abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 20 juni 2010 @ 18:51:44 #201
258802 Yreal
henk..!
pi_83065341
quote:
Op zondag 20 juni 2010 18:23 schreef schaal_9 het volgende:

[..]

Oke, now you're talking!

Nog op straat gegaan voor een beter salaris?
Ik ben wel benieuwd of het een beetje prettig werken is aan de lopende band. Ik heb namelijk het idee dat de leidinggevenden er vrij streng zijn. De productie die je levert, is direct meetbaar.

Ik heb eens ergens gewerkt (loondispensatie) en daar vond ik geen aansluiting. Een documentje op de vaste schijf zetten, begon de baas te k*nkeren dat ik het onmiddellijk moest verwijderen. Hij was ook niet bereid om de loondispensatie te verlagen, ondanks ik goed werk leverde. Inmiddels heb ik ander werk.
oh valt prima te vertoeven hoor. Lopende band is verstand op nul, geen suggesties aandragen en een beetje ouwehoeren met je collega's of meezingen mrt de radio. Werkdruk is bij 90% van de plaatsen sowieso vrij laag. Je hebt ze er wel tussenzitten hoor , waar je 8 uur per dag word afgebeund in een warme hal. Gelukkig heb ik arbeidsrecht dus weet wat ze me wel en niet kunnen maken in het geval ze het te bont maken.

Schoonmaken en verhuizen is een nog grotere grap. Van het uur word er een kwartier gerookt. Grote shit als ovens is wel kut waneer je trappen op moet. Schoonmaken is een beetje relaxt je eigen ding doen. Ik was serieus in een half uurtje klaar waar je een uur had . En dan deed ik het echt goed.

Ach, wie weet hè. Ik kan ook mazel hebben altijd. Maar iedereen praat vanuit zijn eigen ervaringen omdat je meer niet kunt bevatten
pi_83134772
Voordiegene die het UWV reclame folder krijgen kijk op pagina 17 eerlijk zeg tegenover de wajongers !

iemand die gezond was had 2000 euro bruto per maand
Ze wordt ziek en krijgt 2 maanden lang 75% van het min loon (1500 euro) daarna komt ze in de wia 1400 euro per maand 2 jaar lang !!!

Vervolgens knapt ze op en gaat ze weer aan het werk voor 2 dagen in de week haar inkomen bij deze baas is nu 1000 euro het UWV vult nu 700 euro aan samen is dat 1700 euro bruto VOOR 2 DAGEN IN DE WEEK!!!!

bij Wajong loondispensatie mag je niet meer dan 120 van het min loon verdienen !!!
ook al werk je maar 2 dagen dan wordt het berekend op die 2 dagen in de week!!! eerlijk zeg!!
Wajong wordt berekent op 120% van 1407 dus dat komt neer op tegen de 1700 euro als je 40 uur als wajonger werkt met loondispensatie.

En waarom is dit in de wia niet ? 2 dagen werken 1700 per maand kom op zeg normaalgesproken als je weer gaat werken wordt je uitkering gekort en heb je geen recht meer als je omgerekent meer dan het min loon verdient (omgerekent partime naar fulltime dus he).

Echt sneu wat je in de WIA Wajong enzo voor elkaar krijgt bij wajong als je niet werkt krijg je de volle mep maar als je gaat werken wordt je gekort en mag je niet meer dan 120% ervan verdienen

ja lekker montiverend om te gaan werken!
Interessant he ?
  dinsdag 22 juni 2010 @ 10:51:48 #203
258802 Yreal
henk..!
pi_83134893
donder nou eens heel snel op, een beetje met subsidies meer krijgen dan het minimumloon? Mogen bijverdienen op je uitkering en dan al helemaal de bijstand
pi_83135239
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 10:51 schreef Yreal het volgende:
donder nou eens heel snel op, een beetje met subsidies meer krijgen dan het minimumloon? Mogen bijverdienen op je uitkering en dan al helemaal de bijstand
ik heb het niet over de bijstand .
En ja daar kan je heel gemakkelijk mee bijverdienen ken een stel dat beide (toeval) in de bijstand zit en samen verkopen ze dingen op marktplaats die ze weer inkopen bij ene of andere chinees bedrijf via een illigale inport tot nu toe is het UWV er nooit achter gekomen maar iedereen denkt dat hun werken maar dat is niet zo

het heet Nederland
Interessant he ?
  dinsdag 22 juni 2010 @ 11:04:21 #205
258802 Yreal
henk..!
pi_83135299
precies. Aufraussen met al die links stemmende uitkeringstrekkers.

Maar wel allemaal op de dam en het maliveld als ze de AOW verhogen. Flikker toch op man, je hebt al nooit gewerkt.
pi_83135408
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 11:04 schreef Yreal het volgende:
precies. Aufraussen met al die links stemmende uitkeringstrekkers.

Maar wel allemaal op de dam en het maliveld als ze de AOW verhogen. Flikker toch op man, je hebt al nooit gewerkt.
mwa niet iedereen die links stemt is een uitkering trekker maar snap wel wat je bedoelt

Wat nog erger is vroeger kreeg alleen de man AOW omdat die gewerkt had (na 1950 dus).
Nu krijgt een man EN vrouw AOW ook al heeft 1 van die 2 nooit of maar half gewerkt het bedrag is gelijk

Mijn mening AOW berekenen naar het aantal jaren dat je gewerkt hebt dus begin je op je 20/25e krijg je op je 60/65e aow en elke jaar dat je niet gewerkt hebt 3 maanden vanaf trekken

Werken doe je juist voor je oude dag zodat je daarna niet meer hoeft te werken.
Maar een groot deel van de bijstanders kunnen niet werken maar wel internetten autorijden zwart werken
Interessant he ?
pi_83136785
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 10:47 schreef Zwolsboy het volgende:
Voordiegene die het UWV reclame folder krijgen kijk op pagina 17 eerlijk zeg tegenover de wajongers !

Ze wordt ziek en krijgt 2 maanden lang 75% van het min loon (1500 euro) daarna komt ze in de wia 1400 euro per maand 2 jaar lang !!!

Vervolgens knapt ze op en gaat ze weer aan het werk voor 2 dagen in de week haar inkomen bij deze baas is nu 1000 euro het UWV vult nu 700 euro aan samen is dat 1700 euro bruto VOOR 2 DAGEN IN DE WEEK!!!!

bij Wajong loondispensatie mag je niet meer dan 120 van het min loon verdienen !!!
ook al werk je maar 2 dagen dan wordt het berekend op die 2 dagen in de week!!! eerlijk zeg!!
Wajong wordt berekent op 120% van 1407 dus dat komt neer op tegen de 1700 euro als je 40 uur als wajonger werkt met loondispensatie.

En waarom is dit in de wia niet ? 2 dagen werken 1700 per maand kom op zeg normaalgesproken als je weer gaat werken wordt je uitkering gekort en heb je geen recht meer als je omgerekent meer dan het min loon verdient (omgerekent partime naar fulltime dus he).

Echt sneu wat je in de WIA Wajong enzo voor elkaar krijgt bij wajong als je niet werkt krijg je de volle mep maar als je gaat werken wordt je gekort en mag je niet meer dan 120% ervan verdienen

Graag wil ik hierover discussieren
Interessant he ?
  dinsdag 22 juni 2010 @ 11:50:50 #208
258802 Yreal
henk..!
pi_83136892
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 11:47 schreef Zwolsboy het volgende:

[..]

Graag wil ik hierover discussieren
Jaa... begin maar...?
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 11:07 schreef Zwolsboy het volgende:

[..]

mwa niet iedereen die links stemt is een uitkering trekker maar snap wel wat je bedoelt

Wat nog erger is vroeger kreeg alleen de man AOW omdat die gewerkt had (na 1950 dus).
Nu krijgt een man EN vrouw AOW ook al heeft 1 van die 2 nooit of maar half gewerkt het bedrag is gelijk

Mijn mening AOW berekenen naar het aantal jaren dat je gewerkt hebt dus begin je op je 20/25e krijg je op je 60/65e aow en elke jaar dat je niet gewerkt hebt 3 maanden vanaf trekken

Werken doe je juist voor je oude dag zodat je daarna niet meer hoeft te werken.
Maar een groot deel van de bijstanders kunnen niet werken maar wel internetten autorijden zwart werken
Ik bedoelde die lui die hun hele leven thuis zitten en links stemmen om de uitkeringen te behouden. . Wat ik sowieso niet snap, de WW is een uitkering voor tijdelijke onvrijwillige werkloosheid, een deel van de frictie werkloosheid dus. Hoe de neuk kan frictie werkloosheid nou 3 jaar duren
pi_83137115
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 11:50 schreef Yreal het volgende:

[..]

Jaa... begin maar...?
[..]

Ik bedoelde die lui die hun hele leven thuis zitten en links stemmen om de uitkeringen te behouden. . Wat ik sowieso niet snap, de WW is een uitkering voor tijdelijke onvrijwillige werkloosheid, een deel van de frictie werkloosheid dus. Hoe de neuk kan frictie werkloosheid nou 3 jaar duren
Omdat mensen na de WW richting de bijstand gaan en dat kan je hele leven krijgen
En als ze weer (opnieuw) gaan werken (mensen die hun baan kwijt raken zijn vaak kleine verdieners niks mis mee maar toch) krijgen ze weer het min loon en dat verschil is nogal klein tov bijstand en alle subsiedies

Dus dan denken ze van fuck you ik ga geen vuil ophalen of vakken vullen daar voel ik me te goed voor ik minimaal dezelfde baan die ik had

Dusja...Wel raar opzich ik ben ook werkloos geweest (ben wajonger) en accepteerde elke baan wat er was je wend er toch uiteindelijk aan en je hele leven t zelfde werk doen hoeft ook niet zolang je maar een bezigheid hebt
Interessant he ?
  dinsdag 22 juni 2010 @ 12:00:58 #210
258802 Yreal
henk..!
pi_83137262
ww 4 maanden op 100%, 6 maanden op 70% en 2 maandjes op 50% en daarna moet het toch echt klaar zijn. Tijd zat om een nieuwe baan te vinden in die tijd
pi_83137310
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 12:00 schreef Yreal het volgende:
ww 4 maanden op 100%, 6 maanden op 70% en 2 maandjes op 50% en daarna moet het toch echt klaar zijn. Tijd zat om een nieuwe baan te vinden in die tijd
als dat zo was waren er heel wat minder werklozen
Maarja zelfs het VVD is hier niet voor

ik zie geen enkele partij die echt richt op utikeringen beperken en echt streng beperken met 50% eraf enzo
Interessant he ?
  dinsdag 22 juni 2010 @ 12:05:13 #212
258802 Yreal
henk..!
pi_83137412
Dat dus.

WW voor de frictie werkloosheid, mag wel een redelijk %tje zijn, alleen echt niet langer dan een jaar
"iets" voor mensen die echt echt echt niet kunnen werken, dus ook niet aan de lopende band of een callcenter. Geef die mensen maar 110% van het minimum ofzo.
Bijstand - Net genoeg om niet te verhongeren. Geen geld voor grote tv's, auto's en vakanties
pi_83137745
Bijstand is trouwens een hele goeie vetpot zag ik net.

alleenstaande bijna 900 euro netto + 63 zorgtoeslag + 350 huurtoeslag (als je een huur van 600-650 hebt)
Kwijtscheldingen bij de gemeente.

Maar wel terecht als je niet wilt werken of te kieskeurigbent dat je dan alleen de basisbehoefte krijgt.

Zou handiger zijn dat de gemeente jou lasten overneemt en dat zij die uitkering gestort krijg dus tv internet telefoon eruit
Nu ben ik wel te hard
Interessant he ?
  dinsdag 22 juni 2010 @ 12:26:52 #214
258802 Yreal
henk..!
pi_83138177
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 12:13 schreef Zwolsboy het volgende:

alleenstaande bijna 900 euro netto + 63 zorgtoeslag + 350 huurtoeslag (als je een huur van 600-650 hebt)

Maar wel terecht als je niet wilt werken of te kieskeurigbent dat je dan alleen de basisbehoefte krijgt.

Zou handiger zijn dat de gemeente jou lasten overneemt en dat zij die uitkering gestort krijg dus tv internet telefoon eruit
Nu ben ik wel te hard
lijkt me niet zo slecht hoor. Gemeente betaalt alle lasten en je krijgt wat zakgeld voor kleding en eten. Alleen kost die ambtenaar dan weer meer geld dan het oplevert.

er worden nu 281.000 bijstandsuitkeringen verstrekt (cijfers eind 2009 cbs). Laten we even voor het sommetje zeggen dat ze gemiddeld 1000 euro zijn, inclusief alle bonussen die die gasten krijgen.

281.000* 1000 = 281.000.000 per maand en *12 = 3,372000.000
Dat is dus ruim 3 miljard aan kosten die gemaakt word, aan de bijstand alleen. Als deze mensen gaan werken maak je inplaats van 3 miljard kosten, miljoenen winst waarop de hele samenleving meeprofiteert.

Heeee.. als we iedereen uit de bijstand aan het werk trappen is in een paar jaar het begrotings tekort weg
pi_83138862
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 12:13 schreef Zwolsboy het volgende:

Nu ben ik wel te hard
Een alleenstaande krijgt hooguit 650 euro Bijstand per maand hoor. 900 euro krijgt een alleenstaande ouder.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  dinsdag 22 juni 2010 @ 13:17:04 #216
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_83139942
Altijd maar weer die WAJONG-ers die respect afdwingen.
Ik ben gezond, heb geen stoornis, ben niet onbemiddelbaar en heb een leuke baan. Respect voor Maanvis dus, die zijn steentje aan den maastschappij bijdraagt!
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  dinsdag 22 juni 2010 @ 13:17:57 #217
258802 Yreal
henk..!
pi_83139974
Zoals het hoort dus
  dinsdag 22 juni 2010 @ 13:57:53 #218
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_83141452
Respect dan ook voor mij, ik heb geen kanker en ben niet moe door chemotherapie, waardoor ik naast mijn studie ook nog veel leuke dingen kan doen.
  Moderator dinsdag 22 juni 2010 @ 14:17:12 #219
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_83142304
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 12:46 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Een alleenstaande krijgt hooguit 650 euro Bijstand per maand hoor. 900 euro krijgt een alleenstaande ouder.
als je je woonlasten niet kunt delen kan je nog een percentage extra krijgen boven de 650. Gemeenteafhankelijk.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_83146990
Alles verschilt per Gemeente.. de aanpak ook. Maar die hele Work First mentaliteit begin je wel steeds vaker en meer in het land te zien. Maar hier in de Gemeente zijn ze bij de soos echt niet makkelijk. Een bijstandsuitkering krijgen is al vrij lastig, als je hem dan hebt dan draait echt ALLES full time om werk vinden en je moet alles accepteren.
Nu nog de "onbemiddelbare" uit de oude soosdoos eens grondig nachecken en aansturen.

Maar het verschilt echt per Gemeente, bijstands gedoe. Maar staat weer los van WAjong en deels van het UWV (je hebt met bijstand wel te maken met UWV Werkbedrijf, voorheen CWI.. maar UWV is niet de uitkerende instantie)

Ontopic over Wajong.. ik zag vanmorgen op RTL nieuws dat er statistisch meer WAjongers in Groningen en Limburg zijn dan in de rest van het land. Dat is wel interessant, CDA wil daar ook opheldering over.
Ik ben ook wel benieuwd naar de oorzaak.
Een handboek? Een HANDBOEK??? neuh.. sorry.. ik heb een hoofd.
  dinsdag 22 juni 2010 @ 16:14:23 #221
258802 Yreal
henk..!
pi_83148080
er hangen anders nog wel 800.000 man in arbeidsongeschiktheids regelingen en nog 281.000 huishoudens in de bijstand. Zo lastig is het blijkbaar niet
pi_83149471
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 16:14 schreef Yreal het volgende:
er hangen anders nog wel 800.000 man in arbeidsongeschiktheids regelingen en nog 281.000 huishoudens in de bijstand. Zo lastig is het blijkbaar niet
Arbeidsongeschiktheidsregelingen zijn 9 van de 10 keer toch echt wel terecht hoor. Is ook anders dan vroeger, en wordt tevens continu aangepast. Tuurlijk zal er ook nog oude garde zijn die ooit eens door een keuring zijn gekomen.. ik zeg herkeuren en blijven motiveren. Ik ben toch ook bezig met reintegratie en al, en er is die groep jonge Wajongers die gewoon naar school gaan en stappen en leuk en prima leven.. Dat klopt ook niet helemaal en dat zijn de puntjes binnen het arbeidsongeschiktheids gedoe.

Bijstand wordt al een tijd lang keihard aangepakt, verschilt echter nog steeds per Gemeente. Klopt ook niet.
De mensen die voor alle maatregelen/aanpassingen er al in zaten, zowel bijstand als arbeidsongeschikt en waar twijfel bij te constateren is (want in veel gevallen is het ook echt duidelijk dat er geen sprake is van fraude of luiheid) die moeten gewoon even opnieuw gechecked worden.
Of geef ze aan, als je het ziet.. dat is geen NSB stijl... iedereen over 1 kam scheren is NSB stijl.

Veel van die 800.000 zullen ook in een tijdelijke regeling zitten...
Ik ontken niet dat er gefraudeerd wordt, dat er dingen niet kloppen etc etc.. Maar er is al veel veranderd, veel mensen denken echt nog aan oude verhalen of koppelen het aan ervaringen met mensen die de dans zijn ontsprongen. Als je zo'n ervaring hebt, geef ze dan aan.. en geef niet af op de groep.
  dinsdag 22 juni 2010 @ 16:37:45 #223
258802 Yreal
henk..!
pi_83149614
arbeidsongeschikte geef ik je gelijk, maar bijstand is toch echt wel te zot hoor, als je daar langere tijd in zit, dan wil je gewoon niet
pi_83150535
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 16:37 schreef Yreal het volgende:
arbeidsongeschikte geef ik je gelijk, maar bijstand is toch echt wel te zot hoor, als je daar langere tijd in zit, dan wil je gewoon niet
Grotendeels mee eens. Ik ken namelijk wel gevallen die in de bijstand zaten of nog steeds (uiteraard tijdelijk) zitten omdat ze buiten de toelatingseisen van andere uitkeringen vallen.. heul veul regeltjes.. En dan kan je alleen nog maar terugvallen op de bijstand. Dit zijn echter wel mensen die er weer bovenop komen en ook al een steentje hebben bijgedragen. Die zitten dus terecht in de bijstand.

Maar ik zie ze ook hoor, lui mooi leventje.. lekker rellen en zuipen als NL heeft gewonnen (ZEER ACTUEEL)
en buiten het WK om eigenlijk ook gewoon lekker zuipen en een leuk ingericht huisje hebben, omdat daar vaak wat mensen even langskomen om "iets" te kopen.. of ze hebben een speciale "DOKA met heel veel licht en warmte" met gratis "groene" stroom. Of.. etc etc..
En ook de allochtone mensen, nee ik ben geen racist, die het best goed hebben.. niet alleen door de kinderbijslag maar ook door het bezit in het buitenland waar de Nederlandse staat dan weer niets van afweet. Zeer sjieke constructies hebben die gasten.

Maar dat doen de rijkelui ook.. die hebben hun centen ook liever verstopt. Wil ik niet als verweer opvoeren, maar het is wel een beetje hetzelfde als wat die "handige buitenlandse zakenlui" doen. Maar ook niet allemaal natuurlijk. Ik ken heel veel goede en zeer maar dan ook zeer hard werkende allochtonen.
Dus ik bedoel dat niet rascistisch.

Maar kortgezegd, de bijstand daar kan flink in aangepakt worden en dat is een rare kolerezooi. Alleen al dat het per gemeente verschilt is een keihard standpunt. En voor alle andere uitkeringen moet je door een best zware selectie en zijn de eisen ook zwaar. Als je daar niet aan kan voldoen dan kom je pas in de bijstand.
En tegenwoordig trappen ze je meteen aan het werk of sollicitatie cursus etc etc.. ze blijven je voeren.
Maar er zijn nog ZAT mazen in het net en truukjes of onzin waar mensen mee weg kunnen komen.
pi_83151138
Nog ff een site note.. schoot mij zomaar te binnen.. maar is om het duidelijk te maken omtrend arbeidsongeschiktheid.

Stel dat je nu volgende week door een dronken bijstandtokkie wordt aangereden en je rug breekt oid.
Je bent er iig even zoet mee.. zware operaties, complicaties.. vet kut.. Allemaal door zo'n klootzak, kan je niets aan doen etc etc..

Maar je zit dus wel ff lekker mooi arbeidsongeschikt.. En daarmee ben je 1van die 800.000.
Die gevallen tellen ook mee, daarom is het een hoog cijfer. Ik weet de percentages niet maar kan wel garanderen dat een deel dus in een tijdelijke regeling zit. (revalidatie).

Zo ken ik iemand die zijn enkel en kuitbeen had gebroken, pezen gescheurd.. omdat hij, lopend!, met de gladheid van afgelopen winter zomaar onderuit ging en dus zwaar ongelukkig viel. Hij is een keiharde bouwvakker, harde werker. Maar zit inmiddels dus al 5 mnd thuis, loopt zeer moeilijk op krukken.. heeft pennen, schroeven en platen in zijn voet.. 3 keer geopereerd.. Ik heb de littekens gezien, je schrikt je rot..
Heeft nog steeds moeite met zijn voet te buigen en moet waarschijnlijk NOG een keer geopereerd worden.
Ik schrok me rot.. die voet is helemaal naar de klote.. Gaat hij ook nog wel last van houden, maar werken gaat hij wel weer kunnen.. gaat hij doen ook, ik ken hem.. het is een beest!
  dinsdag 22 juni 2010 @ 17:12:46 #226
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_83151910
En dan heb je ook steeds meer kinderen die kanker overleven maar die door de chemo een tik mee krijgen. Dat zijn vaak ook Wajong klantjes voor de rest van hun leven. Ze werken wel, maar vaak aangepast in een sociale werkplaats en zo.

Lijkt me erg hard als die dan de rest van hun leven moeten sappelen. Zoals iemand hier al zei als je jong bent is het relaxt maar als de rest zich gaat settelen blijf je gewoon achter.
  dinsdag 22 juni 2010 @ 17:25:37 #227
258802 Yreal
henk..!
pi_83152596
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 17:12 schreef Rubber_Johnny het volgende:
Lijkt me erg hard als die dan de rest van hun leven moeten sappelen. Zoals iemand hier al zei als je jong bent is het relaxt maar als de rest zich gaat settelen blijf je gewoon achter.
Dat zou er nog bij moeten komen , uitkeringen op modaal
pi_83152605
quote:
Zoals iemand hier al zei als je jong bent is het relaxt maar als de rest zich gaat settelen blijf je gewoon achter.
Ja, dat was ik En dat is zo, maar dat wordt ze dus mogelijk gemaakt.. Kijk als je kosten hebt die je niet kan betalen en werk is ook geen optie en je kan dat aantonen.. prima! Maar als je gewoon naar school gaat, vrienden hebt, uitgaat en leuke dingen doet etc.. En doordat het allemaal ook goed gaat op school ook een goede kans op een baan hebt etc.. Dan is het echt ZWAAR DEBIEL als je daar volledige Wajong op ontvangt op wat voor diagnose dan ook.

WORK FIRST.. heb ik ook gedaan.. *Wajonger vanaf mijn 29e met 13 jaar werkervaring, een fucked up life en een motivatie waar menig mens nog van kan leren. En reken maar dat ik wel weer aan werk ga komen!

Ik vind het alleen heel erg vervelend dat er mensen zijn die alles steeds zo over 1 kam scheren en dat ik dus in dat "groepje" zit.. Ik heb godverdomme mijzelf bijna ECHT doodgewerkt.. juist door die drukkende maatschappij.
  dinsdag 22 juni 2010 @ 17:27:25 #229
258802 Yreal
henk..!
pi_83152690
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 17:25 schreef Autidude het volgende:

[..]

Ja, dat was ik En dat is zo, maar dat wordt ze dus mogelijk gemaakt.. Kijk als je kosten hebt die je niet kan betalen en werk is ook geen optie en je kan dat aantonen.. prima! Maar als je gewoon naar school gaat, vrienden hebt, uitgaat en leuke dingen doet etc.. En doordat het allemaal ook goed gaat op school ook een goede kans op een baan hebt etc.. Dan is het echt ZWAAR DEBIEL als je daar volledige Wajong op ontvangt op wat voor diagnose dan ook.

WORK FIRST.. heb ik ook gedaan.. *Wajonger vanaf mijn 29e met 13 jaar werkervaring, een fucked up life en een motivatie waar menig mens nog van kan leren. En reken maar dat ik wel weer aan werk ga komen!

Ik vind het alleen heel erg vervelend dat er mensen zijn die alles steeds zo over 1 kam scheren en dat ik dus in dat "groepje" zit.. Ik heb godverdomme mijzelf bijna ECHT doodgewerkt.. juist door die drukkende maatschappij.
Eens,

Jij verdient die paar centen wel
  dinsdag 22 juni 2010 @ 17:31:44 #230
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_83152936
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 17:25 schreef Yreal het volgende:

[..]

Dat zou er nog bij moeten komen , uitkeringen op modaal
Daar pleit ik ook niet voor, alleen al vanwege de aanzuigende werking.

Het is alleen hard dat je dubbel genaaid wordt, met ziekte komt ook nog eens een leven lang relative armoe, niet kunnen doen wat de rest doet.
  dinsdag 22 juni 2010 @ 17:33:17 #231
258802 Yreal
henk..!
pi_83153000
Relatieve armoe he.

In het buitenland was je gewoon doodgehongerd
  dinsdag 22 juni 2010 @ 17:34:41 #232
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_83153048
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 17:31 schreef Rubber_Johnny het volgende:

[..]

Daar pleit ik ook niet voor, alleen al vanwege de aanzuigende werking.

Het is alleen hard dat je dubbel genaaid wordt, met ziekte komt ook nog eens een leven lang relative armoe, niet kunnen doen wat de rest doet.
Hmm, ik heb geen talent voor voetbal maar het is idd oneerlijk dat ik niet hetzelfde salaris heb als een profvoetballer. Want ik moet heel mijn leven hard werken voor een hongerloontje .
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  dinsdag 22 juni 2010 @ 17:37:32 #233
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_83153163
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 17:34 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Hmm, ik heb geen talent voor voetbal maar het is idd oneerlijk dat ik niet hetzelfde salaris heb als een profvoetballer. Want ik moet heel mijn leven hard werken voor een hongerloontje .
Het hoeft hoeft ook niet eerlijk te zijn, maar het is wel hard.
  dinsdag 22 juni 2010 @ 17:38:02 #234
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_83153186
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 17:33 schreef Yreal het volgende:
Relatieve armoe he.

In het buitenland was je gewoon doodgehongerd
We hebben het prima geregeld hier
  dinsdag 22 juni 2010 @ 17:38:15 #235
258802 Yreal
henk..!
pi_83153194
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 17:37 schreef Rubber_Johnny het volgende:

[..]

Life's a bitch, and then you die
  dinsdag 22 juni 2010 @ 17:40:19 #236
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_83153288
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 17:37 schreef Rubber_Johnny het volgende:

[..]

Dan vraag je toch aan je ouders en familie om je salaris aan te vullen tot modaal.
Een gedicht over Maanvis
pi_83153471
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 17:38 schreef Yreal het volgende:

[..]

Life's a bitch, and then you die
Life's a bitch, dus ik leef in een bordeel..
  dinsdag 22 juni 2010 @ 17:47:28 #238
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_83153622
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 17:43 schreef Autidude het volgende:

[..]

Life's a bitch, dus ik leef in een bordeel..
Nu breng je me op een idee.. zie jij als autist beperkingen om als hoer aan de slag te gaan?
Een gedicht over Maanvis
  dinsdag 22 juni 2010 @ 17:48:17 #239
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_83153664
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 17:47 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Nu breng je me op een idee.. zie jij als autist beperkingen om als hoer aan de slag te gaan?
Glory holes zijn een uitkomst voor autistische hoeren.
pi_83154074
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 10:47 schreef Zwolsboy het volgende:

Lezen jongens

ertussen door er zijn momenteel rond de 170.000 wajongers slechts 2% heeft hem gedeeltelijk en 98% volledig (die 75 % dus) vind ik wel heel erg vreemd.

er staat ook :

De wajong is tevens bedoeld voor mensen die hulp nodig hebben bij het vinden en/of behouden van een werkplek. In de praktijk bemoeilijkt de WAJONG-regeling het vinden van een betaalde baan, aangezien de wajong-uitkering hoger is dan wat de wajonger vaak zou verdienen in een reguliere dienstbetrekking.

dat zal wel de reden zijn maar daar wil ik dus mijn bovenste berichtje op kicken als ze die regeling OOK in de wajong uitvoeren zal je zien dat miss 2% niet werkt en 98 % juist wel.
Interessant he ?
  dinsdag 22 juni 2010 @ 18:05:49 #241
258802 Yreal
henk..!
pi_83154244
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 18:02 schreef Zwolsboy het volgende:

[..]

Lezen jongens

ertussen door er zijn momenteel rond de 170.000 wajongers slechts 2% heeft hem gedeeltelijk en 98% volledig (die 75 % dus) vind ik wel heel erg vreemd.

er staat ook :

De wajong is tevens bedoeld voor mensen die hulp nodig hebben bij het vinden en/of behouden van een werkplek. In de praktijk bemoeilijkt de WAJONG-regeling het vinden van een betaalde baan, aangezien de wajong-uitkering hoger is dan wat de wajonger vaak zou verdienen in een reguliere dienstbetrekking.

dat zal wel de reden zijn maar daar wil ik dus mijn bovenste berichtje op kicken als ze die regeling OOK in de wajong uitvoeren zal je zien dat miss 2% niet werkt en 98 % juist wel.
Geld krijgen omdat je niet kan werken, en dan gaan bijbeunen? Dat is nog schever dan bijverdienen in de bijstand
  dinsdag 22 juni 2010 @ 20:39:10 #242
299486 BaasD
GREED is GOOD!
pi_83161684
'wat niet rekt, dat scheurt'
pi_83163021
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 17:47 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Meen je dat echt serieus?
Ik zal ook serieus zijn, serieus.. mijn allereerste gedachte was Hornady .460 S&W Magnum.
Zelf noem ik hem dikkie dik.
pi_83163375
Interessant he ?
  dinsdag 22 juni 2010 @ 21:29:39 #245
299486 BaasD
GREED is GOOD!
pi_83164388
Alles kan , koffiekan, theekan, jan kan
'wat niet rekt, dat scheurt'
  woensdag 23 juni 2010 @ 08:42:04 #246
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_83179697
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 21:02 schreef Autidude het volgende:

[..]

Meen je dat echt serieus?
Ik zal ook serieus zijn, serieus.. mijn allereerste gedachte was Hornady .460 S&W Magnum.
Zelf noem ik hem dikkie dik.
Nouja, we willen die UWV medewerkers die de prostitutie passend werk vinden natuurlijk wel voor zijn he .
Een gedicht over Maanvis
pi_83185712
quote:
En dan heb je ook steeds meer kinderen die kanker overleven maar die door de chemo een tik mee krijgen. Dat zijn vaak ook Wajong klantjes voor de rest van hun leven. Ze werken wel, maar vaak aangepast in een sociale werkplaats en zo.

Ik ben dus zo'n 'kind' geweest, verder gelukkig 100% recovery maar dan....
Dan wordt je (sinds 2003) nooit meer beter verklaard als ex-kanker-patiënt (vroeger na 5 jaar 'schoon' te zijn). Dit heeft een heel nare bijwerking, namelijk dat je onverzekerbaar bent geworden voor arbeids-ongeschiktheid.
Dan kan je thuis gaan zitten, met je afgeronde wo opleiding, master in de pocket en dure masterclasses... achter de welbekende geraniums.
De UWV vergoed alleen maar ziektekosten tegen 70% van het minimumloon. De evtuele werkgever moet de rest van het (wo-niveau) salaris bijbetalen in geval van ziekte... ain't gonna happen, het risico is veels te groot voor de werkgever.
Status onbemiddelbaar dus, en 'uitgeprocedeerd' bij het UWV, in de catagorie, uw geval komt toch nooit voor!

Uit pure frustratie ben ik (gelukkig succesvol) een eigen zaak begonnen, en kan, achteraf, wel een beetje om lachen om de knulligheid van het gehele 'arbeidsbemiddeling-proces'.
Ik heb mijn inhaalslag inmiddels wel gemaakt.
Maar het is het natuurlijk vreselijk dat je na zoiets ernstigs gewoon helemaal volledig wordt afgeschreven, niet alleen door je omgeving maar ook door de maatschappij.
Helaas valt er niets aan te doen (behalve dan ondernemer worden). Maar ik kan mij heel goed voorstellen dat mensen hierdoor (vooral psychisch) in een nog dieper dal komen, en zo helemaal nooit meer aan het werk te komen!
  woensdag 23 juni 2010 @ 16:28:26 #248
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_83197950
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 11:31 schreef jagman het volgende:

[..]

Dan wordt je (sinds 2003) nooit meer beter verklaard als ex-kanker-patiënt (vroeger na 5 jaar 'schoon' te zijn). Dit heeft een heel nare bijwerking, namelijk dat je onverzekerbaar bent geworden voor arbeids-ongeschiktheid.

Die beslissing zal we op 'voortschrijdend medisch inzicht gebouwd zijn. Toch zouden ze dan toch terug moeten veranderen. Al was het alleen maar voor de legale status van ex patiënten..

Hier word ik zo moe van.. aan de ene kant is het werk, werk, werk maar aan de andere kant worden risico's zoveel mogelijk uitgebannen. Leven is een risicovol iets, en als je dan al een tik heb meegekregen ben je ook een risico, en word je ook uitgebannen.
  woensdag 23 juni 2010 @ 20:50:36 #249
298024 HalloweenJack
Mein Führer! I can walk!
pi_83211637
Geweldig ja, ik krijg ook iedere maand een boekje vol soortgelijke teksten van ze
Man is least himself when he talks in his own person. Give him a mask, and he will tell you the truth.” ~Oscar Wilde
pi_83212723
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 11:31 schreef jagman het volgende:

[..]

Dan kan je thuis gaan zitten, met je afgeronde wo opleiding, master in de pocket en dure masterclasses... achter de welbekende geraniums.
De UWV vergoed alleen maar ziektekosten tegen 70% van het minimumloon. De evtuele werkgever moet de rest van het (wo-niveau) salaris bijbetalen in geval van ziekte... ain't gonna happen, het risico is veels te groot voor de werkgever.
Status onbemiddelbaar dus, en 'uitgeprocedeerd' bij het UWV, in de catagorie, uw geval komt toch nooit voor!

Uit pure frustratie ben ik (gelukkig succesvol) een eigen zaak begonnen, en kan, achteraf, wel een beetje om lachen om de knulligheid van het gehele 'arbeidsbemiddeling-proces'.
Ik heb mijn inhaalslag inmiddels wel gemaakt.
Maar het is het natuurlijk vreselijk dat je na zoiets ernstigs gewoon helemaal volledig wordt afgeschreven, niet alleen door je omgeving maar ook door de maatschappij.
Helaas valt er niets aan te doen (behalve dan ondernemer worden). Maar ik kan mij heel goed voorstellen dat mensen hierdoor (vooral psychisch) in een nog dieper dal komen, en zo helemaal nooit meer aan het werk te komen!
Dit meen je niet

Wat een kneuzekermis man. Je hebt dan inderdaad niks anders meer over dan het ondernemerschap
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')