abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 5 april 2010 @ 11:41:02 #161
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_79961756
quote:
Op maandag 5 april 2010 11:30 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Klopt, uitgaande van inflatie. Bij deflatie daarentegen gaat dit niet meer op.
Dat is waar. En je kunt ook partiële deflatie hebben (dus een algehele normale inflatie, maar bijvoorbeeld dalende huizenprijzen)
The End Times are wild
pi_79961784
quote:
Op maandag 5 april 2010 11:40 schreef Prutzenberg het volgende:

[..]

Ja, lief hè.
Vind het vooral zielig
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_79961851
quote:
Op maandag 5 april 2010 11:42 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Vind het vooral zielig
Wat? Dat je eigen berekening te simpel is?
Op donderdag 6 september 2012 @ 21:41 schreef Shakkara het volgende:
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
pi_79961860
quote:
Op maandag 5 april 2010 11:41 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dat is waar. En je kunt ook partiële deflatie hebben (dus een algehele normale inflatie, maar bijvoorbeeld dalende huizenprijzen)
Maar goed, dan nog steeds, als je aflost dan heb je na 30 jaar sowieso minder kosten dan met huur... Met of zonder stijgende koopprijzen.
pi_79961928
quote:
Op maandag 5 april 2010 11:44 schreef Prutzenberg het volgende:

[..]

Wat? Dat je eigen berekening te simpel is?
Nee, dat jij een zielig mannetje bent
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_79961947
quote:
Op maandag 5 april 2010 11:47 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Kappen.
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_79961977
Je quote de verkeerde
pi_79962029
quote:
Op maandag 5 april 2010 11:47 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Ik zal het doorgeven aan mijn vrouw, dan kan zij daar vanavond wat aan doen.

Heb je verder nog argumenten die mijn post ontkrachten?
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
pi_79962050
quote:
Op maandag 5 april 2010 11:50 schreef Prutzenberg het volgende:

[..]

Ik zal het doorgeven aan mijn vrouw, dan kan zij daar vanavond wat aan doen.

Heb je verder nog argumenten die mijn post ontkrachten?
Je moet geen water naar de zee dragen
pi_79962204
quote:
Op maandag 5 april 2010 11:51 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Je moet geen water naar de zee dragen
Ok, jij wint. Tegen dit soort diepzinnigheid kan ik niet op.
Ik ga een brunch klaarmaken, de groeten.
pi_79962218
quote:
Op maandag 5 april 2010 10:41 schreef Prutzenberg het volgende:

[..]

En hier: http://rondom10.ncrv.nl/ncrvgemist/heilige-huis-en-h-woord.
Een heerlijke discussie over het afschaffen van de HRA waarin een jonge man zijn tophypotheekje verdedigt door een verstandige koper te verwijten dat hij stom is om in een kippenhok te wonen.
Wat heb ik me zitten irriteren aan dat kale jong.
pi_79963203
quote:
Op maandag 5 april 2010 11:56 schreef Cracka-ass het volgende:

[..]

Dat soort sukkels mensen houden de economie op de been
Dat soort mensen zijn gewoon te dom om te mogen lenen

Gescheiden vrouw heeft ondertussen door dat je te dure koophok ook een molensteen om de nek kan zijn
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_79963724
quote:
Op maandag 5 april 2010 12:27 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Dat soort sukkels mensen houden de economie op de been
Dat soort mensen zijn gewoon te dom om te mogen lenen

Gescheiden vrouw heeft ondertussen door dat je te dure koophok ook een molensteen om de nek kan zijn
Met tranen in haar ogen.
Ik heb met dat soort mensen weinig medelijden, je bent bewust van het risico dat je samen aangaat.
We gaan nooit uit elkaar lijkt me heden ten dage wat naïef.
pi_79964103
quote:
Op maandag 5 april 2010 11:38 schreef inXs het volgende:

[..]

Naja klopt, maar feit is wel dat huurprijzen elk jaar stijgen, je hypotheek niet (tenzij HRA wegvalt)
Pffffffffff wat een wijsheid.....

http://www.google.nl/#hl=nl&source=hp&q=huurprijzen+gedaald&meta=&aq=f&aqi=&aql=&oq=&gs_rfai=&fp=6bc54ad77a0995ae
pi_79964223
quote:
Nah, vrije sector is gemiddeld gedaald.
Maar de algehele trend van de afgelopen 30 jaar is toch echt dat er ieder jaar een paar procent bij op is gekomen.
pi_79964230
quote:
Op maandag 5 april 2010 12:41 schreef Cracka-ass het volgende:

[..]

Met tranen in haar ogen.
Ik heb met dat soort mensen weinig medelijden, je bent bewust van het risico dat je samen aangaat.
We gaan nooit uit elkaar lijkt me heden ten dage wat naïef.
Ik vond het wel amusant om de aanstaande loosers van de crisis in kunnen aanschouwen.
pi_79964329
quote:
Op maandag 5 april 2010 12:55 schreef Startertjes het volgende:

[..]

Ik vond het wel amusant om de aanstaande loosers van de crisis in kunnen aanschouwen.
Die kale is in ieder geval van het type die dacht dat zijn huis hem rijk ging maken (failed2)
I'll sing you a lullaby.
pi_79964384
quote:
Op maandag 5 april 2010 11:44 schreef inXs het volgende:

[..]

Maar goed, dan nog steeds, als je aflost dan heb je na 30 jaar sowieso minder kosten dan met huur... Met of zonder stijgende koopprijzen.
Mee eens.
Maar dan nog was het slimmer om afgelopen jaren te sparen en pas te kopen na de daling met veel eigen geld. Dan ben je pas echt spekkoper
pi_79964399
quote:
Op maandag 5 april 2010 12:59 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Die kale is in ieder geval van het type die dacht dat zijn huis hem rijk ging maken (failed2)
Zijn denkwijze was ook wel ´apart´ hij had vooral moeite met het feit dat er geen overwaarde gecashed kon worden bij afschaffing HRA. Want dat kon hij niet gebruiken bij aanschaf duurdere woning.

pi_79964913
Ik vind systeem E van wat die ambtenarengroep voorsteld het beste. Volledige afschaffing van de HRA en dan ook de eigen woning uit de fameuze box 3 houden.
pi_79965108
Ik snap die mensen echt niet die nu zitten te jammeren. Op wat voor planeet leven zij? Een woning kopen om de overwaarde over een paar jaar te kunnen cashen? Een huis kopen als 'investering' en daarvoor tot de toppen van je tenen lenen? Keep on dreaming!

Woningprijzen hebben altijd gefluctueerd. Toen wij ons huis in 1996 kochten, zei de makelaar: 'gefeliciteerd. Uw woning is nu weer precies hetzelfde waard als in 1979.' In de tussenliggende jaren is onze woning een keer met 20% verlies verkocht (en die 20% verlies was van de kale verkoopprijs, met k.k. erbij is het verlies nog hoger geweest). En 1 keer is de woning in 5 jaar tijd in verkoopwaarde nagenoeg gelijk gebleven (en met 10% k.k. dus een negatieve opbrengst voor de eigenaar).
Het zou me niet verbazen als er nu weer zo'n langdurige periode van neergang inzet. En uiteindelijk een periode van stabilisatie waarbij de verkoopprijzen 20-30% onder de verkoopprijzen van een paar geleden liggen (tot 2007/2008).

Wel triest natuurlijk, voor de gescheiden mevrouw die wel van haar partner, maar voorlopig niet van de bank kan scheiden...
pi_79965349
quote:
Op maandag 5 april 2010 13:30 schreef sommeltje het volgende:

Wel triest natuurlijk, voor de gescheiden mevrouw die wel van haar partner, maar voorlopig niet van de bank kan scheiden...
Ach ik ken er meer en die hebben er geen probleem mee, ze woont in ieder geval ergens anders nu
pi_79965830
quote:
Op maandag 5 april 2010 13:01 schreef Startertjes het volgende:

[..]

Mee eens.
Maar dan nog was het slimmer om afgelopen jaren te sparen en pas te kopen na de daling met veel eigen geld. Dan ben je pas echt spekkoper
Maarja, achteraf is alles makkelijk om te roepen. Vooraf weet je nooit of de huren stijgen of dalen en ook niet met hoeveel. Vooraf weet je ook niet of de koophuizen qua prijs stijgen of dalen. Feit blijft, als je aflost op je woning en het maandbedrag zonder HRA kan opbrengen is er niets aan de hand.

Beetje hetzelfde als het eeuwig wachten met het kopen van een nieuwe tv, 'hij wordt vast een keer goedkoper' Daarom als je toe bent aan een nieuwe woning en je kan het gewoon opbrengen, dan kan je het gewoon doen natuurlijk.
pi_79966114
Ach, dat gezeur over die HRA is nu wel mooi geweest.

Met HRA betaal ik netto 440 euro, zonder 665 euro.

Ik zeg: geleidelijk afschaffen die hap over een periode van 15 jaar, dan doet het amper pijn.
  maandag 5 april 2010 @ 14:03:01 #185
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_79966229
quote:

[..]

Die knakker was wel zwaaar pwned met zijn idee dat een huis een investering was
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_79966366
quote:
Op maandag 5 april 2010 13:59 schreef MaGNeT het volgende:
Ach, dat gezeur over die HRA is nu wel mooi geweest.

Met HRA betaal ik netto 440 euro, zonder 665 euro.

Ik zeg: geleidelijk afschaffen die hap over een periode van 15 jaar, dan doet het amper pijn.
Zo is dat en de huursubsidie moeten ze ook afschaffen, weg met subsidies
pi_79966803
quote:
Op maandag 5 april 2010 14:07 schreef jankooi het volgende:

[..]

Zo is dat en de huursubsidie moeten ze ook afschaffen, weg met subsidies
Naja, die 2,4 miljard euro per jaar aan huurtoeslag vind ik dan nog wel goed besteed.
Sowieso zijn het alleen mensen met een inkomen onder de 21.000 bruto die daarvoor in aanmerking komen.
Ze zullen toch ergens moeten wonen.

Liever zie ik de huurprijzen dalen en dan de huurtoeslag afgeschaft maar dat kan je moeilijk forceren.
Misschien dat daar ook wat afgebouwd kan worden maar heel gemakkelijk lijkt me dat niet.
pi_79967446
quote:
Op maandag 5 april 2010 14:22 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Naja, die 2,4 miljard euro per jaar aan huurtoeslag vind ik dan nog wel goed besteed.
Sowieso zijn het alleen mensen met een inkomen onder de 21.000 bruto die daarvoor in aanmerking komen.
Ze zullen toch ergens moeten wonen.

Liever zie ik de huurprijzen dalen en dan de huurtoeslag afgeschaft maar dat kan je moeilijk forceren.
Misschien dat daar ook wat afgebouwd kan worden maar heel gemakkelijk lijkt me dat niet.
Mee eens, maar zo een inkomen kan je alleen hebben als je echt heel laaggeschool werk doet, en maar 1 inkomen hebt. Dat betekend dan ook dat je niet in een 3 slaapkamer appartement of een eengezinswoning moet wonen, maar ook maar tevreden moet kunnen zijn met een 1 slaapkamer appartementje, of een basic arbeiderswoning met 2 slaapkamers als je een kind hebt. Als je dan meer wil, moet de andere partner ook maar gaan werken. Ook scheiden moet meer een meer eigen verantwoordelijkheid gaan worden...
  maandag 5 april 2010 @ 15:00:09 #189
221431 servus_universitas
Profeta Pluriforma
pi_79967776
quote:

[..]

Die was inderdaad erg irritant en typerende illustratie van alleen tevreden kunnen zijn met het maximale met daar nog een schepje bovenop. Die oudere meneer en die jongen uit Eindhoven, die gaven daarentegen het goede voorbeeld.
  maandag 5 april 2010 @ 15:06:30 #190
221431 servus_universitas
Profeta Pluriforma
pi_79967944
quote:
Op maandag 5 april 2010 14:03 schreef Falco het volgende:

[..]

Die knakker was wel zwaaar pwned met zijn idee dat een huis een investering was
Dat kan het op zich wel zijn, maar dan moet je ook een beetje geluk hebben en in ieder geval niet afhankelijk zijn van de overheid als mede-investeerder.
  maandag 5 april 2010 @ 15:08:12 #191
288972 droom_econoom8
voorheen droom_econoom7
pi_79967977
Zou het mogelijk zijn om de HRA af te schaffen voor mensen die meer dan 20 jaar geleden starter zijn geweest?

- Zo blijft de economische schade beperkt tot flinke prijsdalingen
- Zo bevorder je het aflossen: iedereen in 20 jaar klaar.
- Zo ontzie je de mensen die op de top van de markt zijn ingestapt en die teveel hebben betaald omdat de huizenmarkt een zeepbel was
- En, gna gna: Zo pak je de babyboomers! Althans, je pakt niet één generatie, maar iedereen even veel.
=Jongeren die lid zijn van een vakbond zijn matennaaiers!=
Disclaimer: Mijn uitingen zijn slechts mijn mening en niet meer dan dat. Onder geen beding mogen mijn uitingen worden opgevat als advies! Ik accepteer geen enkele aansprakelijkheid.
pi_79968220
quote:
Op maandag 5 april 2010 15:00 schreef servus_universitas het volgende:

[..]

Die was inderdaad erg irritant en typerende illustratie van alleen tevreden kunnen zijn met het maximale met daar nog een schepje bovenop. Die oudere meneer en die jongen uit Eindhoven, die gaven daarentegen het goede voorbeeld.
Ik heb me echt niet kunnen inhouden toen hij tegen die andere alleenstaande man ging zeggen dat hij in een kippenhok woonde

Of toen hij het is effe snel wilde oplossen, en dat die gescheiden vrouw maar even haar huis goedkoop kon overlaten aan die ondernemende jongen die ernaast zat. Je had die vrouw haar gezicht toen moeten zien

Dat type heeft gewoon de neiging => eerst handelen dan denken, en daar zitten ze mooi met hun investering nu
pi_79968298
quote:

[..]

Het domste is nog dat hij niet aflost.
Dan blijf je inderdaad met een restschuld zitten als de waarde van je huis zakt en je het moet verkopen.
Niets in hem leek op het idee te komen om wat te gaan aflossen om zijn eigen probleem op die manier op te lossen.
  maandag 5 april 2010 @ 15:21:45 #194
288972 droom_econoom8
voorheen droom_econoom7
pi_79968391
quote:

[..]

Ik heb mij er kapot om gelachen.

Nee, die kale sukkel was mijn favoriet. Dit soort klanten gaan jouw producten kopen. Dit soort vrienden betalen jouw bier. Dit soort collega's doen jouw rotklussen. Er kunnen niet genoeg van dit soort sukkels rondlopen ;-)
Disclaimer: Mijn uitingen zijn slechts mijn mening en niet meer dan dat. Onder geen beding mogen mijn uitingen worden opgevat als advies! Ik accepteer geen enkele aansprakelijkheid.
pi_79968430
quote:
Op maandag 5 april 2010 15:19 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Het domste is nog dat hij niet aflost.
Dan blijf je inderdaad met een restschuld zitten als de waarde van je huis zakt en je het moet verkopen.
Niets in hem leek op het idee te komen om wat te gaan aflossen om zijn eigen probleem op die manier op te lossen.
Nog veel dommer is dat die mensen aannemen dat extra investeren geld uitgeven door bijvoorbeeld een nieuwe keuken of een dure vloer te plaatsen synoniem staat voor overwaarde. Een huis blijft nog altijd waard wat de gek er voor geeft. En als die Zweedse designkeuken hem niet bevalt dan rot ie 'm er uit.

De volgende fabel die uit het hoofd van de Nederlandse huizenbezitter moet worden geschud is die van "overwaarde" . Het is een illusie die door belanghebbende partijen in stand wordt gehouden om je zoveel mogelijk te laten consumeren
  maandag 5 april 2010 @ 15:26:17 #196
288972 droom_econoom8
voorheen droom_econoom7
pi_79968542
quote:
Op maandag 5 april 2010 15:22 schreef andlikethathesgone het volgende:

[..]

Nog veel dommer is dat die mensen aannemen dat extra investeren geld uitgeven door bijvoorbeeld een nieuwe keuken of een dure vloer te plaatsen synoniem staat voor overwaarde. Een huis blijft nog altijd waard wat de gek er voor geeft.

De volgende fabel die uit het hoofd van de Nederlandse huizenbezitter moet worden geschud is die van "overwaarde" . Het is een illusie die door belanghebbende partijen in stand wordt gehouden om je zoveel mogelijk te laten consumeren
Het is ook moeilijk onderhandelen met verkopende mensen opsommen hoeveel euri ze in hun kippenhok hebben geïnvesteerd. Die moeten nog zo'n stap zetten in hun hoofd... terwijl de kopende partij echt niks moet doen met dit soort verhaaltjes.
  maandag 5 april 2010 @ 15:40:36 #197
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_79968940
Van die rondom10-uitzending vond ik die twee jonge Tokkies wel zielig. Duidelijk een gevalletje er in gestonken door een in ethisch opzicht gefaalde financieel gesjeesde jongeman .

[ Bericht 1% gewijzigd door Falco op 05-04-2010 15:48:34 ]
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_79969287
quote:
Op maandag 5 april 2010 15:08 schreef droom_econoom8 het volgende:
Zou het mogelijk zijn om de HRA af te schaffen voor mensen die meer dan 20 jaar geleden starter zijn geweest?

- Zo blijft de economische schade beperkt tot flinke prijsdalingen
- Zo bevorder je het aflossen: iedereen in 20 jaar klaar.
- Zo ontzie je de mensen die op de top van de markt zijn ingestapt en die teveel hebben betaald omdat de huizenmarkt een zeepbel was
- En, gna gna: Zo pak je de babyboomers! Althans, je pakt niet één generatie, maar iedereen even veel.
gewoon voor iedereen afschaffen in 10 jaar, daar merkt niemand iets van , net als in de UK, ook de huursubsidies en de huren vrijlaten, dat zijn dikke stappen naar liberalisatie

Huren vrijlaten en HRA afschaffen heft elkaar dan op
pi_79969309
quote:

[..]

Nog veel dommer is dat die mensen aannemen dat extra investeren geld uitgeven door bijvoorbeeld een nieuwe keuken of een dure vloer te plaatsen synoniem staat voor overwaarde. Een huis blijft nog altijd waard wat de gek er voor geeft. En als die Zweedse designkeuken hem niet bevalt dan rot ie 'm er uit.

Ik moet zeggen dat bij de meeste hypotheekadviseurs die ik gesproken heb, aangegeven werd dat een keuken, badkamer en vloer 90% van de keren geen overwaarde maken. Alleen als je toevallig net 'die' persoon vindt die precies dezelfde smaak heeft kun je geluk hebben.
pi_79970490
quote:
Op maandag 5 april 2010 15:40 schreef Falco het volgende:
Van die rondom10-uitzending vond ik die twee jonge Tokkies wel zielig. Duidelijk een gevalletje er in gestonken door een in ethisch opzicht gefaalde financieel gesjeesde jongeman .
Dat zijn de cashcows voor zulke jongens.
Wel weer typische Brabanders overigens, onmogelijk uit hun geboortedorp te trekken.
  maandag 5 april 2010 @ 16:58:18 #201
250237 huizenmarkt-zeepbel.nl
De zeepbel in de huizenmarkt
pi_79971137
quote:

[..]

De leenkneusjes.....
pi_79972043
quote:
Op maandag 5 april 2010 15:40 schreef Falco het volgende:
Ik vond het wel meevallen, die meid begreep iig goed hoe het werkte en ze waren zo verstandig om af te lossen. Voor die aflossingsvrije kale gast had ik een stuk minder sympathie -- die zit maximaal uit de staatsruif te vreten en is dan verontwaardigd als anderen hem vragen of het misschien iéts minder kan.
pi_79972431
Wat is er tegen op de HRA?
pi_79972536
quote:
Op maandag 5 april 2010 17:36 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
zucht....
pi_79972798
Moeilijk he antwoorden?
pi_79972836
Wat heeft een langharige Catoliek bij Schepper en Co te maken met de HRA?
pi_79972905
quote:
Het is een zeer dure subsidie die de markt vertraagt en een fout signaal geven.

Dus weg ermee en ook huursubsidie en nog veel meer, alles weg
pi_79972941
Wie betaalt de HRA dan en wat is het foute signaal?
  Moderator maandag 5 april 2010 @ 17:52:18 #209
236264 crew  capricia
pi_79972942
quote:
Wat mij betreft niets...
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_79972966
quote:
Op maandag 5 april 2010 17:52 schreef capricia het volgende:

[..]

Wat mij betreft niets...
Juiste antwoord, de rest is dom geblaat
pi_79972984
quote:
Op maandag 5 april 2010 17:52 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Wie betaalt de HRA dan en wat is het foute signaal?
Het maakt de markt duur en traag en kost de Staat 15 miljard euro
pi_79973077
Wie krijgen die 15 miljard dan in cash?
  Moderator maandag 5 april 2010 @ 17:59:09 #213
236264 crew  capricia
pi_79973189
quote:
Op maandag 5 april 2010 17:52 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Juiste antwoord, de rest is dom geblaat
Er is met zijn allen democratisch voor gekozen. En 55% van de woningen in NL zijn koopwoningen...dus de meerderheid.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_79973237
quote:
Op maandag 5 april 2010 17:59 schreef capricia het volgende:

[..]

Er is met zijn allen democratisch voor gekozen. En 55% van de woningen in NL zijn koopwoningen...dus de meerderheid.
Die 55% houden ook die 45% in leven
pi_79973380
quote:
Op maandag 5 april 2010 13:01 schreef Startertjes het volgende:

[..]

Mee eens.
Als jij mij kan zeggen wanneer we op de bodem zitten stap ik wel in.

Thuiswonen heeft wel zijn voordelen, maar ik begin mijzelf wel een beetje te vinden op mijn 29e met 65K op de bank.

Maar aan de andere kant: pas als er echt een nieuw kabinet zit wat ik stabiel acht (kleine kans na de komende verkiezingen), en die weten wat ze willen ga ik echt kijken. (ik hoop zelf op afschaffen HRA met bijbehorende instortende huizenmarkt) stap ik in. Dan nog maar even verder 'sparen' (hoewel ¤800,-/maand opzij kunnen leggen ook niet hard gaat)
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_79973761
Met 65k op de bank en een redelijk goed inkomen kan je een mooi huis kopen
  maandag 5 april 2010 @ 18:28:50 #217
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_79974223
quote:
Op maandag 5 april 2010 14:22 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Die 2,4 miljard euro per jaar gaat vrijwel volledig naar woningcorporaties die tientallen miljarden "over" hebben... Lijkt me een slechte besteding van belastinggeld.
censuur :O
  maandag 5 april 2010 @ 18:31:48 #218
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_79974325
quote:
Als je het met roepen zonder argumenten niet kan winnen, kom je 2 pagina's verder toch gewoon met dezelfde domme vraag?!
http://www.iqtest.com/ ==> Laat je de uitkomst even weten?
quote:

[..]

M.a.w. 45% van de Nederlanders mag de winst van 55% van de mensen ophoesten? Democratie faalt af en toe...
censuur :O
pi_79974589
huursubsidie is ook fout beter is het om die mensen die de woonlasten niet kunnen betalen te laten verhuizen, je gaat toch ook niet brood en kaas subsidiëren

Idioot gedoe om alles te willen subsidiëren

Overigens is ook Overdrachtsbelasting en Huurwaardeforfait volslagen idioot
pi_79974626
quote:
Op maandag 5 april 2010 18:31 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Als je het met roepen zonder argumenten niet kan winnen, kom je 2 pagina's verder toch gewoon met dezelfde domme vraag?!
[..]

M.a.w. 45% van de Nederlanders mag de winst van 55% van de mensen ophoesten? Democratie faalt af en toe...
Ik schat zo in dat 55% 120% bijdragen aan de schatkist en dat 45% -20% bijdraagt
pi_79974661
quote:
Op maandag 5 april 2010 18:31 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

...
Antwoord geven is moeilijk schijnbaar
pi_79975663
quote:
Op maandag 5 april 2010 10:59 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ja, in het -perverse- systeem van de Nederlandse HRA wel!

Als de rente 6% is, de inflatie 2% en je 50% HRA hebt dan betaal je effectief maar 1% rente. Dan is rente betalen dus voordeliger dan geen rente betalen, want op je spaargeld krijg je dan 5% - 1,2% (verm bel) - 2% = 1,8%!

Nog los van het woongenot dat je dus ook nog krijgt.
ach, zijn we weer aan het goochelen met inflatie?

ik geloof in cash. Zullen we een kijken naar de concrete centen?

De huizenbeziter heeft ten eerste niet effectief 50% voordeel (huurwaardeforfait etc), stel even op 40%.
Rente 6%, 2,4% belasting terug, cash out 3,6%

Spaargeld 5% (beetje hoog, maar goed) - 1,2% vermogensrendementbelasting is cash in 3,8%
Rekenen we met een wat marktconformere (lagere) rente is het dus voordelig om zoveel mogelijk schuld af te lossen, want het rendement op sparen is extreem veel lager dan de kosten van financiering.

Volgens mij is het dan in het beste geval lauwloenen (om maar een populair spel uit de jaren '80 aan te halen).

Het verhaal gaat alleen op bij een stijging van de huizenprijzen met de inflatie. Ga je me nou vertellen dat je denkt dat de huizenprijzen gaan stijgen?
pi_79975710
quote:
Op maandag 5 april 2010 18:28 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Die 2,4 miljard euro per jaar gaat vrijwel volledig naar woningcorporaties die tientallen miljarden "over" hebben... Lijkt me een slechte besteding van belastinggeld.
Om diezelfde reden zou de HRA moeten worden afgeschaft, die miljarden subsidie gaan regelrecht naar de banken.

Mensen kijken doorgaans naar wat ze netto kunnen/willen besteden aan een huis. bijv 25% van je netto inkomen, wanneer de HRA word afgeschaft (geleidelijk) zullen de huizenprijzen voorlopig niet stijgen precies om die reden.
Mensen nemen dan een minder hoge hypotheek en gaan daardoor minder rente betalen aan de banken per maand. Op zich geen slechte idee lijkt mij...
pi_79975798
quote:
Op maandag 5 april 2010 19:11 schreef Cosmo27 het volgende:

[..]

Om diezelfde reden zou de HRA moeten worden afgeschaft, die miljarden subsidie gaan regelrecht naar de banken.

Mensen kijken doorgaans naar wat ze netto kunnen/willen besteden aan een huis. bijv 25% van je netto inkomen, wanneer de HRA word afgeschaft (geleidelijk) zullen de huizenprijzen voorlopig niet stijgen precies om die reden.
Mensen nemen dan een minder hoge hypotheek en gaan daardoor minder rente betalen aan de banken per maand. Op zich geen slechte idee lijkt mij...
tenzij je de opbrengsten van het afschaffen van de HRA weer teruggeeft in de vorm van lastenverlichting. Het enige wat je dan doet is verschuiven van vermogen van huizenbezitters naar niet huizenbezitters. Precies wat het doel is van veel posters in dit topic, heb ik vaak het idee
pi_79976053
quote:
Op maandag 5 april 2010 19:13 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

tenzij je de opbrengsten van het afschaffen van de HRA weer teruggeeft in de vorm van lastenverlichting. Het enige wat je dan doet is verschuiven van vermogen van huizenbezitters naar niet huizenbezitters. Precies wat het doel is van veel posters in dit topic, heb ik vaak het idee
De directe opbrengsten worden natuurlijk gebruikt om ons begrotings tekort terug te dringen, je geeft niet zo zeer iets terug, je neemt het voordeel dat de banken nu hebben terug (dat mensen veel hogere bedragen kunnen lenen). maar indirect verschuif je mogelijk wel waarde, aangezien de huizenprijzen minder hard stijgen, of zelfs dalen. Dus huizenbezitters worden idd wel iets benadeeld.
pi_79976146
quote:
Op maandag 5 april 2010 10:29 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Bij benadering zou je dus 2 keer zoveel kunnen lenen en daarmee ook veel meer woongenot kunnen halen door niet 16 jaar te lenen maar 30 jaar te lenen. Ik weet wel welke optie ik zou kiezen

Als je 20 jaar geleden hebt gekocht heb je zeer waarschijnlijk ook minder verdient door weinig te lenen
Mijn wooncomfort bestaat uit een huis (4 etages, inclusief grond in vol eigendom) in het centrum van Istanbul en een ruim appartement in hartje Amsterdam.

Ik weet ook wel wat voor keuze mensen als jij maken; namelijk jezelf zo diep in de schulden steken om boven je stand te leven dat je de volle 30 jaar een brave melkkoe van je bank bent. Ik daarentegen werk omdat ik ervoor kies om te werken. En dat hoef ik precies zolang te doen als ik het zelf wil, niet zolang de bank me in de nek zit te hijgen.
pi_79976219
quote:
Op maandag 5 april 2010 19:23 schreef HiZ het volgende:

[..]

Mijn wooncomfort bestaat uit een huis (4 etages, inclusief grond in vol eigendom) in het centrum van Istanbul en een ruim appartement in hartje Amsterdam.

Ik weet ook wel wat voor keuze mensen als jij maken; namelijk jezelf zo diep in de schulden steken om boven je stand te leven dat je de volle 30 jaar een brave melkkoe van je bank bent.
Als je hypotheek kan opbrengen leef je niet boven je stand
pi_79976254
quote:
Op maandag 5 april 2010 17:49 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Wat heeft een langharige Catoliek bij Schepper en Co te maken met de HRA?
Je moet een hokje lager zijn, even verder kijken dan je neus lang is

Persoonlijk vind ik die man meer op een oude hippie lijken
I'll sing you a lullaby.
pi_79976286
quote:

[..]

Afschaffen van de HRA is een lastenverzwaring voor mensen die een huis bezitten
pi_79976312
quote:
Op maandag 5 april 2010 19:25 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

ja alsof jij je hypotheek nog kunt opbrengen 2 maanden nadat je je baan kwijt bent.
pi_79976333
quote:

[..]

Linksom of rechtsom ga je toch wel gebeten worden niet? Of we gaan Griekenland achterna.
I'll sing you a lullaby.
pi_79976385
quote:

[..]

Er zal zeker een vorm van lastenverlichting plaats moeten vinden als de HRA wordt afgeschaft, en dan via de laagste schalen van de inkomstenbelasting. Bijvoorbeeld weer een verschil maken tussen schijf 2 en 3 (nu beide 42%). Bij een beperking door aflossen de norm te maken hoeft dit niet persé.
Verder moet de overdrachtsbelasting aangepast worden. Er is een reden dat deze bestaat maar momenteel blokkeert die de verkopen. Misschien niet toepassen bij de eerste woning en/of verlagen tot 3%?
Het huurwaardeforfait vind ik grote onzin, omdat je niet huurt moet je bijtelling betalen? Bij een leaseauto kan ik me er iets bij voorstellen maar bij je eigen huis, nee.
pi_79976426
quote:
Op maandag 5 april 2010 19:27 schreef HiZ het volgende:

[..]

ja alsof jij je hypotheek nog kunt opbrengen 2 maanden nadat je je baan kwijt bent.
Ja dat kan in Nederland en gewoon netjes oppast
pi_79976442
quote:
Op maandag 5 april 2010 19:29 schreef Prutzenberg het volgende:

[..]

Er zal zeker een vorm van lastenverlichting plaats moeten vinden als de HRA wordt afgeschaft, en dan via de laagste schalen van de inkomstenbelasting. Bijvoorbeeld weer een verschil maken tussen schijf 2 en 3 (nu beide 42%). Bij een beperking door aflossen de norm te maken hoeft dit niet persé.
Verder moet de overdrachtsbelasting aangepast worden. Er is een reden dat deze bestaat maar momenteel blokkeert die de verkopen. Misschien niet toepassen bij de eerste woning en/of verlagen tot 3%?
Het huurwaardeforfait vind ik grote onzin, omdat je niet huurt moet je bijtelling betalen? Bij een leaseauto kan ik me er iets bij voorstellen maar bij je eigen huis, nee.
Slaap lekker verder
pi_79976469
quote:
Op maandag 5 april 2010 19:28 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Linksom of rechtsom ga je toch wel gebeten worden niet? Of we gaan Griekenland achterna.
Ik niet hoor
pi_79976595
quote:
Op maandag 5 april 2010 19:25 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Als je je bruto hypotheeklasten kan opbrengen, en hem binnen 30 jaar volledig aflost, leef je niet boven je stand.
pi_79976616
quote:
Op maandag 5 april 2010 19:35 schreef Prutzenberg het volgende:

[..]

Als je je bruto hypotheeklasten kan opbrengen, en hem binnen 30 jaar volledig aflost, leef je niet boven je stand.
Als je hem binnen 40 jaar aflost ook
pi_79976764
quote:
Op maandag 5 april 2010 19:31 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Ik niet hoor
Doe je soms aan belastingontduiking dan?
I'll sing you a lullaby.
pi_79976974
quote:
Op maandag 5 april 2010 19:40 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Doe je soms aan belastingontduiking dan?
Nee
pi_79977434
quote:
Op maandag 5 april 2010 13:51 schreef inXs het volgende:

[..]

Maarja, achteraf is alles makkelijk om te roepen. Vooraf weet je nooit of de huren stijgen of dalen en ook niet met hoeveel. Vooraf weet je ook niet of de koophuizen qua prijs stijgen of dalen. Feit blijft, als je aflost op je woning en het maandbedrag zonder HRA kan opbrengen is er niets aan de hand.

Beetje hetzelfde als het eeuwig wachten met het kopen van een nieuwe tv, 'hij wordt vast een keer goedkoper' Daarom als je toe bent aan een nieuwe woning en je kan het gewoon opbrengen, dan kan je het gewoon doen natuurlijk.
Mijn vriendin en ik besloten ruim 3 jaar geleden al om niet te kopen omdat we de bui al zagen hangen. Het is dus geen achteraf geroep en dit kon je wel zien aankomen. Ik vind het amusant dat mensen voor ze een tv'tje kopen zich verdiepen in het beste merk etc, maar voor de duurste aankoop van hun leven tekenen ze blind

Maar zoals je zegt als je aflost, zonder hra je lasten kan betalen en niet van plan bent om minimaal de komende 10 jr te verhuizen kan je gewoon kopen, maar financieel gezien is het zeker niet het beste moment.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')