abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 5 april 2010 @ 16:58:18 #201
250237 huizenmarkt-zeepbel.nl
De zeepbel in de huizenmarkt
pi_79971137
quote:
Op maandag 5 april 2010 15:22 schreef andlikethathesgone het volgende:

[..]

Nog veel dommer is dat die mensen aannemen dat extra investeren geld uitgeven door bijvoorbeeld een nieuwe keuken of een dure vloer te plaatsen synoniem staat voor overwaarde. Een huis blijft nog altijd waard wat de gek er voor geeft. En als die Zweedse designkeuken hem niet bevalt dan rot ie 'm er uit.
De leenkneusjes.....
pi_79972043
quote:
Op maandag 5 april 2010 15:40 schreef Falco het volgende:
Van die rondom10-uitzending vond ik die twee jonge Tokkies wel zielig. Duidelijk een gevalletje er in gestonken door een in ethisch opzicht gefaalde financieel gesjeesde jongeman .
Ik vond het wel meevallen, die meid begreep iig goed hoe het werkte en ze waren zo verstandig om af te lossen. Voor die aflossingsvrije kale gast had ik een stuk minder sympathie -- die zit maximaal uit de staatsruif te vreten en is dan verontwaardigd als anderen hem vragen of het misschien iéts minder kan.
pi_79972431
Wat is er tegen op de HRA?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_79972536
quote:
Op maandag 5 april 2010 17:36 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
zucht....
pi_79972798
Moeilijk he antwoorden?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_79972836
Wat heeft een langharige Catoliek bij Schepper en Co te maken met de HRA?
pi_79972905
quote:
Het is een zeer dure subsidie die de markt vertraagt en een fout signaal geven.

Dus weg ermee en ook huursubsidie en nog veel meer, alles weg
pi_79972941
Wie betaalt de HRA dan en wat is het foute signaal?
  Moderator maandag 5 april 2010 @ 17:52:18 #209
236264 crew  capricia
pi_79972942
quote:
Wat mij betreft niets...
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_79972966
quote:
Op maandag 5 april 2010 17:52 schreef capricia het volgende:

[..]

Wat mij betreft niets...
Juiste antwoord, de rest is dom geblaat
pi_79972984
quote:
Op maandag 5 april 2010 17:52 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Wie betaalt de HRA dan en wat is het foute signaal?
Het maakt de markt duur en traag en kost de Staat 15 miljard euro
pi_79973077
Wie krijgen die 15 miljard dan in cash?
  Moderator maandag 5 april 2010 @ 17:59:09 #213
236264 crew  capricia
pi_79973189
quote:
Op maandag 5 april 2010 17:52 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Juiste antwoord, de rest is dom geblaat
Er is met zijn allen democratisch voor gekozen. En 55% van de woningen in NL zijn koopwoningen...dus de meerderheid.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_79973237
quote:
Op maandag 5 april 2010 17:59 schreef capricia het volgende:

[..]

Er is met zijn allen democratisch voor gekozen. En 55% van de woningen in NL zijn koopwoningen...dus de meerderheid.
Die 55% houden ook die 45% in leven
pi_79973380
quote:
Op maandag 5 april 2010 13:01 schreef Startertjes het volgende:

[..]

Mee eens.
Maar dan nog was het slimmer om afgelopen jaren te sparen en pas te kopen na de daling met veel eigen geld. Dan ben je pas echt spekkoper
Als jij mij kan zeggen wanneer we op de bodem zitten stap ik wel in.

Thuiswonen heeft wel zijn voordelen, maar ik begin mijzelf wel een beetje te vinden op mijn 29e met 65K op de bank.

Maar aan de andere kant: pas als er echt een nieuw kabinet zit wat ik stabiel acht (kleine kans na de komende verkiezingen), en die weten wat ze willen ga ik echt kijken. (ik hoop zelf op afschaffen HRA met bijbehorende instortende huizenmarkt) stap ik in. Dan nog maar even verder 'sparen' (hoewel ¤800,-/maand opzij kunnen leggen ook niet hard gaat)
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_79973761
Met 65k op de bank en een redelijk goed inkomen kan je een mooi huis kopen
  maandag 5 april 2010 @ 18:28:50 #217
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_79974223
quote:
Op maandag 5 april 2010 14:22 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Naja, die 2,4 miljard euro per jaar aan huurtoeslag vind ik dan nog wel goed besteed.
Die 2,4 miljard euro per jaar gaat vrijwel volledig naar woningcorporaties die tientallen miljarden "over" hebben... Lijkt me een slechte besteding van belastinggeld.
censuur :O
  maandag 5 april 2010 @ 18:31:48 #218
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_79974325
quote:
Als je het met roepen zonder argumenten niet kan winnen, kom je 2 pagina's verder toch gewoon met dezelfde domme vraag?!
http://www.iqtest.com/ ==> Laat je de uitkomst even weten?
quote:
Op maandag 5 april 2010 17:59 schreef capricia het volgende:

[..]

M.a.w. 45% van de Nederlanders mag de winst van 55% van de mensen ophoesten? Democratie faalt af en toe...
censuur :O
pi_79974589
huursubsidie is ook fout beter is het om die mensen die de woonlasten niet kunnen betalen te laten verhuizen, je gaat toch ook niet brood en kaas subsidiëren

Idioot gedoe om alles te willen subsidiëren

Overigens is ook Overdrachtsbelasting en Huurwaardeforfait volslagen idioot
pi_79974626
quote:
Op maandag 5 april 2010 18:31 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Als je het met roepen zonder argumenten niet kan winnen, kom je 2 pagina's verder toch gewoon met dezelfde domme vraag?!
[..]

M.a.w. 45% van de Nederlanders mag de winst van 55% van de mensen ophoesten? Democratie faalt af en toe...
Ik schat zo in dat 55% 120% bijdragen aan de schatkist en dat 45% -20% bijdraagt
pi_79974661
quote:
Op maandag 5 april 2010 18:31 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

...
Antwoord geven is moeilijk schijnbaar
pi_79975663
quote:
Op maandag 5 april 2010 10:59 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ja, in het -perverse- systeem van de Nederlandse HRA wel!

Als de rente 6% is, de inflatie 2% en je 50% HRA hebt dan betaal je effectief maar 1% rente. Dan is rente betalen dus voordeliger dan geen rente betalen, want op je spaargeld krijg je dan 5% - 1,2% (verm bel) - 2% = 1,8%!

Nog los van het woongenot dat je dus ook nog krijgt.
ach, zijn we weer aan het goochelen met inflatie?

ik geloof in cash. Zullen we een kijken naar de concrete centen?

De huizenbeziter heeft ten eerste niet effectief 50% voordeel (huurwaardeforfait etc), stel even op 40%.
Rente 6%, 2,4% belasting terug, cash out 3,6%

Spaargeld 5% (beetje hoog, maar goed) - 1,2% vermogensrendementbelasting is cash in 3,8%
Rekenen we met een wat marktconformere (lagere) rente is het dus voordelig om zoveel mogelijk schuld af te lossen, want het rendement op sparen is extreem veel lager dan de kosten van financiering.

Volgens mij is het dan in het beste geval lauwloenen (om maar een populair spel uit de jaren '80 aan te halen).

Het verhaal gaat alleen op bij een stijging van de huizenprijzen met de inflatie. Ga je me nou vertellen dat je denkt dat de huizenprijzen gaan stijgen?
pi_79975710
quote:
Op maandag 5 april 2010 18:28 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Die 2,4 miljard euro per jaar gaat vrijwel volledig naar woningcorporaties die tientallen miljarden "over" hebben... Lijkt me een slechte besteding van belastinggeld.
Om diezelfde reden zou de HRA moeten worden afgeschaft, die miljarden subsidie gaan regelrecht naar de banken.

Mensen kijken doorgaans naar wat ze netto kunnen/willen besteden aan een huis. bijv 25% van je netto inkomen, wanneer de HRA word afgeschaft (geleidelijk) zullen de huizenprijzen voorlopig niet stijgen precies om die reden.
Mensen nemen dan een minder hoge hypotheek en gaan daardoor minder rente betalen aan de banken per maand. Op zich geen slechte idee lijkt mij...
pi_79975798
quote:
Op maandag 5 april 2010 19:11 schreef Cosmo27 het volgende:

[..]

Om diezelfde reden zou de HRA moeten worden afgeschaft, die miljarden subsidie gaan regelrecht naar de banken.

Mensen kijken doorgaans naar wat ze netto kunnen/willen besteden aan een huis. bijv 25% van je netto inkomen, wanneer de HRA word afgeschaft (geleidelijk) zullen de huizenprijzen voorlopig niet stijgen precies om die reden.
Mensen nemen dan een minder hoge hypotheek en gaan daardoor minder rente betalen aan de banken per maand. Op zich geen slechte idee lijkt mij...
tenzij je de opbrengsten van het afschaffen van de HRA weer teruggeeft in de vorm van lastenverlichting. Het enige wat je dan doet is verschuiven van vermogen van huizenbezitters naar niet huizenbezitters. Precies wat het doel is van veel posters in dit topic, heb ik vaak het idee
pi_79976053
quote:
Op maandag 5 april 2010 19:13 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

tenzij je de opbrengsten van het afschaffen van de HRA weer teruggeeft in de vorm van lastenverlichting. Het enige wat je dan doet is verschuiven van vermogen van huizenbezitters naar niet huizenbezitters. Precies wat het doel is van veel posters in dit topic, heb ik vaak het idee
De directe opbrengsten worden natuurlijk gebruikt om ons begrotings tekort terug te dringen, je geeft niet zo zeer iets terug, je neemt het voordeel dat de banken nu hebben terug (dat mensen veel hogere bedragen kunnen lenen). maar indirect verschuif je mogelijk wel waarde, aangezien de huizenprijzen minder hard stijgen, of zelfs dalen. Dus huizenbezitters worden idd wel iets benadeeld.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')