quote:
Op zondag 4 april 2010 03:10 schreef elf1964 het volgende:[..]
Het is alleen wel zo eppo. Dan gaat iedereen standaard du 60 rijden op 50 wegen.
Mag ik even lachen?? HAHAHAHAHAHAHA!
Nee Pipo!!!
Je snapt het dus duidelijk niet.
Ik zal het uitleggen voor je.
En ik ga uit van een scenario op de snelweg, waar je 120 mag.
Situatie nu:
tot 120 - geen boete
121-124 - boete, maar met 4km aftrek, dus geen boete
125 boete voor 1km te hard
126 boete voor 2km te hard
127 boete voor 3km te hard
128 boete voor 4km te hard
129 boete voor 5km te hard
130 boete voor 6km te hard
131 boete voor 7km te hard
Situatie zoals het zou moeten zijn:
tot 130 geen boete
131 boete voor 7km te hard INCLUSIEF het verdubbelen/verdrievoudigen van de boete.
Deze situatie geeft je een speling van 10km om te manoeuvreren op de weg, bv inhalen, zonder dat je bang hoeft te zijn voor de belastingdienst.
Mensen gaan dan niet allemaal 130 rijden, want ga je dan net tegen de 131 hikken, dan krijg je namelijk een boete waar je misselijk van wordt.
In het begin zijn er misschien mensen die dat doen, maar na 1 boete doe je dat niet meer.
En dan nog is 130 geen gevaarlijke snelheid op de hedendaagse snelwegen met onze moderne auto's.
Het probleem is echter dat de belastingdienst bergen geld verdient aan die onzin boetes van 1-4km te hard.
Boetes die totaal NIKS met veiligheid te maken hebben, enkel het spekken van de staatskas.
Deze inkomens willen ze natuurlijk niet kwijt. En hele hoge boetes voor mensen die echt te hard en gevaarlijk rijden willen ze niet, want voor je het weer rijdt straks niemand meer te hard en lopen ze een heleboel inkomsten mis. Veiligheid staat op de laatste plaats bij onze regering, anders hadden ze een totaal andere structuur kwa boetes voor te hard rijden.