Dat is het al jaren!quote:Op donderdag 1 april 2010 16:29 schreef Ronalld het volgende:
Dat moet het hele nut van boetes toch niet zijn?
Yeah, en bij iedere privacyschending door de overheid staan de zelfde mensen in goatse positie zodat de overheid er nog makkelijker in komt. "Ik heb toch niks te verbergen". Je kunt je afvragen of de boetes hier niet al exorbitant hoog zijn.quote:Op donderdag 1 april 2010 16:29 schreef BobbyB het volgende:
Hoezo? Prima ontwikkeling. Bovendien kun je een boete zelf voorkomen.
Dat staat hier natuurlijk helemaal los van. Als je je gewoon gedraagt hoef je je helemaal geen zorgen te maken om de boetes en de verhoging ervan. Ik zie het probleem niet hoor.quote:Op donderdag 1 april 2010 16:36 schreef tho_Omas het volgende:
[..]
Yeah, en bij iedere privacyschending door de overheid staan de zelfde mensen in goatse positie zodat de overheid er nog makkelijker in komt. "Ik heb toch niks te verbergen". Je kunt je afvragen of de boetes hier niet al exorbitant hoog zijn.
Gast flikker aub opquote:Op donderdag 1 april 2010 16:29 schreef BobbyB het volgende:
Goed idee, minimaal salaris, maximale bonus. Of bedoel je aan inkomen?quote:Op donderdag 1 april 2010 16:37 schreef bas-beest het volgende:
boetes moeten gekoppeld worden aan je salaris, hoe meer je verdient, hoe hoger de boete
hehequote:Op donderdag 1 april 2010 16:35 schreef Woffel het volgende:
Ik heb met 10 werkgroepen uitgerekend dat als je de boetes 3 x zo hoog maakt je nog meer geld binnen krijgt.
Haha, je klinkt als een pauper die vaak boetes krijgt.quote:Op donderdag 1 april 2010 16:38 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
Gast flikker aub op
Wat heb ik een grafhekel aan mensen zoals jij![]()
![]()
haha, ja dat idd.quote:Op donderdag 1 april 2010 16:38 schreef tho_Omas het volgende:
[..]
Goed idee, minimaal salaris, maximale bonus. Of bedoel je aan inkomen?
De strekking is hetzelfde. Niks mis met leedtoevoeging, maar wel als het buitenproportioneel gebeurt.quote:Op donderdag 1 april 2010 16:38 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Dat staat hier natuurlijk helemaal los van. Als je je gewoon gedraagt hoef je je helemaal geen zorgen te maken om de boetes en de verhoging ervan. Ik zie het probleem niet hoor.
Niet als ze je erin luizen, wat natuurlijk snel gebeurd als dit als melkkoe beschouwd wordt.quote:Op donderdag 1 april 2010 16:29 schreef BobbyB het volgende:
quote:Op donderdag 1 april 2010 16:38 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
Gast flikker aub op
Wat heb ik een grafhekel aan mensen zoals jij![]()
![]()
Nee hoor, ik krijg bijna nooit boetesquote:Op donderdag 1 april 2010 16:39 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Haha, je klinkt als een pauper die vaak boetes krijgt.
Dan word het helaas al 100 euro!quote:Op donderdag 1 april 2010 16:40 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Niet als ze je erin luizen, wat natuurlijk snel gebeurd als dit als melkkoe beschouwd wordt.
Simpel voorbeeld: een betaald parkeren plek grenzend aan een gratis parkeren plek waar het bordje uit het zicht is. Elke week maken (nieuwe) automoblisten deze fout, ipv dat er een duidelijker bordje komt om het te voorkomen raakt deze plek juist bekend onder de parkeerwachters als plek om te scoren en binnen 2 minuten nadat je je auto verlaten hebt en voordat je kan terugrennen om de pas ontdekte fout te corrigeren is de parkeerwachter al uit de bosjes gesprongen en zit ie een bonnetje uit te schrijven.
Helaas pindakaas, 50 euro weg
Marktwerking! Als er dan 2 huizen in brand staan, gaan ze naar het huis dat het dichtst bij staat.quote:Op donderdag 1 april 2010 16:40 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
Nee hoor, ik krijg bijna nooit boetes![]()
Overigens: privatisering van het gevang EN de brandweer?
Lijkt mij een slecht plan
Straks dus 100 euroquote:Op donderdag 1 april 2010 16:40 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Niet als ze je erin luizen, wat natuurlijk snel gebeurd als dit als melkkoe beschouwd wordt.
Simpel voorbeeld: een betaald parkeren plek grenzend aan een gratis parkeren plek waar het bordje uit het zicht is. Elke week maken (nieuwe) automoblisten deze fout, ipv dat er een duidelijker bordje komt om het te voorkomen raakt deze plek juist bekend onder de parkeerwachters als plek om te scoren en binnen 2 minuten nadat je je auto verlaten hebt en voordat je kan terugrennen om de pas ontdekte fout te corrigeren zit er al iemand een bonnetje uit te schrijven. Helaas pindakaas, 50 euro weg
Of degene die het meeste betaald.quote:Op donderdag 1 april 2010 16:43 schreef tho_Omas het volgende:
[..]
Marktwerking! Als er dan 2 huizen in brand staan, gaan ze naar het huis dat het dichtst bij staat.
Dat is helemaal geen complot theorie, de politie is gebonden aan boetequota dus ze moeten gewoon een x-aantal boetes uitdelen.quote:Op donderdag 1 april 2010 16:43 schreef BobbyB het volgende:
Oh wacht, dit gaat zo'n topic worden met conspiracy theorieën vanuit de overheid en dat de politie alleen maar is om bonnen uit te schrijven.
Ik ben al weg.
Hey, het werkt voor de VS...quote:Op donderdag 1 april 2010 16:32 schreef mustisuc het volgende:
Geprivatiseerde gevangenissen, ik ben er nog niet helemaal over uit of dit wel een juiste richting is wat deze werkgroep voor heeft gesteld..
[..]
Vergeet je radarapparatuur niet. Bij A12 kun je over een kwartier weer flink scoren.quote:Op donderdag 1 april 2010 16:43 schreef BobbyB het volgende:
Oh wacht, dit gaat zo'n topic worden met conspiracy theorieën vanuit de overheid en dat de politie alleen maar is om bonnen uit te schrijven.
Ik ben al weg.
Ze kunnen je echt niet zomaar voor iets willekeurigs bekeuren. Wel voor een wellicht in jouw ogen onzinnige overtreding.quote:Op donderdag 1 april 2010 16:45 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
Dat is helemaal geen complot theorie, de politie is gebonden aan boetequota dus ze moeten gewoon een x-aantal boetes uitdelen.
Slaap rustig verder
Wat een niveau.quote:Op donderdag 1 april 2010 16:47 schreef tho_Omas het volgende:
[..]
Vergeet je radarapparatuur niet. Bij A12 kun je over een kwartier weer flink scoren.
het is te zien aan je reacties inderdaadquote:opleiding: Kleuterschool
Als jij je er maar beter door voelt.quote:Op donderdag 1 april 2010 16:53 schreef RedFever007 het volgende:
Even bij het profiel van BobbyB gekeken
[..]
het is te zien aan je reacties inderdaad
Zodat de zgn 'kale kippen' weer de dans ontlopen?quote:Op donderdag 1 april 2010 16:37 schreef bas-beest het volgende:
boetes moeten gekoppeld worden aan je inkomen, hoe meer je verdient, hoe hoger de boete.
Ontsla eens 19 werkgroepen, dat scheelt ook al het nodige geld.quote:Dat staat in een van de bezuinigingsvoorstellen die twintig werkgroepen van ambtenaren donderdag hebben gepresenteerd.
ik ga op jou stemmen!quote:Op donderdag 1 april 2010 17:22 schreef PeterLudolf het volgende:
Gevangenissen privatiseren!![]()
Koningshuis afschaffen!![]()
Provincies weg!![]()
Geen uitkeringen/kinderbijslag e.d. meer naar allochtonen in het buitenland!![]()
Ontwikkelingshulp stopzetten!![]()
Geld dat richting malafide subsidie-slurpende organisaties gaat stopzetten!![]()
De Antillen verkopen!
Hoezo prima ?quote:Op donderdag 1 april 2010 16:29 schreef BobbyB het volgende:
Ditte dus. We wisten het eigenlijk al.quote:Op donderdag 1 april 2010 17:51 schreef waht het volgende:
Inkomsten op boetes horen niet in het reguliere budget te staan. Dat zijn per definitie onvoorziene voordelen. Als er wel gerekend wordt op een bepaalde hoeveelheid inkomsten uit boetes is het de staat overduidelijk niet te doen om iets anders dan geld verdienen. Want kennelijk werken de boetes niet als het een vaste bron van inkomsten is.
Al eeuwen lang worden er (heel erg veel) boetes uitgeschreven. Dit levert ook al eeuwen lang bepaalde inkomsten op die van dusdanige omvang zijn dat ze niet uit een begroting zijn weg te denken, daarnaast valt er redelijk goed te voorspellen hoeveel boetes er uit geschreven gaan worden per jaar. Als overheid faal je behoorlijk hard als je daar geen rekening mee houdt en dat allemaal op post onvoorzien gooit.quote:Op donderdag 1 april 2010 17:51 schreef waht het volgende:
Inkomsten op boetes horen niet in het reguliere budget te staan. Dat zijn per definitie onvoorziene voordelen. Als er wel gerekend wordt op een bepaalde hoeveelheid inkomsten uit boetes is het de staat overduidelijk niet te doen om iets anders dan geld verdienen. Want kennelijk werken de boetes niet als het een vaste bron van inkomsten is.
Gewoon niet 7km te hard rijden. Probleem opgelost.quote:Op donderdag 1 april 2010 18:09 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Hoezo prima ?
Als jij een keer 7 km te hard rijdt zal je met een dergelijke kutinstelling straks ook 200 euro mogen aftikken .
Maar waarschijnlijk heb je zover niet eens nagedacht voor je met je kortzichtige reactie op de proppen kwam?
Geef ze een vinger, en ze nemen je hand ......
Meeste boetes worden uitgeschreven aan mensen die in de grote steden wonen. Is ook niet gek aangezien je bij een dergelijke concentratie aan burgers op de vierkante kilometer je gewoon heel erg veel regels + handhaving nodig hebt om dat draaiend te houden. Als inwoner van Rotterdam/Amsterdam is dan ook vrij lastig om niet boetevrij te leven. Dat is prima, maar gaat een maatschappelijk probleem worden als alle boetes in een keer significant omhoog gaan. Steden kennen namelijk een vrij grote concentratie van lage en middeninkomens die al relatief hoge vaste lasten hebben. Als je die - naast de andere bezuinigingen - nog meer gaat belasten dan worden de steden echt hele nare plekken om in te leven, en dat is niet de bedoeling.quote:Op donderdag 1 april 2010 19:19 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Gewoon niet 7km te hard rijden. Probleem opgelost.Als je wel zo stoer bent om dat te doen moet je ook niet miepen en de gevolgen dragen. Ik rij al 9 jaar auto met gemiddeld zo'n 2000KM per maand en heb nog geen bekeuring te pakken hoor en dan hou ik nog best wel van stevig doorrijden.
Maar goed, het is al lang duidelijk dat jullie het probleem bij anderen leggen ipv naar jezelf te kijken. De enige groep die zich hierover aan het opwinden is, is de groep josti's die denken dat regels niet voor hen gelden.
Verkeersboetes zijn er voor de verkeersveiligheid, zodra je over budgetten gaat praten ben je al verkeerd bezig. Het is een middel, geen doel.quote:Op donderdag 1 april 2010 18:41 schreef Ryon het volgende:
[..]
Al eeuwen lang worden er (heel erg veel) boetes uitgeschreven. Dit levert ook al eeuwen lang bepaalde inkomsten op die van dusdanige omvang zijn dat ze niet uit een begroting zijn weg te denken, daarnaast valt er redelijk goed te voorspellen hoeveel boetes er uit geschreven gaan worden per jaar. Als overheid faal je behoorlijk hard als je daar geen rekening mee houdt en dat allemaal op post onvoorzien gooit.
Tjah, de ervaring leert gewoon dat een x aantal burgers per jaar de wet overtreed en een boete mag ophoesten. Natuurlijk kunnen we dit elk jaar weer beschouwen als een gekke, onverwachte verrassing. Maar dat is het natuurlijk niet. De meeste organisaties die boetes uitdelen (van een voetbalclub tot aan de overheden) nemen dergelijke inkomsten dan ook gewoon mee in de begroting. Ze zouden compleet gestoord zijn als ze dat niet deden.quote:Op donderdag 1 april 2010 19:37 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Verkeersboetes zijn er voor de verkeersveiligheid, zodra je over budgetten gaat praten ben je al verkeerd bezig. Het is een middel, geen doel.
Maar ze gebruiken het nu om de begroting sluitend te maken. Ach, dan verhogen we de boetes toch wat..quote:Op donderdag 1 april 2010 19:45 schreef Ryon het volgende:
[..]
Tjah, de ervaring leert gewoon dat een x aantal burgers per jaar de wet overtreed en een boete mag ophoesten. Natuurlijk kunnen we dit elk jaar weer beschouwen als een gekke, onverwachte verrassing. Maar dat is het natuurlijk niet. De meeste organisaties die boetes uitdelen (van een voetbalclub tot aan de overheden) nemen dergelijke inkomsten dan ook gewoon mee in de begroting. Ze zouden compleet gestoord zijn als ze dat niet deden.
Klopt, dat is dan ook een laffe oplossing en een verkapte belastingverhoging. Maar goed, neemt niet weg dat het niet gek is om boetes wel als een volwaardige inkomstenbron te beschouwen.quote:Op donderdag 1 april 2010 19:50 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Maar ze gebruiken het nu om de begroting sluitend te maken. Ach, dan verhogen we de boetes toch wat..
Gevangenissen privatiseren? Je kunt voorspellen wat er gebeurt als gedetineerden geld gaan opleveren.quote:Op donderdag 1 april 2010 16:32 schreef mustisuc het volgende:
Geprivatiseerde gevangenissen, ik ben er nog niet helemaal over uit of dit wel een juiste richting is wat deze werkgroep voor heeft gesteld..
Zeker. En ondertussen gaat het eigen risicovan de ziektekostenverzekering wel omhoog naar 750 euro en mag je straks dubbel collegegeld gaan betalen als student.quote:Op donderdag 1 april 2010 20:36 schreef Chadi het volgende:
Ze kunnen de tyfus krijgen met hun boetes. Ik krijg er 1 per jaar en dan nog vind ik hem onredelijk in verhouding met de overtreding.
Dat weet ik. Maar het gaat om het doel van boetes. Als je elke dag weer dezelfde boete uitschrijft aan dezelfde persoon zou je als overheid een andere oplossing moeten zoeken en dit niet als vaste inkomstenbron gaan zien. De persoon gaat immers door met het overtreden van de wet en dat kan de bedoeling niet zijn. Maar als dan blijkt dat de overheid dit niet doet en boetes als inkomstenbron gaat zien (en deze elk jaar netjes op het budget zet), is er iets mis.quote:Op donderdag 1 april 2010 18:41 schreef Ryon het volgende:
[..]
Al eeuwen lang worden er (heel erg veel) boetes uitgeschreven. Dit levert ook al eeuwen lang bepaalde inkomsten op die van dusdanige omvang zijn dat ze niet uit een begroting zijn weg te denken, daarnaast valt er redelijk goed te voorspellen hoeveel boetes er uit geschreven gaan worden per jaar. Als overheid faal je behoorlijk hard als je daar geen rekening mee houdt en dat allemaal op post onvoorzien gooit.
De overheid moet zo wel kleur bekennen. Dan krijgen al die conspiracyfiguren toch gewoon gelijk.quote:Op donderdag 1 april 2010 21:50 schreef waht het volgende:
[..]
Boetes mogen niet als inkomstenbron worden gezien.
quote:Op donderdag 1 april 2010 16:35 schreef Woffel het volgende:
Ik heb met 10 werkgroepen uitgerekend dat als je de boetes 3 x zo hoog maakt je nog meer geld binnen krijgt.
O, dat kan heel simpel tegelijk hoor. Maar ik begrijp dat jij maar wat graag ongestraft het kleine asociaaltje wilt blijven uithangen. "Ikke niet, ies de ander." Jammer joh!quote:Op vrijdag 2 april 2010 04:35 schreef Zienswijze het volgende:
Laat ze eerst maar eens echte criminelen aanpakken i.p.v. te loeren op mensen die kleine verkeersovertredingen maken.
"Ja maar je wordt zo ontzettend hard genaaid door de politie en de overheid. Ze smeren je de boetes aan BOEHOEquote:Op vrijdag 2 april 2010 07:45 schreef Ringo het volgende:
Tja mensen, hogere straffen, dan ook hogere boetes. Laat die hardrijders en foutparkeerders maar keihard boeten voor hun asociale gedrag. Een boete moet pijn doen. Zeer terechte maatregel.
Mooi toch ? Zo lang anderen te hard blijven rijden en dus boetes blijven krijgen, hoef ik minder belasting te betalen. Prima systeemquote:Op donderdag 1 april 2010 16:45 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
Dat is helemaal geen complot theorie, de politie is gebonden aan boetequota dus ze moeten gewoon een x-aantal boetes uitdelen.
Foutparkeren is ook gewoon asociaal. Als ik 128 rijd op een verlaten snelweg, midden in de nacht, kan ik dat niet asociaal noemen. De boetes zijn hier al 2 keer zo hoog als in Duitsland. Het is terecht dat de overheid asociaal gedrag beboet, maar dan moet het doel wel dusdanig zijn dat de maatschappij er baat bij heeft en niet alleen zijzelf.quote:Op vrijdag 2 april 2010 07:45 schreef Ringo het volgende:
Tja mensen, hogere straffen, dan ook hogere boetes. Laat die hardrijders en foutparkeerders maar keihard boeten voor hun asociale gedrag. Een boete moet pijn doen. Zeer terechte maatregel.
Oh jij denkt dat het zo werkt. Als die boetes daadwerkelijk effect hadden moest je volgens jouw theorie daadwerkelijk meer belasting betalen.quote:Op vrijdag 2 april 2010 12:00 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Mooi toch ? Zo lang anderen te hard blijven rijden en dus boetes blijven krijgen, hoef ik minder belasting te betalen. Prima systeem
Ik reageerde op degene die weer met dat boetequota verhaal aankwam.quote:Op vrijdag 2 april 2010 12:02 schreef tho_Omas het volgende:
[..]
Oh jij denkt dat het zo werkt. Als die boetes daadwerkelijk effect hadden moest je volgens jouw theorie daadwerkelijk meer belasting betalen.
Oja, ga zelf bepalen wat wel of niet asociaal is.quote:Op vrijdag 2 april 2010 12:00 schreef tho_Omas het volgende:
[..]
Foutparkeren is ook gewoon asociaal. Als ik 128 rijd op een verlaten snelweg, midden in de nacht, kan ik dat niet asociaal noemen. De boetes zijn hier al 2 keer zo hoog als in Duitsland. Het is terecht dat de overheid asociaal gedrag beboet, maar dan moet het doel wel dusdanig zijn dat de maatschappij er baat bij heeft en niet alleen zijzelf.
Ja raar he? Veel beter is om gewoon als schaapje van de overheid aan te nemen wat wel of niet asociaal is. Vooral niet twijfelen aan de autoriteit.quote:Op vrijdag 2 april 2010 12:05 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Oja, ga zelf bepalen wat wel of niet asociaal is.
Je weet dat dat niet mag. Draw your consequences, zou ik zeggen. Ik lig er niet wakker van. Ook met 120 km/u kom je wel thuis.quote:Op vrijdag 2 april 2010 12:00 schreef tho_Omas het volgende:
[..]
Foutparkeren is ook gewoon asociaal. Als ik 128 rijd op een verlaten snelweg, midden in de nacht, kan ik dat niet asociaal noemen. De boetes zijn hier al 2 keer zo hoog als in Duitsland. Het is terecht dat de overheid asociaal gedrag beboet, maar dan moet het doel wel dusdanig zijn dat de maatschappij er baat bij heeft en niet alleen zijzelf.
Als je problemen hebt met besluiten van de overheid ga je ze een brief schrijven of protesteren, niet lopen janken op een forum.quote:Op vrijdag 2 april 2010 12:28 schreef waht het volgende:
[..]
Ja raar he? Veel beter is om gewoon als schaapje van de overheid aan te nemen wat wel of niet asociaal is. Vooral niet twijfelen aan de autoriteit.
Ja, maar dan wel 2 hele minuten later en dat kan niet natuurlijk.quote:Op vrijdag 2 april 2010 12:55 schreef Ringo het volgende:
[..]
Je weet dat dat niet mag. Draw your consequences, zou ik zeggen. Ik lig er niet wakker van. Ook met 120 km/u kom je wel thuis.
Laat die simpele rekensom dan eens zien.quote:Op vrijdag 2 april 2010 14:04 schreef sjorsie1982 het volgende:
Als je 2 hele minuten wint dan moet je trouwens wel van ver komen. Meestal win je er maar enkele seconden mee als je ipv 120 km/h 140 k/mh rijdt. Een simpele rekensom laat dit zien. Als je dan het benzinteverbruik toename uitzet tegen je uurloon zie je nog dat het nog veel geld kost ook en dan de boetes nog buiten beschouwing gelaten.
Als punt wat ook nog meetelt is de milieuvervuiling.
met een (jouw?) uurloon van 0 kom ik op 0. klaar.quote:Op vrijdag 2 april 2010 14:44 schreef Casos het volgende:
[..]
Laat die simpele rekensom dan eens zien.
dan kunnen we dus net zo goed 100 gaan rijdenquote:Op vrijdag 2 april 2010 14:04 schreef sjorsie1982 het volgende:
Als je 2 hele minuten wint dan moet je trouwens wel van ver komen. Meestal win je er maar enkele seconden mee als je ipv 120 km/h 140 k/mh rijdt. Een simpele rekensom laat dit zien. Als je dan het benzinteverbruik toename uitzet tegen je uurloon zie je nog dat het nog veel geld kost ook en dan de boetes nog buiten beschouwing gelaten.
Wat een kansloos mannetje ben jij tochquote:Op vrijdag 2 april 2010 15:46 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
dan kunnen we dus net zo goed 100 gaan rijdenof 80
Mmmmm misschien 60 nog beter
Ach weet je: gewoon 30 km zone maken van al die snelwegen
Of wellicht een woonerf
Man man wat een moraalridders in dit topic
weer zo'n kansloze die niet snap dat het geen flikker uitmaakt wat je teller aangeeft.quote:Op vrijdag 2 april 2010 12:05 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Oja, ga zelf bepalen wat wel of niet asociaal is.Zo vindt een ander foutparkeren weer niet asociaal omdat er bijvoorbeeld toch ruimte zat is waar ze staan.
Er moet ergens een grens getrokken worden en als jij 128 km/u op de teller rijdt krijg jij daar echt geen boete voor.
precies.quote:Op vrijdag 2 april 2010 15:46 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
dan kunnen we dus net zo goed 100 gaan rijdenof 80
Mmmmm misschien 60 nog beter
Ach weet je: gewoon 30 km zone maken van al die snelwegen
Of wellicht een woonerf
Man man wat een moraalridders in dit topic
OK, reken eens voor me uit, Den Haag - Alkmaarquote:Op vrijdag 2 april 2010 14:04 schreef sjorsie1982 het volgende:
Ja, laatst stonden ze in Enschede met 2 man tegelijk langs de snelweg te laseren (op een 100km/uur stuk die eruit ziet als 120!!), en verderop een zooi motoragenten om de verbouwereerde automobilist te verbaliseren.quote:Op donderdag 1 april 2010 17:30 schreef OldJeller het volgende:
En maar janken als men zegt dat de politie vnl. op geld uit is en niet criminaliteit wil aanpakken.
Met de camera langs de weg staan kunnen ze wel, maar boeven vangen, ho maar.
Zo zie je maar weer waar de prioriteiten liggen.
Vind ik ook, voor de hogere inkomens laten zoals het is, voor de lagere inkomens de boetes omlaag!quote:Op donderdag 1 april 2010 16:37 schreef bas-beest het volgende:
boetes moeten gekoppeld worden aan je inkomen, hoe meer je verdient, hoe hoger de boete.
Gewone burgers moeten hun muil houden en de regels gehoorzamen. Net als iedereen.quote:Op zaterdag 3 april 2010 09:40 schreef stekelzwijn het volgende:
We gaan op deze manier nog meer te maken krijgen met in uniform gehesen paupers die gewone burgers eens lekker poten gaan uitdraaien.
Dat gaat het sowieso niet worden, gezien de verdiendrift van de overheid. Mensen financieren zo wel hun eigen uitkering, indirect.quote:Op zaterdag 3 april 2010 09:50 schreef AchJa het volgende:
[..]
Vind ik ook, voor de hogere inkomens laten zoals het is, voor de lagere inkomens de boetes omlaag!
140 km/h = afgerond 39 m/squote:Op vrijdag 2 april 2010 14:44 schreef Casos het volgende:
[..]
Laat die simpele rekensom dan eens zien.
Hoe ziet het verschil er dan uit tussen een autoweg en een snelweg? Allebei vaak 4 baans.quote:Op zaterdag 3 april 2010 08:47 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Ja, laatst stonden ze in Enschede met 2 man tegelijk langs de snelweg te laseren (op een 100km/uur stuk die eruit ziet als 120!!), en verderop een zooi motoragenten om de verbouwereerde automobilist te verbaliseren.
Da's makkelijk incasseren..... Pffffft.
Ja... want te hard rijden in een woonwijk is ook precies hetzelfde als te hard rijden op een snelwegquote:Op zaterdag 3 april 2010 14:10 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Voor alle niet-moraal-ridders, ik hoor je nog wel als je kind wordt doodgereden door iemand die 50 km/h door je woonwijk rijdt ipv 30 km/h.
De gewone burgers zullen niet moeilijk doen als ze maar niet voor ieder idioot wissewasje worden bekeurd, terwijl de echte criminelen de hulp krijgen van de wet, de overheid en justitie om overal onderuit te komen.quote:Op zaterdag 3 april 2010 10:59 schreef Ringo het volgende:
[..]
Gewone burgers moeten hun muil houden en de regels gehoorzamen. Net als iedereen.
Een woonwijk is iets heel anders dan een snelweg. Er wordt hier de hele tijd over harder dan 120 gesproken en dat betekent dat we het over een snelweg hebben.quote:Op zaterdag 3 april 2010 14:10 schreef sjorsie1982 het volgende:
Voor alle niet-moraal-ridders, ik hoor je nog wel als je kind wordt doodgereden door iemand die 50 km/h door je woonwijk rijdt ipv 30 km/h
vluchtgedrag? wat bedoel je hiermee?quote:Te hoge boetes moet je trouwens niet hebben omdat je anders vluchtgedrag krijgt en dat is nog gevaarlijker.
precies.quote:Op zaterdag 3 april 2010 14:20 schreef Refragmental het volgende:
Ik ben overigens wel van mening dat boetes voor 0-10km te hard moeten komen te vervallen.
Maar boetes voor 11-etc mogen wat mij betreft verdubbeld of misschien zelfs verdrievoudigd worden.
Die onzin boetes voor 2km te hard slaan echt nergens op en hebben totaal NIKS met veiligheid te maken.
P.S.
Als er nu iemand reageert met... "ja, maar dan gaat iedereen 11km te hard rijden ipv 1km" ofzo, die lach ik keihard uit in zijn gezicht, want die heeft het niet gesnapt
Ah, vind ik prima.quote:Op donderdag 1 april 2010 19:50 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Maar ze gebruiken het nu om de begroting sluitend te maken. Ach, dan verhogen we de boetes toch wat..
Als je 128 op de teller rijdt, dan rijd je geen 128.quote:Op vrijdag 2 april 2010 12:05 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Oja, ga zelf bepalen wat wel of niet asociaal is.Zo vindt een ander foutparkeren weer niet asociaal omdat er bijvoorbeeld toch ruimte zat is waar ze staan.
Er moet ergens een grens getrokken worden en als jij 128 km/u op de teller rijdt krijg jij daar echt geen boete voor.
En het werkt ook nog eens stimulerend! Gelijk die boetes verhogen lijkt mequote:Op zaterdag 3 april 2010 22:31 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ah, vind ik prima.
Bij verkeersboetes heb je tenminste nog de keuze of je ze wel of niet krijgt.
Het is relatief naar inkomen! Vergeet dat nietquote:Op zaterdag 3 april 2010 23:44 schreef sempron2400 het volgende:
Stel dat het 5000 euro euro voor 10 km te hard wordt, kijken of de moraalridders dan nog zo hard lachen
Het is alleen wel zo eppo. Dan gaat iedereen standaard du 60 rijden op 50 wegen.quote:Op zaterdag 3 april 2010 14:20 schreef Refragmental het volgende:
Ik ben overigens wel van mening dat boetes voor 0-10km te hard moeten komen te vervallen.
Maar boetes voor 11-etc mogen wat mij betreft verdubbeld of misschien zelfs verdrievoudigd worden.
Die onzin boetes voor 2km te hard slaan echt nergens op en hebben totaal NIKS met veiligheid te maken.
P.S.
Als er nu iemand reageert met... "ja, maar dan gaat iedereen 11km te hard rijden ipv 1km" ofzo, die lach ik keihard uit in zijn gezicht, want die heeft het niet gesnapt
Anders gaat iedereen 30-40 rijden op 50-wegen. Dan krijg je geen boete, maar houd je wel de rest van het verkeer op. Dat lijkt me onveiliger en vervelender.quote:Op zondag 4 april 2010 03:10 schreef elf1964 het volgende:
[..]
Het is alleen wel zo eppo. Dan gaat iedereen standaard du 60 rijden op 50 wegen.
Nee pannenkoek!quote:Op zondag 4 april 2010 03:10 schreef elf1964 het volgende:
[..]
Het is alleen wel zo eppo. Dan gaat iedereen standaard du 60 rijden op 50 wegen.
Er zijn ook mensen die zelf kunnen nadenken wat een veilige snelheid is, en die dat niet aan een ander overlaten.quote:Op zaterdag 3 april 2010 21:34 schreef JanJanJan het volgende:
[..]
precies.
Die denken dat er mensen zijn die 120 over het woonerf zouden gaan rijden als er een bord 120 staat
Nee, het is een voorstel en dat zegt dus nog niks.quote:Op donderdag 1 april 2010 16:27 schreef slashdotter3 het volgende:
De boetes die de politie uitschrijft, worden twee keer zo hoog.
Dat staat in een van de bezuinigingsvoorstellen die twintig werkgroepen van ambtenaren donderdag hebben gepresenteerd.
-------------------------------------------------------------------
Hopelijk is dit een 1 april grap...
Mag ik even lachen?? HAHAHAHAHAHAHA!quote:Op zondag 4 april 2010 03:10 schreef elf1964 het volgende:
[..]
Ja prachtig, krijg je ipv 30, 60 euro voor 2km te hard, super redelijk allemaal.quote:Op donderdag 1 april 2010 16:29 schreef BobbyB het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |