abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 9 april 2010 @ 17:34:30 #1
242879 Onnoman
The On And Only
pi_80130690
-is iemand wel eens achter je aan gehold omdat je je portomonee bent verloren?

-is er wel eens een kassiere met dat pakje kauwgom achter je aan gerend omdat je het vergeten was mee te nemen?

-is er in dat restaurant wel eens wat van je rekening gehaald omdat er iets totaal niet deugde?
en om wat

anders gezegd.. bestaat service en/of klantvriendelijkheid/tevredenheid nog wel in dit verneukte land?

zo ja.. wanneer
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_80130751
Service en/of klantvriendelijkheid/tevredenheid bestaat in mijn ervaring beslist nog wel in dit land, mits je voldoende betaalt.
[b]Op dinsdag 10 februari 2004 14:36 schreef Malawi het volgende:[/b]
Het in den oren stoppen van kiwi's is dus een probaat tijgeraanvalafweermiddel
  vrijdag 9 april 2010 @ 17:37:00 #3
274528 Twizu
Is al zindelijk!
pi_80130765
Marktplaats.nl

Een e-mail gestuurd voor wat informatie (ik deed mijn spreekbeurt over veilingsites) en 5 uur later stond er een doos marktplaats goodies op de stoep.
Kiva FOK-team #8 Waar geld echt goed doet!
[b]Op zaterdag 26 juni 2010 18:48 schreef vosss het volgende:[/b]
6 eien
pi_80130809
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 17:37 schreef Twizu het volgende:
Marktplaats.nl

Een e-mail gestuurd voor wat informatie (ik deed mijn spreekbeurt over veilingsites) en 5 uur later stond er een doos marktplaats goodies op de stoep.
Dat is geen service, dat is puur eigenbelang (jij staat vervolgens immers een half uur over marktplaats te praten in de klas en goodies te showen)
  vrijdag 9 april 2010 @ 17:39:01 #5
138258 LasTeR
Run for your life.
pi_80130843
Het bestaat wel degelijk. Je moet alleen de juiste persoon bij de juiste instantie weten te vinden voor dat extra stukje service.
Elk huis z’n kruiswoordraadsels
Iedereen z'n plaats aan tafel
Maar ik kom wat later, ik kom wat later
  vrijdag 9 april 2010 @ 17:41:07 #6
242879 Onnoman
The On And Only
pi_80130913
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 17:39 schreef LasTeR het volgende:
Het bestaat wel degelijk. Je moet alleen de juiste persoon bij de juiste instantie weten te vinden voor dat extra stukje service.
vinden als zoeken?
met dat gegeven toon je al slechte service aan..
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
  vrijdag 9 april 2010 @ 17:41:15 #7
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_80130917
Ik wist een keer bij een boekwinkel de titel van een boek niet, maar alleen een vage omschrijving.
Die man heeft gegoogled en gezocht een kwartier lang, en uiteindelijk vond hij het!
  vrijdag 9 april 2010 @ 17:41:37 #8
242879 Onnoman
The On And Only
pi_80130931
ik moet zeggen.. dat t-mobile wel redelijk goede service verleent.. altijd overdreven vriendelijk.. maar ze doen wel moeite voor je
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_80131014
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 17:41 schreef Onnoman het volgende:
ik moet zeggen.. dat t-mobile wel redelijk goede service verleend.. altijd overdreven vriendelijk.. maar ze doen wel moeite voor je
Eens!
  vrijdag 9 april 2010 @ 17:44:38 #10
138258 LasTeR
Run for your life.
pi_80131041
quote:
ik moet zeggen.. dat t-mobile wel redelijk goede service verleend.. altijd overdreven vriendelijk.. maar ze doen wel moeite voor je
En dan ligt het er dus echt wel aan wie je aan de telefoon krijgt.
Elk huis z’n kruiswoordraadsels
Iedereen z'n plaats aan tafel
Maar ik kom wat later, ik kom wat later
  vrijdag 9 april 2010 @ 17:44:53 #11
39632 ikbeneenkiwi
De fruitigste
pi_80131049
quote:
Dat mag ook wel hè. Als je geen dekking hebt moet je wel prima klantenservice hebben waar men de gedupeerde klanten correct te woord staat.
pi_80131063
Ja een paar keer in een restaurant korting gehad of dingen van de rekening gehaald omdat iets niet goed was.

Zelf als servicedesk medewerker bij een groot bedrijf probeer ik altijd net een stapje verder te gaan, dus ook daar bestaat het nog.
pi_80131109
Sieradenwinkeltje waar een mevrouw me een ring van 100 euro liet zien en zonder blikken of blozen daarna ook nog eentje van 8 euro, want het gaat niet om het geld

Telefoontje van een buschauffeur die de telefoon van mn man gevonden had, was grappig ook nog want ik nam op met "hey schatje" waarna de buschauffeur gezorgd heeft dat de telefoon op het dichtsbijzijnde station gedropt werd.

Winkelpersoneel wat even de tijd neemt om te helpen met spullen in de tas van mn scootmobiel te doen.

Maar misschien ligt het er ook een beetje aan hoe je zelf in de wereld staat? Actie reactie...
  vrijdag 9 april 2010 @ 17:47:45 #14
242879 Onnoman
The On And Only
pi_80131144
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 17:41 schreef BasEnAad het volgende:
Ik wist een keer bij een boekwinkel de titel van een boek niet, maar alleen een vage omschrijving.
Die man heeft gegoogled en gezocht een kwartier lang, en uiteindelijk vond hij het!
in een boekenwinkel werken doorgaans ook slimme mensen...
dat kan je van veel klanteservice paupers niet zeggen..
ik heb ooit bij een callcenter gewerkt..
elke dag dat ik klaar was voelde ik me gewoon een bedrieger op een een of andere manier..
bepaalde methodes uithalen om mensen te overtuigen van betere kwaliteit...
mijn laatste werkdag heb ik dat voor mezelf goed gemaakt door gewoon open kaart te spelen met iedereen die ik aan de telefoon kreeg
Mijn mening gegeven over dat tele2 eigenlijk niet zo goed is, en dat ze vaak serivce laten afweten.. (zo was het vroeger althans)
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
  vrijdag 9 april 2010 @ 17:51:01 #15
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_80131240
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 17:47 schreef Onnoman het volgende:
.
mijn laatste werkdag heb ik dat voor mezelf goed gemaakt door gewoon open kaart te spelen met iedereen die ik aan de telefoon kreeg
Mijn mening gegeven over dat tele2 eigenlijk niet zo goed is, en dat ze vaak serivce laten afweten.. (zo was het vroeger althans)
ik snap waarom het je laatste werkdag was

Tele2 is best oke.. voor het geld dat je ervoor betaalt...
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
  vrijdag 9 april 2010 @ 17:52:28 #16
268298 klotefokker
kuttige kinderen
pi_80131283
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 17:38 schreef ikbeneenkiwi het volgende:

[..]

Dat is geen service, dat is puur eigenbelang (jij staat vervolgens immers een half uur over marktplaats te praten in de klas en goodies te showen)
is klantenservice niet altijd een beetje eigenbelang. Al dan niet bewust?
  vrijdag 9 april 2010 @ 17:52:55 #17
242879 Onnoman
The On And Only
pi_80131294
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 17:46 schreef MarMar het volgende:
Sieradenwinkeltje waar een mevrouw me een ring van 100 euro liet zien en zonder blikken of blozen daarna ook nog eentje van 8 euro, want het gaat niet om het geld

Telefoontje van een buschauffeur die de telefoon van mn man gevonden had, was grappig ook nog want ik nam op met "hey schatje" waarna de buschauffeur gezorgd heeft dat de telefoon op het dichtsbijzijnde station gedropt werd.

Winkelpersoneel wat even de tijd neemt om te helpen met spullen in de tas van mn scootmobiel te doen.

Maar misschien ligt het er ook een beetje aan hoe je zelf in de wereld staat? Actie reactie...
ja de omgekeerde wereld wou je zeggen.. dat de klant de service dient te verdienen..?
wat je krijgt als klanten zich op wat voor manier zich afhankelijk gaat opstellen naar een bedrijf, en dat bedrijf heeft dat door, kan dat bedrijf daar misbruik van maken met de gedachte van.. ze komen toch wel terug..
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
  vrijdag 9 april 2010 @ 17:55:05 #18
268298 klotefokker
kuttige kinderen
pi_80131365
Bij mij in de buurt zit trouwens een tankstation waar ze je auto nog voor je voltanken (Y)
  vrijdag 9 april 2010 @ 17:55:15 #19
266754 VeerEli
Nee, ik ben niet Pools.
pi_80131371
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 17:47 schreef Onnoman het volgende:
ik heb ooit bij een callcenter gewerkt..
elke dag dat ik klaar was voelde ik me gewoon een bedrieger op een een of andere manier..
bepaalde methodes uithalen om mensen te overtuigen van betere kwaliteit...
Hehehe dit had ik ook, ook een paar maanden bij een callcenter gewerkt, moest ik mensen een uitvaartverzekering aansmeren.
Zogenaamd bel je dan mensen die via een enquete aangegeven hebben interesse te hebben, maar meer dan de helft die je belt weten daar helemaal niks van Toch moest je hun proberen een uitvaartverzekering aan te smeren..Héél irritant. Het verdiende lekker, (was 16/17 ofzo en verdiende 10,38) dat was ook de enige reden dat ik het deed.

Verder nooit echt enorm klantvriendelijke dingen meegemaakt eigenlijk..
B-b-b-bird, Bird, The Bird is the word.
  vrijdag 9 april 2010 @ 17:55:36 #20
39632 ikbeneenkiwi
De fruitigste
pi_80131390
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 17:52 schreef klotefokker het volgende:

[..]

is klantenservice niet altijd een beetje eigenbelang. Al dan niet bewust?
Natuurlijk is dat eigenbelang. Een ontevreden klant komt niet terug, dus énige service verleen je. Maar waar het TS waarschijnlijk om gaat is dat men tegenwoordig enkel het absoluut vereiste minimum aan service lijkt te verlenen. (althans, dat ervaar ik in sommige etablissementen wel)
  vrijdag 9 april 2010 @ 17:57:24 #21
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_80131464
Ik heb een zoektocht op touw gezet naar de eigenaar van een dure horloge die ik gevonden had met het uitgaan.
Ben ik nu een held?
  vrijdag 9 april 2010 @ 17:58:38 #22
39632 ikbeneenkiwi
De fruitigste
pi_80131500
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 17:57 schreef blup het volgende:
Ik heb een zoektocht op touw gezet naar de eigenaar van een dure horloge die ik gevonden had met het uitgaan.
Ben ik nu een held?
Het horloge is nog niet terug bij de eigenaar, dus nee.
pi_80131520
Niet zelf meegemaakt. Maar ik gehoord dat de V&D een keer een strijkijzer heeft gewisseld van een dame die vol bleef houden dat die bij de V&D was gekocht terwijl er toch duidelijk een Hema logo op zat.
Leaf
  vrijdag 9 april 2010 @ 18:00:31 #24
39632 ikbeneenkiwi
De fruitigste
pi_80131562
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 17:59 schreef VancouverFan het volgende:
Niet zelf meegemaakt. Maar ik gehoord dat de V&D een keer een strijkijzer heeft gewisseld van een dame die vol bleef houden dat die bij de V&D was gekocht terwijl er toch duidelijk een Hema logo op zat.
  vrijdag 9 april 2010 @ 18:02:20 #25
242879 Onnoman
The On And Only
pi_80131618
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 17:55 schreef ikbeneenkiwi het volgende:

[..]

Natuurlijk is dat eigenbelang. Een ontevreden klant komt niet terug, dus énige service verleen je. Maar waar het TS waarschijnlijk om gaat is dat men tegenwoordig enkel het absoluut vereiste minimum aan service lijkt te verlenen. (althans, dat ervaar ik in sommige etablissementen wel)
ja en serieus..

albert heijn is bijvoorbeeld een voorbeeld van een klantonvriendelijk kutbedrijf.. omdat ze elke week bonussen niet in het systeem vermelden..
Ik vind dit een vorm van enorm klantonvriendelijkheid..

douwe egberts nou, daar hoef ik verder geen worden aan vuil te maken, zie andere topic

acer je stuurt een defecte notebook naar ze toe, krijgt hem keihard defect terug.. bel je ze.. kost 15 euro omdat je in de wacht wordt gezet.. etc etc.. (nooit meer acer laptops voor mij)

alternate het leveren van defecte hardware, wat mij uiteindelijk 3 weken heeft gekost om erachter te komen waar het defect zat.. en vervolgens bij het opsturen nog eens 2 a 3 weken wachten op een nieuwe

webwinkels die hun prijs vermelden zonder btw..

en ga zo maar door
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
  vrijdag 9 april 2010 @ 18:02:36 #26
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_80131626
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 17:55 schreef ikbeneenkiwi het volgende:

[..]

waarom dan toch klant blijven bij zo'n tent?
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
  vrijdag 9 april 2010 @ 18:02:45 #27
268298 klotefokker
kuttige kinderen
pi_80131632
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 17:52 schreef Onnoman het volgende:

[..]

ja de omgekeerde wereld wou je zeggen.. dat de klant de service dient te verdienen..?
wat je krijgt als klanten zich op wat voor manier zich afhankelijk gaat opstellen naar een bedrijf, en dat bedrijf heeft dat door, kan dat bedrijf daar misbruik van maken met de gedachte van.. ze komen toch wel terug..
Natuurlijk moet je als klant service verdienen. Ik werk zelf in de horeca. Als klanten mij vriendelijk en respectvol benaderen doe ik graag wat extra's voor ze. Is voor mij niet meer dan logisch. Als klanten zich niet vriendelijk gedragen ga ik ook niet mijn best doen om voor hun service.

Bijvoorbeeld een klant die terwijl je langsloopt over zijn schouder roept: "vier bier". Mag gewoon naar de bar komen, daar ga ik niet voor op en neer lopen. (moet ik wel bij zeggen dat we standaard geen bediening doen).
Een klant die zich gewoon aardig en beleefd gedraagt, vraag ik als ik het niet heel druk is tijdens het glazen hallen of ie nog wat wil drinken. En dan loop ik ff op en neer.

Het is gewoon aardig zijn tegen elkaar.
pi_80131635
Eén keer geholpen door een buschauffeur die me heeft afgezet in een straat in the middle of nowhere. Het was de laatste nachtrit en de chauffeur begreep dat ik niet wist waar ik heen moest dus die heeft even voor taxichauffeur gespeeld.
Ain't nothing to it but to do it.
Greece
  vrijdag 9 april 2010 @ 18:05:15 #29
39632 ikbeneenkiwi
De fruitigste
pi_80131711
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 18:02 schreef teamlead het volgende:

[..]

Je hebt mij niet horen zeggen dat ik dan klant blijf. Leveranciers snijden zich er wel mee in de vingers: Door het beschreven gedrag stapt men ook veel gemakkelijker over naar concurrenten.

In de gevallen dat men wel blijft; afhankelijkheid.
pi_80131788
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 18:02 schreef teamlead het volgende:

[..]

De appie bij mij om de hoek is echt vreselijk qua kassa's openen. Staan te vaak onnodig lange rijen terwijl er wel 10 mensen aan het bijvullen zijn.

Als een andere super in de buurt zat, zou ik zo daar heen gaan. Maar helaas.
Leaf
  vrijdag 9 april 2010 @ 18:08:44 #31
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_80131798
WIj stonden een keer in Almelo op het station en moesten naar nijverdal.
Er zou nog 1 trein komen maar die kwam pas een uur later.
Er stond wel een trein maar die zou leeg naar zwolle gaan. (wat op de route is)
Toen mochten we van de machinist met z'n 3'en voorin bij hem meereizen tot ons station.
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_80131821
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 17:34 schreef Onnoman het volgende:
-is iemand wel eens achter je aan gehold omdat je je portomonee bent verloren?

Ik heb een keer mijn tas, met portemonnee en inhoud, bij de AH buiten op de karren laten liggen bij het terugplaatsen.
Kwam erachter toen ik al thuis was.

Bleek iemand mijn tas, met complete inhoud erin, teruggebracht te hebben bij de servicebalie
  vrijdag 9 april 2010 @ 18:10:03 #33
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_80131831
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 18:05 schreef ikbeneenkiwi het volgende:

[..]

Je hebt mij niet horen zeggen dat ik dan klant blijf. Leveranciers snijden zich er wel mee in de vingers: Door het beschreven gedrag stapt men ook veel gemakkelijker over naar concurrenten.

zou je verwachten ja

toch bestaan V&D, Albert Heijn, Ziggo, CZ, Essent, KPN, Aldi, TempoTeam en MacDonalds nog steeds
  vrijdag 9 april 2010 @ 18:11:37 #34
39632 ikbeneenkiwi
De fruitigste
pi_80131880
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 18:10 schreef teamlead het volgende:

[..]

zou je verwachten ja

toch bestaan V&D, Albert Heijn, Ziggo, CZ, Essent, KPN, Aldi, TempoTeam en MacDonalds nog steeds
Ja, en waarom zouden ze níet bestaan?
  vrijdag 9 april 2010 @ 18:15:05 #35
195039 Armoed
Cunning linguist
pi_80131975
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 17:55 schreef VeerEli het volgende:

[..]
Zogenaamd bel je dan mensen die via een enquete aangegeven hebben interesse te hebben, maar meer dan de helft die je belt weten daar helemaal niks van
Dat valt overigens allemaal wel mee. Er is niets onethisch aan in een callcenter werken.

Zo is die 'enquete' wel degelijk echt; vaak kruisen ze iets aan of staat er online al een hokje aangevinkt wat ze vergeten uit te vinken omdat ze onoplettend zijn.

Callcenterwerk krijgt altijd een wrange nasmaak omdat 16-17 jarige kutjes (zoals jij toen) het deden met hun oog op het geld. Dan heb je een bepaald target dat je moet halen en dan kies je er maar voor om het 'wilt u het stopzetten dan kunt u even een mailtje sturen/een belletje geven'-gedeelte weg te laten, want dan krijg je mensen die een excuus vinden om het niet te doen a la 'oh dat ga ik vergeten en ik wil er niet aan vastzitten/ik ben op vakantie dus gaat niet werken/etc.'. Ik heb in mijn vroegere jaren ook callcenterwerk gedaan en het hele idee erachter is per definitie niet fout, het zijn de kutjes die niet kunnen verkopen (maar wel grof geld willen t.o.v. hun leeftijd/werkervaring/credentials) die het een slechte naam geven, evenals het callcenterpersoneel met powerposities (i.e. supervisors, de mensen die het kutscript in elkaar flansen, ...,).
Well, I can take you far away, with my mind
  vrijdag 9 april 2010 @ 18:18:02 #36
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_80132052
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 18:11 schreef ikbeneenkiwi het volgende:

[..]

Ja, en waarom zouden ze níet bestaan?
ze mogen best bestaan... maar je kunt ze niet klantvriendelijk noemen. Blijkbaar vinden consumenten klantvriendelijkheid niet belangrijk genoeg om er consequenties aan te verbinden

en dat vind ik raar

edit: en jij beweerde dat blijven bij een organisatie die niet klantvriendelijk is veroorzaakt wordt door afhankelijkheid en klanten over zouden stappen naar de concurrent als ze niet klantvriendelijk zijn.
  vrijdag 9 april 2010 @ 18:19:24 #37
242879 Onnoman
The On And Only
pi_80132085
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 18:02 schreef klotefokker het volgende:

[..]

Natuurlijk moet je als klant service verdienen. Ik werk zelf in de horeca. Als klanten mij vriendelijk en respectvol benaderen doe ik graag wat extra's voor ze. Is voor mij niet meer dan logisch. Als klanten zich niet vriendelijk gedragen ga ik ook niet mijn best doen om voor hun service.

Bijvoorbeeld een klant die terwijl je langsloopt over zijn schouder roept: "vier bier". Mag gewoon naar de bar komen, daar ga ik niet voor op en neer lopen. (moet ik wel bij zeggen dat we standaard geen bediening doen).
Een klant die zich gewoon aardig en beleefd gedraagt, vraag ik als ik het niet heel druk is tijdens het glazen hallen of ie nog wat wil drinken. En dan loop ik ff op en neer.

Het is gewoon aardig zijn tegen elkaar.
klanten heb je in elke vorm en maat.. je mag als gastheer niet teveel van een klant verwachten, maar ze moeten jou wel in je waarde laten.. ik heb vroeger ook bij van der valk gewerkt, en had je wel eens van de rotary ballen, niemand had er zin in want als je die mensen ging helpen werd je altijd gedegradeerd behandeld. regelmatig dat ik zogenaamd drank was vergeten..
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_80132096
Het is vaak ook wel de manier waarop klanten de medewerker benaderen. Klanten die al zonder normaal hallo kunnen zeggen maar lopen te commanderen hoeven niet op extra service te rekenen. Maar vaak genoeg dat ik wel ruim de tijd neem voor een klant, dan moeten ze alleen niet komen als het druk is, want dan gaat dat gewoon moeilijker.
  vrijdag 9 april 2010 @ 18:20:12 #39
39632 ikbeneenkiwi
De fruitigste
pi_80132103
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 18:18 schreef teamlead het volgende:

[..]

ze mogen best bestaan... maar je kunt ze niet klantvriendelijk noemen. Blijkbaar vinden consumenten klantvriendelijkheid niet belangrijk genoeg om er consequenties aan te verbinden

en dat vind ik raar
Blijkbaar is de kwaliteit van het product aantrekkelijk genoeg voor de consument om het dáár af te willen nemen, en is de service in de meeste gevallen voldoende. Dat hoeft niet veel te zijn, maar evident genoeg om er geen negatieve (gelet op financieel/imago) consequenties van te ondervinden.
  vrijdag 9 april 2010 @ 18:21:49 #40
39632 ikbeneenkiwi
De fruitigste
pi_80132152
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 18:18 schreef teamlead het volgende:
edit: en jij beweerde dat blijven bij een organisatie die niet klantvriendelijk is veroorzaakt wordt door afhankelijkheid en klanten over zouden stappen naar de concurrent als ze niet klantvriendelijk zijn.
Afhankelijkheid kan je breder zien: als de concurrent óók enkel de minimaal vereiste service biedt heb je weinig opties
  vrijdag 9 april 2010 @ 18:21:55 #41
242879 Onnoman
The On And Only
pi_80132154
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 18:09 schreef lily het volgende:

[..]

Ik heb een keer mijn tas, met portemonnee en inhoud, bij de AH buiten op de karren laten liggen bij het terugplaatsen.
Kwam erachter toen ik al thuis was.

Bleek iemand mijn tas, met complete inhoud erin, teruggebracht te hebben bij de servicebalie
respect dat soort mensen.. ik zou het niet over mijn hart kunnen krijgen om een portomonee met honderden euro's in mijn eigen zak te stoppen..

wel van uitgaande dat ik een kleine vindersloon ontvang.. en er desnoods om vragen..

maar teruggeven doe ik altijd
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
  vrijdag 9 april 2010 @ 18:22:05 #42
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_80132162
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 18:20 schreef ikbeneenkiwi het volgende:

[..]

Blijkbaar is de kwaliteit van het product aantrekkelijk genoeg voor de consument om het dáár af te willen nemen, en is de service in de meeste gevallen voldoende. Dat hoeft niet veel te zijn, maar evident genoeg om er geen negatieve (gelet op financieel/imago) consequenties van te ondervinden.
waarmee je dus je eigen bewering ondergraaft
  vrijdag 9 april 2010 @ 18:22:43 #43
39632 ikbeneenkiwi
De fruitigste
pi_80132176
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 18:22 schreef teamlead het volgende:

[..]

waarmee je dus je eigen bewering ondergraaft
Licht dat eens toe, wil je?
  vrijdag 9 april 2010 @ 18:27:25 #44
242879 Onnoman
The On And Only
pi_80132323
zelfs ibood heeft een vorm van klantonvriendelijkheid, want elk negatief element wat je over de dagprodukt meldt wordt verwijdert.. maar voor de rest verleent ibood zeer goede service

ook heb ik standaard een schurfthekel aan buschauffeurs en taxichauffeurs.. vooral stadsvervoerders binnen de ov..
Laatst nog meegemaakt dat ik op busstation utrecht de bus inwilde.. was al aan het rennen..
zie je dat hij iemand uitlaat omdat hij perongeluk de verkeerde bus in was gestapt.. dus die deuren gingen open... hij eenmaal uitgestapt stond ik pal voor een dichtgaande deur.. dan moet je toch wel een onwijs trieste kneus zijn om die deur direct dicht te gooien..
het is net als bij marokkanen.. de "GOEDE" verpesten het altijd voor de slechte.. want de schaarse goede
worden altijd als argument gebruikt
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_80132324
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 18:21 schreef Onnoman het volgende:

[..]

respect dat soort mensen.. ik zou het niet over mijn hart kunnen krijgen om een portomonee met honderden euro's in mijn eigen zak te stoppen..

wel van uitgaande dat ik een kleine vindersloon ontvang.. en er desnoods om vragen..

Dat vind ik ook wel een beetje krom, je krijgt het niet over je hart om het houden, maar als je het teruggeeft wil je er wel wat voor zien?
  vrijdag 9 april 2010 @ 18:29:55 #46
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_80132399
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 18:22 schreef ikbeneenkiwi het volgende:

[..]

Licht dat eens toe, wil je?
quote:

[..]

nou.. dat dus
Niemand is voor zijn haar hamburger afhankelijk van de MacD. En toch bestaat die tent al járen en bijzonder succesvol. Terwijl je bij concurrenten betere burgers kunt krijgen, in een klantvriendelijkere omgeving.
Idem voor de V&D: ze verkopen niets dat niet ook elders met een betere service kunt scoren
  vrijdag 9 april 2010 @ 18:30:18 #47
242879 Onnoman
The On And Only
pi_80132416
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 18:27 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Dat vind ik ook wel een beetje krom, je krijgt het niet over je hart om het houden, maar als je het teruggeeft wil je er wel wat voor zien?
ja want ik toon volledige eerlijkheid.. als ik er niks voor terug zou krijgen zou ik dat uiteindelijk niet erg vinden maar wel teleurstellend.. als ontvanger moet je inzien dat deze voor hetzelfde geld al zijn geld kwijt had kunnen zijn..
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
  vrijdag 9 april 2010 @ 18:31:05 #48
242879 Onnoman
The On And Only
pi_80132431
mediamarkt vind ik opzich ook wel redelijke service verlenen..
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_80132445
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 18:30 schreef Onnoman het volgende:

[..]

ja want ik toon volledige eerlijkheid.. als ik er niks voor terug zou krijgen zou ik dat uiteindelijk niet erg vinden maar wel teleurstellend.. als ontvanger moet je inzien dat deze voor hetzelfde geld al zijn geld kwijt had kunnen zijn..
Dus eerlijk moet beloond worden? Eerlijkheid zou normaal moeten zijn, daar hoeft helemaal geen vindersloon tegenover te staan.
  vrijdag 9 april 2010 @ 18:31:40 #50
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_80132452
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 18:31 schreef Onnoman het volgende:
is voor jou service hetzelfde als klantvriendelijkheid?
pi_80132457
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 18:31 schreef Onnoman het volgende:
Ook daar geld dat het er maar net aan ligt wie je treft.
  vrijdag 9 april 2010 @ 18:36:21 #52
242879 Onnoman
The On And Only
pi_80132570
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 18:31 schreef teamlead het volgende:

[..]

is voor jou service hetzelfde als klantvriendelijkheid?
nee.. je kan vriendelijk zijn en slechte service verlenen..

maar als het allebei is.. dan ben je pas echt geweldig nietwaar?

dus de service bij MM is meestal beter dan de klantvriendelijkheid :p

je moet ze maar eens bellen
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
  vrijdag 9 april 2010 @ 18:36:41 #53
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_80132580
Ooit eens een boxershort besteld in de internetstore van een winkel....na een keer wassen verkleurd dus even een klaagmailtje, mailtje terug dat het een gekend probleem was met dat kleurtje en dat ze het zouden oplossen....week later pakje in de bus met 2 nieuwe boxers en een t-shirt, alleen had m'n vriendin het pakje aangenomen en helemaal vergeten. Dus ik een week later weer een mailtje dat ik nog niets had ontvangen. Dag nadien UPS aan de deur met 3 boxers en 2 t-shirts. Toen kwam m'n vriendin met het andere pakje aanlopen.

Wel echt topservice!
  vrijdag 9 april 2010 @ 18:38:28 #54
242879 Onnoman
The On And Only
pi_80132636
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 18:31 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Dus eerlijk moet beloond worden? Eerlijkheid zou normaal moeten zijn, daar hoeft helemaal geen vindersloon tegenover te staan.
dat zeg ik toch ook niet.. maar ik wil wel speicaal voor jou in de herhaling vallen..
iemand die makkelijk zijn spullen aanneemt en de deur achter zich dicht smijdt vind ik asociaal
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_80132743
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 18:38 schreef Onnoman het volgende:

[..]

dat zeg ik toch ook niet.. maar ik wil wel speicaal voor jou in de herhaling vallen..
iemand die makkelijk zijn spullen aanneemt en de deur achter zich dicht smijdt vind ik asociaal
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 18:21 schreef Onnoman het volgende:

[..]

Je gaat er in ieder geval standaard vanuit, als iemand het aanneemt en de deur dichtsmijt is wellicht wat vreemd, maar veel meer dan dank je wel kan je ook niet zeggen, je kunt moeilijk een heel praatje gaan houden. Een bedankje vind ik persoonlijk genoeg, ik ga er zeker niet vanuit dat ik vindersloon krijg.
pi_80132765
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 18:27 schreef Onnoman het volgende:
zelfs ibood heeft een vorm van klantonvriendelijkheid, want elk negatief element wat je over de dagprodukt meldt wordt verwijdert.. maar voor de rest verleent ibood zeer goede service

ook heb ik standaard een schurfthekel aan buschauffeurs en taxichauffeurs
Ik heb een keer in een taxi mijn tas met alles er in (portemonnee, telefoon etc) laten liggen. Volgens mij heb ik nog bijna tegen zijn auto aangekotst bij het uitstappen. Volgende dag kwam die man wel mooi aan de deur met mijn spulletjes
pi_80132815
Overhemdenwinkel (The Art of Camouflage) die na een scheur in een overhemd, waarvan ik serieus niet wist of dat nu door mij kwam of een weeffout direct een nieuw overhemd opstuurt. Terwijl ik eerlijk aangaf dat ik niet wist hoe het kwam.
pi_80132918
Mn vriend had een keer ¤ 350 laten liggen bij de Super de Boer en we hebben het gewoon terug gekregen.
pi_80133409
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 17:52 schreef Onnoman het volgende:

[..]

Nee, ik bedoel te zeggen dat mensen eerder geneigd zijn vriendelijk te doen als je dat zelf ook bent
Chagrijnige klanten willen ze gewoon zo snel mogelijk de keet uit, geef ze eens ongelijk.
pi_80133446
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 18:59 schreef MarMar het volgende:

[..]

Nee, ik bedoel te zeggen dat mensen eerder geneigd zijn vriendelijk te doen als je dat zelf ook bent
Chagrijnige klanten willen ze gewoon zo snel mogelijk de keet uit, geef ze eens ongelijk.
Nou ja, dat gaat wel ver, maar een chagrijnige klant is vaak ook onbeleefd/onbeschoft en die hoeft inderdaad niets extra's te verwachten.
  vrijdag 9 april 2010 @ 19:17:40 #61
266754 VeerEli
Nee, ik ben niet Pools.
pi_80134076
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 18:15 schreef Armoed het volgende:

[..]

Dat valt overigens allemaal wel mee. Er is niets onethisch aan in een callcenter werken.

Zo is die 'enquete' wel degelijk echt; vaak kruisen ze iets aan of staat er online al een hokje aangevinkt wat ze vergeten uit te vinken omdat ze onoplettend zijn.

Callcenterwerk krijgt altijd een wrange nasmaak omdat 16-17 jarige kutjes (zoals jij toen) het deden met hun oog op het geld. Dan heb je een bepaald target dat je moet halen en dan kies je er maar voor om het 'wilt u het stopzetten dan kunt u even een mailtje sturen/een belletje geven'-gedeelte weg te laten, want dan krijg je mensen die een excuus vinden om het niet te doen a la 'oh dat ga ik vergeten en ik wil er niet aan vastzitten/ik ben op vakantie dus gaat niet werken/etc.'. Ik heb in mijn vroegere jaren ook callcenterwerk gedaan en het hele idee erachter is per definitie niet fout, het zijn de kutjes die niet kunnen verkopen (maar wel grof geld willen t.o.v. hun leeftijd/werkervaring/credentials) die het een slechte naam geven, evenals het callcenterpersoneel met powerposities (i.e. supervisors, de mensen die het kutscript in elkaar flansen, ...,).
Zeg luister eens, betweter
Die enquete kan dan wel echt zijn, ik kreeg elke dag sowieso een aantal mensen aan de lijn die zich geeneens een enquete konden herrineren. En als je dat zó vaak hoort, zal er écht wel een kern van waarheid in zitten. Tuurlijk zijn er mensen bij die het gewoon vergeten zijn, maar echt niet iedereen. Ik weet nog dat ik het zo vreemd vond, en zelf eens ging mee doen aan een enquete online. Bewust goed opgelet en OVERAL geen interesse ingevuld. En ra ra, ik werd elke week wel een paar keer gebeld door allerlei fucking callcenters die me van alles wouden aansmeren.
En met het oog op het geld? Mijn 2 bedrijfsleiders, dat waren pas geldwolven! Die ene had zelf niet eens een uitvaartverzekering, maar iedereen één aansmeren en verkopen. Het oog op het geld heeft dus geen reet met leeftijd te maken.
En dat jij ook bij een callcenter gewerkt hebt, wil niet zeggen dat je alles over callcenters weet hoor.
Ik weet niet hoe het bij jou ging, maar als iemand nog twijfelde, sprak ik met diegene af om hem/haar een paar dagen later opnieuw te bellen.
En de 'kutjes' zoals ik doen gewoon precies wat ons verteld wordt hoor, dus je hoeft niet zo verrekte neerbuigend te doen.

[ Bericht 0% gewijzigd door VeerEli op 09-04-2010 19:26:05 ]
pi_80134231
Toen we aan het eind waren van een stapavondje gingen we met ongeveer 8 vrienden wat eten bij een shoarmazaak.
Het begon toen keihard te regenen.

Wilde die gast ons naar huis brengen
pi_80134514
Oh ja, dat hadden wij bij ons favoriete restaurantje ook es. vroegen we of ze een taxi voor ons belde, maar de eigenaresse had wel even tijd om ons thuis te brengen
  vrijdag 9 april 2010 @ 19:37:17 #64
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_80134865
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 19:17 schreef VeerEli het volgende:

[..]

Die enquete kan dan wel echt zijn, ik kreeg elke dag sowieso een aantal mensen aan de lijn die zich geeneens een enquete konden herrineren. En als je dat zó vaak hoort, zal er écht wel een kern van waarheid in zitten. Tuurlijk zijn er mensen bij die het gewoon vergeten zijn, maar echt niet iedereen. Ik weet nog dat ik het zo vreemd vond, en zelf eens ging mee doen aan een enquete online. Bewust goed opgelet en OVERAL geen interesse ingevuld. En ra ra, ik werd elke week wel een paar keer gebeld door allerlei fucking callcenters die me van alles wouden aansmeren.
En met het oog op het geld? Mijn 2 bedrijfsleiders, dat waren pas geldwolven! Die ene had zelf niet eens een uitvaartverzekering, maar iedereen één aansmeren en verkopen. Het oog op het geld heeft dus geen reet met leeftijd te maken.
En dat jij ook bij een callcenter gewerkt hebt, wil niet zeggen dat je alles over callcenters weet hoor.
Ik weet niet hoe het bij jou ging, maar als iemand nog twijfelde, sprak ik met diegene af om hem/haar een paar dagen later opnieuw te bellen.
En de 'kutjes' zoals ik doen gewoon precies wat ons verteld wordt hoor, dus je hoeft niet zo verrekte neerbuigend te doen.
hoi

10 jaar leidinggevende ervaring in callcenters, waarvan de laatste 4 jaar als interim manager. Trust me: als je gebeld wordt nav een enquette, heb je dat écht zelf gedaan
  vrijdag 9 april 2010 @ 19:55:35 #65
195039 Armoed
Cunning linguist
pi_80135549
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 19:17 schreef VeerEli het volgende:

[..]

Die enquete kan dan wel echt zijn, ik kreeg elke dag sowieso een aantal mensen aan de lijn die zich geeneens een enquete konden herrineren. En als je dat zó vaak hoort, zal er écht wel een kern van waarheid in zitten.
Argumentum ad populi oftewel onzin.
quote:
Tuurlijk zijn er mensen bij die het gewoon vergeten zijn, maar echt niet iedereen. Ik weet nog dat ik het zo vreemd vond, en zelf eens ging mee doen aan een enquete online. Bewust goed opgelet en OVERAL geen interesse ingevuld. En ra ra, ik werd elke week wel een paar keer gebeld door allerlei fucking callcenters die me van alles wouden aansmeren.
I call bs.
quote:
En met het oog op het geld? Mijn 2 bedrijfsleiders, dat waren pas geldwolven! Die ene had zelf niet eens een uitvaartverzekering, maar iedereen één aansmeren en verkopen.
Je hoeft niet per se ergens voorstander van te zijn voordat je iets kunt aanbieden. Zo verkocht ik bijvoorbeeld Disneyboeken maar had ik er thuis ook geen liggen - ze hebben kinderen als doelgroep.
quote:
Ik weet alles over callcenters.
quote:
En de 'kutjes' zoals ik doen gewoon precies wat ons verteld wordt hoor,
Deels van het probleem. Jullie kutjes kunnen niet verkopen en ratelen gewoon een (slecht) script af en gaan dan zeiken over dat het target te hoog ligt. Je moet niet 'precies' doen wat je verteld wordt. Die fout ligt niet helemaal bij jou, vandaar dat ik callcenterpersoneel ook verwerkte in mijn klacht.
quote:
dus je hoeft niet zo verrekte neerbuigend te doen.
Jawel. Ik vind mezelf superieur dus ik gedraag me daar ook naar.
Well, I can take you far away, with my mind
pi_80135578
Ik werk in het weekend zelf in een winkel en ik moet eerlijk zeggen dat de mate van klantvriendelijkheid ook sterk afhangt van hoe de klant zich gedraagt.
Ja en dus?
  vrijdag 9 april 2010 @ 19:59:25 #67
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_80135708
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 19:56 schreef .ZilveR. het volgende:
Ik werk in het weekend zelf in een winkel en ik moet eerlijk zeggen dat de mate van klantvriendelijkheid ook sterk afhangt van hoe de klant zich gedraagt.
Vind je dat nou zelf niet raar? Die klant zorgt voor omzet, die weer zorgt voor winst, die weer zorgt voor jouw salaris. Klantvriendelijkheid is dan toch gewoon de basis van je werk?

en nee: dat betekent natuurlijk niet dat je alles maar hoeft te pikken van klanten... maar wél dat je elke klant, ook al vind jij hem toevallig dom of irritant zo goed mogelijk helpt
pi_80135928
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 19:59 schreef teamlead het volgende:

[..]

Vind je dat nou zelf niet raar? Die klant zorgt voor omzet, die weer zorgt voor winst, die weer zorgt voor jouw salaris. Klantvriendelijkheid is dan toch gewoon de basis van je werk?

en nee: dat betekent natuurlijk niet dat je alles maar hoeft te pikken van klanten... maar wél dat je elke klant, ook al vind jij hem toevallig dom of irritant zo goed mogelijk helpt
In beginsel hoor je natuurlijk altijd zo vriendelijk mogelijk te zijn. Alleen ik merk zelf ook dat wanneer iemand mij behandeld als een voetveeg ik echt niet dat beetje extra voor hem doe, ik doe wat ik moet doen om hem tevreden te stellen maar meer ook niet. Voor een klant die mij normaal benaderd ben ik ook regelmatig bereid wat extra's voor te doen.
pi_80136038
quote:

[..]

In principe ben ik altijd bereid om een klant zo goed mogelijk te helpen. Maar sommige klanten zijn echt onmogelijk.
Klanten die verwachtten dat ze kunnen voordringen en dat ik het dan als cassiere voor ze opneem. Die je alle filialen in de buurt laten afbellen om te vragen of ze die en die onderbroeken in dat filiaal nog hebben en als je dan eindelijk een filiaal aan de lijn hebt dat ze nog heeft, zeggen dat het niet meer hoeft. Die je gewoon als een hond staan te commanderen en af te blaffen. Die niks van je advies willen aannemen. Die expres alles uit de rekken trekken en op de grond mieteren.
Als je niet normaal kunt doen, blijf dan weg. Die paar kloten aan omzet kunnen we dan ook wel missen.
Ja en dus?
pi_80136299
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 19:56 schreef .ZilveR. het volgende:
Ik ben bedrijfsleider en vind het juist een sport om de (onbewust) negatieve houding waarmee de klant binnenkomt om te buigen in tevredenheid.

Mensen in de detailhandel moeten er wat meer aan denken dat een negatieve ervaring 5 keer vaker word doorgepraat dan een positieve.
pi_80136383
Beste klantvriendelijke ervaring ooit was toen mijn lokale muziekwinkel mijn synthesizer, die technische problemen had (meer dan 1500 euro gekost en viel niet meer onder de garantie) gratis terug naar de fabriek stuurde. Hij werd ook netjes weer gerepareerd. Kijk, zo krijg je dus 'vaste klanten' natuurlijk.
pi_80136431
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 20:12 schreef fratsman het volgende:

[..]

Ik ben bedrijfsleider en vind het juist een sport om de (onbewust) negatieve houding waarmee de klant binnenkomt om te buigen in tevredenheid.
Ik probeer mensen vaak ook manieren bij te brengen, wanneer ze uit het niets tegen beginnen te praten (commanderen is het meer) zeg ik gewoon "Goedendag meneer/mevrouw, heeft een vraag?". Dan zie je vaak zo'n domme blik gevolgd door een excuus.
pi_80136872
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 20:15 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Ik probeer mensen vaak ook manieren bij te brengen, wanneer ze uit het niets tegen beginnen te praten (commanderen is het meer) zeg ik gewoon "Goedendag meneer/mevrouw, heeft een vraag?". Dan zie je vaak zo'n domme blik gevolgd door een excuus.
Dat werkt inderdaad altijd verbluffend goed
Ja en dus?
pi_80137320
quote:

[..]

Ik ben taxichauffeur, en ik sta vaak buiten al (ook al regent het), bij de deur te wachten tot men (eindelijk) klaar is en met mij mee wil naar d eplaats van bestemming. Soms gebeurt het dat ik wat te laat ben(file, of bijvoorbeeld slechte planning of drukte op de centrale), en je moest eens weten hoe sommige mensen dan tegne mij te keer gaan. Nou ben ik dan altijd vrij geduldig, en blijf ik beleefd, maar ik heb wel eens ergens op een boerenweg iemand uit de taxi gezet omdat die mij maar bleef uitschelden omdat ik te laat was, en te langzaam ree volgens hem(ik ree al 100 waar je 80 mocht).
Het scheelt dat men bij ons vooraf moet betalen(meestal regiotax).

Als men mij gewoon behandeld, help ik ze ook altijd met hun bagage naar binnen te brengen, en bij oudere mensen loop ik vaak even naast hun mee, vooral s'winters als het glad is.
Maar ik kan me voorstellen dat sommige taxichauffeurs dat niet altijd doet, als je weet hoe wij soms behandeld worden.. (en tijdens de lessen voor de taxipas word ons zelfs geleerd dat we niet mogen helpen de bagage van een oud vrouwtje naar binnen te brengen.. Sterker nog, daar zijn vragen over in het examen. )

nu scheelt het dan ook een stuk dat ik heel makkelijk ben. Als men wilt roken in mijn taxi, en het een lange rit is, mogen ze best roken, zolang ze hun raam maar open hebben en geen zooi achterlaten in de taxi.
Fietsen wil ik ook nog wel eens meenemen hoewel het eigenlijk niet mag.
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_80137398
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 20:14 schreef Krantenman het volgende:
Beste klantvriendelijke ervaring ooit was toen mijn lokale muziekwinkel mijn synthesizer, die technische problemen had (meer dan 1500 euro gekost en viel niet meer onder de garantie) gratis terug naar de fabriek stuurde. Hij werd ook netjes weer gerepareerd. Kijk, zo krijg je dus 'vaste klanten' natuurlijk.
zelfde had ik met mijn senheiser oortjes van 20 gulden, kabelbreuk, dus de winkel verwachte niet dat ik nieuwe oortjes zou krijgen, maar ze wouden het wel opsturen. 1 week later werd ik gebeld dat ik nieuwe oortjes mocht komen ophalen.
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_80137671
M'n motorcradle van mijn navigatiesysteem werd zonder vragen vervangen voor een nieuw exemplaar. De oude kon wel met de 'garantie mee'. Uitstekende service, wetend dat die dingen los 120 euro kosten en de garantieperiode allang en breed voorbij was.
pi_80137869
ik vind serviceverlening heel gewoon. maar voor goede en vriendelijke klanten zet ik altijd een extra beentje voor.
portomonnee of telefoons die ik vind of kentekenbewijzen en dergelijke probeer ik altijd terug te bezorgen bij de klant.(telefoongids.nl en internet op de telefoon rules)
ik behandel mensen zoals ik zelf behandeld zou willen worden.
simpel zat!
home is where doghair sticks to anything but the dog!
  vrijdag 9 april 2010 @ 22:17:13 #78
242879 Onnoman
The On And Only
pi_80142461
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 20:47 schreef winterstorm666 het volgende:
ik vind serviceverlening heel gewoon. maar voor goede en vriendelijke klanten zet ik altijd een extra beentje voor.
portomonnee of telefoons die ik vind of kentekenbewijzen en dergelijke probeer ik altijd terug te bezorgen bij de klant.(telefoongids.nl en internet op de telefoon rules)
ik behandel mensen zoals ik zelf behandeld zou willen worden.
simpel zat!

een vrouw naar mn dromen
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
  vrijdag 9 april 2010 @ 22:39:13 #79
122701 SamStar
Voorheen Da-Ali-G
pi_80143451
niet echt klantvriendelijk maar wel erg vriendelijk,

laatst na het stappen stapte ik op mijn fiets, na 100m controleerde ik of ik nog alles had, wat bleek: mijn portemonnee was missing! ik helemaal met mn zatte harses in de stress (shit tankpas, bankpas, id, geld, etc.) ik wist zeker dat ik hem voordat ik op de fiets stapte nog had.

Toen ik terug reed en angstvallig over de grond aasde opzoek naar mijn portemonnee, kwam er een jongen naar me toe en vroeg of ik mijn portemonnee toevallig kwijt was, ik zei uiteraard meteen jaaaaaaa!
Hij vertelde mij dat hij hem aan de politie had gegeven, toen ik daarheen liep om te vragen of ze hem hadden vroegen ze me om mijn gegevens, en kreeg mijn portemonnee terug met de gehele inhoud!

Toffe actie van die kerel! kon hem helaas niet meer vinden voor een passende beloning!
Hoofdpijn is het gevolg van het overmatig alcohol gebruik!
het heeft dan ook niets te maken met de zin in sex.....
  vrijdag 9 april 2010 @ 23:01:45 #80
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_80144367
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 19:37 schreef teamlead het volgende:
[..]
hoi

10 jaar leidinggevende ervaring in callcenters, waarvan de laatste 4 jaar als interim manager. Trust me: als je gebeld wordt nav een enquette, heb je dat écht zelf gedaan
Hoi, ik heb geen schulden en ook nooit bij welke enquete dan ook ingevuld interesse te hebben in leningen of het omzetten van leningen, en toch is er een periode geweest dat er regelmatig gebeld werd met het aanbod mijn leningen (????) om te zetten naar een voordeliger tarief.

En sommige bellers zaten dan idd ijskoud te verkondigen dat ik zelf had ingevuld daar interesse in te hebben.

Oh, het het mooiste: een beller bleef volhouden dat ze meneer mijnachternaam moest spreken, met mij kon ze het helaas niet bespreken want het ging over een financiele kwestie.... na eerst een paar keer te hebbel volgehouden dat ze dat met mij kon bespreken, en zij volhouden dat ze daar mijn man voor moest hebben, ben ik het jaloerse huisvrouwtje gaan uithangen, wat ze eigenlijk van mijn man wilde....
Haar uiteindelijk maar verteld dat er geen meneer mijnachternaam is, en toen kon ze die belangrijke financiële kwestie ineens wel met mij bespreken, maar ik niet meer met haar

Anyway: er wordt wat aan elkaar gelogen door callcentermedewerkers, en zeker als het gaat om het al dan niet zelf hebben aangeven dat je interesse hebt in <insert random baggerproduct>
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_80144719
Bij restaurant Zotte in Rotterdam tijdens de restaurantweek werkelijk fantastische service gehad. Ik heb een notenallergie, waar al mijn gerechten op aangepast werden. Dit gebeurt vrijwel overal, maar hier werd er echt extreem goed rekening mee gehouden: ik werd gewaarschuwd om geen hapje van de gerechten van mijn vriend te proeven, omdat daar wel een notendressing overheen zat, bijvoorbeeld. Daarnaast waren de (overwegend homoseksuele ) kelners ontzettend aardig - ik kreeg zelfs een welgemeend compliment over mijn schoenen!
  vrijdag 9 april 2010 @ 23:16:47 #82
39632 ikbeneenkiwi
De fruitigste
pi_80145037
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 18:29 schreef teamlead het volgende:

[..]

[..]

nou.. dat dus
Niemand is voor zijn haar hamburger afhankelijk van de MacD. En toch bestaat die tent al járen en bijzonder succesvol. Terwijl je bij concurrenten betere burgers kunt krijgen, in een klantvriendelijkere omgeving.
Idem voor de V&D: ze verkopen niets dat niet ook elders met een betere service kunt scoren
Dat zie ik dus anders.
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 18:21 schreef ikbeneenkiwi het volgende:

[..]

Afhankelijkheid kan je breder zien: als de concurrent óók enkel de minimaal vereiste service biedt heb je weinig opties
  vrijdag 9 april 2010 @ 23:27:10 #83
138800 compier
This is Spartaaaaaaaa
pi_80145550
In NL weet ik niet, maar ik heb een Satelite radio, kon een keer niet betalen (had geen werk) en ze gaven me meteen 3 maanden gratis.
Mijn usericon is mede mogelijk gemaakt door wonderer.
Live from Sparta MO
JOE-ES-EE!!
pi_80146177
Hmm weinig ervaring mee maar ik vind dat ik bij Mediamarkt Rijswijk wel goede service verleende
Op donderdag 12 maart 2009 22:55 schreef Adelante het volgende:
Welkom vader renwan ^O^
Uw zoon is een modeluser in KLB, waar velen een voorbeeld aan zouden moeten nemen.
pi_80146358
Norrod!

Onderdeel voor mijn computer besteld, alleen kwam ik er een dag later achter dat dat onderdeel niet compatible was met iets wat al in mijn pc zat. Opgebeld om mijn fout uit te leggen. Hun oplossing: de bestelling gewijzigd naar een onderdeel wat wel compatible was voor dezelfde prijs. Alleen was het nieuwe onderdeel eigenlijk duurder

Vervolgens bleek dat niet op voorraad, waardoor ik excuses kreeg van Norrod en een ander onderdeel voor nog steeds dezelfde prijs dat nog een prijsklasse hoger bleek
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_80146541
Gemeente Rotterdam!

Ik heb twee keer een betalingsregeling afgesloten voor de gemeentebelasting, de tweede keer was ik veelte laat (brief in naam van de koningin ontvangen) en werd ik aan het loket toevallig geholpen door dezelfde meneer als de eerste keer. Hij zei direct 'kom je weer een betalingsregeling afsluiten?', terwijl ik hem meer dan 1,5 jaar niet gezien had. Hij heeft in een paar minuten de betalingsregeling ingevoerd zonder er een probleem van te maken dat ik zo laat was. Ik kon de eerste termijn direct pinnen en stond binnen 10 minuten buiten.
  vrijdag 9 april 2010 @ 23:59:34 #87
266754 VeerEli
Nee, ik ben niet Pools.
pi_80146955
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 23:01 schreef Leandra het volgende:

[..]

Hoi, ik heb geen schulden en ook nooit bij welke enquete dan ook ingevuld interesse te hebben in leningen of het omzetten van leningen, en toch is er een periode geweest dat er regelmatig gebeld werd met het aanbod mijn leningen (????) om te zetten naar een voordeliger tarief.

En sommige bellers zaten dan idd ijskoud te verkondigen dat ik zelf had ingevuld daar interesse in te hebben.

Oh, het het mooiste: een beller bleef volhouden dat ze meneer mijnachternaam moest spreken, met mij kon ze het helaas niet bespreken want het ging over een financiele kwestie.... na eerst een paar keer te hebbel volgehouden dat ze dat met mij kon bespreken, en zij volhouden dat ze daar mijn man voor moest hebben, ben ik het jaloerse huisvrouwtje gaan uithangen, wat ze eigenlijk van mijn man wilde....
Haar uiteindelijk maar verteld dat er geen meneer mijnachternaam is, en toen kon ze die belangrijke financiële kwestie ineens wel met mij bespreken, maar ik niet meer met haar

Anyway: er wordt wat aan elkaar gelogen door callcentermedewerkers, en zeker als het gaat om het al dan niet zelf hebben aangeven dat je interesse hebt in <insert random baggerproduct>
Heeft geen zin er tegenin te gaan, want trust him, als je gebeld wordt nav een enquete, heb je dat toch écht zelf gedaan
  zaterdag 10 april 2010 @ 00:00:39 #88
266754 VeerEli
Nee, ik ben niet Pools.
pi_80146989
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 19:55 schreef Armoed het volgende:

[..]

Argumentum ad populi oftewel onzin.
[..]

I call bs.

[..]

Je hoeft niet per se ergens voorstander van te zijn voordat je iets kunt aanbieden. Zo verkocht ik bijvoorbeeld Disneyboeken maar had ik er thuis ook geen liggen - ze hebben kinderen als doelgroep.
[..]

Ik weet alles over callcenters.
[..]

Deels van het probleem. Jullie kutjes kunnen niet verkopen en ratelen gewoon een (slecht) script af en gaan dan zeiken over dat het target te hoog ligt. Je moet niet 'precies' doen wat je verteld wordt. Die fout ligt niet helemaal bij jou, vandaar dat ik callcenterpersoneel ook verwerkte in mijn klacht.
[..]

Jawel. Ik vind mezelf superieur dus ik gedraag me daar ook naar.
I feel sorry for you
  zaterdag 10 april 2010 @ 00:04:03 #89
58548 pisnicht
dead girls can`t say no
pi_80147113
Ik kreeg een x een happy ending na een massage terwijl dat er niet bij hoorde, telt dat ook?
To most Christians, the Bible is like a software license. Nobody actually reads it. They just scroll down to the bottom and click "I agree."
#allmightygod
pi_80147562
Mediamarkt: laptop gekocht, zat 2 jaar garantie bij. 3 maanden voor de garantie voorbij was werkte het geluid wat gammel. Laptop teruggebracht, 3 weken later weer teruggekregen. Probleem was nog steeds. Weer teruggebracht, weer terug en nog steeds dat probleem. Garantie was toen verlopen. Nog eens teruggegaan en ik kreeg direct een tegoedbon voor het volledige aankoopbedrag. (EUR 950).
Heb toen een nieuwe uitgezocht, waar ik nog eens 50 Euro korting op kreeg (van 1000 voor 950).
Dus voor 950 euro 2 jaar een laptop gehad, aan het einde van de garantie een splinternieuwe gekregen met korting.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_80148033
quote:
Op zaterdag 10 april 2010 00:16 schreef Skv het volgende:
Mediamarkt: laptop gekocht, zat 2 jaar garantie bij. 3 maanden voor de garantie voorbij was werkte het geluid wat gammel. Laptop teruggebracht, 3 weken later weer teruggekregen. Probleem was nog steeds. Weer teruggebracht, weer terug en nog steeds dat probleem. Garantie was toen verlopen. Nog eens teruggegaan en ik kreeg direct een tegoedbon voor het volledige aankoopbedrag. (EUR 950).
Heb toen een nieuwe uitgezocht, waar ik nog eens 50 Euro korting op kreeg (van 1000 voor 950).
Dus voor 950 euro 2 jaar een laptop gehad, aan het einde van de garantie een splinternieuwe gekregen met korting.
Eigenlijk gewoon dom van die winkelmedewerkers dus. Je weet toch dat een laptop niet lang meegaat?

Trouwens, ik zou geen 400 euro per jaar betalen voor mijn computer.
pi_80148823
quote:
Op zaterdag 10 april 2010 00:30 schreef Krantenman het volgende:

[..]

Eigenlijk gewoon dom van die winkelmedewerkers dus. Je weet toch dat een laptop niet lang meegaat?

Trouwens, ik zou geen 400 euro per jaar betalen voor mijn computer.
Ik heb die eerste laptop gekregen voor mijn 18e verjaardag. Ben nu 23 en die 2e laptop (Sony VAIO) werkt perfect met Windows 7. Nog steeds erg blij mee.
En misschien is het dom van die medewerkers, maar wat heeft dat in Godsnaam met het hele verhaal te maken? Het gaat toch om klantvriendelijke ervaringen?
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_80149048
ah to go die mijn spullen in een tasje stoppen
  zaterdag 10 april 2010 @ 10:38:11 #94
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_80153584
quote:
Maar dat gaat helaas beide kanten toch op? Ontevreden Tele2 klanten gaan naar KPN, en de ontevreden KPN klanten stappen over naar Tele2 etc. It's break even. De invoer/uitvoerstroom is alleen hoger.
How can I make this topic about me?
  zaterdag 10 april 2010 @ 16:29:53 #95
122701 SamStar
Voorheen Da-Ali-G
pi_80162233
Logitech heeft altijd goede service

Onlangs had ik mijn Logitech G15 schoongemaakt wat als gevolg had dat mijn shiftoets bleef hangen (toetsenbord werkt verder overigens 100%) ik mailde logitech met dit probleem, en ze vroegen mij direct naar mijn adresgegevens, krijg een splinternieuw toetsenbord thuisgestuurd (overigens is het product 2,5 jaar oud en dus buiten garantie)

Super service!
Hoofdpijn is het gevolg van het overmatig alcohol gebruik!
het heeft dan ook niets te maken met de zin in sex.....
pi_80166797
Wij bestelden bij een kleine elektronicazaak een koffie-apparaat. Voor mijn schoonmoeder, maar dat wisten ze daar niet, ze wisten alleen dat het een cadeau was. Een half uurtje later werden we gebeld door de winkelier: mijn schoonvader had naar precies hetzelfde automaat geïnformeerd, (ook voor mijn schoonmoeder, wederom wisten ze dat daar niet). De winkelier had er niets van durven zeggen: stel dat schoonpa voor zichzelf naar dat apparaat informeerde, terwijl wij het hadden gekocht om het hem cadeau te doen. Zou zomaar kunnen.

Vond ik toch erg netjes. Voor hetzelfde geld (in dit geval alleen figuurlijk!) verkopen ze je twee apparaten.
pi_80166822
En Sennheiser stuurde me een keer foam voor om de oortjes van een koptelefoon: de andere waren na 6 jaar echt kapot, maar het apparaat zelf functioneerde nog goed.
pi_80166897
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 18:02 schreef Mendeljev het volgende:
Eén keer geholpen door een buschauffeur die me heeft afgezet in een straat in the middle of nowhere. Het was de laatste nachtrit en de chauffeur begreep dat ik niet wist waar ik heen moest dus die heeft even voor taxichauffeur gespeeld.
had eens de laatste bus gemist, maar de bus in de andere richting reed nog wel. En die chauffeur heeft speciaal voor mij t laatste rondje nog een keer gereden ( dus nadat de dienstregeling was afgelopen)
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_80173288
Ik had ooit om een reisplanning aan een NS loket gevraagd en daarop stond dat een bepaalde trein zou stoppen op het station waar ik uiteindelijk moest zijn. Maar tijdens een overstap zag ik op de borden dat die trein daar helemaal niet zou stoppen. Was inmiddels iets van 11 uur 's avonds en koud buiten. Ik heb mijn uitgeprinte reisplanner aan de conducteur laten zien en die zei: stap maar in

Stopte die grote trein op het niet-intercity stationnetje speciaal voor mij Ik was dan ook de enige die uitstapte

En een keer een taxirit van 210 euro van de NS gehad omdat ik door vertraging mijn overstap had gemist van de laatste trein. Ik was verdorie met die taxi nog veel eerder thuis dan dan ik normaal thuis was gekomen
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_80174668
Heb laatst de laatste trein tussen Amersoort en Zwolle gemist. Taxi werd hem ook niet want dat was 130 euro, dus wij maar wachten op de eerste trein.

Komt er een conducteur aangelopen met warme chocolademelk en de mededeling dat hij wel wat voor ons gaat regelen. Komt ie 5 minuten later terug om te vertellen dat wij gratis met de taxi naar Zwolle konden.
pi_80178402
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 18:08 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

De appie bij mij om de hoek is echt vreselijk qua kassa's openen. Staan te vaak onnodig lange rijen terwijl er wel 10 mensen aan het bijvullen zijn.

Als een andere super in de buurt zat, zou ik zo daar heen gaan. Maar helaas.
Een vakkenvuller is niet altijd ook kassajuf. In het ziekenhuis laat je je toch ook niet opereren door de schoonmaker?
Elin: What the hell are we doing? We must be out of our damned minds!
Agnes: Yes, I know.
Elin: But we are so fucking cool.
pi_80178833
De wegenwacht.
Pech met de auto gehad, geblokkeerde rem. Gebeld met de centrale maar zij vertelde mij dat ik geen woonplaatsservice had. Dit wist ik ook maar het was zondag en die avond had ik de auto wel nodig. Dan maar ¤70,- betalen.

Later werd ik opgebeld door de monteur dat hij er over 5 minuten zou zijn. Omdat het regende ff de auto onder een afdakje gezet zodat we allebei niet nat zouden worden. Ook de monteur geholpen met een paar dingetjes zodat het voor hem wat sneller ging.
Toen de reparatie klaar was een tip gekregen hoe ik niet die ¤70,- hoefde te betalen maar ¤20,- omdat ik zo behulpzaam was en de auto ff droog heb gezet.
Snel ¤450,- verdienen? Dat is echt fantastisch!
  zondag 11 april 2010 @ 10:06:12 #103
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_80178984
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 17:34 schreef Onnoman het volgende:
anders gezegd.. bestaat service en/of klantvriendelijkheid/tevredenheid nog wel in dit verneukte land?
Gek genoeg, de belastingtelefoon&fiscus, ik heb jaren geleden een belasting inspecteur gehad die voor ik m'n freelancezaak begon alles, maar dan ook alles voor me heeft uitgezocht en rechtgetrokken wat ik nog open had staan, waar ik nog geen aangifte voor had gedaan en waar ik zelf het bos&de bomen al lang van kwijt was, na talloze brieven met beschikkingen en heen en weer betalingen die varieerden van ¤ 49,- tot ¤45,000,- moest ik uiteindelijk ¤ 215,- betalen en was alles bijgewerkt

En de belastingtelefoon, ik heb zelden zulke correcte mensen met kennis van zaken gebeld, meestal vlot bereikbaar, goed geïnformeerd en met humor, toen ik laatst een beetje gebelgd vroeg wanneer hun ponsmachine 2008 verwerkt zou hebben schoot die jongen in de lach en hield ff niet meer op, daar hou ik dan weer van.
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
pi_80200687
Een fietsenmaker die, wanneer je je fiets langsbrengt voor iets kleins als een lekke band, je halve fiets vervangt/vernieuwt en daar niks voor rekent. Of je complete zadel vervangt en alleen 2 schroefjes á 10 cent rekent. Doet hij bij alle klanten. Dan ben je een baas
Dijkman
pi_80200760
Daarbij ben ik van mening dat klantvriendelijkheid in 90% van de gevallen niet van een bedrijf maar van een medewerker afhangt. Die andere 10% zijn uitzonderingen, maar het is als werkgever lastig om alleen het beste personeel te hebben, zeker met >20 man personeel.
pi_80201367
quote:
Op zondag 11 april 2010 20:48 schreef El_Liberaliste het volgende:
Daarbij ben ik van mening dat klantvriendelijkheid in 90% van de gevallen niet van een bedrijf maar van een medewerker afhangt. Die andere 10% zijn uitzonderingen, maar het is als werkgever lastig om alleen het beste personeel te hebben, zeker met >20 man personeel.
Nu is het natuurlijk wel zo dat een bedrijf zijn werknemers bepaalde instructies meegeeft hoe om te gaan met klanten. Natuurlijk is het lastig om iedereen te screenen op zijn mate van klantvriendelijkheid, maar dat is dan wel de keuze van het bedrijf.

Natuurlijk gaat de ene persoon verder dan de andere, maar vaak handelt die wel binnen de grenzen van het bedrijf.
  zondag 11 april 2010 @ 21:01:29 #107
279824 Mansjester
City>United
pi_80201569
De buschauffeur bij Amsterdam Sloterdijk. Ik wist de weg niet en was ten einde raad. Toen ben ik maar de bus ingestapt met de mededeling dat ik niet meewilde maar alleen hoefde te weten hoe ik bij mijn bestemming moest komen. De buschauffeur zei dat ik wel een stukje mee kon rijden. Zijn traject zat er bijna op en nadat ie hem af had gereden zette hij mij, dus buiten diensttijd, voor de deur van mijn bestemming die niet op de lijn lag af. Ik hoefde niet eens te betalen. Erg klantvriendelijk
  maandag 12 april 2010 @ 13:31:33 #108
297124 Darkbrowneyes
Darkbrowneyes
pi_80223401
Verloor een keer me bankpas waarop een vriendelijke meneer me achterna kwam om het terug te geven.
Een man die in de bioscoop naast me zat, en die zijn flesje bier liet vallen op me (verdomme! ) maar daarna wel sorry zei en vroeg ik of wat te drinken wou.
Kledingwinkel waar ik een leuk shirtje haalde en dat ik van de eigenaar nog een gratis shirtje erbij mocht uitzoeken.
Till Lindemann.. &lt;3
  maandag 12 april 2010 @ 13:54:53 #109
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_80224327
tvp

Weet nog wel dat ik iets kocht via marktplaats en dat meneer het wel langs kwam brengen want ik zou het met het ov komen halen, en dat leek hem toch zon gedoe
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')