abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_79917909
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 22:31 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Ah, vind ik prima.
Bij verkeersboetes heb je tenminste nog de keuze of je ze wel of niet krijgt.
En het werkt ook nog eens stimulerend! Gelijk die boetes verhogen lijkt me
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_79919659
Stel dat het 5000 euro euro voor 10 km te hard wordt, kijken of de moraalridders dan nog zo hard lachen
pi_79920083
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 23:44 schreef sempron2400 het volgende:
Stel dat het 5000 euro euro voor 10 km te hard wordt, kijken of de moraalridders dan nog zo hard lachen
Het is relatief naar inkomen! Vergeet dat niet Iemand had in Finland laatst een boete van 112.000 euro voor 22km te hard gereden.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_79924073
Voor de rijken moeten de boetes 10x zo hoog wat mij betreft. Zo hoog dat het bij hun ook pijn gaat doen.
pi_79924097
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 14:20 schreef Refragmental het volgende:
Ik ben overigens wel van mening dat boetes voor 0-10km te hard moeten komen te vervallen.
Maar boetes voor 11-etc mogen wat mij betreft verdubbeld of misschien zelfs verdrievoudigd worden.

Die onzin boetes voor 2km te hard slaan echt nergens op en hebben totaal NIKS met veiligheid te maken.

P.S.
Als er nu iemand reageert met... "ja, maar dan gaat iedereen 11km te hard rijden ipv 1km" ofzo, die lach ik keihard uit in zijn gezicht, want die heeft het niet gesnapt
Het is alleen wel zo eppo. Dan gaat iedereen standaard du 60 rijden op 50 wegen.
  zondag 4 april 2010 @ 03:42:53 #106
157229 Boschkabouter
Met puntmuts.
pi_79924279
quote:
Op zondag 4 april 2010 03:10 schreef elf1964 het volgende:

[..]

Het is alleen wel zo eppo. Dan gaat iedereen standaard du 60 rijden op 50 wegen.
Anders gaat iedereen 30-40 rijden op 50-wegen. Dan krijg je geen boete, maar houd je wel de rest van het verkeer op. Dat lijkt me onveiliger en vervelender.
  zondag 4 april 2010 @ 03:43:24 #107
277031 Zhe-AnGeL
Ikke ist lievt
pi_79924283
kfin dat die pliesie ze eigen maar us omhoog moet kunne krijge
Snollebolt
pi_79925300
quote:

[..]

Nee pannenkoek!
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 21:34 schreef JanJanJan het volgende:

[..]

precies.
Die denken dat er mensen zijn die 120 over het woonerf zouden gaan rijden als er een bord 120 staat
Er zijn ook mensen die zelf kunnen nadenken wat een veilige snelheid is, en die dat niet aan een ander overlaten.
Als iedereen 60 gaat rijden op een 50 weg, dan is het blijkbaar niet zo heel gevaarlijk
*verwijderd door Admin*
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 4 april 2010 @ 09:54:51 #109
862 Arcee
Look closer
pi_79925656
quote:
Op donderdag 1 april 2010 16:27 schreef slashdotter3 het volgende:
De boetes die de politie uitschrijft, worden twee keer zo hoog.

Dat staat in een van de bezuinigingsvoorstellen die twintig werkgroepen van ambtenaren donderdag hebben gepresenteerd.

-------------------------------------------------------------------

Hopelijk is dit een 1 april grap...
Nee, het is een voorstel en dat zegt dus nog niks.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_79927719
quote:

[..]

Mag ik even lachen?? HAHAHAHAHAHAHA!
Nee Pipo!!!
Je snapt het dus duidelijk niet.

Ik zal het uitleggen voor je.

En ik ga uit van een scenario op de snelweg, waar je 120 mag.

Situatie nu:
tot 120 - geen boete
121-124 - boete, maar met 4km aftrek, dus geen boete
125 boete voor 1km te hard
126 boete voor 2km te hard
127 boete voor 3km te hard
128 boete voor 4km te hard
129 boete voor 5km te hard
130 boete voor 6km te hard
131 boete voor 7km te hard

Situatie zoals het zou moeten zijn:
tot 130 geen boete
131 boete voor 7km te hard INCLUSIEF het verdubbelen/verdrievoudigen van de boete.

Deze situatie geeft je een speling van 10km om te manoeuvreren op de weg, bv inhalen, zonder dat je bang hoeft te zijn voor de belastingdienst.

Mensen gaan dan niet allemaal 130 rijden, want ga je dan net tegen de 131 hikken, dan krijg je namelijk een boete waar je misselijk van wordt.
In het begin zijn er misschien mensen die dat doen, maar na 1 boete doe je dat niet meer.
En dan nog is 130 geen gevaarlijke snelheid op de hedendaagse snelwegen met onze moderne auto's.

Het probleem is echter dat de belastingdienst bergen geld verdient aan die onzin boetes van 1-4km te hard.
Boetes die totaal NIKS met veiligheid te maken hebben, enkel het spekken van de staatskas.
Deze inkomens willen ze natuurlijk niet kwijt. En hele hoge boetes voor mensen die echt te hard en gevaarlijk rijden willen ze niet, want voor je het weer rijdt straks niemand meer te hard en lopen ze een heleboel inkomsten mis. Veiligheid staat op de laatste plaats bij onze regering, anders hadden ze een totaal andere structuur kwa boetes voor te hard rijden.
pi_79927773
Kleine kanttekening:

Boetes verdubbelen is voor overtredingen op de snelweg en alles buiten de bebouwde kom.
Boetes verdrievoudigen is voor overtredingen binnen de bebouwde kom.

Lijkt me een heel eerlijk systeem.
pi_79984091
quote:
Op donderdag 1 april 2010 16:29 schreef BobbyB het volgende:
Hoezo? Prima ontwikkeling. Bovendien kun je een boete zelf voorkomen.
Ja prachtig, krijg je ipv 30, 60 euro voor 2km te hard, super redelijk allemaal.

Ik zit er stevig aan te denken als die achterlijke voorstellen er doorheen komen, bijvoorbeeld die van 800 euro eigen risico, maar eens het criminele circuit op te zoeken aangezien emigratie wellicht geen optie is. Het is zo langzamerhand op heel wat fronten beter om als een soort drugsbaron door het leven te gaan dan eerlijke hardwerkende burger uit te hangen. Dat word iets wat alleen nog maar is weggelegd voor de rijke 'elite'.

En nu ik het zo teruglees vind ik het best wel eng hoe serieus ik daar over ben.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')