daar ga je heen met je vriend, en niet met je vriendin ;-)quote:Op maandag 29 maart 2010 18:53 schreef Drive-r het volgende:
In mei voor werk richting Parijs, dus ik plak er een weekendje met de vriendin aan vast. Zij heeft eerder een jaar in Parijs gewoond en ik ben er ook al vaker geweest, maar wilde toch even checken of mensen nog goeie tips hadden voor een leuk hotel? Ik zit voor werk in Sofitel Le Faubourg, wat net iets boven de Place de la Concorde ligt. Ideale lokatie natuurlijk, maar een weekendje daar kost me 500 euro voor 2 personen.
Nu is dat geen ramp, maar voor dat geld kun je ongetwijfeld nog wel iets leukers krijgen dan een Sofitel. Of natuurlijk iets dat net zo leuk is, maar voor minder![]()
Voorkeur gaat trouwens uit naar iets in de richting van Marais, da's 's avonds altijd wel zo leuk met uit eten gaan, etc...
Jaja, en toch blijft het een leuke wijkquote:Op woensdag 31 maart 2010 02:04 schreef HaagsPietje het volgende:
[..]
daar ga je heen met je vriend, en niet met je vriendin ;-)
ga zelf altijd in het kyriad Bercy. lekker makkelijk bereikbaar,prima parkeergelegenheid, supersnelle verbinding met het centrum en een rustig relaxed wijkje met een leuk straatje restaurantjes etc. ideaal.
Stokbrood moet je echt zien het is zoo supeerrr awesome!!!!einzwedrei!!11quote:Op vrijdag 9 april 2010 17:07 schreef mwaterl het volgende:
Ik ga dus naar Parijs met school. Vannacht vertrek ik. Ik ben dan ongeveer van 08.00-19.00 morgen in Parijs. De Eiffeltoren/Notre Dame/Sacre Coeur etc. heb ik allemaal al gezien. Wat is er nog meer leuk daaro?
quote:Op vrijdag 9 april 2010 17:17 schreef OMGWTFBBQSAUCE het volgende:
[..]
Stokbrood moet je echt zien het is zoo supeerrr awesome!!!!einzwedrei!!11![]()
![]()
![]()
Die staat er het hele jaar door als het goed is.quote:Op vrijdag 9 april 2010 17:18 schreef Viking84 het volgende:
De kermis, vlakbij het Louvre (naast het park Jardin du Luxembourg, dacht ik). Ik weet alleen niet of er nu al kermis is.
details?quote:Op vrijdag 9 april 2010 17:24 schreef MASD het volgende:
[..]
Die staat er het hele jaar door als het goed is.
Als je weinig zelfvertrouwen hebt moet je 's nachts door de wijk lopen waar de moulin rouge staat, iedereen wil seks met je, keitof. Daarnaast is de metro ook altijd een avontuur, wederom vooral 's nachts. Haha, stomme negers.
Versailles ben ik al geweest en zoveel tijd heb ik niet:Pquote:Op vrijdag 9 april 2010 17:25 schreef Knuffleheinz het volgende:
Het legermuseum + graf van Napoleon. Je moet ook naar Versailles. Wel ff met de trein, maar (mits lekker weer) enorm mooi. Muséé D'orsay. De tuinen bij het Louvre zijn ook erg mooi, de Jardin des Tuileries.
Dit.quote:Op vrijdag 9 april 2010 17:13 schreef BasEnAad het volgende:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Catacomben_van_Parijs
Dat dus.quote:Op vrijdag 9 april 2010 17:17 schreef OMGWTFBBQSAUCE het volgende:
[..]
Stokbrood moet je echt zien het is zoo supeerrr awesome!!!!einzwedrei!!11![]()
![]()
![]()
De Champs Elysee, gewoon 10 minuten gaan kijken bij die rotonde en wachten op een ongeluk. Verder vond ik de metro ook een ervaring, overal bedelende mensen en zingende musicanten.. Erg indrukwekkend.quote:Op vrijdag 9 april 2010 17:10 schreef rkd het volgende:
- Hard Rock Café
- Champs elysee met artiesten
zoals hierboven vermeld wordt: Invalides met het graf van Napoleon en 2 hele toffe musea ernaast.quote:Op vrijdag 9 april 2010 17:24 schreef MASD het volgende:
[..]
Die staat er het hele jaar door als het goed is.
Als je weinig zelfvertrouwen hebt moet je 's nachts door de wijk lopen waar de moulin rouge staat, iedereen wil seks met je, keitof. Daarnaast is de metro ook altijd een avontuur, wederom vooral 's nachts. Haha, stomme negers.
Fontainebleau is ook prachtig en minder toeristisch! en op zondag een leuk marktje in het dorpje!quote:Op vrijdag 9 april 2010 17:25 schreef Knuffleheinz het volgende:
Het legermuseum + graf van Napoleon. Je moet ook naar Versailles. Wel ff met de trein, maar (mits lekker weer) enorm mooi. Muséé D'orsay. De tuinen bij het Louvre zijn ook erg mooi, de Jardin des Tuileries.
Oscar Wilde ligt ook op Père Lachaise; zijn graftombe wordt gezoend door vrouwen en heeft allemaal kusmondjes van lipstick erop.quote:Op vrijdag 9 april 2010 21:23 schreef HaagsPietje het volgende:
erder Pere Lachaise waar Jim Morrison en Edith Piaf begraven liggen
quote:Op vrijdag 9 april 2010 22:12 schreef Iblis het volgende:
[..]
Oscar Wilde ligt ook op Père Lachaise; zijn graftombe wordt gezoend door vrouwen en heeft allemaal kusmondjes van lipstick erop.
George Bizet, Moliere, Honore de Balzac, baron Hausmann (architect van Parijs), Abelard en Heloise (middeleeuwse cultfiguren Frankrijk), Allan Kardec waar ALTIJD heel veel verse bloemen staan en natuurlijk onze eigen Karel Appel.... ;-)quote:Op vrijdag 9 april 2010 22:13 schreef CherryLips het volgende:
[..]Ook die van mij
.
En de urn van Maria Callas staat er ook, en het graf van Chopin en nog een hele zwik andere beroemdheden.
http://www.pere-lachaise.com/
Het klinkt heel luguber, maar het is eigenlijk een schitterend park, vooral als het mooi weer is.
die negers doen geen vlieg kwaad daar bij mont martre....bij het gare du nord weet ik het nog zo net niet ;-)quote:Op zaterdag 10 april 2010 02:38 schreef MASD het volgende:
Over negers gesproken, negeer ze allemaal. Zeker degenen met armbandjes en ander spul. Menig middag op het grasveld bij Montmartre gelegen om daar die negers toeristen te zien scammen, briljant.
quote:Op dinsdag 13 april 2010 08:32 schreef gothic-blackie het volgende:
wij zijn nu weer een paar dagen terug uit parijs en behalve de bekende plekken zijn we ook ergens geweest wat ook super mooi was en niet vol zat met eiffeltorenverkopers en toeristen, namelijk: http://nl.wikipedia.org/wiki/Kasteel_van_Vincennes
we zijn niet binnen geweest maar het was een super mooi terrein om over heen te lopen en te bekijken, zeker een aanrader!
ach bij ons was een halte later het hotel en manlief had ergens een fototje gezien dat dat wel mooi wasquote:Op dinsdag 13 april 2010 12:12 schreef Maikuuul het volgende:
[..]hey das toevallig, vorig jaar toen ik met een vriend in Parijs was waren we daar ook uitgekomen
hadden we perongeluk de verkeerde metro gepakt, zag er inderdaad wel mooi uit van buiten. We moest bij een gehalte genaamd Vintcent zijn ergens in Parijs maar hadden ons dus vergist
als je daar van houdt moet je volgende keer zeker eens een dagje gaan rondkijken bij Chateau Fontainebleau in het gelijknamige plaatsje! prachtige omgeving, schitterend oud kasteel met historische waarde (Napoleon, zonnekoning etc.) en veeeel minder toeristisch dan Versaille.quote:Op dinsdag 13 april 2010 12:49 schreef gothic-blackie het volgende:
[..]
ach bij ons was een halte later het hotel en manlief had ergens een fototje gezien dat dat wel mooi was
Ja, die truffels en chocola op Madeleine !quote:Op zaterdag 17 april 2010 13:02 schreef dutch-mamma het volgende:
Klinkt goed, bedankt voor je tips!
De kinderen (2 pubers met Asperger-stoornis, dus gebruiksaanwijzing waar ik rekening mee moet houden) verheugen zich al op picknicken in de Jardin de LuxembourgIk moet ze van tevoren goed voorbereiden op wat we gaan doen en zien, vandaar mijn vragen.
Het Louvre, Ard de Triomphe, Trocadero en de Eifeltoren (niet erop maar eronder want hoogtevrees) kennen ze al, en beviel goed. Orsay is toch het voormalige station? Staat ook hoog op onze lijst.
Wat de vorige keer ook een doorslaand succes was, was de Place de la Madeleine. Steil achterover vallen van de dagprijs van de truffels en de kaviaar. Kleine chocoladetaartjes vanaf 40 euro. Genieten van retedure chocoladekoekjes (drie voor zes euro of zo, ik vond ze niet eens lekker, Euroshopper heeft betere, maar het ging om het idee ;-)).
Theatertjes zie ik niet zitten met ze, maar er blijft nog genoeg plezier over
Ik google, maar kom hier niet goed uit. Heb je een URL? Laat maar, ben er al achter! Ja, inderdaad, dit kan wel eens een schot in de roos zijn!!! Bedankt!quote:Op zaterdag 17 april 2010 20:09 schreef quirigua het volgende:
doe dan zeker ook cluny - ruins en gobelins, de mooiste ;
het is op 5 mei...quote:Op vrijdag 23 april 2010 17:48 schreef HaagsPietje het volgende:
[..]
veel plezier morgen in het parc des princes![]()
ALLEZ PARIS ALLEZ PARIS
tering, das wel een erg "lang weekendje Parijs" dan?!quote:Op zaterdag 24 april 2010 11:06 schreef psv-gomes het volgende:
[..]
het is op 5 mei...
nog ff wachten dus
hoezo?quote:Op zaterdag 24 april 2010 11:16 schreef HaagsPietje het volgende:
[..]
tering, das wel een erg "lang weekendje Parijs" dan?!
whahaha meen je niet! relaxed!quote:Op zaterdag 24 april 2010 11:45 schreef psv-gomes het volgende:
[..]
hoezo?
ik woon p het moment bij parijs
disneyland parijs, receptie. voor de ervaring en in nederland is er niet veel qua werk nu ivm crisisquote:Op zaterdag 24 april 2010 14:20 schreef HaagsPietje het volgende:
[..]
whahaha meen je niet! relaxed!
dat was ik ook van plan....tot mn studie de mist inging en ik werkloos werd ahum...
3 vragen:
waarom?
waar?
duur?
Ik heb zomaar het idee dat ik een generatie of 2, 3 ouder ben dan jijquote:Op zondag 25 april 2010 00:15 schreef psv-gomes het volgende:
[..]
disneyland parijs, receptie. voor de ervaring en in nederland is er niet veel qua werk nu ivm crisis
duur? je kan het zo duur maken als je wilt
vraagt me af hoe oud je me inschat....quote:Op zondag 25 april 2010 02:40 schreef dutch-mamma het volgende:
[..]
Ik heb zomaar het idee dat ik een generatie of 2, 3 ouder ben dan jijmaar je maakt me nu wel enorm nieuwsgierig..! Ik ken namelijk een paar moeders van mijn leeftijd met kinderen die geheid van jouw leeftijd zijn, en min of meer lamgeslagen door de kredietcrisis
![]()
Ik heb ook het idee dat jouw job er eentje is uit de cathegorie "oogkleppen voor, verstand op nul en positief blijven", ofwel voor de echte doorzetters.
En tenslotte vraag ik me af of Disney niet ook big time moet bezuinigen vanwege diezelfde crisis...
Dat maakt me nog nieuwsgieriger.
Vertel, details...!
(mag per pb, ik zie dit als een stukje algemene ontwikkeling...)
Niet veel? Meer dan in ieder ander land van Europa iig.quote:Op zondag 25 april 2010 00:15 schreef psv-gomes het volgende:
[..]
disneyland parijs, receptie. voor de ervaring en in nederland is er niet veel qua werk nu ivm crisis
Het is inderdaad in 100 jaar niet zo slecht geweest, in heel Frankrijk trouwens.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 17:03 schreef psv-gomes het volgende:
tja het regent al een paar dagen hoor
en beter wordt t niet
http://meteo.orange.fr/previsions/france/paris-75.html
Je mag de site ook in een PM sturenquote:Op zaterdag 15 mei 2010 20:47 schreef Tonio-mcdo het volgende:
Wel in de lucht, nog druk onder constructie.
Ben bang dat het als spam wordt gezien hier, dus weet niet of ik hem kan posten.
gewoon meestal op het station verkrijgbaar. vraag het eens na bij een loket. of wrs hebben ze het ook in het hotel waar je overnachtquote:Op zondag 16 mei 2010 14:10 schreef Corkscrew het volgende:
Ik ben binnenkort één dag in Parijs. Hoewel ik er al twee keer eerder ben geweest, is het wel zo handig een kaart van het centrum op zak te hebben. Heeft iemand idee waar je makkelijk en goedkoop een simpel plattegrondje kunt krijgen (misschien wel gratis zelfs)? Van metrokaartjes meen ik me te herinneren dat die gewoon gratis in de stations te vinden zijn - klopt dat? Alvast bedankt.
de goedkoopste op Booking.com is 105 euro:quote:Op vrijdag 21 mei 2010 18:17 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
Mijn enige eisen zijn:
- veilig hotel in veilige omgeving
- redelijk centraal of in elk geval aan een metroverbinding
- eigen wc/ badkamer
- geen jeugdherbergachtig iets. Gewoon een charmant hotelletje.
- prijs max 40 euro p.p.p.n.
Is voor 2 personen.
en die zijn onbeperkt geldig?quote:Op woensdag 26 mei 2010 21:16 schreef Tonio-mcdo het volgende:
Met een Carnet de dix kan je wel uit de voeten, zijn tien ritjes met de metro(12 euro ofzo)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |