Leg eens uitquote:Op zaterdag 3 april 2010 17:03 schreef Demise het volgende:
[..]
Dat vind ik dus oprecht leuk.Ik ben over het algemeen niet zo creatief, haat aan knutselen, tekenen en alles wat je met je handen moet 'maken', maar ik kan erg creatief technisch nadenken. Voordat ik echt gemotiveerd of geïnteresseerd ben, moet ik uitgedaagd worden. Het moet moeilijk zijn. Dan pas doe ik mijn best. Zelfde met combineren, dat vind ik de leukste opgaves.
[..]
Oeh! Ik geloof dat ik 'm snap...![]()
Oh die, die had ik al gezien, maar heb hem verder niet meer gevolgd. Zal er aan gaan beginnenquote:
Als Autidude dat zelf liever niet doet, doe ik het ook niet. Misschien dat je hem een PMmetje kunt sturen?quote:
Will doquote:Op zaterdag 3 april 2010 19:35 schreef Demise het volgende:
[..]
Als Autidude dat zelf liever niet doet, doe ik het ook niet. Misschien dat je hem een PMmetje kunt sturen?
Pfff. Het was mooi weer toen ik werkte (binnen) en zodra ik vrij was begon het te regenen. Nu zie ik wel weer een zonnetje, maar toch nog behoorlijk waterig. Hopelijk is het morgen wel weer mooier weer. Vanavond lekker alleen thuis, even een beetje rust.
Tja, dat zul je altijd zien..quote:Op zaterdag 3 april 2010 16:55 schreef DeHovenier het volgende:
Net naar de stad, een en al regen en hagel Ben ik net thuis, is het droog en schijnt de zon![]()
Ik denk dat hij iets ontdekt heeft, toen ie met iets bezig was.quote:Op zaterdag 3 april 2010 18:21 schreef Satsuma het volgende:
Ik snap er niks van mbt Autidude.
Net zo apart als mensen zonder autismequote:Op zaterdag 3 april 2010 20:59 schreef jessica87 het volgende:
Apart gevallen zijn mensen met autisme
Correctie.quote:Op zaterdag 3 april 2010 21:04 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
NetNiet zo apart als mensen zonder autisme
Ze hebben wel een eigen wereldje met regelsquote:Op zaterdag 3 april 2010 21:04 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Net zo apart als mensen zonder autisme
Ja vrolijk pasenquote:
Dat hebben gewone mensen ook dus wat is nu je punt?quote:Op zaterdag 3 april 2010 21:49 schreef jessica87 het volgende:
[..]
Ze hebben wel een eigen wereldje met regels
Hahahquote:Op zaterdag 3 april 2010 21:57 schreef francis998 het volgende:
wow...wat een gedoe rondom een knopje.
Iig ik weet zelf dus al heel lang hoe ik dat piekeren moet uitzetten, sta gewoon lekker ff op en drink een kop thee met melkdat werkt prima bij mij.
verder ach..niet echt veel te melden..heel de dag thuis zitten..morgen ook..en maandag lekker alleen thuis![]()
![]()
En dindsdag weer uurtje babbelen met de psych
Begeleid wonen is op zich toch een mooi toekomstperspectief?quote:Op donderdag 1 april 2010 23:45 schreef ScarFace- het volgende:
[..]
Ik zal waarschijnlijk begeleid gaan wonen geen idee waar, ik was vandaag in een kliniek omdat ik(niet enorm, wel varierend) depressief ben maar ja geen idee of ik dat ga doen ik heb eigenlijk nergens zo snel vertrouwen in enz.
Ik ook. Maar om dat mogelijk te maken zullen er toch ergens "concessies" gedaan moeten worden. En dat is met alles zo in de politiek; wijzigingen op het ene vlak hebben gevolgen op een ander vlak. Daarom is het complex en liggen veel dingen genuanceerd. "Geen gezeik, iedereen rijk" zit er helaas niet in.quote:Op donderdag 1 april 2010 22:37 schreef Demise het volgende:
[..]
Wat betreft politiek:
Ik mag dus nog niet stemmen, eerstvolgende verkiezingen (zie geboortedatum profiel)... Balen, maar als Balkenende weer wordt gekozen, valt het kabinet waarschijnlijk wel weer en kan ik alsnog binnen twee jaar stemmen. Ik verdiep me wel in de politiek; ik vind het belangrijk te weten wat er gebeurt binnen het bestuur van ons land en welke invloed dat heeft op mij. Momenteel zou ik sowieso niet op een rechtse partij stemmen, in verband met de agendapunten die betrekking hebben op de financiële kant van studeren (de prestatiebeurs afschaffen en een lening maken, bijvoorbeeld), maar ik ben van nature ook niet erg rechts. Ik weet dat ik later waarschijnlijk een boven modaal inkomen heb en dus meer belasting moet betalen in een linkse maatschappij, maar ik vind het belangrijk dat mensen die om een bepaalde reden zichzelf financieel niet kunnen onderhouden, toch relatief normaal kunnen leven. Ik ken bijvoorbeeld iemand die in haar eentje van een uitkering leeft met twee kinderen, dan vind ik het leuk om te zien dat dankzij veel sparen, ze toch een weekje of twee op vakantie kunnen, met de zomer.
Herkenbaar.quote:Op vrijdag 2 april 2010 12:06 schreef Demise het volgende:
[..]
@Ferrobar:
Ik denk dat je gelijk hebt. Tenminste, als ik aan iemand probeer uit te leggen hoe ik me voel als ik verliefd ben, herkennen ze daar helemaal niets in. Vice versa idem dito. Ik ben niet zo vaak/snel verliefd, en ook niet echt heel heftig ofzo. Bij mij betekent verliefd zijn meer dat ik graag bij iemand ben, dat ik rustig word van het gezelschap en dat ik me lichamelijk aangetrokken voel tot diegene. That's it.
Sterkte; aangezien je al de tweede bent hier: posten in dit topic heeft toch geen negatieve invloed op de stabiliteit van je relatie???quote:Ik heb het trouwens vanochtend uitgemaakt met mijn vriend. Hij heeft zich (voor de zoveelste keer) niet aan bepaalde beloftes gehouden en ik ben er wel even klaar mee. Hij vond het behoorlijk klote en had erg veel spjit, maar daar koop ik niets voor. Uiteindelijk begreep hij het wel, maar hij vond het wel moeilijk. Het zat er al wel een tijdje aan te komen, trouwens.
[..]
Dank voor de uitleg. Alleen: hoe weet je waar de ander zin in heeft? Mijn probleem is voglens mij dat ik overval veel te veel over nadenk en dat is bij bijvoorbeeld sex niet handig.quote:Op vrijdag 2 april 2010 20:13 schreef Satsuma het volgende:
[..]
Ik zal het simpel maken voor je. Alles wat hoort is alles waar jij en de ander ook zin in hebben en waarmee je niemand pijn doet (tenzij gewenst). Alles wat niet hoort is het overige. Daarom heb ik dus makkelijker seks dan een gesprek. Je hebt niet zo veel regels.
Zucht... Je weet zelf wel wat de uitslag zou zijn als er hier een poll over geplaatst zou worden. Zoek je een verklaring voor je "afwijkingen" of wil je beter met je "afwijkingen" om leren gaan?quote:[..]
Maar dan zou ik hier voor m'n gevoel niet meer mogen posten. Want dan is bewezen dat ik hier niet hoor.
[..]
Dat lijden is zo herkenbaar... Vraag: vertel je het snel aan diegene op wie je verliefd bent dat je verliefd bent?quote:Herkenbaar, deels. Voor mij is dat wel zo in een relatie. Maar als ik (nog) geen relatie met iemand heb, dan kan ik echt zo lijden. Dan wil ik diegene gewoon constant zien, opzoeken, kijk constant foto's en ik wil gewoon weten wat diegene van mij vindt en waarom, en ik wil gewoon zijn goedkeuring en waardering en zo. Ik ben nu verliefd en daardoor ook weer gigantisch labiel, dan weer mega-energiek, dan weer gedeprimeerd, gewoon afhankelijk van hoe hij tegen me doet en wanneer ik 'm weer zie. Ik was van de week ergens waar hij zou zijn maar hij was er niet, ik kon wel huilen. Terwijl ik normaalgesproken helemaal niet zo aantellerig ben. Maar ik word er heel onzeker van.
[..]
Tsja. Aan de ene kant denk ik: sex is sterk overgewaardeerd. Maar aan de andere kant vraag ik me af: of is hetgeen de sex zo geweldig maakt iets wat is mis?quote:Op vrijdag 2 april 2010 21:34 schreef Satsuma het volgende:
[..]
Ik vind het niet zo waanzinnig boeiend nee. En nee, nauwelijks. En ook die vind ik weinig boeiend. En als je het doet terwijl je er niet echt achter staat, dan wordt het dus helemaal niks.
Doe mij maar chocoladeijs.
Eentje waar ik telkens (bijna) van door het lint ga: het meten van KPI's (Key Performance Indicators) op het werk. Stel je moet meten of je bepaalde problemen op tijd opgelost hebt of niet. Doe je er langer over dan afgesproken dan geef je een rode achtergrondkleur bijvoorbeeld (in Excel oid), indien je er korter over doet een groene. Nu heb je in de periode waarover je meet geen problemen gehad: wat wordt de achtergrondkleur?quote:Op vrijdag 2 april 2010 21:40 schreef Satsuma het volgende:
Die test ken ik al, ik kwam rond de 32 uit geloof ik. Maar het is nogal doorzichtig. En de antwoorden zijn nooit precies goed, want het verschilt per situatie. Dus ach.
Heb ooit eens een aanvaring gehad op cursus. Cursusleider vroeg iets aan mij. Hij ging de groep langs, begon bij mij want ik zat op de hoek en je moest antwoorden met ja of nee. "Doe je x op die manier?" Dus ik zei "niet altijd". Hij zei "ja of nee". Dus ik zei "niet altijd". Zei hij weer dat ik ja of nee moest antwoorden. Dus ik zei dat dat niet kon, omdat allebei de antwoorden niet klopten.
Echt superirritant. Hij ergerde zich aan mij, evenals de hele groep, maar ik kan daar gewoon echt geen antwoord op geven als de antwoorden niet kloppen, en als iemand me dan dwingt een onjuist antwoord te geven (of althans dat probeert), word ik alleen maar dwarser.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.twijfelgeval?
Het lijkt me iets waar jij goed in zou kunnen zijn.quote:Op vrijdag 2 april 2010 21:44 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Zeker. De ultieme manier van toepassing van combinatoriek en statistiek.En psychologie niet te vergeten.
Echte wetenschap.
Zeer herkenbaar. Ik ben ook erg perfectionistisch.Ik snap eigenlijk ook niet waarom dat niet meer gewaardeerd wordt.quote:Op zaterdag 3 april 2010 12:24 schreef francis998 het volgende:
perfectionisme, hoef je me niet over te praten. Ik ben er zelf een van. En dat is niet altijd makkelijk.
Vooral kwa studie, ik verlies vaak onnodig veel tijd doordat ik niet tevreden ben met het resultaat en weer opnieuw begin.
Laatst een project voor administraite, waarin je een soort plan voor een bedrijf moest opstellen in een groep van 4. Nou..ik vondt het werk van anderen dusdanig laag,(2 kantjes voor ruim 4 onderdelen) dat ik het zelf ben gaan hermaken, tot diep in de nacht bezig geweest, met als resultaat een prima plan. En de anderen maar een beetje meeliften...maar tijdens de presentatie werd er wel duidelijk wie het meeste werk had verricht.
Maar zoals hierboven...het kan een gigantisch energie en tijdvreten zijn!![]()
Ik ook niet, maar ik heb dit soort dingen vaak pas als laatste door.quote:Op zaterdag 3 april 2010 18:21 schreef Satsuma het volgende:
Ik snap er niks van mbt Autidude.
deels denk ik te begrijpen waarom het niet gewaardeerd word.quote:Op zaterdag 3 april 2010 22:05 schreef Ferrobarr het volgende:
[..]
Het lijkt me iets waar jij goed in zou kunnen zijn.
[..]
Zeer herkenbaar. Ik ben ook erg perfectionistisch.Ik snap eigenlijk ook niet waarom dat niet meer gewaardeerd wordt.
Nou, ehm. Misschien is dat voor jou ook wat lastiger. Maar bij mannen is vrij duidelijk te zien dat ze zin hebben en waarin laat zich dan niet zo moeilijk raden. En verder idd, je denkt te veel na. Ik ook. Mijn oplossing is drank en dat werkt goed. Ik heb niet uitsluitend maar wel vooral zin als ik aangeschoten ben.quote:Op zaterdag 3 april 2010 22:03 schreef Ferrobarr het volgende:
Dank voor de uitleg. Alleen: hoe weet je waar de ander zin in heeft?
Niks daarvan. Ik wil gewoon rigide alles in hokjes stoppen. Duh.quote:Zucht... Je weet zelf wel wat de uitslag zou zijn als er hier een poll over geplaatst zou worden. Zoek je een verklaring voor je "afwijkingen" of wil je beter met je "afwijkingen" om leren gaan?
Soms. Ligt eraan. Als iemand het vraagt geef ik antwoord, als ik iemand makkelijk kan ontlopen zeg ik het wel, maar als ik met iemand moet blijven werken dan zeg ik het niet omdat dat het alleen maar moeilijker maakt voor mij als het niet wederzijds is. Als ik iemand moet blijven zien, gaat de verliefdheid toch niet over. Ook niet als ik weet dat het niet wederzijds is.quote:Dat lijden is zo herkenbaar... Vraag: vertel je het snel aan diegene op wie je verliefd bent dat je verliefd bent?
Herkenbaar.quote:
Tsja. Aan de ene kant denk ik: sex is sterk overgewaardeerd. Maar aan de andere kant vraag ik me af: of is hetgeen de sex zo geweldig maakt iets wat is mis?
quote:Klassiek pianist Wibi Soerjadi, mezzosopraan Tania Kross, metalband After Forever en rapper Brainpower treden samen met het Metropole Orkest op. Tijdens deze registratie, met optredens van Games in concert uit 2007 en 2008, wordt muziek uit bekende computergames gespeeld, zoals Super Mario, Final Fantasy VI en Leisure Suit Larry. Naast de registratie van deze twee concerten zijn interviews te zien met game-composers, artiesten en gamers over de muziek en de invloed ervan op de beleving van de games.
Gelukkigquote:Op zaterdag 3 april 2010 22:17 schreef francis998 het volgende:
@ tijn..ik snapte hem wel(over dat knopje)..hoor...maar..heb nogal een aparte manier van op deze grapjes in te gaan![]()
![]()
Ik ga zo een leuke film kijkenquote:Op zaterdag 3 april 2010 22:26 schreef Autidude het volgende:
Om 0:25 uur komt er iets leuks op Nederland 3.. Games in concert
[..]
Precies bij de heren is het veel makkelijker op te merken, ook o.a. door wat fysieke kenmerken. Bij de dames is het miss wat lastiger te merken.quote:Op zaterdag 3 april 2010 22:25 schreef Satsuma het volgende:
@Demise, moest opeens lachen om een van je zinnen in het stukje dat Ferrobarr citeerde. "Vice versa idem dito". Serieus zeg, da's toch geen zin =P
[..]
Nou, ehm. Misschien is dat voor jou ook wat lastiger. Maar bij mannen is vrij duidelijk te zien dat ze zin hebben en waarin laat zich dan niet zo moeilijk raden. En verder idd, je denkt te veel na. Ik ook. Mijn oplossing is drank en dat werkt goed. Ik heb niet uitsluitend maar wel vooral zin als ik aangeschoten ben.
[..]
hier vindt ik aardig wat herkenning. Voor mij is verliefd zijn net als een soort obsessie(maak ik op uit de 1 echte x dat ik verliefd was en paar twijfelgevallen)..maar het lijkt dan net een obsessie, en om een obsessie tegen te gaan is het soms beter om uit de buurt van het object dat de obsessie opwekt..in dit geval dan een persoonquote:Niks daarvan. Ik wil gewoon rigide alles in hokjes stoppen. Duh.![]()
[..]
Soms. Ligt eraan. Als iemand het vraagt geef ik antwoord, als ik iemand makkelijk kan ontlopen zeg ik het wel, maar als ik met iemand moet blijven werken dan zeg ik het niet omdat dat het alleen maar moeilijker maakt voor mij als het niet wederzijds is. Als ik iemand moet blijven zien, gaat de verliefdheid toch niet over. Ook niet als ik weet dat het niet wederzijds is.
[..]
Lijkt me leuk..alleen heb ik geen tv in mijn kamerquote:Op zaterdag 3 april 2010 22:26 schreef Autidude het volgende:
Om 0:25 uur komt er iets leuks op Nederland 3.. Games in concert
[..]
he..bah...quote:Op zaterdag 3 april 2010 22:28 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Ik ga zo een leuke film kijkenThe Passion of the Christ
![]()
Oorlogfilms zijn wel interresant en leukquote:Op zaterdag 3 april 2010 22:40 schreef francis998 het volgende:
[..]
Lijkt me leuk..alleen heb ik geen tv in mijn kamerdie heeft dag gezegd een hele poos terug. De tv in de woonkamer die heeft gisteren dag gezegd..en in mijn ma's kamer..is zij bezig.
Maar lijkt me leuk..met al die deuntjes van de games..
voor die van super mario vondt ik altijd tof![]()
[..]
he..bah...die film inhoudelijk miss wel redelijk..maar ik ben totaal niet van dramatisch films gediend..en nog minder religieuze..
2 film genres die ik mijd zijn: oorlog en religieus
oeee...en martelscenes vindt ik dus het minst aantrekkelijke aan een filmquote:Op zaterdag 3 april 2010 22:46 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Oorlogfilms zijn wel interresant en leuk![]()
The Passion kijk ik vooral omdat ik die martelscene interresant vind
Dat soort lugubere dingen fascineerd mij dus.quote:Op zaterdag 3 april 2010 22:51 schreef francis998 het volgende:
[..]
oeee...en martelscenes vindt ik dus het minst aantrekkelijke aan een film
Anders zou er toch wel iets ernstig mis zijn met mijn ontwikkeling.quote:
Ik weet het, daarom zou ik zelf ook nooit de politiek in gaan. Ik ben wat dat betreft net GroenLinks, die willen vooral niet in het kabinet, want als ze gewoon in de Tweede Kamer zitten kun je lekker hard roepen wat je slecht vindt. In het kabinet moet je altijd compromissen sluiten en kontdraaien. Eigenlijk net een sociale aangelegenheid.quote:Op zaterdag 3 april 2010 22:03 schreef Ferrobarr het volgende:
[..]
Ik ook. Maar om dat mogelijk te maken zullen er toch ergens "concessies" gedaan moeten worden. En dat is met alles zo in de politiek; wijzigingen op het ene vlak hebben gevolgen op een ander vlak. Daarom is het complex en liggen veel dingen genuanceerd. "Geen gezeik, iedereen rijk" zit er helaas niet in.
Haha, nee hoor. Het liep al een tijdje niet zo lekker meer. Het is vooral het feit dat we steeds verder uit elkaar groeien wat betreft ambities (bij hem zijn die niet aanwezig) en dat hij zich niet aan beloftes kan houden. Natuurlijk zal ik ook wel dingen fout hebben aangepakt, maar ik heb er in ieder geval geen zin meer in. Ik verdien wel iets beters dan steeds ongerust zijn, afgekapt worden zodra het over de toekomst gaat en niet gewaardeerd worden als mijn prioriteiten ergens anders liggen dan bij hem.quote:[..]
Sterkte; aangezien je al de tweede bent hier: posten in dit topic heeft toch geen negatieve invloed op de stabiliteit van je relatie???![]()
Nee.quote:Op zaterdag 3 april 2010 22:25 schreef Satsuma het volgende:
@Demise, moest opeens lachen om een van je zinnen in het stukje dat Ferrobarr citeerde. "Vice versa idem dito". Serieus zeg, da's toch geen zin =P
Dat mag ik hopen dat je die knop het gevondenquote:Op zaterdag 3 april 2010 23:02 schreef Demise het volgende:
[..]
Anders zou er toch wel iets ernstig mis zijn met mijn ontwikkeling.![]()
[..]
Ik weet het, daarom zou ik zelf ook nooit de politiek in gaan. Ik ben wat dat betreft net GroenLinks, die willen vooral niet in het kabinet, want als ze gewoon in de Tweede Kamer zitten kun je lekker hard roepen wat je slecht vindt. In het kabinet moet je altijd compromissen sluiten en kontdraaien. Eigenlijk net een sociale aangelegenheid.![]()
[..]
Haha, nee hoor. Het liep al een tijdje niet zo lekker meer. Het is vooral het feit dat we steeds verder uit elkaar groeien wat betreft ambities (bij hem zijn die niet aanwezig) en dat hij zich niet aan beloftes kan houden. Natuurlijk zal ik ook wel dingen fout hebben aangepakt, maar ik heb er in ieder geval geen zin meer in. Ik verdien wel iets beters dan steeds ongerust zijn, afgekapt worden zodra het over de toekomst gaat en niet gewaardeerd worden als mijn prioriteiten ergens anders liggen dan bij hem.
[..]
Nee.Soms raakt mijn hoofd een beetje in de knoop.
![]()
@tijnbrein:
Ik houd ook wel van martelscenes, eigenlijk. Niet dat ik echt specifiek op zoek ga naar beelden, maar als mij gevraagd word een 'enge film' uit te kiezen, is dat of een film met een martelscene, of een film waarin hetgeen waar je bang voor zou moeten zijn (ik vind films nooit eng; het is maar een film) wel aanwezig is, maar alleen in gedachten. Je ziet het dus niet.
@De hele (over)seks(te) discussie:
Ik heb dus echt helemaal geen problemen met seks. Niet dat ik met elk willekeurig persoon het bed in duik, maar als ik me lichamelijk tot iemand aangetrokken voel en dat is wederzijds, zie ik geen bezwaren. Tenzij een van ons bezet is. Ik vind het ook niet moeilijk (aan te voelen of iemand wil, etc.), het gaat eigenlijk altijd wel gewoon vanzelf.
jajaja..nog steeds over die knop..die knop heeft veel succes gehad hierzoquote:Op zaterdag 3 april 2010 23:11 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Dat mag ik hopen dat je die knop het gevonden![]()
Ik kan dus rustig naar plaatjes van lijken kijken zonder geschokt te zijn. De beelden van 911 schokte mij nauwelijks om maar een voorbeeld te noemen.
De dood van Dimebad Darrel(Pantera) schokte mij wel.
Seks is gewoon leuk.
Wees gerust, niemand hoeft helpen zoeken.quote:Op zaterdag 3 april 2010 23:11 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Dat mag ik hopen dat je die knop het gevonden![]()
Ik kan dus rustig naar plaatjes van lijken kijken zonder geschokt te zijn. De beelden van 911 schokte mij nauwelijks om maar een voorbeeld te noemen.
De dood van Dimebad Darrel(Pantera) schokte mij wel.
Seks is gewoon leuk.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.9/11 is wél echt gebeurd. Dat zorgt er niet voor dat ik er meer bij voel, maar wel dat ik het serieuzer neem, omdat ik weet dat andere mensen het wel heel erg vinden (met gegronde reden).
En seks is lang niet altijd leuk, het kan ook ontzettend saai zijn.
"Hell is other people." - Jean-Paul Sartre
"A first sign of the beginning of understanding is the wish to die." - Franz Kafka
"Never memorize what you can look up in books." - Albert Einstein
Dan moet je Waiting for the Barbarians van Coetzee eens lezen.quote:Op zaterdag 3 april 2010 22:54 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Dat soort lugubere dingen fascineerd mij dus.
quote:Op zaterdag 3 april 2010 23:15 schreef Demise het volgende:
[..]
Wees gerust, niemand hoeft helpen zoeken.
9/11 vind ik wel anders dan een film. Bij een film raakt het me nooit omdat het toch maar een film is. Die mensen krijgen betaald om te doen alsof ze dood gaan. Meestal vind ik het alleen maar grappig, niet eng of erg of vreselijk. Wat wel zorgt voor leuke momenten, in de bioscoop met vriendinnen.Samen zoeken kan wel weer leuk zijnSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.9/11 is wél echt gebeurd. Dat zorgt er niet voor dat ik er meer bij voel, maar wel dat ik het serieuzer neem, omdat ik weet dat andere mensen het wel heel erg vinden (met gegronde reden).
En seks is lang niet altijd leuk, het kan ook ontzettend saai zijn.![]()
Met 911 ik zoiets dus omdat er nu duizenden Amerikanen zijn gestorven moet ik dat erg vinden. Terwijl er elke dagen duizenden mensen sterven als gevolg van armoede in Afrika en Azië. Dat vind ik erger namelijk.
En lachen om scenes in films dat hoort erbij![]()
Als je partner niet dezelfde wensen heeft als jou wel
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
Ik antwoord meestal vrij optimistisch. Mijn score was 20 punten. De realiteit zal wel wat minder rooskleurig zijn, maar ik geloof wel dat ik over enkele jaren ook in de praktijk op die 20 kan uitkomen.quote:Op vrijdag 2 april 2010 21:19 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Verdikkeme, ik hoopte dat ik het hoogste zou scoren.
ik ben benieuwd hoeveel Sempron2400 scoort.![]()
Ik zal je verjaardag nooit meer vergetenquote:Op zaterdag 3 april 2010 23:15 schreef francis998 het volgende:
[..]
jajaja..nog steeds over die knop..die knop heeft veel succes gehad hierzo![]()
Die beelden van 911(11 sep) bedoel je toch? Die schokten mij wel...want hoe kon zoiets nou gebeuren op mijn varjaardag. En ik kon aardig pissed om worden..alle aandacht ging daarnaar uit..en niet naar mijn verjaardag...taart werd zelfs voor de tv gegeten![]()
En seks..ik kan me best voorstellen dat het leuk is..maar dan wel met de juiste persoon
quote:Op zaterdag 3 april 2010 20:59 schreef jessica87 het volgende:
Apart gevallen zijn mensen met autisme
Jah klopt helemaal. De ondoorzichtige waarheid weerspiegelt door iemand van onz/klb(prachtige subforumsquote:Op zaterdag 3 april 2010 21:49 schreef jessica87 het volgende:
[..]
Ze hebben wel een eigen wereldje met regels
De test is ook makkelijk te sturen, en daarom onbetrouwbaar. De test heeft al imo geen enkele greep op het camouflage-effect dat optreedt. Ik geloof zelf niet in genezing of vermindering van ASS. Hooguit gedrags-aanpassingen op basis van cognitie ipv automatismen, waardoor je misschien iets gunstiger uit de test kan komen.quote:Op zondag 4 april 2010 00:23 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
Ik antwoord meestal vrij optimistisch. Mijn score was 20 punten. De realiteit zal wel wat minder rooskleurig zijn, maar ik geloof wel dat ik over enkele jaren ook in de praktijk op die 20 kan uitkomen.
Ik ben meer theoretisch dan praktisch ingesteld....quote:Op zaterdag 3 april 2010 22:05 schreef Ferrobarr het volgende:
[..]
Het lijkt me iets waar jij goed in zou kunnen zijn.
[..]
Het vreemde vind ik, dat als mensen met autisme vooral camouflage toepassen, dat ze dan (bijvoorbeeld op hun werk) 0 uur per week zichzelf zijn. Autistisch gedrag of een autistische manier van leven komt namelijk nergens van pas. Of bekijk ik het nu te simpel?quote:Op zondag 4 april 2010 12:05 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
De test is ook makkelijk te sturen, en daarom onbetrouwbaar. De test heeft al imo geen enkele greep op het camouflage-effect dat optreedt. Ik geloof zelf niet in genezing of vermindering van ASS. Hooguit gedrags-aanpassingen op basis van cognitie ipv automatismen, waardoor je misschien iets gunstiger uit de test kan komen.
Ik las trouwens in Glenn's blog iets erg leuks over je, ze moeten we erg blij met je zijn op je werkDat moet toch hoop en vertrouwen geven
quote:
hier heb je wel een punt.quote:Op zondag 4 april 2010 13:01 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
Het vreemde vind ik, dat als mensen met autisme vooral camouflage toepassen, dat ze dan (bijvoorbeeld op hun werk) 0 uur per week zichzelf zijn. Autistisch gedrag of een autistische manier van leven komt namelijk nergens van pas. Of bekijk ik het nu te simpel?
Haha, dat strookt inderdaad met je opmerking dat seks gewoon leuk is, ja.quote:Op zaterdag 3 april 2010 23:50 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Samen zoeken kan wel weer leuk zijn![]()
Met 911 ik zoiets dus omdat er nu duizenden Amerikanen zijn gestorven moet ik dat erg vinden. Terwijl er elke dagen duizenden mensen sterven als gevolg van armoede in Afrika en Azië. Dat vind ik erger namelijk.
En lachen om scenes in films dat hoort erbij![]()
Als je partner niet dezelfde wensen heeft als jou wel
Autistisch gedrag komt af en toe zeker wel van pas. Zo scoor ik hoog op verslagen, omdat ik zo perfectionistisch ben ingesteld. Ik kan prima werk alleen doen. Ik zal nooit afhaken als ik een probleem voorgeschoteld krijg, omdat ik me er alleen maar harder in vast bijt als het ernaar uitziet dat ik het niet kan oplossen. En een vriendin van mij vraagt altijd wat ik van haar nieuwe kleding vind, omdat ze zeker weet dat ik ook echt mijn mening geef en niet gewoon zeg wat ze wil horen.quote:Op zondag 4 april 2010 13:01 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
Het vreemde vind ik, dat als mensen met autisme vooral camouflage toepassen, dat ze dan (bijvoorbeeld op hun werk) 0 uur per week zichzelf zijn. Autistisch gedrag of een autistische manier van leven komt namelijk nergens van pas. Of bekijk ik het nu te simpel?
quote:Op zondag 4 april 2010 15:35 schreef Demise het volgende:
Vanochtend eieren gezocht!Ja, ik ben 17, so what. Chocolade is altijd lekker, daar mag je best wat voor doen.
![]()
Mijn moeder vergeet ook elk jaar hoeveel eieren ze waar verstopt.Dan zegt ze eerst: ik heb er 28 verstopt! Dan heb ik er 14 gevonden en mijn broertje nog maar 13, gaat ze twijfelen. Meestal vinden we zo rond juli nog wel een paar eitjes.
Ze verstopt ze ook niet echt, ze gooit er gewoon een paar de tuin in (grasveld met een wilde tuin er omheen), ze bukt er niet eens voor!
Staan we uiteindelijk met z'n vieren nog dat laatste eitje te zoeken. Dit jaar hebben we er trouwens ook echt 28 gevonden (na een half uur)!
Hier ben ik het wel mee eens. Vooral dat van emoties van anderen aanvoelen...ik snap ze wel, en kan best vatten dat het klote of juist weer een leuk iets. Maar zelf aanvoelen wat de ander voelt...quote:Op zondag 4 april 2010 15:06 schreef Demise het volgende:
[..]
Haha, dat strookt inderdaad met je opmerking dat seks gewoon leuk is, ja.
Dat er elke dag duizenden mensen sterven om allerlei redenen, vind ik ook niet erg. Ik kan het wel zeggen en ik snap wel waarom ik het erg zou moeten vinden, maar ik voel het gewoon niet. De emoties van anderen voel ik sowieso nooit. Ik weet wel waarom iemand zich rot voelt als bijvoorbeeld zijn/haar vriend/vriendin het heeft uitgemaakt, maar ik begrijp het gevoel niet. Dit is moeilijk uit te leggen, merk ik, volgens mij komt het er ook niet helemaal goed uit. Ik weet wel waarom (zijn/haar vriend heeft het uitgemaakt), ik vind het geen vreemd gevoel van diegene (iedereen voelt dingen anders) en ik kan diegene ook wel troosten (ik weet wat diegene wel/niet wil horen, op dat moment), maar ik voel het niet en daarom begrijp ik het niet echt. Het terugkoppelen naar mezelf faalt op de een of andere manier.
Ik denk weleens dat ik daardoor beter ben in het troosten van mensen, omdat ik gewend ben dat ik het gevoel niet kan bevatten. Ik kan me er nooit écht een voorstelling van maken, dus dat weerhoudt me niet. Terwijl een ander iemand misschien hapert zodra het probleem niet meer te bevatten is.
[..]
Autistisch gedrag komt af en toe zeker wel van pas. Zo scoor ik hoog op verslagen, omdat ik zo perfectionistisch ben ingesteld. Ik kan prima werk alleen doen. Ik zal nooit afhaken als ik een probleem voorgeschoteld krijg, omdat ik me er alleen maar harder in vast bijt als het ernaar uitziet dat ik het niet kan oplossen. En een vriendin van mij vraagt altijd wat ik van haar nieuwe kleding vind, omdat ze zeker weet dat ik ook echt mijn mening geef en niet gewoon zeg wat ze wil horen.
Ik camoufleer wel heel veel, gewoon omdat het voor mij dan gemakkelijker is om met mensen om te gaan. Het is wel vermoeiender, maar op bepaalde momenten vind ik het contact toch belangrijker. Dat betekent niet dat ik nooit mezelf ben. Integendeel, ik ben juist altijd mezelf. Als jij in de bus zit en de persoon naast jou stoot je constant (onbewust/per ongeluk) aan. Ik zou dan echt de neiging krijgen diegene een mep te verkopen, maar dat doe ik niet. Ik weet namelijk dat die mep me de consequenties niet waard zijn. Dat is ook een vorm van camouflage, maar ik vind mezelf niet minder mezelf omdat ik niet aan die neiging toegeef. Misschien ben ik juist wel meer mezelf, omdat ik blijf voldoen aan mijn eigen normen en waarden (o.a. niemand opzettelijk kwetsen).
Enorm herkenbaar, oftewel zo beleef ik het.quote:Op zondag 4 april 2010 13:01 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
quote:
het is gewoon leuk..als wedstrijdje of gewoon voor de lol, maar tegenwoordig die ik er niet aan, ben enigskind en mijn ma doet niet echt aan dit soort dingen...is er niet mee opgegroeidquote:Op zondag 4 april 2010 17:02 schreef Demise het volgende:
[..]
![]()
@eieren zoeken:
Ik ben wel heel erg blij dat we het zo regelen dat, als er 28 eitjes verstopt zijn en ik heb er 14 gevonden, ik niet meer verder mag zoeken. Zo komen we uiteindelijk allebei op hetzelfde aantal eitjes uit en wordt het geen wedstrijdje, maar blijft het gewoon leuk.
Wedstrijdje hoeft van mij dus echt niet, zeker niet met mijn broertje. Allebei vinden we geen enkel andere situatie 'eerlijk', alleen de situatie waarin we allebei evenveel hebben. Met meerdere dingen, trouwens. Als er nog twee stukjes kipfilet zijn, snijden we die allebei door midden en nemen we dus twee helften, terwijl mijn moeder gewoon een stukje van de grootste af zou snijden (ongeveer evenveel is toch ook prima?!). Gelukkig begrijpen mijn broertje en ik elkaar goed.quote:Op zondag 4 april 2010 17:04 schreef francis998 het volgende:
[..]
het is gewoon leuk..als wedstrijdje of gewoon voor de lol, maar tegenwoordig die ik er niet aan, ben enigskind en mijn ma doet niet echt aan dit soort dingen...is er niet mee opgegroeid
Hmm, ik geloof niet dat het camoufleren nou zo bewust plaatsvindt...Ik geloof zelf niet dat ze er altijd bij stil staan. Vooral diegenen die pas op latere leeftijd een diagnose hebben gekregen, vooral hebben geleerd zich aan te passen. Maar dan via de cognitieve weg ipv -laat ik het maar zo noemen- de instictieve/natuurlijke weg....quote:Op zondag 4 april 2010 13:01 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
Dat is mooi dat jij en je broerje elkaar begrijpen.quote:Op zondag 4 april 2010 17:11 schreef Demise het volgende:
[..]
Wedstrijdje hoeft van mij dus echt niet, zeker niet met mijn broertje. Allebei vinden we geen enkel andere situatie 'eerlijk', alleen de situatie waarin we allebei evenveel hebben. Met meerdere dingen, trouwens. Als er nog twee stukjes kipfilet zijn, snijden we die allebei door midden en nemen we dus twee helften, terwijl mijn moeder gewoon een stukje van de grootste af zou snijden (ongeveer evenveel is toch ook prima?!). Gelukkig begrijpen mijn broertje en ik elkaar goed.
Kom volgend jaar maar naar Groningen, dan verstop ik eieren voor je.
Hier ben ik het grotendeels mee eens, meestal doe je dat soort dingen automatisch..je denkt niet o..nu moet ik ff camoufleren..het is iets wat je als reactie op andere dingen doet!quote:Op zondag 4 april 2010 17:24 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Hmm, ik geloof niet dat het camoufleren nou zo bewust plaatsvindt...Ik geloof zelf niet dat ze er altijd bij stil staan. Vooral diegenen die pas op latere leeftijd een diagnose hebben gekregen, vooral hebben geleerd zich aan te passen. Maar dan via de cognitieve weg ipv -laat ik het maar zo noemen- de instictieve/natuurlijke weg....
ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel.
Helemaal in Rotterdam.quote:Op zondag 4 april 2010 17:26 schreef francis998 het volgende:
[..]
Dat is mooi dat jij en je broerje elkaar begrijpen.
By the way, over knuffels gesproken, blijkbaar heb ik een speciale manier van knuffelen..ik haal me schouders op ofzo.
je kan bij mij ook echt merken ben ik achter gekomen wanneer ik echt knuffel met zin erin..of gewoon omdat het maar ff moet.
Vooral als er bij om een knuffels gevraagd word..heb ik de neiging heel flauwig te knuffelen.
Enne..ik hou je eraan. Als ik volgend jaar in Nl ben met pasen...dan mag jij paaseitjes voor me verstoppen...maar het liefst wel hier in R'dam
* EG mompelt iets met cognities die als basisassumpties gaan inwortelenquote:Op zondag 4 april 2010 17:28 schreef francis998 het volgende:
[..]
Hier ben ik het grotendeels mee eens, meestal doe je dat soort dingen automatisch..je denkt niet o..nu moet ik ff camoufleren..het is iets wat je als reactie op andere dingen doet!
idd, ik was druk aan het etenquote:Op zondag 4 april 2010 19:34 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
* EG mompelt iets met cognities die als basisassumpties gaan inwortelen
Stil hier.![]()
The Tudors?quote:Op zondag 4 april 2010 19:42 schreef Demise het volgende:
Zo. Heerlijk gegeten. Om 20:00 begint The Tudors, erg leuk tv-programma.
Ja. Over King Henry VIII. Die was getrouwd, zijn vrouw kreeg een dochter, maar hij wilde een (mannelijke) erfgenaam en achtte zijn vrouw niet in staat hem er eentje te geven. Daarom bepleitte hij dat het huwelijk nooit rechtsgeldig was omdat zij (zijn vrouw) niet als maagd het huwelijk in zou zijn gegaan. De paus gaat hier eerst helemaal niet in mee, maar Henry is niet helemaal goed bij zijn hoofd en dreigt te breken met Rome. Hij wordt hoofd van de kerk, scheidt van zijn vrouw en neemt na het jonge delletje waar hij zo naar liep te kwijlen nog een paar vrouwen. Verscheidene van zijn ex-vrouwen zijn gedood, al heeft hij uiteindelijk wel twee zoons gekregen. Die stierven echter ook en zijn opvolger was uiteindelijk Queen Mary, zijn dochter bij zijn eerste vrouw.quote:
Oke, best moeilijk plotquote:Op zondag 4 april 2010 19:52 schreef Demise het volgende:
[..]
Ja. Over King Henry VIII. Die was getrouwd, zijn vrouw kreeg een dochter, maar hij wilde een (mannelijke) erfgenaam en achtte zijn vrouw niet in staat hem er eentje te geven. Daarom bepleitte hij dat het huwelijk nooit rechtsgeldig was omdat zij (zijn vrouw) niet als maagd het huwelijk in zou zijn gegaan. De paus gaat hier eerst helemaal niet in mee, maar Henry is niet helemaal goed bij zijn hoofd en dreigt te breken met Rome. Hij wordt hoofd van de kerk, scheidt van zijn vrouw en neemt na het jonge delletje waar hij zo naar liep te kwijlen nog een paar vrouwen. Verscheidene van zijn ex-vrouwen zijn gedood, al heeft hij uiteindelijk wel twee zoons gekregen. Die stierven echter ook en zijn opvolger was uiteindelijk Queen Mary, zijn dochter bij zijn eerste vrouw.
Nou, dit is het echte verhaal.quote:
Alfa wat voor studies zijn dat?quote:Op zondag 4 april 2010 12:13 schreef EchtGaaf het volgende:
Oja, Tijn: hbo-opleidingen uit de alfa hoek zullen je minder lastig vallen met formules
quote:
Een alfa reu of teef is de leider van een roedelquote:
quote:Op zondag 4 april 2010 20:12 schreef Juup© het volgende:
[..]
Een alfa reu of teef is de leider van een roedel
Dat snapte ikquote:Op zondag 4 april 2010 20:13 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
![]()
Maar ik had het over de alfa studies op HBO niveau. Wat voor studies zijn er allemaal in die richting.
Ik zie je editquote:
Dat magquote:Op zondag 4 april 2010 20:14 schreef Juup© het volgende:
[..]
Het is hier meestal zo serieus dat ik dacht "laat ik eens een onzinnig antwoord geven".
De alfawetenschappen bestuderen de producten van menselijk handelen.quote:Op zondag 4 april 2010 20:13 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
![]()
Maar ik had het over de alfa studies op HBO niveau. Wat voor studies zijn er allemaal in die richting.
Oh dat klinkt als echt iets voor mijquote:Op zondag 4 april 2010 20:20 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
De alfawetenschappen bestuderen de producten van menselijk handelen..
Vb. Academie mens Arbeid. De "zachte"studies
Pedagogiequote:Op zondag 4 april 2010 20:21 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Oh dat klinkt als echt iets voor mij
Dat zeg ik echt iets voor mijquote:Op zondag 4 april 2010 20:23 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
PedagogieLiteratuurwetenschappen. Cultuurwetenschappen. Maatschappelijk werk
Welke richting is dat nu weer?quote:Op zondag 4 april 2010 20:25 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Dat dacht ik al.
Maar iets in de gamma richting dan?
Economie vind ik saaiquote:Op zondag 4 april 2010 20:27 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
De gammawetenschappen bestuderen het menselijk handelen.
Vb: economie
Dat klinkt veel leukerquote:Op zondag 4 april 2010 20:28 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Of psychologie, sociologie.
psychologie
Leuk toch slapen op schoolquote:Op zondag 4 april 2010 20:29 schreef francis998 het volgende:
[..]
ben ik het mee eens. Viel tijdens administratie en economie meestal half in slaap
Je hebt tegenwoordig ook opleidingen psychologie op HBO niveauquote:Op zondag 4 april 2010 20:31 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Dat klinkt veel leukermisschien kan ik die studie gaan doen
[..]
Weet ikquote:Op zondag 4 april 2010 20:32 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Je hebt tegenwoordig ook opleidingen psychologie op HBO niveau
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |