dat is de "verbeterde" training van na wo2 toen bleek dat veel soldaten niet gericht op vijanden durfden te schietenquote:Op dinsdag 6 april 2010 00:51 schreef Wells.p het volgende:
ze deden wel alsof het een spelletje was, ''your car went over a body! really ? yeah. ow but there death so..''
Klopt en als je dan dit soort soldaten laat vechten in een omgeving waar ook burgers en journalisten zijn dan kan je op ongelukken wachten. Soldaten zijn bij voorkeur laag opgeleide hersenloze moordmachines. In het leger van de VS worden zelfs nu psychopaten ingezet. Die zo uit de gevangenis komen.quote:Op dinsdag 6 april 2010 05:57 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
dat is de "verbeterde" training van na wo2 toen bleek dat veel soldaten niet gericht op vijanden durfden te schieten
Het waren journalisten. Eentje met een tripod en camara met telelens en de andere had een sateliettelefoon of iets dergelijks bij zich. Met een AK74 kun je niet bellen en dat is wat hij deed net op het moment dat de Amerikanen het vuur openden.quote:Op dinsdag 6 april 2010 07:27 schreef DustPuppy het volgende:
Ik kan echt op die beelden niet zien of het wapens zijn. Ik denk dat ze daar voor het gemak maar van uitgaan.
Wat wel duidelijk is, is dat het geen RPG is en dat hadden zij ook kunnen zien.
Als je besluit 14 mensen neer te maaien, mag je dat soort dingen eerst wel wat beter checken!
Ook in dit geval, hoor. Staat gewoon keurig in de Conventie van Genève.quote:Op dinsdag 6 april 2010 07:52 schreef NorthernStar het volgende:
Het vuur openen op mensen die de gewonden willen helpen is normaal gesproken een oorlogsmisdaad.
Kijk maar uit, straks post Film over VS-actie in Irak uitgelekt #2 deze kerel dat je op een nazi lijkt omdat je verdragen belangrijker vindt dan het 'gevoel van de piloot'quote:Op dinsdag 6 april 2010 07:58 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Ook in dit geval, hoor. Staat gewoon keurig in de Conventie van Genève.
Then again, daar schijnen de Amerikanen zich toch al weinig van aan te trekken.
Elke 300 posts is een topic hier op FoK! vol en moet er een nieuwe komen, zodat er geen topics zijn met 50.000 posts.quote:
Ja een 30mm, geen 7.62...quote:Op dinsdag 6 april 2010 03:43 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
ZE HEBBEN OOK ANDERE GUNS DAN DIE 30Cal
Beetje makkelijk. Als het jouw broer, vader of weet ik het wie was die overhoop is geschoten dan piepte jij ook wel anders. En dan vragen de Amerikanen zich af waarom Irakezen zich tegen hen mobiliseren.quote:Op dinsdag 6 april 2010 07:47 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
Goed dat het openbaar is. Wikileaks; goed. Filmpje: ja fouten worden gemaakt. Oorlog is vies.
Welke Irakezen?quote:Op dinsdag 6 april 2010 09:08 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Beetje makkelijk. Als het jouw broer, vader of weet ik het wie was die overhoop is geschoten dan piepte jij ook wel anders. En dan vragen de Amerikanen zich af waarom Irakezen zich tegen hen mobiliseren.
quote:Op dinsdag 6 april 2010 04:21 schreef GummyGadGet het volgende:
Tsjah, ik heb net de video helemaal gezien.
Oorlog is oorlog I guess. Niet dat het daarmee goed is wat er gebeurd. Ik veroordeel het ook niet direct. Maarja, het gebeurd. Of het verder een legitieme oorlog is, tsjah. Dat probably niet. Valt langdurig over te praten. Maarja, ik zag verder niet direct of het burgers waren of niet. Blijkbaar waren ze er al mee in gevecht (geweest). Wel apart om te zien hoeveel het op bijv. COD4 lijktInteressant om de communicatie te horen ook. Blijft natuurlijk wel onwennig dat de Amerikanen nogal overpowered zijn in de situatie.
''Goddamned kyle''
''Nice, good shooting''
''come on let us shoot''
''One small child wounded, ah damn .. ah well'' .. (shit happens, who cares![]()
)
''their fault for bringing kids into battle''
''I think they just drove over a body''
''Ah well, they're dead''
[..]
* GummyGadGet is eensch.
Maarja, moord?
Crazyhorse-one-eight is wel on a killingspree btw
Tuurlijk jongen. Gevechtspiloten zijn laag opgeleide hersenloze moordmachines?quote:Op dinsdag 6 april 2010 06:18 schreef Megumi het volgende:
[..]
Klopt en als je dan dit soort soldaten laat vechten in een omgeving waar ook burgers en journalisten zijn dan kan je op ongelukken wachten. Soldaten zijn bij voorkeur laag opgeleide hersenloze moordmachines. In het leger van de VS worden zelfs nu psychopaten ingezet. Die zo uit de gevangenis komen.
Shaleen meen ik. Maar er is een hele reeks incidenten, ik geloof dat twee keer Al Jazeerajournalisten zijn getroffen door een enorme afzwaaier, een in Irak en een in Afghanistan. Dan hadden we nog het hotel in Bagdad met niet embedded journalisten helemaal in het begin, waaruit geschoten zou zijn maar dat bleek achteraf niet waar.quote:Op dinsdag 6 april 2010 00:53 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Interessant, wat was de naam van die journalist?
Je trekt kansarme jongeren van de straat en die zet in je in een zwaarbewapende helicopter, op in alle opzichten grote afstand van hun slachtoffers. Natuurlijk vinden die het leuk om te schieten, dat mag ook en dat moet misschien ook wel.quote:Op dinsdag 6 april 2010 07:52 schreef NorthernStar het volgende:
De houding van de piloot en schutter zegt alles imo. Ze steken het niet onder stoelen of banken dat ze er erg veel plezier in hebben. Het direct ontkennen van verantwoordelijkheid (hadden die mensen in het busje maar geen kinderen bij zich moeten hebben) is ook typisch. Met de vinger nog op de trekker zoiets zeggen, ongelooflijk.
Het vuur openen op mensen die de gewonden willen helpen is normaal gesproken een oorlogsmisdaad.
Volgens mij was het probleem dat in een gevechtssituatie maar een kwart van de soldaten echt aan het vechten was. De rest was te bang om te kunnen richten en schoot maar wat mee voor de vorm in slechts de juiste windrichting, of schoot helemaal niet omdat ze verstijfd waren van angst. Het van veilige afstand op een knopje drukken werkt dan ook veel beter.quote:Op dinsdag 6 april 2010 05:57 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
dat is de "verbeterde" training van na wo2 toen bleek dat veel soldaten niet gericht op vijanden durfden te schieten
Wat een onzin. Apache-piloten zijn geen kansarme jongeren maar daar gaat een hele behoorlijke opleiding vooraf waarbij je weldegelijk een hoge mate van intelligentie moet bezitten.quote:Op dinsdag 6 april 2010 11:12 schreef Weltschmerz het volgende:
Je trekt kansarme jongeren van de straat en die zet in je in een zwaarbewapende helicopter,
Helicoptervliegen is gewoon moeilijk, maar volgens mij zit er ook een schutter in, en die maakt niet zo'n heel intelligente indruk.quote:Op dinsdag 6 april 2010 11:13 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Wat een onzin. Apache-piloten zijn geen kansarme jongeren maar daar gaat een hele behoorlijke opleiding vooraf waarbij je weldegelijk een hoge mate van intelligentie moet bezitten.
De frontseater is juist een ervaren piloot, je begint op de Apache als backseater (piloot) en als je genoeg ervaring hebt opgedaan wordt je frontseater (schutter)quote:Op dinsdag 6 april 2010 11:22 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Helicoptervliegen is gewoon moeilijk, maar volgens mij zit er ook een schutter in, en die maakt niet zo'n heel intelligente indruk.
Ja stel je voor dat je op mijn post zou ingaanquote:Op dinsdag 6 april 2010 08:01 schreef Zith het volgende:
[..]
Kijk maar uit, straks post Film over VS-actie in Irak uitgelekt #2 deze kerel dat je op een nazi lijkt omdat je verdragen belangrijker vindt dan het 'gevoel van de piloot'
Dit filmpje is zwaar misleidend! De erin gemonteerde comments proberen alle aandacht op de journalisten te bevestigen en de aandacht van de wel degelijk gewapende mannen in deze groep af te leiden.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |