Tuurlijk wel, een jaartje mag wel.. onder het mom van sociaal cultureel activiteiten en het vinden/ontmoeten van lotgenoten, want strijkijzervoeten zijn best zeldzaam.. dus daar mag je dan ook wel een jaartje voor uittrekken. Dat is therapie om een depressie te voorkomen, etc bla bla blaquote:Op zondag 20 juni 2010 15:27 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Mag niet. tenzij je in NL blijft.
Net jou situatie gelezen wel jammer dat je echt niet kunt werkenquote:Op zondag 20 juni 2010 16:23 schreef missyB het volgende:
je krijgt met enkel ADHD ook echt geen wajong uitkering
Dat zeg ik, ik weet wel zeker van niet.. Maar ik ken geen feiten/cijfers.. niet met mijn eigen ogen gezien.quote:Op zondag 20 juni 2010 16:23 schreef missyB het volgende:
je krijgt met enkel ADHD ook echt geen wajong uitkering
Precies. Een uitkering terwijl je thuis woont is TE zot. ADHD en PDD-nos zijn onzinnige reden om mensen 100% ongeschikt te verklarenquote:Op zondag 20 juni 2010 16:29 schreef Zwolsboy het volgende:
[..]
Net jou situatie gelezen wel jammer dat je echt niet kunt werkenkan miss aan de werkgevers liggen die zoveel eisen stellen (dat is ook echt deze tijd helaas) leuk dat je een webshop begint
dat is zeker een bezigheid.
hangt volgens mij ook af wie je voor je neus hebt qua keuring.
Zelf heb ik ook op een speciale school gezeten tot mn 18een daar liepen echt ADHDers rond die alleen ADHD hadden en hadden recht op een wajong.
Met autisme trouwens ook PDD-NOS is voldoende om 80-100% afgekeurd te worden en je krijgt dus die 75% van het min loon.
Vaak gaan getrainde coachen van scholen mee en gaan verhalen vertellen over hun client die eigenlijk ook niet helemaal waar zijn want dat deden ze bij mij ook van oooh hij kan niet tegen stresseen enkele keer miss niet maar hoe die mensen dat vertellen over je
![]()
Wajong staat eenmaal onder vuur bij jongeren zou opzich best goed zijn als ze die grens opschroeven naar 23 jaar dat je dan pas kunt aanvragen (zodat je eerst naar school gaat of zelf probeert te werken).
Op 18e al geld krijgen is gewoon te jong je hebt nauwlijks kosten en het rolt naar binnen nee dàs niet realistisch.
Ja, maar autisme is dus eigenlijk ASS .. Het Autistische Spectrum Stoornis.. en daar heb je gradaties in. Waaronder PDD-NOS.. en die is nog breder. En dan denk je dat PDD-NOS niets voorsteld, althans dat denk ik een beetje uit je post.. dat het geen "autisme" is omdat je niet op rainman lijkt ofzo? Maar dat gaat zo breed en diep dat een normaal mens wel bijzonder geinteresseerd moet zijn om zich dáárover te gaan orienteren.quote:Op zondag 20 juni 2010 16:29 schreef Zwolsboy het volgende:
Met autisme trouwens ook PDD-NOS is voldoende om 80-100% afgekeurd te worden en je krijgt dus die
Excuus als ik nu tegen hele zere schenen schop ,maarquote:Op zondag 20 juni 2010 16:39 schreef missyB het volgende:
Wajong opschroeven naar bv 23 jaar vind ik wel een goede.
Het moet idd niet zo zijn dat je vanaf je 17e denkt nou ik heb zus en zo en vraag wajong aan en klaar.
Ik ben ook voor eerst proberen en kijken hoe het gaat.
Je moet alleen niet vergeten dat de normen om een wajong uitkering te krijgen en te houden al jaar na jaar worden aangescherpt net als de wia.
Dat de bijzondere ziektenkostenaftrek er nagenoeg af is.
Je krijgt nu eenmaal per jaar 350 euro in spetember omdat gat op te vangen.
medicatie en therapie wat niet meer vergoed word.
Toekenning en behouden van PGB is ook weer aangescherpt waardoor er weer middelen wegvallen om zelfstandig te blijven wonen en voorzien zijn van de juiste adequate zorg.
Wajongers zijn en blijven wel een kwetsbare groep waar financieel veel slagen zijn toegebracht de laatste tijd.En binnen die groep heb je altijd een percentage misbruikers.
mi heb je die bij de sociale dienst veel meer maar das weer een totaal andere discussie.
Of mijn webwinkel ooit van de grond komt geen idee.
Ik maak zeer gestaag vorderingen met de bouw hahahahah.
Maar alleen het bezig zijn daarmee geeft mij al een gevoel dat ik weer wat meetel.
uwv stimuleert mij daarin dan weer wel.
Lees(klooit u maar lekker aan mevrouw als u er goed gevoel van krijgt, mocht het tot inkomsten gaan behoren horen wij dat wel)
Verdere integratie word ik niet mee geholpen, ik ben immers een hopeloos 80-100% geval ook op basis van de nieuwste herkeuringen.
Tja en dan mag je dus niet ook zoiets.
Dus het is nogmaals niet allemaal zo zwart wit
quote:Op zondag 20 juni 2010 16:36 schreef Yreal het volgende:
[..]
Precies. Een uitkering terwijl je thuis woont is TE zot. ADHD en PDD-nos zijn onzinnige reden om mensen 100% ongeschikt te verklaren. En niet kunnen werken, maar wel kunnen studeren EN je uitkering houden.
![]()
Ik wil ook 1000 euro als thuiswonend student
En beweer je nou dat deze gozer terecht of onterecht wajong krijgt?quote:Op zondag 20 juni 2010 16:40 schreef walk-man het volgende:
O mijn god.
Wist niet dat mijn reactie zo'n discussie zou uitlokken.
Schets van persoon met ADHD:
is 20 jaar , heeft vmbo-b gedaan , toen roc vmbo-t , het lukt 'm niet omdat hij zich geen regelmaat kan aanhouden. gaat heel vaak uit , heeft geen werk. hij krijgt medicatie maar dat het helpt niet veel.
woont nu op zichzelf , gaat volgens mij nog steeds naar roc ,klooit wat aan en krijgt wajong.
persoon heeft ook een intelligentietest gedaan waaruit bleek dat hij havo denkniveau had.
quote:Op zondag 20 juni 2010 16:39 schreef missyB het volgende:
Wajong opschroeven naar bv 23 jaar vind ik wel een goede.
Het moet idd niet zo zijn dat je vanaf je 17e denkt nou ik heb zus en zo en vraag wajong aan en klaar.
Ik ben ook voor eerst proberen en kijken hoe het gaat.
Je moet alleen niet vergeten dat de normen om een wajong uitkering te krijgen en te houden al jaar na jaar worden aangescherpt net als de wia.
Dat de bijzondere ziektenkostenaftrek er nagenoeg af is.
Je krijgt nu eenmaal per jaar 350 euro in spetember omdat gat op te vangen.
medicatie en therapie wat niet meer vergoed word.
Toekenning en behouden van PGB is ook weer aangescherpt waardoor er weer middelen wegvallen om zelfstandig te blijven wonen en voorzien zijn van de juiste adequate zorg.
Wajongers zijn en blijven wel een kwetsbare groep waar financieel veel slagen zijn toegebracht de laatste tijd.En binnen die groep heb je altijd een percentage misbruikers.
mi heb je die bij de sociale dienst veel meer maar das weer een totaal andere discussie.
Ik denk niet dat het zo simpel ligt. Je moet het echt per geval bekijken. Vaak komt er meer bij kijken dan je denkt.quote:Op zondag 20 juni 2010 16:45 schreef Yreal het volgende:
[..]
Excuus als ik nu tegen hele zere schenen schop ,maar
In mijn ogen kunnen de mensen die mentaal verrot zijn, Ik noem de zware autisten en verstandelijk gehandicapte, prima aan de lopende band staan en simpel productiewerk uitvoeren.
Mensen die lichamelijke klachten hebben, ik noem 2 benen missen, een slechte rug, reuma, Kunnen gewoon achter de telefoon gaan zitten op een hulplijn of callcenter.
Dan kunnen de mensen die echt niks meer kunnen gewoon hun toeslagen houden. Ik noem de mensen die hun tong niet in de mond kunnen houden, verlamd zijn of mentaal zo doorgedraaid dat ze alleen maar in een dwangbuis kunnen zitten 24/7.
Ja. Ik zie het zo zwart wit.
maar wat denk je nou dat er gebeurd als je webwinkel werkt?dan moet je de KVK en de belastingdienst regelen. Contacten onderhouden met leveranciers, pakketen maken, versturen , fracturen en de boekhouding doen .quote:Op zondag 20 juni 2010 16:59 schreef missyB het volgende:
nee dat kan ik dus niet y real en dan geef ik je echt eerlijk antwoord.
Onterecht, die jongen heeft gewoon heel veel goede begeleiding nodig en dan zou hij goed een mbo/hbo diploma kunnen halen. Dat ontbreekt imo in Nederland...quote:Op zondag 20 juni 2010 16:46 schreef Yreal het volgende:
[..]
En beweer je nou dat deze gozer terecht of onterecht wajong krijgt?
Yup.quote:Op zondag 28 maart 2010 14:31 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
De hoogte van je WAJONG uitkering is afhankelijk van je leeftijd en je hebt recht op allerlei sociale voorzieningen, die komen over het algemeen te vervallen bij een regulier salaris. Maar ja, liever een toekomstperspectief dan de rest van je leven op een bepaald inkomensniveau blijven steken toch?
Je zegt de nieuwe wet voor wajong en studeren is de uitkering 25%quote:Op zondag 20 juni 2010 17:17 schreef schaal_9 het volgende:
In de nieuwe Wajong is de uitkering voor studerende Wajongers verlaagd naar 25% van het wettelijk minimumloon.
Met autisme (ASS) is het gewoon mogelijk om te werken. De Wajong biedt de nodige voorzieningen zoals toeleiding naar arbeid, jobcoaching en eventueel loondispensatie. Er zijn er bij die zeggen: collega’s om me heen is te veel prikkels of dat ze meerdere dagen moeten bijkomen van 4 uur werken. Sja, voor een deel zit het ook tussen de oren hoor. In een aangepaste functie voor 15 uur in de week werken (3 dagen van 5 uur) moet toch wel mogelijk zijn... lijkt mij tenminste. Vooruit.. 12 uur, precies drie halve dagen.
Ik kan er over meepraten, aangezien ik zelf in ‘het spectrum’ zit. En nee, werken is niet altijd even gemakkelijk, ik doe namelijk mijn uiterste best om op mijn werk ook nog sociaal redelijk mee te komen. Wel zo handig als voorbereiding op een eventuele relatie.
Autisme + ADHD, oke... die combinatie lijkt me wel heel zwaar in een wereld die daar over het algemeen vijandig tegenover staat. Dit is een groep die heel moeilijk is te bemiddelen.
Mensen die al vóór 1 januari gebruik maakten van de Wajong-regeling, houden hun recht op hun oude uitkering. Het minimumjeugdloon is lager dan het ‘echte’ minimumloon van 1416 euro. Voor een 18-jarige maar 45,5% van dat bedrag.quote:Op zondag 20 juni 2010 17:32 schreef Zwolsboy het volgende:
[..]
Je zegt de nieuwe wet voor wajong en studeren is de uitkering 25%
Waarom is dit in mijn vriendenkring niet dan ? ze ontvangen nog steeds die 75% van het min loon een maat van me heeft de 14e nog 911 euro gestort op zijn rekening gekregen(zegt die iig)
Op de site van het UWV kan ik nergens vinden dat je maar 25% krijgt ( wel mee eens trouwens ) 25% van 1400 euro is alsnog een flinke pap geld.
waarom wil je het hier niet neerzetten?quote:Op zondag 20 juni 2010 17:38 schreef missyB het volgende:
Ook lezen voor jou dus.
Zoals ik al eerder heb aangegeven ga ik hier niet neerzetten waarom.
Vind ook niet dat ik dat aan jou of wie dan ook verplicht ben hier dus, ik zou zeggen: fijne avond en tabee
Dat is waarquote:Op zondag 20 juni 2010 17:25 schreef Yreal het volgende:
Ach donder op. Er zitten in deze topics vele mensen die de wajong gebruik zoals het hoort. Werken wat je kan met een aanvulling naar 75% van het minimum waar nodig. Al is dat 5 uur per week, props voor hun.
Mensen die blijkbaar geen minuut per week kunnen werken maar wel lekker kunnen fokken zijn luie uitvreters imo. Als je kan internetten kan je altijd wel iets doen , hoe weinig het ook is.
Hoe zit het dan voor jongeren die NU 24 zijn en die wajong gaan aanvragen?quote:Op zondag 20 juni 2010 17:40 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
Mensen die al vóór 1 januari gebruik maakten van de Wajong-regeling, houden hun recht op hun oude uitkering. Het minimumjeugdloon is lager dan het ‘echte’ minimumloon van 1416 euro. Voor een 18-jarige maar 45,5% van dat bedrag.
Ik heb ook een tijdje een uitkering gehad (niet eens zo lang... gelukkig), maar ik ga nog genoeg belasting betalen, heb me nog geen dag ziekgemeld en als alleenstaande maak ik van veel voorzieningen geen gebruik. Dus dat compenseert weer.
De nieuwe regeling! UWV kijkt naar de datum waarop de uitkering is aangevraagd. De uitkering was in de oude regeling met een jaar terugwerkende kracht. Voor mensen die vanuit de bijstand naar de Wajong zijn gegaan, maakt dat niet zoveel uit. In de nieuwe Wajong is er geen recht meer op een uitkering met terugwerkende kracht.quote:Op zondag 20 juni 2010 17:43 schreef Zwolsboy het volgende:
[..]
Hoe zit het dan voor jongeren die NU 24 zijn en die wajong gaan aanvragen?
Krijgen die dan hoe de regeling NU is of valt hij nog onder de oude? omdat die al 24 is?
Is die regeling ook afgeschaft dat je tot je 17e jaar al die maanden uitkering in 1 klap ontvangt ? dat was namelijk zo je ving ineens zoveel geld van al die jaren ( ik helaas niet![]()
)
Inderdaad. Beetje jammer dat Yreal uitkeringsgerechtigden bij voorbaat al als schuldig ziet. Dat lijkt op apartheid. Als hij zelf in de Wajong heeft gezeten, kan ik me er nog een beetje bij voorstellen, maar misschien heeft-ie wel een relaxt kantoorbaantje.quote:Op zondag 20 juni 2010 17:38 schreef missyB het volgende:
Ook lezen voor jou dus.
Zoals ik al eerder heb aangegeven ga ik hier niet neerzetten waarom.
Vind ook niet dat ik dat aan jou of wie dan ook verplicht ben hier dus, ik zou zeggen: fijne avond en tabee
Plus dat er veel meer aandacht is voor het percentage dat je WEL kan werken.quote:Op zondag 20 juni 2010 17:47 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
De nieuwe regeling! UWV kijkt naar de datum waarop de uitkering is aangevraagd. De uitkering was in de oude regeling met een jaar terugwerkende kracht. Voor mensen die vanuit de bijstand naar de Wajong zijn gegaan, maakt dat niet zoveel uit. In de nieuwe Wajong is er geen recht meer op een uitkering met terugwerkende kracht.
Dus persoon A met een geboorte datum van bijv 1 jan 1988 valt dus onder de nieuwe regeling wajong?quote:Op zondag 20 juni 2010 17:47 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
De nieuwe regeling! UWV kijkt naar de datum waarop de uitkering is aangevraagd. De uitkering was in de oude regeling met een jaar terugwerkende kracht. Voor mensen die vanuit de bijstand naar de Wajong zijn gegaan, maakt dat niet zoveel uit. In de nieuwe Wajong is er geen recht meer op een uitkering met terugwerkende kracht.
Van daaruit is het makkelijk roepen dat de ander dan maar z'n hele werkzame leven moet gaan schoffelen.quote:Op zondag 20 juni 2010 17:50 schreef schaal_9 het volgende:
, maar misschien heeft-ie wel een relaxt kantoorbaantje.
Dat was alleen als je nooit gewerkt had.. en die regeling was belachelijk.quote:Op zondag 20 juni 2010 17:43 schreef Zwolsboy het volgende:
Is die regeling ook afgeschaft dat je tot je 17e jaar al die maanden uitkering in 1 klap ontvangt ? dat was namelijk zo je ving ineens zoveel geld van al die jaren ( ik helaas niet![]()
)
Nee, 1 januari 2010 is de grens. De leeftijd waarop iemand 18 werd, speelt geen enkele rol.quote:Op zondag 20 juni 2010 17:54 schreef Zwolsboy het volgende:
[..]
Dus persoon A met een geboorte datum van bijv 1 jan 1988 valt dus onder de nieuwe regeling wajong?
Dus die krijgt 25 % van het min loon en niet meer die winnende kracht van voorheen ?
Of bedoel jij mensen die NU 18 worden en dat ze naar die aanvraag datum kijken?
Of de aanvraag datum toen de persoon 18 werd ? maar dat die er nu pas mee komt.
IK snap er geen hond meer vanik denk dat ik maar wajong ga aanvragen
Leeftijd is niet van belang.. het gaat om datum aanvraag. Per 1 januari 2010quote:Op zondag 20 juni 2010 17:54 schreef Zwolsboy het volgende:
[..]
Dus persoon A met een geboorte datum van bijv 1 jan 1988 valt dus onder de nieuwe regeling wajong?
Dus die krijgt 25 % van het min loon en niet meer die winnende kracht van voorheen ?
Of bedoel jij mensen die NU 18 worden en dat ze naar die aanvraag datum kijken?
Of de aanvraag datum toen de persoon 18 werd ? maar dat die er nu pas mee komt.
IK snap er geen hond meer vanik denk dat ik maar wajong ga aanvragen
Aha het klopde dus wel dat ik een gozer ken die 34 duizend euro kreeg netto geen idee hij vroeg wajong aan in 2008 en was toen 24 geloof ikquote:Op zondag 20 juni 2010 17:58 schreef Autidude het volgende:
[..]
Leeftijd is niet van belang.. het gaat om datum aanvraag. Per 1 januari 2010
Daar zitten een HELE hoop haken en ogen aan, ook met de oude regeling. Maar ik ken de feiten niet, heb de documenten niet gezien etc.. dus ik kan er niet over oordelen. Maar het klopt niet hoor. Sowieso het bedrag al niet dat is voor hooguit 4 jaar, dus dan zou zijn aanvraag vanaf zijn 20e gelden. Zoals ik zeg, veel haken en ogen.. maar ik ken de feiten niet.quote:Op zondag 20 juni 2010 18:02 schreef Zwolsboy het volgende:
[..]
Aha het klopde dus wel dat ik een gozer ken die 34 duizend euro kreeg netto geen idee hij vroeg wajong aan in 2008 en was toen 24 geloof ikdat is dus niet meer mogelijk en nee hij had nooit gewerkt onder enkele simpele bij baantjes in het weekend daarnaast zat die altijd op school maar liep vast toen die ging werken.
Wel kocht die vrijwel een megane 1,6 sport van n jaartje oudmooi bakkie nu weet ik dus dat dit niet meer mogelijk is
Oke, now you're talking!quote:Op zondag 20 juni 2010 18:17 schreef Yreal het volgende:
Yreal studeert accountancy en werkt momenteel als verhuizer, schoonmaker en aan de lopende band. Zijn collega's zijn veelal herrintreders en verstandelijk beperkte met een wajong die werken zo hard ze kunnen.
oh valt prima te vertoeven hoor. Lopende band is verstand op nul, geen suggesties aandragen en een beetje ouwehoeren met je collega's of meezingen mrt de radio. Werkdruk is bij 90% van de plaatsen sowieso vrij laag. Je hebt ze er wel tussenzitten hoor , waar je 8 uur per dag word afgebeund in een warme hal. Gelukkig heb ik arbeidsrecht dus weet wat ze me wel en niet kunnen maken in het geval ze het te bont maken.quote:Op zondag 20 juni 2010 18:23 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
Oke, now you're talking!
Nog op straat gegaan voor een beter salaris?
Ik ben wel benieuwd of het een beetje prettig werken is aan de lopende band. Ik heb namelijk het idee dat de leidinggevenden er vrij streng zijn. De productie die je levert, is direct meetbaar.
Ik heb eens ergens gewerkt (loondispensatie) en daar vond ik geen aansluiting. Een documentje op de vaste schijf zetten, begon de baas te k*nkeren dat ik het onmiddellijk moest verwijderen. Hij was ook niet bereid om de loondispensatie te verlagen, ondanks ik goed werk leverde. Inmiddels heb ik ander werk.
ik heb het niet over de bijstandquote:Op dinsdag 22 juni 2010 10:51 schreef Yreal het volgende:
donder nou eens heel snel op, een beetje met subsidies meer krijgen dan het minimumloon? Mogen bijverdienen op je uitkering en dan al helemaal de bijstand![]()
mwa niet iedereen die links stemt is een uitkering trekker maar snap wel wat je bedoeltquote:Op dinsdag 22 juni 2010 11:04 schreef Yreal het volgende:
precies. Aufraussen met al die links stemmende uitkeringstrekkers.
Maar wel allemaal op de dam en het maliveld als ze de AOW verhogen. Flikker toch op man, je hebt al nooit gewerkt.
Graag wil ik hierover discussierenquote:Op dinsdag 22 juni 2010 10:47 schreef Zwolsboy het volgende:
Voordiegene die het UWV reclame folder krijgen kijk op pagina 17eerlijk zeg tegenover de wajongers
!
iemand die gezond was had 2000 euro bruto per maand
Ze wordt ziek en krijgt 2 maanden lang 75% van het min loon (1500 euro) daarna komt ze in de wia 1400 euro per maand 2 jaar lang!!!
Vervolgens knapt ze op en gaat ze weer aan het werk voor 2 dagen in de week haar inkomen bij deze baas is nu 1000 euro het UWV vult nu 700 euro aan samen is dat 1700 euro bruto VOOR 2 DAGEN IN DE WEEK!!!!
bij Wajong loondispensatie mag je niet meer dan 120 van het min loon verdienen!!!
ook al werk je maar 2 dagen dan wordt het berekend op die 2 dagen in de week!!! eerlijk zeg!!
Wajong wordt berekent op 120% van 1407 dus dat komt neer op tegen de 1700 euro als je 40 uur als wajonger werkt met loondispensatie.
En waarom is dit in de wia niet ? 2 dagen werken 1700 per maand kom op zeg normaalgesproken als je weer gaat werken wordt je uitkering gekort en heb je geen recht meer als je omgerekent meer dan het min loon verdient (omgerekent partime naar fulltime dus he).
Echt sneu wat je in de WIA Wajong enzo voor elkaar krijgt bij wajong als je niet werkt krijg je de volle mep maar als je gaat werken wordt je gekort en mag je niet meer dan 120% ervan verdienen![]()
ja lekker montiverend om te gaan werken!
Jaa... begin maar...?quote:
Ik bedoelde die lui die hun hele leven thuis zitten en links stemmen om de uitkeringen te behouden.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 11:07 schreef Zwolsboy het volgende:
[..]
mwa niet iedereen die links stemt is een uitkering trekker maar snap wel wat je bedoelt
Wat nog erger is vroeger kreeg alleen de man AOW omdat die gewerkt had (na 1950 dus).
Nu krijgt een man EN vrouw AOW ook al heeft 1 van die 2 nooit of maar half gewerkt het bedrag is gelijk![]()
Mijn mening AOW berekenen naar het aantal jaren dat je gewerkt hebt dus begin je op je 20/25e krijg je op je 60/65e aow en elke jaar dat je niet gewerkt hebt 3 maanden vanaf trekken![]()
Werken doe je juist voor je oude dag zodat je daarna niet meer hoeft te werken.
Maar een groot deel van de bijstanders kunnen niet werken maar wel internetten autorijden zwart werken
Omdat mensen na de WW richting de bijstand gaan en dat kan je hele leven krijgenquote:Op dinsdag 22 juni 2010 11:50 schreef Yreal het volgende:
[..]
Jaa... begin maar...?
[..]
Ik bedoelde die lui die hun hele leven thuis zitten en links stemmen om de uitkeringen te behouden.. Wat ik sowieso niet snap, de WW is een uitkering voor tijdelijke onvrijwillige werkloosheid, een deel van de frictie werkloosheid dus. Hoe de neuk kan frictie werkloosheid nou 3 jaar duren
![]()
als dat zo was waren er heel wat minder werklozenquote:Op dinsdag 22 juni 2010 12:00 schreef Yreal het volgende:
ww 4 maanden op 100%, 6 maanden op 70% en 2 maandjes op 50% en daarna moet het toch echt klaar zijn. Tijd zat om een nieuwe baan te vinden in die tijd
lijkt me niet zo slecht hoor. Gemeente betaalt alle lasten en je krijgt wat zakgeld voor kleding en eten. Alleen kost die ambtenaar dan weer meer geld dan het oplevert.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 12:13 schreef Zwolsboy het volgende:
Bijstand is trouwens een hele goeie vetpot zag ik net.
alleenstaande bijna 900 euro netto + 63 zorgtoeslag + 350 huurtoeslag (als je een huur van 600-650 hebt)
Kwijtscheldingen bij de gemeente.![]()
Maar wel terecht als je niet wilt werken of te kieskeurigbent dat je dan alleen de basisbehoefte krijgt.
Zou handiger zijn dat de gemeente jou lasten overneemt en dat zij die uitkering gestort krijg dus tv internet telefoon eruit![]()
Nu ben ik wel te hard
Een alleenstaande krijgt hooguit 650 euro Bijstand per maand hoor. 900 euro krijgt een alleenstaande ouder.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 12:13 schreef Zwolsboy het volgende:
Bijstand is trouwens een hele goeie vetpot zag ik net.
alleenstaande bijna 900 euro netto + 63 zorgtoeslag + 350 huurtoeslag (als je een huur van 600-650 hebt)
Kwijtscheldingen bij de gemeente.![]()
Maar wel terecht als je niet wilt werken of te kieskeurigbent dat je dan alleen de basisbehoefte krijgt.
Zou handiger zijn dat de gemeente jou lasten overneemt en dat zij die uitkering gestort krijg dus tv internet telefoon eruit![]()
Nu ben ik wel te hard
als je je woonlasten niet kunt delen kan je nog een percentage extra krijgen boven de 650. Gemeenteafhankelijk.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 12:46 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Een alleenstaande krijgt hooguit 650 euro Bijstand per maand hoor. 900 euro krijgt een alleenstaande ouder.
Arbeidsongeschiktheidsregelingen zijn 9 van de 10 keer toch echt wel terecht hoor. Is ook anders dan vroeger, en wordt tevens continu aangepast. Tuurlijk zal er ook nog oude garde zijn die ooit eens door een keuring zijn gekomen.. ik zeg herkeuren en blijven motiveren. Ik ben toch ook bezig met reintegratie en al, en er is die groep jonge Wajongers die gewoon naar school gaan en stappen en leuk en prima leven.. Dat klopt ook niet helemaal en dat zijn de puntjes binnen het arbeidsongeschiktheids gedoe.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 16:14 schreef Yreal het volgende:
er hangen anders nog wel 800.000 man in arbeidsongeschiktheids regelingen en nog 281.000 huishoudens in de bijstand. Zo lastig is het blijkbaar niet
Grotendeels mee eens. Ik ken namelijk wel gevallen die in de bijstand zaten of nog steeds (uiteraard tijdelijk) zitten omdat ze buiten de toelatingseisen van andere uitkeringen vallen.. heul veul regeltjes.. En dan kan je alleen nog maar terugvallen op de bijstand. Dit zijn echter wel mensen die er weer bovenop komen en ook al een steentje hebben bijgedragen. Die zitten dus terecht in de bijstand.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 16:37 schreef Yreal het volgende:
arbeidsongeschikte geef ik je gelijk, maar bijstand is toch echt wel te zot hoor, als je daar langere tijd in zit, dan wil je gewoon niet
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |