abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 9 april 2010 @ 17:34:30 #1
242879 Onnoman
The On And Only
pi_80130690
-is iemand wel eens achter je aan gehold omdat je je portomonee bent verloren?

-is er wel eens een kassiere met dat pakje kauwgom achter je aan gerend omdat je het vergeten was mee te nemen?

-is er in dat restaurant wel eens wat van je rekening gehaald omdat er iets totaal niet deugde?
en om wat

anders gezegd.. bestaat service en/of klantvriendelijkheid/tevredenheid nog wel in dit verneukte land?

zo ja.. wanneer
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_80130751
Service en/of klantvriendelijkheid/tevredenheid bestaat in mijn ervaring beslist nog wel in dit land, mits je voldoende betaalt.
[b]Op dinsdag 10 februari 2004 14:36 schreef Malawi het volgende:[/b]
Het in den oren stoppen van kiwi's is dus een probaat tijgeraanvalafweermiddel
  vrijdag 9 april 2010 @ 17:37:00 #3
274528 Twizu
Is al zindelijk!
pi_80130765
Marktplaats.nl

Een e-mail gestuurd voor wat informatie (ik deed mijn spreekbeurt over veilingsites) en 5 uur later stond er een doos marktplaats goodies op de stoep.
Kiva FOK-team #8 Waar geld echt goed doet!
[b]Op zaterdag 26 juni 2010 18:48 schreef vosss het volgende:[/b]
6 eien
pi_80130809
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 17:37 schreef Twizu het volgende:
Marktplaats.nl

Een e-mail gestuurd voor wat informatie (ik deed mijn spreekbeurt over veilingsites) en 5 uur later stond er een doos marktplaats goodies op de stoep.
Dat is geen service, dat is puur eigenbelang (jij staat vervolgens immers een half uur over marktplaats te praten in de klas en goodies te showen)
  vrijdag 9 april 2010 @ 17:39:01 #5
138258 LasTeR
Run for your life.
pi_80130843
Het bestaat wel degelijk. Je moet alleen de juiste persoon bij de juiste instantie weten te vinden voor dat extra stukje service.
Elk huis z’n kruiswoordraadsels
Iedereen z'n plaats aan tafel
Maar ik kom wat later, ik kom wat later
  vrijdag 9 april 2010 @ 17:41:07 #6
242879 Onnoman
The On And Only
pi_80130913
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 17:39 schreef LasTeR het volgende:
Het bestaat wel degelijk. Je moet alleen de juiste persoon bij de juiste instantie weten te vinden voor dat extra stukje service.
vinden als zoeken?
met dat gegeven toon je al slechte service aan..
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
  vrijdag 9 april 2010 @ 17:41:15 #7
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_80130917
Ik wist een keer bij een boekwinkel de titel van een boek niet, maar alleen een vage omschrijving.
Die man heeft gegoogled en gezocht een kwartier lang, en uiteindelijk vond hij het!
  vrijdag 9 april 2010 @ 17:41:37 #8
242879 Onnoman
The On And Only
pi_80130931
ik moet zeggen.. dat t-mobile wel redelijk goede service verleent.. altijd overdreven vriendelijk.. maar ze doen wel moeite voor je
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_80131014
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 17:41 schreef Onnoman het volgende:
ik moet zeggen.. dat t-mobile wel redelijk goede service verleend.. altijd overdreven vriendelijk.. maar ze doen wel moeite voor je
Eens!
  vrijdag 9 april 2010 @ 17:44:38 #10
138258 LasTeR
Run for your life.
pi_80131041
quote:
ik moet zeggen.. dat t-mobile wel redelijk goede service verleend.. altijd overdreven vriendelijk.. maar ze doen wel moeite voor je
En dan ligt het er dus echt wel aan wie je aan de telefoon krijgt.
Elk huis z’n kruiswoordraadsels
Iedereen z'n plaats aan tafel
Maar ik kom wat later, ik kom wat later
  vrijdag 9 april 2010 @ 17:44:53 #11
39632 ikbeneenkiwi
De fruitigste
pi_80131049
quote:
Dat mag ook wel hè. Als je geen dekking hebt moet je wel prima klantenservice hebben waar men de gedupeerde klanten correct te woord staat.
pi_80131063
Ja een paar keer in een restaurant korting gehad of dingen van de rekening gehaald omdat iets niet goed was.

Zelf als servicedesk medewerker bij een groot bedrijf probeer ik altijd net een stapje verder te gaan, dus ook daar bestaat het nog.
pi_80131109
Sieradenwinkeltje waar een mevrouw me een ring van 100 euro liet zien en zonder blikken of blozen daarna ook nog eentje van 8 euro, want het gaat niet om het geld

Telefoontje van een buschauffeur die de telefoon van mn man gevonden had, was grappig ook nog want ik nam op met "hey schatje" waarna de buschauffeur gezorgd heeft dat de telefoon op het dichtsbijzijnde station gedropt werd.

Winkelpersoneel wat even de tijd neemt om te helpen met spullen in de tas van mn scootmobiel te doen.

Maar misschien ligt het er ook een beetje aan hoe je zelf in de wereld staat? Actie reactie...
  vrijdag 9 april 2010 @ 17:47:45 #14
242879 Onnoman
The On And Only
pi_80131144
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 17:41 schreef BasEnAad het volgende:
Ik wist een keer bij een boekwinkel de titel van een boek niet, maar alleen een vage omschrijving.
Die man heeft gegoogled en gezocht een kwartier lang, en uiteindelijk vond hij het!
in een boekenwinkel werken doorgaans ook slimme mensen...
dat kan je van veel klanteservice paupers niet zeggen..
ik heb ooit bij een callcenter gewerkt..
elke dag dat ik klaar was voelde ik me gewoon een bedrieger op een een of andere manier..
bepaalde methodes uithalen om mensen te overtuigen van betere kwaliteit...
mijn laatste werkdag heb ik dat voor mezelf goed gemaakt door gewoon open kaart te spelen met iedereen die ik aan de telefoon kreeg
Mijn mening gegeven over dat tele2 eigenlijk niet zo goed is, en dat ze vaak serivce laten afweten.. (zo was het vroeger althans)
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
  vrijdag 9 april 2010 @ 17:51:01 #15
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_80131240
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 17:47 schreef Onnoman het volgende:
.
mijn laatste werkdag heb ik dat voor mezelf goed gemaakt door gewoon open kaart te spelen met iedereen die ik aan de telefoon kreeg
Mijn mening gegeven over dat tele2 eigenlijk niet zo goed is, en dat ze vaak serivce laten afweten.. (zo was het vroeger althans)
ik snap waarom het je laatste werkdag was

Tele2 is best oke.. voor het geld dat je ervoor betaalt...
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
  vrijdag 9 april 2010 @ 17:52:28 #16
268298 klotefokker
kuttige kinderen
pi_80131283
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 17:38 schreef ikbeneenkiwi het volgende:

[..]

Dat is geen service, dat is puur eigenbelang (jij staat vervolgens immers een half uur over marktplaats te praten in de klas en goodies te showen)
is klantenservice niet altijd een beetje eigenbelang. Al dan niet bewust?
  vrijdag 9 april 2010 @ 17:52:55 #17
242879 Onnoman
The On And Only
pi_80131294
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 17:46 schreef MarMar het volgende:
Sieradenwinkeltje waar een mevrouw me een ring van 100 euro liet zien en zonder blikken of blozen daarna ook nog eentje van 8 euro, want het gaat niet om het geld

Telefoontje van een buschauffeur die de telefoon van mn man gevonden had, was grappig ook nog want ik nam op met "hey schatje" waarna de buschauffeur gezorgd heeft dat de telefoon op het dichtsbijzijnde station gedropt werd.

Winkelpersoneel wat even de tijd neemt om te helpen met spullen in de tas van mn scootmobiel te doen.

Maar misschien ligt het er ook een beetje aan hoe je zelf in de wereld staat? Actie reactie...
ja de omgekeerde wereld wou je zeggen.. dat de klant de service dient te verdienen..?
wat je krijgt als klanten zich op wat voor manier zich afhankelijk gaat opstellen naar een bedrijf, en dat bedrijf heeft dat door, kan dat bedrijf daar misbruik van maken met de gedachte van.. ze komen toch wel terug..
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
  vrijdag 9 april 2010 @ 17:55:05 #18
268298 klotefokker
kuttige kinderen
pi_80131365
Bij mij in de buurt zit trouwens een tankstation waar ze je auto nog voor je voltanken (Y)
  vrijdag 9 april 2010 @ 17:55:15 #19
266754 VeerEli
Nee, ik ben niet Pools.
pi_80131371
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 17:47 schreef Onnoman het volgende:
ik heb ooit bij een callcenter gewerkt..
elke dag dat ik klaar was voelde ik me gewoon een bedrieger op een een of andere manier..
bepaalde methodes uithalen om mensen te overtuigen van betere kwaliteit...
Hehehe dit had ik ook, ook een paar maanden bij een callcenter gewerkt, moest ik mensen een uitvaartverzekering aansmeren.
Zogenaamd bel je dan mensen die via een enquete aangegeven hebben interesse te hebben, maar meer dan de helft die je belt weten daar helemaal niks van Toch moest je hun proberen een uitvaartverzekering aan te smeren..Héél irritant. Het verdiende lekker, (was 16/17 ofzo en verdiende 10,38) dat was ook de enige reden dat ik het deed.

Verder nooit echt enorm klantvriendelijke dingen meegemaakt eigenlijk..
B-b-b-bird, Bird, The Bird is the word.
  vrijdag 9 april 2010 @ 17:55:36 #20
39632 ikbeneenkiwi
De fruitigste
pi_80131390
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 17:52 schreef klotefokker het volgende:

[..]

is klantenservice niet altijd een beetje eigenbelang. Al dan niet bewust?
Natuurlijk is dat eigenbelang. Een ontevreden klant komt niet terug, dus énige service verleen je. Maar waar het TS waarschijnlijk om gaat is dat men tegenwoordig enkel het absoluut vereiste minimum aan service lijkt te verlenen. (althans, dat ervaar ik in sommige etablissementen wel)
  vrijdag 9 april 2010 @ 17:57:24 #21
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_80131464
Ik heb een zoektocht op touw gezet naar de eigenaar van een dure horloge die ik gevonden had met het uitgaan.
Ben ik nu een held?
  vrijdag 9 april 2010 @ 17:58:38 #22
39632 ikbeneenkiwi
De fruitigste
pi_80131500
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 17:57 schreef blup het volgende:
Ik heb een zoektocht op touw gezet naar de eigenaar van een dure horloge die ik gevonden had met het uitgaan.
Ben ik nu een held?
Het horloge is nog niet terug bij de eigenaar, dus nee.
pi_80131520
Niet zelf meegemaakt. Maar ik gehoord dat de V&D een keer een strijkijzer heeft gewisseld van een dame die vol bleef houden dat die bij de V&D was gekocht terwijl er toch duidelijk een Hema logo op zat.
Leaf
  vrijdag 9 april 2010 @ 18:00:31 #24
39632 ikbeneenkiwi
De fruitigste
pi_80131562
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 17:59 schreef VancouverFan het volgende:
Niet zelf meegemaakt. Maar ik gehoord dat de V&D een keer een strijkijzer heeft gewisseld van een dame die vol bleef houden dat die bij de V&D was gekocht terwijl er toch duidelijk een Hema logo op zat.
  vrijdag 9 april 2010 @ 18:02:20 #25
242879 Onnoman
The On And Only
pi_80131618
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 17:55 schreef ikbeneenkiwi het volgende:

[..]

Natuurlijk is dat eigenbelang. Een ontevreden klant komt niet terug, dus énige service verleen je. Maar waar het TS waarschijnlijk om gaat is dat men tegenwoordig enkel het absoluut vereiste minimum aan service lijkt te verlenen. (althans, dat ervaar ik in sommige etablissementen wel)
ja en serieus..

albert heijn is bijvoorbeeld een voorbeeld van een klantonvriendelijk kutbedrijf.. omdat ze elke week bonussen niet in het systeem vermelden..
Ik vind dit een vorm van enorm klantonvriendelijkheid..

douwe egberts nou, daar hoef ik verder geen worden aan vuil te maken, zie andere topic

acer je stuurt een defecte notebook naar ze toe, krijgt hem keihard defect terug.. bel je ze.. kost 15 euro omdat je in de wacht wordt gezet.. etc etc.. (nooit meer acer laptops voor mij)

alternate het leveren van defecte hardware, wat mij uiteindelijk 3 weken heeft gekost om erachter te komen waar het defect zat.. en vervolgens bij het opsturen nog eens 2 a 3 weken wachten op een nieuwe

webwinkels die hun prijs vermelden zonder btw..

en ga zo maar door
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
  vrijdag 9 april 2010 @ 18:02:36 #26
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_80131626
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 17:55 schreef ikbeneenkiwi het volgende:

[..]

waarom dan toch klant blijven bij zo'n tent?
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
  vrijdag 9 april 2010 @ 18:02:45 #27
268298 klotefokker
kuttige kinderen
pi_80131632
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 17:52 schreef Onnoman het volgende:

[..]

ja de omgekeerde wereld wou je zeggen.. dat de klant de service dient te verdienen..?
wat je krijgt als klanten zich op wat voor manier zich afhankelijk gaat opstellen naar een bedrijf, en dat bedrijf heeft dat door, kan dat bedrijf daar misbruik van maken met de gedachte van.. ze komen toch wel terug..
Natuurlijk moet je als klant service verdienen. Ik werk zelf in de horeca. Als klanten mij vriendelijk en respectvol benaderen doe ik graag wat extra's voor ze. Is voor mij niet meer dan logisch. Als klanten zich niet vriendelijk gedragen ga ik ook niet mijn best doen om voor hun service.

Bijvoorbeeld een klant die terwijl je langsloopt over zijn schouder roept: "vier bier". Mag gewoon naar de bar komen, daar ga ik niet voor op en neer lopen. (moet ik wel bij zeggen dat we standaard geen bediening doen).
Een klant die zich gewoon aardig en beleefd gedraagt, vraag ik als ik het niet heel druk is tijdens het glazen hallen of ie nog wat wil drinken. En dan loop ik ff op en neer.

Het is gewoon aardig zijn tegen elkaar.
pi_80131635
Eén keer geholpen door een buschauffeur die me heeft afgezet in een straat in the middle of nowhere. Het was de laatste nachtrit en de chauffeur begreep dat ik niet wist waar ik heen moest dus die heeft even voor taxichauffeur gespeeld.
Ain't nothing to it but to do it.
Greece
  vrijdag 9 april 2010 @ 18:05:15 #29
39632 ikbeneenkiwi
De fruitigste
pi_80131711
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 18:02 schreef teamlead het volgende:

[..]

Je hebt mij niet horen zeggen dat ik dan klant blijf. Leveranciers snijden zich er wel mee in de vingers: Door het beschreven gedrag stapt men ook veel gemakkelijker over naar concurrenten.

In de gevallen dat men wel blijft; afhankelijkheid.
pi_80131788
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 18:02 schreef teamlead het volgende:

[..]

De appie bij mij om de hoek is echt vreselijk qua kassa's openen. Staan te vaak onnodig lange rijen terwijl er wel 10 mensen aan het bijvullen zijn.

Als een andere super in de buurt zat, zou ik zo daar heen gaan. Maar helaas.
Leaf
  vrijdag 9 april 2010 @ 18:08:44 #31
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_80131798
WIj stonden een keer in Almelo op het station en moesten naar nijverdal.
Er zou nog 1 trein komen maar die kwam pas een uur later.
Er stond wel een trein maar die zou leeg naar zwolle gaan. (wat op de route is)
Toen mochten we van de machinist met z'n 3'en voorin bij hem meereizen tot ons station.
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_80131821
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 17:34 schreef Onnoman het volgende:
-is iemand wel eens achter je aan gehold omdat je je portomonee bent verloren?

Ik heb een keer mijn tas, met portemonnee en inhoud, bij de AH buiten op de karren laten liggen bij het terugplaatsen.
Kwam erachter toen ik al thuis was.

Bleek iemand mijn tas, met complete inhoud erin, teruggebracht te hebben bij de servicebalie
  vrijdag 9 april 2010 @ 18:10:03 #33
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_80131831
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 18:05 schreef ikbeneenkiwi het volgende:

[..]

Je hebt mij niet horen zeggen dat ik dan klant blijf. Leveranciers snijden zich er wel mee in de vingers: Door het beschreven gedrag stapt men ook veel gemakkelijker over naar concurrenten.

zou je verwachten ja

toch bestaan V&D, Albert Heijn, Ziggo, CZ, Essent, KPN, Aldi, TempoTeam en MacDonalds nog steeds
  vrijdag 9 april 2010 @ 18:11:37 #34
39632 ikbeneenkiwi
De fruitigste
pi_80131880
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 18:10 schreef teamlead het volgende:

[..]

zou je verwachten ja

toch bestaan V&D, Albert Heijn, Ziggo, CZ, Essent, KPN, Aldi, TempoTeam en MacDonalds nog steeds
Ja, en waarom zouden ze níet bestaan?
  vrijdag 9 april 2010 @ 18:15:05 #35
195039 Armoed
Cunning linguist
pi_80131975
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 17:55 schreef VeerEli het volgende:

[..]
Zogenaamd bel je dan mensen die via een enquete aangegeven hebben interesse te hebben, maar meer dan de helft die je belt weten daar helemaal niks van
Dat valt overigens allemaal wel mee. Er is niets onethisch aan in een callcenter werken.

Zo is die 'enquete' wel degelijk echt; vaak kruisen ze iets aan of staat er online al een hokje aangevinkt wat ze vergeten uit te vinken omdat ze onoplettend zijn.

Callcenterwerk krijgt altijd een wrange nasmaak omdat 16-17 jarige kutjes (zoals jij toen) het deden met hun oog op het geld. Dan heb je een bepaald target dat je moet halen en dan kies je er maar voor om het 'wilt u het stopzetten dan kunt u even een mailtje sturen/een belletje geven'-gedeelte weg te laten, want dan krijg je mensen die een excuus vinden om het niet te doen a la 'oh dat ga ik vergeten en ik wil er niet aan vastzitten/ik ben op vakantie dus gaat niet werken/etc.'. Ik heb in mijn vroegere jaren ook callcenterwerk gedaan en het hele idee erachter is per definitie niet fout, het zijn de kutjes die niet kunnen verkopen (maar wel grof geld willen t.o.v. hun leeftijd/werkervaring/credentials) die het een slechte naam geven, evenals het callcenterpersoneel met powerposities (i.e. supervisors, de mensen die het kutscript in elkaar flansen, ...,).
Well, I can take you far away, with my mind
  vrijdag 9 april 2010 @ 18:18:02 #36
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_80132052
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 18:11 schreef ikbeneenkiwi het volgende:

[..]

Ja, en waarom zouden ze níet bestaan?
ze mogen best bestaan... maar je kunt ze niet klantvriendelijk noemen. Blijkbaar vinden consumenten klantvriendelijkheid niet belangrijk genoeg om er consequenties aan te verbinden

en dat vind ik raar

edit: en jij beweerde dat blijven bij een organisatie die niet klantvriendelijk is veroorzaakt wordt door afhankelijkheid en klanten over zouden stappen naar de concurrent als ze niet klantvriendelijk zijn.
  vrijdag 9 april 2010 @ 18:19:24 #37
242879 Onnoman
The On And Only
pi_80132085
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 18:02 schreef klotefokker het volgende:

[..]

Natuurlijk moet je als klant service verdienen. Ik werk zelf in de horeca. Als klanten mij vriendelijk en respectvol benaderen doe ik graag wat extra's voor ze. Is voor mij niet meer dan logisch. Als klanten zich niet vriendelijk gedragen ga ik ook niet mijn best doen om voor hun service.

Bijvoorbeeld een klant die terwijl je langsloopt over zijn schouder roept: "vier bier". Mag gewoon naar de bar komen, daar ga ik niet voor op en neer lopen. (moet ik wel bij zeggen dat we standaard geen bediening doen).
Een klant die zich gewoon aardig en beleefd gedraagt, vraag ik als ik het niet heel druk is tijdens het glazen hallen of ie nog wat wil drinken. En dan loop ik ff op en neer.

Het is gewoon aardig zijn tegen elkaar.
klanten heb je in elke vorm en maat.. je mag als gastheer niet teveel van een klant verwachten, maar ze moeten jou wel in je waarde laten.. ik heb vroeger ook bij van der valk gewerkt, en had je wel eens van de rotary ballen, niemand had er zin in want als je die mensen ging helpen werd je altijd gedegradeerd behandeld. regelmatig dat ik zogenaamd drank was vergeten..
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_80132096
Het is vaak ook wel de manier waarop klanten de medewerker benaderen. Klanten die al zonder normaal hallo kunnen zeggen maar lopen te commanderen hoeven niet op extra service te rekenen. Maar vaak genoeg dat ik wel ruim de tijd neem voor een klant, dan moeten ze alleen niet komen als het druk is, want dan gaat dat gewoon moeilijker.
  vrijdag 9 april 2010 @ 18:20:12 #39
39632 ikbeneenkiwi
De fruitigste
pi_80132103
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 18:18 schreef teamlead het volgende:

[..]

ze mogen best bestaan... maar je kunt ze niet klantvriendelijk noemen. Blijkbaar vinden consumenten klantvriendelijkheid niet belangrijk genoeg om er consequenties aan te verbinden

en dat vind ik raar
Blijkbaar is de kwaliteit van het product aantrekkelijk genoeg voor de consument om het dáár af te willen nemen, en is de service in de meeste gevallen voldoende. Dat hoeft niet veel te zijn, maar evident genoeg om er geen negatieve (gelet op financieel/imago) consequenties van te ondervinden.
  vrijdag 9 april 2010 @ 18:21:49 #40
39632 ikbeneenkiwi
De fruitigste
pi_80132152
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 18:18 schreef teamlead het volgende:
edit: en jij beweerde dat blijven bij een organisatie die niet klantvriendelijk is veroorzaakt wordt door afhankelijkheid en klanten over zouden stappen naar de concurrent als ze niet klantvriendelijk zijn.
Afhankelijkheid kan je breder zien: als de concurrent óók enkel de minimaal vereiste service biedt heb je weinig opties
  vrijdag 9 april 2010 @ 18:21:55 #41
242879 Onnoman
The On And Only
pi_80132154
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 18:09 schreef lily het volgende:

[..]

Ik heb een keer mijn tas, met portemonnee en inhoud, bij de AH buiten op de karren laten liggen bij het terugplaatsen.
Kwam erachter toen ik al thuis was.

Bleek iemand mijn tas, met complete inhoud erin, teruggebracht te hebben bij de servicebalie
respect dat soort mensen.. ik zou het niet over mijn hart kunnen krijgen om een portomonee met honderden euro's in mijn eigen zak te stoppen..

wel van uitgaande dat ik een kleine vindersloon ontvang.. en er desnoods om vragen..

maar teruggeven doe ik altijd
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
  vrijdag 9 april 2010 @ 18:22:05 #42
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_80132162
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 18:20 schreef ikbeneenkiwi het volgende:

[..]

Blijkbaar is de kwaliteit van het product aantrekkelijk genoeg voor de consument om het dáár af te willen nemen, en is de service in de meeste gevallen voldoende. Dat hoeft niet veel te zijn, maar evident genoeg om er geen negatieve (gelet op financieel/imago) consequenties van te ondervinden.
waarmee je dus je eigen bewering ondergraaft
  vrijdag 9 april 2010 @ 18:22:43 #43
39632 ikbeneenkiwi
De fruitigste
pi_80132176
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 18:22 schreef teamlead het volgende:

[..]

waarmee je dus je eigen bewering ondergraaft
Licht dat eens toe, wil je?
  vrijdag 9 april 2010 @ 18:27:25 #44
242879 Onnoman
The On And Only
pi_80132323
zelfs ibood heeft een vorm van klantonvriendelijkheid, want elk negatief element wat je over de dagprodukt meldt wordt verwijdert.. maar voor de rest verleent ibood zeer goede service

ook heb ik standaard een schurfthekel aan buschauffeurs en taxichauffeurs.. vooral stadsvervoerders binnen de ov..
Laatst nog meegemaakt dat ik op busstation utrecht de bus inwilde.. was al aan het rennen..
zie je dat hij iemand uitlaat omdat hij perongeluk de verkeerde bus in was gestapt.. dus die deuren gingen open... hij eenmaal uitgestapt stond ik pal voor een dichtgaande deur.. dan moet je toch wel een onwijs trieste kneus zijn om die deur direct dicht te gooien..
het is net als bij marokkanen.. de "GOEDE" verpesten het altijd voor de slechte.. want de schaarse goede
worden altijd als argument gebruikt
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_80132324
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 18:21 schreef Onnoman het volgende:

[..]

respect dat soort mensen.. ik zou het niet over mijn hart kunnen krijgen om een portomonee met honderden euro's in mijn eigen zak te stoppen..

wel van uitgaande dat ik een kleine vindersloon ontvang.. en er desnoods om vragen..

maar teruggeven doe ik altijd
Dat vind ik ook wel een beetje krom, je krijgt het niet over je hart om het houden, maar als je het teruggeeft wil je er wel wat voor zien?
  vrijdag 9 april 2010 @ 18:29:55 #46
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_80132399
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 18:22 schreef ikbeneenkiwi het volgende:

[..]

Licht dat eens toe, wil je?
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 18:05 schreef ikbeneenkiwi het volgende:

[..]

nou.. dat dus
Niemand is voor zijn haar hamburger afhankelijk van de MacD. En toch bestaat die tent al járen en bijzonder succesvol. Terwijl je bij concurrenten betere burgers kunt krijgen, in een klantvriendelijkere omgeving.
Idem voor de V&D: ze verkopen niets dat niet ook elders met een betere service kunt scoren
  vrijdag 9 april 2010 @ 18:30:18 #47
242879 Onnoman
The On And Only
pi_80132416
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 18:27 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Dat vind ik ook wel een beetje krom, je krijgt het niet over je hart om het houden, maar als je het teruggeeft wil je er wel wat voor zien?
ja want ik toon volledige eerlijkheid.. als ik er niks voor terug zou krijgen zou ik dat uiteindelijk niet erg vinden maar wel teleurstellend.. als ontvanger moet je inzien dat deze voor hetzelfde geld al zijn geld kwijt had kunnen zijn..
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
  vrijdag 9 april 2010 @ 18:31:05 #48
242879 Onnoman
The On And Only
pi_80132431
mediamarkt vind ik opzich ook wel redelijke service verlenen..
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_80132445
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 18:30 schreef Onnoman het volgende:

[..]

ja want ik toon volledige eerlijkheid.. als ik er niks voor terug zou krijgen zou ik dat uiteindelijk niet erg vinden maar wel teleurstellend.. als ontvanger moet je inzien dat deze voor hetzelfde geld al zijn geld kwijt had kunnen zijn..
Dus eerlijk moet beloond worden? Eerlijkheid zou normaal moeten zijn, daar hoeft helemaal geen vindersloon tegenover te staan.
  vrijdag 9 april 2010 @ 18:31:40 #50
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_80132452
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 18:31 schreef Onnoman het volgende:
mediamarkt vind ik opzich ook wel redelijke service verlenen..
is voor jou service hetzelfde als klantvriendelijkheid?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')