Maar wie leent de mensen dat bedrag? Wie maakt dat beleid?quote:Op zaterdag 10 april 2010 17:30 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Kattenpis?
laten we 2 ton nemen voor een gemiddelde amerikaanse hypotheek. Ik weet niet wat het is, maar 2 ton lijkt me aan de lage kant, in Dollars, dus laten we dat aanhouden.
Er wonen ietsvan 300 miljoen mensen in de VS. In 2007 alleen zijn in de VS 1.3 miljoen huizen in beslag genomen omdat met zijn hypotheek niet meer kon betalen.
2 ton keer 1.3 miljoen. Dat is echt geen kattenpis.
Nee, ik maak het onderscheid tussen een groep rijkere mensen, die daar inderdaad schuldig en verantwoordelijk voor zijn hier.quote:Op zaterdag 10 april 2010 17:25 schreef eriksd het volgende:
[..]
Achja, wanneer mensen komen met een schrijnend verhaal op de hoek is dat natuurlijk het ultieme teken van gebrek aan rationele argumenten.
Wat ik nu uit je post haal is dat alle rijken bij een bank werken, en alle rijken mensen hebben aangezet huizen te kopen. Die arme stakkers wilden dat zelf niet, maar zijn door een rechts complot een huis ingeduwd. Ga even ergens anders dromen.
Waarom denk je dat banken geld lenen aan mensen, omdat ze er zelf dmv rente beter van worden, dit soort instellingen lenen ook aan bv armere landen elders in de wereld.quote:Op zaterdag 10 april 2010 17:20 schreef timmmmm het volgende:
[..]
met het lening gedeelte is niets mis. Het gaat fout bij het "die je niet kan betalen". Jullie lossen je schuld gewoon af, daar is niets mis mee.
Er zijn zat mensen, vooral in de VS, waar de crisis begonnen is, die nauwelijks konden rondkomen, en een nieuwe auto/tv/pc moesten hebben, dus daar maar een lening voor afsloten. Terwijl ze al nauwelijks rond konden komen. Door die extra last zijn ze zelf genaaid, de keuze tussen eten of je lening afbetalen is al snel gemaakt, en zo komen banken in de shit. Vooral omdat dit op grote schaal gebeurde, en met grote bedragen (hypotheken die hoger zijn dan wat je kan betalen keer 2) Díé mensen zijn schuldig aan de kredietcrisis, want ze weten zelf ook wel dat ze daar geen geld voor hadden.
Mensen die gewoon een lening afsluiten, daar is helemaal niets mis mee.
Hadden we het nou over de huidige crisis of kieper je gewoon je emmer communistische stront leeg?quote:Op zaterdag 10 april 2010 17:37 schreef paddy het volgende:
[..]
Maar wie leent de mensen dat bedrag? Wie maakt dat beleid?
Wie hoort zogenaamd wel met die cijfertjes te kunnen omgaan? Wie zorgde ervoor dat duizenden werknemers ontslagen worden omdat andere landen goedkoper kunnen leveren en zo je eigen land de rug toe te keren en voor de massaontslagen zorgden? Wie laat mensen die al voor bijna niets werken...puur om te kunnen eten en dit te stimuleren?
De werkgevers toch?
Dat communisme niet uitvoerbaar is door mensenlijke tekortkomingen betekent niet dat de essentie perfect is. Mensen die het communisme aanvallen gaan puur uit van eigen egoisme.quote:Op zaterdag 10 april 2010 18:49 schreef eriksd het volgende:
[..]
Hadden we het nou over de huidige crisis of kieper je gewoon je emmer communistische stront leeg?
Eigen egoisme. Wat is dat?quote:Op zaterdag 10 april 2010 18:54 schreef DeParo het volgende:
[..]
Dat communisme niet uitvoerbaar is door mensenlijke tekortkomingen betekent niet dat de essentie perfect is. Mensen die het communisme aanvallen gaan puur uit van eigen egoisme.
Menselijke tekortkomingen verhinderen dat het perfecte systeem nog langer perfect is.quote:Op zaterdag 10 april 2010 18:59 schreef eriksd het volgende:
[..]
Eigen egoisme. Wat is dat?
En een systeem dat in essentie perfect is, maar door menselijke tekortkomingen nooit zal werken, is dan toch ook reele optie? Om nog maar over het belachelijke idee van staatsbedrijven te zwijgen.
Je ontwijkt de vraag waarom communisme perfect zou zijn.quote:Op zaterdag 10 april 2010 19:05 schreef DeParo het volgende:
[..]
Menselijke tekortkomingen verhinderen dat het perfecte systeem nog langer perfect is.
En je weet heel goed wat ik bedoel met egoisme, dat weet Tatcher, dat weet Reagan.
Ontwijk ik de vraag waarom communisme perefct is, sinds wanneer doe ik dat, misschien zou je een vraag duidelijker moet stellen zoals hierboven. Het is perfect omdat mensen binnen dit systeem gelijk zijn,quote:Op zaterdag 10 april 2010 19:08 schreef eriksd het volgende:
[..]
Je ontwijkt de vraag waarom communisme perfect zou zijn.
Sowieso, een systeem voor mensen, dat door diezelfde mensen niet uitvoerbaar zou zijn, is per definitie geen optie.
Naar mijn mening creeert Communisme juist luiheid bij de mensen omdat ze geen reet hoeven uit te voeren omdat er toch wel voor hen gezorgd zal worden. Waar moet dan de prikkel om te werken vandaan komen om uberhaupt je te gaan inzetten voor de ander. Puur uit naastenliefde? Dat kan je me niet wijs maken...quote:Op zaterdag 10 april 2010 19:25 schreef DeParo het volgende:
[..]
Ontwijk ik de vraag waarom communisme perefct is, sinds wanneer doe ik dat, misschien zou je een vraag duidelijker moet stellen zoals hierboven. Het is perfect omdat mensen binnen dit systeem gelijk zijn,
ze handelen binnen een gemeenschap voor elkaar, en niemand wordt er beter of slechter van ten koste van iemand anders, daarom dus. En dat betekent niet zoals Noord-Korea, iedereen in armoede, dus iedereen gelijk. Maar nee, produceren voor elkaar, en niemand heeft tekort. Een rotatiesysteem waarbij klassen en rangen niet meer tellen. Niemand bezit iets en niemand is feitelijk arm.
Maar door de menselijke tekortkomingen, of hopelijk nog (want dan is er toekomst) dat de aanpassing lang zou duren, schiet dit systeem in het rijk der utopieen.
Daarentegen is het systeem dat men ons probeert op te leggen via Tatcher en Reagan evenmin correct.
Het probleem is dat dit, net als Stalinisme en Fascisme, wel door mensen uit te voeren is en bij lange na niet goed of perfect. Het communisme is helaas niet uitvoerbaar omdat mensen zoals jij feitelijk,
het er niet voor over hebben om te delen, om niet boven andere mensen uit te kunnen groeien.
Waarom zouden mensen meer moeten doen als er al voldoende is.quote:Op zondag 11 april 2010 16:17 schreef numero_uno het volgende:
[..]
Naar mijn mening creeert Communisme juist luiheid bij de mensen omdat ze geen reet hoeven uit te voeren omdat er toch wel voor hen gezorgd zal worden. Waar moet dan de prikkel om te werken vandaan komen om uberhaupt je te gaan inzetten voor de ander. Puur uit naastenliefde? Dat kan je me niet wijs maken...
Nee, geef mij maar een mooie vrije markt economie
Dit lijkt mij niet meer dan logisch, zeker als je gaat kijken naar de opleidingsniveaus die verscheidene beroepen eisen. Zou jij het eerlijk vinden dat wanneer jij bv: 9 jaar moet studeren om chirurg te worden, evenveel beloond zal worden als een vuilnisman? Persoonlijk zou ik mij vrij achtergesteld voelen, en me afvragen waarom zoveel moeite doen terwijl het met minder ook kan.quote:Op zondag 11 april 2010 16:29 schreef DeParo het volgende:
[..]
Waarom zouden mensen meer moeten doen als er al voldoende is.
Als je gewoon je taak uitvoert, simpel, dan kom je er wel.
Maar zoals duidelijk, omdat sommige mensen meer willen, en het niet kunnen verdragen in gelijkheid te leven (the man in the mirror) zal het niet werken. We moeten ons nu voorlopig aanpassen binnen de markt economie. Desalniettemin worden de woorden van Adam Smith ook vaak misbruikt.
Hij had het niet perse over een compleet vrije markt, want als die perfect zou zijn dan hadden we ook heel andere mensen, kortom de theorie van Smith is ook een utopie. Niet voor niets schreef hij daarnaast een boek over normen waarden en moraal binnen de markt, als ik jou was, zou ik die eens inkijken.
Omdat je de eer en de prestige hebt om chirurg te mogen worden of doe je het alleen voor het geld.quote:Op zondag 11 april 2010 16:40 schreef numero_uno het volgende:
[..]
Dit lijkt mij niet meer dan logisch, zeker als je gaat kijken naar de opleidingsniveaus die verscheidene beroepen eisen. Zou jij het eerlijk vinden dat wanneer jij bv: 9 jaar moet studeren om chirurg te worden, evenveel beloond zal worden als een vuilnisman? Persoonlijk zou ik mij vrij achtergesteld voelen, en me afvragen waarom zoveel moeite doen terwijl het met minder ook kan.
The Theory of Moral Sentiments - matig uw behoeftes om samen te kunnen werkenquote:Echter schieten we een beetje het topic voorbij met de discussie tussen markteconomie en communisme. Wel interessante discussie overigens.
Heb je trouwens de titel van het boek van Smith? Lijkt me nog wel eens interessant om te lezen
Oh ja?quote:Op zaterdag 10 april 2010 16:40 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Ontkennen dat de consumenten er zelf evenveel schuld aan hebben, is minstens even dom.
Was hij niet degene die zei dat de duivelse consumenten de arme goedwillende banken hebben leeggetrokken loolquote:Op zondag 11 april 2010 16:47 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Oh ja?
Vertel mij maar waar die consument schuldig was dan, kunnen we even lachen
Communistische stront? Naar aanleiding van je niet erg nuttige post dan maar even deze over mijn communistisch zijn Nederlander verbaast Britten met inkomen. . Ach, ik ben zowel voor extreem links als extreem rechts uitgemaakt, dus voor communist uitgemaakt te worden doet me net zoveel. (niets dus)quote:Op zaterdag 10 april 2010 18:49 schreef eriksd het volgende:
[..]
Hadden we het nou over de huidige crisis of kieper je gewoon je emmer communistische stront leeg?
Het zit niet mee in omgeving Utrecht... IJsselstein, Nieuwegein, Zeist, Culemborg, Veenendaal, Amersfoort, Hilversum allemaal op de lijst.quote:Op donderdag 8 april 2010 17:29 schreef Re het volgende:
als je het toch over vlindertuintjes hebt mag ook het theedrinken niet vergeten worden:
[ afbeelding ]
toch markante cijfers als je kijkt naar recidive delicten
Lees anders de rest van het topic ook door. Ik heb het toch uitvoerig uitgelegd. Je hoeft het er niet mee eens te zijn, maar het is wel mijn mening. Beide partijen hebben schuld. Dus ik zou zeggen, lees het terug, en lach je gek.quote:Op zondag 11 april 2010 16:47 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Oh ja?
Vertel mij maar waar die consument schuldig was dan, kunnen we even lachen
http://nos.nl/artikel/150359-rem-op-overcreditering-banken.htmlquote:Minister De Jager van Financiën wil banken die mensen een te hoge hypotheek geven, harder aanpakken. Hij denkt aan hogere boetes of het consequenter handhaven van de norm.
De Jager gaat onderzoeken of de regels moeten worden aangescherpt.
Volgens de gedragscode moeten banken mensen in principe niet meer hypotheek geven dan 4,8 keer het jaarinkomen. Soms is het mogelijk iets meer te geven, bijvoorbeeld aan starters. "Zij verwachten later meer te zullen verdienen", zei De Jager.
Hoge leningen
De Jager vindt dat nu te vaak van de norm wordt afgeweken. Uit onderzoek van de AFM blijkt dat in het verleden niet alleen de DSB, maar ook andere banken te hoge leningen hebben verstrekt.
Goede zaak dit. Gewoon zorgen dat zulke oversized leningen niet meer gegeven worden, dan is niemand er de lul van.quote:Op woensdag 14 april 2010 14:29 schreef paddy het volgende:
[..]
http://nos.nl/artikel/150359-rem-op-overcreditering-banken.html
Ik dacht dat dat de Kabouterpartij was.quote:Op maandag 19 april 2010 22:27 schreef the_legend_killer het volgende:
Ik zal niet op beide stemmen, maar PvdA is gewoon het laagste wat er is
Ze falen gewoon al jaren.quote:Op maandag 19 april 2010 22:41 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Ik dacht dat dat de Kabouterpartij was.
Maar waarom is de PvdA het laagste wat er is?
De ironie wil dat de partij het kabinet juist heeft opgeblazen omdat ze wél iets na wilden komen.quote:Op maandag 19 april 2010 22:47 schreef the_legend_killer het volgende:
[..]
Ze falen gewoon al jaren.
Ze beloven een hoop, maar komen gewoon helemaal niets na. Doordat ze het kabinet hebben laten vallen zijn ze opeens weer de nummer 1 partij in de peiling, terwijl ze eerst in een diep gat zaten. Ze dragen de naam arbeiderspartij, maar ze geven je nou niet het gevoel dat ze opkomen voor de normale arbeider.
Ze zullen nu ook hun kans krijgen want ik denk dat ze gewoon gaan regeren.quote:Op maandag 19 april 2010 22:52 schreef Ferdo het volgende:
[..]
De ironie wil dat de partij het kabinet juist heeft opgeblazen omdat ze wél iets na wilden komen.
Grote onzin natuurlijk, die regering is de puppet van de banken die dat maar wat graag wilden. Lekker een luchtbel opblazen om zo op de korte termijn veel bonussen te kunnen cashen. De winsten belanden in de zakken van de rijken en de verliezen worden door de belastingbetaler betaald. Dat is geen links beleid, dat is een duivels plan van de rijken om nog rijker te worden.quote:Op donderdag 8 april 2010 21:30 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
De oorzaak van de huizenproblematiek (en dus de kredietcrisis) is linkse sinterklaaswetgeving in Amerika. Je weet wel, dat mensen zonder inkomen toch een woning konden kopen, inclusief hypothecaire lening. Dat een paar handige jongens op Wallstreet daar vervolgens een slaatje uit hebben weten te slaan doet aan die oorzaak niets af.
Wat is je stratigie dan? Op een partij stemmen die tot niets leid om een andere partij te pesten, wat wil je daar me berijken. Leg dat a.u.b. even uit.quote:Op donderdag 8 april 2010 17:22 schreef Sachertorte het volgende:
De PVV grossiert in proefballonetjes die tot niets leiden. De PvdA echter, is ontzettend goed in effectieve politiek bedrijven zoals daar zijn: het verhogen van de belastingen tot onvoorstelbare hoogten, het kapotmaken van de samenleving door het bevorden van de multikul, het van uw geld organiseren van vlinderreisjes etc.
Daarom: stemt allen strategisch PVV, dan gebeurt er tenminste niets in uw nadeel!
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |