abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80197026
quote:
Op zondag 11 april 2010 19:20 schreef P.F het volgende:

[..]

Nou nou !

Dat is ook niet erg vriendelijk !
Ik ben zelf een halve Amsterdammer en weet uit ervaring dat toeristen vaak onaardig worden behandeld. Natuurlijk zijn er uitzonderingen, en sommige toeristen zijn ook irritant, maar mijn opmerking is echt niet uit de lucht gegrepen. Maar je hoeft je niet aangesproken te voelen hoor
Venus in pocketformaat
© loveli
  zondag 11 april 2010 @ 19:37:19 #177
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_80197092
Ovenfriet vind ik lekkerder dan frituurfriet... Maar qua kcal maakt het nog niet zoveel uit..

Frituur halve kip vind ik dan weer lekkerder dan oven halve kip
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_80197126
quote:
Op zondag 11 april 2010 19:35 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Ik ben zelf een halve Amsterdammer en weet uit ervaring dat toeristen vaak onaardig worden behandeld. Natuurlijk zijn er uitzonderingen, en sommige toeristen zijn ook irritant, maar mijn opmerking is echt niet uit de lucht gegrepen. Maar je hoeft je niet aangesproken te voelen hoor
Ik heb eigenlijk nog nooit meegemaakt of gezien dat iemand onaardig tegen toeristen deed. Ik vind het echt zo een stom vooroordeel 'Amsterdammers zijn onaardig/arrogant.' maar ja..
pi_80197147
Hier een lome zondag. Koud weer buiten, binnen de kachel aan..

• havermout
  • 12km rennen met 11km/u
  • bakje yoghurt + gedroogde appel
  • vers gebakken volkorenbrood, zelfgemaakte mayo, gebakken ei, worst
  • 8 schapen vangen, natspuiten en met gif besprenkelen
  • uiensoep & plak brood
  • avondeten: witlof & mayo, kippepootje, bonen, spinazie. Toe stoofpeertjes (uit kerstpakket) & yoghurt
  • 1 port
  • ik moet verrassend weinig
    Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
    pi_80197246
    quote:
    Op zondag 11 april 2010 19:38 schreef P.F het volgende:

[..]

Ik heb eigenlijk nog nooit meegemaakt of gezien dat iemand onaardig tegen toeristen deed. Ik vind het echt zo een stom vooroordeel 'Amsterdammers zijn onaardig/arrogant.' maar ja..
    Het is geen vooroordeel, het is in vergelijking met NewYorkers. In vergelijking met de grotestadsbewoners van New York zijn Amsterdammers opvallend vervelend, onaardig en onbeschoft. In z'n algemeenheid.
    ik moet verrassend weinig
    Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
    pi_80197366
    Sigme verwoordt inderdaad beter wat ik bedoel .
    Venus in pocketformaat
    © loveli
      zondag 11 april 2010 @ 19:44:07 #182
    268038 kwakz0r
    kwakveense
    pi_80197377
    quote:
    Op zondag 11 april 2010 19:12 schreef loveli het volgende:
    Om het wat makkelijker te maken: ovenfrites waren vies, daar waren we het toch over eens?
    ik vind ze lekker!
    quote:
    Op zondag 11 april 2010 19:37 schreef uniekhoorn het volgende:
    Ovenfriet vind ik lekkerder dan frituurfriet... Maar qua kcal maakt het nog niet zoveel uit..

Frituur halve kip vind ik dan weer lekkerder dan oven halve kip
    frituur kip vind ik echt smerig.

maar ovenfrites zit écht wel minder kcal in dan in frituurfriet: 100 gram gefirtuurde frites is ca/ 300-360 kcal afhankelijk van vettemperatuur.

ovenfrites zijn 130-140 kcal per 100 gram onbereid. ik doe dan 200 gram in de oven en in de oven komt er geen vet bij (het gewicht verandert hooguit en daarmee de kcal waarde per 100 gram, maar ik ga uit van de onbereide waarde én gewicht) das dus 260-280 kcal
    Kwak
      zondag 11 april 2010 @ 19:45:21 #183
    171422 LadyBlack
    paint it black
    pi_80197431
    quote:
    Op zondag 11 april 2010 19:38 schreef sigme het volgende:
    Hier een lome zondag. Koud weer buiten, binnen de kachel aan..

• havermout
  • 12km rennen met 11km/u
  • bakje yoghurt + gedroogde appel
  • vers gebakken volkorenbrood, zelfgemaakte mayo, gebakken ei, worst
  • 8 schapen vangen, natspuiten en met gif besprenkelen
  • uiensoep & plak brood
  • avondeten: witlof & mayo, kippepootje, bonen, spinazie. Toe stoofpeertjes (uit kerstpakket) & yoghurt
  • 1 port
  • Ik heb aan de hand van jouw lijstjes echt het idee dat jij een heerlijk leven hebt!
    pi_80197470
    quote:
    Op zondag 11 april 2010 19:41 schreef sigme het volgende:

[..]

Het is geen vooroordeel, het is in vergelijking met NewYorkers. In vergelijking met de grotestadsbewoners van New York zijn Amsterdammers opvallend vervelend, onaardig en onbeschoft. In z'n algemeenheid.
    En ik zeg dat ik het nog nooit mee heb gemaakt, als ik ergens de weg vraag of wat dan ook wordt ik altijd vriendelijk te woord gestaan, willen mensen een stukje meelopen tot ik er ben, mij daar afzetten als ze op de fiets zijn etc.

Maar ik heb het dan getroffen of ik kijk mijn ogen uit als ik in New York kom
      Vis een optie? zondag 11 april 2010 @ 19:46:32 #185
    70532 loveli
    N
    pi_80197502
    quote:
    Op zondag 11 april 2010 19:41 schreef sigme het volgende:

[..]

Vergeleken met Rotterdammers zijn Amsterdammers weer een stuk aangenamer, humoristischer en vriendelijker.
    crap in = crap out
      zondag 11 april 2010 @ 19:46:54 #186
    103930 Ewelina
    Ik ben ik
    pi_80197517
    Ik heb het wel meegemaakt... of toeristen overhoop rijden
    [b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
    We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
      zondag 11 april 2010 @ 19:48:14 #187
    283830 Rituals
    Rediscovering the moment
    pi_80197574
    quote:
    Op zondag 11 april 2010 19:28 schreef loveli het volgende:

[..]

Ik vind het zo eng dat er datingsites zijn waar mannen vrouwen met kinderen kunnen zoeken. Hoe weet je nou of zo'n man niet eigenlijk in het kind geinteresseerd is?

En iemand van hier heeft pas een digi camera gekocht en zich erin verdiept, was het Anna of Rituals?
    Ik! Ik heb een Casio EX-Z450 gekocht Ewelina, met groothoeklens. Ben er heel erg tevreden over!
    Your body. Your soul. Your rituals.
      zondag 11 april 2010 @ 19:48:35 #188
    268038 kwakz0r
    kwakveense
    pi_80197596
    quote:
    Op zondag 11 april 2010 19:38 schreef P.F het volgende:

[..]

mja, als boertje van buut'n moet ik zeggen dat ik echt wel zulke ervaringen heb, en minder in andere NL steden...

de tramconducteurs zijn écht onbeschoft en onaardig, meerdere keren meegemaakt, ook tegne mensen die niet weten hoe het werkt, of als je DURFT te vragen of ze langs een bepaalde halte komen. in winkels ben ik ook meerdere malen behandeld alsof ze liever niet hadden dat ik er rondliep.

de orkestmensen/musici die ik ken uit amsterdam vinden zichzelf allemaal een stuk interessanter en beter dan de mensen die ik uit utrecht etc. ken... ik kan er gewoon niks anders van maken.

en dan nog al die mensen die er met hun hoofd niet bij kunnen dat je ergens anders dan in amsterdam zou willen wonen, omdat in amsterdam immers alles beter is

ik bedoel echt niet dat alle amsterdammers onaardig zijn of arrogant, maar ik ken wel meer onaaridge/arrogante amsterdammers dan in andere steden. en de mensen in NYC zijn buitengewoon vriendelijk en aardig, aardiger dan welke nederlandse stad dan ook.

in Barcelona vond ik de mensen overigens ook behoorlijk onaardig.

edit: ik heb óók hele goeie ervaringen gehad in amsterdam, vooral als je een beetje uit de buurt blijft van de dam en de kalverstraat
    Kwak
      zondag 11 april 2010 @ 19:49:57 #189
    139516 uniekhoorn
    uniek, zoals ieder ander
    pi_80197654
    quote:
    Op zondag 11 april 2010 19:44 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

ik vind ze lekker!
    [..]

frituur kip vind ik echt smerig.

maar ovenfrites zit écht wel minder kcal in dan in frituurfriet: 100 gram gefirtuurde frites is ca/ 300-360 kcal afhankelijk van vettemperatuur.

ovenfrites zijn 130-140 kcal per 100 gram onbereid. ik doe dan 200 gram in de oven en in de oven komt er geen vet bij (het gewicht verandert hooguit en daarmee de kcal waarde per 100 gram, maar ik ga uit van de onbereide waarde én gewicht) das dus 260-280 kcal
    Njammie maar eigenlijk mag je het qua smaak niet vergelijken
    Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
    Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
    Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
    pi_80197661
    quote:
    Op zondag 11 april 2010 19:46 schreef Ewelina het volgende:
    Ik heb het wel meegemaakt... of toeristen overhoop rijden
    Oh die pannekoeken op die mac bikes... Hm........ Ik vind dat meestal een beetje idioten, dat als je totaal niet kan fietsen en de verkeersregels niet kent je dan door de stad probeert te bewegen op zo een rode fiets, levensgevaarlijk!
    pi_80197667
    Ik ben wel altijd aardig tegen toeristen die een praatje maken of de weg vragen. Ik ben NIET aardig tegen toeristen die ondanks mijn goedwerkende fietsbel op het fietspad blijven lopen. Lees je in voor je ergens naar toe gaat zou ik zeggen.

Als ik er nog langskan dan doe ik dat het liefst zo hard en rakelings mogelijk. en ook wel een beetje: Dat ging laatst wel mis trouwens toen een toeriste ineens de urge voelde om te gaan wijzen: Look, dahling, its the Raiksmjoeziejoem!! Ouch!! Dat laatste was niet omdat ze Rembrandt geen warm hart toedroeg, maar omdat haar hand toen werd weggefietst.

En ik vond New Yorkers ook echt veel aardiger dan hier. Gewoon onderhoudend keuvelen, zonder dat je direct het idee hebt dat ze iets van je moeten. Daar kunnen wij (ik ook dus ) nog wel wat van leren.
      zondag 11 april 2010 @ 19:50:12 #192
    171422 LadyBlack
    paint it black
    pi_80197668
    Ohja en ik heb dus geen reet uitgevoerd vandaag, behalve fok!ken en een beetje haken...

Krijg mezelf maar niet van de bank geschopt of dan tenminste aan de sollicitatiebrief gezet.... slap gelul natuurlijk maar ok. Nu heb ik het opgegeven en heb ik met een grote bak yoghurt met aardbeien op schoot Bloedverwanten zitten kijken. Die mensen drinken echt de hele tijd wijn!!!!

Straks lekker de tv aan en mn beestje afhaken.

T lijstje is als volgt:
    O: 2 geroosterde boterhammen met kaas en een gekookt eitje, cappuccino
    L: boterham met hagelslag
    T: thee en dropjes
    T: zonnatura bloedwijn
    D: kom yoghurt met aardbeien en suiker
    T: chocoduo toetje
    pi_80197674
    quote:
    Op zondag 11 april 2010 19:46 schreef loveli het volgende:

[..]

Vergeleken met Rotterdammers zijn Amsterdammers weer een stuk aangenamer, humoristischer en vriendelijker.
    Ja!

En de Amsterdammers die ik ken zijn tof Maargoed, dat is maar een héél klein gedeelte van alle Amsterdammers, natuurlijk.
    Stay with me, let's just breathe.
    It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
      zondag 11 april 2010 @ 19:50:55 #194
    268038 kwakz0r
    kwakveense
    pi_80197709
    ik ga overigens geen ovenfrites eten, maar pasta. en ik ga het nú koken.

ohnee, eerst douchen...
    Kwak
      zondag 11 april 2010 @ 19:53:01 #195
    171422 LadyBlack
    paint it black
    pi_80197813
    Kwak
    pi_80197822
    quote:
    Op zondag 11 april 2010 19:48 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

mja, als boertje van buut'n moet ik zeggen dat ik echt wel zulke ervaringen heb, en minder in andere NL steden...

de tramconducteurs zijn écht onbeschoft en onaardig, meerdere keren meegemaakt, ook tegne mensen die niet weten hoe het werkt, of als je DURFT te vragen of ze langs een bepaalde halte komen. in winkels ben ik ook meerdere malen behandeld alsof ze liever niet hadden dat ik er rondliep.

de orkestmensen/musici die ik ken uit amsterdam vinden zichzelf allemaal een stuk interessanter en beter dan de mensen die ik uit utrecht etc. ken... ik kan er gewoon niks anders van maken.

en dan nog al die mensen die er met hun hoofd niet bij kunnen dat je ergens anders dan in amsterdam zou willen wonen, omdat in amsterdam immers alles beter is

ik bedoel echt niet dat alle amsterdammers onaardig zijn of arrogant, maar ik ken wel meer onaaridge/arrogante amsterdammers dan in andere steden. en de mensen in NYC zijn buitengewoon vriendelijk en aardig, aardiger dan welke nederlandse stad dan ook.

in Barcelona vond ik de mensen overigens ook behoorlijk onaardig.

edit: ik heb óók hele goeie ervaringen gehad in amsterdam, vooral als je een beetje uit de buurt blijft van de dam en de kalverstraat
    Hmm.. Wat raar! Ik heb juist de ervaring dat het winkelpersoneel mij heel goed helpt (Ja zelfs, vooral Vera Moda tutjes om maar wat te helpen.. Gsus personeel is bijv. ook super aardig en vaak hebben deze mensen een goede smaak) Al moet ik wel zeggen dat ze in Eindhoven heel heel heel behulpzaam waren op het enge en bemoeizuchtige af En dat ik dacht 'hmmm jij hebt niet echt en eh.. nou ja niet mijn smaak '

En ik zit echt dagelijks in de tram en ja sommige mensen zijn chagrijnig, maar de meeste echt niet hoor (Ja misschien wel als je bij de verkeerde deur probeert in te stappen, maar dat is ook gewoon niet handig )
      zondag 11 april 2010 @ 19:53:56 #197
    268038 kwakz0r
    kwakveense
    pi_80197856
    en ik vind toeristen die in de weg lopen óók irritant... maar over dat soort onaardigehid heb ik t niet... ik ben zelf geen in de weg lopende toerist in amsterdam namelijk...
    Kwak
      zondag 11 april 2010 @ 19:55:22 #198
    268038 kwakz0r
    kwakveense
    pi_80197923
    quote:
    Op zondag 11 april 2010 19:53 schreef P.F het volgende:

[..]

Hmm.. Wat raar! Ik heb juist de ervaring dat het winkelpersoneel mij heel goed helpt (Ja zelfs, vooral Vera Moda tutjes om maar wat te helpen.. Gsus personeel is bijv. ook super aardig en vaak hebben deze mensen een goede smaak) Al moet ik wel zeggen dat ze in Eindhoven heel heel heel behulpzaam waren op het enge en bemoeizuchtige af En dat ik dacht 'hmmm jij hebt niet echt en eh.. nou ja niet mijn smaak '

En ik zit echt dagelijks in de tram en ja sommige mensen zijn chagrijnig, maar de meeste echt niet hoor (Ja misschien wel als je bij de verkeerde deur probeert in te stappen, maar dat is ook gewoon niet handig )
    als je voor t eerst in de tram gaat in amsterdam en de haagse tram gewend bent waar je zelf moet afstempelen, en er gaat dan zo'n dushi in een hokje je keihard lopen uitschelden omdat je niet wist dat je bij haar moest stempelen... tsja... daar zakt mijn broek een beetje van af...
    Kwak
    pi_80197943
    quote:
    Op zondag 11 april 2010 19:45 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Ik heb aan de hand van jouw lijstjes echt het idee dat jij een heerlijk leven hebt!
    Dat is ook zo . Ik ben gelukkig & tevree en zéér content met wat ik bereikt heb (eigenlijk: we bereikt hebben).
    ik moet verrassend weinig
    pi_80197945
    Maar goed, ik word natuurlijk overal supergoed en aardig geholpen door mijn geweldige sprankelende persoonlijkheid, mijn ongelofelijke uitstraling en mijn wapperende manen en mijn meterslange wimpers. Oja, en door mijn geweldige benen.

Dus ik zie het natuurlijk vanuit een heel verkeerd perspectief Sorry!

Ik zal mij voortaal undercover begeven in de straten van Amsterdam om mee te maken hoe het voor het plebs is.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')