hier heb je wel een punt.quote:Op zondag 4 april 2010 13:01 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
Het vreemde vind ik, dat als mensen met autisme vooral camouflage toepassen, dat ze dan (bijvoorbeeld op hun werk) 0 uur per week zichzelf zijn. Autistisch gedrag of een autistische manier van leven komt namelijk nergens van pas. Of bekijk ik het nu te simpel?
Haha, dat strookt inderdaad met je opmerking dat seks gewoon leuk is, ja.quote:Op zaterdag 3 april 2010 23:50 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Samen zoeken kan wel weer leuk zijn![]()
Met 911 ik zoiets dus omdat er nu duizenden Amerikanen zijn gestorven moet ik dat erg vinden. Terwijl er elke dagen duizenden mensen sterven als gevolg van armoede in Afrika en Azië. Dat vind ik erger namelijk.
En lachen om scenes in films dat hoort erbij![]()
Als je partner niet dezelfde wensen heeft als jou wel
Autistisch gedrag komt af en toe zeker wel van pas. Zo scoor ik hoog op verslagen, omdat ik zo perfectionistisch ben ingesteld. Ik kan prima werk alleen doen. Ik zal nooit afhaken als ik een probleem voorgeschoteld krijg, omdat ik me er alleen maar harder in vast bijt als het ernaar uitziet dat ik het niet kan oplossen. En een vriendin van mij vraagt altijd wat ik van haar nieuwe kleding vind, omdat ze zeker weet dat ik ook echt mijn mening geef en niet gewoon zeg wat ze wil horen.quote:Op zondag 4 april 2010 13:01 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
Het vreemde vind ik, dat als mensen met autisme vooral camouflage toepassen, dat ze dan (bijvoorbeeld op hun werk) 0 uur per week zichzelf zijn. Autistisch gedrag of een autistische manier van leven komt namelijk nergens van pas. Of bekijk ik het nu te simpel?
quote:Op zondag 4 april 2010 15:35 schreef Demise het volgende:
Vanochtend eieren gezocht!Ja, ik ben 17, so what. Chocolade is altijd lekker, daar mag je best wat voor doen.
![]()
Mijn moeder vergeet ook elk jaar hoeveel eieren ze waar verstopt.Dan zegt ze eerst: ik heb er 28 verstopt! Dan heb ik er 14 gevonden en mijn broertje nog maar 13, gaat ze twijfelen. Meestal vinden we zo rond juli nog wel een paar eitjes.
Ze verstopt ze ook niet echt, ze gooit er gewoon een paar de tuin in (grasveld met een wilde tuin er omheen), ze bukt er niet eens voor!
Staan we uiteindelijk met z'n vieren nog dat laatste eitje te zoeken. Dit jaar hebben we er trouwens ook echt 28 gevonden (na een half uur)!
Hier ben ik het wel mee eens. Vooral dat van emoties van anderen aanvoelen...ik snap ze wel, en kan best vatten dat het klote of juist weer een leuk iets. Maar zelf aanvoelen wat de ander voelt...quote:Op zondag 4 april 2010 15:06 schreef Demise het volgende:
[..]
Haha, dat strookt inderdaad met je opmerking dat seks gewoon leuk is, ja.
Dat er elke dag duizenden mensen sterven om allerlei redenen, vind ik ook niet erg. Ik kan het wel zeggen en ik snap wel waarom ik het erg zou moeten vinden, maar ik voel het gewoon niet. De emoties van anderen voel ik sowieso nooit. Ik weet wel waarom iemand zich rot voelt als bijvoorbeeld zijn/haar vriend/vriendin het heeft uitgemaakt, maar ik begrijp het gevoel niet. Dit is moeilijk uit te leggen, merk ik, volgens mij komt het er ook niet helemaal goed uit. Ik weet wel waarom (zijn/haar vriend heeft het uitgemaakt), ik vind het geen vreemd gevoel van diegene (iedereen voelt dingen anders) en ik kan diegene ook wel troosten (ik weet wat diegene wel/niet wil horen, op dat moment), maar ik voel het niet en daarom begrijp ik het niet echt. Het terugkoppelen naar mezelf faalt op de een of andere manier.
Ik denk weleens dat ik daardoor beter ben in het troosten van mensen, omdat ik gewend ben dat ik het gevoel niet kan bevatten. Ik kan me er nooit écht een voorstelling van maken, dus dat weerhoudt me niet. Terwijl een ander iemand misschien hapert zodra het probleem niet meer te bevatten is.
[..]
Autistisch gedrag komt af en toe zeker wel van pas. Zo scoor ik hoog op verslagen, omdat ik zo perfectionistisch ben ingesteld. Ik kan prima werk alleen doen. Ik zal nooit afhaken als ik een probleem voorgeschoteld krijg, omdat ik me er alleen maar harder in vast bijt als het ernaar uitziet dat ik het niet kan oplossen. En een vriendin van mij vraagt altijd wat ik van haar nieuwe kleding vind, omdat ze zeker weet dat ik ook echt mijn mening geef en niet gewoon zeg wat ze wil horen.
Ik camoufleer wel heel veel, gewoon omdat het voor mij dan gemakkelijker is om met mensen om te gaan. Het is wel vermoeiender, maar op bepaalde momenten vind ik het contact toch belangrijker. Dat betekent niet dat ik nooit mezelf ben. Integendeel, ik ben juist altijd mezelf. Als jij in de bus zit en de persoon naast jou stoot je constant (onbewust/per ongeluk) aan. Ik zou dan echt de neiging krijgen diegene een mep te verkopen, maar dat doe ik niet. Ik weet namelijk dat die mep me de consequenties niet waard zijn. Dat is ook een vorm van camouflage, maar ik vind mezelf niet minder mezelf omdat ik niet aan die neiging toegeef. Misschien ben ik juist wel meer mezelf, omdat ik blijf voldoen aan mijn eigen normen en waarden (o.a. niemand opzettelijk kwetsen).
Enorm herkenbaar, oftewel zo beleef ik het.quote:Op zondag 4 april 2010 13:01 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
quote:
het is gewoon leuk..als wedstrijdje of gewoon voor de lol, maar tegenwoordig die ik er niet aan, ben enigskind en mijn ma doet niet echt aan dit soort dingen...is er niet mee opgegroeidquote:Op zondag 4 april 2010 17:02 schreef Demise het volgende:
[..]
![]()
@eieren zoeken:
Ik ben wel heel erg blij dat we het zo regelen dat, als er 28 eitjes verstopt zijn en ik heb er 14 gevonden, ik niet meer verder mag zoeken. Zo komen we uiteindelijk allebei op hetzelfde aantal eitjes uit en wordt het geen wedstrijdje, maar blijft het gewoon leuk.
Wedstrijdje hoeft van mij dus echt niet, zeker niet met mijn broertje. Allebei vinden we geen enkel andere situatie 'eerlijk', alleen de situatie waarin we allebei evenveel hebben. Met meerdere dingen, trouwens. Als er nog twee stukjes kipfilet zijn, snijden we die allebei door midden en nemen we dus twee helften, terwijl mijn moeder gewoon een stukje van de grootste af zou snijden (ongeveer evenveel is toch ook prima?!). Gelukkig begrijpen mijn broertje en ik elkaar goed.quote:Op zondag 4 april 2010 17:04 schreef francis998 het volgende:
[..]
het is gewoon leuk..als wedstrijdje of gewoon voor de lol, maar tegenwoordig die ik er niet aan, ben enigskind en mijn ma doet niet echt aan dit soort dingen...is er niet mee opgegroeid
Hmm, ik geloof niet dat het camoufleren nou zo bewust plaatsvindt...Ik geloof zelf niet dat ze er altijd bij stil staan. Vooral diegenen die pas op latere leeftijd een diagnose hebben gekregen, vooral hebben geleerd zich aan te passen. Maar dan via de cognitieve weg ipv -laat ik het maar zo noemen- de instictieve/natuurlijke weg....quote:Op zondag 4 april 2010 13:01 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
Dat is mooi dat jij en je broerje elkaar begrijpen.quote:Op zondag 4 april 2010 17:11 schreef Demise het volgende:
[..]
Wedstrijdje hoeft van mij dus echt niet, zeker niet met mijn broertje. Allebei vinden we geen enkel andere situatie 'eerlijk', alleen de situatie waarin we allebei evenveel hebben. Met meerdere dingen, trouwens. Als er nog twee stukjes kipfilet zijn, snijden we die allebei door midden en nemen we dus twee helften, terwijl mijn moeder gewoon een stukje van de grootste af zou snijden (ongeveer evenveel is toch ook prima?!). Gelukkig begrijpen mijn broertje en ik elkaar goed.
Kom volgend jaar maar naar Groningen, dan verstop ik eieren voor je.
Hier ben ik het grotendeels mee eens, meestal doe je dat soort dingen automatisch..je denkt niet o..nu moet ik ff camoufleren..het is iets wat je als reactie op andere dingen doet!quote:Op zondag 4 april 2010 17:24 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Hmm, ik geloof niet dat het camoufleren nou zo bewust plaatsvindt...Ik geloof zelf niet dat ze er altijd bij stil staan. Vooral diegenen die pas op latere leeftijd een diagnose hebben gekregen, vooral hebben geleerd zich aan te passen. Maar dan via de cognitieve weg ipv -laat ik het maar zo noemen- de instictieve/natuurlijke weg....
ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel.
Helemaal in Rotterdam.quote:Op zondag 4 april 2010 17:26 schreef francis998 het volgende:
[..]
Dat is mooi dat jij en je broerje elkaar begrijpen.
By the way, over knuffels gesproken, blijkbaar heb ik een speciale manier van knuffelen..ik haal me schouders op ofzo.
je kan bij mij ook echt merken ben ik achter gekomen wanneer ik echt knuffel met zin erin..of gewoon omdat het maar ff moet.
Vooral als er bij om een knuffels gevraagd word..heb ik de neiging heel flauwig te knuffelen.
Enne..ik hou je eraan. Als ik volgend jaar in Nl ben met pasen...dan mag jij paaseitjes voor me verstoppen...maar het liefst wel hier in R'dam
* EG mompelt iets met cognities die als basisassumpties gaan inwortelenquote:Op zondag 4 april 2010 17:28 schreef francis998 het volgende:
[..]
Hier ben ik het grotendeels mee eens, meestal doe je dat soort dingen automatisch..je denkt niet o..nu moet ik ff camoufleren..het is iets wat je als reactie op andere dingen doet!
idd, ik was druk aan het etenquote:Op zondag 4 april 2010 19:34 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
* EG mompelt iets met cognities die als basisassumpties gaan inwortelen
Stil hier.![]()
The Tudors?quote:Op zondag 4 april 2010 19:42 schreef Demise het volgende:
Zo. Heerlijk gegeten. Om 20:00 begint The Tudors, erg leuk tv-programma.
Ja. Over King Henry VIII. Die was getrouwd, zijn vrouw kreeg een dochter, maar hij wilde een (mannelijke) erfgenaam en achtte zijn vrouw niet in staat hem er eentje te geven. Daarom bepleitte hij dat het huwelijk nooit rechtsgeldig was omdat zij (zijn vrouw) niet als maagd het huwelijk in zou zijn gegaan. De paus gaat hier eerst helemaal niet in mee, maar Henry is niet helemaal goed bij zijn hoofd en dreigt te breken met Rome. Hij wordt hoofd van de kerk, scheidt van zijn vrouw en neemt na het jonge delletje waar hij zo naar liep te kwijlen nog een paar vrouwen. Verscheidene van zijn ex-vrouwen zijn gedood, al heeft hij uiteindelijk wel twee zoons gekregen. Die stierven echter ook en zijn opvolger was uiteindelijk Queen Mary, zijn dochter bij zijn eerste vrouw.quote:
Oke, best moeilijk plotquote:Op zondag 4 april 2010 19:52 schreef Demise het volgende:
[..]
Ja. Over King Henry VIII. Die was getrouwd, zijn vrouw kreeg een dochter, maar hij wilde een (mannelijke) erfgenaam en achtte zijn vrouw niet in staat hem er eentje te geven. Daarom bepleitte hij dat het huwelijk nooit rechtsgeldig was omdat zij (zijn vrouw) niet als maagd het huwelijk in zou zijn gegaan. De paus gaat hier eerst helemaal niet in mee, maar Henry is niet helemaal goed bij zijn hoofd en dreigt te breken met Rome. Hij wordt hoofd van de kerk, scheidt van zijn vrouw en neemt na het jonge delletje waar hij zo naar liep te kwijlen nog een paar vrouwen. Verscheidene van zijn ex-vrouwen zijn gedood, al heeft hij uiteindelijk wel twee zoons gekregen. Die stierven echter ook en zijn opvolger was uiteindelijk Queen Mary, zijn dochter bij zijn eerste vrouw.
Nou, dit is het echte verhaal.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |