waarom dan toch klant blijven bij zo'n tent?quote:Op vrijdag 9 april 2010 17:55 schreef ikbeneenkiwi het volgende:
[..]
Natuurlijk is dat eigenbelang. Een ontevreden klant komt niet terug, dus énige service verleen je. Maar waar het TS waarschijnlijk om gaat is dat men tegenwoordig enkel het absoluut vereiste minimum aan service lijkt te verlenen. (althans, dat ervaar ik in sommige etablissementen wel)
Natuurlijk moet je als klant service verdienen. Ik werk zelf in de horeca. Als klanten mij vriendelijk en respectvol benaderen doe ik graag wat extra's voor ze. Is voor mij niet meer dan logisch. Als klanten zich niet vriendelijk gedragen ga ik ook niet mijn best doen om voor hun service.quote:Op vrijdag 9 april 2010 17:52 schreef Onnoman het volgende:
[..]
ja de omgekeerde wereld wou je zeggen.. dat de klant de service dient te verdienen..?
wat je krijgt als klanten zich op wat voor manier zich afhankelijk gaat opstellen naar een bedrijf, en dat bedrijf heeft dat door, kan dat bedrijf daar misbruik van maken met de gedachte van.. ze komen toch wel terug..
Je hebt mij niet horen zeggen dat ik dan klant blijf. Leveranciers snijden zich er wel mee in de vingers: Door het beschreven gedrag stapt men ook veel gemakkelijker over naar concurrenten.quote:Op vrijdag 9 april 2010 18:02 schreef teamlead het volgende:
[..]
waarom dan toch klant blijven bij zo'n tent?
De appie bij mij om de hoek is echt vreselijk qua kassa's openen. Staan te vaak onnodig lange rijen terwijl er wel 10 mensen aan het bijvullen zijn.quote:Op vrijdag 9 april 2010 18:02 schreef teamlead het volgende:
[..]
waarom dan toch klant blijven bij zo'n tent?
Ik heb een keer mijn tas, met portemonnee en inhoud, bij de AH buiten op de karren laten liggen bij het terugplaatsen.quote:Op vrijdag 9 april 2010 17:34 schreef Onnoman het volgende:
-is iemand wel eens achter je aan gehold omdat je je portomonee bent verloren?
zou je verwachten jaquote:Op vrijdag 9 april 2010 18:05 schreef ikbeneenkiwi het volgende:
[..]
Je hebt mij niet horen zeggen dat ik dan klant blijf. Leveranciers snijden zich er wel mee in de vingers: Door het beschreven gedrag stapt men ook veel gemakkelijker over naar concurrenten.
In de gevallen dat men wel blijft; afhankelijkheid.
Ja, en waarom zouden ze níet bestaan?quote:Op vrijdag 9 april 2010 18:10 schreef teamlead het volgende:
[..]
zou je verwachten ja
toch bestaan V&D, Albert Heijn, Ziggo, CZ, Essent, KPN, Aldi, TempoTeam en MacDonalds nog steeds
Dat valt overigens allemaal wel mee. Er is niets onethisch aan in een callcenter werken.quote:Op vrijdag 9 april 2010 17:55 schreef VeerEli het volgende:
[..]
Zogenaamd bel je dan mensen die via een enquete aangegeven hebben interesse te hebben, maar meer dan de helft die je belt weten daar helemaal niks van
ze mogen best bestaan... maar je kunt ze niet klantvriendelijk noemen. Blijkbaar vinden consumenten klantvriendelijkheid niet belangrijk genoeg om er consequenties aan te verbindenquote:Op vrijdag 9 april 2010 18:11 schreef ikbeneenkiwi het volgende:
[..]
Ja, en waarom zouden ze níet bestaan?
klanten heb je in elke vorm en maat.. je mag als gastheer niet teveel van een klant verwachten, maar ze moeten jou wel in je waarde laten.. ik heb vroeger ook bij van der valk gewerkt, en had je wel eens van de rotary ballen, niemand had er zin in want als je die mensen ging helpen werd je altijd gedegradeerd behandeld. regelmatig dat ik zogenaamd drank was vergeten..quote:Op vrijdag 9 april 2010 18:02 schreef klotefokker het volgende:
[..]
Natuurlijk moet je als klant service verdienen. Ik werk zelf in de horeca. Als klanten mij vriendelijk en respectvol benaderen doe ik graag wat extra's voor ze. Is voor mij niet meer dan logisch. Als klanten zich niet vriendelijk gedragen ga ik ook niet mijn best doen om voor hun service.
Bijvoorbeeld een klant die terwijl je langsloopt over zijn schouder roept: "vier bier". Mag gewoon naar de bar komen, daar ga ik niet voor op en neer lopen. (moet ik wel bij zeggen dat we standaard geen bediening doen).
Een klant die zich gewoon aardig en beleefd gedraagt, vraag ik als ik het niet heel druk is tijdens het glazen hallen of ie nog wat wil drinken. En dan loop ik ff op en neer.
Het is gewoon aardig zijn tegen elkaar.
Blijkbaar is de kwaliteit van het product aantrekkelijk genoeg voor de consument om het dáár af te willen nemen, en is de service in de meeste gevallen voldoende. Dat hoeft niet veel te zijn, maar evident genoeg om er geen negatieve (gelet op financieel/imago) consequenties van te ondervinden.quote:Op vrijdag 9 april 2010 18:18 schreef teamlead het volgende:
[..]
ze mogen best bestaan... maar je kunt ze niet klantvriendelijk noemen. Blijkbaar vinden consumenten klantvriendelijkheid niet belangrijk genoeg om er consequenties aan te verbinden
en dat vind ik raar
Afhankelijkheid kan je breder zien: als de concurrent óók enkel de minimaal vereiste service biedt heb je weinig optiesquote:Op vrijdag 9 april 2010 18:18 schreef teamlead het volgende:
edit: en jij beweerde dat blijven bij een organisatie die niet klantvriendelijk is veroorzaakt wordt door afhankelijkheid en klanten over zouden stappen naar de concurrent als ze niet klantvriendelijk zijn.
respect dat soort mensen.. ik zou het niet over mijn hart kunnen krijgen om een portomonee met honderden euro's in mijn eigen zak te stoppen..quote:Op vrijdag 9 april 2010 18:09 schreef lily het volgende:
[..]
Ik heb een keer mijn tas, met portemonnee en inhoud, bij de AH buiten op de karren laten liggen bij het terugplaatsen.
Kwam erachter toen ik al thuis was.
Bleek iemand mijn tas, met complete inhoud erin, teruggebracht te hebben bij de servicebalie
waarmee je dus je eigen bewering ondergraaftquote:Op vrijdag 9 april 2010 18:20 schreef ikbeneenkiwi het volgende:
[..]
Blijkbaar is de kwaliteit van het product aantrekkelijk genoeg voor de consument om het dáár af te willen nemen, en is de service in de meeste gevallen voldoende. Dat hoeft niet veel te zijn, maar evident genoeg om er geen negatieve (gelet op financieel/imago) consequenties van te ondervinden.
Licht dat eens toe, wil je?quote:Op vrijdag 9 april 2010 18:22 schreef teamlead het volgende:
[..]
waarmee je dus je eigen bewering ondergraaft
Dat vind ik ook wel een beetje krom, je krijgt het niet over je hart om het houden, maar als je het teruggeeft wil je er wel wat voor zien?quote:Op vrijdag 9 april 2010 18:21 schreef Onnoman het volgende:
[..]
respect dat soort mensen.. ik zou het niet over mijn hart kunnen krijgen om een portomonee met honderden euro's in mijn eigen zak te stoppen..
wel van uitgaande dat ik een kleine vindersloon ontvang.. en er desnoods om vragen..
maar teruggeven doe ik altijd
quote:
nou.. dat dusquote:Op vrijdag 9 april 2010 18:05 schreef ikbeneenkiwi het volgende:
[..]
In de gevallen dat men wel blijft; afhankelijkheid.
ja want ik toon volledige eerlijkheid.. als ik er niks voor terug zou krijgen zou ik dat uiteindelijk niet erg vinden maar wel teleurstellend.. als ontvanger moet je inzien dat deze voor hetzelfde geld al zijn geld kwijt had kunnen zijn..quote:Op vrijdag 9 april 2010 18:27 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Dat vind ik ook wel een beetje krom, je krijgt het niet over je hart om het houden, maar als je het teruggeeft wil je er wel wat voor zien?
Dus eerlijk moet beloond worden? Eerlijkheid zou normaal moeten zijn, daar hoeft helemaal geen vindersloon tegenover te staan.quote:Op vrijdag 9 april 2010 18:30 schreef Onnoman het volgende:
[..]
ja want ik toon volledige eerlijkheid.. als ik er niks voor terug zou krijgen zou ik dat uiteindelijk niet erg vinden maar wel teleurstellend.. als ontvanger moet je inzien dat deze voor hetzelfde geld al zijn geld kwijt had kunnen zijn..
is voor jou service hetzelfde als klantvriendelijkheid?quote:Op vrijdag 9 april 2010 18:31 schreef Onnoman het volgende:
mediamarkt vind ik opzich ook wel redelijke service verlenen..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |