Ook daar geld dat het er maar net aan ligt wie je treft.quote:Op vrijdag 9 april 2010 18:31 schreef Onnoman het volgende:
mediamarkt vind ik opzich ook wel redelijke service verlenen..
nee.. je kan vriendelijk zijn en slechte service verlenen..quote:Op vrijdag 9 april 2010 18:31 schreef teamlead het volgende:
[..]
is voor jou service hetzelfde als klantvriendelijkheid?
dat zeg ik toch ook niet.. maar ik wil wel speicaal voor jou in de herhaling vallen..quote:Op vrijdag 9 april 2010 18:31 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Dus eerlijk moet beloond worden? Eerlijkheid zou normaal moeten zijn, daar hoeft helemaal geen vindersloon tegenover te staan.
quote:Op vrijdag 9 april 2010 18:38 schreef Onnoman het volgende:
[..]
dat zeg ik toch ook niet.. maar ik wil wel speicaal voor jou in de herhaling vallen..
iemand die makkelijk zijn spullen aanneemt en de deur achter zich dicht smijdt vind ik asociaal
Je gaat er in ieder geval standaard vanuit, als iemand het aanneemt en de deur dichtsmijt is wellicht wat vreemd, maar veel meer dan dank je wel kan je ook niet zeggen, je kunt moeilijk een heel praatje gaan houden. Een bedankje vind ik persoonlijk genoeg, ik ga er zeker niet vanuit dat ik vindersloon krijg.quote:Op vrijdag 9 april 2010 18:21 schreef Onnoman het volgende:
[..]
wel van uitgaande dat ik een kleine vindersloon ontvang.. en er desnoods om vragen..
maar teruggeven doe ik altijd
Ik heb een keer in een taxi mijn tas met alles er in (portemonnee, telefoon etc) laten liggen. Volgens mij heb ik nog bijna tegen zijn auto aangekotst bij het uitstappen. Volgende dag kwam die man wel mooi aan de deur met mijn spulletjesquote:Op vrijdag 9 april 2010 18:27 schreef Onnoman het volgende:
zelfs ibood heeft een vorm van klantonvriendelijkheid, want elk negatief element wat je over de dagprodukt meldt wordt verwijdert.. maar voor de rest verleent ibood zeer goede service
ook heb ik standaard een schurfthekel aan buschauffeurs en taxichauffeurs
Nee, ik bedoel te zeggen dat mensen eerder geneigd zijn vriendelijk te doen als je dat zelf ook bentquote:Op vrijdag 9 april 2010 17:52 schreef Onnoman het volgende:
[..]
ja de omgekeerde wereld wou je zeggen.. dat de klant de service dient te verdienen..?
wat je krijgt als klanten zich op wat voor manier zich afhankelijk gaat opstellen naar een bedrijf, en dat bedrijf heeft dat door, kan dat bedrijf daar misbruik van maken met de gedachte van.. ze komen toch wel terug..
Nou ja, dat gaat wel ver, maar een chagrijnige klant is vaak ook onbeleefd/onbeschoft en die hoeft inderdaad niets extra's te verwachten.quote:Op vrijdag 9 april 2010 18:59 schreef MarMar het volgende:
[..]
Nee, ik bedoel te zeggen dat mensen eerder geneigd zijn vriendelijk te doen als je dat zelf ook bent
Chagrijnige klanten willen ze gewoon zo snel mogelijk de keet uit, geef ze eens ongelijk.
Zeg luister eens, betweterquote:Op vrijdag 9 april 2010 18:15 schreef Armoed het volgende:
[..]
Dat valt overigens allemaal wel mee. Er is niets onethisch aan in een callcenter werken.
Zo is die 'enquete' wel degelijk echt; vaak kruisen ze iets aan of staat er online al een hokje aangevinkt wat ze vergeten uit te vinken omdat ze onoplettend zijn.
Callcenterwerk krijgt altijd een wrange nasmaak omdat 16-17 jarige kutjes (zoals jij toen) het deden met hun oog op het geld. Dan heb je een bepaald target dat je moet halen en dan kies je er maar voor om het 'wilt u het stopzetten dan kunt u even een mailtje sturen/een belletje geven'-gedeelte weg te laten, want dan krijg je mensen die een excuus vinden om het niet te doen a la 'oh dat ga ik vergeten en ik wil er niet aan vastzitten/ik ben op vakantie dus gaat niet werken/etc.'. Ik heb in mijn vroegere jaren ook callcenterwerk gedaan en het hele idee erachter is per definitie niet fout, het zijn de kutjes die niet kunnen verkopen (maar wel grof geld willen t.o.v. hun leeftijd/werkervaring/credentials) die het een slechte naam geven, evenals het callcenterpersoneel met powerposities (i.e. supervisors, de mensen die het kutscript in elkaar flansen, ...,).
quote:Op vrijdag 9 april 2010 19:17 schreef VeerEli het volgende:
[..]
Zeg luister eens, betweter![]()
Die enquete kan dan wel echt zijn, ik kreeg elke dag sowieso een aantal mensen aan de lijn die zich geeneens een enquete konden herrineren. En als je dat zó vaak hoort, zal er écht wel een kern van waarheid in zitten. Tuurlijk zijn er mensen bij die het gewoon vergeten zijn, maar echt niet iedereen. Ik weet nog dat ik het zo vreemd vond, en zelf eens ging mee doen aan een enquete online. Bewust goed opgelet en OVERAL geen interesse ingevuld. En ra ra, ik werd elke week wel een paar keer gebeld door allerlei fucking callcenters die me van alles wouden aansmeren.
En met het oog op het geld? Mijn 2 bedrijfsleiders, dat waren pas geldwolven! Die ene had zelf niet eens een uitvaartverzekering, maar iedereen één aansmeren en verkopen. Het oog op het geld heeft dus geen reet met leeftijd te maken.
En dat jij ook bij een callcenter gewerkt hebt, wil niet zeggen dat je alles over callcenters weet hoor.
Ik weet niet hoe het bij jou ging, maar als iemand nog twijfelde, sprak ik met diegene af om hem/haar een paar dagen later opnieuw te bellen.
En de 'kutjes' zoals ik doen gewoon precies wat ons verteld wordt hoor, dus je hoeft niet zo verrekte neerbuigend te doen.
Argumentum ad populi oftewel onzin.quote:Op vrijdag 9 april 2010 19:17 schreef VeerEli het volgende:
[..]
Zeg luister eens, betweter![]()
Die enquete kan dan wel echt zijn, ik kreeg elke dag sowieso een aantal mensen aan de lijn die zich geeneens een enquete konden herrineren. En als je dat zó vaak hoort, zal er écht wel een kern van waarheid in zitten.
I call bs.quote:Tuurlijk zijn er mensen bij die het gewoon vergeten zijn, maar echt niet iedereen. Ik weet nog dat ik het zo vreemd vond, en zelf eens ging mee doen aan een enquete online. Bewust goed opgelet en OVERAL geen interesse ingevuld. En ra ra, ik werd elke week wel een paar keer gebeld door allerlei fucking callcenters die me van alles wouden aansmeren.
Je hoeft niet per se ergens voorstander van te zijn voordat je iets kunt aanbieden. Zo verkocht ik bijvoorbeeld Disneyboeken maar had ik er thuis ook geen liggen - ze hebben kinderen als doelgroep.quote:En met het oog op het geld? Mijn 2 bedrijfsleiders, dat waren pas geldwolven! Die ene had zelf niet eens een uitvaartverzekering, maar iedereen één aansmeren en verkopen.
Ik weet alles over callcenters.quote:En dat jij ook bij een callcenter gewerkt hebt, wil niet zeggen dat je alles over callcenters weet hoor.
Ik weet niet hoe het bij jou ging, maar als iemand nog twijfelde, sprak ik met diegene af om hem/haar een paar dagen later opnieuw te bellen.
Deels van het probleem. Jullie kutjes kunnen niet verkopen en ratelen gewoon een (slecht) script af en gaan dan zeiken over dat het target te hoog ligt. Je moet niet 'precies' doen wat je verteld wordt. Die fout ligt niet helemaal bij jou, vandaar dat ik callcenterpersoneel ook verwerkte in mijn klacht.quote:En de 'kutjes' zoals ik doen gewoon precies wat ons verteld wordt hoor,
Jawel. Ik vind mezelf superieur dus ik gedraag me daar ook naar.quote:dus je hoeft niet zo verrekte neerbuigend te doen.
Vind je dat nou zelf niet raar? Die klant zorgt voor omzet, die weer zorgt voor winst, die weer zorgt voor jouw salaris. Klantvriendelijkheid is dan toch gewoon de basis van je werk?quote:Op vrijdag 9 april 2010 19:56 schreef .ZilveR. het volgende:
Ik werk in het weekend zelf in een winkel en ik moet eerlijk zeggen dat de mate van klantvriendelijkheid ook sterk afhangt van hoe de klant zich gedraagt.
In beginsel hoor je natuurlijk altijd zo vriendelijk mogelijk te zijn. Alleen ik merk zelf ook dat wanneer iemand mij behandeld als een voetveeg ik echt niet dat beetje extra voor hem doe, ik doe wat ik moet doen om hem tevreden te stellen maar meer ook niet. Voor een klant die mij normaal benaderd ben ik ook regelmatig bereid wat extra's voor te doen.quote:Op vrijdag 9 april 2010 19:59 schreef teamlead het volgende:
[..]
Vind je dat nou zelf niet raar? Die klant zorgt voor omzet, die weer zorgt voor winst, die weer zorgt voor jouw salaris. Klantvriendelijkheid is dan toch gewoon de basis van je werk?
en nee: dat betekent natuurlijk niet dat je alles maar hoeft te pikken van klanten... maar wél dat je elke klant, ook al vind jij hem toevallig dom of irritant zo goed mogelijk helpt
In principe ben ik altijd bereid om een klant zo goed mogelijk te helpen. Maar sommige klanten zijn echt onmogelijk.quote:Op vrijdag 9 april 2010 19:59 schreef teamlead het volgende:
[..]
Vind je dat nou zelf niet raar? Die klant zorgt voor omzet, die weer zorgt voor winst, die weer zorgt voor jouw salaris. Klantvriendelijkheid is dan toch gewoon de basis van je werk?
en nee: dat betekent natuurlijk niet dat je alles maar hoeft te pikken van klanten... maar wél dat je elke klant, ook al vind jij hem toevallig dom of irritant zo goed mogelijk helpt
Ik ben bedrijfsleider en vind het juist een sport om de (onbewust) negatieve houding waarmee de klant binnenkomt om te buigen in tevredenheid.quote:Op vrijdag 9 april 2010 19:56 schreef .ZilveR. het volgende:
Ik werk in het weekend zelf in een winkel en ik moet eerlijk zeggen dat de mate van klantvriendelijkheid ook sterk afhangt van hoe de klant zich gedraagt.
Ik probeer mensen vaak ook manieren bij te brengen, wanneer ze uit het niets tegen beginnen te praten (commanderen is het meer) zeg ik gewoon "Goedendag meneer/mevrouw, heeft een vraag?". Dan zie je vaak zo'n domme blik gevolgd door een excuus.quote:Op vrijdag 9 april 2010 20:12 schreef fratsman het volgende:
[..]
Ik ben bedrijfsleider en vind het juist een sport om de (onbewust) negatieve houding waarmee de klant binnenkomt om te buigen in tevredenheid.
Dat werkt inderdaad altijd verbluffend goedquote:Op vrijdag 9 april 2010 20:15 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Ik probeer mensen vaak ook manieren bij te brengen, wanneer ze uit het niets tegen beginnen te praten (commanderen is het meer) zeg ik gewoon "Goedendag meneer/mevrouw, heeft een vraag?". Dan zie je vaak zo'n domme blik gevolgd door een excuus.
Ik ben taxichauffeur, en ik sta vaak buiten al (ook al regent het), bij de deur te wachten tot men (eindelijk) klaar is en met mij mee wil naar d eplaats van bestemming. Soms gebeurt het dat ik wat te laat ben(file, of bijvoorbeeld slechte planning of drukte op de centrale), en je moest eens weten hoe sommige mensen dan tegne mij te keer gaan. Nou ben ik dan altijd vrij geduldig, en blijf ik beleefd, maar ik heb wel eens ergens op een boerenweg iemand uit de taxi gezet omdat die mij maar bleef uitschelden omdat ik te laat was, en te langzaam ree volgens hem(ik ree al 100 waar je 80 mocht).quote:Op vrijdag 9 april 2010 19:59 schreef teamlead het volgende:
[..]
zelfde had ik met mijn senheiser oortjes van 20 gulden, kabelbreuk, dus de winkel verwachte niet dat ik nieuwe oortjes zou krijgen, maar ze wouden het wel opsturen. 1 week later werd ik gebeld dat ik nieuwe oortjes mocht komen ophalen.quote:Op vrijdag 9 april 2010 20:14 schreef Krantenman het volgende:
Beste klantvriendelijke ervaring ooit was toen mijn lokale muziekwinkel mijn synthesizer, die technische problemen had (meer dan 1500 euro gekost en viel niet meer onder de garantie) gratis terug naar de fabriek stuurde. Hij werd ook netjes weer gerepareerd. Kijk, zo krijg je dus 'vaste klanten' natuurlijk.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |