abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_83058697
Oke even opnieuw dan.
Ik respecteer je mening over anti uitkering.
Als ik mijn geval neem om jou uit te leggen waarom en wat ik een wajonguitkering ontvang dan moet ik hier op internet teveel prive info over mijzelf prijsgeven.
Dat vind ik niet nodig, hoop dat je dat ook begrijpt.
Ik denk ook dat als je werken kan je werken moet.
Een betaalde baan zit er in mijn geval niet in.
Maar er zijn gelukkig dingen die ik wel kan maar die niet in een passende betaalde baan zijn te gieten.
Of bv dingen waar je weer niet voor in aanmerking komt bv sociale werkplaats
Hoop dat je het nog volgt.
Gelukkig maak ik mij nog wel enigzins nuttig in deze maatschappij en probeer met hulp van man en vrienden een webwinkel te starten al is het alleen maar om het gevoel te hebben ook nog iets mee te draaien in deze maatschappij.
ik zou je alleen willen vragen er eens niet zo zwart wit over te denken want zo is het domweg niet
pi_83058836
quote:
Op zondag 20 juni 2010 15:27 schreef Rubber_Johnny het volgende:

[..]

Mag niet. tenzij je in NL blijft.
Tuurlijk wel, een jaartje mag wel.. onder het mom van sociaal cultureel activiteiten en het vinden/ontmoeten van lotgenoten, want strijkijzervoeten zijn best zeldzaam.. dus daar mag je dan ook wel een jaartje voor uittrekken. Dat is therapie om een depressie te voorkomen, etc bla bla bla (GARPJE)

Nee, serieus.. ik ben eens dat het ook té gek kan met de WAjong en dat er, nog steeds, een hoop niet klopt. Maar dat weten ze zelf ook en daar zijn ze ook wel mee bezig. Waar de mensen écht over moeten zeiken, en waar ze eigenlijk ook over zeiken, is de bijstand.
Al zie ik hier ook steeds meer verhalen over tieners die meteen de WAjong in komen en ADHD verhalen.
Nu heb ik daar ook vraagtekens bij, niet dat ik het niet geloof, er moet meer zijn.

Ik kan mij niet voorstellen dat je daadwerkelijk met slechts een ADHD diagnose al een WAjong kan krijgen. Dan moeten er haast wel comorbide stoornissen zijn, waarbij ADHD waarschijnlijk ZELF de óf een comorbide stoornis is. Ik heb er zelf geen ervaringen of feitelijke voorbeelden/cijfers van. Wel heb ik zelf ook ADHD, maar dat is dus een comorbide stoornis, 1 van de.., en ik denk écht niet dat ik met alleen ADHD een WAjong zou kunnen krijgen. Ik weet wel zeker van niet, en al helemaal geen 80-100% arbeidsongeschikt. Niet met enkel ADHD... en als dat écht zo is.. dan klopt daar idd geen zak van.

Ik ga niet zeggen dat je met enkel ADHD keihard fulltime kan werken, én dat jaren volhouden zonder complicaties. Daar heb ik genoeg van gezien om te zeggen dat het op den duur slopend is. MAAR!!
Er kan wel degelijk gewerkt worden.. en je bent nog vrij makkelijk bemiddelbaar/plaatsbaar. Dus...
En dat weten ze bij het UWV ook hoor, zeker sinds 1 januari 2010...

Als er voor mij mogelijkheden zijn.. dan zijn die er voor slechts een ADHD'er al helemaal..
Een handboek? Een HANDBOEK??? neuh.. sorry.. ik heb een hoofd.
pi_83058940
je krijgt met enkel ADHD ook echt geen wajong uitkering
pi_83059376
quote:
Op zondag 20 juni 2010 16:23 schreef missyB het volgende:
Net jou situatie gelezen wel jammer dat je echt niet kunt werken kan miss aan de werkgevers liggen die zoveel eisen stellen (dat is ook echt deze tijd helaas) leuk dat je een webshop begint dat is zeker een bezigheid.

hangt volgens mij ook af wie je voor je neus hebt qua keuring.
Zelf heb ik ook op een speciale school gezeten tot mn 18e en daar liepen echt ADHDers rond die alleen ADHD hadden en hadden recht op een wajong.

Met autisme trouwens ook PDD-NOS is voldoende om 80-100% afgekeurd te worden en je krijgt dus die 75% van het min loon.

Vaak gaan getrainde coachen van scholen mee en gaan verhalen vertellen over hun client die eigenlijk ook niet helemaal waar zijn want dat deden ze bij mij ook van oooh hij kan niet tegen stress een enkele keer miss niet maar hoe die mensen dat vertellen over je

Wajong staat eenmaal onder vuur bij jongeren zou opzich best goed zijn als ze die grens opschroeven naar 23 jaar dat je dan pas kunt aanvragen (zodat je eerst naar school gaat of zelf probeert te werken).
Op 18e al geld krijgen is gewoon te jong je hebt nauwlijks kosten en het rolt naar binnen nee dàs niet realistisch.
Interessant he ?
pi_83059672
quote:
Op zondag 20 juni 2010 16:23 schreef missyB het volgende:
Dat zeg ik, ik weet wel zeker van niet.. Maar ik ken geen feiten/cijfers.. niet met mijn eigen ogen gezien.
Maar ik kan het mij echt niet voorstellen. ADHD medicatie werkt ook prima.. voor heul veul mensen.
Bij de "ADHD'ers" waar het niet bij werkt of die blijven falen is er meer aan de hand.. of je bent een aansteller maar daar prikken ze wel keihard doorheen hoor..

En als iemand zegt; ik heb ADHD en Wajong.. verbergt hij of zij dan niet iets? Iets waar hij of zij zich voor schaamt en niet nodig acht om te vertellen want ADHD is al "zielig" genoeg? ..

Nee, het kan niet waar zijn. Er moet meer aan de hand zijn in zo'n situatie.
Ik denk dat jij ook wel goed kan meepraten, aangezien ook jij pas op veel latere leeftijd de aanvraag hebt gedaan.

En het is echt niet zo makkelijk meer hoor mensen, en voor de mensen die verhalen kennen van klasgenoten of vrienden etc.. sinds 1 januari 2010 is er al een andere regeling en een Work First mentaliteit. Dus het gaat echt al de goede kant op hoor..

Pak nu maar die mensen aan die met een te dure auto bij het UWV WERKBEDRIJF (voorheen CWI) aankomen kloppen voor een Bijstand of WW.. want de WIA of WAjong is een totaal ander wereldje en daar gaat het toch echt wel een stuk serieuzer en al. Die andere hoek van de uitkeringsector, dáár moeten jullie wezen en op kankeren! Dat gaat echt veel en veel slechter daar, en draaideur criminelen en échte tokkies.. moet je eens kijken wat dat kost.. en dan heb je het over GEMEENTE kosten, sociale dienst enzo.. niets met WIA of Wajong te maken.

nee... pak de zwakke maar Lekker makkelijk. Ga eens een dagje in zo'n UWV werkbedrijf rondhangen, doen alsof je vacatures zoekt...

Er is altijd wel wat te zeiken.. Zelfs IK loop nu te zeiken!
Maar men moet wel realistisch blijven, of verder kijken dan je neus lang is. Toch?
Het gaat overal een beetje fout hoor, maar om nu alle arbeidsongeschikten (van x tot 100%) over 1 kam te gaan scheren..
  zondag 20 juni 2010 @ 16:36:54 #156
258802 Yreal
henk..!
pi_83059769
quote:
Op zondag 20 juni 2010 16:29 schreef Zwolsboy het volgende:

[..]

Net jou situatie gelezen wel jammer dat je echt niet kunt werken kan miss aan de werkgevers liggen die zoveel eisen stellen (dat is ook echt deze tijd helaas) leuk dat je een webshop begint dat is zeker een bezigheid.

hangt volgens mij ook af wie je voor je neus hebt qua keuring.
Zelf heb ik ook op een speciale school gezeten tot mn 18e en daar liepen echt ADHDers rond die alleen ADHD hadden en hadden recht op een wajong.

Met autisme trouwens ook PDD-NOS is voldoende om 80-100% afgekeurd te worden en je krijgt dus die 75% van het min loon.

Vaak gaan getrainde coachen van scholen mee en gaan verhalen vertellen over hun client die eigenlijk ook niet helemaal waar zijn want dat deden ze bij mij ook van oooh hij kan niet tegen stress een enkele keer miss niet maar hoe die mensen dat vertellen over je

Wajong staat eenmaal onder vuur bij jongeren zou opzich best goed zijn als ze die grens opschroeven naar 23 jaar dat je dan pas kunt aanvragen (zodat je eerst naar school gaat of zelf probeert te werken).
Op 18e al geld krijgen is gewoon te jong je hebt nauwlijks kosten en het rolt naar binnen nee dàs niet realistisch.
Precies. Een uitkering terwijl je thuis woont is TE zot. ADHD en PDD-nos zijn onzinnige reden om mensen 100% ongeschikt te verklaren . En niet kunnen werken, maar wel kunnen studeren EN je uitkering houden.

Ik wil ook 1000 euro als thuiswonend student
  zondag 20 juni 2010 @ 16:39:19 #157
258802 Yreal
henk..!
pi_83059895
oh en inderdaad. de nieuwe regels vanaf 1 januarie dit jaar zijn een stap de goede kant op. De shift is gemaakt van uitkeringstrekken naar werk zoeken.

Nu alle lamzakken van daarvoor er nog uittrappen en dan kan de wajong omhoog voor de mensen die verlamd zijn en alleen maar in een rolstoel kunnen zitten
pi_83059903
Wajong opschroeven naar bv 23 jaar vind ik wel een goede.
Het moet idd niet zo zijn dat je vanaf je 17e denkt nou ik heb zus en zo en vraag wajong aan en klaar.
Ik ben ook voor eerst proberen en kijken hoe het gaat.
Je moet alleen niet vergeten dat de normen om een wajong uitkering te krijgen en te houden al jaar na jaar worden aangescherpt net als de wia.
Dat de bijzondere ziektenkostenaftrek er nagenoeg af is.
Je krijgt nu eenmaal per jaar 350 euro in spetember omdat gat op te vangen.
medicatie en therapie wat niet meer vergoed word.
Toekenning en behouden van PGB is ook weer aangescherpt waardoor er weer middelen wegvallen om zelfstandig te blijven wonen en voorzien zijn van de juiste adequate zorg.
Wajongers zijn en blijven wel een kwetsbare groep waar financieel veel slagen zijn toegebracht de laatste tijd.En binnen die groep heb je altijd een percentage misbruikers.
mi heb je die bij de sociale dienst veel meer maar das weer een totaal andere discussie.

Of mijn webwinkel ooit van de grond komt geen idee.
Ik maak zeer gestaag vorderingen met de bouw hahahahah.
Maar alleen het bezig zijn daarmee geeft mij al een gevoel dat ik weer wat meetel.
uwv stimuleert mij daarin dan weer wel.
Lees(klooit u maar lekker aan mevrouw als u er goed gevoel van krijgt, mocht het tot inkomsten gaan behoren horen wij dat wel)
Verdere integratie word ik niet mee geholpen, ik ben immers een hopeloos 80-100% geval ook op basis van de nieuwste herkeuringen.
Tja en dan mag je dus niet ook zoiets.
Dus het is nogmaals niet allemaal zo zwart wit
  zondag 20 juni 2010 @ 16:40:40 #159
305343 walk-man
Somewhere only we know
pi_83059984
O mijn god.
Wist niet dat mijn reactie zo'n discussie zou uitlokken.
Schets van persoon met ADHD:
is 20 jaar , heeft vmbo-b gedaan , toen roc vmbo-t , het lukt 'm niet omdat hij zich geen regelmaat kan aanhouden. gaat heel vaak uit , heeft geen werk. hij krijgt medicatie maar dat het helpt niet veel.
woont nu op zichzelf , gaat volgens mij nog steeds naar roc ,klooit wat aan en krijgt wajong.
persoon heeft ook een intelligentietest gedaan waaruit bleek dat hij havo denkniveau had.
pi_83060080
quote:
Op zondag 20 juni 2010 16:29 schreef Zwolsboy het volgende:

Met autisme trouwens ook PDD-NOS is voldoende om 80-100% afgekeurd te worden en je krijgt dus die
Ja, maar autisme is dus eigenlijk ASS .. Het Autistische Spectrum Stoornis.. en daar heb je gradaties in. Waaronder PDD-NOS.. en die is nog breder. En dan denk je dat PDD-NOS niets voorsteld, althans dat denk ik een beetje uit je post.. dat het geen "autisme" is omdat je niet op rainman lijkt ofzo? Maar dat gaat zo breed en diep dat een normaal mens wel bijzonder geinteresseerd moet zijn om zich dáárover te gaan orienteren.

Ik heb dus PDD-NOS, naast ADHD gecombineerde type, BPS, Dysthymische stoornis en de rest van de daarbij komende narigheid. Hoef ik mij ook niet over te verantwoorden overigens, ik ben officieel chronisch psychisch gestoord en verminderd toerekeningsvatbaar. Krijg ik hulp voor. Kan ook werken, wil ook werken, ben moeilijk plaatsbaar maar ik krijg er hulp voor en er is zelfs goede hoop. Top!
En wat ik eigenlijk wou zeggen over PDD-NOS is dat ik dat heb omdat ik nét geen Asperger heb, en ik heb weer nét geen Asperger omdat ik ook enkele dingen van Klassiek Autisme heb. En daardoor noemen ze het PDD-NOS, dat is gewoon de restgroep, omdat er anders teveel subcatagorieen zouden ontstaan, geen mens is immers hetzelfde.
  zondag 20 juni 2010 @ 16:45:06 #161
258802 Yreal
henk..!
pi_83060193
quote:
Op zondag 20 juni 2010 16:39 schreef missyB het volgende:
Het moet idd niet zo zijn dat je vanaf je 17e denkt nou ik heb zus en zo en vraag wajong aan en klaar.
Je moet alleen niet vergeten dat de normen om een wajong uitkering te krijgen en te houden al jaar na jaar worden aangescherpt net als de wia.
Toekenning en behouden van PGB is ook weer aangescherpt waardoor er weer middelen wegvallen om zelfstandig te blijven wonen en voorzien zijn van de juiste adequate zorg.
Wajongers zijn en blijven wel een kwetsbare groep waar financieel veel slagen zijn toegebracht de laatste tijd.En binnen die groep heb je altijd een percentage misbruikers.
mi heb je die bij de sociale dienst veel meer maar das weer een totaal andere discussie.

Of mijn webwinkel ooit van de grond komt geen idee.
Ik maak zeer gestaag vorderingen met de bouw hahahahah.
Maar alleen het bezig zijn daarmee geeft mij al een gevoel dat ik weer wat meetel.
uwv stimuleert mij daarin dan weer wel.
Lees(klooit u maar lekker aan mevrouw als u er goed gevoel van krijgt, mocht het tot inkomsten gaan behoren horen wij dat wel)
Verdere integratie word ik niet mee geholpen, ik ben immers een hopeloos 80-100% geval ook op basis van de nieuwste herkeuringen.
Tja en dan mag je dus niet ook zoiets.
Dus het is nogmaals niet allemaal zo zwart wit
Excuus als ik nu tegen hele zere schenen schop ,maar

In mijn ogen kunnen de mensen die mentaal verrot zijn, Ik noem de zware autisten en verstandelijk gehandicapte, prima aan de lopende band staan en simpel productiewerk uitvoeren.

Mensen die lichamelijke klachten hebben, ik noem 2 benen missen, een slechte rug, reuma, Kunnen gewoon achter de telefoon gaan zitten op een hulplijn of callcenter.

Dan kunnen de mensen die echt niks meer kunnen gewoon hun toeslagen houden. Ik noem de mensen die hun tong niet in de mond kunnen houden, verlamd zijn of mentaal zo doorgedraaid dat ze alleen maar in een dwangbuis kunnen zitten 24/7.

Ja. Ik zie het zo zwart wit.
pi_83060202
quote:
Op zondag 20 juni 2010 16:36 schreef Yreal het volgende:

[..]

Precies. Een uitkering terwijl je thuis woont is TE zot. ADHD en PDD-nos zijn onzinnige reden om mensen 100% ongeschikt te verklaren . En niet kunnen werken, maar wel kunnen studeren EN je uitkering houden.

Ik wil ook 1000 euro als thuiswonend student

1000 euro wajong 407 euro studiebeurs + extra beurs omdat je vaders inkomen niet telt mag je wajong opgeven 63 euro zorgtoeslag 138 euro gemeente toeslag ( is niet in elke gemeente ).

Tel alles bij elkaar op (de studerende wajonger) vaak gaan ze van school tot school maar toch al die centen

Kijk maar eens bij AWBZ instellingen voor autisten wat voor mooi spul die mensen hebben computers tvs radios enzo miss nog een reden maximaal 3500 euro spaargeld alls erboven inleveren net als bij de bijstand awbz instellingen worden trouwens vergoed door de overheid je hebt een eigen bijdrage van zon 180 bruto lekker goedkoop wonen zit eten stroom huur enzo allemaal bij elkaar in
Interessant he ?
  zondag 20 juni 2010 @ 16:46:41 #163
258802 Yreal
henk..!
pi_83060284
quote:
Op zondag 20 juni 2010 16:40 schreef walk-man het volgende:
O mijn god.
Wist niet dat mijn reactie zo'n discussie zou uitlokken.
Schets van persoon met ADHD:
is 20 jaar , heeft vmbo-b gedaan , toen roc vmbo-t , het lukt 'm niet omdat hij zich geen regelmaat kan aanhouden. gaat heel vaak uit , heeft geen werk. hij krijgt medicatie maar dat het helpt niet veel.
woont nu op zichzelf , gaat volgens mij nog steeds naar roc ,klooit wat aan en krijgt wajong.
persoon heeft ook een intelligentietest gedaan waaruit bleek dat hij havo denkniveau had.
En beweer je nou dat deze gozer terecht of onterecht wajong krijgt?
pi_83060524
quote:
Op zondag 20 juni 2010 16:39 schreef missyB het volgende:

Ik wens je veel succes met je webshop.

Zelf ben ik 80-100% afgekeurd maar de keuringsarts acht mij wel in staat om 20 uur per week te werken, of iig te proberen, max 4 uur per dag. Zelf wil ik liever uiteindelijk naar een 32 urige werkweek en dan woensdag rustdag.. gewoon 4 dagen in de week full time. Maar ik ga wel mee in de gedachte om eerst eens iets serieus op te gaan bouwen. Mijn IRO is ook vorige week goedgekeurd, en mijn CV ligt al bij een werkgever die specifiek vraagt om een mafkees als ik

Er is heel veel mogelijk om aan werk te komen. Mij lukt het niet meer langs de reguliere weg.
pi_83060607
zwols boy, of het voor de studerende wajonger zo is weet ik echt niet.
Als deze bedragen kloppen vind ik dat idd een zeer slechte zaak.
Want zo is de motivatie om te werken er dus ook totaal niet.
Ik heb gewoon 902 euro meen ik of 911 en verder niet, hoeft ook niet.
Ik meen wel als ik alleen met kinderen zou zijn ik een kopje erop kan krijgen ofzoiets tot bijstandsnivo.
das geen vetpot maar je gaat er niet dood van in elk geval.
Om ruim 1400 als student te hebben zonder kinderen etc vind ik echt teveel en onnodig.

Y real dat jij zo zwart wit denkt moet je zelf weten, wel jammer
  zondag 20 juni 2010 @ 16:55:45 #166
258802 Yreal
henk..!
pi_83060776
MissyB. Kom op, eerlijk antwoorden.

Kan je wel of niet in een Callcenter / Helpdesk of iets dergelijks werken?
pi_83060924
het ligt er ook aan dat niet 1 iemand hetzelfde is en dat men ook per persoon bekijkt wat de mogelijkheden zijn.
Dus in ene geval zegt men wellicht oke 80-100% maar probeer bv die 4 uur en we kijken en is het bij een ander bekeken zaak van nee dat word hem niet want er zijn geen mogelijkheden.
Of weer een ander die door therapie, ik noem maar even wat zijn handicap, stoornis whatever zo handelbaar heeft weten te krijgen dat ie vanuit wajong door kan stromen naar fulltime baan.
Wajong is niet iets waar je gewoon je leven lang in hoeft te zittenals je er eenmaal inzit.
dat zal zoals nu steeds maar weer getoetst moeten worden.
pi_83060950
nee dat kan ik dus niet y real en dan geef ik je echt eerlijk antwoord.
pi_83061085
wat ik wel kan doe ik alleen is dat dus niet in een betaalde baan omdat die er niet zijn met de vangnetten die ik nodig heb.
  zondag 20 juni 2010 @ 17:06:24 #170
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_83061222
quote:
Op zondag 20 juni 2010 16:45 schreef Yreal het volgende:

[..]

Excuus als ik nu tegen hele zere schenen schop ,maar

In mijn ogen kunnen de mensen die mentaal verrot zijn, Ik noem de zware autisten en verstandelijk gehandicapte, prima aan de lopende band staan en simpel productiewerk uitvoeren.

Mensen die lichamelijke klachten hebben, ik noem 2 benen missen, een slechte rug, reuma, Kunnen gewoon achter de telefoon gaan zitten op een hulplijn of callcenter.

Dan kunnen de mensen die echt niks meer kunnen gewoon hun toeslagen houden. Ik noem de mensen die hun tong niet in de mond kunnen houden, verlamd zijn of mentaal zo doorgedraaid dat ze alleen maar in een dwangbuis kunnen zitten 24/7.

Ja. Ik zie het zo zwart wit.
Ik denk niet dat het zo simpel ligt. Je moet het echt per geval bekijken. Vaak komt er meer bij kijken dan je denkt.
pi_83061379
Ik zal eens mijn verhaal vertellen
Ik werk 32 uur in de week 6,5 uur per dag ong (praktijk 40 uur + - ivm overuren en drukte).

Ik krijg dus 32 uur uitbetaald en ben toch 35% afgekeurd volgens het uwv hoewel ik wel 40 uur kan werken maar toch zien ze dat als ik fulltime ga werken blijf ik alsnog 35% afgekeurd waarom?

Ik krijg geen wajong mijn baas betaald me gewoon hij zal wel een vergoeding van het UWV krijgen ofzo maar wat ik raar vind ik krijg niet volledig uitbetaald voor 40 uur omdat het UWV mij wel afgekeurd ziet ik werk net zo hard als de rest en piep ook niet over die overuren ik begin om 4 uur snachts

Ik ken een wajonger die is 50% afgekeurd werkt 18 uur PW en krijgt tot het volledige min loon aangevult das scheef maar 18 uur werken en de rest van de tijd zit die gewoon leuke dingen te doen internetten karten enzo (hobbys) terwijl hij wel volledig fulltime uitbetaalt krijgt en hij lacht mij uit

Das toch vreemd? 50% afgekeurd betekent volgens mij 50% werken die andere 50% ziek op bed liggen.
Interessant he ?
  zondag 20 juni 2010 @ 17:13:33 #172
258802 Yreal
henk..!
pi_83061552
quote:
Op zondag 20 juni 2010 16:59 schreef missyB het volgende:
nee dat kan ik dus niet y real en dan geef ik je echt eerlijk antwoord.
maar wat denk je nou dat er gebeurd als je webwinkel werkt?dan moet je de KVK en de belastingdienst regelen. Contacten onderhouden met leveranciers, pakketen maken, versturen , fracturen en de boekhouding doen .

Dat schijn je te kunnen. Kan je ook werken
  zondag 20 juni 2010 @ 17:17:38 #173
297051 schaal_9
Caissière B
pi_83061745
In de nieuwe Wajong is de uitkering voor studerende Wajongers verlaagd naar 25% van het wettelijk minimumloon.

Met autisme (ASS) is het gewoon mogelijk om te werken. De Wajong biedt de nodige voorzieningen zoals toeleiding naar arbeid, jobcoaching en eventueel loondispensatie. Er zijn er bij die zeggen: collega’s om me heen is te veel prikkels of dat ze meerdere dagen moeten bijkomen van 4 uur werken. Sja, voor een deel zit het ook tussen de oren hoor. In een aangepaste functie voor 15 uur in de week werken (3 dagen van 5 uur) moet toch wel mogelijk zijn... lijkt mij tenminste. Vooruit.. 12 uur, precies drie halve dagen.

Ik kan er over meepraten, aangezien ik zelf in ‘het spectrum’ zit. En nee, werken is niet altijd even gemakkelijk, ik doe namelijk mijn uiterste best om op mijn werk ook nog sociaal redelijk mee te komen. Wel zo handig als voorbereiding op een eventuele relatie.

Autisme + ADHD, oke... die combinatie lijkt me wel heel zwaar in een wereld die daar over het algemeen vijandig tegenover staat. Dit is een groep die heel moeilijk is te bemiddelen.
Eindoordeel: je gaat boven de gestelde eisen uit.
pi_83061810
zoals je hebt kunnen lezen staat er met behulp van vrienden en man dus wie zegt dat ik dat allemaal zelf kan?
Je doet aannames en maakt je eigen verhaal.
Nogmaals ik laat me hier verder niet verleiden tot uitspraken over hetgaan waarvoor ik een wajong ontvang.
Ik probeer naar mijn eigen kunnen te maken wat er van te maken valt.
pi_83061847
en werken met fracturen kan ik al helemaaaaaal niet!
  zondag 20 juni 2010 @ 17:20:45 #176
305343 walk-man
Somewhere only we know
pi_83061863
quote:
Op zondag 20 juni 2010 16:46 schreef Yreal het volgende:

[..]

En beweer je nou dat deze gozer terecht of onterecht wajong krijgt?
Onterecht, die jongen heeft gewoon heel veel goede begeleiding nodig en dan zou hij goed een mbo/hbo diploma kunnen halen. Dat ontbreekt imo in Nederland...
  zondag 20 juni 2010 @ 17:20:50 #177
149405 Stekelbees
Akelig stekelig
pi_83061866
quote:
Op zondag 28 maart 2010 14:31 schreef Marijkezwolle het volgende:

[..]

De hoogte van je WAJONG uitkering is afhankelijk van je leeftijd en je hebt recht op allerlei sociale voorzieningen, die komen over het algemeen te vervallen bij een regulier salaris. Maar ja, liever een toekomstperspectief dan de rest van je leven op een bepaald inkomensniveau blijven steken toch?
Yup.
Beetje jammer dat de pvda elke vorm van ambitie tegen gaat.
Ja, nou ja, best stekelig dus.
  zondag 20 juni 2010 @ 17:25:22 #178
258802 Yreal
henk..!
pi_83062060
Ach donder op. Er zitten in deze topics vele mensen die de wajong gebruik zoals het hoort. Werken wat je kan met een aanvulling naar 75% van het minimum waar nodig. Al is dat 5 uur per week, props voor hun.

Mensen die blijkbaar geen minuut per week kunnen werken maar wel lekker kunnen fokken zijn luie uitvreters imo. Als je kan internetten kan je altijd wel iets doen , hoe weinig het ook is.
pi_83062163
wat jij wil yreal, ben wel klaar met je en jij zo te lezen ook met mij dus dat scheelt dan weer.
pi_83062349
quote:
Op zondag 20 juni 2010 17:17 schreef schaal_9 het volgende:
In de nieuwe Wajong is de uitkering voor studerende Wajongers verlaagd naar 25% van het wettelijk minimumloon.

Met autisme (ASS) is het gewoon mogelijk om te werken. De Wajong biedt de nodige voorzieningen zoals toeleiding naar arbeid, jobcoaching en eventueel loondispensatie. Er zijn er bij die zeggen: collega’s om me heen is te veel prikkels of dat ze meerdere dagen moeten bijkomen van 4 uur werken. Sja, voor een deel zit het ook tussen de oren hoor. In een aangepaste functie voor 15 uur in de week werken (3 dagen van 5 uur) moet toch wel mogelijk zijn... lijkt mij tenminste. Vooruit.. 12 uur, precies drie halve dagen.

Ik kan er over meepraten, aangezien ik zelf in ‘het spectrum’ zit. En nee, werken is niet altijd even gemakkelijk, ik doe namelijk mijn uiterste best om op mijn werk ook nog sociaal redelijk mee te komen. Wel zo handig als voorbereiding op een eventuele relatie.

Autisme + ADHD, oke... die combinatie lijkt me wel heel zwaar in een wereld die daar over het algemeen vijandig tegenover staat. Dit is een groep die heel moeilijk is te bemiddelen.
Je zegt de nieuwe wet voor wajong en studeren is de uitkering 25%
Waarom is dit in mijn vriendenkring niet dan ? ze ontvangen nog steeds die 75% van het min loon een maat van me heeft de 14e nog 911 euro gestort op zijn rekening gekregen (zegt die iig)
Op de site van het UWV kan ik nergens vinden dat je maar 25% krijgt ( wel mee eens trouwens ) 25% van 1400 euro is alsnog een flinke pap geld voor een student .

12 uur PW werken met autisme je kan prima 30 uur werken hoor gewoon accepteren dat je meerdere dagen om half 7 je bed uit moet ipv tot 11 uur ronken en lekker tv kijken
Als ze de boel strenger maken en meer plicht voor een autist / adhder kunnen ze inneens wel veel meer eem als ze dan zeuren van ooh ja maar ik heb veel stress dan nee das normaal in een arbeidsleven dat er soms stress is en drukte en dat je moe thuis komt en graag snel naar het bedje wilt ipv tot 1 uur die spannende film kijken
Interessant he ?
  zondag 20 juni 2010 @ 17:33:39 #181
258802 Yreal
henk..!
pi_83062378
Uitleggen dat je te zielig bent om maar een uur per week te werken kan je niet. Geef nou eens een geldige reden dat dat niet kan. Waarom je bent afgekeurd doet me niet zoveel
pi_83062572
Ook lezen voor jou dus.
Zoals ik al eerder heb aangegeven ga ik hier niet neerzetten waarom.
Vind ook niet dat ik dat aan jou of wie dan ook verplicht ben hier dus, ik zou zeggen: fijne avond en tabee
  zondag 20 juni 2010 @ 17:40:20 #183
297051 schaal_9
Caissière B
pi_83062663
quote:
Op zondag 20 juni 2010 17:32 schreef Zwolsboy het volgende:

[..]

Je zegt de nieuwe wet voor wajong en studeren is de uitkering 25%
Waarom is dit in mijn vriendenkring niet dan ? ze ontvangen nog steeds die 75% van het min loon een maat van me heeft de 14e nog 911 euro gestort op zijn rekening gekregen (zegt die iig)
Op de site van het UWV kan ik nergens vinden dat je maar 25% krijgt ( wel mee eens trouwens ) 25% van 1400 euro is alsnog een flinke pap geld.
Mensen die al vóór 1 januari gebruik maakten van de Wajong-regeling, houden hun recht op hun oude uitkering. Het minimumjeugdloon is lager dan het ‘echte’ minimumloon van 1416 euro. Voor een 18-jarige maar 45,5% van dat bedrag.

Ik heb ook een tijdje een uitkering gehad (niet eens zo lang... gelukkig), maar ik ga nog genoeg belasting betalen, heb me nog geen dag ziekgemeld en als alleenstaande maak ik van veel voorzieningen geen gebruik. Dus dat compenseert weer.
pi_83062704
quote:
Op zondag 20 juni 2010 17:38 schreef missyB het volgende:
Ook lezen voor jou dus.
Vind ook niet dat ik dat aan jou of wie dan ook verplicht ben hier dus, ik zou zeggen: fijne avond en tabee
waarom wil je het hier niet neerzetten?
Dan kunnen we jou miss respecteren
Ik ben ook heel benieuwd wat heb je dan precies?

Vertel nou gewoon?
Wat is er te schamen
Interessant he ?
pi_83062737
quote:
Op zondag 20 juni 2010 17:25 schreef Yreal het volgende:
Ach donder op. Er zitten in deze topics vele mensen die de wajong gebruik zoals het hoort. Werken wat je kan met een aanvulling naar 75% van het minimum waar nodig. Al is dat 5 uur per week, props voor hun.

Mensen die blijkbaar geen minuut per week kunnen werken maar wel lekker kunnen fokken zijn luie uitvreters imo. Als je kan internetten kan je altijd wel iets doen , hoe weinig het ook is.
Dat is waar En als het niet kan in een drukke omgeving dan zijn er soms werkgevers die daar aanpassingen voor hebben. En er zijn ook "kutbaantjes" waarvoor eigenlijk een robot nodig is maar die hebben ze nog niet of is te duur en dan kiezen ze voor een autist.. Heel cru gezegd, want dat gaat heel netjes hoor. En ik heb ook iets met cijfers en bepaalde kwaliteiten en ook met computers en ik wil ook graag de ICT in en nu is er bijvoorbeeld een functie waarbij iemand steeds lijsten moet maken en bijhouden van het hele interne netwerk en welke toegangsrechten ze hebben etc etc. Dat is wat mij verteld is, het is heel sumiere omschrijving, maar het lijkt mij heel leuk en het is blijkbaar nodig ofzo.. ik zou er software voor ontwikkelen... maar goed.. (moet ik wel eerst "leren")

Maar er is zoveel meer. Alleen sommige dingen kunnen ook gewoon niet, het is heel makkelijk gezegd dat iedereen zo aan een lopende band kan werken. Of sociale werkplaats etc. En ik wou dat ik dat kon, en ik heb dat ook gedaan, en het is ook relatief vaak goed gegaan.. Totdat......, en daar ga ik niet over uitwijden. Het is ook geen aanstellerij of onzin, daarvoor heb ik teveel testen/onderzoeken/experts/ervaringen/geschiedenis etc voor achter de rug.

Uiteindelijk ben ik nu 30, nog steeds geen stabiel leven opgebouwd, VBO (onderpresteren), een CV waar ze helemaal van onder de indruk waren, 13 jaar werkervaring.. 23 werkgevers, breed en diep.
Kom nergens meer aan de bak, zeker niet nu ik alweer 1,5 jaar thuis zit.. vorig jaar lukte het nog een beetje met wat uitzendbureau's, maar die zijn het vertrouwen ook verloren.. die willen scoren, en gaat het een paar keer mis dan ben je geen visitekaartje voor ze.

Zelfs al zou ik wéér alles negeren en verzwijgen en gewoon vol solliciteren, dan wordt ik gewoonweg niet aangenomen.. té vaag CV, té oud, betere kandidaten.. etc.. Ik WIL wel.. maar het LUKT niet..
Maar ik heb nu goede hoop dankzij goede begeleiding en eindelijk eens échte goede hulp, hoop ik..
pi_83062783
quote:
Op zondag 20 juni 2010 17:40 schreef schaal_9 het volgende:

[..]

Mensen die al vóór 1 januari gebruik maakten van de Wajong-regeling, houden hun recht op hun oude uitkering. Het minimumjeugdloon is lager dan het ‘echte’ minimumloon van 1416 euro. Voor een 18-jarige maar 45,5% van dat bedrag.

Ik heb ook een tijdje een uitkering gehad (niet eens zo lang... gelukkig), maar ik ga nog genoeg belasting betalen, heb me nog geen dag ziekgemeld en als alleenstaande maak ik van veel voorzieningen geen gebruik. Dus dat compenseert weer.
Hoe zit het dan voor jongeren die NU 24 zijn en die wajong gaan aanvragen?
Krijgen die dan hoe de regeling NU is of valt hij nog onder de oude? omdat die al 24 is?
Is die regeling ook afgeschaft dat je tot je 17e jaar al die maanden uitkering in 1 klap ontvangt ? dat was namelijk zo je ving ineens zoveel geld van al die jaren ( ik helaas niet )
Interessant he ?
  zondag 20 juni 2010 @ 17:47:58 #187
297051 schaal_9
Caissière B
pi_83062971
quote:
Op zondag 20 juni 2010 17:43 schreef Zwolsboy het volgende:

[..]

Hoe zit het dan voor jongeren die NU 24 zijn en die wajong gaan aanvragen?
Krijgen die dan hoe de regeling NU is of valt hij nog onder de oude? omdat die al 24 is?
Is die regeling ook afgeschaft dat je tot je 17e jaar al die maanden uitkering in 1 klap ontvangt ? dat was namelijk zo je ving ineens zoveel geld van al die jaren ( ik helaas niet )
De nieuwe regeling! UWV kijkt naar de datum waarop de uitkering is aangevraagd. De uitkering was in de oude regeling met een jaar terugwerkende kracht. Voor mensen die vanuit de bijstand naar de Wajong zijn gegaan, maakt dat niet zoveel uit. In de nieuwe Wajong is er geen recht meer op een uitkering met terugwerkende kracht.
pi_83063042
ik zet het hier niet neer omdat in verleden is gebleken dat ik daarop be en veroordeeld word en daar heb ik nu net geen trek in.
Ik hoef niet aan de nieuwsgierigheid van ander tegemoet te komen.
En het neerzetten om evt begrip te krijgen?
nee dank je.
teveel info over je prive op het net zetten keert zich vroeg of laat een keer tegen je en daar ben ik liever voorzichtig mee.

En nu hobbel ik het topic uit, heb gezegd wat ik wilde zeggen hier.
  zondag 20 juni 2010 @ 17:50:40 #189
297051 schaal_9
Caissière B
pi_83063071
quote:
Op zondag 20 juni 2010 17:38 schreef missyB het volgende:
Ook lezen voor jou dus.
Inderdaad. Beetje jammer dat Yreal uitkeringsgerechtigden bij voorbaat al als schuldig ziet. Dat lijkt op apartheid. Als hij zelf in de Wajong heeft gezeten, kan ik me er nog een beetje bij voorstellen, maar misschien heeft-ie wel een relaxt kantoorbaantje.
pi_83063152
quote:
Op zondag 20 juni 2010 17:47 schreef schaal_9 het volgende:

[..]

De nieuwe regeling! UWV kijkt naar de datum waarop de uitkering is aangevraagd. De uitkering was in de oude regeling met een jaar terugwerkende kracht. Voor mensen die vanuit de bijstand naar de Wajong zijn gegaan, maakt dat niet zoveel uit. In de nieuwe Wajong is er geen recht meer op een uitkering met terugwerkende kracht.
Plus dat er veel meer aandacht is voor het percentage dat je WEL kan werken.
pi_83063291
quote:
Op zondag 20 juni 2010 17:47 schreef schaal_9 het volgende:

[..]

Dus persoon A met een geboorte datum van bijv 1 jan 1988 valt dus onder de nieuwe regeling wajong?
Dus die krijgt 25 % van het min loon en niet meer die winnende kracht van voorheen ?
Of bedoel jij mensen die NU 18 worden en dat ze naar die aanvraag datum kijken?
Of de aanvraag datum toen de persoon 18 werd ? maar dat die er nu pas mee komt.

IK snap er geen hond meer van ik denk dat ik maar wajong ga aanvragen
Interessant he ?
  zondag 20 juni 2010 @ 17:54:40 #192
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_83063299
quote:
Op zondag 20 juni 2010 17:50 schreef schaal_9 het volgende:
, maar misschien heeft-ie wel een relaxt kantoorbaantje.
Van daaruit is het makkelijk roepen dat de ander dan maar z'n hele werkzame leven moet gaan schoffelen.
pi_83063394
quote:
Op zondag 20 juni 2010 17:43 schreef Zwolsboy het volgende:

Dat was alleen als je nooit gewerkt had.. en die regeling was belachelijk.
Als je gewerkt had dan kreeg je, mits je al minstens 1 jaar werkeloos/onder minimum, maximaal met 1 jaar terugwerkende kracht.. maar zoals bij mij, wordt dan de bedragen dat je gewerkt had er van afgetrokken.
Dus is/was het aanvulling. Maar dat is dus nu niet meer, voor de nieuwe aanvragen. En net als bij de oude aanvragen wordt werken gewoon gestimuleerd, daar waar nodig is en daar worden ook oplossingen voor gezocht. Ik zit zelf nu bij Voorzet Nederland in een reintegratie traject, en hun zijn wel goed.
Maar bij de nieuwe aanvragen ligt er nog veel meer nadruk op, daar begint het al mee zeg maar.. Work First.
En waarom ook niet? Er is heel veel mogelijk, alleen zou het wel fijn zijn als er nog meer werkgevers/mensen wat makkelijker worden.. dan kan het allemaal nog beter.
  zondag 20 juni 2010 @ 17:57:46 #194
297051 schaal_9
Caissière B
pi_83063427
quote:
Op zondag 20 juni 2010 17:54 schreef Zwolsboy het volgende:

[..]

Dus persoon A met een geboorte datum van bijv 1 jan 1988 valt dus onder de nieuwe regeling wajong?
Dus die krijgt 25 % van het min loon en niet meer die winnende kracht van voorheen ?

Nee, 1 januari 2010 is de grens. De leeftijd waarop iemand 18 werd, speelt geen enkele rol.
pi_83063461
quote:
Op zondag 20 juni 2010 17:54 schreef Zwolsboy het volgende:

[..]

Leeftijd is niet van belang.. het gaat om datum aanvraag. Per 1 januari 2010
pi_83063604
quote:
Op zondag 20 juni 2010 17:58 schreef Autidude het volgende:

[..]

Leeftijd is niet van belang.. het gaat om datum aanvraag. Per 1 januari 2010
Aha het klopde dus wel dat ik een gozer ken die 34 duizend euro kreeg netto geen idee hij vroeg wajong aan in 2008 en was toen 24 geloof ik dat is dus niet meer mogelijk en nee hij had nooit gewerkt onder enkele simpele bij baantjes in het weekend daarnaast zat die altijd op school maar liep vast toen die ging werken.

Wel kocht die vrijwel een megane 1,6 sport van n jaartje oud mooi bakkie nu weet ik dus dat dit niet meer mogelijk is
Interessant he ?
pi_83063643
nu ga ik koken
Interessant he ?
  zondag 20 juni 2010 @ 18:17:40 #198
258802 Yreal
henk..!
pi_83064137
Yreal studeert accountancy en werkt momenteel als verhuizer, schoonmaker en aan de lopende band. Zijn collega's zijn veelal herrintreders en verstandelijk beperkte met een wajong die werken zo hard ze kunnen.
pi_83064241
quote:
Op zondag 20 juni 2010 18:02 schreef Zwolsboy het volgende:

[..]

Aha het klopde dus wel dat ik een gozer ken die 34 duizend euro kreeg netto geen idee hij vroeg wajong aan in 2008 en was toen 24 geloof ik dat is dus niet meer mogelijk en nee hij had nooit gewerkt onder enkele simpele bij baantjes in het weekend daarnaast zat die altijd op school maar liep vast toen die ging werken.

Wel kocht die vrijwel een megane 1,6 sport van n jaartje oud mooi bakkie nu weet ik dus dat dit niet meer mogelijk is
Daar zitten een HELE hoop haken en ogen aan, ook met de oude regeling. Maar ik ken de feiten niet, heb de documenten niet gezien etc.. dus ik kan er niet over oordelen. Maar het klopt niet hoor. Sowieso het bedrag al niet dat is voor hooguit 4 jaar, dus dan zou zijn aanvraag vanaf zijn 20e gelden. Zoals ik zeg, veel haken en ogen.. maar ik ken de feiten niet.

Ik vind het wel vreemd en ik vind het ook niet kunnen, niet omdat ik het zelf ben misgelopen ofzo.. ik vind het gewoon echt niet kunnen. Ik heb het zelf fucking lang geprobeerd zonder al die hulp en gedoe en daardoor is mijn leven nu best wel knudde.. niet dat het niet te redden is, ik ga er voor.. Gewoon weer opnieuw beginnen. Maar nu met hulp, zodat die levenslijn een beetje recht wordt ipv hele hoge chaotische pieken en dalen en etc. Want het kan wel.. Maar ook net als dat iedereen zegt dat er zgn werk is voor iedereen, ook voor de normale mens, feit is wel dat je aangenomen moet worden. Ik heb problemen jah.. maar mijn grootste probleem is dat ik niet zo makkelijk aan werk kan komen.

Ik wil ook graag cursussen of diploma's halen voor betere kansen, maar dat mag niet van het UWV.. er wordt geen geld uitgetrokken voor omscholing e.d. Dat zijn de vorige bezuinigingen. Mijn kansen zijn hiermee met zeker 80% gedaald, geven ze zelf ook ruitelijk toe.
  zondag 20 juni 2010 @ 18:23:03 #200
297051 schaal_9
Caissière B
pi_83064333
quote:
Op zondag 20 juni 2010 18:17 schreef Yreal het volgende:
Yreal studeert accountancy en werkt momenteel als verhuizer, schoonmaker en aan de lopende band. Zijn collega's zijn veelal herrintreders en verstandelijk beperkte met een wajong die werken zo hard ze kunnen.
Oke, now you're talking!

Nog op straat gegaan voor een beter salaris?
Ik ben wel benieuwd of het een beetje prettig werken is aan de lopende band. Ik heb namelijk het idee dat de leidinggevenden er vrij streng zijn. De productie die je levert, is direct meetbaar.

Ik heb eens ergens gewerkt (loondispensatie) en daar vond ik geen aansluiting. Een niet-werk gerelateerd documentje op de vaste schijf zetten, begon de baas te k*nkeren dat ik het onmiddellijk moest verwijderen. Op het forum in de pauze: begon ie te mopperen over het risico op virussen. Hij was ook niet bereid om de loondispensatie te verlagen, ondanks ik goed werk leverde. Inmiddels heb ik ander werk.
  zondag 20 juni 2010 @ 18:51:44 #201
258802 Yreal
henk..!
pi_83065341
quote:
Op zondag 20 juni 2010 18:23 schreef schaal_9 het volgende:

[..]

Oke, now you're talking!

Nog op straat gegaan voor een beter salaris?
Ik ben wel benieuwd of het een beetje prettig werken is aan de lopende band. Ik heb namelijk het idee dat de leidinggevenden er vrij streng zijn. De productie die je levert, is direct meetbaar.

Ik heb eens ergens gewerkt (loondispensatie) en daar vond ik geen aansluiting. Een documentje op de vaste schijf zetten, begon de baas te k*nkeren dat ik het onmiddellijk moest verwijderen. Hij was ook niet bereid om de loondispensatie te verlagen, ondanks ik goed werk leverde. Inmiddels heb ik ander werk.
oh valt prima te vertoeven hoor. Lopende band is verstand op nul, geen suggesties aandragen en een beetje ouwehoeren met je collega's of meezingen mrt de radio. Werkdruk is bij 90% van de plaatsen sowieso vrij laag. Je hebt ze er wel tussenzitten hoor , waar je 8 uur per dag word afgebeund in een warme hal. Gelukkig heb ik arbeidsrecht dus weet wat ze me wel en niet kunnen maken in het geval ze het te bont maken.

Schoonmaken en verhuizen is een nog grotere grap. Van het uur word er een kwartier gerookt. Grote shit als ovens is wel kut waneer je trappen op moet. Schoonmaken is een beetje relaxt je eigen ding doen. Ik was serieus in een half uurtje klaar waar je een uur had . En dan deed ik het echt goed.

Ach, wie weet hè. Ik kan ook mazel hebben altijd. Maar iedereen praat vanuit zijn eigen ervaringen omdat je meer niet kunt bevatten
pi_83134772
Voordiegene die het UWV reclame folder krijgen kijk op pagina 17 eerlijk zeg tegenover de wajongers !

iemand die gezond was had 2000 euro bruto per maand
Ze wordt ziek en krijgt 2 maanden lang 75% van het min loon (1500 euro) daarna komt ze in de wia 1400 euro per maand 2 jaar lang !!!

Vervolgens knapt ze op en gaat ze weer aan het werk voor 2 dagen in de week haar inkomen bij deze baas is nu 1000 euro het UWV vult nu 700 euro aan samen is dat 1700 euro bruto VOOR 2 DAGEN IN DE WEEK!!!!

bij Wajong loondispensatie mag je niet meer dan 120 van het min loon verdienen !!!
ook al werk je maar 2 dagen dan wordt het berekend op die 2 dagen in de week!!! eerlijk zeg!!
Wajong wordt berekent op 120% van 1407 dus dat komt neer op tegen de 1700 euro als je 40 uur als wajonger werkt met loondispensatie.

En waarom is dit in de wia niet ? 2 dagen werken 1700 per maand kom op zeg normaalgesproken als je weer gaat werken wordt je uitkering gekort en heb je geen recht meer als je omgerekent meer dan het min loon verdient (omgerekent partime naar fulltime dus he).

Echt sneu wat je in de WIA Wajong enzo voor elkaar krijgt bij wajong als je niet werkt krijg je de volle mep maar als je gaat werken wordt je gekort en mag je niet meer dan 120% ervan verdienen

ja lekker montiverend om te gaan werken!
Interessant he ?
  dinsdag 22 juni 2010 @ 10:51:48 #203
258802 Yreal
henk..!
pi_83134893
donder nou eens heel snel op, een beetje met subsidies meer krijgen dan het minimumloon? Mogen bijverdienen op je uitkering en dan al helemaal de bijstand
pi_83135239
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 10:51 schreef Yreal het volgende:
donder nou eens heel snel op, een beetje met subsidies meer krijgen dan het minimumloon? Mogen bijverdienen op je uitkering en dan al helemaal de bijstand
ik heb het niet over de bijstand .
En ja daar kan je heel gemakkelijk mee bijverdienen ken een stel dat beide (toeval) in de bijstand zit en samen verkopen ze dingen op marktplaats die ze weer inkopen bij ene of andere chinees bedrijf via een illigale inport tot nu toe is het UWV er nooit achter gekomen maar iedereen denkt dat hun werken maar dat is niet zo

het heet Nederland
Interessant he ?
  dinsdag 22 juni 2010 @ 11:04:21 #205
258802 Yreal
henk..!
pi_83135299
precies. Aufraussen met al die links stemmende uitkeringstrekkers.

Maar wel allemaal op de dam en het maliveld als ze de AOW verhogen. Flikker toch op man, je hebt al nooit gewerkt.
pi_83135408
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 11:04 schreef Yreal het volgende:
precies. Aufraussen met al die links stemmende uitkeringstrekkers.

Maar wel allemaal op de dam en het maliveld als ze de AOW verhogen. Flikker toch op man, je hebt al nooit gewerkt.
mwa niet iedereen die links stemt is een uitkering trekker maar snap wel wat je bedoelt

Wat nog erger is vroeger kreeg alleen de man AOW omdat die gewerkt had (na 1950 dus).
Nu krijgt een man EN vrouw AOW ook al heeft 1 van die 2 nooit of maar half gewerkt het bedrag is gelijk

Mijn mening AOW berekenen naar het aantal jaren dat je gewerkt hebt dus begin je op je 20/25e krijg je op je 60/65e aow en elke jaar dat je niet gewerkt hebt 3 maanden vanaf trekken

Werken doe je juist voor je oude dag zodat je daarna niet meer hoeft te werken.
Maar een groot deel van de bijstanders kunnen niet werken maar wel internetten autorijden zwart werken
Interessant he ?
pi_83136785
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 10:47 schreef Zwolsboy het volgende:
Voordiegene die het UWV reclame folder krijgen kijk op pagina 17 eerlijk zeg tegenover de wajongers !

iemand die gezond was had 2000 euro bruto per maand
Ze wordt ziek en krijgt 2 maanden lang 75% van het min loon (1500 euro) daarna komt ze in de wia 1400 euro per maand 2 jaar lang !!!

Vervolgens knapt ze op en gaat ze weer aan het werk voor 2 dagen in de week haar inkomen bij deze baas is nu 1000 euro het UWV vult nu 700 euro aan samen is dat 1700 euro bruto VOOR 2 DAGEN IN DE WEEK!!!!

bij Wajong loondispensatie mag je niet meer dan 120 van het min loon verdienen !!!
ook al werk je maar 2 dagen dan wordt het berekend op die 2 dagen in de week!!! eerlijk zeg!!
Wajong wordt berekent op 120% van 1407 dus dat komt neer op tegen de 1700 euro als je 40 uur als wajonger werkt met loondispensatie.

En waarom is dit in de wia niet ? 2 dagen werken 1700 per maand kom op zeg normaalgesproken als je weer gaat werken wordt je uitkering gekort en heb je geen recht meer als je omgerekent meer dan het min loon verdient (omgerekent partime naar fulltime dus he).

Echt sneu wat je in de WIA Wajong enzo voor elkaar krijgt bij wajong als je niet werkt krijg je de volle mep maar als je gaat werken wordt je gekort en mag je niet meer dan 120% ervan verdienen

ja lekker montiverend om te gaan werken!
Graag wil ik hierover discussieren
Interessant he ?
  dinsdag 22 juni 2010 @ 11:50:50 #208
258802 Yreal
henk..!
pi_83136892
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 11:47 schreef Zwolsboy het volgende:

[..]

Graag wil ik hierover discussieren
Jaa... begin maar...?
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 11:07 schreef Zwolsboy het volgende:

[..]

mwa niet iedereen die links stemt is een uitkering trekker maar snap wel wat je bedoelt

Wat nog erger is vroeger kreeg alleen de man AOW omdat die gewerkt had (na 1950 dus).
Nu krijgt een man EN vrouw AOW ook al heeft 1 van die 2 nooit of maar half gewerkt het bedrag is gelijk

Mijn mening AOW berekenen naar het aantal jaren dat je gewerkt hebt dus begin je op je 20/25e krijg je op je 60/65e aow en elke jaar dat je niet gewerkt hebt 3 maanden vanaf trekken

Werken doe je juist voor je oude dag zodat je daarna niet meer hoeft te werken.
Maar een groot deel van de bijstanders kunnen niet werken maar wel internetten autorijden zwart werken
Ik bedoelde die lui die hun hele leven thuis zitten en links stemmen om de uitkeringen te behouden. . Wat ik sowieso niet snap, de WW is een uitkering voor tijdelijke onvrijwillige werkloosheid, een deel van de frictie werkloosheid dus. Hoe de neuk kan frictie werkloosheid nou 3 jaar duren
pi_83137115
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 11:50 schreef Yreal het volgende:

[..]

Jaa... begin maar...?
[..]

Ik bedoelde die lui die hun hele leven thuis zitten en links stemmen om de uitkeringen te behouden. . Wat ik sowieso niet snap, de WW is een uitkering voor tijdelijke onvrijwillige werkloosheid, een deel van de frictie werkloosheid dus. Hoe de neuk kan frictie werkloosheid nou 3 jaar duren
Omdat mensen na de WW richting de bijstand gaan en dat kan je hele leven krijgen
En als ze weer (opnieuw) gaan werken (mensen die hun baan kwijt raken zijn vaak kleine verdieners niks mis mee maar toch) krijgen ze weer het min loon en dat verschil is nogal klein tov bijstand en alle subsiedies

Dus dan denken ze van fuck you ik ga geen vuil ophalen of vakken vullen daar voel ik me te goed voor ik minimaal dezelfde baan die ik had

Dusja...Wel raar opzich ik ben ook werkloos geweest (ben wajonger) en accepteerde elke baan wat er was je wend er toch uiteindelijk aan en je hele leven t zelfde werk doen hoeft ook niet zolang je maar een bezigheid hebt
Interessant he ?
  dinsdag 22 juni 2010 @ 12:00:58 #210
258802 Yreal
henk..!
pi_83137262
ww 4 maanden op 100%, 6 maanden op 70% en 2 maandjes op 50% en daarna moet het toch echt klaar zijn. Tijd zat om een nieuwe baan te vinden in die tijd
pi_83137310
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 12:00 schreef Yreal het volgende:
ww 4 maanden op 100%, 6 maanden op 70% en 2 maandjes op 50% en daarna moet het toch echt klaar zijn. Tijd zat om een nieuwe baan te vinden in die tijd
als dat zo was waren er heel wat minder werklozen
Maarja zelfs het VVD is hier niet voor

ik zie geen enkele partij die echt richt op utikeringen beperken en echt streng beperken met 50% eraf enzo
Interessant he ?
  dinsdag 22 juni 2010 @ 12:05:13 #212
258802 Yreal
henk..!
pi_83137412
Dat dus.

WW voor de frictie werkloosheid, mag wel een redelijk %tje zijn, alleen echt niet langer dan een jaar
"iets" voor mensen die echt echt echt niet kunnen werken, dus ook niet aan de lopende band of een callcenter. Geef die mensen maar 110% van het minimum ofzo.
Bijstand - Net genoeg om niet te verhongeren. Geen geld voor grote tv's, auto's en vakanties
pi_83137745
Bijstand is trouwens een hele goeie vetpot zag ik net.

alleenstaande bijna 900 euro netto + 63 zorgtoeslag + 350 huurtoeslag (als je een huur van 600-650 hebt)
Kwijtscheldingen bij de gemeente.

Maar wel terecht als je niet wilt werken of te kieskeurigbent dat je dan alleen de basisbehoefte krijgt.

Zou handiger zijn dat de gemeente jou lasten overneemt en dat zij die uitkering gestort krijg dus tv internet telefoon eruit
Nu ben ik wel te hard
Interessant he ?
  dinsdag 22 juni 2010 @ 12:26:52 #214
258802 Yreal
henk..!
pi_83138177
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 12:13 schreef Zwolsboy het volgende:

alleenstaande bijna 900 euro netto + 63 zorgtoeslag + 350 huurtoeslag (als je een huur van 600-650 hebt)

Maar wel terecht als je niet wilt werken of te kieskeurigbent dat je dan alleen de basisbehoefte krijgt.

Zou handiger zijn dat de gemeente jou lasten overneemt en dat zij die uitkering gestort krijg dus tv internet telefoon eruit
Nu ben ik wel te hard
lijkt me niet zo slecht hoor. Gemeente betaalt alle lasten en je krijgt wat zakgeld voor kleding en eten. Alleen kost die ambtenaar dan weer meer geld dan het oplevert.

er worden nu 281.000 bijstandsuitkeringen verstrekt (cijfers eind 2009 cbs). Laten we even voor het sommetje zeggen dat ze gemiddeld 1000 euro zijn, inclusief alle bonussen die die gasten krijgen.

281.000* 1000 = 281.000.000 per maand en *12 = 3,372000.000
Dat is dus ruim 3 miljard aan kosten die gemaakt word, aan de bijstand alleen. Als deze mensen gaan werken maak je inplaats van 3 miljard kosten, miljoenen winst waarop de hele samenleving meeprofiteert.

Heeee.. als we iedereen uit de bijstand aan het werk trappen is in een paar jaar het begrotings tekort weg
pi_83138862
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 12:13 schreef Zwolsboy het volgende:

Nu ben ik wel te hard
Een alleenstaande krijgt hooguit 650 euro Bijstand per maand hoor. 900 euro krijgt een alleenstaande ouder.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  dinsdag 22 juni 2010 @ 13:17:04 #216
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_83139942
Altijd maar weer die WAJONG-ers die respect afdwingen.
Ik ben gezond, heb geen stoornis, ben niet onbemiddelbaar en heb een leuke baan. Respect voor Maanvis dus, die zijn steentje aan den maastschappij bijdraagt!
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  dinsdag 22 juni 2010 @ 13:17:57 #217
258802 Yreal
henk..!
pi_83139974
Zoals het hoort dus
  dinsdag 22 juni 2010 @ 13:57:53 #218
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_83141452
Respect dan ook voor mij, ik heb geen kanker en ben niet moe door chemotherapie, waardoor ik naast mijn studie ook nog veel leuke dingen kan doen.
  Moderator dinsdag 22 juni 2010 @ 14:17:12 #219
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_83142304
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 12:46 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Een alleenstaande krijgt hooguit 650 euro Bijstand per maand hoor. 900 euro krijgt een alleenstaande ouder.
als je je woonlasten niet kunt delen kan je nog een percentage extra krijgen boven de 650. Gemeenteafhankelijk.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_83146990
Alles verschilt per Gemeente.. de aanpak ook. Maar die hele Work First mentaliteit begin je wel steeds vaker en meer in het land te zien. Maar hier in de Gemeente zijn ze bij de soos echt niet makkelijk. Een bijstandsuitkering krijgen is al vrij lastig, als je hem dan hebt dan draait echt ALLES full time om werk vinden en je moet alles accepteren.
Nu nog de "onbemiddelbare" uit de oude soosdoos eens grondig nachecken en aansturen.

Maar het verschilt echt per Gemeente, bijstands gedoe. Maar staat weer los van WAjong en deels van het UWV (je hebt met bijstand wel te maken met UWV Werkbedrijf, voorheen CWI.. maar UWV is niet de uitkerende instantie)

Ontopic over Wajong.. ik zag vanmorgen op RTL nieuws dat er statistisch meer WAjongers in Groningen en Limburg zijn dan in de rest van het land. Dat is wel interessant, CDA wil daar ook opheldering over.
Ik ben ook wel benieuwd naar de oorzaak.
  dinsdag 22 juni 2010 @ 16:14:23 #221
258802 Yreal
henk..!
pi_83148080
er hangen anders nog wel 800.000 man in arbeidsongeschiktheids regelingen en nog 281.000 huishoudens in de bijstand. Zo lastig is het blijkbaar niet
pi_83149471
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 16:14 schreef Yreal het volgende:
er hangen anders nog wel 800.000 man in arbeidsongeschiktheids regelingen en nog 281.000 huishoudens in de bijstand. Zo lastig is het blijkbaar niet
Arbeidsongeschiktheidsregelingen zijn 9 van de 10 keer toch echt wel terecht hoor. Is ook anders dan vroeger, en wordt tevens continu aangepast. Tuurlijk zal er ook nog oude garde zijn die ooit eens door een keuring zijn gekomen.. ik zeg herkeuren en blijven motiveren. Ik ben toch ook bezig met reintegratie en al, en er is die groep jonge Wajongers die gewoon naar school gaan en stappen en leuk en prima leven.. Dat klopt ook niet helemaal en dat zijn de puntjes binnen het arbeidsongeschiktheids gedoe.

Bijstand wordt al een tijd lang keihard aangepakt, verschilt echter nog steeds per Gemeente. Klopt ook niet.
De mensen die voor alle maatregelen/aanpassingen er al in zaten, zowel bijstand als arbeidsongeschikt en waar twijfel bij te constateren is (want in veel gevallen is het ook echt duidelijk dat er geen sprake is van fraude of luiheid) die moeten gewoon even opnieuw gechecked worden.
Of geef ze aan, als je het ziet.. dat is geen NSB stijl... iedereen over 1 kam scheren is NSB stijl.

Veel van die 800.000 zullen ook in een tijdelijke regeling zitten...
Ik ontken niet dat er gefraudeerd wordt, dat er dingen niet kloppen etc etc.. Maar er is al veel veranderd, veel mensen denken echt nog aan oude verhalen of koppelen het aan ervaringen met mensen die de dans zijn ontsprongen. Als je zo'n ervaring hebt, geef ze dan aan.. en geef niet af op de groep.
  dinsdag 22 juni 2010 @ 16:37:45 #223
258802 Yreal
henk..!
pi_83149614
arbeidsongeschikte geef ik je gelijk, maar bijstand is toch echt wel te zot hoor, als je daar langere tijd in zit, dan wil je gewoon niet
pi_83150535
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 16:37 schreef Yreal het volgende:
arbeidsongeschikte geef ik je gelijk, maar bijstand is toch echt wel te zot hoor, als je daar langere tijd in zit, dan wil je gewoon niet
Grotendeels mee eens. Ik ken namelijk wel gevallen die in de bijstand zaten of nog steeds (uiteraard tijdelijk) zitten omdat ze buiten de toelatingseisen van andere uitkeringen vallen.. heul veul regeltjes.. En dan kan je alleen nog maar terugvallen op de bijstand. Dit zijn echter wel mensen die er weer bovenop komen en ook al een steentje hebben bijgedragen. Die zitten dus terecht in de bijstand.

Maar ik zie ze ook hoor, lui mooi leventje.. lekker rellen en zuipen als NL heeft gewonnen (ZEER ACTUEEL)
en buiten het WK om eigenlijk ook gewoon lekker zuipen en een leuk ingericht huisje hebben, omdat daar vaak wat mensen even langskomen om "iets" te kopen.. of ze hebben een speciale "DOKA met heel veel licht en warmte" met gratis "groene" stroom. Of.. etc etc..
En ook de allochtone mensen, nee ik ben geen racist, die het best goed hebben.. niet alleen door de kinderbijslag maar ook door het bezit in het buitenland waar de Nederlandse staat dan weer niets van afweet. Zeer sjieke constructies hebben die gasten.

Maar dat doen de rijkelui ook.. die hebben hun centen ook liever verstopt. Wil ik niet als verweer opvoeren, maar het is wel een beetje hetzelfde als wat die "handige buitenlandse zakenlui" doen. Maar ook niet allemaal natuurlijk. Ik ken heel veel goede en zeer maar dan ook zeer hard werkende allochtonen.
Dus ik bedoel dat niet rascistisch.

Maar kortgezegd, de bijstand daar kan flink in aangepakt worden en dat is een rare kolerezooi. Alleen al dat het per gemeente verschilt is een keihard standpunt. En voor alle andere uitkeringen moet je door een best zware selectie en zijn de eisen ook zwaar. Als je daar niet aan kan voldoen dan kom je pas in de bijstand.
En tegenwoordig trappen ze je meteen aan het werk of sollicitatie cursus etc etc.. ze blijven je voeren.
Maar er zijn nog ZAT mazen in het net en truukjes of onzin waar mensen mee weg kunnen komen.
pi_83151138
Nog ff een site note.. schoot mij zomaar te binnen.. maar is om het duidelijk te maken omtrend arbeidsongeschiktheid.

Stel dat je nu volgende week door een dronken bijstandtokkie wordt aangereden en je rug breekt oid.
Je bent er iig even zoet mee.. zware operaties, complicaties.. vet kut.. Allemaal door zo'n klootzak, kan je niets aan doen etc etc..

Maar je zit dus wel ff lekker mooi arbeidsongeschikt.. En daarmee ben je 1van die 800.000.
Die gevallen tellen ook mee, daarom is het een hoog cijfer. Ik weet de percentages niet maar kan wel garanderen dat een deel dus in een tijdelijke regeling zit. (revalidatie).

Zo ken ik iemand die zijn enkel en kuitbeen had gebroken, pezen gescheurd.. omdat hij, lopend!, met de gladheid van afgelopen winter zomaar onderuit ging en dus zwaar ongelukkig viel. Hij is een keiharde bouwvakker, harde werker. Maar zit inmiddels dus al 5 mnd thuis, loopt zeer moeilijk op krukken.. heeft pennen, schroeven en platen in zijn voet.. 3 keer geopereerd.. Ik heb de littekens gezien, je schrikt je rot..
Heeft nog steeds moeite met zijn voet te buigen en moet waarschijnlijk NOG een keer geopereerd worden.
Ik schrok me rot.. die voet is helemaal naar de klote.. Gaat hij ook nog wel last van houden, maar werken gaat hij wel weer kunnen.. gaat hij doen ook, ik ken hem.. het is een beest!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')