niet wilde.
Andere plaats zoeken was geen optie met 2 volwassenen en 2 kinderen in een volle trein.
Oh maar een deel van mijn familie komt ook uit een boerengezin hoor, gewoon Amsterdamse boeren. En die waren ook niet blij torn mijn moeder met mijn vader kwam aanzetten op een verjaardag. Mijn opa heeft toen echt gewoon schandalig racistische opmerkingen zitten maken. Dus dat soort vooroordelen komen ook in de stad voor.quote:Op zondag 11 april 2010 20:20 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik heb ook familie in een klein rotdorp ergens in een afgelegen hoekje, en die komen dat dorp ook nooit uit. Naar hun stellige overtuiging is daar alles wat je nodig hebt (en dat is natuurlijk ook zo).
Maar daarnaast denken ze dat negers stinken en buitenlanders criminelen zijn. Zoals je zal begrijpen zijn er daar negers noch buitenlanders, en dus is het oordeel
gegrond op.. (geen idee eigenlijk: hun ouders zijn een stuk minder bekrompen.)
Ja. Maar halfgaar gegeten, ik had honger.quote:Op zondag 11 april 2010 20:14 schreef loveli het volgende:
[..]
Geen intelligentere tip dan "staat de temperatuur wel goed?"
1. niet duur... een kilozak van de lidl is 1,79, daar eet ik 5 keer vanquote:Op zondag 11 april 2010 20:01 schreef sigme het volgende:
Wáárom zou je smerige ongezonde dure rottige en stinkende ovenpatatten eten als je ook heerlijke knapperige ovenaardappeltjes zelf kan maken?
Dat vind ik dan wel weer heel lief!quote:Op zondag 11 april 2010 20:27 schreef loveli het volgende:
Over stinkende buitenlanders gesproken... Picture me in een internationale trein in een coupe met 2 Indiers. Die gingen gezellig smakelijk samen eten. En heel vriendelijk boden ze ons ook wat aan.
Maar man man man wat heb ik gebaald in die trein met stinkend eten en 2 smakkende Indiers met spleetjes tussen al hun tanden. En ja, dat kon ik heel goed zien, zelfs terwijl ik dat niet wilde.
Andere plaats zoeken was geen optie met 2 volwassenen en 2 kinderen in een volle trein.
Ik kan me vergissen hoor, maar ben jij van origine ook geen provinciaal? Of wonen je ouders in Amsterdam?quote:Op zondag 11 april 2010 20:01 schreef P.F het volgende:
[..]
Die waren het niet! Was eerder.quote:Op zondag 11 april 2010 20:11 schreef loveli het volgende:
[..]
En bedanktDaar liep ik laatst omheen toen ik snel iets in Delft moesr regelen. Een kudde luidruchtige oost-europese toeristen stond massief midden op straat. Een dame van de groep had een boezem waar die van Dolly magertjes bij afsteekt in een strak roze shirtje gepropt, hoogblond haar, een giga zonnebril en fuchsia lippenstift. Ik was 5 minuten later dan gepland in de parkeergarage omdat ze het vertikten om voor me aan de kant te gaan.
Ook ik heb een schurfthekel aan sommige toeristen.
Dude!quote:Op zondag 11 april 2010 20:32 schreef shinydiscoball het volgende:
[..]
Oh maar een deel van mijn familie komt ook uit een boerengezin hoor, gewoon Amsterdamse boeren. En die waren ook niet blij torn mijn moeder met mijn vader kwam aanzetten op een verjaardag. Mijn opa heeft toen echt gewoon schandalig racistische opmerkingen zitten maken. Dus dat soort vooroordelen komen ook in de stad voor.
alle recepten zeggen van wel. Ik heb ook ooit een recept gezien waar je de aardappelen eerst even in room kookt, misschien de volgende keer maar eens doen!quote:Op zondag 11 april 2010 20:16 schreef sigme het volgende:
[..]
Bij mij wordt aardappelgratin trouwens ook nooit goed gaar. Verkeerde aardappels? Ik denk dat je er eigenlijk geen vastkokers voor moet gebruiken.
Ik ben geboren in het Noorden, in de stad. Maar, opgegroeid in het Oosten, in het dorp.quote:Op zondag 11 april 2010 20:17 schreef neen het volgende:
Ik voor de helft ook, de ene helft van de familie woont in Ljouwert, de andere in een dorp dat niet eens dorp mag heten, maar voor Friese begrippen nog redelijk groot is. En hey, de tocht der tochten komt erdoor!quote:Op zondag 11 april 2010 20:20 schreef neen het volgende:
[..]
De rest zijn natuurlijk provincialen
ik stiekem ook
quote:Op zondag 11 april 2010 20:33 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
1. niet duur... een kilozak van de lidl is 1,79, daar eet ik 5 keer van
2. ongezond valt heus mee, ik zit me tovenfrites nooit op een ongezonde hoeveelheid verzadigd vet op een dag
3. ovenaardappeltjes moeten minstens 45 minuten in de oven, en dan moet ik ze ook nog voorkoken om ze lekker te maken (met rauw heb ik nog nooit lekkere ovenaardappels gehad)
4. om ovenaardappels lekker te vinden moet ik er veel te veel olie overheen doen naar mijn smaak.
sorry, ik kan er niks aan veranderen, ik vind het écht lekker. en ik ga hier niet tot in den treure lopen verdedigen dat ik mezelf af en toe iets lekkers toesta dat minder moeite is dan ander eten. ik ben het soms gewoon spuugzat om voor mijn alleen te koken.
*ik zit hier serieus om te janken...en ik eet niet eens ovenfrites vanavond...
(@loveli: firtuurfrites zal best verschillen per soort enzo, maar ik heb niet eens een frituur, dus waar praten we over... ik vind ovenfrites lekker. en er zit in élk geval niet teveel verzadigd vet in, of ze nou al een frituurbeurt gehad hebben of niet. ik ga af op de info op de zak. punt.)
lieve schat, provinciaal is net zo'n soort woord als "vuurtoren" voor roodharigen, en "joden" voor ajax-supporters/amsterdammersquote:Op zondag 11 april 2010 20:07 schreef P.F het volgende:
Als je niet uit een stad komt maar uit een dorp dan BEN je toch een provinciaal?
In ieder geval, zo gebruik ik hetIs toch geen vooroordeel?
Je hebt stedelingen en provincialen. Net als je Nederlanders hebt en Duitsers.
Hou. Daar. Mee. Op.quote:Op zondag 11 april 2010 20:33 schreef kwakz0r het volgende:
sorry, ik kan er niks aan veranderen, ik vind het écht lekker. en ik ga hier niet tot in den treure lopen verdedigen dat ik mezelf af en toe iets lekkers toesta dat minder moeite is dan ander eten. ik ben het soms gewoon spuugzat om voor mijn alleen te koken.
Hee, niet huilen!quote:Op zondag 11 april 2010 20:33 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
1. niet duur... een kilozak van de lidl is 1,79, daar eet ik 5 keer van
2. ongezond valt heus mee, ik zit me tovenfrites nooit op een ongezonde hoeveelheid verzadigd vet op een dag
3. ovenaardappeltjes moeten minstens 45 minuten in de oven, en dan moet ik ze ook nog voorkoken om ze lekker te maken (met rauw heb ik nog nooit lekkere ovenaardappels gehad)
4. om ovenaardappels lekker te vinden moet ik er veel te veel olie overheen doen naar mijn smaak.
(@loveli: firtuurfrites zal best verschillen per soort enzo, maar ik heb niet eens een frituur, dus waar praten we over... ik vind ovenfrites lekker. en er zit in élk geval niet teveel verzadigd vet in, of ze nou al een frituurbeurt gehad hebben of niet. ik ga af op de info op de zak. punt.)
Hij heeft mijn vader wel geaccepteerd ja, want anders was er een kans geweest dat hij zijn dochter en kleindochter niet meer zou zien. Hij is voor mij trouwens altijd de liefste opa van de wereld geweest hoor! Maar hij maakt nog steeds nare opmerkingen over buitenlanders.quote:
Interpretatie foutje van kwak, denk ikquote:Op zondag 11 april 2010 20:37 schreef sigme het volgende:
[..]
Hou. Daar. Mee. Op.
Geen sorry, geen janken, en eerlijk gezegd, ik heb niks gedaan om zo'n zeikpost te verdienen.
wel typsich dat ze in a'dam dus alle studenten uit andere steden knorren vinden, en binnen die steden de term knor alleen geldt voor niet-corpsleden...quote:Op zondag 11 april 2010 20:11 schreef P.F het volgende:
[..]
Haha, ja sorry ik heb de hele dag termen gehoord als wij v.s. die knorren/die boeren dan is het even omschakelen
Nou ik ben anders wel wat botte Friezen tegengekomen hoor. Als je geen Fries spreekt kijken ze je al raar aan en als ze dan ontdekken dat je uit Groningen komt, krijg je gegarandeerd een of andere rare opmerking naar je hoofd geslingerd.quote:Op zondag 11 april 2010 20:17 schreef neen het volgende:
Ja, het beste aan Groningen zal altijd de bushalte naar Friesland zijn....quote:Op zondag 11 april 2010 20:40 schreef de_nachtwacht het volgende:
[..]
Nou ik ben anders wel wat botte Friezen tegengekomen hoor. Als je geen Fries spreekt kijken ze je al raar aan en als ze dan ontdekken dat je uit Groningen komt, krijg je gegarandeerd een of andere rare opmerking naar je hoofd geslingerd.Waar ik dan weer amper wat van versta.
Oh, ik weet wel dat domheid, racisme en bekrompenheid overal voorkomt hoor. Maar slechts bij hoge uitzondering iemand tegenkomen die niet geboren is in je eigen geboortedorp maakt het blikveld wel erg klein. Hoewel er ook daar ruimdenkende, intelligente en vriendelijke mensen tussen zitten.quote:Op zondag 11 april 2010 20:32 schreef shinydiscoball het volgende:
[..]
Oh maar een deel van mijn familie komt ook uit een boerengezin hoor, gewoon Amsterdamse boeren. En die waren ook niet blij torn mijn moeder met mijn vader kwam aanzetten op een verjaardag. Mijn opa heeft toen echt gewoon schandalig racistische opmerkingen zitten maken. Dus dat soort vooroordelen komen ook in de stad voor.
het ging heul niet om jou persoonlijk...quote:Op zondag 11 april 2010 20:37 schreef sigme het volgende:
[..]
Hou. Daar. Mee. Op.
Geen sorry, geen janken, en eerlijk gezegd, ik heb niks gedaan om zo'n zeikpost te verdienen.
Oh, botte friezen zijn er zat!quote:Op zondag 11 april 2010 20:40 schreef de_nachtwacht het volgende:
[..]
Nou ik ben anders wel wat botte Friezen tegengekomen hoor. Als je geen Fries spreekt kijken ze je al raar aan en als ze dan ontdekken dat je uit Groningen komt, krijg je gegarandeerd een of andere rare opmerking naar je hoofd geslingerd.Waar ik dan weer amper wat van versta.
misschien doe ik dat met de rest, morgen!quote:Op zondag 11 april 2010 20:41 schreef Tinkepink het volgende:
@nynke: je had de ovenschotel nog even in de magnetron kunnen zetten. Doe ik vaak als het eten maar neit gaar wil worden. En dan eventueel nog even kort onder de grill voor het knapperige.
Er is niets mis met je, maar je bent wel erg vaak down de laatste tijd. Niet alleen vandaag. Hopelijk kan je daar weer een draai in vinden.quote:Op zondag 11 april 2010 20:42 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
het ging heul niet om jou persoonlijk...![]()
en blijkbaar is er gewoon iets mis met mij vandaag ofzo.
Snel eten jij!quote:Op zondag 11 april 2010 20:40 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
wel typsich dat ze in a'dam dus alle studenten uit andere steden knorren vinden, en binnen die steden de term knor alleen geldt voor niet-corpsleden...
nou ja, ik stop deze discussie wel, ik word er chaggo van en heb NOG STEEDS NIET GEGETEN
Als ik bij m'n ouders door het dorp loop dan weet ik dat er gepraat gaat worden. Ookal doe ik niets en zeg ik niets, het is 'die van .... heeft het hoog in d'r bol, studeren in Zweden, naar Afrika etc. etc'..en 'ze is te goed voor ons zeker, dat ze zo weinig hier is'....Heerlijk!quote:Op zondag 11 april 2010 20:41 schreef sigme het volgende:
[..]
Oh, ik weet wel dat domheid, racisme en bekrompenheid overal voorkomt hoor. Maar slechts bij hoge uitzondering iemand tegenkomen die niet geboren is in je eigen geboortedorp maakt het blikveld wel erg klein. Hoewel er ook daar ruimdenkende, intelligente en vriendelijke mensen tussen zitten.
Ok. Zet die computer eens uit, laiverd. Ga douchen, haken en schone kleren aan (pyama, voor mijn part), en éét watquote:Op zondag 11 april 2010 20:42 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
het ging heul niet om jou persoonlijk...![]()
en blijkbaar is er gewoon iets mis met mij vandaag ofzo.
Da's ook die generatie een beetje eigen geloof ikquote:Op zondag 11 april 2010 20:38 schreef shinydiscoball het volgende:
[..]
Hij heeft mijn vader wel geaccepteerd ja, want anders was er een kans geweest dat hij zijn dochter en kleindochter niet meer zou zien. Hij is voor mij trouwens altijd de liefste opa van de wereld geweest hoor! Maar hij maakt nog steeds nare opmerkingen over buitenlanders.
quote:
jaaaa die boekjes heeft mn moeder ook nog staan. ook met walgelijke teksten over de inboorlingen van australië enzo. er is gelukkig behoorlijk veel veranderd in de afgelopen generatie, dat besef je dan wel...quote:Op zondag 11 april 2010 20:50 schreef LadyBlack het volgende:
[..]![]()
Mijn moeder heeft nog een boekje van haar lagere school, en daar staat letterlijk in dat de negertjes in Afrika nog heel wat te leren viel.......![]()
![]()
Deze was ook van mijn vader, inderdaad. Maar op het einde komt het allemaal goed, dat wel!! Ik geloof dat het woord neger toen nog niet de lading had als het nu heeft.quote:Op zondag 11 april 2010 20:50 schreef LadyBlack het volgende:
[..]![]()
Mijn moeder heeft nog een boekje van haar lagere school, en daar staat letterlijk in dat de negertjes in Afrika nog heel wat te leren viel.......![]()
![]()
Je bent aan het eind van je proefschrift, je bent in therapie en je verliefdheid is niet wederzijds......quote:Op zondag 11 april 2010 20:48 schreef kwakz0r het volgende:
@ goodbye, en de rest: ik ben niet zozeer down, maar ik kan niks hebben...geen idee waarom. ik ben enorm prikkelbaar, en om t minste of t geringste uit mn humeur/verdrietig. maar wel steeds van korte duur. niet constant down ofzo...
ik ga even snel eten koken nu, t is verdorie al kwart voor negen...
Hoe gaat het daar in de provincie?quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |