Individualisme is ook niet bepaald het grootste goed, mn beste Matadoor. Ik pleit voor een goede balansquote:Op dinsdag 6 april 2010 16:14 schreef El_Matador het volgende:
[..]
In theorie is het ook slecht.
En die semantische onzin over praktijk en theorie is zo 1982. Of een ideologie werkt, of niet. Je kan praktijk en theorie niet los van elkaar zien.
Collectivisme is niet alleen economisch, maar een houding. Heeft veel meegekregen uit het calvinisme, de grootste smet op de Nederlandse geschiedenis.
En niks balans. Individualisme!
Het was dan maar een glappiequote:Op dinsdag 6 april 2010 16:15 schreef El_Matador het volgende:
[..]
De opa van mijn vaders kant. Dan ben ik niet joods dus. En ik woon in Duitsland.
Mijn opvattingen botsen op bepaalde vlakken met iedereen. En op andere vlakken weer met weinigen.
![]()
Was het niet andersom slimmerd, de amerikanen hadden een poort van tien meter en 200 km lang om in Berlijn te komen, het meest viel in handen van de USSSRquote:Op dinsdag 6 april 2010 16:20 schreef Monidique het volgende:
[..]
Zonder de Amerikanen werd Rusland niet geholpen door de Amerikanen,
Als zijn doel territoriale expansie was, waarom maakte Stalin dan satellietstaten van de veroverde Oost-Europese landen, in plaats van ze direct onder bestuur van de Sovjet-Unie te plaatsen? Onder historici is de gedachte dat Stalin een bufferzone wilde om een nieuwe bedreiging tegen de Sovjet-Unie tegen te gaan gemeengoed.quote:Op dinsdag 6 april 2010 16:22 schreef Nobu het volgende:
Veroveren? Hij had alleen maar door hoeven te rijden, de Duitsers hadden het vuile werk al opgeknapt.
Dat verhaal over die bufferzone is ook onzin, het doel was territoriale expansie. Hij was er ook al mee begonnen voordat de Duitsers binnenvielen weet je nog? En dat ging er nog heel wat hardhandiger aan toe dan bij de Duitsers.
Om de schijn op te houden?quote:Op dinsdag 6 april 2010 18:29 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Als zijn doel territoriale expansie was, waarom maakte Stalin dan satellietstaten van de veroverde Oost-Europese landen, in plaats van ze direct onder bestuur van de Sovjet-Unie te plaatsen? Onder historici is de gedachte dat Stalin een bufferzone wilde om een nieuwe bedreiging tegen de Sovjet-Unie tegen te gaan gemeengoed.
Maar goed, we dwalen af.
Maar Griekenland was toch geen Commie-state?quote:Op dinsdag 6 april 2010 18:14 schreef jankooi het volgende:
[..]
Was het niet andersom slimmerd, de amerikanen hadden een poort van tien meter en 200 km lang om in Berlijn te komen, het meest viel in handen van de USSSR
[ afbeelding ]
Een aantal Oost-Europese landen vaarden een behoorlijk onafhankelijke koers. Om te zeggen dat ze de facto binnen de landsgrenzen van de Sovjet-Unie vielen gaat veel en veel te ver.quote:
Tuurlijk is er protest tegen. Oorlog is gewoon smerig. Dat die irakezen in het verzet (of hoe je het wilt noemen) er niet blij mij zijn lijkt me logisch. Amerika, ook logisch.quote:Op dinsdag 6 april 2010 09:08 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Beetje makkelijk. Als het jouw broer, vader of weet ik het wie was die overhoop is geschoten dan piepte jij ook wel anders. En dan vragen de Amerikanen zich af waarom Irakezen zich tegen hen mobiliseren.
Ook netwerk laat weer bepaalde, naar mijn mening zeker relevante, stukjes niet zien. Erg kort aandacht voor dit onderwerp ook.quote:Op dinsdag 6 april 2010 19:49 schreef jankooi het volgende:
http://www.tvgids.nl/programma/9208936/Netwerk/
Ik betwijfel dat: juist macho-gedrag kan pts veroorzaken, maar dat is niet macho dus verzwijg je dat (waardoor het nog erger wordt)quote:Op dinsdag 6 april 2010 19:29 schreef ASroma het volgende:
[..]
Overigens is het video/game achtige commentaar en houding van de Piloten gewoon een defensieschild om juist niet een post-traumatisch stress-syndrome op te lopen. Als je bij elke actie, schot, doden, realistisch zou nadenken wordt je op een gegeven moment wel gek jah.
[..]
Net als in NOVA, men vreest dat er meer gelekt zal worden, dat gebeurde ook tijdens Vietnam, tot iedereen het schaamrood op de kaken stond, waar veel militairen plunderaars, moordenaars en drugsklanten waren, moet gezegd dat de militaire cultuur dit in de hand werkt, ook in het leger van de russen gebeuren de meest vreselijke dingenquote:Op dinsdag 6 april 2010 22:20 schreef GewoneMan het volgende:
ik zag het vandaag in het nieuws vond het vrij schokkend en vrees dat er wel meer van dergelijke acties geweest zijn.
Leuk verhaal, vergeet echter niet dat dat gedaan werd door de doorsnee inwoner (ja, jij ook) en dat kwam door de DIENSTPLICHT.quote:Op dinsdag 6 april 2010 22:37 schreef jankooi het volgende:
[..]
Net als in NOVA, men vreest dat er meer gelekt zal worden, dat gebeurde ook tijdens Vietnam, tot iedereen het schaamrood op de kaken stond, waar veel militairen plunderaars, moordenaars en drugsklanten waren, moet gezegd dat de militaire cultuur dit in de hand werkt, ook in het leger van de russen gebeuren de meest vreselijke dingen
hierin kan ik me de reacties voorstellen! die gasten waren IEDs aan het plaatsen. ik denk als je zelf in het leger zit en je wat maatjes hebt die opgeblazen zijn door IEDs dat je hetzelfde zou reageren als je er een paar zou pakken.quote:Op dinsdag 6 april 2010 19:11 schreef Louis22 het volgende:
Kenden jullie deze al:
http://www.liveleak.com/view?i=a66_1265055939
Verschil is dat deze slachtoffers in zekere zin schuldig zijn, maar het volkomen gebrek aan respect voor menselijk leven is om te kotsen. Opgeschoten pubertjes met dodelijk speelgoed
Ik kan me van alles voorstellen, maar dat betekent niet dat ik het niet afkeur.quote:Op dinsdag 6 april 2010 22:46 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
hierin kan ik me de reacties voorstellen! die gasten waren IEDs aan het plaatsen. ik denk als je zelf in het leger zit en je wat maatjes hebt die opgeblazen zijn door IEDs dat je hetzelfde zou reageren als je er een paar zou pakken.
onschuldige burgers zoals in het filmpje van de TS is natuurlijk fout in elk opzicht en hoop dat de daders gestraft worden
kom nou het is de vijand die reacties zijn normaal hoe hard het ook over mag komen op sommige burgers. en als jij een familielid ofzo was verloren aan een idioot die een IED plaatst zou je eigen reactie niet veel anders zijn gok ik zoquote:Op dinsdag 6 april 2010 23:31 schreef Louis22 het volgende:
[..]
Ik kan me van alles voorstellen, maar dat betekent niet dat ik het niet afkeur.
Als houding achteraf misschien.quote:Op dinsdag 6 april 2010 19:29 schreef ASroma het volgende:
Overigens is het video/game achtige commentaar en houding van de Piloten gewoon een defensieschild om juist niet een post-traumatisch stress-syndrome op te lopen. Als je bij elke actie, schot, doden, realistisch zou nadenken wordt je op een gegeven moment wel gek jah.
/carequote:Op woensdag 7 april 2010 05:35 schreef schijffie het volgende:
Ook hier blijkt maar weer "Beste stuurlui staan aan wal".
Altijd makkelijk, achteraf praten als je alle informatie bij elkaar gezocht hebt. Zoveel factoren waar je als niet-soldaat niet mee te maken hebt
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |