abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Vis een optie? zondag 11 april 2010 @ 19:56:05 #201
70532 loveli
N
pi_80197957
quote:
Op zondag 11 april 2010 19:44 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

ik vind ze lekker!
[..]

frituur kip vind ik echt smerig.

maar ovenfrites zit écht wel minder kcal in dan in frituurfriet: 100 gram gefirtuurde frites is ca/ 300-360 kcal afhankelijk van vettemperatuur.

ovenfrites zijn 130-140 kcal per 100 gram onbereid. ik doe dan 200 gram in de oven en in de oven komt er geen vet bij (het gewicht verandert hooguit en daarmee de kcal waarde per 100 gram, maar ik ga uit van de onbereide waarde én gewicht) das dus 260-280 kcal
Ligt heel er aan het soort friet. Franse frietjes hebben een veel groter oppervlak per gewicht, zodat er meer vet aan blijft hangen (2 keer zoveel oppervlak relatief dan dikke friet). Zelfs de gebruikte messen/gebruikte snijmethode maakt uit. Wanneer het snijvlak gladder is, blijft er minder vet in/aan de friet hangen. Geen idee of het heel veel scheelt, maar hoe scherper het mes, des te minder vet en beter de kwaliteit.
Ovenfriet wordt in de fabriek net zo hard in vet gebakken als normale friet, zelf goed het vet eraf schudden als je frituurt scheelt ook veel.
/nerd
crap in = crap out
pi_80197958
quote:
Op zondag 11 april 2010 19:46 schreef loveli het volgende:

[..]

Vergeleken met Rotterdammers zijn Amsterdammers weer een stuk aangenamer, humoristischer en vriendelijker.
*stadje verdedigt*
Rdam is dan ook geen toeristenstad! En ik ben altijd heel vriendelijk, zelfs als duitstaligen naar die Altstad vragen!
pi_80198061
Nu heb ik ook trek in frietjes
pi_80198093
quote:
Op zondag 11 april 2010 19:53 schreef P.F het volgende:

[..]

Hmm.. Wat raar! Ik heb juist de ervaring dat het winkelpersoneel mij heel goed helpt (Ja zelfs, vooral Vera Moda tutjes om maar wat te helpen.. Gsus personeel is bijv. ook super aardig en vaak hebben deze mensen een goede smaak) Al moet ik wel zeggen dat ze in Eindhoven heel heel heel behulpzaam waren op het enge en bemoeizuchtige af En dat ik dacht 'hmmm jij hebt niet echt en eh.. nou ja niet mijn smaak '

En ik zit echt dagelijks in de tram en ja sommige mensen zijn chagrijnig, maar de meeste echt niet hoor (Ja misschien wel als je bij de verkeerde deur probeert in te stappen, maar dat is ook gewoon niet handig )
Hé, dat nou toevallig Amsterdámmers vergeleken worden met de New Yorkers is omdat Amsterdam onze grootste stad is. Alle Nederlandse stadsbewoners zijn, in hun algemeenheid, botte onvriendelijke horken in vergelijking met een heel aantal buitenlandse grotestadsculturen.

Oh, en de meeste dorpsbewoners zijn geen haar beter. Kluizenaars: dat zijn fijne mensen. Maar ja, zo schuw he.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_80198100
quote:
Op zondag 11 april 2010 19:56 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

*stadje verdedigt*
Rdam is dan ook geen toeristenstad! En ik ben altijd heel vriendelijk, zelfs als duitstaligen naar die Altstad vragen!
En toen werd je ongeloofwaardig
pi_80198111
Ik heb het ook wel in sommige café's of restaurants, daar werken dan van die mensen die het als bijbaantje doen, maar die eigenlijk studeren, model zijn of iets anders vréselijks interessants doen en waar de desinteresse vanaf druipt. Dan is het verschil met de USA echt heel groot. Sommigen vinden het misschien oppervlakkig en overdreven, maar ik ervaar dat beleefde, vriendelijke daar als heel prettig!
pi_80198223
Wáárom zou je smerige ongezonde dure rottige en stinkende ovenpatatten eten als je ook heerlijke knapperige ovenaardappeltjes zelf kan maken?
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_80198229
quote:
Op zondag 11 april 2010 19:58 schreef sigme het volgende:

[..]

Hé, dat nou toevallig Amsterdámmers vergeleken worden met de New Yorkers is omdat Amsterdam onze grootste stad is. Alle Nederlandse stadsbewoners zijn, in hun algemeenheid, botte onvriendelijke horken in vergelijking met een heel aantal buitenlandse grotestadsculturen.

Oh, en de meeste dorpsbewoners zijn geen haar beter. Kluizenaars: dat zijn fijne mensen. Maar ja, zo schuw he.
Ik had het niet alleen over Adam vs. NY maar ook Adam vs. de rest van NL. Ik hoor dan zo vaak van die provincialen klagen dat Amsterdammers zo arrogant zijn.

Vandaag hoorde ik het ook nog een paar keer, vandaar
pi_80198237
Ik vind Amsterdammers ook vaak arrogant hoor. Vooral de arty farty yuppen. Maar daar staat tegenover dat ik het toch echt altijd een geweldige stad blijf vinden

En ik ben wel altijd aardig hoor! En PFje, en Co. Dus we bestaan wel
  zondag 11 april 2010 @ 20:01:49 #210
236335 neen
schone schijn
pi_80198266
quote:
Op zondag 11 april 2010 20:01 schreef sigme het volgende:
Wáárom zou je smerige ongezonde dure rottige en stinkende ovenpatatten eten als je ook heerlijke knapperige ovenaardappeltjes zelf kan maken?
Omdat: lui

En ik ben niet zielig maar ik stel me eens aan, periode van de week he.

Tevens ken ik eigenlijk weinig mensen uit de hoofdstad, laat staan onaardige mensen
het lijkt niet wat het is
pi_80198299
quote:
Op zondag 11 april 2010 20:01 schreef P.F het volgende:

[..]

Ik had het niet alleen over Adam vs. NY maar ook Adam vs. de rest van NL. Ik hoor dan zo vaak van die provincialen klagen dat Amsterdammers zo arrogant zijn.

Oh oh....pas op met wat je zegt he, dat valt hier niet in goeie aard
pi_80198316
quote:
Op zondag 11 april 2010 19:58 schreef P.F het volgende:

[..]

En toen werd je ongeloofwaardig
Tja, ik dacht ook altijd dat dat een fabeltje was, maar het gebeurt echt oké, ik heb het maar twee keer gehad. Ik heb ze maar in de metro naar schiedam gestuurd, en delft als tip gegeven

Daarnaast zeg je zelf 'van die provincialen'! Gadverdamme. Dat betreft dan alles wat niet amsterdam is. Zoiets hoor je alleen van een amsterdammer hoor!
(Maar ik vind het een leuke stad hoor, voor soms)
  zondag 11 april 2010 @ 20:02:43 #213
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_80198324
grr, m'n aardappelgratin wordt maar niet gaar. Iemand tips? Hij staat nu al bijna anderhalf uur in de oven!
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
  zondag 11 april 2010 @ 20:02:46 #214
171422 LadyBlack
paint it black
pi_80198327
quote:
Op zondag 11 april 2010 19:58 schreef sigme het volgende:

[..]

Dat ja

Mijn vriend heeft een heel oud aardrijkskunde boekje in de kast staan, van dhr. Bos (van de bosatlas ja! ) en die linkt het allemaal schaamteloos aan klimaat, bodemschatten en daarmee samenhangende volksaard, echt hilarisch om te lezen En naar mijn mening zit er (of zat er toen in elk geval) wel wat in
  Vis een optie? zondag 11 april 2010 @ 20:03:59 #215
70532 loveli
N
pi_80198383
quote:
Op zondag 11 april 2010 19:55 schreef P.F het volgende:
Maar goed, ik word natuurlijk overal supergoed en aardig geholpen door mijn geweldige sprankelende persoonlijkheid, mijn ongelofelijke uitstraling en mijn wapperende manen en mijn meterslange wimpers. Oja, en door mijn geweldige benen.

Dus ik zie het natuurlijk vanuit een heel verkeerd perspectief Sorry!

Ik zal mij voortaal undercover begeven in de straten van Amsterdam om mee te maken hoe het voor het plebs is.

Heb ik op m'n werk ook wel een beetje last van. M'n collega's worden vuil aangekeken alsof het hun schuld is dat de koffie niet te zuipen is als ze iemand moeten helpen die heeft moeten wachten. Als ik vraag of ze erg lang hebben moeten wachten zeggen ze vriendelijk dat het niet zo erg was en dat ze toch nog een pauze moesten inlassen en dat ze koffie hebben gedronken.
En als ze tegen een collega hebben gezegd dat 'ie in de stront kan zakken, dan komen ze later bij mij terug om excuses aan te bieden. Zo leuk...
crap in = crap out
pi_80198408
quote:
Op zondag 11 april 2010 20:02 schreef shinydiscoball het volgende:

[..]

Oh oh....pas op met wat je zegt he, dat valt hier niet in goeie aard
Hahahaha

Ik was vandaag aan aan het moedigen bij een wedstrijd en wij, de Amsterdammers waren heel fanatiek En dat was dan arrogant volgens de rest. Maar als ik er over nadenk kwam de rest uit Rotterdam/Leiden/Groningen/Delft en dat zijn ook niet echt kleine steden
  zondag 11 april 2010 @ 20:05:43 #217
171422 LadyBlack
paint it black
pi_80198463
quote:
Op zondag 11 april 2010 20:01 schreef P.F het volgende:

[..]

Net zoals jij mensen van buiten Amsterdam provincialen noemt, wat een vooroordeel is, zo houden die provincialen vast aan een ander vooroordeel... zo werkt het nou eenmaal en we gaan het met zn allen nóóit erover eens worden. Dus beter die discussie mooi afkappen toch?
  Vis een optie? zondag 11 april 2010 @ 20:06:20 #218
70532 loveli
N
pi_80198493
quote:
Op zondag 11 april 2010 20:01 schreef neen het volgende:

[..]

Omdat: lui

En ik ben niet zielig maar ik stel me eens aan, periode van de weekmaand he.
Eens is
crap in = crap out
pi_80198507
quote:
Op zondag 11 april 2010 19:55 schreef P.F het volgende:
Maar goed, ik word natuurlijk overal supergoed en aardig geholpen door mijn geweldige sprankelende persoonlijkheid, mijn ongelofelijke uitstraling en mijn wapperende manen en mijn meterslange wimpers. Oja, en door mijn geweldige benen.

Dus ik zie het natuurlijk vanuit een heel verkeerd perspectief Sorry!

Ik zal mij voortaal undercover begeven in de straten van Amsterdam om mee te maken hoe het voor het plebs is.
Darrrrrrrrling, meet je eens een dagje mijn accent aan en ga dán in Amsterdam rondstruinen. Daarna praten we verder.
Bij voorkeur gecombineerd met mijn gevoel voor mode en elegantie, en dan zo'n dure winkel met duidelijk niet voor mij bedoelde spullen binnenstappen .

Ooit, zo'n twintig jaar geleden, was ik eens met mijn jongere zusje in Amsterdam en toerden we wat rond. Een paar jongens vroeg of onze vader nou boer was. En toen we vroegen welke tram/metro naar het Waterlooplein ging hebben ze ons naar de metro naar de Bijlmer gestuurd.
  zondag 11 april 2010 @ 20:07:44 #220
236335 neen
schone schijn
pi_80198540
quote:
Op zondag 11 april 2010 20:06 schreef loveli het volgende:

[..]

Eens is
Wekelijks op zondag bij mij.
pi_80198542
Als je niet uit een stad komt maar uit een dorp dan BEN je toch een provinciaal?

In ieder geval, zo gebruik ik het Is toch geen vooroordeel?

Je hebt stedelingen en provincialen. Net als je Nederlanders hebt en Duitsers.
pi_80198574
quote:
Op zondag 11 april 2010 19:46 schreef Ewelina het volgende:
Ik heb het wel meegemaakt... of toeristen overhoop rijden
Toen heb ik heel hard teruggescholden Kreeg ik een verbaasde blik achterom terug
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  zondag 11 april 2010 @ 20:09:01 #223
236335 neen
schone schijn
pi_80198602
Niet iedere stad is een stad
Sommige dorpen hebben stadsrechten, of zijn dat dat wel stedelingen.
pi_80198606
quote:
Op zondag 11 april 2010 20:04 schreef P.F het volgende:

[..]

Hahahaha

Ik was vandaag aan aan het moedigen bij een wedstrijd en wij, de Amsterdammers waren heel fanatiek En dat was dan arrogant volgens de rest. Maar als ik er over nadenk kwam de rest uit Rotterdam/Leiden/Groningen/Delft en dat zijn ook niet echt kleine steden
Nou en, je mag toch trots zijn op de plaats waar je vandaan komt. En dat geldt voor Amsterdam maar ook als je uit ehhh...Zoetermeer komt ofzo.

Bovendien hebben we de wedstrijd wel gewonnen....;)
pi_80198621
van die provincialen ik hoor daar enig oordeel in, Pief!
pi_80198662
quote:
Op zondag 11 april 2010 20:06 schreef sigme het volgende:

[..]

Darrrrrrrrling, meet je eens een dagje mijn accent aan en ga dán in Amsterdam rondstruinen. Daarna praten we verder.
Bij voorkeur gecombineerd met mijn gevoel voor mode en elegantie, en dan zo'n dure winkel met duidelijk niet voor mij bedoelde spullen binnenstappen .

Ooit, zo'n twintig jaar geleden, was ik eens met mijn jongere zusje in Amsterdam en toerden we wat rond. Een paar jongens vroeg of onze vader nou boer was. En toen we vroegen welke tram/metro naar het Waterlooplein ging hebben ze ons naar de metro naar de Bijlmer gestuurd.
Aahw!

Ik kom ook wel eens in Groningen, jaarlijks En bij Deventer, de bossen in

En als ik dan netjes vraag of ik iets mag vragen omdat ik geen idee meer heb waar ik ben heb ik ook een aantal keer gehad dat men gewoon doorliep
pi_80198677
quote:
Op zondag 11 april 2010 20:08 schreef Syrena het volgende:

[..]

Toen heb ik heel hard teruggescholden Kreeg ik een verbaasde blik achterom terug
LIEP JIJ OP HET FIETSPAD?? LIMBO!!
pi_80198701
quote:
Op zondag 11 april 2010 20:09 schreef shinydiscoball het volgende:

[..]

Nou en, je mag toch trots zijn op de plaats waar je vandaan komt. En dat geldt voor Amsterdam maar ook als je uit ehhh...Zoetermeer komt ofzo.

Nou bij mijn sport hadden we verloren En had zeg maar feyenoord gewonnen
pi_80198724
quote:
Op zondag 11 april 2010 20:09 schreef conleche het volgende:
van die provincialen ik hoor daar enig oordeel in, Pief!
Haha, ja sorry ik heb de hele dag termen gehoord als wij v.s. die knorren/die boeren dan is het even omschakelen
  Vis een optie? zondag 11 april 2010 @ 20:11:32 #230
70532 loveli
N
pi_80198730
quote:
Op zondag 11 april 2010 20:02 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Tja, ik dacht ook altijd dat dat een fabeltje was, maar het gebeurt echt oké, ik heb het maar twee keer gehad. Ik heb ze maar in de metro naar schiedam gestuurd, en delft als tip gegeven

Daarnaast zeg je zelf 'van die provincialen'! Gadverdamme. Dat betreft dan alles wat niet amsterdam is. Zoiets hoor je alleen van een amsterdammer hoor!
(Maar ik vind het een leuke stad hoor, voor soms)
En bedankt Daar liep ik laatst omheen toen ik snel iets in Delft moesr regelen. Een kudde luidruchtige oost-europese toeristen stond massief midden op straat. Een dame van de groep had een boezem waar die van Dolly magertjes bij afsteekt in een strak roze shirtje gepropt, hoogblond haar, een giga zonnebril en fuchsia lippenstift. Ik was 5 minuten later dan gepland in de parkeergarage omdat ze het vertikten om voor me aan de kant te gaan.

Ook ik heb een schurfthekel aan sommige toeristen.
crap in = crap out
pi_80198785
quote:
Op zondag 11 april 2010 19:48 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

en dan nog al die mensen die er met hun hoofd niet bij kunnen dat je ergens anders dan in amsterdam zou willen wonen, omdat in amsterdam immers alles beter is

Haha, mijn vriendje heeft vrienden uit Hardinxveld-Giessendam die een huis zoeken in Oud-West. Dus toen ze laatst bij ons op visite waren vertelden wij dat het daar lastig parkeren is en dat je er zo'n 36 maanden moet wachten op een vergunning. Hun reactie: "Oh, maar als we in Amsterdan wonen, hebben we helemaal geen auto meer nodig! Buiten Amsterdam hebben we toch niets meer te zoeken!" Gruwel.

Maar goed, toen ze bij ons binnenkwamen met de reactie: "Oh ja - korte stilte - echt een starterswoninkje." hadden ze het bij mij sowieso al verbruid!

Ik, mede boertje van buut'n, heb trouwens zelden last van onvriendelijkheid. Ik woon ook wel in een gezellig wijkje: laatst heb ik, toen ik op zaterdagochtend boodschappen ging doen, iedereen die ik onderweg tegenkwam een goedemorgen gewenst, en ze keken allemaal blij verrast op en groetten me terug. Leuk experimentje!
pi_80198836
Amsterdam ligt toch ook in een provincie? Amsterdammers zijn dan ook provincialen.
Als je uit een dorp komt ben je een dorpeling
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_80198848
Nederlanders zijn relatief onaardige onbeschofte wantrouwende mensen. Met gelukkig veel uitzonderingen ertussen, maar toch. En daarbij ook ervan overtuigd dat ze (we) gelijk hebben. En ook nog gierig en onbeschaafd ongastvrij.

Daarom ben ik dan ook een erkende mensenhater . In een beter land was ik vast een beter mens geweest.
  Vis een optie? zondag 11 april 2010 @ 20:14:24 #234
70532 loveli
N
pi_80198869
quote:
Op zondag 11 april 2010 20:02 schreef AKnynke het volgende:
grr, m'n aardappelgratin wordt maar niet gaar. Iemand tips? Hij staat nu al bijna anderhalf uur in de oven!
Geen intelligentere tip dan "staat de temperatuur wel goed?"
crap in = crap out
  Vis een optie? zondag 11 april 2010 @ 20:15:06 #235
70532 loveli
N
pi_80198907
quote:
Op zondag 11 april 2010 20:09 schreef shinydiscoball het volgende:

[..]

Zoeermeer en trots? Jakkes. Da's m'n ergste nachtmerrie wat betreft woonplaatsen.
crap in = crap out
pi_80198926
Ik heb trouwens familie in een dorp in het Oosten des lands. Leuk dorp, maar ikdenk dat ik er daar voor gezorgd heb dat mensen voor de eerste keer in hun leven een kleurling hebben gezien. Hoe heet dat boek ook alweer? 'Help, een neger in het dorp'? Ofzo? Haha
pi_80198985
quote:
Op zondag 11 april 2010 20:14 schreef loveli het volgende:

[..]

Geen intelligentere tip dan "staat de temperatuur wel goed?"
Bij mij wordt aardappelgratin trouwens ook nooit goed gaar. Verkeerde aardappels? Ik denk dat je er eigenlijk geen vastkokers voor moet gebruiken.
pi_80198988
quote:
Op zondag 11 april 2010 20:10 schreef P.F het volgende:

[..]

Nou bij mijn sport hadden we verloren En had zeg maar feyenoord gewonnen
Oh Dan heb ik het verkeerd begrepen
  zondag 11 april 2010 @ 20:17:01 #239
236335 neen
schone schijn
pi_80198994
De leukste mensen komen uit het Noorden van het land natuurlijk, uit de hoofdstad van de beste provincie. Ik noem een Goodbye, ik noem een neen en volgens mij aknynke ook? Dat zijn de ware toppers.

pi_80199009
Oja, Syrena's luie aardappels:
Aardappels schillen en in kleine blokjes snijden (klein=sneller gaar). In een plastic zak doen. Scheutje olijfolie erbij. Wat zout, oregano of rozemarijn of thijm (of allemaal), beetje paprikapoeder, uitgeperst teentje knoflook. Husselen in de zak. Zak leegmaken op ovenrooster bekleedt met bakpapier. 30-40 min in de oven (af en toe prikken en proeven of ze eruit kunnen).

Als je echt lui ben doe je er nog broccoli door en leg je er een bevroren valess of visje naast (vis evt. kruiden met viskruiden).

En dan kun je in de tussentijd lekker TV kijken ofzo.
pi_80199010
Sowieso zou het voor iedereen verstandig zijn om eigenwaarde niet aan je woonplaats te koppelen
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_80199076
quote:
Op zondag 11 april 2010 20:17 schreef neen het volgende:
De leukste mensen komen uit het Noorden van het land natuurlijk, uit de hoofdstad van de beste provincie. Ik noem een Goodbye, ik noem een neen en volgens mij aknynke ook? Dat zijn de ware toppers.

It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_80199086
quote:
Op zondag 11 april 2010 20:15 schreef loveli het volgende:

[..]

Zoeermeer en trots? Jakkes. Da's m'n ergste nachtmerrie wat betreft woonplaatsen.
Ja ik typte het en ik dacht nee. Maarja zoiets.
  Vis een optie? zondag 11 april 2010 @ 20:19:06 #244
70532 loveli
N
pi_80199118
Dat boekje heeft Co, of niet?
crap in = crap out
pi_80199129
quote:
Op zondag 11 april 2010 20:16 schreef shinydiscoball het volgende:

[..]

Oh Dan heb ik het verkeerd begrepen

Bij roeien.

Bij voetbal heeft Ajax gewonnen hoor!
pi_80199154
quote:
Op zondag 11 april 2010 20:17 schreef neen het volgende:

Hoezo nou weer alleen de hoofdstad?
  zondag 11 april 2010 @ 20:20:41 #247
236335 neen
schone schijn
pi_80199207
quote:
Op zondag 11 april 2010 20:19 schreef anna82 het volgende:

[..]

De rest zijn natuurlijk provincialen
ik stiekem ook
pi_80199222
quote:
Op zondag 11 april 2010 20:15 schreef shinydiscoball het volgende:
Ik heb trouwens familie in een dorp in het Oosten des lands. Leuk dorp, maar ikdenk dat ik er daar voor gezorgd heb dat mensen voor de eerste keer in hun leven een kleurling hebben gezien. Hoe heet dat boek ook alweer? 'Help, een neger in het dorp'? Ofzo? Haha
Ik heb ook familie in een klein rotdorp ergens in een afgelegen hoekje, en die komen dat dorp ook nooit uit. Naar hun stellige overtuiging is daar alles wat je nodig hebt (en dat is natuurlijk ook zo).
Maar daarnaast denken ze dat negers stinken en buitenlanders criminelen zijn. Zoals je zal begrijpen zijn er daar negers noch buitenlanders, en dus is het oordeel gegrond op.. (geen idee eigenlijk: hun ouders zijn een stuk minder bekrompen.)
pi_80199292
Jullie zijn allemaal Ommelanders.
pi_80199387
quote:
Op zondag 11 april 2010 20:19 schreef anna82 het volgende:

[..]

Ik woonde niet eens in de hoofdstad hoor

Maar neen en ik zijn wel echte Liwadders, no!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')