abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 9 april 2010 @ 17:34:30 #1
242879 Onnoman
The On And Only
pi_80130690
-is iemand wel eens achter je aan gehold omdat je je portomonee bent verloren?

-is er wel eens een kassiere met dat pakje kauwgom achter je aan gerend omdat je het vergeten was mee te nemen?

-is er in dat restaurant wel eens wat van je rekening gehaald omdat er iets totaal niet deugde?
en om wat

anders gezegd.. bestaat service en/of klantvriendelijkheid/tevredenheid nog wel in dit verneukte land?

zo ja.. wanneer
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_80130751
Service en/of klantvriendelijkheid/tevredenheid bestaat in mijn ervaring beslist nog wel in dit land, mits je voldoende betaalt.
[b]Op dinsdag 10 februari 2004 14:36 schreef Malawi het volgende:[/b]
Het in den oren stoppen van kiwi's is dus een probaat tijgeraanvalafweermiddel
  vrijdag 9 april 2010 @ 17:37:00 #3
274528 Twizu
Is al zindelijk!
pi_80130765
Marktplaats.nl

Een e-mail gestuurd voor wat informatie (ik deed mijn spreekbeurt over veilingsites) en 5 uur later stond er een doos marktplaats goodies op de stoep.
Kiva FOK-team #8 Waar geld echt goed doet!
[b]Op zaterdag 26 juni 2010 18:48 schreef vosss het volgende:[/b]
6 eien
pi_80130809
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 17:37 schreef Twizu het volgende:
Marktplaats.nl

Een e-mail gestuurd voor wat informatie (ik deed mijn spreekbeurt over veilingsites) en 5 uur later stond er een doos marktplaats goodies op de stoep.
Dat is geen service, dat is puur eigenbelang (jij staat vervolgens immers een half uur over marktplaats te praten in de klas en goodies te showen)
[b]Op dinsdag 10 februari 2004 14:36 schreef Malawi het volgende:[/b]
Het in den oren stoppen van kiwi's is dus een probaat tijgeraanvalafweermiddel
  vrijdag 9 april 2010 @ 17:39:01 #5
138258 LasTeR
Run for your life.
pi_80130843
Het bestaat wel degelijk. Je moet alleen de juiste persoon bij de juiste instantie weten te vinden voor dat extra stukje service.
Elk huis z’n kruiswoordraadsels
Iedereen z'n plaats aan tafel
Maar ik kom wat later, ik kom wat later
  vrijdag 9 april 2010 @ 17:41:07 #6
242879 Onnoman
The On And Only
pi_80130913
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 17:39 schreef LasTeR het volgende:
Het bestaat wel degelijk. Je moet alleen de juiste persoon bij de juiste instantie weten te vinden voor dat extra stukje service.
vinden als zoeken?
met dat gegeven toon je al slechte service aan..
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
  vrijdag 9 april 2010 @ 17:41:15 #7
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_80130917
Ik wist een keer bij een boekwinkel de titel van een boek niet, maar alleen een vage omschrijving.
Die man heeft gegoogled en gezocht een kwartier lang, en uiteindelijk vond hij het!
  vrijdag 9 april 2010 @ 17:41:37 #8
242879 Onnoman
The On And Only
pi_80130931
ik moet zeggen.. dat t-mobile wel redelijk goede service verleent.. altijd overdreven vriendelijk.. maar ze doen wel moeite voor je
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_80131014
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 17:41 schreef Onnoman het volgende:
ik moet zeggen.. dat t-mobile wel redelijk goede service verleend.. altijd overdreven vriendelijk.. maar ze doen wel moeite voor je
Eens!
  vrijdag 9 april 2010 @ 17:44:38 #10
138258 LasTeR
Run for your life.
pi_80131041
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 17:41 schreef Onnoman het volgende:
ik moet zeggen.. dat t-mobile wel redelijk goede service verleend.. altijd overdreven vriendelijk.. maar ze doen wel moeite voor je
En dan ligt het er dus echt wel aan wie je aan de telefoon krijgt.
Elk huis z’n kruiswoordraadsels
Iedereen z'n plaats aan tafel
Maar ik kom wat later, ik kom wat later
  vrijdag 9 april 2010 @ 17:44:53 #11
39632 ikbeneenkiwi
De fruitigste
pi_80131049
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 17:41 schreef Onnoman het volgende:
ik moet zeggen.. dat t-mobile wel redelijk goede service verleend.. altijd overdreven vriendelijk.. maar ze doen wel moeite voor je
Dat mag ook wel hè. Als je geen dekking hebt moet je wel prima klantenservice hebben waar men de gedupeerde klanten correct te woord staat.
[b]Op dinsdag 10 februari 2004 14:36 schreef Malawi het volgende:[/b]
Het in den oren stoppen van kiwi's is dus een probaat tijgeraanvalafweermiddel
pi_80131063
Ja een paar keer in een restaurant korting gehad of dingen van de rekening gehaald omdat iets niet goed was.

Zelf als servicedesk medewerker bij een groot bedrijf probeer ik altijd net een stapje verder te gaan, dus ook daar bestaat het nog.
pi_80131109
Sieradenwinkeltje waar een mevrouw me een ring van 100 euro liet zien en zonder blikken of blozen daarna ook nog eentje van 8 euro, want het gaat niet om het geld

Telefoontje van een buschauffeur die de telefoon van mn man gevonden had, was grappig ook nog want ik nam op met "hey schatje" waarna de buschauffeur gezorgd heeft dat de telefoon op het dichtsbijzijnde station gedropt werd.

Winkelpersoneel wat even de tijd neemt om te helpen met spullen in de tas van mn scootmobiel te doen.

Maar misschien ligt het er ook een beetje aan hoe je zelf in de wereld staat? Actie reactie...
  vrijdag 9 april 2010 @ 17:47:45 #14
242879 Onnoman
The On And Only
pi_80131144
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 17:41 schreef BasEnAad het volgende:
Ik wist een keer bij een boekwinkel de titel van een boek niet, maar alleen een vage omschrijving.
Die man heeft gegoogled en gezocht een kwartier lang, en uiteindelijk vond hij het!
in een boekenwinkel werken doorgaans ook slimme mensen...
dat kan je van veel klanteservice paupers niet zeggen..
ik heb ooit bij een callcenter gewerkt..
elke dag dat ik klaar was voelde ik me gewoon een bedrieger op een een of andere manier..
bepaalde methodes uithalen om mensen te overtuigen van betere kwaliteit...
mijn laatste werkdag heb ik dat voor mezelf goed gemaakt door gewoon open kaart te spelen met iedereen die ik aan de telefoon kreeg
Mijn mening gegeven over dat tele2 eigenlijk niet zo goed is, en dat ze vaak serivce laten afweten.. (zo was het vroeger althans)
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
  vrijdag 9 april 2010 @ 17:51:01 #15
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_80131240
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 17:47 schreef Onnoman het volgende:
.
mijn laatste werkdag heb ik dat voor mezelf goed gemaakt door gewoon open kaart te spelen met iedereen die ik aan de telefoon kreeg
Mijn mening gegeven over dat tele2 eigenlijk niet zo goed is, en dat ze vaak serivce laten afweten.. (zo was het vroeger althans)
ik snap waarom het je laatste werkdag was

Tele2 is best oke.. voor het geld dat je ervoor betaalt...
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
  vrijdag 9 april 2010 @ 17:52:28 #16
268298 klotefokker
kuttige kinderen
pi_80131283
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 17:38 schreef ikbeneenkiwi het volgende:

[..]

Dat is geen service, dat is puur eigenbelang (jij staat vervolgens immers een half uur over marktplaats te praten in de klas en goodies te showen)
is klantenservice niet altijd een beetje eigenbelang. Al dan niet bewust?
  vrijdag 9 april 2010 @ 17:52:55 #17
242879 Onnoman
The On And Only
pi_80131294
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 17:46 schreef MarMar het volgende:
Sieradenwinkeltje waar een mevrouw me een ring van 100 euro liet zien en zonder blikken of blozen daarna ook nog eentje van 8 euro, want het gaat niet om het geld

Telefoontje van een buschauffeur die de telefoon van mn man gevonden had, was grappig ook nog want ik nam op met "hey schatje" waarna de buschauffeur gezorgd heeft dat de telefoon op het dichtsbijzijnde station gedropt werd.

Winkelpersoneel wat even de tijd neemt om te helpen met spullen in de tas van mn scootmobiel te doen.

Maar misschien ligt het er ook een beetje aan hoe je zelf in de wereld staat? Actie reactie...
ja de omgekeerde wereld wou je zeggen.. dat de klant de service dient te verdienen..?
wat je krijgt als klanten zich op wat voor manier zich afhankelijk gaat opstellen naar een bedrijf, en dat bedrijf heeft dat door, kan dat bedrijf daar misbruik van maken met de gedachte van.. ze komen toch wel terug..
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
  vrijdag 9 april 2010 @ 17:55:05 #18
268298 klotefokker
kuttige kinderen
pi_80131365
Bij mij in de buurt zit trouwens een tankstation waar ze je auto nog voor je voltanken (Y)
  vrijdag 9 april 2010 @ 17:55:15 #19
266754 VeerEli
Nee, ik ben niet Pools.
pi_80131371
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 17:47 schreef Onnoman het volgende:
ik heb ooit bij een callcenter gewerkt..
elke dag dat ik klaar was voelde ik me gewoon een bedrieger op een een of andere manier..
bepaalde methodes uithalen om mensen te overtuigen van betere kwaliteit...
Hehehe dit had ik ook, ook een paar maanden bij een callcenter gewerkt, moest ik mensen een uitvaartverzekering aansmeren.
Zogenaamd bel je dan mensen die via een enquete aangegeven hebben interesse te hebben, maar meer dan de helft die je belt weten daar helemaal niks van Toch moest je hun proberen een uitvaartverzekering aan te smeren..Héél irritant. Het verdiende lekker, (was 16/17 ofzo en verdiende 10,38) dat was ook de enige reden dat ik het deed.

Verder nooit echt enorm klantvriendelijke dingen meegemaakt eigenlijk..
B-b-b-bird, Bird, The Bird is the word.
  vrijdag 9 april 2010 @ 17:55:36 #20
39632 ikbeneenkiwi
De fruitigste
pi_80131390
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 17:52 schreef klotefokker het volgende:

[..]

is klantenservice niet altijd een beetje eigenbelang. Al dan niet bewust?
Natuurlijk is dat eigenbelang. Een ontevreden klant komt niet terug, dus énige service verleen je. Maar waar het TS waarschijnlijk om gaat is dat men tegenwoordig enkel het absoluut vereiste minimum aan service lijkt te verlenen. (althans, dat ervaar ik in sommige etablissementen wel)
[b]Op dinsdag 10 februari 2004 14:36 schreef Malawi het volgende:[/b]
Het in den oren stoppen van kiwi's is dus een probaat tijgeraanvalafweermiddel
  vrijdag 9 april 2010 @ 17:57:24 #21
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_80131464
Ik heb een zoektocht op touw gezet naar de eigenaar van een dure horloge die ik gevonden had met het uitgaan.
Ben ik nu een held?
  vrijdag 9 april 2010 @ 17:58:38 #22
39632 ikbeneenkiwi
De fruitigste
pi_80131500
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 17:57 schreef blup het volgende:
Ik heb een zoektocht op touw gezet naar de eigenaar van een dure horloge die ik gevonden had met het uitgaan.
Ben ik nu een held?
Het horloge is nog niet terug bij de eigenaar, dus nee.
[b]Op dinsdag 10 februari 2004 14:36 schreef Malawi het volgende:[/b]
Het in den oren stoppen van kiwi's is dus een probaat tijgeraanvalafweermiddel
pi_80131520
Niet zelf meegemaakt. Maar ik gehoord dat de V&D een keer een strijkijzer heeft gewisseld van een dame die vol bleef houden dat die bij de V&D was gekocht terwijl er toch duidelijk een Hema logo op zat.
Leaf
  vrijdag 9 april 2010 @ 18:00:31 #24
39632 ikbeneenkiwi
De fruitigste
pi_80131562
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 17:59 schreef VancouverFan het volgende:
Niet zelf meegemaakt. Maar ik gehoord dat de V&D een keer een strijkijzer heeft gewisseld van een dame die vol bleef houden dat die bij de V&D was gekocht terwijl er toch duidelijk een Hema logo op zat.
[b]Op dinsdag 10 februari 2004 14:36 schreef Malawi het volgende:[/b]
Het in den oren stoppen van kiwi's is dus een probaat tijgeraanvalafweermiddel
  vrijdag 9 april 2010 @ 18:02:20 #25
242879 Onnoman
The On And Only
pi_80131618
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 17:55 schreef ikbeneenkiwi het volgende:

[..]

Natuurlijk is dat eigenbelang. Een ontevreden klant komt niet terug, dus énige service verleen je. Maar waar het TS waarschijnlijk om gaat is dat men tegenwoordig enkel het absoluut vereiste minimum aan service lijkt te verlenen. (althans, dat ervaar ik in sommige etablissementen wel)
ja en serieus..

albert heijn is bijvoorbeeld een voorbeeld van een klantonvriendelijk kutbedrijf.. omdat ze elke week bonussen niet in het systeem vermelden..
Ik vind dit een vorm van enorm klantonvriendelijkheid..

douwe egberts nou, daar hoef ik verder geen worden aan vuil te maken, zie andere topic

acer je stuurt een defecte notebook naar ze toe, krijgt hem keihard defect terug.. bel je ze.. kost 15 euro omdat je in de wacht wordt gezet.. etc etc.. (nooit meer acer laptops voor mij)

alternate het leveren van defecte hardware, wat mij uiteindelijk 3 weken heeft gekost om erachter te komen waar het defect zat.. en vervolgens bij het opsturen nog eens 2 a 3 weken wachten op een nieuwe

webwinkels die hun prijs vermelden zonder btw..

en ga zo maar door
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')