abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 22 juni 2010 @ 17:12:46 #226
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_83151910
En dan heb je ook steeds meer kinderen die kanker overleven maar die door de chemo een tik mee krijgen. Dat zijn vaak ook Wajong klantjes voor de rest van hun leven. Ze werken wel, maar vaak aangepast in een sociale werkplaats en zo.

Lijkt me erg hard als die dan de rest van hun leven moeten sappelen. Zoals iemand hier al zei als je jong bent is het relaxt maar als de rest zich gaat settelen blijf je gewoon achter.
  dinsdag 22 juni 2010 @ 17:25:37 #227
258802 Yreal
henk..!
pi_83152596
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 17:12 schreef Rubber_Johnny het volgende:
Lijkt me erg hard als die dan de rest van hun leven moeten sappelen. Zoals iemand hier al zei als je jong bent is het relaxt maar als de rest zich gaat settelen blijf je gewoon achter.
Dat zou er nog bij moeten komen , uitkeringen op modaal
pi_83152605
quote:
Zoals iemand hier al zei als je jong bent is het relaxt maar als de rest zich gaat settelen blijf je gewoon achter.
Ja, dat was ik En dat is zo, maar dat wordt ze dus mogelijk gemaakt.. Kijk als je kosten hebt die je niet kan betalen en werk is ook geen optie en je kan dat aantonen.. prima! Maar als je gewoon naar school gaat, vrienden hebt, uitgaat en leuke dingen doet etc.. En doordat het allemaal ook goed gaat op school ook een goede kans op een baan hebt etc.. Dan is het echt ZWAAR DEBIEL als je daar volledige Wajong op ontvangt op wat voor diagnose dan ook.

WORK FIRST.. heb ik ook gedaan.. *Wajonger vanaf mijn 29e met 13 jaar werkervaring, een fucked up life en een motivatie waar menig mens nog van kan leren. En reken maar dat ik wel weer aan werk ga komen!

Ik vind het alleen heel erg vervelend dat er mensen zijn die alles steeds zo over 1 kam scheren en dat ik dus in dat "groepje" zit.. Ik heb godverdomme mijzelf bijna ECHT doodgewerkt.. juist door die drukkende maatschappij.
Een handboek? Een HANDBOEK??? neuh.. sorry.. ik heb een hoofd.
  dinsdag 22 juni 2010 @ 17:27:25 #229
258802 Yreal
henk..!
pi_83152690
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 17:25 schreef Autidude het volgende:

[..]

Ja, dat was ik En dat is zo, maar dat wordt ze dus mogelijk gemaakt.. Kijk als je kosten hebt die je niet kan betalen en werk is ook geen optie en je kan dat aantonen.. prima! Maar als je gewoon naar school gaat, vrienden hebt, uitgaat en leuke dingen doet etc.. En doordat het allemaal ook goed gaat op school ook een goede kans op een baan hebt etc.. Dan is het echt ZWAAR DEBIEL als je daar volledige Wajong op ontvangt op wat voor diagnose dan ook.

WORK FIRST.. heb ik ook gedaan.. *Wajonger vanaf mijn 29e met 13 jaar werkervaring, een fucked up life en een motivatie waar menig mens nog van kan leren. En reken maar dat ik wel weer aan werk ga komen!

Ik vind het alleen heel erg vervelend dat er mensen zijn die alles steeds zo over 1 kam scheren en dat ik dus in dat "groepje" zit.. Ik heb godverdomme mijzelf bijna ECHT doodgewerkt.. juist door die drukkende maatschappij.
Eens,

Jij verdient die paar centen wel
  dinsdag 22 juni 2010 @ 17:31:44 #230
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_83152936
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 17:25 schreef Yreal het volgende:

[..]

Dat zou er nog bij moeten komen , uitkeringen op modaal
Daar pleit ik ook niet voor, alleen al vanwege de aanzuigende werking.

Het is alleen hard dat je dubbel genaaid wordt, met ziekte komt ook nog eens een leven lang relative armoe, niet kunnen doen wat de rest doet.
  dinsdag 22 juni 2010 @ 17:33:17 #231
258802 Yreal
henk..!
pi_83153000
Relatieve armoe he.

In het buitenland was je gewoon doodgehongerd
  dinsdag 22 juni 2010 @ 17:34:41 #232
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_83153048
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 17:31 schreef Rubber_Johnny het volgende:

[..]

Daar pleit ik ook niet voor, alleen al vanwege de aanzuigende werking.

Het is alleen hard dat je dubbel genaaid wordt, met ziekte komt ook nog eens een leven lang relative armoe, niet kunnen doen wat de rest doet.
Hmm, ik heb geen talent voor voetbal maar het is idd oneerlijk dat ik niet hetzelfde salaris heb als een profvoetballer. Want ik moet heel mijn leven hard werken voor een hongerloontje .
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  dinsdag 22 juni 2010 @ 17:37:32 #233
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_83153163
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 17:34 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Hmm, ik heb geen talent voor voetbal maar het is idd oneerlijk dat ik niet hetzelfde salaris heb als een profvoetballer. Want ik moet heel mijn leven hard werken voor een hongerloontje .
Het hoeft hoeft ook niet eerlijk te zijn, maar het is wel hard.
  dinsdag 22 juni 2010 @ 17:38:02 #234
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_83153186
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 17:33 schreef Yreal het volgende:
Relatieve armoe he.

In het buitenland was je gewoon doodgehongerd
We hebben het prima geregeld hier
  dinsdag 22 juni 2010 @ 17:38:15 #235
258802 Yreal
henk..!
pi_83153194
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 17:37 schreef Rubber_Johnny het volgende:

[..]

Life's a bitch, and then you die
  dinsdag 22 juni 2010 @ 17:40:19 #236
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_83153288
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 17:37 schreef Rubber_Johnny het volgende:

[..]

Dan vraag je toch aan je ouders en familie om je salaris aan te vullen tot modaal.
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_83153471
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 17:38 schreef Yreal het volgende:

[..]

Life's a bitch, and then you die
Life's a bitch, dus ik leef in een bordeel..
  dinsdag 22 juni 2010 @ 17:47:28 #238
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_83153622
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 17:43 schreef Autidude het volgende:

[..]

Life's a bitch, dus ik leef in een bordeel..
Nu breng je me op een idee.. zie jij als autist beperkingen om als hoer aan de slag te gaan?
Een gedicht over Maanvis
  dinsdag 22 juni 2010 @ 17:48:17 #239
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_83153664
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 17:47 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Nu breng je me op een idee.. zie jij als autist beperkingen om als hoer aan de slag te gaan?
Glory holes zijn een uitkomst voor autistische hoeren.
pi_83154074
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 10:47 schreef Zwolsboy het volgende:
Voordiegene die het UWV reclame folder krijgen kijk op pagina 17 eerlijk zeg tegenover de wajongers !

iemand die gezond was had 2000 euro bruto per maand
Ze wordt ziek en krijgt 2 maanden lang 75% van het min loon (1500 euro) daarna komt ze in de wia 1400 euro per maand 2 jaar lang !!!

Vervolgens knapt ze op en gaat ze weer aan het werk voor 2 dagen in de week haar inkomen bij deze baas is nu 1000 euro het UWV vult nu 700 euro aan samen is dat 1700 euro bruto VOOR 2 DAGEN IN DE WEEK!!!!

bij Wajong loondispensatie mag je niet meer dan 120 van het min loon verdienen !!!
ook al werk je maar 2 dagen dan wordt het berekend op die 2 dagen in de week!!! eerlijk zeg!!
Wajong wordt berekent op 120% van 1407 dus dat komt neer op tegen de 1700 euro als je 40 uur als wajonger werkt met loondispensatie.

En waarom is dit in de wia niet ? 2 dagen werken 1700 per maand kom op zeg normaalgesproken als je weer gaat werken wordt je uitkering gekort en heb je geen recht meer als je omgerekent meer dan het min loon verdient (omgerekent partime naar fulltime dus he).

Echt sneu wat je in de WIA Wajong enzo voor elkaar krijgt bij wajong als je niet werkt krijg je de volle mep maar als je gaat werken wordt je gekort en mag je niet meer dan 120% ervan verdienen

ja lekker montiverend om te gaan werken!
Lezen jongens

ertussen door er zijn momenteel rond de 170.000 wajongers slechts 2% heeft hem gedeeltelijk en 98% volledig (die 75 % dus) vind ik wel heel erg vreemd.

er staat ook :

De wajong is tevens bedoeld voor mensen die hulp nodig hebben bij het vinden en/of behouden van een werkplek. In de praktijk bemoeilijkt de WAJONG-regeling het vinden van een betaalde baan, aangezien de wajong-uitkering hoger is dan wat de wajonger vaak zou verdienen in een reguliere dienstbetrekking.

dat zal wel de reden zijn maar daar wil ik dus mijn bovenste berichtje op kicken als ze die regeling OOK in de wajong uitvoeren zal je zien dat miss 2% niet werkt en 98 % juist wel.
Interessant he ?
  dinsdag 22 juni 2010 @ 18:05:49 #241
258802 Yreal
henk..!
pi_83154244
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 18:02 schreef Zwolsboy het volgende:

[..]

Lezen jongens

ertussen door er zijn momenteel rond de 170.000 wajongers slechts 2% heeft hem gedeeltelijk en 98% volledig (die 75 % dus) vind ik wel heel erg vreemd.

er staat ook :

De wajong is tevens bedoeld voor mensen die hulp nodig hebben bij het vinden en/of behouden van een werkplek. In de praktijk bemoeilijkt de WAJONG-regeling het vinden van een betaalde baan, aangezien de wajong-uitkering hoger is dan wat de wajonger vaak zou verdienen in een reguliere dienstbetrekking.

dat zal wel de reden zijn maar daar wil ik dus mijn bovenste berichtje op kicken als ze die regeling OOK in de wajong uitvoeren zal je zien dat miss 2% niet werkt en 98 % juist wel.
Geld krijgen omdat je niet kan werken, en dan gaan bijbeunen? Dat is nog schever dan bijverdienen in de bijstand
  dinsdag 22 juni 2010 @ 20:39:10 #242
299486 BaasD
GREED is GOOD!
pi_83161684
'wat niet rekt, dat scheurt'
pi_83163021
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 17:47 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Meen je dat echt serieus?
Ik zal ook serieus zijn, serieus.. mijn allereerste gedachte was Hornady .460 S&W Magnum.
Zelf noem ik hem dikkie dik.
pi_83163375
Interessant he ?
  dinsdag 22 juni 2010 @ 21:29:39 #245
299486 BaasD
GREED is GOOD!
pi_83164388
Alles kan , koffiekan, theekan, jan kan
'wat niet rekt, dat scheurt'
  woensdag 23 juni 2010 @ 08:42:04 #246
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_83179697
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 21:02 schreef Autidude het volgende:

[..]

Meen je dat echt serieus?
Ik zal ook serieus zijn, serieus.. mijn allereerste gedachte was Hornady .460 S&W Magnum.
Zelf noem ik hem dikkie dik.
Nouja, we willen die UWV medewerkers die de prostitutie passend werk vinden natuurlijk wel voor zijn he .
Een gedicht over Maanvis
pi_83185712
quote:
En dan heb je ook steeds meer kinderen die kanker overleven maar die door de chemo een tik mee krijgen. Dat zijn vaak ook Wajong klantjes voor de rest van hun leven. Ze werken wel, maar vaak aangepast in een sociale werkplaats en zo.

Ik ben dus zo'n 'kind' geweest, verder gelukkig 100% recovery maar dan....
Dan wordt je (sinds 2003) nooit meer beter verklaard als ex-kanker-patiënt (vroeger na 5 jaar 'schoon' te zijn). Dit heeft een heel nare bijwerking, namelijk dat je onverzekerbaar bent geworden voor arbeids-ongeschiktheid.
Dan kan je thuis gaan zitten, met je afgeronde wo opleiding, master in de pocket en dure masterclasses... achter de welbekende geraniums.
De UWV vergoed alleen maar ziektekosten tegen 70% van het minimumloon. De evtuele werkgever moet de rest van het (wo-niveau) salaris bijbetalen in geval van ziekte... ain't gonna happen, het risico is veels te groot voor de werkgever.
Status onbemiddelbaar dus, en 'uitgeprocedeerd' bij het UWV, in de catagorie, uw geval komt toch nooit voor!

Uit pure frustratie ben ik (gelukkig succesvol) een eigen zaak begonnen, en kan, achteraf, wel een beetje om lachen om de knulligheid van het gehele 'arbeidsbemiddeling-proces'.
Ik heb mijn inhaalslag inmiddels wel gemaakt.
Maar het is het natuurlijk vreselijk dat je na zoiets ernstigs gewoon helemaal volledig wordt afgeschreven, niet alleen door je omgeving maar ook door de maatschappij.
Helaas valt er niets aan te doen (behalve dan ondernemer worden). Maar ik kan mij heel goed voorstellen dat mensen hierdoor (vooral psychisch) in een nog dieper dal komen, en zo helemaal nooit meer aan het werk te komen!
  woensdag 23 juni 2010 @ 16:28:26 #248
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_83197950
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 11:31 schreef jagman het volgende:

[..]

Dan wordt je (sinds 2003) nooit meer beter verklaard als ex-kanker-patiënt (vroeger na 5 jaar 'schoon' te zijn). Dit heeft een heel nare bijwerking, namelijk dat je onverzekerbaar bent geworden voor arbeids-ongeschiktheid.

Die beslissing zal we op 'voortschrijdend medisch inzicht gebouwd zijn. Toch zouden ze dan toch terug moeten veranderen. Al was het alleen maar voor de legale status van ex patiënten..

Hier word ik zo moe van.. aan de ene kant is het werk, werk, werk maar aan de andere kant worden risico's zoveel mogelijk uitgebannen. Leven is een risicovol iets, en als je dan al een tik heb meegekregen ben je ook een risico, en word je ook uitgebannen.
  woensdag 23 juni 2010 @ 20:50:36 #249
298024 HalloweenJack
Mein Führer! I can walk!
pi_83211637
Geweldig ja, ik krijg ook iedere maand een boekje vol soortgelijke teksten van ze
Man is least himself when he talks in his own person. Give him a mask, and he will tell you the truth.” ~Oscar Wilde
pi_83212723
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 11:31 schreef jagman het volgende:

[..]

Dan kan je thuis gaan zitten, met je afgeronde wo opleiding, master in de pocket en dure masterclasses... achter de welbekende geraniums.
De UWV vergoed alleen maar ziektekosten tegen 70% van het minimumloon. De evtuele werkgever moet de rest van het (wo-niveau) salaris bijbetalen in geval van ziekte... ain't gonna happen, het risico is veels te groot voor de werkgever.
Status onbemiddelbaar dus, en 'uitgeprocedeerd' bij het UWV, in de catagorie, uw geval komt toch nooit voor!

Uit pure frustratie ben ik (gelukkig succesvol) een eigen zaak begonnen, en kan, achteraf, wel een beetje om lachen om de knulligheid van het gehele 'arbeidsbemiddeling-proces'.
Ik heb mijn inhaalslag inmiddels wel gemaakt.
Maar het is het natuurlijk vreselijk dat je na zoiets ernstigs gewoon helemaal volledig wordt afgeschreven, niet alleen door je omgeving maar ook door de maatschappij.
Helaas valt er niets aan te doen (behalve dan ondernemer worden). Maar ik kan mij heel goed voorstellen dat mensen hierdoor (vooral psychisch) in een nog dieper dal komen, en zo helemaal nooit meer aan het werk te komen!
Dit meen je niet

Wat een kneuzekermis man. Je hebt dan inderdaad niks anders meer over dan het ondernemerschap
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')