abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80132457
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 18:31 schreef Onnoman het volgende:
mediamarkt vind ik opzich ook wel redelijke service verlenen..
Ook daar geld dat het er maar net aan ligt wie je treft.
  vrijdag 9 april 2010 @ 18:36:21 #52
242879 Onnoman
The On And Only
pi_80132570
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 18:31 schreef teamlead het volgende:

[..]

is voor jou service hetzelfde als klantvriendelijkheid?
nee.. je kan vriendelijk zijn en slechte service verlenen..

maar als het allebei is.. dan ben je pas echt geweldig nietwaar?

dus de service bij MM is meestal beter dan de klantvriendelijkheid :p

je moet ze maar eens bellen
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
  vrijdag 9 april 2010 @ 18:36:41 #53
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_80132580
Ooit eens een boxershort besteld in de internetstore van een winkel....na een keer wassen verkleurd dus even een klaagmailtje, mailtje terug dat het een gekend probleem was met dat kleurtje en dat ze het zouden oplossen....week later pakje in de bus met 2 nieuwe boxers en een t-shirt, alleen had m'n vriendin het pakje aangenomen en helemaal vergeten. Dus ik een week later weer een mailtje dat ik nog niets had ontvangen. Dag nadien UPS aan de deur met 3 boxers en 2 t-shirts. Toen kwam m'n vriendin met het andere pakje aanlopen.

Wel echt topservice!
  vrijdag 9 april 2010 @ 18:38:28 #54
242879 Onnoman
The On And Only
pi_80132636
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 18:31 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Dus eerlijk moet beloond worden? Eerlijkheid zou normaal moeten zijn, daar hoeft helemaal geen vindersloon tegenover te staan.
dat zeg ik toch ook niet.. maar ik wil wel speicaal voor jou in de herhaling vallen..
iemand die makkelijk zijn spullen aanneemt en de deur achter zich dicht smijdt vind ik asociaal
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_80132743
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 18:38 schreef Onnoman het volgende:

[..]

dat zeg ik toch ook niet.. maar ik wil wel speicaal voor jou in de herhaling vallen..
iemand die makkelijk zijn spullen aanneemt en de deur achter zich dicht smijdt vind ik asociaal
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 18:21 schreef Onnoman het volgende:

[..]


wel van uitgaande dat ik een kleine vindersloon ontvang.. en er desnoods om vragen..

maar teruggeven doe ik altijd
Je gaat er in ieder geval standaard vanuit, als iemand het aanneemt en de deur dichtsmijt is wellicht wat vreemd, maar veel meer dan dank je wel kan je ook niet zeggen, je kunt moeilijk een heel praatje gaan houden. Een bedankje vind ik persoonlijk genoeg, ik ga er zeker niet vanuit dat ik vindersloon krijg.
pi_80132765
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 18:27 schreef Onnoman het volgende:
zelfs ibood heeft een vorm van klantonvriendelijkheid, want elk negatief element wat je over de dagprodukt meldt wordt verwijdert.. maar voor de rest verleent ibood zeer goede service


ook heb ik standaard een schurfthekel aan buschauffeurs en taxichauffeurs
Ik heb een keer in een taxi mijn tas met alles er in (portemonnee, telefoon etc) laten liggen. Volgens mij heb ik nog bijna tegen zijn auto aangekotst bij het uitstappen. Volgende dag kwam die man wel mooi aan de deur met mijn spulletjes
pi_80132815
Overhemdenwinkel (The Art of Camouflage) die na een scheur in een overhemd, waarvan ik serieus niet wist of dat nu door mij kwam of een weeffout direct een nieuw overhemd opstuurt. Terwijl ik eerlijk aangaf dat ik niet wist hoe het kwam.
pi_80132918
Mn vriend had een keer ¤ 350 laten liggen bij de Super de Boer en we hebben het gewoon terug gekregen.
pi_80133409
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 17:52 schreef Onnoman het volgende:

[..]

ja de omgekeerde wereld wou je zeggen.. dat de klant de service dient te verdienen..?
wat je krijgt als klanten zich op wat voor manier zich afhankelijk gaat opstellen naar een bedrijf, en dat bedrijf heeft dat door, kan dat bedrijf daar misbruik van maken met de gedachte van.. ze komen toch wel terug..
Nee, ik bedoel te zeggen dat mensen eerder geneigd zijn vriendelijk te doen als je dat zelf ook bent
Chagrijnige klanten willen ze gewoon zo snel mogelijk de keet uit, geef ze eens ongelijk.
pi_80133446
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 18:59 schreef MarMar het volgende:

[..]

Nee, ik bedoel te zeggen dat mensen eerder geneigd zijn vriendelijk te doen als je dat zelf ook bent
Chagrijnige klanten willen ze gewoon zo snel mogelijk de keet uit, geef ze eens ongelijk.
Nou ja, dat gaat wel ver, maar een chagrijnige klant is vaak ook onbeleefd/onbeschoft en die hoeft inderdaad niets extra's te verwachten.
  vrijdag 9 april 2010 @ 19:17:40 #61
266754 VeerEli
Nee, ik ben niet Pools.
pi_80134076
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 18:15 schreef Armoed het volgende:

[..]

Dat valt overigens allemaal wel mee. Er is niets onethisch aan in een callcenter werken.

Zo is die 'enquete' wel degelijk echt; vaak kruisen ze iets aan of staat er online al een hokje aangevinkt wat ze vergeten uit te vinken omdat ze onoplettend zijn.

Callcenterwerk krijgt altijd een wrange nasmaak omdat 16-17 jarige kutjes (zoals jij toen) het deden met hun oog op het geld. Dan heb je een bepaald target dat je moet halen en dan kies je er maar voor om het 'wilt u het stopzetten dan kunt u even een mailtje sturen/een belletje geven'-gedeelte weg te laten, want dan krijg je mensen die een excuus vinden om het niet te doen a la 'oh dat ga ik vergeten en ik wil er niet aan vastzitten/ik ben op vakantie dus gaat niet werken/etc.'. Ik heb in mijn vroegere jaren ook callcenterwerk gedaan en het hele idee erachter is per definitie niet fout, het zijn de kutjes die niet kunnen verkopen (maar wel grof geld willen t.o.v. hun leeftijd/werkervaring/credentials) die het een slechte naam geven, evenals het callcenterpersoneel met powerposities (i.e. supervisors, de mensen die het kutscript in elkaar flansen, ...,).
Zeg luister eens, betweter
Die enquete kan dan wel echt zijn, ik kreeg elke dag sowieso een aantal mensen aan de lijn die zich geeneens een enquete konden herrineren. En als je dat zó vaak hoort, zal er écht wel een kern van waarheid in zitten. Tuurlijk zijn er mensen bij die het gewoon vergeten zijn, maar echt niet iedereen. Ik weet nog dat ik het zo vreemd vond, en zelf eens ging mee doen aan een enquete online. Bewust goed opgelet en OVERAL geen interesse ingevuld. En ra ra, ik werd elke week wel een paar keer gebeld door allerlei fucking callcenters die me van alles wouden aansmeren.
En met het oog op het geld? Mijn 2 bedrijfsleiders, dat waren pas geldwolven! Die ene had zelf niet eens een uitvaartverzekering, maar iedereen één aansmeren en verkopen. Het oog op het geld heeft dus geen reet met leeftijd te maken.
En dat jij ook bij een callcenter gewerkt hebt, wil niet zeggen dat je alles over callcenters weet hoor.
Ik weet niet hoe het bij jou ging, maar als iemand nog twijfelde, sprak ik met diegene af om hem/haar een paar dagen later opnieuw te bellen.
En de 'kutjes' zoals ik doen gewoon precies wat ons verteld wordt hoor, dus je hoeft niet zo verrekte neerbuigend te doen.

[ Bericht 0% gewijzigd door VeerEli op 09-04-2010 19:26:05 ]
B-b-b-bird, Bird, The Bird is the word.
pi_80134231
Toen we aan het eind waren van een stapavondje gingen we met ongeveer 8 vrienden wat eten bij een shoarmazaak.
Het begon toen keihard te regenen.

Wilde die gast ons naar huis brengen
pi_80134514
Oh ja, dat hadden wij bij ons favoriete restaurantje ook es. vroegen we of ze een taxi voor ons belde, maar de eigenaresse had wel even tijd om ons thuis te brengen
  vrijdag 9 april 2010 @ 19:37:17 #64
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_80134865
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 19:17 schreef VeerEli het volgende:

[..]

Zeg luister eens, betweter
Die enquete kan dan wel echt zijn, ik kreeg elke dag sowieso een aantal mensen aan de lijn die zich geeneens een enquete konden herrineren. En als je dat zó vaak hoort, zal er écht wel een kern van waarheid in zitten. Tuurlijk zijn er mensen bij die het gewoon vergeten zijn, maar echt niet iedereen. Ik weet nog dat ik het zo vreemd vond, en zelf eens ging mee doen aan een enquete online. Bewust goed opgelet en OVERAL geen interesse ingevuld. En ra ra, ik werd elke week wel een paar keer gebeld door allerlei fucking callcenters die me van alles wouden aansmeren.
En met het oog op het geld? Mijn 2 bedrijfsleiders, dat waren pas geldwolven! Die ene had zelf niet eens een uitvaartverzekering, maar iedereen één aansmeren en verkopen. Het oog op het geld heeft dus geen reet met leeftijd te maken.
En dat jij ook bij een callcenter gewerkt hebt, wil niet zeggen dat je alles over callcenters weet hoor.
Ik weet niet hoe het bij jou ging, maar als iemand nog twijfelde, sprak ik met diegene af om hem/haar een paar dagen later opnieuw te bellen.
En de 'kutjes' zoals ik doen gewoon precies wat ons verteld wordt hoor, dus je hoeft niet zo verrekte neerbuigend te doen.
hoi

10 jaar leidinggevende ervaring in callcenters, waarvan de laatste 4 jaar als interim manager. Trust me: als je gebeld wordt nav een enquette, heb je dat écht zelf gedaan
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
  vrijdag 9 april 2010 @ 19:55:35 #65
195039 Armoed
Cunning linguist
pi_80135549
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 19:17 schreef VeerEli het volgende:

[..]

Zeg luister eens, betweter
Die enquete kan dan wel echt zijn, ik kreeg elke dag sowieso een aantal mensen aan de lijn die zich geeneens een enquete konden herrineren. En als je dat zó vaak hoort, zal er écht wel een kern van waarheid in zitten.
Argumentum ad populi oftewel onzin.
quote:
Tuurlijk zijn er mensen bij die het gewoon vergeten zijn, maar echt niet iedereen. Ik weet nog dat ik het zo vreemd vond, en zelf eens ging mee doen aan een enquete online. Bewust goed opgelet en OVERAL geen interesse ingevuld. En ra ra, ik werd elke week wel een paar keer gebeld door allerlei fucking callcenters die me van alles wouden aansmeren.
I call bs.
quote:
En met het oog op het geld? Mijn 2 bedrijfsleiders, dat waren pas geldwolven! Die ene had zelf niet eens een uitvaartverzekering, maar iedereen één aansmeren en verkopen.
Je hoeft niet per se ergens voorstander van te zijn voordat je iets kunt aanbieden. Zo verkocht ik bijvoorbeeld Disneyboeken maar had ik er thuis ook geen liggen - ze hebben kinderen als doelgroep.
quote:
En dat jij ook bij een callcenter gewerkt hebt, wil niet zeggen dat je alles over callcenters weet hoor.
Ik weet niet hoe het bij jou ging, maar als iemand nog twijfelde, sprak ik met diegene af om hem/haar een paar dagen later opnieuw te bellen.
Ik weet alles over callcenters.
quote:
En de 'kutjes' zoals ik doen gewoon precies wat ons verteld wordt hoor,
Deels van het probleem. Jullie kutjes kunnen niet verkopen en ratelen gewoon een (slecht) script af en gaan dan zeiken over dat het target te hoog ligt. Je moet niet 'precies' doen wat je verteld wordt. Die fout ligt niet helemaal bij jou, vandaar dat ik callcenterpersoneel ook verwerkte in mijn klacht.
quote:
dus je hoeft niet zo verrekte neerbuigend te doen.
Jawel. Ik vind mezelf superieur dus ik gedraag me daar ook naar.
Well, I can take you far away, with my mind
pi_80135578
Ik werk in het weekend zelf in een winkel en ik moet eerlijk zeggen dat de mate van klantvriendelijkheid ook sterk afhangt van hoe de klant zich gedraagt.
Ja en dus?
  vrijdag 9 april 2010 @ 19:59:25 #67
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_80135708
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 19:56 schreef .ZilveR. het volgende:
Ik werk in het weekend zelf in een winkel en ik moet eerlijk zeggen dat de mate van klantvriendelijkheid ook sterk afhangt van hoe de klant zich gedraagt.
Vind je dat nou zelf niet raar? Die klant zorgt voor omzet, die weer zorgt voor winst, die weer zorgt voor jouw salaris. Klantvriendelijkheid is dan toch gewoon de basis van je werk?

en nee: dat betekent natuurlijk niet dat je alles maar hoeft te pikken van klanten... maar wél dat je elke klant, ook al vind jij hem toevallig dom of irritant zo goed mogelijk helpt
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
pi_80135928
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 19:59 schreef teamlead het volgende:

[..]

Vind je dat nou zelf niet raar? Die klant zorgt voor omzet, die weer zorgt voor winst, die weer zorgt voor jouw salaris. Klantvriendelijkheid is dan toch gewoon de basis van je werk?

en nee: dat betekent natuurlijk niet dat je alles maar hoeft te pikken van klanten... maar wél dat je elke klant, ook al vind jij hem toevallig dom of irritant zo goed mogelijk helpt
In beginsel hoor je natuurlijk altijd zo vriendelijk mogelijk te zijn. Alleen ik merk zelf ook dat wanneer iemand mij behandeld als een voetveeg ik echt niet dat beetje extra voor hem doe, ik doe wat ik moet doen om hem tevreden te stellen maar meer ook niet. Voor een klant die mij normaal benaderd ben ik ook regelmatig bereid wat extra's voor te doen.
pi_80136038
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 19:59 schreef teamlead het volgende:

[..]

Vind je dat nou zelf niet raar? Die klant zorgt voor omzet, die weer zorgt voor winst, die weer zorgt voor jouw salaris. Klantvriendelijkheid is dan toch gewoon de basis van je werk?

en nee: dat betekent natuurlijk niet dat je alles maar hoeft te pikken van klanten... maar wél dat je elke klant, ook al vind jij hem toevallig dom of irritant zo goed mogelijk helpt
In principe ben ik altijd bereid om een klant zo goed mogelijk te helpen. Maar sommige klanten zijn echt onmogelijk.
Klanten die verwachtten dat ze kunnen voordringen en dat ik het dan als cassiere voor ze opneem. Die je alle filialen in de buurt laten afbellen om te vragen of ze die en die onderbroeken in dat filiaal nog hebben en als je dan eindelijk een filiaal aan de lijn hebt dat ze nog heeft, zeggen dat het niet meer hoeft. Die je gewoon als een hond staan te commanderen en af te blaffen. Die niks van je advies willen aannemen. Die expres alles uit de rekken trekken en op de grond mieteren.
Als je niet normaal kunt doen, blijf dan weg. Die paar kloten aan omzet kunnen we dan ook wel missen.
Ja en dus?
pi_80136299
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 19:56 schreef .ZilveR. het volgende:
Ik werk in het weekend zelf in een winkel en ik moet eerlijk zeggen dat de mate van klantvriendelijkheid ook sterk afhangt van hoe de klant zich gedraagt.
Ik ben bedrijfsleider en vind het juist een sport om de (onbewust) negatieve houding waarmee de klant binnenkomt om te buigen in tevredenheid.

Mensen in de detailhandel moeten er wat meer aan denken dat een negatieve ervaring 5 keer vaker word doorgepraat dan een positieve.
pi_80136383
Beste klantvriendelijke ervaring ooit was toen mijn lokale muziekwinkel mijn synthesizer, die technische problemen had (meer dan 1500 euro gekost en viel niet meer onder de garantie) gratis terug naar de fabriek stuurde. Hij werd ook netjes weer gerepareerd. Kijk, zo krijg je dus 'vaste klanten' natuurlijk.
pi_80136431
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 20:12 schreef fratsman het volgende:

[..]

Ik ben bedrijfsleider en vind het juist een sport om de (onbewust) negatieve houding waarmee de klant binnenkomt om te buigen in tevredenheid.
Ik probeer mensen vaak ook manieren bij te brengen, wanneer ze uit het niets tegen beginnen te praten (commanderen is het meer) zeg ik gewoon "Goedendag meneer/mevrouw, heeft een vraag?". Dan zie je vaak zo'n domme blik gevolgd door een excuus.
pi_80136872
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 20:15 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Ik probeer mensen vaak ook manieren bij te brengen, wanneer ze uit het niets tegen beginnen te praten (commanderen is het meer) zeg ik gewoon "Goedendag meneer/mevrouw, heeft een vraag?". Dan zie je vaak zo'n domme blik gevolgd door een excuus.
Dat werkt inderdaad altijd verbluffend goed
Ja en dus?
pi_80137320
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 19:59 schreef teamlead het volgende:

[..]

Vind je dat nou zelf niet raar? Die klant zorgt voor omzet, die weer zorgt voor winst, die weer zorgt voor jouw salaris. Klantvriendelijkheid is dan toch gewoon de basis van je werk?

en nee: dat betekent natuurlijk niet dat je alles maar hoeft te pikken van klanten... maar wél dat je elke klant, ook al vind jij hem toevallig dom of irritant zo goed mogelijk helpt
Ik ben taxichauffeur, en ik sta vaak buiten al (ook al regent het), bij de deur te wachten tot men (eindelijk) klaar is en met mij mee wil naar d eplaats van bestemming. Soms gebeurt het dat ik wat te laat ben(file, of bijvoorbeeld slechte planning of drukte op de centrale), en je moest eens weten hoe sommige mensen dan tegne mij te keer gaan. Nou ben ik dan altijd vrij geduldig, en blijf ik beleefd, maar ik heb wel eens ergens op een boerenweg iemand uit de taxi gezet omdat die mij maar bleef uitschelden omdat ik te laat was, en te langzaam ree volgens hem(ik ree al 100 waar je 80 mocht).
Het scheelt dat men bij ons vooraf moet betalen(meestal regiotax).

Als men mij gewoon behandeld, help ik ze ook altijd met hun bagage naar binnen te brengen, en bij oudere mensen loop ik vaak even naast hun mee, vooral s'winters als het glad is.
Maar ik kan me voorstellen dat sommige taxichauffeurs dat niet altijd doet, als je weet hoe wij soms behandeld worden.. (en tijdens de lessen voor de taxipas word ons zelfs geleerd dat we niet mogen helpen de bagage van een oud vrouwtje naar binnen te brengen.. Sterker nog, daar zijn vragen over in het examen. )

nu scheelt het dan ook een stuk dat ik heel makkelijk ben. Als men wilt roken in mijn taxi, en het een lange rit is, mogen ze best roken, zolang ze hun raam maar open hebben en geen zooi achterlaten in de taxi.
Fietsen wil ik ook nog wel eens meenemen hoewel het eigenlijk niet mag.
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_80137398
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 20:14 schreef Krantenman het volgende:
Beste klantvriendelijke ervaring ooit was toen mijn lokale muziekwinkel mijn synthesizer, die technische problemen had (meer dan 1500 euro gekost en viel niet meer onder de garantie) gratis terug naar de fabriek stuurde. Hij werd ook netjes weer gerepareerd. Kijk, zo krijg je dus 'vaste klanten' natuurlijk.
zelfde had ik met mijn senheiser oortjes van 20 gulden, kabelbreuk, dus de winkel verwachte niet dat ik nieuwe oortjes zou krijgen, maar ze wouden het wel opsturen. 1 week later werd ik gebeld dat ik nieuwe oortjes mocht komen ophalen.
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')